×œ×¤× ×™ כחודש וחצי, עשה מרדכי ×ליהו – טרוריסט, רב ר×שי, גזען, מקובל ×•× ×‘×™× ×©×§×¨ – משהו מועיל סוף סוף והתפגר. ×”×™×•× ×”×•×“×™×¢ הבן שלו, החומץ בן חומצה שמו×ל ×ליהו (×”×”×•× ×©×œ× ×”×•×¢×ž×“ לדין על ×’×–×¢× ×•×ª ל×חר ×©×”×•×¦×™× ×¤×¡×§ הלכה ש×וסר להשכיר דירות לל×-×™×”×•×“×™× ×‘×¦×¤×ª) על ×קט חריג ×©× ×¢×©×” במהלך קבורתו: ×ל תוך הקבר דחפו ×ž×§×•×‘×œ×™× ××—×¨×™× ×§×œ×¡×¨, ×ž×œ× ×‘×¤×¡×§×™ דין ×©×ž×¦×•×•×™× ×¢×œ מלך מלכי המלכי×, מי ש×מר והיה העול×, ×”×ž×›×•× ×” ×‘×ž×§×•×ž×•×ª×™× ×• יהוה, ×œ×”×‘×™× ×ת ×”×’×ולה, ×›×ן ועכשיו.
מתקבל ×”×¨×•×©× ×©×ליהו וחבר מרעיו ×ž×¤×§×¤×§×™× ×‘×›×š שיהוה מקשיב לפסיקות ×©×œ×”× â€“ ×œ× ×©×™×© מי שי××©×™× ×ותו ×“×•×•×§× ×‘×©×œ כך; ×בל ×ולי ×¦×¨×™×›×™× ×”×™×• ×œ×§×¨×•× ×‘×§×•×œ גדול. ××œ×•×”×™× ×”×•×, ×חרי הכל, ×פשר שיג ושיח לו, ×פשר דרך לו; ×ולי ישן הו×, ויקץ – מה ×©× ×©×ž×¢ סביר בהתחשב בכך ×©×”× ×—×–×¨×• על הפסיקות ×”×לה ×©× ×” ×חר ×©× ×”. על כן, ×”× ×¤×©×•×˜ קברו ×ת פסקי הדין ×¢× × ×‘×œ×ª המכשף הוותיק.
* * * * *
קבורת ×—×¤×¦×™× ×¢× ×’×•×•×™×”, כדי שתשמש ×ותה ל×חר מותה, בהגיעה ×ל עול×-×”×‘× ×›×œ×©×”×•, היו × ×¤×•×¦×•×ª מ×ד ×‘×¢×•×œ× ×”×¤×¨×™×ž×™×˜×™×‘×™. ×”×ž×¦×¨×™× ×”×ª×¤×¨×¡×ž×• בכך במיוחד; הפירמידות מול×ו בכל טוב מצרי×, כדי שלפרעה בדימוס ×™×”×™×” כל מה ×©×”×•× ×–×§×•×§ לו ×¢× ×ª×—×™×œ×ª הקריירה ×”×©× ×™×” וה×רוכה מ×ד שלו. עמי ערבה ×•×¡×•×¡×™× ×”×™×• ×ž×§×™×ž×™× ×ª×™×œ×™×, ×•×§×•×‘×¨×™× ×‘×”× ×ת הצ'×™×¤×™× ×©×”×œ×›×• ×œ×¢×•×œ×ž× ×¢× ×›×œ×™ × ×©×§×, למקרה ×©×”×•× ×™×ª×§×œ בת×ו משוטט ויתקוף ×ותו רעב. ×œ×¢×™×ª×™× ×©×—×˜×• ×’× ×ת סוסיו על התל. ×”×”×™× ×“×™× â€“ ×”×לה ש×× ×—× ×• מ××ž×™× ×™× ×ž×©×•× ×ž×” ×©×”× ×¢× ×©×§×˜ ×•×œ× ×ž×–×™×§ – × ×¡×—×¤×• לגמרי ×•×”×‘×¨×™×˜×™× ×”×™×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×“×›× ×ת ×ž× ×”×’ הסוּטי, שריפת ×”××œ×ž× ×” כדי שבעלה המת ×œ× ×™×”×™×” בודד, עוד במ××” ×”-19. ×”×’×™×•× ×™ לגמרי, על כן, שכ×שר ×§×•×‘×¨×™× ×¨×‘ חשוב, ×§×•×‘×¨×™× ×יתו ×ת פסקי הדין שלו. כלומר, ×”×’×™×•× ×™ לגמרי ×× ×תה פרימיטיבי.
למילה הכתובה תמיד יוחס כוח רב, ×ž×©×•× ×©×¨×•×‘ ×”×וכלוסיה עד תקופה קרובה מ×ד ×œ× ×™×“×¢×” לקרו×. ידיעת ×§×¨×•× ×•×›×ª×•×‘ היתה משויכת ×œ×›×”× ×™× ×•×ž×›×©×¤×™× ×‘×—×œ×§ × ×™×›×¨ של התרבות ×”×× ×•×©×™×ª; הבבלי×, שגרעו המון מהידע ×”×× ×•×©×™, ר×ו ×‘×¢×¦× ×”×›×ª×™×‘×” ×קט מ××’×™, ×•×”× ×©× ×ª× ×• ×œ× ×• ×ת הכישוף ב×מצעות מילי×. התפיסה ש×פשר להשפיע על משהו ×× ×תה יודע ×ת שמו ×”×™× ×ž×גית במובהק, ×•×”×™× ×—×œ×§ בסיסי של היהדות העממית (ר×ו ×”×ž× ×”×’ ×œ×©× ×•×ª ×ת שמו של חולה, כדי לבלבל ×ת מל×ך המוות, שבמסורת היהודית × ×ª×¤×¡ ×›××™× ×˜×œ×™×’× ×˜×™ רק מעט יותר מסילבן שלו×). סיפור קבלי ידוע, המעשה ×”× ×•×¨× ×‘×¨×‘×™ יוסף, מת×ר ×יך ב×מצעות ידיעת שמות מל××›×™× ×›×ž×¢×˜ ומצליח קבליסט להשמיד ×ת ×”×¡×™×˜×¨× ××—×¨× ×•×œ×”×‘×™× ×©×œ×•× ×œ×¢×•×œ×. המילה החשובה במשפט ×”×חרון, כמובן, ×”×™× "כמעט".
התפיסה ש×פשר להעמיד לדין ×ת ×לוהי×, שכמו כל דבר ×”×•× ×›×¤×•×£ לבית דין, ×”×™× ×™×”×•×“×™×ª במובהק, × ×•×‘×¢×ª מהסיפור על "×ª× ×•×¨×• של ×¢×›× ××™" בתלמוד, שקבע שמשעה שיש דין, ×ין עוד ×ž×§×•× ×œ× ×‘×•××”, קירות × ×•×“×“×™×, ×‘× ×•×ª קול ×•×©×˜×™×§×™× ×¢×œ ×˜×‘×¢×™×™× ×חרי×. הסיפור עצמו ×”×•× ×—×œ×§ מובהק ×ž× ×¡×™×•× × ×©×œ כותבי התלמוד ×œ×ž× ×•×¢ מכל ×ž×™× ×™ ×’×•×¨×ž×™× ×—×™×¦×•× ×™×™×, כמו ×ž×˜×™×¤×™× × ×•×“×“×™× ×•×‘×¢×œ×™ שד (×©×œ×¢×™×ª×™× × ×§×¨××™× ×‘×¢×œ×™ ש×, ×œ× ×‘×ž×§×¨×”) לחמוס מעט מהכוח שתפסו בעצמ×. התוצ××” היתה, לעיתי×, × ×©×’×‘×ª – כמו קרי×תו ×”× ×•×¨××” של רבי לוי יצחק מברדיצ'ב "למה ×‘×—×¨×ª× ×• להיות ×§×•×¨×‘× ×•×ª×™×š", ×ו כמו המשפט שערכו על פי ×”×גדה ×סירי ×ושוויץ ליהוה (המחזה משובחת של רגע ×”×©×™× ×©×œ התביעה ×פשר לר×ות ×›×ן) – ×בל בדרך כלל × ×œ×¢×’×ª. ×“×•×’×ž× ×‘×•×œ×˜×ª היתה זו של בית הדין של חב"ד, ×‘×©×™× ×ž×—×œ×ª×• ×”×¡×•×¤× ×™×ª של משיח השקר שלה×, שפסק שיהוה חייב ×œ×¨×¤× ×ותו ×›×ן ועכשיו, כמו ×’× ×œ×”×›×ª×™×¨ ×ותו ל×לתר למשיח. ×¨×™×‘×•× ×• של ×¢×•×œ× ×”×ª×™×™×—×¡ לפסק הדין ×”×–×” כמו ממשלת ישר×ל לפסק דין של בג"צ, כלומר ×”×ª×¢×œ× ×ž×ž× ×• בבוז.
×פשר ×œ×”× ×™×— בבטחון שהתייחסותו של רוכב הערבות לפסק הדין של מרדכי ×ליהו תהיה ×–×”×”.
* * * * *
כמובן, מן הר×וי לציין ש×ין סיבה טובה לה×מין למה שמספר שמו×ל ×ליהו על קבורת ×ביו. ×”×™× ×”×ª×¨×—×©×” ×œ×¤× ×™ חודש וחצי, היתה ×ירוע פומבי מ×ד, וזו ×”×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” שמישהו מת×ר ×ירוע ×ž×©×•× ×” כמו תחיבת קלסר לקבר. × ×–×›×™×¨ ×’× ×©×œ×©×ž×•×ל ×ליהו יש היסטוריה של × ×™×¤×•×— דמותו של ×ביו, כמו בכל פרשת "רחל העזתית", וש×ת הסיפור על הקבורה ×”×ž×©×•× ×” ×”×•× ×ž×¡×¤×¨ בספר ×©×”×•×¦×™× ×œ××—×¨×•× ×”, ×©×’× ×ותו צריך למכור ×יכשהו. יתר על כן, מעשיות על ×©×˜×™×§×™× ×©×œ ×ž×§×•×‘×œ×™× ×©× ×©×ž×¢×•×ª לר××©×•× ×” ל×חר ×ž×•×ª× ×”×Ÿ ×œ× ×‘×“×™×•×§ דבר חדש: יצחק כדורי ×”×™×” ×©× ×§×•×“×.
×בל מה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ פה ×”×•× ×”×¢×•×‘×“×” ששמו×ל ×ליהו ×ž×§×“× ×ת הסיפור ×”×–×”. ×”×•× ×ž×מין שהסיפור ×”×–×” מועיל לו. ×”×•× ×ž×מין ×©×”×•× ×ž×§×“× ×ת מ×בקו ×œ×”× ×¦×—×ª ×ביו (×ולי, בקרוב, × ×©×ž×¢ על × ×¡ של ×שה עקרה ×©× ×›× ×¡×” להריון ל×חר שהתפללה על הקבר, סימן בדוק לעושר חדש במשפחת ×ליהו) ×•×œ× ×©×”×•× ×ž×•×¦×™× ×ותו פרימיטיבי חשוך.
עכשיו, יכול להיות ששמו×ל ×ליהו ×ž×˜×•×ž×˜× ×ž×”×¦×¤×•×™ ×•×©×”×•× ×œ× ×™×•×“×¢ מה ×”×•× ×¢×•×©×”. יכול להיות, ב×ותה מידה, שכ×שר ×”×•× ×ž×§×“× ×ת הסיפור ×”×–×”, ×”×•× ×¢×•×©×” ×–×ת מתוך הכרתו ×ת הציבור ש×ליו ×”×•× ×¤×•× ×”, ×ו לפחות חלק קטן ×ך די רווחי שלו. ××ª× ×™×•×“×¢×™×, הציבור שבלע ×ת סיפורי רחל וזה ש×מרו עליו שמרדכי ×ליהו ×”×™×” הרב שלו.
לגזור ולשמור, ×œ×¤×¢× ×”×‘××” שיגידו ×œ×›× ×©×”×™×”×“×•×ª ×”×™× ×“×ª מתקדמת. משפחת ×ליהו מחזירה ×ותה לעידן ×”×¤×¨×¢×•× ×™× â€“ ×•×›× ×¨××” יודעת למה.
(יוסי גורביץ)
עוד ×œ× ×’×ž×¨×ª×™ לקרו×, ×בל – ×”×‘×¨×™×˜×™× ×“×™×›×ו ×ת הס×טי? הרשה לי לגחך. ×”×ž× ×”×’ ××£ התפשט תחת ×©×œ×˜×•× ×.
התגובה שלך by ×ור ברקת — 22 ביולי 2010 @ 19:29
×פשר ×¨×¤×¨× ×¡? בכל ×ž×§×•× ×–×” ×œ× ×ž×” שויקי ×ומרת.
התגובה שלך by ×’'ו — 22 ביולי 2010 @ 21:32
מקו×-> מקרה
התגובה שלך by ×’'ו — 22 ביולי 2010 @ 21:33
[…] This post was mentioned on Twitter by ygurvitz, Itamar Sha'altiel. Itamar Sha'altiel said: RT @ygurvitz: פוסט חדש ×‘×—×‘×¨×™× ×©×œ ×’'ורג': מותו של מכשף. http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=1762 על הקדמה שבהשלכת קלסר לתוך קבר […]
פינגבאק by Tweets that mention מותו של מכשף » ×”×—×‘×¨×™× ×©×œ ג’ורג’ -- Topsy.com — 22 ביולי 2010 @ 19:39
×חד ×”×“×‘×¨×™× ×©×ž×¢× ×™×™× ×™× ×ותי לדעת: ×”×× ×”×¨×¢×™×•×Ÿ ×”×–×” לפיו "צדיקי×" ×”× ×¡×•×’ של ×œ×•×‘×™×¡×˜×™× ×‘×©×™×¨×•×ª ×”×¢× ×‘×—×¦×¨ של ××œ×•×”×™× ×–×” קטע שהגיע מהשפעת תורת ×”×§×“×•×©×™× ×”×§×ª×•×œ×™×ª? ×‘×ª× "ך, בכל ×ופן, ×–×” ×œ× ×”×™×”.
התגובה שלך by ש.ב — 22 ביולי 2010 @ 20:00
××‘×¨×”× ×•×ž×©×” היו קתולי×?!
התגובה שלך by סמילי — 22 ביולי 2010 @ 20:27
ל×, ×בל ×’× ×œ×•×‘×™×¡×˜×™× ×”× ×œ× ×”×™×•. כן, מסופר על התקוטטויות ×•×”×ª×œ×•× × ×•×™×•×ª ×©×œ×”× ×ž×•×œ ××œ×•×”×™× ×‘×ª× "ך ×בל תמיד מדובר ב×חד מ2: ×ו ×¢× ×™×™×Ÿ ×¢×§×¨×•× ×™ יחסית(חורבן ×¡×“×•× ×•×¢×ž×•×¨×”), ×ו ×¢× ×™×™×Ÿ של ×ª×œ×•× ×ª "מהלב" ×©×”× ×œ× ×¦×™×¤×• ×©×ª×©× ×” משהו- צריך לזכור שמערכת ×”×™×—×¡×™× ×©×œ×”× ×¢× ××œ×•×”×™× ×›×¤×™ ×©×”×™× ×ž×ª×•×רת היתה מ×וד ×œ× ×מצעית ×•×”× ×ª×ž×™×“ מתו××¨×™× ×›×™×—×™×“×™ סגולה.
למיטב ידיעתי ביהדות המוקדמת ×œ× ×”×™×” מקובל, כמו ×©× ×¢×©×” מקובל היו×, להשתמש ×‘×¦×“×™×§×™× ×‘×ª×•×¨ "לוביסטי×"- ×ין תפילה ×חת לצדיק בסידור התפילה, לדוגמ×(לעומת ×–×ת ר××” הקתולי×). ×›× ×¨××” ×ž×©×•× ×©×‘×™×”×“×•×ª המוקדמת ×œ× ×”×™×” מושג של ×—×™×™× ×œ×חר המוות- רק של תחיית ×”×ž×ª×™× ×‘×™×•× ×”×“×™×Ÿ.
התגובה שלך by עופר — 22 ביולי 2010 @ 23:02
×–×” ב×מת מוזר, ×× ×™ ידעתי תמיד ש××™ ×פשר ×œ×©×™× ×©×•× ×“×‘×¨ בקבר לפי הדת היהודית. ×ולי ×”×›×•×•× ×” לפרטי לבוש על המת עצמו, בכל ×ופן ×–×” × ×©×ž×¢ לי זר לרוח היהדות (×•×œ× ×©×× ×™ מתמוגג מ'רוח היהדות' ×”×–×ת)
התגובה שלך by עדו — 22 ביולי 2010 @ 20:07
×ž×™×œ× ×”×ž×¢×©×™×™×” של שמו×ל ×ליהו — ×ילו זו ×”×™×” ×”×בסורד הגדול ביותר של ביטויי הדת היהודית בישר×ל, ×פשר ×”×™×” לחייך. ×בל יש ×›×ן ש×לות ×ž×¢× ×™×™× ×•×ª יותר:
×) למה הציפייה לג×ולה משיחית קרובה ×”×™× ×—×œ×§ חשוב כל-כך של התודעה הדתית בקרב ×”×™×”×•×“×™× ×‘×™×©×¨×ל (עד כדי כך חשוב ×©×”×•× × ×¤×•×¥ ×’× ×צל ×™×”×•×“×™× ×©××™× × ×™×“×•×¢×™× ×›××“×•×§×™× ×ž×“×™ בדת×)? ×פשר ×”×™×” להבין ציפייה ×›×–×ת ×צל ×וכלוסייה במצוקה, ×בל רב××§, ×× ×—× ×• ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×× ×©×™× ×©×—×™×™× ×˜×•×‘ יותר מ-80% של העול×.
ב) למה ×תה חושב ×©×”×‘×‘×œ×™× "גרעו המון מהידע ×”×× ×•×©×™"? (×× ×™ ×ž× ×™×— ש×תה מתייחס לכלל תושבי מסופוטמיה העתיקה ×•×œ× ×¢×•×©×” ×”× ×—×•×ª ×’× ×œ×©×•×ž×¨×™×, למשל.)
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 22 ביולי 2010 @ 20:15
×•×‘× ×•×’×¢ ×œ× ×§×•×“×” הר××©×•× ×” שלך – תמיד משעשע ×ותי כיצד ×חרי כל פיגוע, ×ž×™× ×™ מלחמה, ×ו רצף ת××•× ×•×ª ×“×¨×›×™× ×§×ž×™× ×× ×©×™× ×©×ž×¦×™×’×™× ×ת ×”××™×¨×•×¢×™× ×”×לו ×›×¡×™×ž× ×™× ×ž×¢×™×“×™× ×œ×‘×™×ת המשיח. ×’× ×× ×ž×§×‘×œ×™× ×ת התפיסה על פיה המשיח ×™×‘×•× ×‘×¨×’×¢×™ שפל המדרגה – ×”×× ×”×–×™×›×¨×•×Ÿ הציבורי כל כך קצר ש×פשר לה××—×– בכל ×ירוע מצער ×ך ×œ× ×—×¨×™×’ בהיסטוריה ×›××™×–×” שפל מדרגה ש×ין ×©× ×™ לו.
×”×מת שיהיה משעשע ×× ×”×ž×©×™×— ×™×’×™×¢, על כל תפ×רתו, ויתחיל ×ת הסיור, × × ×™×—, בד×רפור.
התגובה שלך by × ×ž×¨×•×“ — 22 ביולי 2010 @ 23:19
Regarding the first question,
Messianic fervor sweeps Christianity and Judaism, often at the same time. Shabtai Tzvi even met Oliver cromwell in a meeting of Messiahs… (in 1666)
The latest wave of messianic fervor is here since the mid-70's it is partially related to the american defeat in the Vietnam war.
התגובה שלך by יובל — 23 ביולי 2010 @ 9:27
קשה לי לה×מין שקרומוול פגש ×ת שבת××™ צבי ב-1666, ×›×™ ×”×•× ×ž×ª, כידוע, בספטמבר 1658.
התגובה שלך by ygurvitz — 23 ביולי 2010 @ 10:09
יש ×œ×”× ×”×¨×‘×” ×ž× ×”×’×™× ×ž×©×•× ×™×. למשל, לקצר ×ת הפיו בגיל 8 ימי×, לקשור קוביות שחורות ליד ולר×ש כל בוקר, ×¤×¢× ×‘×©× ×” ×œ×§× ×•×ª לולב ולבדוק בזכוכית מגדלת ×ת קצהו, ×¤×¢× ×‘×©× ×” לסובב ×ª×¨× ×’×•×œ×ª מתה (×ו ×—×™×™×”?) מעל לר×ש, ועוד.
ועל ×”×’×•×™×™× ×”× ××•×ž×¨×™× ×©×”×ž×¨×—×§ בין יהודי לגוי גדול יותר מהמרחק בין גוי לבהמה – מכיון ×©×”× "ל ×œ× ×ž×§×™×™× ×ת מצוות הש×.
התגובה שלך by דוד — 22 ביולי 2010 @ 20:19
הערצת ×§×‘×¨×™× ×‘×™×©×¨×ל מתפשטת ×‘×ž×ž×“×™× ×ž×‘×”×™×œ×™×. ×•×œ×ž×¢×•× ×™×™× ×™× ×œ×”×ª× ×¡×•×ª ×‘×¢×¦×ž× – הקבר של הצדיק מזוועל בבית הקברות בגבעת ×¨× . רוצו לר×ות מה קורה ×©× ×‘×›×œ שעות ×”×™×•× ×•×ª×‘×™× ×• מה עובר על ירושלי×. תהליך שקורה בחצר ×”×חורית – תרתי משמע של בית המשפט העליון. ×—× ×™×” ציבורית בשפע בין גן הוורדי×, ×”×›× ×¡×ª ובית המשפט העליון. ×תר × × ×•×¡×£ לביקור – הצדיק הקבור בבית הקברות ×‘× ×—×œ×ª יצחק ×‘×’×‘×¢×ª×™×™× ×©×”×¤×š ל×תר עליה לרגל וכמה ×¡×”×¨×•×¨×™× ×©×”×™×• ×ž×’×™×¢×™× ×ליו ×œ×¤× ×™ 4-5 ×©× ×™× × ×”×¤×›×• ל××•×˜×•×‘×•×¡×™× ×ž×œ××™× ×•×¡×’×™×¨×ª רחובות בחצי ×’×‘×¢×ª×™×™× ×œ×˜×•×‘×ª "הלילה שלו".
התגובה שלך by ××”×” — 22 ביולי 2010 @ 20:29
והצדיק הידוע לשמצה ביותר ×›×™×•× – קבר שמעון הצדיק ×‘×©×›×•× ×ª שייח ×’'ר××— במזרח ירושלי×.
התגובה שלך by ×ž× ×™ ל — 22 ביולי 2010 @ 20:50
×יפה בדיוק בגבעת ר×?
התגובה שלך by רות — 22 ביולי 2010 @ 20:53
ממש ליד המרכז לחקר ×”×¦×™×¤×•×¨×™× ×™×© בית קברות, ×× ×™ ×ž× ×™×— שזה ש×.
התגובה שלך by ערן טרבלסי — 23 ביולי 2010 @ 22:16
לצדיק ×‘×’×‘×¢×ª×™×™× ×œ× ×ž×•×›×¨×—×™× ×œ×”×’×™×¢, ×œ×¤× ×™ כמה ×©× ×™× ×”×ª×§×™× ×• מכשיר פקס על הקבר ×œ× ×•×—×™×•×ª עובדי ×”××œ×™×œ×™× ×ž×—×•"ל. ×‘×¨×¦×™× ×•×ª.
התגובה שלך by ×רז הוכמן — 23 ביולי 2010 @ 19:03
"…הציבור ש×ליו ×”×•× ×¤×•× ×”, … ××ª× ×™×•×“×¢×™×, הציבור שבלע ×ת סיפורי רחל וזה ש×מרו עליו שמרדכי ×ליהו ×”×™×” הרב שלו…"
This conclusive bit connects so well to Yossi's previous item (about the Meretz debate). j
These are the very same voters some in Meretz want to win over (as soon as possible…) for peace, justice and human rights. First
they'd have to be won for common-sense
התגובה שלך by yankel — 22 ביולי 2010 @ 20:32
מעולה
התגובה שלך by תומר — 22 ביולי 2010 @ 20:34
יוקרה ורווח חמרי וד××™ יצמחו לבן מכך. ×× ×›×™ ×–×” מזכיר לי ×ת הש×לה הקל×סית ×”×× ×”×פיפיור מ×מין ב×לוהי×.
כמה הערות:
×. ×œ× ×”×™×™×ª×™ קור×ת ×œ×ž×¦×¨×™× ×”×¢×ª×™×§×” פרימיטיבית.
ב. יהדות כדת מתקדמת ×ו ל×: לכל דת בכל רגע × ×ª×•×Ÿ יש ×‘×•×–×ž× ×™×ª הרבה רמות ×©×•× ×•×ª: תפיסות של פשוטי ×¢×, תפיסות של ×× ×©×™ דת, תי××•×œ×•×’×™× ×•×›×•'. ×”× ×¦×¨×•×ª של תומס ××§×•×™× ×¡ ×œ× ×”×™×™×ª×” דומה ×œ× ×¦×¨×•×ª של כפרי בן תקופתו. סיפורי צפת (ומקומות ×חרי×) ×”× ×¨×§ קצה ×חד של הסק×לה.
×’. כמו ××¦×œ× ×• בכותל ובקברי צדיקי×, ×’× ×§×‘×¨×™× ×©×œ ×§×“×•×©×™× × ×•×¦×¨×™× (ובעלי × ×™×¡×™×) מל××™× ×‘×¤×ª×§×™ בקשות ×©×”×§×“×•×©×™× ××ž×•×¨×™× ×œ×”×¢×‘×™×¨ לרשות ×”×¢×œ×™×•× ×” (×× ×™ חושבת ×©×œ×§×—× ×• ×ת ×–×” מה×).
התגובה שלך by רות — 22 ביולי 2010 @ 20:36
×כן, ×’× ×ž××ž×™× ×™ דתות ×חרות חוט××™× ×‘×ווילות, ×ך ×”× ×œ× ×”×§×•×‘×¢×™× ×ת הרכב ×›× ×¡×ª ישר×ל.
התגובה שלך by yankel — 22 ביולי 2010 @ 20:46
×œ×¤× ×™ עשר ×©× ×™× ×©"ס הלכה ×¢× ×‘×¨×§ ומר"צ ×œ×”×¡×›× ×©×œ×•× ×©×›×œ×œ חלוקת ירושלי×.
התגובה שלך by רות — 22 ביולי 2010 @ 20:51
×מת, ×בל ×”×©×œ×•× ×•×”× ×¡×™×’×” היו ×¨×—×•×§×™× ×•×”×ª×©×œ×•× ×œ×©"ס ×”×™×” מיידי ("ועד ××– ×ו שהפריץ ימות ×ו ש…")
I've never claimed Sha"s politicians to be unreasonable. they're voters are. j
התגובה שלך by yankel — 22 ביולי 2010 @ 21:03
×”×מת ×”×™× ×©×©"ס פרשה מממשלת ברק ×œ×¤× ×™ שהלה × ×¡×¢ לקמפ-דייוויד. ×בל פוליטיקה ×”×™× ×‘×ž×™×“×” רבה ×¢× ×™×™×Ÿ של ×“×™× ×ž×™×§×”. ××œ×ž×œ× ×”×ª×¢×§×© שו××£-×©×œ×•× ×™×“×•×¢, מר יוסף שריד, לעשות צרות למי ש×מור ×”×™×” ×œ×”×ª×ž× ×•×ª ×œ×¡×’× ×• ×•×œ× ×”×œ ×ת קשרי ×”×ž×“×™× ×” ×¢× ×ž×¢×¨×›×ª ×”×—×™× ×•×š של ש"ס, ייתכן שלרב עובדיה יוסף ×”×™×” קל יותר לבלוע ×ת הצפרדע שבתהליך ×”×ž×“×™× ×™ מול ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™× (עד כמה ×הוד ברק עצמו ×”×™×” מוכן לבלוע צפרדע ×›×–×ת, זו כבר ש×לה ×חרת.) בסופו של דבר, ש"ס קיבלה ×ת מה ×©×”×™× ×¨×¦×ª×” (×ž×‘×—×™× ×ª מערכת ×”×—×™× ×•×š) כך ×ו כך; מה קרה לתהליך השלו×, ×›×•×œ× ×• יודעי×.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 22 ביולי 2010 @ 21:20
"×›× ×¡×ª ישר×ל" ×”×•× ×‘×™×˜×•×™ ×‘×’×™× ×™×¡×˜×™, ומטרתו היחידה ×”×™× ×œ×”×¦×¨ ×ת צעדי ×”×וכלוסיה הערבית. שמו הרשמי של ×”×¤×¨×œ×ž× ×˜ בישר×ל ×”×•× "×”×›× ×¡×ª".
התגובה שלך by ×’'×•× ×™ הפרד — 22 ביולי 2010 @ 21:22
ומה הבעיה ב"×›× ×¡×ª ישר×ל"- ×”×× ×”×›× ×¡×ª ×”×™× ×œ× ×ž×•×¡×“ של ×ž×“×™× ×” זשמה "ישר×ל"? יש פה סמיכות פשוטה.
התגובה שלך by עופר — 22 ביולי 2010 @ 23:05
×ין ×©×•× ×“×‘×¨ פשוט בסמיכות הזו, להפך, יש פוליטיזציה של ×”×©× ×ž×ª×•×š רצון להרחיק ×ž×ž× ×• חלק × ×›×‘×“ מ×זרחי ×”×ž×“×™× ×”. ב×ותו ×ופן בגין × ×”×’ ×œ×§×¨×•× ×œ×¦×”"ל "×¦×‘× ×™×©×¨×ל" כדי להמעיט בחלקה של ×”×”×’× ×”.
התגובה שלך by ×’'×•× ×™ הפרד — 23 ביולי 2010 @ 0:24
תוכל בבקשה להסביר לי למה זו ×œ× ×¡×ž×™×›×•×ª פשוטה? עדיין ×œ× ×‘×¨×•×¨ לי.
התגובה שלך by עופר — 23 ביולי 2010 @ 7:41
×× ×ž×¦×¨×™× ×”×¢×ª×™×§×” ×œ× ×”×™×™×ª×” פרימיטיבית, מה ×”×™× ×›×Ÿ הייתה?
×©×›×œ×•×œ×™× ×ž×¨×©×™×ž×™× ×‘×ª×—×•×ž×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™× ×œ× ×ž×•× ×¢×™× ×ž×ומה להיות פרימיטיבית. לכל היותר קשה לה××©×™× ×ותה בכך ×›×™ ×‘×–×ž× ×• ×›×•×œ× ×”×™×• פרימיטיבי×.
התגובה שלך by גדי ××œ×›×¡× ×“×¨×•×‘×™×¥' — 22 ביולי 2010 @ 23:07
מה ×–×” 'פרימיטיביות' – ש×לה גדולה.
והתרבות ×”×ž×™× ×•×ית בכרתי×, התרבות המסתורית שהשור במרכזה – היתה 'פרימיטיבית'?
היתה ×œ×”× ×פילו מערכת ××™× ×¡×˜×œ×¦×™×” ×‘×§× ×•×¡×•×¡.
התגובה שלך by שולמית — 22 ביולי 2010 @ 23:45
×ולי כד××™ ×œ× ×¡×•×ª ×•×œ×¢× ×•×ª ב×ופן הפוך – מי כן ר×וי ×œ×”×™×§×¨× "פרימיטיבי", ומדוע?
התגובה שלך by גדי ××œ×›×¡× ×“×¨×•×‘×™×¥' — 23 ביולי 2010 @ 0:10
פרימיטיביות ×”×™× ×¢× ×™×™×Ÿ יחסי לזמן ולמקו×. יחסית ×œ×–×ž× × ×”×¤×¨×¢×•× ×™× ×”×™×• ×ž×ª×§×“×ž×™× ×œ×”×¤×œ×™×. ×©×™× ×ת התרבות ×©×œ×”× ×›×ן ועכשיו, ×•×”×™× ×¤×¨×™×ž×™×˜×™×‘×™×ª לחלוטין. היהדות ×”×ž×•×“×¨× ×™×ª ×›× ×¨××” יותר מתקדמת מהתרבות ×”×¤×¨×¢×•× ×™×ª, ×בל ×”×™× ×¤×¨×™×ž×™×˜×™×‘×™×ª לחלוטין ביחס ×œ×–×ž× ×” וסביבתה – ×•× ×”×™×™×ª יותר ×›×–×ת ×ž×™×•× ×œ×™×•×
התגובה שלך by × ×ž×¨×•×“ — 22 ביולי 2010 @ 23:24
מזכיר ×ת ×ליס ב×רץ הפל×ות – צריך ×œ×”×ª×§×“× ×‘×©×‘×™×œ ×œ× ×œ×”×™×©×ר מ×חור.
התגובה שלך by Quercus — 23 ביולי 2010 @ 12:49
×× ×™ ×ž×ª×¤×œ× ×©××£ ×חד ×œ× ×ž×–×›×™×¨ ×ת ×”××•×œ×˜×™×ž×˜×•× ×©×ž×¦×™×‘×™× ×—×¡×™×“×™ חב"ד ל×לוהי×: "×× ×—× ×• ×¨×•×¦×™× ×ž×©×™×— עכשיו"
התגובה שלך by ×’'×•× ×™ הפרד — 22 ביולי 2010 @ 21:19
על מה ולמה הביטוי "רוכב ערבות" עבור יהוה?
התגובה שלך by עופר — 22 ביולי 2010 @ 23:06
×–×” תו×ר מקובל למדי, שמקורו ×‘×ª×”×™×œ×™× ×•×ž×•×¤×™×¢ בסליחות ×‘× ×•×¡×— הספרדי ("×דון הסליחות").
התגובה שלך by ygurvitz — 23 ביולי 2010 @ 10:07
"הבבלי×, שגרעו המון מהידע ×”×× ×•×©×™"-
×שמח מ×ד לקבל הסבר ל×מירה ×”×–×ת
התגובה שלך by שולמית — 22 ביולי 2010 @ 23:26
הייתכן שיוסי מרמז לתרבויות שקדמו לתרבות הבבלית, ו×שר הבבלית השתלטה על ×”×˜×›× ×•×œ×•×’×™×•×ª והמיתולגיות שלה?
Â
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 23 ביולי 2010 @ 2:25
מן הסת×, ×”××ž×•× ×” העממית בכישוף (המתכסית ב××™×¦×˜×œ× ×©×œ ××ž×•× ×” בחכמי×, בקבלה ובדת) ××™× ×” × ×—×œ×ª כלל ציבור ×”×™×”×•×“×™× ×”×“×ª×™×™× ×•\×ו המ××ž×™× ×™×. למען היושר ×•×”×”×’×™× ×•×ª ר×וי להשוות ×ת ×”××ž×•× ×” בה' (ש×ת שמו המפורש × ×”× ×” כל כך כותב המ×מר להכפיש) ל××ž×•× ×•×ª ×חרות ×‘× ×•×ª התקופה בה הופיעה לר××©×•× ×”, ×•×œ× ×œ×”×©×œ×™×š ×¢×§×¨×•× ×•×ª ר××•×™×™× ×©×—×™×“×©×” — כמו יחס ×× ×•×©×™ ×œ×’×¨×™× ×•×œ×¢×‘×“×™× (×ת ביטול העבדות ×”×™× ×”×©×ירה ל××‘×¨×”× ×œ×™× ×§×•×œ×Ÿ), ×™×•× ×ž× ×•×—×” שבועי, שמיטת חובות ועוד — לביוב יחד ×¢× ×ž×™ ×”×מבט.
×ול×, ×ין ספק שהפרשה ×”× ×“×•× ×” חושפת ×ת ×חד ×ž×¤× ×™×” הפחות ×¡×™×ž×¤×˜×™×™× ×•×™×•×ª×¨ ×ž×‘×™×™×©×™× ×©×œ הדת ×ליה ×›×•×œ× ×• משתייכי×, ×× × ×¨×¦×” ו×× ×œ×ו (כפי שהוכיח ×חד ×‘×©× ×©×™×§×œ×’×¨×•×¤×¤×¨ ×œ×¤× ×™ ×›×©×‘×¢×™× ×©× ×”).
התגובה שלך by בוש ×•× ×›×œ× — 23 ביולי 2010 @ 3:08
שתי הסתייגויות:
היחס לגר, לפחות כפי שזה מתפרש ×›×™×•× – ×”×›×•×•× ×” ×”×™× ×œ×’×¨ צדק, גוי שקיבל ×ת היהדות.
לגבי קילגרופפר, ×”×•× ×”×™×˜×œ×¨ – ×”×•× ×¡×‘×¨ ופעל לפי, ×יך ×ין בכך ×©×•× ×“×‘×¨ שדומה להוכחה. ×× ×™ (ו×× ×™ בטוחה ×©×’× ×תה) ×œ× ×ž×§×‘×œ×ª ×ת דיעותיו ×‘×©×•× ×¢× ×™×™×Ÿ ×חר, ×•×’× ×œ× ×‘×–×”. ×גב, ×× ×™ ×ת×יסטית.
התגובה שלך by רות — 23 ביולי 2010 @ 6:09
×)שיקלגרובר
ב)×–×” ×œ× ×”×™×” ×”×©× ×©×œ×•, ××‘× ×©×œ×• כבר ד××’ להחליף ×ותו ×œ×¤× ×™ ×©× ×•×œ×“.
התגובה שלך by ×•×™×œ×”×œ× ×”-3 — 23 ביולי 2010 @ 12:37
יוסי
"×”×‘×‘×œ×™× ×’×¨×¢×• המון מהידע ×”×× ×•×©×™ " – מה ×›×•×•× ×ª×š ?×× ×™ יודע שמסופוטמיה ובבל הן מקור לידע והתפתחות של כתב ודרכי העברת ידע.
לגבי ×ליהו ×”××‘× – על ××™×–×” טרור ×תה מדבר בהתייחס ×ליו , ×œ× ×ž×›×™×¨?
התגובה שלך by ×יתן ×œ×¨× ×¨ — 23 ביולי 2010 @ 8:12
×”×‘×‘×œ×™× – התרומה העיקרית שלה×, ×ו לפחות מ×ריכת הימי×, ל×× ×•×©×•×ª היתה ×”×סטרולוגיה והמ××’×™×” (×”××¡×˜×¨×•× ×•×ž×™×” שימשה לצרכי מ××’×™×”). ×©× ×™ ×לה ×’×•×¨×¢×™× ×ž×¡×š הידע ×”×× ×•×©×™.
הטרור – מרדכי ×ליהו הורשע בחברות ב×רגון טרור דתי ×‘×©× ×•×ª החמישי×.
התגובה שלך by ygurvitz — 23 ביולי 2010 @ 10:05
×œ× ×”×™×™×ª×” ××¡×˜×¨×•× ×•×ž×™×” ×œ×œ× ×סטרולוגיה, ×•×œ× ×”×™×™×ª×” כימיה ×œ×œ× ×לכימיה. ×× ×™ שמח ×©×¤×™×ª×—× ×• ×ת המתודה המדעית, ×בל ×”×™× ×¤×™×ª×•×—; ×”×™× ×œ× ×™×›×œ×” להיווצר מושלמת ממצחו של × ×™×•×˜×•×Ÿ.
התגובה שלך by משתמש אנונימי (לא מזוהה) — 23 ביולי 2010 @ 12:19
למרות שה×סטרולוגיה והמ××’×™×” הן צורך של ×× ×©×™× ×ž×•×“×—×§×™× ×œ×—×¤×© סיבות סמליות לכ××‘× ×”×™×©×Ÿ מהילדות ובמצי×ות הן קישקוש מוחלט ×× ×™ חושב שהידע הבבלי ×”×™×” חשוב להתפתחות המ×וחרת יותר של מדע ×”××¡×˜×¨×•× ×•×ž×™×” .
התגובה שלך by ×יתן ×œ×¨× ×¨ — 23 ביולי 2010 @ 18:30
יוסי: "×”×‘×‘×œ×™× – התרומה העיקרית שלה×, ×ו לפחות מ×ריכת הימי×, ל×× ×•×©×•×ª היתה ×”×סטרולוגיה והמ××’×™×” (×”××¡×˜×¨×•× ×•×ž×™×” שימשה לצרכי מ××’×™×”). ×©× ×™ ×לה ×’×•×¨×¢×™× ×ž×¡×š הידע ×”×× ×•×©×™"
×× ×™ חייב לומר ש×× ×™ × ×“×”× ×œ×¢×ž×•×“ מול ×מירה מן הסוג ×”×–×”. ×œ× ×¨×§ ×©×”×™× ××™× ×” × ×›×•× ×” עובדתית (×–×” קורה לכול×), ××œ× ×›×œ משפט שבה מכיל כשל תפיסתי מובהק.
×§×•×“× ×›×œ, כש×תה מדבר על "הידע ×”×× ×•×©×™" בהקשר ×”×–×”, ×”×›×•×•× ×” ×”×™× ×›× ×¨××” לידע ×”×× ×•×©×™ ×”"× ×›×•×Ÿ" (×חרת, מה היתרון בתפיסת ×¢×•×œ× ×©×ין בה, × ×מר, ×סטרולוגיה, לעומת תפיסת ×¢×•×œ× ×–×”×” בכל מרכיביה פרט להעדרה של ×”×סטרולוגיה?) ×בל התייחסות ×›×–×ת לידע ×”×× ×•×©×™ ×”×™× ×ž×•×˜×¢×™×ª לחלוטין. כל מה ש×× ×—× ×• ×™×•×“×¢×™× (×ו ×—×•×©×‘×™× ×©×× ×—× ×• יודעי×) עומד ×œ×‘×—×™× ×” מדי ×™×•× ×‘×™×•×ž×•. חלק ×ž×™×“×™×¢×•×ª×™× ×• מתבררות כבלתי-× ×›×•× ×•×ª, ×בל לזהות ×ותן ×›×›×לה × ×™×ª×Ÿ רק בדיעבד, ×•×œ× ×™×›×•×œ להיות ×œ× ×•, ×¢×§×¨×•× ×™×ª, ×©×•× ×ž×•×©×’ מה מתוך הידיעות שמקובלות ×¢×œ×™× ×• ×›×™×•× ×™×ª×‘×¨×¨ כבלתי-× ×›×•×Ÿ, × ×מר, בעוד מ××” ×©× ×”. לכן, כל ידיעה חדשה, בשעה ×©×”×™× ×ž×•×¦×’×ª, מרחיבה, בהגדרה, ×ת מ×גר הידע ×”×× ×•×©×™ – ובלבד שתהיה מבוססת על ×יזשהו היבט של המצי×ות (הייתי רוצה להוסיף "תוך ×‘×—×™× ×” ×¨×¦×™×•× ×œ×™×ª של ×”× "ל", ×בל כד××™ להיזהר – ×œ× ×¨×§ שהגדרת ×”×¨×¦×™×•× ×œ×™×•×ª ×”×™× ×¡×•×’×™×” מורכבת ×‘×¤× ×™ עצמה, ××œ× ×’× ×œ× ×—×¡×¨×•×ª ידיעות מדעיות של ממש שבשעה שהוצעו התבססו בסך-הכל על ×”××™× ×˜×•×יציה של המציע; ×–×” ש×חר-כך מצ×ו דרך ×¨×¦×™×•× ×œ×™×ª להוכיח ×ותן ×–×” × ×›×•×Ÿ, ×בל ×’× ×§×•×¤×¨× ×™×§×•×¡ ×œ× ×™×›×•×œ ×”×™×” להוכיח ×ת כל היבטי התי×וריה ×”×”×œ×™×•×¦× ×˜×¨×™×ª בזמן שהציע ×ותה).
×©× ×™×ª, ×”×סטרולוגיה הבבלית – כמו ×›× ×¨××” ×’× ×›×œ ×סטרולוגיה ×חרת (וקשה ×œ×ž×¦×•× ×ª×¨×‘×•×ª ×× ×•×©×™×ª שבה ×ין דבר ×›×–×”) – הייתה בהחלט מבוססת על היבט ×ž×¡×•×™× ×©×œ המצי×ות, ו×פילו על סוג של היקש לוגי: ×× ×ª×•×¤×¢×” שמימית X לוותה בתופעה ×רצית Y, ××–×™ סביר ×œ×”× ×™×— שהופעה מחודשת של X תלווה ×’× ×”×™× ×‘×”×ª×¨×—×©×•×ª מחודשת של Y. הבעיה ×¢× ×”×§×™×©×•×¨×™× ×”×œ×œ×• ××™× ×” קשורה ×“×•×•×§× ×œ×©×לת הסיבתיות (×ž×‘×—×™× ×” לוגית טהורה, ההסבר "ליקוי חמה מתרחש בגלל ×ž×™×§×•×ž× ×©×œ השמש, הירח וכדור-×”×רץ במרחב" ××™× ×• תקף פחות מההסבר "ליקוי חמה מתרחש ×›×™ ×”××œ×™× ×›×•×¢×¡×™× ×¢×œ ×‘× ×™-×”××“× ×•×¨×•×¦×™× ×œ×”×–×”×™×¨ ××•×ª× ×ž×¤× ×™ ×סון מתקרב") ××œ× ×œ×›×š שסוג ×ž×¡×•×™× ×©×œ הסבר × ×™×ª×Ÿ לבדיקה חוזרת ×•× ×©× ×™×ª – ולכן × ×™×ª×Ÿ לפסול ×ותו ×× × ×ž×¦× ×‘×œ×ª×™-× ×›×•×Ÿ בעליל – ו×ילו בדיקה משמעותית של ההסבר ×”×©× ×™ ××™× ×” ×פשרית (הרי כל הרעיון ×”×•× ×©×¢×œ-ידי פעולות מסוימות × ×™×ª×Ÿ ×œ×’×¨×•× ×œ××œ×™× ×œ×©× ×•×ª ×ת העומד להתרחש). ×בל ×–×” ×©×œ× ×• × ×•×— יותר לחיות תוך הסתמכות על ההסבר ×”× ×™×ª×Ÿ לבדיקה, ××™× ×• ×ומר לכשעצמו שההסבר ×”×©× ×™ ××™× ×• × ×›×•×Ÿ.
וכמובן, בחלק × ×™×›×¨ מתחומי ×—×™×™ ×”××“× â€“ ×›× ×¨××” ×‘×¨×•×‘× â€“ הסבר מדעי מהסוג של ×”×ž×›× ×™×§×” ×”× ×™×•×˜×•× ×™×ª ××™× ×• ×פשרי, לפחות כעת. ×”×× ×¢×œ×™× ×• לומר ×©×”×”×™×¡×˜×•×¨×™×•× ×™× ×ו מבקרי ספרות, למשל, ×’×•×¨×¢×™× ×ž×¡×š הידע ×”×× ×•×©×™?
× .ב. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©× ×›×•×Ÿ לשפוט ×ת ×”×סטרולוגיה הבבלית, בר×ש ובר××©×•× ×”, על-פי תרומתה ל××¡×˜×¨×•× ×•×ž×™×” המ×וחרת יותר (×©×”×™× ×‘×”×—×œ×˜ תרומה חשובה). הש×לה המרכזית ×”×™×, מה ×ª×—×•× ×”×ž×—×©×‘×” ×”×–×” – ומדובר ×‘×ª×—×•× ×ž×—×©×‘×” לכל דבר ×•×¢× ×™×™×Ÿ – ×ª×¨× ×œ×× ×©×™× ×©×”×ž×¦×™×ו ×ותו, פיתחו ×ותו והשתמשו בו. ×”× ×œ× ×™×›×œ×• לדעת, מה ×™×•×¨×©×™×”× ×™×¢×©×• ×¢× ×–×” בעוד כמה ×לפי ×©× ×™×.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 23 ביולי 2010 @ 18:46
"פוסט הוק ×רגו פרופטר הוק" ×”×•× -××™× ×•- היקש לוגי.
התגובה שלך by ×רז הוכמן — 23 ביולי 2010 @ 19:09
×יך לומר ×ת ×–×”? ×‘×•× × × ×¡×” ×“×•×’×ž× ×ž×§×ברית. × × ×™×— שיש לך מעגל חשמלי, שחלק ×ž×ž× ×• חשוף (×—×•×˜×™× ×œ×œ× ×‘×™×“×•×“). ×תה מחבר למעגל מכשיר שמודד ×ת המטח בקטע מסוי×. ב×ותו זמן ש×תה מודד ×ת המטח, מישהו ×חר × ××—×– ביד חשופה בקטע החשוף של המעגל (× × ×™×— שהמעגל ×‘× ×•×™ כך ×©×œ× ×™×”×™×” הפרש משמעותי במטח בין הקטע שבו ×תה מודד לקטע ש×ליו מישהו ×חר שולח ×ת ידו).
עכשיו, × ×™×ª×Ÿ לומר בבטחון ש×× ×”×ž×“×™×“×” שלך תר××” מטח הקרוב לזה ×©×§×™×™× ×‘×¨×©×ª החשמל הביתית שלך, ××–×™ מי ששולח ×ת ידו ×ל הקטע החשוף של המעגל יתחשמל. ×ין קשר סיבתי ישיר בין הדברי×, ×בל × ×™×ª×Ÿ ×œ× ×¡×— ת×וריה פיזיקלית שתצביע על סיבה ×חת לשתי התופעות (×ª× ×•×“×ª החוגה במכשיר המדידה שלך וההתחשמלות של ×”××“× ×”×©× ×™). ×•× ×™×ª×Ÿ ×’× ×œ×•×ž×¨ ×©×ª× ×•×“×ª החוגה במכשיר ×”×™× ×‘×™×˜×•×™ ×œ×–×¢× ×”×לי×, ו×וי ו×בוי למי שיחזיק ב×ותו רגע בקטע החשוף של המעגל החשמלי.
עכשיו, ×‘×¢×™× ×™× ×• ההסבר ×”×©× ×™ ייר××” מטופש, ×›×™ המכשיר למדידת המטח החשמלי × ×‘× ×” כבר על-סמך התי×וריה הפיזיקלית, המת×רת ×’× ×ž×“×•×¢ ×”××“× ×”×©× ×™ יתחשמל. ×בל × × ×™×— ש×× ×—× ×• ×ž× ×—×™×ª×™× ×ž×›×©×™×¨ מדידה ×›×–×”, המחובר למעגל החשמלי (×•×”×’× ×¨×˜×•×¨, לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ) ל×וכלוסייה כלשהי ש×ין לה מושג מה ×–×” חשמל (יערות ×”××ž×–×•× ×¡, מישהו?). במקרה ×›×–×”, × ×™×ª×Ÿ בהחלט לת×ר מצב שבו ×ª× ×•×“×ª החוגה במכשיר המדידה תשמש סוג של ×ות ×œ×–×¢× ×”×לי×. ולמעשה, בהעדר תי×וריה פיסיקלית של החשמל, תפיסה ×›×–×ת של מכשיר המדידה תהיה ×פילו ×¨×¦×™×•× ×œ×™×ª לחלוטין בכל ×”× ×•×’×¢ ×œ×”×ª× ×”×’×•×ª כלפי המעגל החשמלי המתו×ר.
×× ×™ מוכן להודות שה×סטרולוגיה הבבלית ×œ× ×”×’×™×¢×” ×›× ×¨××” לדרגת ×”×¨×¦×™×•× ×œ×™×•×ª של ×”×ª× ×”×’×•×ª כלפי מעגל חשמלי כמתו×ר לעיל. ×בל הסיבה לכך ××™× ×” במידת התוקף של ×”×™×§×©×™× ×œ×•×’×™×™× ×œ×›×©×¢×¦×ž× ××œ× ×‘×ž×™×“×ª ההתמדה של הקשר ×”× ×¦×¤×” בין התופעות (×•×’× ×–×” ×œ× ×¤×©×•×˜, ×›×™ התפיסה ×”×סטרולוגית במסופוטמיה הקדומה ×”× ×™×—×” ×œ×‘× ×™ ××“× ×ת ×”×פשרות לחמוק מגזירת הגורל שעליה × ×™×ª×Ÿ להסיק מתוך תצפית ×‘×ª× ×•×¢×•×ª גרמי השמי×).
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 23 ביולי 2010 @ 21:46
מתח חשמלי, כמובן. סוג של דיסלקציה סלקטיבית, ×× ×™ ×ž× ×™×—…
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 23 ביולי 2010 @ 21:50
×יך ×ž×’×™×¢×™× ×œ×§×‘×¨ הצדיק מזוועל? ×—×•× ×™× ×ž×חורי בית המשפט העליון – ×–×” הכביש שמוביל ×œ×›× ×™×¡×” ×”×©× ×™×” של ×”×›× ×¡×ª בצד ×”×©× ×™ של גן הורדי×. ×•×©× ×§×¦×ª ×œ×¤× ×™ השומר של ×”×›× ×¡×ª מול ×”×—× ×™×” של בית המשפט יש בית קברות. ×”×ª×§×™× ×• ×©× ×¡×›×›×•×ª ×œ× ×©×™× ×•×œ×’×‘×¨×™×. ×ž×™× ×œ×˜×”×¨×” וקופות צדקה. ×–×” ×œ× ×™×”×™×” קשה ל×תור. ×ž×œ× ×× ×©×™× ×‘×©×˜×—.
התגובה שלך by ××”×” — 23 ביולי 2010 @ 19:29
×× ×™ ×œ× ×›×œ כך מבין ×ת ×”×¨×¦×™×•× ×œ מ×חורי פעולת הקבירה ×”×–×ת, ×”×× ×œ×¡×¤×¨ פסקי הדין יש × ×©×ž×” ×©×’× ×”×™× ×ž×ª×” ולכן ×”×•× ×™×›×•×œ לעבור לגן עדן ביחד ×¢× ×”×ž×§×•×‘×œ ? מה ×¢× ×”×™×™×ª×™ קובר ×ת הרב ×ליהו מחובק ×¢× × ×•×¦×¨×™, ×”× ×•×¦×¨×™ ×”×™×” עולה לגן עדן בזכות הקירבה, כמו פסקי הדין ? ×•× ×’×™×“ ו×קבר ×¢× ×—×–×™×¨, ×’× ×”×•× ×™×¢×œ×” ?
התגובה שלך by ×רז הוכמן — 23 ביולי 2010 @ 21:02
×ין ×˜×¢× ×œ×—×¤×© ×¨×¦×™×•× ×ל. מדובר בטקס וודו, ×•×’× ×™×¨××™ ×”×©×ž×™×™× ×¢×•×ž×“×™× ×ž×•×œ המוות ×•×¢×’×œ×ª× ×¨×™×§×”, כך ×©×œ× ×כפת ×œ×”× ×œ× ×¡×•×ª כל דבר.
×× ×™ תוהה ×× ×”× ×‘×מת מ××ž×™× ×™× ×‘×©×˜×•×™×•×ª ×©×”× ×ž×¡×¤×¨×™× ×œ×—×¡×™×“×™×”×.
התגובה שלך by גלעד — 24 ביולי 2010 @ 16:31
×œ×¤× ×™ ×©× ×” בדיוק עשה עמוס ×§×™× ×Ÿ – טרוריסט, קשקשן ופס×דו-מחז××™ – משהו מועיל סוף סוף והתפגר.
התגובה שלך by ×בי — 2 באוגוסט 2010 @ 14:22