×œ×¤× ×™ כחודש וחצי, עשה מרדכי ×ליהו – טרוריסט, רב ר×שי, גזען, מקובל ×•× ×‘×™× ×©×§×¨ – משהו מועיל סוף סוף והתפגר. ×”×™×•× ×”×•×“×™×¢ הבן שלו, החומץ בן חומצה שמו×ל ×ליהו (×”×”×•× ×©×œ× ×”×•×¢×ž×“ לדין על ×’×–×¢× ×•×ª ל×חר ×©×”×•×¦×™× ×¤×¡×§ הלכה ש×וסר להשכיר דירות לל×-×™×”×•×“×™× ×‘×¦×¤×ª) על ×קט חריג ×©× ×¢×©×” במהלך קבורתו: ×ל תוך הקבר דחפו ×ž×§×•×‘×œ×™× ××—×¨×™× ×§×œ×¡×¨, ×ž×œ× ×‘×¤×¡×§×™ דין ×©×ž×¦×•×•×™× ×¢×œ מלך מלכי המלכי×, מי ש×מר והיה העול×, ×”×ž×›×•× ×” ×‘×ž×§×•×ž×•×ª×™× ×• יהוה, ×œ×”×‘×™× ×ת ×”×’×ולה, ×›×ן ועכשיו.
מתקבל ×”×¨×•×©× ×©×ליהו וחבר מרעיו ×ž×¤×§×¤×§×™× ×‘×›×š שיהוה מקשיב לפסיקות ×©×œ×”× â€“ ×œ× ×©×™×© מי שי××©×™× ×ותו ×“×•×•×§× ×‘×©×œ כך; ×בל ×ולי ×¦×¨×™×›×™× ×”×™×• ×œ×§×¨×•× ×‘×§×•×œ גדול. ××œ×•×”×™× ×”×•×, ×חרי הכל, ×פשר שיג ושיח לו, ×פשר דרך לו; ×ולי ישן הו×, ויקץ – מה ×©× ×©×ž×¢ סביר בהתחשב בכך ×©×”× ×—×–×¨×• על הפסיקות ×”×לה ×©× ×” ×חר ×©× ×”. על כן, ×”× ×¤×©×•×˜ קברו ×ת פסקי הדין ×¢× × ×‘×œ×ª המכשף הוותיק.
* * * * *
קבורת ×—×¤×¦×™× ×¢× ×’×•×•×™×”, כדי שתשמש ×ותה ל×חר מותה, בהגיעה ×ל עול×-×”×‘× ×›×œ×©×”×•, היו × ×¤×•×¦×•×ª מ×ד ×‘×¢×•×œ× ×”×¤×¨×™×ž×™×˜×™×‘×™. ×”×ž×¦×¨×™× ×”×ª×¤×¨×¡×ž×• בכך במיוחד; הפירמידות מול×ו בכל טוב מצרי×, כדי שלפרעה בדימוס ×™×”×™×” כל מה ×©×”×•× ×–×§×•×§ לו ×¢× ×ª×—×™×œ×ª הקריירה ×”×©× ×™×” וה×רוכה מ×ד שלו. עמי ערבה ×•×¡×•×¡×™× ×”×™×• ×ž×§×™×ž×™× ×ª×™×œ×™×, ×•×§×•×‘×¨×™× ×‘×”× ×ת הצ'×™×¤×™× ×©×”×œ×›×• ×œ×¢×•×œ×ž× ×¢× ×›×œ×™ × ×©×§×, למקרה ×©×”×•× ×™×ª×§×œ בת×ו משוטט ויתקוף ×ותו רעב. ×œ×¢×™×ª×™× ×©×—×˜×• ×’× ×ת סוסיו על התל. ×”×”×™× ×“×™× â€“ ×”×לה ש×× ×—× ×• מ××ž×™× ×™× ×ž×©×•× ×ž×” ×©×”× ×¢× ×©×§×˜ ×•×œ× ×ž×–×™×§ – × ×¡×—×¤×• לגמרי ×•×”×‘×¨×™×˜×™× ×”×™×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×“×›× ×ת ×ž× ×”×’ הסוּטי, שריפת ×”××œ×ž× ×” כדי שבעלה המת ×œ× ×™×”×™×” בודד, עוד במ××” ×”-19. ×”×’×™×•× ×™ לגמרי, על כן, שכ×שר ×§×•×‘×¨×™× ×¨×‘ חשוב, ×§×•×‘×¨×™× ×יתו ×ת פסקי הדין שלו. כלומר, ×”×’×™×•× ×™ לגמרי ×× ×תה פרימיטיבי.
למילה הכתובה תמיד יוחס כוח רב, ×ž×©×•× ×©×¨×•×‘ ×”×וכלוסיה עד תקופה קרובה מ×ד ×œ× ×™×“×¢×” לקרו×. ידיעת ×§×¨×•× ×•×›×ª×•×‘ היתה משויכת ×œ×›×”× ×™× ×•×ž×›×©×¤×™× ×‘×—×œ×§ × ×™×›×¨ של התרבות ×”×× ×•×©×™×ª; הבבלי×, שגרעו המון מהידע ×”×× ×•×©×™, ר×ו ×‘×¢×¦× ×”×›×ª×™×‘×” ×קט מ××’×™, ×•×”× ×©× ×ª× ×• ×œ× ×• ×ת הכישוף ב×מצעות מילי×. התפיסה ש×פשר להשפיע על משהו ×× ×תה יודע ×ת שמו ×”×™× ×ž×גית במובהק, ×•×”×™× ×—×œ×§ בסיסי של היהדות העממית (ר×ו ×”×ž× ×”×’ ×œ×©× ×•×ª ×ת שמו של חולה, כדי לבלבל ×ת מל×ך המוות, שבמסורת היהודית × ×ª×¤×¡ ×›××™× ×˜×œ×™×’× ×˜×™ רק מעט יותר מסילבן שלו×). סיפור קבלי ידוע, המעשה ×”× ×•×¨× ×‘×¨×‘×™ יוסף, מת×ר ×יך ב×מצעות ידיעת שמות מל××›×™× ×›×ž×¢×˜ ומצליח קבליסט להשמיד ×ת ×”×¡×™×˜×¨× ××—×¨× ×•×œ×”×‘×™× ×©×œ×•× ×œ×¢×•×œ×. המילה החשובה במשפט ×”×חרון, כמובן, ×”×™× "כמעט".
התפיסה ש×פשר להעמיד לדין ×ת ×לוהי×, שכמו כל דבר ×”×•× ×›×¤×•×£ לבית דין, ×”×™× ×™×”×•×“×™×ª במובהק, × ×•×‘×¢×ª מהסיפור על "×ª× ×•×¨×• של ×¢×›× ××™" בתלמוד, שקבע שמשעה שיש דין, ×ין עוד ×ž×§×•× ×œ× ×‘×•××”, קירות × ×•×“×“×™×, ×‘× ×•×ª קול ×•×©×˜×™×§×™× ×¢×œ ×˜×‘×¢×™×™× ×חרי×. הסיפור עצמו ×”×•× ×—×œ×§ מובהק ×ž× ×¡×™×•× × ×©×œ כותבי התלמוד ×œ×ž× ×•×¢ מכל ×ž×™× ×™ ×’×•×¨×ž×™× ×—×™×¦×•× ×™×™×, כמו ×ž×˜×™×¤×™× × ×•×“×“×™× ×•×‘×¢×œ×™ שד (×©×œ×¢×™×ª×™× × ×§×¨××™× ×‘×¢×œ×™ ש×, ×œ× ×‘×ž×§×¨×”) לחמוס מעט מהכוח שתפסו בעצמ×. התוצ××” היתה, לעיתי×, × ×©×’×‘×ª – כמו קרי×תו ×”× ×•×¨××” של רבי לוי יצחק מברדיצ'ב "למה ×‘×—×¨×ª× ×• להיות ×§×•×¨×‘× ×•×ª×™×š", ×ו כמו המשפט שערכו על פי ×”×גדה ×סירי ×ושוויץ ליהוה (המחזה משובחת של רגע ×”×©×™× ×©×œ התביעה ×פשר לר×ות ×›×ן) – ×בל בדרך כלל × ×œ×¢×’×ª. ×“×•×’×ž× ×‘×•×œ×˜×ª היתה זו של בית הדין של חב"ד, ×‘×©×™× ×ž×—×œ×ª×• ×”×¡×•×¤× ×™×ª של משיח השקר שלה×, שפסק שיהוה חייב ×œ×¨×¤× ×ותו ×›×ן ועכשיו, כמו ×’× ×œ×”×›×ª×™×¨ ×ותו ל×לתר למשיח. ×¨×™×‘×•× ×• של ×¢×•×œ× ×”×ª×™×™×—×¡ לפסק הדין ×”×–×” כמו ממשלת ישר×ל לפסק דין של בג"צ, כלומר ×”×ª×¢×œ× ×ž×ž× ×• בבוז.
×פשר ×œ×”× ×™×— בבטחון שהתייחסותו של רוכב הערבות לפסק הדין של מרדכי ×ליהו תהיה ×–×”×”.
* * * * *
כמובן, מן הר×וי לציין ש×ין סיבה טובה לה×מין למה שמספר שמו×ל ×ליהו על קבורת ×ביו. ×”×™× ×”×ª×¨×—×©×” ×œ×¤× ×™ חודש וחצי, היתה ×ירוע פומבי מ×ד, וזו ×”×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” שמישהו מת×ר ×ירוע ×ž×©×•× ×” כמו תחיבת קלסר לקבר. × ×–×›×™×¨ ×’× ×©×œ×©×ž×•×ל ×ליהו יש היסטוריה של × ×™×¤×•×— דמותו של ×ביו, כמו בכל פרשת "רחל העזתית", וש×ת הסיפור על הקבורה ×”×ž×©×•× ×” ×”×•× ×ž×¡×¤×¨ בספר ×©×”×•×¦×™× ×œ××—×¨×•× ×”, ×©×’× ×ותו צריך למכור ×יכשהו. יתר על כן, מעשיות על ×©×˜×™×§×™× ×©×œ ×ž×§×•×‘×œ×™× ×©× ×©×ž×¢×•×ª לר××©×•× ×” ל×חר ×ž×•×ª× ×”×Ÿ ×œ× ×‘×“×™×•×§ דבר חדש: יצחק כדורי ×”×™×” ×©× ×§×•×“×.
×בל מה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ פה ×”×•× ×”×¢×•×‘×“×” ששמו×ל ×ליהו ×ž×§×“× ×ת הסיפור ×”×–×”. ×”×•× ×ž×מין שהסיפור ×”×–×” מועיל לו. ×”×•× ×ž×מין ×©×”×•× ×ž×§×“× ×ת מ×בקו ×œ×”× ×¦×—×ª ×ביו (×ולי, בקרוב, × ×©×ž×¢ על × ×¡ של ×שה עקרה ×©× ×›× ×¡×” להריון ל×חר שהתפללה על הקבר, סימן בדוק לעושר חדש במשפחת ×ליהו) ×•×œ× ×©×”×•× ×ž×•×¦×™× ×ותו פרימיטיבי חשוך.
עכשיו, יכול להיות ששמו×ל ×ליהו ×ž×˜×•×ž×˜× ×ž×”×¦×¤×•×™ ×•×©×”×•× ×œ× ×™×•×“×¢ מה ×”×•× ×¢×•×©×”. יכול להיות, ב×ותה מידה, שכ×שר ×”×•× ×ž×§×“× ×ת הסיפור ×”×–×”, ×”×•× ×¢×•×©×” ×–×ת מתוך הכרתו ×ת הציבור ש×ליו ×”×•× ×¤×•× ×”, ×ו לפחות חלק קטן ×ך די רווחי שלו. ××ª× ×™×•×“×¢×™×, הציבור שבלע ×ת סיפורי רחל וזה ש×מרו עליו שמרדכי ×ליהו ×”×™×” הרב שלו.
לגזור ולשמור, ×œ×¤×¢× ×”×‘××” שיגידו ×œ×›× ×©×”×™×”×“×•×ª ×”×™× ×“×ª מתקדמת. משפחת ×ליהו מחזירה ×ותה לעידן ×”×¤×¨×¢×•× ×™× â€“ ×•×›× ×¨××” יודעת למה.
(יוסי גורביץ)