×חת ×”×˜×¢× ×•×ª המרכזיות של הבלוג ×”×–×” ×”×™× ×©×”×œ×›×•×ª ×©× ×ת ×”××“× ×”×™×”×•×“×™×•×ª מקובלות על רוב ×”××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×‘×™×©×¨×ל, ×ו על כל ×¤× ×™× ×”× ××™× × ×ž×¡×•×’×œ×™× ×œ×”×ª×’×•× ×Ÿ × ×’×“× ×•×™×™×לצו, בשעת מבחן, לבחור בצד של מקדמי ההלכות ×”×לה מול הדמוקרטיה הישר×לית. ×”×™×•× ×§×™×‘×œ× ×• עוד הדגמה לכך.
כוחות ×’×“×•×œ×™× ×©×œ משטרה × ×›× ×¡×• הבוקר ×œ×”×ª× ×—×‘×œ×•×ª יצהר, הגיעו לישיבת "עוד יוסף ×—×™", ושלפו ×ž×©× ×ת ר×ש הישיבה, יצחק שפיר×. ×©×¤×™×¨× ×–×›×•×¨ לרע כמי שחיבר ×ת הלכות הריגת ×œ× ×™×”×•×“×™×, "תורת המלך", ×œ×¤× ×™ ×›×©× ×”. להעמדה לדין וכלי××” של חל×ות מסוגו יש תקדי×, ×–×” של ×¢×™×“×•× ×לבה ×œ×¤× ×™ ×›-15 ×©× ×™× (×•×“×•×•×§× ×œ× ×¢×œ סמך החוק × ×’×“ ×’×–×¢× ×•×ª: החוק ×”×–×” מתיר במפורש ×’×–×¢× ×•×ª דתית. ×›×”× × ×”×¦×‘×™×¢ עבורו).
כמובן,קמה צרחה וצווחה בקרב ×”×—×©×•×“×™× ×”×¨×’×™×œ×™× ×¢×œ כך שהמשטרה × ×›× ×¡×” ליצהר בכוח גדול, ×•×œ×¤× ×•×ª בוקר. × ×•: יש לי × ×™×—×•×© טוב מה ×”×™×” קורה לצמד ×”×©×•×˜×¨×™× ×©×”×™×• × ×©×œ×—×™× ×œ×ž×©×™×ž×” הזו. ×× ×™ ×ž× ×™×— ×©×’× ×œ×›×. הקוז××§×™×, שהפכו ×ת יצהר לבירת "תג מחיר" – ×”×™×•× ×›×ž×¢×˜ הצליחו ×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×ž×•×ª×§×¤×™× ×œ×¨×¡×§ ×ת גולגלתו של פוגרומצ'×™×§ שעסק בכך; יש לקוות שיצליחו יותר בעתיד – ×ž×™×™×œ×œ×™× ×¢×›×©×™×•.
×× ×œ×¤× ×™ ×©× ×”, ×›×©×™×¦× ×¡×¤×¨×• של שפיר×, ×§×™×‘×œ× ×• שתיקת ×¨×‘× ×™× ×¨×•×¢×ž×ª והתחמקות מתשובות ל×ורך כל הקו, תעוזתו של החמור ×œ× ×¡×•×ª להשליך מעל גבו ×ת המשיח-×‘×¢×™× ×™-עצמו הוצי××” ×ת ×”×¨×‘× ×™× ×ž×”×‘×•× ×§×¨×™×, ×œ×”×’× ×ª×• של שפיר×. שלמה ××‘×™× ×¨, ×©×œ×¤× ×™ ×©× ×” ביצע תרגילי התחמקות מרשימי×, ×”×™×” ×”×™×•× × ×—×•×© הרבה יותר: ×”×•× ×”×’×“×™×¨ ×ת "תורת המלך" ×›"יצירה הלכתית-×קדמית, לימודית" והלכות הריגת ×œ× ×™×”×•×“×™ שבו הפכו פת××•× ×œ"עמדה לגיטימית" שיש "להתמודד ×יתה ב×מצעות בירור המקורות ההלכתיי×".
בו×ו × ×¤×˜×¨ מהקשקוש ×”×קדמי, ×©×”×¨×‘× ×™× ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×• כדי ×œ× ×¡×•×ª לקושש ×œ×¢×¦×ž× ×–×›×•×™×•×ª ×©×œ× ×ž×’×™×¢×•×ª לה×. ×©×¤×™×¨× ××™× ×• ×קדמ××™ וחופש ×קדמי רחוק ×ž×ž× ×•. תלמיד שהיה מגיע ×œ×ž×¡×§× ×” ×©×”×¦×“×•×§×™× ×•×œ× ×”×¤×¨×•×©×™× ×¦×“×§×•, ושקשקושי התלמוד ×”× ×כן קשקושי×, ×”×™×” × ×‘×¢×˜ מהישיבה ×œ×¤× ×™ ×©×©×¤×™×¨× ×”×™×” מספיק ×œ×¡× ×Ÿ "טוב ×©×‘×’×•×™×™× ×”×¨×•×’". × ×ª×ž×§×“ ×‘×“×‘×¨×™× ×©×œ ××‘×™× ×¨: מסתבר ×©×›×©×“×•×—×§×™× ×ותו לקיר, מה ×©×œ×¤× ×™ ×©× ×” ×”×™×” "×ין דבר ×›×–×”, שדמו של גוי ×”×•× ×”×¤×§×¨ ומותר לשפוך ×ותו סת×" (הדגשה שלי), כלומר לכ×ורה במחלוקת חמורה מצידו של ××‘×™× ×¨, הפך לפתע ל"עמדה לגיטימית". ××‘×™× ×¨, × ×–×›×™×¨, ×”×™×” בין מקדמי התפיסה של ×”×¨×‘× ×•×ª הצב×ית הר×שית שקבעה ×©×œ×¢×™×ª×™× "×כזריות ×”×™× ×ž×™×“×” טובה", ושטען ×©×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×”× ×¤×•×œ×©×™× ×©×•×•×™ ערך לפלישתי×. ההבדל בין ××‘×™× ×¨ ובין ×©×¤×™×¨× ×ª×ž×™×“ ×”×™×” דק, ×–×” של הממלכתיות; ומסתבר שכ×שר הממלכה ×¤×•× ×” × ×’×“ ×”×¨×‘× ×™×, ההבדל ×”×–×” ×ž×ª× ×“×£.
כשפרצה השערוריה ×œ×¤× ×™ ×©× ×”, ×¨×‘× ×™ צהר – ×לה ×”×ž× ×¡×™× ×œ×”×¦×™×’ לציבור ×”×—×™×œ×•× ×™ ×ורתודוקסיה ×¢× ×¤× ×™ ××“× â€“ התחפרו עמוק ×‘×‘×•× ×§×¨, ×•×œ× ×©×ž×¢×ª ×ž×”× ×’×™× ×•×™ לדברי×. עכשיו היו"ר שלה×, דוד סתיו ×“×•×•×§× ×ž×’× ×” – ×בל ×ת מעצרו של שפיר×, ×©×”×•× ×œ×“×‘×¨×™×• "××™×•× ×•× ×•×¨×". הטקסט של שפיר×, מצד ×©× ×™, ×”×•× ×ž×‘×—×™× ×ª×• של סתיו משהו ש×פשר להתווכח "על מידת הלגיטימיות ההלכתית" שלו.
×חרון חביב, יש ×œ× ×• ×ת שמו×ל ×ליהו, החומץ בן חומצה. הלז, ×©×‘× ×™×’×•×“ ל×× ×©×™ צהר ×ו ××‘×™× ×¨ ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×˜×¨×— להסתייג מדבריו של שפיר×, יילל שהמעצר מוכיח ש"×œ× ×›×•×œ× ×©×•×•×™× ×ž×•×œ החוק". יש ×—×•×§×™× ×‘×™×©×¨×ל ש××•×¡×¨×™× ×¢×œ הסתה לפגיעה ב×חרי×; ×ליהו, שכבר × ×—×§×¨ בחשד לעבירה על חוק ×”×’×–×¢× ×•×ª ×›×שר ×”×•×¦×™× ×¤×¡×§ הלכה ש×וסר על מכירת ×ו השכרת דירה ×œ×œ× ×™×”×•×“×™×, צריך להכיר ××•×ª× ×”×™×˜×‘. כל פעולתו הציבורית של שמו×ל ×ליהו מיועדת – כמו זו של שפיר×, כמו זו של ××‘×™× ×¨ – לעקירתן של הדמוקרטיה ושל זכויות ×”×זרח. השימוש ×©×”×•× ×¢×•×©×” בהן ×”×•× ×¦×™× ×™, ומזכיר ×œ× ×• עד כמה קטן ההבדל בין ×”×¨×‘× ×™× ×©×œ× ×• לשייח'×™× ×•×œ×§××“×™× ×©×œ ×”×יסלמיסטי×. ×”×•× ×•×“××™ יודע מה ×”×™×” קורה לשייח' שהיה ×ž×•×¦×™× ×¢×™×•×Ÿ בהלכות הריגת יהודי; בו×ו × ×מר שהרשויות ×œ× ×”×™×• לוקחות ×©× ×” לחשוב על ×–×”.
שורה של ××¨×’×•× ×™× ×ורתודוקסיי×-חדשי×, ×§×•× ×¡×¨×‘×˜×™×‘×™×™× ×•×¨×¤×•×¨×ž×™×™× ×”×‘×™×¢×• תמיכה במעצרו של שפיר×. ×”×¨×‘× ×™× ×”×¦×™×•× ×™×, מקיר לקיר, ×”×ª× ×’×“×• לו ו××£ החלו בלגיטימציה של עמדותיו, דבר ×©×œ× ×¢×©×• ×œ×¤× ×™ ×©× ×”. ×× ×™ חושב ש×פשר לר×ות בדיוק מי × ×ž×¦× ×‘××™×–×” צד. עכשיו ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לר×ות ×יך יגיבו ×”×¨×‘× ×™× ×”×—×¨×“×™×.
(יוסי גורביץ)