החברים של ג'ורג'

קופת השרצים של הבית היהודי, מדריך ראשוני

נראה שבבית היהודי לקחו ברצינות-יתר את האמרה ש”אין ממנים פרנס על הציבור, אלא אם קופת שרצים תלויה לו מאחוריו.” אז הנה הקופה

מאחר והאסטרטגיה של הבית היהודי בבחירות האלה היא למצב את עצמם כמפלגה המאגניבה שמכילה את כולם ושכולם צריכים להצביע אליה, כלומר לעשות את תרגיל משיכת המטומטמים שהצליח כל כך למפלגת הגמלאים ויאיר לפיד, ומאחר וההצלחה של יאיר לפיד מראה שיש מספר מבהיל של מטומטמים כאלה, הנה מדריך למתווכח עם מצביע “הבית היהודי” המטומטם.

הבלוג איננו ממליץ על דיון עם מצביעים אידיאולוגיים של האחים היהודים, כלומר כאלה שאשכרה מכירים את המפלגה ובכל זאת מצביעים לה, כי זה בזבוז זמן. אין מה לדבר עם יודו-נאצים, חבל על הזמן והאנרגיה שלכם. אבל אם נתקלתם בזן של תומך המפז”ל הטמבל, מה שפעם כינה ב. מיכאל “חל”ם – חילונים למען מפד”ל,” הנה כמה עובדות שבמידה ואכפת לו מעובדות עשויות לגרום לו להסס. הרשימה מבוססת על הרשימה שלאחר הפריימריז ויכולים לחול בה שינויים; בין השאר, לבנט שמורה הזכות להכניס מועמדים משוריינים. אבל זה ידחוק את חביביו רונצקי ושובל לאחור, כך שלא בטוח שהוא יעשה את זה. נעדכן.

התמונות המופיעות בפוסט הן בעיקרן צילומי מסך מתוך מודעות וסרטונים שפרסמו המועמדים על עצמם, להוציא התמונה של רונן שובל, שצילמתי בעצמי.

נפתלי בנט – מס’ 1 ברשימה לכנסת, שר הכלכלה וחבר כנסת. קצין לשעבר בצה”ל שהתגאה בכך שהרג הרבה ערבים. הפעילות המוכרת ביותר שלו כקצין היא תקלה אסטרטגית שהובילה להרג של יותר מ-100 אזרחים בכפר קנא וחיסלה את הלגיטימציה הבינלאומית של מבצע “ענבי זעם.” אגב, בשיחות פנימיות במגזר נהג בנט להתפאר במשך שנים שהוא הרס לפרס את הבחירות של 1996. אחר כך עבד כיחצ”ן בהייטק, וזינק בקלילות ללשכה של נתניהו. הוא היה אחראימתוך עמוד הפייסבוק של בנט לאסטרטגיית ההונאה של נתניהו, במסגרתה השתמשה לשכת נתניהו במאבק המילואימניקים של 2006-2007 כנסיון להפיל את אולמרט. הנסיון נכשל ובנט נבעט מלשכת נתניהו. בנט והסיידקיק שלו, איילת שקד, קיבלו באותה תקופה תשלומים שקשה להגדיר אלא כתמוהים מנתניהו, ובין השאר לא ברור מה הסטטוס החוקי שלהם מבחינת מס.

אחרי השהות בלשכת נתניהו, עבר בנט לתפקיד שהוא מקפיד לא לדבר עליו – מנכ”ל מועצת יש”ע. אם יקשרו אותו עם התפקיד הזה, מישהו עוד עשוי להזכר שהוא בפוליטיקה הימנית הרבה יותר משהיה בהייטק או בצה”ל. כמנכ”ל מועצת יש”ע, היה בנט אחראי לשני מהלכים בעלי חשיבות: ראשית, הקמת הזרוע למבצעים מלוכלכים של העמותה, “ישראל שלי”, יחד עם איילת שקד; שנית, מהלך ספק-פלילי של העברת כספי ממשלה בעסקה סיבובית למועצת יש”ע.

מועצמ יש”ע היא, למרות הפרטנזיות שלה, עמותה פרטית לכל דבר. כפי שחשף מכון המחקר מולד לפני כשנה, הממשלה העבירה בין השנים 2010-2013 148 מיליוני שקלים להתנחלויות באמתלה של “פיצוי על ההקפאה,” והתנחלויות שרצו לקבל את הכסף היו צריכות להסכים להשליש למועצת יש”ע 20% מהכסף. התנחלויות שלא הסכימו לתת למועצת יש”ע את הכסף, לא קיבלו אותו. מנכ”ל מועצת יש”ע בזמן תרגיל ההונאה הזה של הציבור – העברת עשרות מיליוני שקלים לעמותה פרטית, כסף שכביכול הוא פיצוי על הקפאת בניה – היה נפתלי בנט.

כשר הכלכלה, המשיך בנט להזרים סכומי עתק לקהל הבוחרים שלו מחוץ לישראל, כשבמקביל הוא מנצל את מעמדו כשר הכלכלה כדי לא לסייע למפעלים במצוקה בתוך ישראל. לאחרונה אמר שכמנכ”ל, הוא היה רואה בקיומו של ועד עובדים כשלון, כי “המנכ”ל צריך להיות האבא של העובדים.” כעובדים, מה אתם רואים במנכ”ל שלכם יותר – אבא, או מי שתפקידו להוציא ממכם מקסימום תפוקה במינימום הוצאה?

היועץ הפוליטי של בנט הוא המחבל היהודי נתן נתנזון. כראש הבית של הטרור היהודי, בנט זכה בבחירות האחרונות לתמיכתו של בכיר המחבלים היהודים שעודם בחיים, יגאל עמיר.

אורי אריאלמס’ 2 ברשימה לכנסת, שר הבינוי והשיכון וח”כ מטעם סיעת תקומה. אורי אריאל הוא, קודם כל, בוגד: הוא התגאה בכך שהוא העביר מידע על תנועות צה”ל למתנחלים.

תפקודו של אריאל כסוס טרויאני של מדינת יהודה בממשלת מדינת ישראל לא מתמצה רק בבגידה: הוא העביר מיליארדים לגדה לצרכי בניה, בעוד שמחירי הדיור בישראל עצמה מרקיעים שחקים. אם מישהו היה צריך עוד הוכחות לכך שאורי אריאל משתין על הציבור הישראלי מהמקפצה, המשרד שלו מכר מאות דירות שהיו מיועדות לדיור ציבורי לעמותות שמקורבות למפלגת הבית היהודי, רבות מהן עמותות דת. הוא מכר אותן במחיר אפסי. הפתרון של אריאל לבעיית הדיור הוא בניה בשטחים. הפתרון של אורי אריאל לקליטת מהגרים מצרפת הוא בניה בשטחים. הפתרון של אורי אריאל לחוסר השקיפות של קק”ל הוא לחץ על קק”ל עד שזו תסייע לבניה בשטחים ואז הוא מפסיק את הלחץ (בוגד, כבר אמרנו? אז נוסיף מועל באמון.) הפתרון של אורי אריאל להתחממות הגלובלית הוא בניה בשטחים.

איילת שקד – מס’ 3 ברשימה לכנסת. איילת שקד היא הסיידקיק של נפתלי בנט והציפוי העאלק-חילוני שבאמצעותו הוא משווק רשימה של חרד”לים לציבור הכללי. שקד היתה עם בנט בלשכה של נתניהו, עפה יחד איתו משם ואחר כך הקימה יחד איתו את “ישראל שלי.” במסגרת תפקידה זה, ניסתה שקד ב-2011 לטרפד את המחאה החברתית. לא כל כך הלך. ההפגנה שהיא ארגנה יחד עם “אם תרצו” הצליחה לקושש 100 איש בלבד.

כסוס טרויאני עאלק-חילוני של מפלגה חרד”לית, ההישג העיקרי של שקד היה הארכת השירות של בחורי ישיבות ההסדר בחודש אחד בלבד, כלומר ל-17 חודש. כאן המקום להזכיר שוב שהמיליציות המהוללות של חובשי הכיפות הסרוגות משרתות בצה”ל פחות מחצי ממה שמשרתים חילונים. סיבה אחרת לזכור את שקד היא הפצת השנאה שלה: היא פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה קריאה לפגוע בפלסטיניםמתוך עמוד הפייסבוק של שקד באשר הם פלסטינים, והפיצה עלילה שקרית על כך שפלסטינים הציתו בית קברות יהודי ביפו (איך לעזאזל מציתים בית קברות, אין לי מושג.) בשני המקרים השקרנית הקטנה אולצה להתנצל.

אלי בן דהןמס’ 4 ברשימה לכנסת וסגן שר הדתות. הלז אמר שנישואים של גאים הם “מתכון לחיסול העם היהודי,” אלוהים יודעת למה, הוא גם אמר ש”תמיד ליהודי יש נשמה הרבה יותר גבוהה של הגוי,” אבל תשמחו לדעת שזה תקף גם אם היהודי הוא הומוסקסואל, לא עלינו. על כל פנים, התפיסה שליהודי יש נשמה שגבוהה יותר מזו של לא יהודי היא חלק מעיקרי האמונה של האחים היהודים. בן דהן לא בולט כאן.

ניסן סלומינסקי – מס’ 5. הלז היה הגנב הראשי של הסיעה בכנסת היוצאת. פעם אחר פעם, תוך ניצול תפקידו כיו”ר ועדת הכספים, הוא העביר מאות מיליונים להתנחלויות, כשהוא מונע דיון על העברת הכספים ומקפיד על אפס שקיפות. התרגילים שלו היו כ”כ מביכים, שהאוצר התחייב לאחרונה לא להעביר את השוחד הפוליטי האחרון לפני הבחירות. לוחשים שבימים אלה הוא נאלץ להקדיש פחות זמן לקמפיין ויותר זמן לפגישה עם עורכי דין, ודי לחכימא.

על פי דיווחו של המשורר אליעז כהן, עם הסכמי אוסלו ניסו כהן וחברים להקים מחתרת. כהן הלך להתייעץ עם סלומינסקי, אז קמב”ץ מועצת יש”ע, שלא טרח לדווח על הקושרים לרשויות. הבית של הטרור היהודי, כבר אמרנו?

אורי אורבך – מס’ 6 ברשימה לכנסת והשר לענייני גמלאים. ידוע בעיקר בפשעיו נגד ההומור, אבל גם הצביע (בכנסת ה-18) נגד הצעת חוק שאסרה על גזענות בדיור. ידוע בדרך כלל כאדם מנומס, אלא אם מדובר בלא יהודים: הוא צעק בשעתו לח”כ טיבי ש”זמנך עבר – זמנך עבר כבר ב-1948.” על “תורת המלך,” המדריך ההלכתי לרצח לא יהודים, הוא אמר ש”אני מציע לרבנים כותבי הספר שבמקום להתעסק בהיתרים להרוג גויים/ערבים, יתחילו לחשוב איך לחיות עם יהודים.” כי בבית של הטרור היהודי אי אפשר לצאת בגלוי נגד הסתה לרצח של לא-יהודים, זה ידפוק אותך בפריימריז.

ינון מגלמס’ 7 ברשימה לכנסת. לכאורה, עוד חילוני מחמד של בנט. לאור העובדה שהוא אמר על עצמו שהוא קודם כל יהודי, אח”כ ישראלי, ורק אחר כך עיתונאי, הוא צפוי בכנסת הקרובה לשרת קודם כל את מדינת יהודה ורק אחר כך את מדינת ישראל.

שולי מועלםמס’ 8 ברשימה לכנסת. בהמה גסה מהסוג המקובל במפלגה, רק טיפה יותר טיפשה: טענה שרק ליהודים יש זכויות בהר הבית, ואחר כך טענה שלא אמרה את זה, מבלי לדעת שהיא מוקלטת. השתתפה בתרגיל המסריח של מתנחל אחר, דוד רותם (לשעבר – אחחח, איזה כיף לכתוב את זה – ח”כ של ליברמן) שבמסגרתו הקדימו את ההצבעה על שקיפות בחטיבה להתיישבות, ניצלו את העובדה שהח”כים היו תקועים בפקקים, ואסרו על השקיפות. החטיבה להתיישבות, יש לציין, מככבת בפרשת השחיתות המכונה “פרשת ישראל ביתנו”, שהיא לגמרי גם פרשת הבית היהודי.

מועלם היא אלמנתו של סא”ל משה מועלם, והיא נאבקה שנים בדרישה להמשיך ולהעניק את קצבת אלמנות צה”ל לאלמנות שנשאו בשנית. כדי להראות דוגמא אישית, מדווחת ויקיפדיה, היא נמנעה מלרשום את נישואיה השניים, נשארה רשומה כאלמנת צה”ל והמשיכה לקבל קצבה, עד שהחוק שונה והיא הפכה לזכאית למפרע לכספים שקיבלה בהונאה. נכון שאפשר לסמוך על מי שהפגינה יחס אגבי כזה לכספי ציבור שתשמור על הקופה? אל תשכחו את סיסמת האחים היהודים: “לנו מגיע יותר.” מה שמעביר אותנו ישירות למי שטבע אותה.

בצלאל סמוטריץ’מס’ 9 ברשימה לכנסת. סמוטריץ’ התפרסם לאחרונה בכך שהוביל את “מצעד הבהמות,” המצעד של המפד”ל שאמור היה להיות חיקוי למצעד הגאווה. שותפו להכנת המצעד היה הטרוריסט היהודי אוהד ברט (מועמד הבית היהודי לכנסת בשנת 2009), שניסה להתנקש בשעתו ביוסי שריד. סמוטריץ’ נעצר בתקופת ההתנתקות, בחשד שתכנן פיגוע; הוא לא הועמד לדין אבל, מצד שני, גם לא הסביר למה היו לו 700 ליטר דלק. בואו נאמר שפלסטיני במצב כזה היה עף לכמה שנים בכלא בלי יותר מדי שאלות. מי אמר “הבית של הטרור היהודי” ולא קיבל?

סמוטריץ’, תופתעו לדעת, גם לא אוהב פלסטינים. בשנת 2011, הוא חתם על מכתב נגד העסקת פלסטיני ישראלי בהסעת תלמידים בגוש עציון.

סמוטריץ’ אמר בגלוי ש”מגיע לעם ישראל שנקבל יותר,” ומעבר לניסוח הנהדר – אתם מבינים, לא שזה מגיע לנו, זה מגיע לעם ישראל – הוא הוכיח שהוא לא יודע איך עושים את זה. ניסן סלומינסקי בטח דפק את הראש בקיר. הרי ברור שלנו מגיע יותר, ואנחנו גם נקבל יותר – אבל מה אתה עושה, טמבל! אתה מביא את המצלמות! מישהו עוד ישים לב!

smutrich

ניר אורבךמס’ 10 ברשימה לכנסת. אפרטצ’יק התנחלויות כלשהו, שעד כה הצליח לחמוק מעין הציבור. עובד על זה.

מוטי יוגב – מס’ 11 ברשימה לכנסת. לא הנעל החדה במגירה, ומי שאמר לאחרונה על תושבי עוטף עזה ש”תמכתם בהתנתקות – אכלתם אותה,” כלומר מנהל מסע ונדטה נגד רוב הציבור היהודי, שכזכור תמך בהתנתקות. בשנת 2014, העיד דידי רמז שכמח”ט, סייע יוגב לפוגרומצ’יקים יהודים.

אבי וורצמן – מס’ 12 ברשימה לכנסת וסגן שר החינוך. בסרטון הקמפיין שלו, התפאר שהוא עובד בשקט ומעביר תקציבים מתחת לשולחן לאנשי שלומנו ובכך שהוא מבצע הטפה דתית לחילונים באמצעות מערכת החינוך. הוציא עשרות מיליוני שקלים על פרוייקט “תנ”ך 929,” שמשמש בעיקר את צרכי הקמפיין שלו. עד כה לא נתפס בהתבטאות מסריחה באמת, מה שאומר שהוא מפז”לניק מהזן הישן – מבצע את התרגילים שלו בחושך והרחק מעין הציבור. הדור החדש כבר לא מעריך כאלה, ומכאן ההישג הנמוך יחסית של וורצמן בפריימריז. כמובן, העובדה ששר החינוך היה אח יהודי גם הוא, אמנם מסיעה אחרת – שי פירון – ודאי לא הפריעה למעלליו של וורצמן.

בסרטון הבחירות שלו, השווה וורצמן את עצמו לסופרמן.

וורצמן, מחופש לסופרמן, שומר נגיעה מבת שירות

יהודית שילת – מס’ 13 ברשימה לכנסת. עלתה לתודעה הציבורית אחרי שקוננה על “אקלים הומו-לסבי.” שילת משמשת כיו”ר ארגון “תקנה,” הארגון שמיועד להעלים רבנים ומחנכים שביצעו תקיפות מיניות בתלמידיהם מבלי לעורר סקנדלים ובעיקר בלי תלונות במשטרה. המקרה הידוע ביותר לשמצה שבו טיפל “תקנה” הוא זה של הפדופיל יקיר המגזר מוטי אלון, שבו העביר הפורום את אלון – שהורשע באוגוסט 2013 בתקיפה מינית של תלמידיו – לישוב אחר, כשהוא מנסה לטשטש את הפרשה כמיטב יכולתו, ומפרסם את המקרה רק לאחר שעיתונאי כבר עלה על הפרשה. שילת ואנשי פורום תקנה מעולם לא שילמו מחיר על שיתוף הפעולה עם הפדופיל אלון.

היום, כמסתבר, הגנה על פדופילים היא עילה להבחר לכנסת. פעם היו קוראים לזה חילול השם.

אורית סטרוקמס’ 14 ברשימה לכנסת. “פעילת זכויות אדם” בעיני עצמה ובעיני ויקיפדיה העברית, סטרוק ניצלה את תפקידה כדי להצטרף לתרגיל המסריח של דוד רותם ומנעה דיון על שקיפות בחטיבה להתיישבות. סטרוק ניסתה לחוקק את חוק דרומי בגדה, כך שיאפשר למתנחלים לירות בפלסטינים שנכנסים ל”אדמתם” של האחרונים. אחד האנשים שהיו נהנים מחוק כזה, הוא בנה של סטרוק, צביקי, שהורשע בחטיפה והתעללות בילד פלסטיני ושהרג גדי בבעיטה. סטרוק ג’וניור, תושב המאחז עמוס הפשעים אש קודש, טען שהילד פלש לאדמתו. עיקר הפעילות של סטרוק בכנסת האחרונה היתה נסיונות חוזרים ונשנים להחיל את החוק הישראלי על הגדה המערבית, לא באמצעות סיפוח רשמי אלא באמצעות חקיקה שלא נוקטת במונח “סיפוח.”

אביחי רונצקי – מס’ 15 ברשימה לכנסת. רונצקי הוא הרב הצבאי לשעבר, והוא פרסם בשעתו פסק הלכה שקובע שאסור לטפל בשבויים בשבת, אלא אם יש להם מידע מודיעיני מועיל ואלא אם יש חשש שדבר אי-הטיפול יוודע ועקב כך ייפגעו שבויים יהודים. רונצקי הודח מצה”ל אחרי מבצע “צוק איתן,” כשחמתו של שר הבטחון יעלון בערה בו על כך שרונצקי גייס את עצמו למילואים, הסתובב על מדים, אסף ידיעות על תפקוד הצבא והעביר אותן לבנט, הפטרון הפוליטי שלו. לשם שינוי, נראה שדווקא בנט ורונצקי צדקו בנושא הזה.

רונצקי שימש כמנהל של “מנהלת הזהות היהודית,” כלי של בנט שעוקף את משרד החינוך ושמטרתו היא להחזיר תלמידים חילונים בתשובה. האחים היהודים הצליחו באוקטובר 2013 להעביר למנהלת של רונצקי 14 מיליוני ש”ח – פי 3 מהסכום שיועד לה מלכתחילה. רונצקי ממשיך במסגרת ה”מנהלת” בפרוייקט שבו הודה בגאווה כרב צבאי ראשי: החזרה בתשובה של חילונים בכספי ציבור.

רונצקי רגז על הרבנות הצבאית, כשזו חשפה את התכנית של האחים היהודים להדרת נשים וקבעה שיש למנוע מהן מלהשתתף באירועים פומביים, וכתב שהיה צריך להשאיר את הדברים האלה מתחת לשולחן, כי כשהם מתפרסמים בגלוי, החילונים עשויים לשים לב.

רונצקי החזיר לרבנות הראשית את אל”מ אייל קרים, שפסק שמותר לבצע אונס בעת מלחמה ואולץ על ידי הבלוג הזה לחזור בו. הוא טען שעל חייל שמגלה חמלה על האויב “חלה קללת ‘ארור מונע חרבו מדם’.” הרבנות הצבאית של רונצקי הפיצה ספרון שבו נטען שהוואתיקן עורך סיורים באושוויץ לאנשי החיזבאללה, כדי שאלה ידעו איך לבצע רצח עם. כרב צבאי ראשי, אמר רונצקי שעל בנות דתיות נאסר לשרת בצה”ל. חוק שירות חובה? שטויות.

רונן שובל – מס 16 ברשימה לכנסת. שרלטן פוליטי, שהקים תנועת רמיה שהתחזתה ל”תנועת מרכז” בעודה תנועת ימין קיצוני, שובל למד על בשרו בפריימריז שאי אפשר לשקר לכל האנשים כל הזמן: ההתחזות שלו ל”איש מרכז” כנראה עלתה לו בקולות. האיש היחיד בארץ שמסתובב עם חותמת “פאשיסט” מבית המשפט מנהל מלחמת חורמה נגד חופש הביטוי בישראל, וזה כנראה הדבר היחיד שהוא באמת מאמין בו.

לשובל יש היסטוריה פוליטית מגוונת: ב-2006 הוא התמודד לרשימת הבית היהודי, נכשל, הפך (באמצעות יועצו של נתניהו נפתלי בנט?) לאחד ממנהיגי מחאת המילואימניקים, בנה מזה את “אם תרצו,” אבל בתחילת 2014 הוא הצטרף לישראל ביתנו דווקא. מהספינה הטובעת הזו הוא קפץ כשהריח שהמנדטים זZombie Ronen Shovalורמים לבית היהודי. שובל הוציא 150,000 שקלים מכספו ועוד 50,000 ש”ח מכספי אביו, איש העסקים אדוארדו שובל, על הפריימריז והבחירות. מאחר ויש להניח שחלק מהכסף הזה הגיע מהפעילות הציונית המקובלת של סחר עם איראן דרך מדינה שלישית, יהיה נחמד לראות את כולו יורד לטמיון.

שובל מאמין, או מעמיד פני מאמין כי זה מועיל פוליטית, בבניית בית המקדש, פעולה שמצריכה פיצוצים מסויימים בהר הבית. במשפט הדיבה המפורסם של “אם תרצו,” טען שובל בין השאר שאהוד ברק איננו ציוני בעיניו, כי הוא ויתר על הר הבית. זכרו את זה בפעם הבאה שהפאשיסט השרלטן ינסה לומר לכם שהוא ורק הוא יודע מיהו ציוני: בעיני שובל, ציוני הוא אדם שרוצה להקים בית מקדש.

שרה אליאש – מס’ 17 ברשימה לכנסת. לא מוכרת מי יודע: פעילה נגד ההתנתקות, שזה די הכרחי בימינו אם אתה רוצה להכנס לכנסת ברשימת הבית של הטרור היהודי, והיתה סגנית יו”ר מועצת יש”ע, מה שאומר שיהיה מפתיע מאד אם היא לא יודעת על שימוש מגונה בכספי ציבור. אמרה לפני כשנה שהיא מתנגדת לשירות נשים בצה”ל, אבל יש לציין שלמרות הרעש הציבורי הקטן שעשתה ההצהרה הזו, זו אכן עמדתה הקלאסית של המפז”ל.

זבולון כלפה – מס’ 18 ברשימה לכנסת. מתנחל מקצועי שהצליח להיות מפונה גם מימית וגם מגוש קטיף. ב-2012 הוכתר ע”י יהושע בריינר כ”חבר בסיירת האלמונים” של בנט, ועד כה הוא די מצדיק את התואר. בהתחשב בחבריו לרשימה, זה כנראה הישג.

אביחי בוארון – מס’ 19 ברשימה לכנסת. הוא הדובר של הפולשים לעמונה, ועם קצת מזל נוכל כולנו לחגוג את פינויו מהשטח שגנב עוד שנה ועשרה חודשים בערך (האירוע ילווה במטס חגיגי של להק החזירים המעופפים של פיקוד מרכז.) לאחרונה דווח שהוא מסר לבית המשפט תצהיר שקרי, אבל בהתחשב בכך שהוא מפנטז על מחנות השמדה (לעמלקים, לעמלקים, רק לעמלקים) ושב-2008 הוא פינטז בפומבי על פיצוץ (”מחיקת”) מסגד אל אקצה, זו כנראה הבעיה הקטנה ביותר איתו.

משה סלומון – מס’ 20 ברשימה לכנסת, ועם קצת מזל המקום הריאלי האחרון שם. עלה התאנה האתיופי של המפלגה שמקפידה לא לשלב את יוצאי אתיופיה במקום ראוי במערך החינוך שלה. נתפס בהתבטאות הומופובית קלות, אבל שום דבר שסוטה מהתקן המקובל במפלגה.

הערה מנהלתית: הכתיבה בבלוג הזה נעשית ללא תשלום, והיא מצריכה זמן ומאמץ ניכרים. אם אתם מעריכים את מה שנכתב כאן, אודה לכם אם תוכלו לתרום לקרן הבעת הרצון הטוב והתודה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

41 תגובות על ”קופת השרצים של הבית היהודי, מדריך ראשוני“

  1. עדו הגיב:

    לגבי אורי אריאל, הוא גם שקרן (או שזה בנט?)
    http://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/474503

  2. עדו הגיב:

    אה כן, שינוח = שינוי, לתקן.

  3. אבו אלמוג הגיב:

    אכזבה גדולה הפוסט הזה. לא שמיש. אם היה נכתב באותו אופן, רק משתדל להמנע מביטויים נוסח 'בוגד' או 'בהמה גסה' ניתן היה לנסות ולהשתמש בו כדי לשכנע את מעט האנשים ההגונים ששוקלים להצביע 'הבית היהודי' שזה לא המקום בשבילם. איך שהפוסט הזה נראה – זה משכנע את המשוכנעים בלבד. חבל, כי בין הגידופים יש הרבה תוכן.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      גם בלי הגידופים הפוסט הזה יעזור לשכנע בעיקר את מי שמתבלבלים בין הבית היהודי למרצ או חד"ש. מי שהולך להצביע לבנט לא עושה את זה למרות שהוא הרג ערבים אלא בגלל זה (או שהם ניטרלים לגבי הסוגיה).
      אגב, ממתי התבטאויות על הומואים זה דיל ברייקר בשמאל? מישהו בדק מה יש לרשימה הערבית המאוחדת (שכוללת בשורותיה את חד"ש) להציע לגבי זכויות חד מיניים, דו מיניים ושאר ירקות?

  4. נתאי פרץ הגיב:

    לגבי משה סלומון הייתה את פרשת וואלק גם אני הייתי רוצה להיות הומו http://www.mako.co.il/news-israel-elections/elections-2015-interviews/Article-9cdde1b7c62ea41006.htm

    • An Cat Dubh הגיב:

      משום־מה לא פרסמות את התגובה הזו, אבל כתבתי לשם בתגובה לסלומון שאם הדבר היחיד שמונע ממנו לחיות כהומו הוא חוסר לגיטימציה חברתית, זה אומר שהוא הומו.

  5. LDR הגיב:

    בישראל של 2015 כל מה שנכתב בפוסט לגנותם של חברי הבית היהודי נתפס בקרב הבוחרים הפוטנציאלים של המפלגה כתיאור חיובי של עמדותיהם ומעשיהם.
    גורביץ בא לקלל ונמצא מברך מבחינתם של בנט וחבריו.

    • An Cat Dubh הגיב:

      אני לא מסכים. יש לא מעט חילונים שמצביעים לבית היהודי כי הם פוחדים מהפלסטינים, גם אם "אין להם סכסוך עם מוחמד", וחושבים שהמדיניות הכלכלית שלהם וההתנגדות שלהם להקמת מדינה פלסטינית הן עמדות חיוביות. הם לא בהכרח הומופובים ובהכרח מתנגדים לפגיעה באזרחים אם אין בכך הכרח בטחוני. יצא לי להתקל בכמה חילונים כאלה, וכשאמרתי לאחת מהן על זה שבנט מעסיק מחבל מורשע ובעד אפלית ערבים בהקצאת אדמות, היא אמרה שהיא תומכת בבית היהודי כי אין לה אלטרנטיבות. אחרי פוסט כזה יכול להיות שהרבה מהתומכים של המפלגה יתחילו לשקול אלטרנטיבות.

    • נתן. הגיב:

      אז אתה מציע שהוא יכתוב דברים טובים על הביית היהודי?

  6. צבי הגיב:

    לגבי יהודית שילת, מס' 13, יו"ר ארגון 'תקנה': הדברים שכתבת הם מגמתיים. ארגון 'תקנה' שם לו למטרה להאבק בתופעות של הטרדה מינית בחברה הדתית, וזו מטרה חיובית ומבורכת. צריך לזכור שמדובר בציבור מסורתי ושמרני, במצבים שבהם נערים הם שפוטים של מוריהם, רבנים נערצים, שקשה לצאת נגדם, שבו דברים כאלה מושתקים, הקרבן מואשם ומושתק. 'תקנה' העלו את הנושא לסדר היום, ולא הסכימו להשתיק תופעות כאלה – שהמפורסמת שהן היתה הרב מוטי אלון. נכון שהטלת סנקציות עליו והדרישה שלא ילמד נערים היא אולי עונש פחות חמור ממאסר בפועל, אבל זה לא הופך את יהודית שילת לעבריינית. זוהי פעילות ברוכה.
    אני מקווה שלא מיותר להזכיר שאיני תומך של 'הבית היהודי' ומתעב מפלגה זו ואת מועמדיה, אבל כאשר מונים אותם אחד לאחת אין להתעלם גם מדברים חיוביים שאחדים מהם עשו.

    • אלכס ז. הגיב:

      למה זה לא הופך אותה לעבריינית?

      "הציבור" איננו מדינה נפרדת (עדיין) ואין לו משטרה משלו (שוב, עדיין). הטרדה מינית, מעשים מגונים (בוא לא נשכח שאלון לא קשור "רק" בהטרדה) ואונס הם עבירות פליליות לכל דבר ועניין וצריכות לעבור לטיפול המשטרה.
      זה שהארגון שלה לוקח שיעורים מהכנסייה הקתולית בכל מה שקשור לטרפיקינג של עברייני מין, בעוד שהוא מתיימר להיאבק בהם, רק מוכיח שיהודית שילת היא שקרנית שמשתמשת בכספים שהיו אמורים להגיע לארגונים אחרים, כאלה שבאמת פועלים נגד עברייני מין.

  7. סמולן הגיב:

    מצוין ומצחיק… אפשר להזמין עוד סקירות כאלו?

  8. An Cat Dubh הגיב:

    רק עכשיו אתה מפרסם את זה? בנט היה שלשום באונ' ת"א, ורוב המוחים נגדו השתמשו רק בקטע ההומופובי, שהוא פטר בלי למצמץ. על מצעד הבהמות הוא אמר שהוא "מביש" או "מבזה" (אני לא זוכר את המלה הספציפית שהוא בחר).
    אם כי לפחות כשהוא אמר שבית הדין הבין־לאומי קים כדי לטפל במקרים שבהם אין סמכות משפטית במצב של מלחמת אזרחים שיכולה לטפל בפשעי מלחמה והתלונן על זה שחילים קרביים לא יכולים לנסוע ללונדון כי יעמידו אותם לדין, שאלתי אותו איך הוא מצפה שיתיחסו למדינה שבה שר בכיר מעסיק מחבל מורשע (על זה קראתי לראשונה פה בבלוג, ועל־כן אני חיב לך תודה גדולה) ואומר ש"לגבורה לא תהיה חקירה". הוא חזר שוב על זה ש"לגבורה לא תהיה חקירה" ושהוא היה חיל בקרבי בלבנון ומה לא ואמר לי: "אתה לא תלמד אותי איך להגן על המדינה הזו." זה היה נהדר לראות כמה הוא התעצבן עלי; קצת פחות נהדר לשמוע את האולם מוחא לו כפים; מאוד נהדר לקבל מחמאות משמאלנים אחרים אחרי שהארוע נגמר.

    • ygurvitz הגיב:

      מה זאת אומרת "רק עכשיו"? יש לך מושג כמה זמן לוקח להכין דבר כזה?

      • ליברטריאן הגיב:

        כל הכבוד על ההשקעה ועל הטרחה. עבודה עיתונאית ראויה, וחבל שלא רואים בעיתונות רשימות מסודרות כאלה על כל המועמדים בכל המפלגות (אלו שיש מה לכתוב עליהם).

      • An Cat Dubh הגיב:

        כמה ימים, אני מתאר לעצמי. הרוב מסתמך על עבודה שכבר עשית, בשביל השאר יש גוגל. ככה או ככה הפוסט ראוי להרבה שבחים (אם כי אני חושב שההערה של אורבך היתה ביקורת על הארסיות של הרבנים שבאה על חשבון שאיפה לחיי שלום), ואני הולך להשתמש בו די הרבה. תודה.

  9. אורן הגיב:

    צחקתי! אני יודע שזה לא בכוונה, אבל המאמר הזה הוא ממש פארודיה על השמאל 🙂

  10. Hannah הגיב:

    זועזעתי בזמנו לקרוא שהבן של אורית סטרוק רצח בבעיטות אלימות גדי קטן, שכן איתרע מזלו של הגדי להיות בחברת נער ערבי. עד כמה עמוקה יכולה להיות השנאה הגזענית של האנשים האלו, שגם בעלי החיים של ערבים ראויים למוות בעיניהם?

  11. hrhc הגיב:

    לגבי ניר אורבך [וכמובן שהדג מסריח מהראש של בניטו נפתליני] – איך פספסת את הכתבה של ליבסקינד [שמוכיח – שניתן להות ימני ובועט- למרות (בגלל?) נאמנותו לנתניהו] על מוסר התשלומים של שני האחים הללו???????

  12. נתן הגיב:

    ה"ביית היהודי" היא בראש ובראשונה מפלגה אנרכוניסטית, לאו דווקא בגלל המרכיב הדתי החשוך, אלה דוקא בגלל הניסיון לעלות באוב את הישראליות של "יפי הבלורית והתואר" .

    לא לחינם הוצג ינון מגל בתשדיר הפרסומת של המפלגה כ"קצין נועז וחתיך הורס" , לא לחינם מזכירים בנט ושקד יותר מכל את ירון זהבי מפקד חסמב"ה ותמר סגניתו שתולה בו עיניים מעריצות.

    אני לא שולל את האפשרות ששבסניפי "בני עקיבא" עדיין יש התלהבות מסוג הישראליות הזה , אבל מדובר במוצג ארכיאולוגי.

    בחברה הישראלית של היום הרב דתית, רב תרבותית, רב עדתית , רב מעמדית ש40 אחוז מאזרחייה אינם מגדירים את עצמם כלל כציונים והשמות הפופלריים לילדים הם "שון" ו "נטלי" הסוג הזה של הישראליות שה"סרוגים" כהרגלם ( כמו את ההתישבות והשרות הקרבי) מגלים באיחור של כמה עשרות שנים הוא עולם הולך ונעלם.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      כמו שבר רפאלי היא הדוגמנית הכי מצליחה בישראל ואלילת נוער למרות שהיא מייצגת אידיאל יופי סקנדינבי. ככל שהחברה משחירה כך עולה ערכו של הלבן המדומיין. ככה זה, וסליחה לסוכני הפוליטיקלי קורקט.

    • אין לי שם הגיב:

      אולי זה נכון, אבל הבית היהודים גם מתמחים בשנאת האחר, וזה עדיין מספיק כדי לגרוף אחוז ניכר מהקולות בישראל.

  13. שמואל ישגב הגיב:

    חברי המכובד , אתה צריך ז טוב שירגיע אותך ותוכל להשתחרר מהלחצים והפחדים שאתה חי בהם. אהבת את התגובה ??? גם אני לא !!! אז כדאי בפעם הבאה לכתוב ולהתייחס לאנשים בכבוד מינימאלי , ואז בהכרח ההתייחסות אליך לדעותיך יהיו בהתאם. . זכותך להצביע למרץ או לחדש , וזכותך גם לבקש ולדרוש שלא להצביע לבית היהודי , אבל כשאתה מחפיש , מלכלך , מגדף , ומקלל אנשים אחד אחרי השני זה נראה כאילו התוכנה השתגעה וצריך ריסט דחוףףףף

  14. לילי הגיב:

    מסכימה עם אבו אלמןג
    ועם צבי.
    ניסוח שלא מאפשר לעשות בטור כלי יעיל לשכנוע חבריי שהצהירו על תמיכה בבית היהודי.
    כמו כן פורום תקנה הוא הוא שחשף את פרשית מוטי אילון. זהו פורום שנלחם בהשתקה של המגזר ומאפשר מרחב בטוח לנפגעות ונפגעים שמתקשים לפנות למשטרה בגלל סוגיות הקשורות לדת ולסמכות התוקף.

  15. ירין הגיב:

    בקשת סיוע, מיוסי או מהקוראים: התוכלו להפנות אותי לאינדיקציות לכך שבפרשת "ישראל ביתנו" מעורבים (לכאורה, עפ"י החשד, מה שלא יהיה) אנשי "הבית היהודי"? טענתי כך בויכוח לא מזמן אך נתקעתי ללא ראיות. ממה שיכולתי להיזכר, מתנחלים כמו גרשון מסיקה נקשרו בפרשה, אך מסיקה, באופן רשמי לפחות, הוא חבר ליכוד. האם כבר נחשפה שחיתות "קשה" בקרב הבית היהודי? תודה.

  16. יופי של מאמר.אני רק חושב שאיש ממצביעי הבית היהודי לא יקרא אותו בגלל הפרשנות. העובדות חזקות מספיק ורשימה שהלן תוכל לעשות הרבה עבודה אצל מצביעי בנט.

  17. בילי הגיב:

    מגוחך לכתוב על סמוטריץ שהוא לא הסביר למה היה אצלו 700 ליטר דלק, כשהוא טוען שהוא שמע על הטענה הזו בפעם הראשונה בכתבה בYNET ומעולם לא האשימו אותו בכך. צריך באמת מחסור מיוחד ביושרה כדי להאמין שהשב"כ לא עצר אותו סתם, כשזוכרים את כמויות העצורים בתקופת ההתנתקות, רק כדי שלא יפריעו ולא ייכנסו לשטחי הגוש.
    ולגבי שילת זה באמת מדהים איך הצלחת להפוך ארגון שמטרתו להגן על אלו שנפגעים על ידי אנשי סמכות במקרים בהם בית המשפט לא רלוונטי – בין אם כי הנפגעים לא מוכנים למה שכרוך בחקירה וחשיפה פומבית ובין אם כי זה לא פלילי (בגלל התיישנות או כי מדובר סתם במעשה לא אתי שמותר לפי החוק), לארגון שמגן על פושעים. בתקנה אמרו בפירוש שהם ממליצים על פניה למשטרה ברגע שזה אפשרי, אלו לא המקרים בהם הם טיפלו (אלון הורשע על סמך מקרים אחרים). הלוואי שהיה לארגון כל כך מבורך חיקוי בעוד הרבה מקומות שבהם הוא נצרך (מניסיון אישי), ולא רק בציבור הדתי.

  18. אדם הגיב:

    גורביץ׳ יש מצב תוסיף לרשימה את תקרית אורית סטרוק וצה״ל=נאצים?
    http://news.walla.co.il/item/2736328

  19. גיא הגיב:

    לגבי אורית סטרוק

    סך הכל יש טעות איות קלה בהגדרתה, לא פעילת זכויות אדם אלא פעילת זכויות הדם.

    היא פעילה כדי שרק בעלי דם מסויימים יהנו מזכויות

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    “סיידקיק“ זה כל מה שאפשר לכתוב על שקד? באמת? אפילו בויקיפדיה אפשר למצוא רעיונות והשגים פשיסטיים מפוארים שלה. זה לא כאילו שהיא מסתירה את דעותיה.

  21. אבי הגיב:

    מאמר מלא טעויות והטעיות מכוונות:
    1) בנט – לא התגאה שהרג ערבים , התגאה שהרג ערבים מחבלים.. יחי ההבדל הקטן… תקלה אסטרטגית? שמועה זדונית שהפיצו בשביל להתנקם בו.. מפקדיו ופקודיו הוציאו הודעה לתקשורת שהוא התנהל במקצועיות ובקור רוח ממדרגה ראשונה.

    מנכ"ל מועצת יש"ע? רק לשמאלנים יש בעיה עם זה…

    2) אורי אריאל בעל עיטור העוז ממלחת יום הכיפורים בוגד? גועל נפש של פוסט… זה שדיווח על תנועה של צבא להרוס ישוב בלתי בגלל שלום עכשיו? אולי לא תקין במיוחד אבל לא מכיר הרבה שמאלנים שלא היו מדווחים לתושבי טייבה על תנועת צבא שבאה לגש אותם מביתם
    העביר מליארדים לשטחים? רק לעוטף עזה צריך להעביר מליארדים? רק לקיבוצים ולערבים??
    וכן – בניה ומעבר של צעירים לאזור אריאל בהחלט תוריד את מחירי הדיור בת"א, הגיון של ילד בכיתה ג' אבל לא הגיון של שמאלנים…

    3)איילת שקד – אין שום רע בחרד"ל כמו שאין שום רע בחילוניות.. גזען מי ששונא חרדלים רק כי הם כאלו. ההפך הם ציבור נפלא. אבל גם מבחינה עובדתית הבית היהודי ממש לא חרדלית.. מעט מאוד אנשים הם שם חרדל בקושי..

    לאיילת שקד היו הרבה הישגים בכנסת, למשל פה: חבל לשקר את הציבור…
    http://www.baityehudi.org.il/achievements/

    4) אלי בן דהאן -והשמאל אומר שההתנחלויות הם מתכון לחיסול העם היהודי, אז?? מי אמר שזה פחות חמור.. ודרך אגב – עובדתית הוא צודק.. מבחינת הולדה לזוגות גאים אין או שיש פחות ילדים כי הם מאמצים ילד או שניים או בפרוצדורה אחרת.. הוא ציין עובדה טבעית.. זוג של גבר ואישה יכולים להביא ילדים בקלות וזוג הומואים לא.

    5) סלומיאנסקי – האיש הזה העביר את חוק הריכוזיות במלחמה נגד הטייקונים והעביר המוני מליארדים גם לערבים ולקיבוצים ולשמאל וכן הלאה.. מי שלא מעוניין להעביר כסף לאנשים בגלל מקום מגוריהם הוא גזען. גם לתושבי יהודה ושומרון יש זכות לגני ילדים ולבתי ספר

    6) אורי אורבך – ירדתם נמוך מאוד.. איש מצחיק מאוד, גם בשמאל השפוי אוהבים אותו, הציטוטים שהבאתם מהמליאה? רוצים שנציין איך השמאל פותח פה ג'ורה? לא כדאי.. אגב – הוא היה שר לענייני גימלאים מאוד מוערך שפעל הרבה..

    7) ינון מגל – מדינת יהודה בראש שלכם השמאל הקיצוני.. אם אין מה לכתוב עדיף שלא..

    8) שולי מועלם – אחת הנשים האצילות בכנסת.. ירדם לשפל נוסף.. הקטע של קצבת האלמנות שלה היה מאבק שלה למען אותן אלמנות אחרות שנישאו בשנית… חבל שאתם רוקדים על הדם של אותן אלמנות שבקושי חיות.
    שאר הדברים עליה, זו נקודת מבט שמאלנית שקרנית.. לא שווה התייחסות.

    9) סמוטריץ' – שקר – זה לא היה מצעד של המפד"ל, המפד"ל היה נגד זה, סמוטריץ' עצמו אגב התנצל על כך.. טעה.. אתם למשל לא מתנצלים על השקרים וההסתה שלכם.
    חתם נגד עבודה של נהג פלסטיני בתור מסיע ילדים? אמממ… 90 מהמדינה מפחדת שהם יבצעו פיגועים וחטיפות.. מובן ביותר. דאג לשלום ילדין.

    10) ניר אורבך.. עוד טיפשות שכתבתם שלא היה לכם מה לכתוב..

    11) מוטי יוגב- אמר את זה לכאלו ששמחו לאיד על הגירוש של האנשים מגוש קטיף.. ועכשיו חוטפים את הקאסמים שהם בזמנם חטפו.. יש בזה איזה צדק פואטי שמי ששמח לאיד ועשה אצבע משולשת עכשיו בוכה..
    דידי רמז- שמאלן קיצון.. לא שווה התייחסות

    12) אבי וורצמן – צפיתי בסרטון..הפרשנות שלכם היא ממוחכם הקודח והמעוות ששונא כל מה שקשור לדתיים ויהדות.

    13) יהודית שילת -פרשנות מעוותת אנטי דתית כלםי מי שפועלת נגד פגיעות מיניות באנשים וילדים.. פשוט חולני מצידכם

    14) אורית סטרוק- לא.. רק אתם "פעילי זכויות אדם" …כשזה נוגע לשמאלנים וערבים זה זכויות אדם.. כל ציבור אחר זה לא.. בזיון.
    דיברתם על עיקר פעולתה של סטרוק? אז היא השיגה תקציב של 100 מליון שקל עבור נכים סיעודיים שלאחר חוק העלאת שכר המינימום לא יהיה להם איך לשלם להם.. וזה רק אחד מהחוקים החברתיים שלה.. אז תשקרו ותסיתו עד מחר..עשתה יותר מכל הזמאל.

    15) רומצקי – קצין מוערך ומפקד סיירת בעברו… מפריע לכם שהוא דתי, זה נכון.. אבל תאכלו את הלב גזענים:)

    נ.ב. מנהלת זהות יהודית – אין מטרתה להחזיר חילונים בתשובה..זה עוד שקר שלכם.

    16) רונן שובל – אדם ציוני שהקים תנועה ציונית.. כשאתם פוסט ציונים ברור שאתם לא מבינים מה הוא עשה בעצם. אגב – הוא לא מסתובב עם כותרת פאשיסט, זהו שקר.. בית המשפט אמר משהו אחר שגם הוא היה פוליטי..כי אם טיבי וזועבי סבבה לבית המשפט אז בטח שגם רונן שובל.. זו הייתה אמירה פוליטית של בית המשפט(ועדיין לא קראו לו ישירות פאשיסט – זהו שקר נוסף שלכם)

    17) שרה אליאש- "רשימת הטרור של הבית היהודי.." ????????.
    פה איבדתם אותי.. הגזענות החולנית שלכם ירדה להסתה אנטישמית של ממש.. אבל גם היא ושא המתמודדים עד מספר 20 מוצגים על ידכם בשקר וכזב.