בשעה ×©×”×“×‘×¨×™× ×”×œ×œ×• × ×›×ª×‘×™×, ×›-36 שעות ×œ×¤× ×™ פתיחת ×©× ×ª הלימודי×, עדיין ×œ× ×‘×¨×•×¨ כיצד ×ª×¡×ª×™×™× ×¤×¨×©×ª ×”×™×œ×“×™× ×”××ª×™×•×¤×™× ×‘×¤×ª×— תקווה. פשרת דמיקולו הושגה בין ר×ש העיריה, יצחק ×וחיון, ובין בתי הספר ×”"×ª×•×¨× ×™×™×" ×”×ž×¨×“× ×™×: בתי הספר הו×ילו ×œ×©× ×•×ª ×ת ××™ ×”×¡×›×ž×ª× ×œ×§×‘×œ ×ת ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×œ×”×¡×›×ž×” לקבל 30 (×‘×ž×§×•× 50) תלמידי×, על פי "×ž×“×“×™× ×©×œ ×ורח ×—×™×™× ×”× ×”×•×’×™×" בה×. כלומר, ×”× ×‘×¢×¦× ×”×—×œ×™×˜×• לשמור ×œ×¢×¦×ž× ×ת הזכות ×©×œ× ×œ×§×‘×œ ×ות×, ×ו לקבל ××•×ª× ×‘×”×ª×—×œ×ª ×”×©× ×” ולזרוק ××•×ª× ×חרי חודש-חודשיי×, ×›×©×›×•×œ× ×›×‘×¨ ישכחו מכל ×”×¢× ×™×™×Ÿ.
יש בעיה ×חת ש××£ ×חד ×œ× ×ž×“×‘×¨ עליה. דתיי×, ×©×”×’×–×¢× ×•×ª הזו – כיתות × ×¤×¨×“×•×ª ×œ×©×—×•×¨×™× ×‘×œ×‘×“ – מוטחת בה×, × ×•×˜×™× ×œ×”×ª× ×¤×—, לגלגל ×¢×™× ×™×™× ×œ×©×ž×™×™×, ולציין בצביעות שבתי הספר ×”×—×™×œ×•× ×™× ×›×œ×œ ×œ× ×ž×§×‘×œ×™× ×ª×œ×ž×™×“×™× ×תיופי×.
×”× ×¦×•×“×§×™× ×•×ž×©×§×¨×™× ×‘×• ×–×ž× ×™×ª. בתי ספר ×—×™×œ×•× ×™× ×כן ×œ× ×ž×§×‘×œ×™× ×תיופי×, ×בל ×œ× ×ž×©×•× ×’×–×¢× ×•×ª: חלק ×ž×ª× ××™ הגיור של ×”××ª×™×•×¤×™× ×”× ×©×™×œ×“×™×”× ×™×œ×ž×“×• בבתי ספר דתיי×. כפי שהבהירו לי המתמחות החרוצות של המרכז ×œ×¤×œ×•×¨×œ×™×–× ×™×”×•×“×™, חלק ×ž×ª× ××™ הגיור של כל ילד ×”× ×©×”×•× ×™×œ×ž×“ במוסד ×—×™× ×•×š דתי. וכש×× ×—× ×• ××•×ž×¨×™× "דתי" ×× ×—× ×•, כמובן, ×ž×ª×›×•×•× ×™× "×ורתודוקסי". המקרה של ×”××ª×™×•×¤×™× ×™×™×—×•×“×™ בכך שזו עדה שכל ילדיה × ×—×©×‘×™× ×œ×ž×ª×’×™×™×¨×™×.
×ž×•× ×£ ×ž×¢×œ×™×”× ×©×•×˜ בלתי × ×¨××”: ×”×•×¨×™× ×©×™×©×œ×—×• ×ת ×™×œ×“×™×”× ×œ×ž×•×¡×“ ×œ×™×ž×•×“×™× ×©××™× × ×• ×ורתודוקסי, ימצ×ו ×©×”×¨×‘× ×•×ª תבטל ×œ× ×¨×§ ×ת ×’×™×•×¨× ×©×œ הילדי×, ××œ× ××£ ×ת גיור×-שלה×. יצוין ×©×¢×¦× ×‘×™×˜×•×œ הגיור ×”×•× ×—×•×ž×¨×” חדשה, ×¡×ª×’×¨× ×™×ª במיוחד, שדורות ×§×“×•×ž×™× ×œ× ×”×›×™×¨×•: הופתעתי לשמוע עליה משולמית ××œ×•× ×™. ×מרתי לה שזה ×œ× × ×©×ž×¢ לי ×פשרי. ×”×™× ×¦×—×§×” צחוק מריר ו×רוך.
×”×™× ×¦×“×§×”, כמובן. ביטול ×”×’×™×•×¨×™× ×”×¤×š ×œ×˜×¨× ×“. ×”×¡×•×¡×™× ×”×˜×¨×•×™×× ×™× ×©×œ יוסף ×©×œ×•× ×לישיב השתלטו על ×”×¨×‘× ×•×ª. הבכיר ×©×‘×”× ×”×•×, ×œ×œ× ×¡×¤×§, הרב הר×שי – ×”×”×•× ×ž×”×ž×¢×©×™× ×”×ž×’×•× ×™× ×•×”×©×•×—×“, ×œ× ×”×”×•× ×ž×”×—×˜×™×¤×” והתקיפה – ×™×•× ×” מצגר. כפי שכתב יפה יו×ל בן × ×•×Ÿ, ביטול הגיור ×”×•× ×ª×•×¢×‘×” שדורות ×§×•×“×ž×™× ×œ× ×”×›×™×¨×•, רפורמה של ממש (במובן ×”×ž×’×•× ×”, ×”×ורתודוקסי של הדברי×) שמבטלת ×ת דברי הרמב"× ×•×§×רו.
×ž×¦×‘× ×©×œ ×”×™×”×•×“×™× ×”××ª×™×•×¤×™× ×¨×¢×•×¢ עוד יותר. ××£ ×חד ×œ× ×ž×“×‘×¨ על ×–×” יותר מדי, ×בל התפיסה ש××¤×¨×™×§× ×™× ×ž×™×•×¢×“×™× ×ž×˜×‘×¢× ×œ×©×¢×‘×•×“ די מושרשת ביהדות; מקורה כבר בספר בר×שית, ×©× ×ž×§×œ×œ × ×•×— ×ת ×›× ×¢×Ÿ, ×‘× ×• של ×—×, ש"עבד ×¢×‘×“×™× ×™×”×™×” ל×חיו". הפסוק ×”×–×”, והייחוס המקר××™ שקובע ×©×—× ×”×•× ×בי "כוש", ×”×™×™× ×• ×תיופיה (ו×פריקה בכלל בתפיסה התלמודית), ישמש ×œ×™×ž×™× ×›×¦×™×“×•×§ לעבדות, בפי ×™×”×•×“×™× ×•× ×•×¦×¨×™× ×›×חד. × ×–×›×™×¨ שיהודי ×פריקה והלב×× ×˜ החזיקו בעבדי×, כל זמן ש××—×–×§×ª× ×”×™×ª×” מותרת ב×ימפריה העות'×ž× ×™×ª, ושחלק ×ž×”×’×–×¢× ×•×ª הערבית-מוסלמית כלפי ×”××¤×¨×™×§× ×™× â€“ המילה 'עַבּד' עדיין ×ž×¦×™×™× ×ª 'שחור' בערבית – וד××™ חלחל ×’× ×ל ×”×™×”×•×“×™× ×©×™×©×‘×• בקרב×.
×–×” עלה על ×¤× ×™ השטח לרגע בשבוע שעבר, כשהעבריין המורשע ומ××—×– ×”×¢×™× ×™×™× ×‘×¨×•×š ×בו חציר×, ×”× ×—×©×‘ לרב מקובל, ×מר ×©× ×©×™× ×רה"ב ×”×•× "עבד ×›×™ ימלוך, שהגיע מגזע עבדי×". ×œ× ×ž×¦×תי, ×× ×›×™ חיפשתי, ×ת שורת ×”×¨×‘× ×™× ×”×ž×ž×”×¨×ª ×œ×”×ª× ×¢×¨ מדבריו. למה ×©×”×•× ×ומר יש מקורות.
× ×–×›×™×¨ שוב שהיהדות ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×‘×™×˜×œ×” ×ת העבדות; ×©×’×‘×¨×™× ××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×ž×•×“×™× ×›×œ בוקר ל××œ×•×”×™× ×¢×œ כך ש"×œ× ×¢×©× ×™ עבד"; ×©×¢×‘×“×™× "×›× ×¢× ×™×" – כלומר, ×¢×‘×“×™× ×œ× ×™×”×•×“×™×, ×בל ×¢×¦× ×”×©× ×ž×¦×‘×™×¢ ×חורה ×ל ×—× ×•×ל ×תיופיה – × ×ª×¤×¡×™× ×›× ×—×•×ª×™× ×‘×ž×™×•×—×“, וש×ין לשחרר×; ×•× ×‘×™×Ÿ, ×ולי, ×ת ×”×ª×¢×§×©×•×ª× ×©×œ בתי ספר ××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™×™× ×©×œ× ×œ×¨×ות מי ×©× ×—×©×‘×™× ×œ×¦×צ××™ ×¢×‘×“×™× ×—×•×‘×©×™× ×¡×¤×¡×œ ×œ×¦×™×“× ×©×œ ×‘× ×™ ×’×–×¢ ×”××“×•× ×™×. ×”×, כמובן, ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×œ×•×ž×¨ ×ת ×–×” בגלוי – יש בישר×ל ×—×•×§×™× × ×’×“ ×’×–×¢× ×•×ª – ועל כן, כמו בתי הספר ×”×—×¨×“×™× ×”××©×›× ×–×™× ×©×ž×¡×¨×‘×™× ×œ×§×‘×œ ×™×œ×“×™× "ספרדי×", ×”× ×ž×¡×ª×ª×¨×™× ×ž×חורי שלל תירוצי×, ×‘×™× ×™×”× ×חד מוצלח במיוחד – ×–×” ש×ומר ש"הילד ×œ× ×™×¡×ª×“×¨ פה". כבר יד×גו ×©×œ× ×™×¡×ª×“×¨.
×•×”×¢×’×•× ×ž×›×œ ×”×•× ×©×–×• ××©×ž×ª× ×•. כש×× ×—× ×• ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×©×—×§ ×ת המשחק של ×”×ורתודוקסיה, כש×× ×—× ×• ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×ª×¤×œ×¤×œ בין ×לישיב וק×רו, ×× ×—× ×• × ×•×¤×œ×™× ×œ×ž×œ×›×•×“×ª שלה×. הסיבה שגיור חשוב כל כך ×”×•× ×©×ž×“×•×‘×¨ ×‘×¢×¦× ×‘×ª×¢×•×“×” שמכריזה שבעליה ×”×•× ×¦××¦× ×œ×’×–×¢ ×”××“×•× ×™× ×”×ž×§×•×ž×™, ויש ×œ×”×¢× ×™×§ לו ×ת כל הזכויות המגיעות לכזה.
רק ×›×©× ×‘×˜×œ ×ת העוול ×”×–×” – ×›×©× ×¤×¡×™×§ לקבל ×ת ×”×”× ×—×” ×”×ורתודוקסית ×©×™×”×•×“×™× ×©×•×•×™× ×™×•×ª×¨ ×ž×¢×¦× ×”×™×•×ª× ×™×”×•×“×™×, שיש משהו בדמה של ×× ×™×”×•×“×™×” שמבדיל ×ותה מכל ×”×¢×ž×™× â€“ × ×•×›×œ להש×יר ××•×ª× ×œ×”×ª×‘×¡×¡ בפיגור×. כל זמן ×©× ×§×‘×œ ×ת ×”× ×—×ª היסוד הזו – ×•×”×™× ×ž×§× × ×ª ×’× ×‘×¢×¦× ×”×ª×¤×™×¡×” של "×ž×“×™× ×” יהודית ודמוקרטית" – תמיד × ×©×—×§ במשחק של ×”×ורתודוקסיה, ותמיד × ×©×—×§ בעמדת × ×—×™×ª×•×ª, ×›×™ ×”× ×ª×ž×™×“ יהיו ×™×”×•×“×™× ×™×•×ª×¨. ×”×’×™×¢ הזמן ×œ×©× ×•×ª ×ת כללי המשחק, שמ×מלל יותר ויותר מתושבי ישר×ל.
עדכון: הרב עמ×ר הבהיר ×›×™ ×”×¨×‘× ×•×ª ××™× × ×” ×ž×•×›× ×” ×©×™×œ×“×™× ×©×¢×‘×¨×• גיור ילמדו בבתי ספר ×—×™×œ×•× ×™×™×.
(יוסי גורביץ)
מה שמוזר לי ×”×•× ×”×—×™×‘×•×¨ בין בית ספר דתי לגיור. כשהייתי קטן היו ×‘×œ× ×ž×¢×˜ כיתות בבית הספר ×”×—×™×œ×•× ×™ שלי ××™×–×” תלמיד ×¢× ×›×™×¤×” סרוגה שמבי××™× ×ת ××‘× ×©×œ×• לתת ×”×¡×‘×¨×™× ×•×œ×¢×©×•×ª ×˜×§×¡×™× ×‘×¤×¡×— ובסוכות, ××•×ž×¨×™× ×œ×™ ×©×”×™×•× ×–×” פחות × ×¤×•×¥ לר×ות ילד דתי בבית ספר ממלכתי רגיל. בכל ×ופן ××£ ×חד ×œ× ×—×•×©×“ ביהדות שלי למרות ש×× ×™ ×—×™×œ×•× ×™ ולמדתי בבית ספר ×—×™×œ×•× ×™, למה ×–×” ×חרת לגבי ×ž×ª×’×™×™×¨×™× ?
התגובה שלך by עדו — 30 באוגוסט 2009 @ 19:35
×ž×ž×ª×’×™×™×¨×™× ×’× ×“×•×¨×©×™× ×œ×§×™×™× ×ž×¦×•×•×ª ומ××™×™×ž×™× ×‘×‘×™×˜×•×œ רטרו×קטיבי של הגיור במקרה ש××™× × ×¢×•×©×™× ×–×ת, דבר ×©×œ× ×™×™×¢×©×” כלפי מי ×©×”×•× ×™×”×•×“×™ מלידה ו×ת יהדותו (עדיין) ××™ ×פשר לשלול.
התגובה שלך by ×סף רזון — 30 באוגוסט 2009 @ 19:46
×’× ×œ×™ מוזרה ×”×מירה "כל יוצ××™ ×תיופיה ×¦×¨×™×›×™× ×œ×œ×ž×•×“ בתי ספר דתיי×" – למדתי הן בחטיבה והן בתיכון ×‘× ×¡-×¦×™×•× ×” ×¢× ×ª×œ×ž×™×“×™× ××—×¨×™× ×™×•×¦××™ ×תיופיה, ובתי הספר ×—×™×œ×•× ×™×™× (×× ×›×™ שכפייה דתית הפסיקה ×ת לימודי ×”××ž× ×•×ª ×©×œ× ×•…)
× ×¡ ×¦×™×•× ×” תמיד × ×ª×¤×¡×” ×צלי כסוג של מודל ×פשרי ליחסי ×—×™×œ×•× ×™×/שומרי מצוות: יש ×וכלוסיה חובשת כיפה גדולה ×‘× ×¡-×¦×™×•× ×”, ×•×’× ×‘×ª×™ ספר דתיי×, ובכל ×–×ת יש רק חבר מועצה ×חד (מתוך 15) מש"ס, העירייה ×œ× ×ž×¢×‘×™×¨×” ×ª×§×¦×™×‘×™× ×œ×“×ª×™×™× (מלבד בתי הספר הממלכתיי×-×“×ª×™×™× ×›×ž×•×‘×Ÿ), ×œ× ×¡×•×’×¨×™× ×¨×—×•×‘×•×ª בשבת, יש צעדות ×¢×™×¨×•× ×™×•×ª בשבת… ×יכשהו מצליחה ×וכלוסיה שומרת מצוות לחיות לצד ×ו בתוך ×וכלוסיה ×œ× ×©×•×ž×¨×ª מצוות, ×•×œ×”×™×ž× ×¢ מלשרוף ×“×‘×¨×™× ×ו לזרוק ××‘× ×™× ×¢×œ בחורות.
התגובה שלך by גרייף — 31 באוגוסט 2009 @ 12:11
יוסי שלו×,
×§×•×“× ×›×œ, הרשה לי לברך ×ותך על הכתיבה ×”×ž×¢× ×™×™× ×ª והבלוג, ×× ×™ תמיד × ×”× ×” לפשפש ב××¨×›×™×•× ×™× ×©×œ×š 🙂
×©× ×™×ª, ולעיקר הדברי×: ×× ×™ מ×מין שיש ל×מר "יוצ××™ ×תיופיה" ×•×œ× "×תיופי×", שימוש ×‘×©× ×™×” עלול להתפרש ×›×ילו ×”×™×œ×“×™× ×”×לה ×”× ×‘× ×™×”× ×©×œ ×¢×•×‘×“×™× ×–×¨×™× ×ו ×©×•×”×™× ×‘×œ×ª×™ חוקיי×.
ל×, ×לה ×”× ×¢×•×œ×™×, ×™×”×•×“×™× (ברוב×?), ×זרחי ×ž×“×™× ×ª ישר×ל..
×× ×™ יודע שלך ×–×” ברור, ×בל קור××™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×¢×œ×•×œ×™× ×œ×¤×¨×© ×ת ×–×” כך, "יוצ××™ ×תיופיה" ×”×•× ×œ× ×ž×•×©×’ שמשתמע ×œ×©× ×™ דברי×, "×תיופי×" כן, ×œ×¦×¢×¨× ×•.
בברכה,
×–×™×’×ž×•× ×“
התגובה שלך by ×–×™×’×ž×•× ×“ — 30 באוגוסט 2009 @ 20:16
מה ×פשר לעשות, ×תה צודק. ישר כוח.
התגובה שלך by תומר — 30 באוגוסט 2009 @ 20:43
תודה!
התגובה שלך by ygurvitz — 30 באוגוסט 2009 @ 21:04
מוזר, ×™×¦× ×œ×™ לעבוד קצת בבית-ספר ×—×™×œ×•× ×™ למהדרין ברחובות, ו×× ×™ זוכר בבירור שהיו ×©× ×›×ž×” וכמה ×™×œ×“×™× ×ž×ž×•×¦× ×תיופי.
××– מה, ×”×”×•×¨×™× ×©×œ×”× ×¦×¤×¦×¤×• על ×”×¨×‘× ×•×ª?
התגובה שלך by מרמיט — 30 באוגוסט 2009 @ 21:21
×’× ×× ×™ למדתי בבית ספר ×—×™×œ×•× ×™ ×¢× ×ž×¡×¤×¨ יוצ××™ ×תיופיה. ×ולי ×”×•×¨×™×”× ×ž×¢×œ×™×” מוקדמת ו×ין ספק ביהדות×?
התגובה שלך by ×לכס ×–. — 31 באוגוסט 2009 @ 4:46
והצביעות × ×ž×©×›×ª
http://news.walla.co.il/?w=/1/1546472
התגובה שלך by ×ור ברקת — 30 באוגוסט 2009 @ 21:42
× ×“×ž×” לי ש"×וי ו×בוי" זו התגובה הר×ויה לכתבה הזו.
התגובה שלך by פילה — 31 באוגוסט 2009 @ 9:49
הסיפור על ×›× ×¢×Ÿ ×œ× ×ž×¡×ª×“×¨ לי. ×›× ×¢×Ÿ, כפי שעולה משמו, ×”×•× ××‘×™×”× ×©×œ שבעת עמי ×›× ×¢×Ÿ – וזה ×©×”×•× ×§×•×œ×œ להיות עבד ×–×” פשוט היתר ×œ×¢×‘×¨×™× ×‘×רץ ישר×ל לשלוט במי שישב ×›×ן ×œ×¤× ×™×”× ×•×œ×¦×™×“×.
×ין קשר לתושבי ×פריקה ×ו ל×תיופי×. כוש ×”×•× ×‘×Ÿ ×חר של ×—×.
התגובה שלך by דרומי — 30 באוגוסט 2009 @ 22:29
"מבית עבדי×. ר' ×ª× ×—×•× ×‘×¨ ×—× ×™×œ××™ ×‘×©× ×¨' ברכיה: ×œ× × ×ª×§×œ×œ לעבד ××œ× ×›× ×¢×Ÿ '[וי×מר ×רור ×›× ×¢×Ÿ] עבד ×¢×‘×“×™× ×™×”×™×” ל×חיו' (בר×שית ט' ×›"×”). ×•×ž× ×™×Ÿ שכל משפחותיו של ×—× ×§×¨×•×™×Ÿ עבדי×? ×©× ×מר מ×רץ ×ž×¦×¨×™× ×ž×‘×™×ª עבדי×."
(×¤×¡×™×§×ª× ×¨×‘×ª×™ [מהד' ×יש-שלו×], פרשה ×›×).
×¢× ×–×ת, יש ×›×ן קטץ' ×פשרי. ×¤×¡×™×§×ª× ×¨×‘×ª×™ (כמו ×’× ×›×ž×” ×ž×“×¨×©×™× ×חרי×, ×‘×”× × ×–×›×¨×™× *כל* ×‘× ×™×• של ×—× ×›×ž×™ ×©× ×ª×§×œ×œ×• לעבדות) × ×ª×—×‘×¨ ל×חר הכיבוש המוסלמי של המזרח הקרוב. יכול להיות שהתפיסה המובעת ×›×ן כבר הושפעה מן ההגות המוסלמית ×‘×¢× ×™×™×Ÿ מעמד השחורי×. ×בל כמובן, ×”× ×•×©× ×”×–×” דורש בדיקה יסודית יותר.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 31 באוגוסט 2009 @ 8:10
פוסט מצוין, × ×”× ×ª×™ מ×וד.
רק ש×לה ×§×˜× ×”: מדוע בתגיות בר×ש הפוסט מופיע ×›×ילו הפוסט שייך, בין היתר, ×œ× ×•×©× "חיל ×”×וויר"?
טעות תמימה ×ו ×©×ž× ×¤×¡×¤×¡×ª×™ × ×§×•×“×” × ×¡×ª×¨×ª בדבריך?
(×ו יותר גרוע – פספסתי × ×§×•×“×” גלויה).
התגובה שלך by לי×ור גילדר — 31 באוגוסט 2009 @ 1:10
טעות. הקלקתי על "חיל ×”×וויר" ×‘×ž×§×•× ×¢×œ "×—×™×œ×•× ×™×•×ª". תוקן.
התגובה שלך by ygurvitz — 31 באוגוסט 2009 @ 6:32
משהו חסר לי בסיקור של כל הפרשה הזו. מתגובות בתי הספר עולה ×”×¨×•×©× ×©××•×ª× ×™×œ×“×™× ×¨×—×•×§×™× ×ž×וד מהרמה ×”× ×“×¨×©×ª בכיתות שמת×ימות לגיל××™×”× (× × ×™×—, ילד בן 11 ×©×œ× ×™×•×“×¢ ×§×¨×•× ×•×›×ª×•×‘), ×בל ×œ× ×ž×¦×תי ×©×•× ×”×ª×™×™×—×¡×•×ª ×חרת לזה, למרות שיש לזה ×¤×•×˜× ×¦×™×ל ×œ×©× ×•×ª מ×וד ×ת ×”×ª×ž×•× ×”.
התגובה שלך by ×”×’'ירף — 31 באוגוסט 2009 @ 7:21
×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×יתך – ×”×’×™×¢ הזמן ×œ×©× ×•×ª ×ת כללי המשחק. ×יך? הצעות מכל הקור××™× ×™×ª×§×‘×œ×• בברכה.
התגובה שלך by יהוש×פט — 31 באוגוסט 2009 @ 10:01
×יך? ×©×”×—×™×œ×•× ×™× ×™×¤×¡×™×§×• לדרוש מ×× ×©×™× ×œ×œ×›×ª ×œ×“×•×¡×™× ×›×“×™ שיגיירו ×ות×.
×”×—×™×œ×•× ×™× ×”× ×”×¦×‘×•×¢×™× ×‘×¡×™×¤×•×¨. ×”× ×œ× ×ž×§×‘×œ×™× ×¢×œ ×¢×¦×ž× ×ת מרות ההלכה, ×בל ×“×•×¨×©×™× ×ž×× ×©×™× ×œ×§×‘×œ ×ישור הלכתי ×œ×™×”×“×•×ª× ×›×“×™ לקבל ××•×ª× ×œ×—×‘×¨×”.
×‘×ž×™×œ×™× ×חרות, החברה ×”×—×™×œ×•× ×™×ª דורשת מ××“× ×œ×”×ª×™×™×¦×‘ ×œ×¤× ×™ ×”×¨×‘× ×™× ×•×œ×©×§×¨ ×©×”×•× ×ž×ª×›×•×•×Ÿ לשמור מצוות, בידיעה שגיור ×”×•× ×‘×œ×ª×™ הפיך.
××– הגיור × ×©×ר בלתי הפיך, ×בל החידוש ×”×•× ×©×פשר לקבוע רטרו×קטיבית ×©×”×•× ×œ× ×ª×§×£ ×ž×©×•× ×©×œ× × ×¢×©×” כר×וי. ×”×—×¨×“×™× ×¦×•×“×§×™× ×œ×’×ž×¨×™. ×ין ×©×•× ×¡×™×‘×” ×©×”× ×™×©×ª×¤×• פעולה ×¢× ×”×§×•×ž×‘×™× ×” ×”×—×™×œ×•× ×™×ª ×”×–×ת של "תעשה מה ×©×”×“×•×¡×™× ×¨×•×¦×™× ×•××—"×› תעשה מה ×©×‘× ×œ×š".
עכשיו, ×›×©× ×¡×’×¨×” ×”×§×•×ž×‘×™× ×”, ×”×—×™×œ×•× ×™× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×ª×ž×•×“×“ ×¢× ×”×ž×¦×™×ות, × ×’×ž×¨ הקטע של "ללכת ×¢×-להרגיש בלי", וטוב שכך.
התגובה שלך by מקס הזוע×. — 31 באוגוסט 2009 @ 11:58
×. ×תה לגמרי צודק, יש הרבה צביעות ×ž×©× ×™ ×”×¦×“×“×™× ×©×œ× ×ª×¡×ª×™×™× ×¢×“ שיופרדו הדת ×•×”×ž×“×™× ×”.
ב. ×× ×™ מבין קטן מ×ד ביהדות, ×בל : ×× ×’×™×•×¨ × ×¢×©×” מר×ש ×‘×›×•×•× ×ª מרמה ×”×’×™×•× ×™ ש×פשר לבטל ×ותו , מצד ×©× ×™ ×× ×’×™×•×¨ × ×¢×©×” ×‘×›×•×•× ×” ×מיתית ו×חר כך המתגייר מחליט למשל ×œ×”×ª× ×¦×¨ , מה ההבדל ×‘×™× ×• ×•×‘×™× ×™ ×× ×חליט ×œ×”×ª× ×¦×¨? ×©× ×™× ×• ×”×™×™× ×• ×™×”×•×“×™× ×•×©× ×™× ×• ×”×ª× ×¦×¨× ×• רק שהיהדות שלי עדיין בתוקף (×›×™ × ×•×œ×“×ª×™ יהודי) ×•×©×œ× ×œ×.
×’. למה בדיוק הלימוד בבית ספר ×—×™×œ×•× ×™ מטיל ספק ביהדות ×ו ×‘×›×•×•× ×ª הגיור של ×תיופי? כתבתי תגובה כבר בהתחלה ש×× ×™ זוכר ×ª×œ×ž×™×“×™× ×“×ª×™×™× ×‘×›×™×ª×•×ª של בית ספר ממלכתי , ×–×” × ×“×™×¨ ×•× ×”×™×” ×›× ×¨××” × ×“×™×¨ יותר ויותר ×בל ×œ× ×‘×œ×ª×™ ×פשרי. ×ž×©×•× ×ž×” ×‘×¢×™× ×™ ×”×¨×‘× ×•×ª ×œ×™×ž×•×“×™× ×‘×‘×™×ª ספר ×—×™×œ×•× ×™ ×›×ž×•×”× ×›×©×œ×™×—×ª הילד ללמוד ×‘×ž× ×–×¨ – ×בל רק ×× ×”×•× ×תיופי, מוזר ל×?
התגובה שלך by עדו — 31 באוגוסט 2009 @ 12:24
×. ברור ש×× ×™ צודק.
ב. הלכתית, ×”×›×•×•× ×” שלך בביצוע הגיור ×œ× ×ž×©×ž×¢×•×ª×™×ª. ×תה ×œ× ×—×™×™×‘ להתגייר ב×יזו "×›×•×•× ×” ×מיתית", מותר להתגייר בגלל סיבות מעשיות ×בל ×ž×¦×¤×™× ×ž×ž×š להיות חלק מהקולקטיב היהודי ××—"×›, ×©×ž×‘×—×™× ×ª× ×–×” ×§×™×•× ×ורח ×—×™×™× ×“×ª×™. ברגע שהגיור הושל×, ×”×•× ×‘×œ×ª×™ הפיך, ×•×”×¡×›× ×” שיהודי מגוייר יסטה ל"דרך רעה" ×”×™× ×›×ž×• ×”×¡×›× ×” ש×תה תעשה ×–×ת.
×בל, ×”×ž×“×™× ×” הפכה ×ת הגיור משער ×›× ×™×¡×” ליהדות לשער ×›× ×™×¡×” לישר×ליות, ×•×”×—×¨×“×™× ×œ× ×ž×¢×•× ×™×™× ×™× ×œ×ž×œ× ×ת ×”×¤×•× ×§×¦×™×” ×”×–×ת. ××– לבטל גיור ×”× ×œ× ×™×›×•×œ×™×, ×בל לטעון שהגיור ×œ× ×”×™×” "כשר" מלכתחילה ורק עכשיו עלו על ×–×” ×פשר. ×× ×™ ×œ× ×ž××©×™× ×ות×, ×× ×”×ž×“×™× ×” רוצה לקשור ×זרחות לזהות יהודית ש××™× ×” תלויה ×‘×§×™×•× ×ž×¦×•×•×ª שתתכבד ותכיר בזהות ×›×–×ת בעצמה. ×ין סיבה לחפש ××™×©×•×¨×™× ×צל ×”×—×¨×“×™× ×œ×“×‘×¨ ×›×–×”.
×’. הקטע של ×”×™×œ×“×™× ×”××ª×™×•×¤×™× × ×•×¢×“, ×›× ×¨××”, ×œ×”×›× ×™×¡ ×ת הקהילה, ב××™×•× ×©×•×˜ הגיור, למגזר הדתי. כבר ×‘×©× ×•×ª ×”×©×ž×•× ×™×, שמו ל××ª×™×•×¤×™× ×›×™×¤×” סרוגה על הר×ש ברגע ×©×”× ×™×¨×“×• מהמטוס.
התגובה שלך by מקס הזוע×. — 31 באוגוסט 2009 @ 14:06
×× ×”×‘× ×ª×™ × ×›×•×Ÿ ×ת ההבדל, ×× ×©×™× × ×•×¨×ž×œ×™×™× ×¨×•××™× ×ת הגיור ×›×©×™× ×•×™ סטטוס שיש לו מועד: ×©×œ×©×•× ×”×™×™×ª × ×•×¦×¨×™, ×תמול הפכת להיות יהודי, ×”×™×•× ×¤×ª×•×—×•×ª ×‘×¤× ×™×š כל ×”×פשרויות שעומדות ×‘×¤× ×™ כל יהודי ×חר.
×בל עמדת הדת ×”×™× ×חרת: ×”× ×¨×•××™× ×ת הגיור כתיקון של טעות. כלומר, תמיד היית יהודי ×בל בטעות × ×•×œ×“×ª במשפחה ×חרת. ××– יש תהליך לימוד שתפקידו לעזור לך לתפקד בתוך היהדות, ×בל ×”×•× ×ž×‘×•×¦×¢ רק על ×× ×©×™× ×©×”× ×›×‘×¨ "× ×©×ž×•×ª של יהודי×".
××“× ×©×¢×‘×¨ ×ת התהליך ×”×–×” ו×חריו ×ž×ª× ×”×’ בצורה ש××™× ×” בהת×× ×œ×ª×¤×™×¡×•×ª היהדות של ×”×“×ª×™×™× – מסתבר ×©×œ× ×”×™×” יהודי מלכתחילה. כלומר, ××™× ×• יהודי.
הזרקת התפיסות ×”×לה של הדת (×§×™×•× × ×©×ž×” בת ×למוות ×¢× ×“×ª מוגדרת ש×פשר להבחין בה ×‘×“×¨×›×™× ×›×œ×©×”×Ÿ) לתוך ×¢×•×œ× ×ž×•×“×¨× ×™, לוגי, שמפעיל ×§×¨×™×˜×¨×™×•× ×™× ×©×œ "דת" לצורך מיון ו×יזרוח – מבי××” רק צרות.
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 31 באוגוסט 2009 @ 19:08
ל×.
×תה צודק בזה שההסבר המקובל ×œ×’×¨×™× ×”×•× ×©×ž×“×•×‘×¨ ×‘× ×©×ž×•×ª יהודיות ×©× ×•×œ×“×• לגויי×. ×בל ×תה טועה ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×–×” שמי ש××—"×› ×œ× ×ž×ª× ×”×’ כיהודי, לתפיסת×, ×œ× ×”×™×” × ×©×ž×” יהודית ×ובדת מלכתחילה.
ההלכה, למרות מה שמקובל לחשוב, גמישה למדי, ×בל ×”×©×™× ×•×™×™× ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×œ×‘×˜×œ הלכה קודמת ולכן ×¦×¨×™×›×™× ×’× ×œ×ª×ª ×ž×¢× ×” למצב חדש ×•×’× ×œ×¢×œ×•×ª ×‘×§× ×” ×חד ×¢× ×”×”×œ×›×” הקיימת.
לפי ההלכה, גר שחט×, המיר ×ת דתו וכו' × ×©×ר יהודי כמו שמי ×©× ×•×œ×“ יהודי × ×©×ר יהודי ×œ× ×ž×©× ×” מה ×”×•× ×™×¢×©×”. תהליך הגיור ×”×•× ×œ×’×ž×¨×™ חד ×›×™×•×•× ×™.
×בל הגיור ×§×™×™× ×›×“×™ לפקח על מי × ×›× ×¡ ומי ל×. כל זמן ששייכות ×œ×¢× ×”×™×”×•×“×™ ×œ× ×”×™×ª×” ×›×™×£ גדול ×•×œ× ×”×™×ª×” הרבה דרישה, ×¢×¦× ×”×¨×¦×•×Ÿ וההתעקשות לעשות ×–×ת (למרות שריפו ×ת ידיו) × ×ª×¤×¡ כמספיק טוב ו×× ×”×’×¨ חט×, בעסה, ×בל ×œ× × ×–×§ קולוס×לי.
מ××– הקמת ×”×ž×“×™× ×”, היות שהגיור הפך שער ×›× ×™×¡×” ×œ× ×¨×§ ×œ×¢× ×”×™×”×•×“×™ ××œ× ×’× ×œ×ž×“×™× ×ª ישר×ל, יש מגמה של הקשחה. הסיפור ×”×–×” של תהליך לימוד ×רוך וביקורת ×ž×§×¨×¨×™× ×‘×‘×™×ª וכו' ×לה המצ×ות ישר×ליות, של הרב גורן ליתר דיוק.
×בל ×–×” ×œ× ×¢×–×¨, דרוקמן ושות', ×ž×ž× ×™×¢×™× ×œ××•×ž× ×™×™×, התחילו לעשות ×’× ×ת ×–×” ב×ופן מקל מה ×©×”×›× ×™×¡ לתחומי היהדות ×× ×©×™× ×©×ž×‘×—×™× ×ª החרדי×, ×œ× ×‘×מת ×¨×•×¦×™× ×œ×”×™×•×ª ×™×”×•×“×™× ××œ× ×¨×§ ישר×לי×. כלומר, ×ž×‘×—×™× ×ª× ×ž×“×•×‘×¨ ×‘× ×™×¦×•×œ לרעה של ההלכה.
×בל היות ×©×œ× × ×™×ª×Ÿ ×œ×©× ×•×ª ×ת ההלכה, ו××™ ×פשר להגיד שמי ×©×”×©×œ×™× ×’×™×•×¨ ××™× × ×• יהודי, × ×•×ª×¨ רק להגיד שהליך הגיור עצמו ×”×™×” פגו×. ×–×” משיג ×ת ×ותה מטרה, ×¡×™× ×•×Ÿ של×חר מעשה, ×בל בלי ×œ×©× ×•×ª ×ת ההלכה ש×ומרת שהגיור ×”×•× ×‘×œ×ª×™ הפיך.
×‘×¢×™× ×™×™× ×—×™×œ×•× ×™×•×ª ×ין הבדל, ×בל ×‘×¢×™× ×™×™× ×“×ª×™×•×ª יש. ××œ×•×”×™× ×סר להדליק ×ור בשבת, ×בל ×”×•× ×œ× ×מר לך לשבת בחושך, ××– ×–×” בסדר ×œ×©×™× ×©×¢×•×Ÿ שבת, למשל. ×›×›×” השיטה עובדת.
בעצ×, ×”×—×¨×“×™× ×›×ן ××•×ž×¨×™× ×ž×” ש×מר ליבוביץ', החיבור בין ×”×ž×“×™× ×” והדת משחית ×ת הדת, בזה ×©×”×•× ×”×•×¤×š ×ת ההלכה לכלי שרת בידי ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×©×œ ×”×ž×“×™× ×”, ×•×”× ×”×—×œ×™×˜×• ×œ×©×™× ×œ×–×” סוף. בלי ×›×•×•× ×”, ×”×—×¨×“×™× ×§×™×¨×‘×• ××•×ª× ×• ב×קט ×”×–×” להפרדת הדת ×ž×”×ž×“×™× ×”.
התגובה שלך by מקס הזוע×. — 1 בספטמבר 2009 @ 16:46
חיפשתי ×•×œ× ×ž×¦×תי התייחסות למעורבות הרבה של יהודי×, בכלל ×–×” ×™×”×•×“×™× ×ורתודוקסי×, בכלל ×–×” ×¨×‘× ×™× ×ורתודוקסי×, ×‘×ª× ×•×¢×” לזכויות ×”×זרח ×‘×©× ×•×ª השישי×.
גורביץ משול ×œ× ×’×Ÿ שיש לו מיתר ×חד.
התגובה שלך by דודי — 31 באוגוסט 2009 @ 11:54
לכל זמר יש רק "מיתר" ×חד, ×˜×›× ×™×ª.
התגובה שלך by בוב ×’×”"×– — 31 באוגוסט 2009 @ 15:09
×œ× × ×›×•×Ÿ, לזמר יש הרבה ×ž×™×ª×¨×™× ×‘×¢×œ×™ תדירות ×©×•× ×”.
התגובה שלך by ×’'ו — 1 בספטמבר 2009 @ 16:47
חזור לספסל ×”×× ×˜×•×ž×™×”. לזמר יש ×©× ×™ קפלי שריר ×©× ×§×¨××™× "מיתרי הקול", ×•×”× ×¨×•×˜×˜×™× ×‘×ª×“×™×¨×•×ª הצליל המושמע שמוכתב ×¢"×™ הרבה פרמטרי×, כמו לחץ ×”×וויר דרכ×, ×ו כיווצי הגרון וכו'.
התגובה שלך by בוב ×’×”"×– — 2 בספטמבר 2009 @ 18:01
בלי קשר למה ש×× ×—× ×• ×—×•×©×‘×™× ×¢×œ ×”×”×ª× ×”×’×•×ª של ×”×”×•×¨×™× ×ו של ×ž× ×”×œ×™ בתי ספר, ×œ× × ×™×ª×Ÿ לכפות ×¢×œ×™×”× ×ת קבלת ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×”×תיופי×. ×× ×œ× ×¨×•×¦×™× ××– ××™-×פשר לכפות. הגיור של ×”××ª×™×•×¤×™× ×”×•× ×¤×™×§×¦×™×” שמקורה בכסף ×©×”×¨×‘× ×•×ª מקבלת עבור התעודה של יהודי ×•×”×§×•×¨×¡×™× ×œ×™×”×“×•×ª ×©×”×¨×‘× ×™× ×ž×¢×‘×™×¨×™×. ×ין קשר בין ×”××ª×™×•×¤×™× ×”×לה ×œ×¢× ×”×™×”×•×“×™. ×× ×”×•×œ×›×™× ×¢×œ פי ההגיון ×”×–×” ש×פשר לשלוח ×’×•×™×™× ×’×ž×•×¨×™× ×œ×§×•×¨×¡×™× ×•×œ×‘×ª×™ ספר ×“×ª×™×™× ×•×–×” יהפוך ××•×ª× ×œ×™×”×•×“×™×, ××– ×פשר ×œ×”×‘×™× ×œ×רץ 100 מיליון ×›×•×©×™× ×ž×פריקה. ××– תהיה ×œ× ×• ××•×’× ×“×” ×ו זימבבווה בתוך ×רץ ישר×ל.
התגובה שלך by מיקי — 31 באוגוסט 2009 @ 12:57
×œ×œ× ×§×©×¨ לחלק ×”×©× ×™ של תגובתך – ×פשר לפחות ×œ× ×œ×ª×ª ×œ×”× ×›×¡×£.
התגובה שלך by ×ור ברקת — 31 באוגוסט 2009 @ 13:06
×ור ברקת – ×תה צודק.
×–×” ×©×™× ×”×בסורד והסתירה ×”×¤× ×™×ž×™×ª: מערכת ×”×—×™× ×•×š הדתית רוצה לקלוט כמה שיותר ×ª×œ×ž×™×“×™× ×•×œ× ×ž×©× ×” ×™×”×•×“×™× ×ו ל×, ×›×™ ×”×™× ×ž×ª×•×§×¦×‘×ª על פי מספר התלמידי×. מ×ידך, ×”×™× ×œ× ×¨×•×¦×” להתעסק ×¢× ×”×’×•×™×™× ×•×¢×•×“ ×פריק××™× ××– ×”×™× ×¨×•×¦×” להיפטר מה×.
התגובה שלך by מיקי — 31 באוגוסט 2009 @ 13:29
ביטול ×”×’×™×•×¨×™× ×–×” סוג של גועל × ×¤×© דוחה במיוחד. יכול ××“× ×œ×”×ª×’×™×™×¨ ו-20 ×©× ×” ×חרי ×–×” יגידו ×œ× "××– זהו, של×". ×™×•×¦× ×©×ž×’×•×™×™×¨ ×—×™ ×›×©×¢× × ×ª ××™×•× ×”×¡×¨×ª הגיור ×”×–×” מרחפת מעל ר×שו כל חייו.
וזה ×ž×‘×™× ×ותי לש×לה ×× ×‘×™×˜×•×œ הגיור פירושו ביטול ×”×זרחות מתוקף חוק השבות? ייתכן מצב שבו ××“× ×™×ª×’×™×™×¨ ויחייה בישר×ל בחרדה מתמדת ×‘×¤× ×™ גירוש, ×× ×™×ª×¤×¡×• ×ותו ×œ×œ× ×›×™×¤×” ×ו משהו ×‘×¡×’× ×•×Ÿ?
התגובה שלך by ×' — 31 באוגוסט 2009 @ 13:35
×ל תיתן לליברמן ×ו ש"ס ×¨×¢×™×•× ×•×ª…
התגובה שלך by ×ž× ×™ ל — 31 באוגוסט 2009 @ 13:54
×‘×”× ×—×” ×©×”×•× ×”×ª×זרח מתוקף הגיור, ×œ× ×¨×•××” סיבה של×. ×× ×”×•× ×–×›××™ ×זרחות ×’× ×œ×œ× ×’×™×•×¨ (××‘× ×ו ×¡×‘× ×•×›×™×•"ב), ×–×” ×œ× ×§×©×•×¨, ×”×•× ×¡×ª× ×™×”×™×” ×זרח סוג ב'.
התגובה שלך by מקס הזוע×. — 31 באוגוסט 2009 @ 14:09
×’× ×‘×”×•×“×¢×” שלך ×œ× ×ž×¦×תי התייחסות לכך. ××™×–×” קטע!
התגובה שלך by ×יתמר קרבי×ן — 31 באוגוסט 2009 @ 19:31
עכשיו ×× ×™ מבין למה חצי מהתגובות פה ×œ× ×ž×©×•×¨×©×¨×•×ª כר×וי. ×”×™×” שווה רק בשביל ×–×”.
התגובה שלך by ×יתמר קרבי×ן — 31 באוגוסט 2009 @ 19:33
כל כך הרבה טעויות בפוסט ×חד. כמה ×©×”×©× ××” מעוורת. ××– ×›×›×” – ×œ×¢× ×™×™×Ÿ הגיור – מי ×©× ×“×¨×© לעבור גיור ×לו יוצ××™ ×תיופיה שהגיעו ל×רץ עקב חוק השבות ×ו ×יחוד משפחות. ×œ× ×œ×‘×œ×‘×œ ×¢× ×§×”×™×œ×ª ×‘×™×ª× ×™×©×¨×ל ×©×™×”×“×•×ª× ×”×•×›×¨×” ×¢"×™ הרב עובדיה יוסף ×‘×©× ×•×ª ×”×©×‘×¢×™× ×•××™× × ×¦×¨×™×›×™× ×œ×¢×‘×•×¨ גיור. כמעט כל קהילת ×‘×™×ª× ×™×©×¨×ל עלו ל×רץ ×‘×ž×‘×¦×¢×™× ×ž×©×” ושלמה ומי ×©× ×©×ר ×©× ×ž×§×”×™×œ×” זו עושה ×–×ת ×ž×¨×¦×•× ×•. מי שכ×מור × ×“×¨×© לגיור ×לו יוצ××™ ×תיופיה ש××™× × ×™×”×•×“×™× ×¢×¤"×™ הפסיקה ההלכתית – ו×לו עיקר ×”×ž×’×™×¢×™× ×ž×תיופיה בעשר ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª. ככל ××“× ×”×ž×•×¢×ž×“ לגיור ×’× ×לו הב××™× ×ž×תיופיה × ×“×¨×©×™× ×›×—×œ×§ מהליך הגיור ×œ×§×™×™× ×ורח ×—×™×™× ×“×ª×™, לשלוח ×ת ×™×œ×“×™×”× ×œ×‘×™"ס דתי וכיו"ב. עולי ×תיופיה ×”×•×ª×™×§×™× ×™×›×•×œ×™× ×œ×©×œ×•×— ×ת ×™×œ×“×™×”× ×œ×›×œ בית ספר שיחפצו ולכן חלק ×ž×”×ž×’×™×‘×™× ×¤×” למדו בבתי ספר ×—×™×œ×•× ×™× ×¢× ×™×•×¦××™ ×תיופיה. ××– ×›×©×›×•×ª×‘×™× ×©"המקרה של ×”××ª×™×•×¤×™× ×™×™×—×•×“×™ בכך שזו עדה שכל ילדיה × ×—×©×‘×™× ×œ×ž×ª×’×™×™×¨×™×" ×›×•×ª×‘×™× ×¢×•×‘×“×” שקרית. ושוב רק ×לו שהגיעו ×©×œ× ×‘×ž×¡×’×¨×ª קהילת ×‘×™×ª× ×™×©×¨×ל × ×“×¨×©×™× ×œ×¢×‘×•×¨ גיור. ×גב הגיור ×œ× ×ž×—×•×™×‘ עפ"×™ חוקי ×ž×“×™× ×ª ישר×ל לצורך ×”×זרחות. כידוע ×œ×›× ×™×©× × ×ž×ות ×לפי ×¢×•×œ×™× ×ž×‘×¨×™×”"מ לשעבר שהגיעו על בסיס חוק השבות ×•×”× ××™× × ×¢×•×‘×¨×™× ×’×™×•×¨ לצורך קבלת ×”×זרחות. מדובר כמעט תמיד ×‘×¨×¦×•× × ×©×œ ×”×¢×•×œ×™× ×œ×¢×‘×•×¨ ×ת הגיור שכן הדבר מקל ×¢×œ×™×”× ×‘×ž×¡×¤×¨ ×ž×™×©×•×¨×™× ×©×ין ×›×ן ×”×ž×§×•× ×œ×¤×¨×˜× (בקצרה – × ×™×©×•×ין ×¢× ×™×•×¦××™ ×תיופיה ×ž×‘×™×ª× ×™×©×¨×ל, הב×ת ש××¨×™×”× ×¢×œ בסיס חוק השבות ל×חר הגיור וכיו"ב). ×× ×›×Ÿ העובדה ש×ין כמעט ××ª×™×•×¤×™× ×‘×‘×ª×™ ספר ×—×™×œ×•× ×™× ×œ× ×§×©×•×¨×” כלל להליכי הגיור ×©×¢×•×‘×¨×™× ×—×œ×§ קטן מכלל יוצ××™ ×תיופיה. ×”×™×¢×“×¨×•×ª× ×©×œ יוצ××™ ×תיופיה קשורה לסיבות ×חרות – ×‘×™× ×™×”× ×”×—×œ×˜×ª ממשלה מר×שית ×¢×œ×™×™×ª× ×œ×רץ ×©×§×œ×™×˜×ª× ×”×¨××©×•× ×™×ª של ×”×¢×•×œ×™× ×ª×™×”×™×” בבתי ספר ×ž×ž×œ×›×ª×™×™× ×“×ª×™×™×. החלטה זו כמובן ××™× ×” מחייבת ×ת ×”×¢×•×œ×™× ×œ×חר הקליטה הר××©×•× ×™×ª וכל עולה שחפץ בכך יכול להעביר ×ת ילדיו לבתי ספר ×—×™×œ×•× ×™×.
מר גורביץ מסתער על כלל ×”×“×ª×™×™× ×›×’×–×¢× ×™×™× ×œ×œ× ×‘×¡×™×¡ עובדתי. ×”×—×™× ×•×š הממלכתי דתי קלט עשרות ×לפי ×¢×•×œ×™× ×•×™×œ×“×™ ×¢×•×œ×™× ×ž×תיופיה מ××– ×©× ×•×ª ×”-70. מרוב ×©× ×תו ×œ×“×ª×™×™× ×”×—×ž×™×¥ גורביץ ×ת הבעיה ×”×מיתית שחשפה הפרשה ×”××—×¨×•× ×” – ×¤×¨×™×—×ª× ×©×œ בתי ספר פרטיי×, ×•×¡×œ×§×˜×™×‘×™× ×¢×œ חשבון ×”×—×™× ×•×š הממלכתי והממלכתי דתי. ×œ×¤× ×™ מספר ×©× ×™× ×”×•×“×™×¢×” עיריית ת"× ×©×”×™× ×¤×•×ª×—×ª ×ת שערי בתי הספר ×‘×¤× ×™ ילדי ×”×¢×•×‘×“×™× ×”×–×¨×™×. מערכת ×”×—×™× ×•×š בתל ×ביב כוללת בתי ספר ×•×’× ×™ ×™×œ×“×™× ×¤×¨×˜×™×™× ×¨×‘×™× – ל××•×ž× ×•×™×•×ª, לטבע, למדע – ×›×לו ×”×ž×•×’×“×¨×™× ×›×ž×•×›×¨×™× ×©××™× × ×¨×©×ž×™×™×. – הרשו לי להמר ×©×‘×’× ×™ ×”×™×œ×“×™× ×œ×˜×‘×¢ ובתי הספר ל××•×ž× ×•×™×•×ª ×œ× ×œ×•×ž×“ ולו בן ×חד של עובד זר. בתי ספר ×ž×ž×œ×›×ª×™×™× ×›×ž×• בית ספר בי×ליק ×‘×“×¨×•× ×ª×œ ×ביב × ×•×©××™× ×‘×›×œ ×”× ×˜×œ – ×”×× ×ž×™×©×”×• טען שמדובר ×‘×’×–×¢× ×•×ª, מדוע ××£ ×חד ×œ× ×“×•×¨×© ×©×’× ×”× ×™×ª×—×œ×§×• ×‘× ×˜×œ הקליטה של ילדי ×”×¢×•×‘×“×™× ×”×–×¨×™×. כמובן שכל בתי הספר ×”×לו ×—×™×œ×•× ×™× ×œ×ž×”×“×¨×™×Ÿ. התופעה שהחלה ×¢× ×‘×ª×™ ספר ×ª×™×›×•× ×™× ×•×™×¨×“×” ×ט ×ט עד שהגיעה ×œ×’× ×™ ×”×™×œ×“×™× ×•×œ×¤×™×” בקלות רבה × ×™×ª×Ÿ ×œ×”×§×™× ×‘×ª×™ ספר ×¤×¨×˜×™×™× ×”×–×•×›×™× ×œ×ž×™×ž×•×Ÿ × ×“×™×‘ ×ž×”×ž×“×™× ×” – ובתי ספר ×לו ×ž×§×™×ž×™× ×ž×—×¡×•×ž×™× ×›×œ×›×œ×™× ×•××™×›×•×ª×™× ×¢×œ ×ž× ×ª למשוך ×וכלוסייה ×—×–×§×” בלבד – זו התופעה החמורה ×•×”×™× ××™× ×” מוגבלת ×œ×“×ª×™×™× ×©××™× × ×¨×•×¦×™× ×œ×§×œ×•×˜ ×תיופי×.
ודבר ×חרון – ×ין לכותב ×ž×¡× × ×ª עצמית מערימת השטויות שכתב על עבד ×›× ×¢× ×™, ×—×, ×’×–×¢× ×•×ª כלפי ×©×—×•×¨×™× ×‘×™×”×“×•×ª ועוד ועוד. מה למושג עבד ×›× ×¢× ×™ ולשחורי×. ×—× ×”×™×” ×בי כוש ×•×’× ×בי ×›× ×¢×Ÿ ×•×’× ×בי מצרי×. ×•×›× ×¢×Ÿ ×”×™×” ×בי ×¡×™× ×™, ×בי צידון ×בי היבוסי וה×מורי והערקי ועוד ועוד. ×× ×›×Ÿ כיצד ×”×’×™×¢ מר גורביץ מהמושג עבד ×›× ×¢× ×™ לשיוך "כוש" לעבדות. ×תמהה. ×גב ×œ×¢× ×™×™×Ÿ יחס היהדות לעבדות ×ין ליהדות במה להתבייש. ×× ×ž×•×“×“×™× ×ת היהדות ביחס ×œ×¢×ž×™× ×”××—×¨×™× ×•×œ×ª×§×•×¤×” בה × ×•×¦×¨×” הרי היהדות גילתה ×”×•×ž× ×™×•×ª יחסית ×‘× ×•×©× ×”×¢×‘×“×•×ª. ביוון ×•×‘×¨×•×ž× ×”×דון ×”×™×” יכול לעשות בעבד ×›×¨×¦×•× ×• ו××£ להרגו ×œ×œ× ×©× ×©× ×‘×›×œ ×¢×•× ×©. ביהדות גררה פגיעה ×’×•×¤× ×™×ª בעבד ×ת שחרורו של העבד. ×•×”× ×” דבריו של הרמב"× ×¢×œ כך שמותר להעביד עבד ×›× ×¢× ×™ בפרך:
"מותר לעבוד בעבד ×›× ×¢× ×™ בפרך;
ו××£ על פי שהדין כך, מידת חסידות ודרכי החכמה שיהיה ××“× ×¨×—×ž×Ÿ ורודף צדק, ×•×œ× ×™×›×‘×™×“ עולו על עבדו ×•×œ× ×™×¦×¨ לו, וי×כילהו וישקהו מכל מ×כלו ומכל משקהו. ×—×›×ž×™× ×”×¨××©×•× ×™× ×”×™×• × ×•×ª× ×™×Ÿ לעבד מכל תבשיל ותבשיל שהיו ×וכלין, ומקדימין מזון הבהמות ×•×”×¢×‘×“×™× ×¢×œ סעודת עצמן. הרי ×”×•× ×ומר "×›×¢×™× ×™ ×¢×‘×“×™× ×ל יד ××“×•× ×™×”×, ×›×¢×™× ×™ שפחה ×ל יד גברתה". וכן ×œ× ×™×‘×–×”×•, ×œ× ×‘×™×“ ×•×œ× ×‘×“×‘×¨×™×; לעבדות מסרן הכתוב, ×œ× ×œ×‘×•×©×”. ×•×œ× ×™×¨×‘×” עליו צעקה וכעס, ××œ× ×™×“×‘×¨ עִמו ×‘× ×—×ª, וישמע ×˜×¢× ×•×ª×™×•. וכן מפורש בדרכי ×יוב ×”×˜×•×‘×™× ×©×”×©×ª×‘×— בהן "×× ×מ×ס משפט עבדי ו×מתי ×‘×¨×™×‘× ×¢Ö´×ž×“×™… ×”×œ×•× ×‘×‘×˜×Ÿ ×¢×•×©× ×™ עשהו, ×•×™×›×•× × ×• ×‘×¨×—× ×חד". (×ž×©× ×” תורה, הלכות עבדי×, פרק ט, הלכה יב).
התגובה שלך by מיכ×ל — 2 בספטמבר 2009 @ 15:46
כמה עובדות:
×. ×ין לי מושג ×יך מידת קליטת ילדי עובדי ×–×¨×™× ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª לדיון. יוצ××™ ×תיופיה ×”× ×זרחי (×ו תושבי) ישר×ל ולכן ×ין כל קשר בין ×©× ×™ ×”× ×•×©××™×.
ב. ×–×” ×œ× × ×›×•×Ÿ שבתי ספר ×¤×¨×˜×™×™× ×—×™×œ×•× ×™× ×œ× ×§×•×œ×˜×™× ×תיופי×: בתיכון בוי×ר (השייך ל×גודה ×œ×§×™×“×•× ×”×—×™× ×•×š) ותיכון ×œ×ž×“×¢×™× ×•××•×ž× ×•×™×•×ª (השייך לעמותה ×œ×ž×¦×•×™× ×•×ª ×‘×—×™× ×•×š) היו ×ª×œ×ž×™×“×™× ×תיופי×. בתי ספר ×לו ×”× × ×•×©××™ הדגל ×‘×—×™× ×•×š ×”×—×™×œ×•× ×™ ×•×ž×•×¤×™×¢×™× ×‘×¨×©×™×ž×•×ª בתי הספר ×”×˜×•×‘×™× ×‘×™×•×ª×¨. ×”×× ×™×© ×ª×™×›×•× ×™ צמרת ×“×ª×™×™× ×¤×¨×˜×™×™× ×©×ž×§×‘×œ×™× ×תיופי×?
×’. ×–×” משהו ×”×™×” טוב ×œ×¤× ×™ ×לפי ×©× ×™× ×œ× ×ומר ×©×”×•× ×˜×•×‘ ×’× ×¢×›×©×™×•.
התגובה שלך by ×לכס ×–. — 2 בספטמבר 2009 @ 16:18
ל×לכס – ×. ×‘×“×•×’×ž× ×©×”×‘×תי מקליטת ילדי ×”×¢×•×‘×“×™× ×”×–×¨×™× × ×™×¡×™×ª×™ להר×ות/להמחיש/×œ×”×“×’×™× ×ת הבעיה ×”×מיתית ×©× ×—×©×¤×” בפ"ת – התחזקות ביה"ס ×”×¤×¨×˜×™×™× ×”×¡×œ×§×˜×™×‘×™× ×¢×œ חשבון ×”×—×™× ×•×š הממלכתי והכל במימון ×”×ž×“×™× ×”. ×œ×œ× ×§×©×¨ למידת ××–×¨×—×•×ª× ×©×œ ילדי ×”×¢×•×‘×“×™× ×”×–×¨×™× (×גב ×—×œ×§× ×‘×¢×œ×™ מעמד תושב ×•×”× ×¨×©××™×, לדוגמ×, להצביע בבחירות לעירייה), החליטה עיריית ת"× ×©×”×™× ×ª×§×œ×•×˜ ×ת כל ילדי ×”×¢×•×‘×“×™× ×”×–×¨×™× ×©×‘×ª×—×•×ž×” ×ל תוך מערכת ×”×—×™× ×•×š. ×“× ×¢×§× ×©×ž×™ ×©× ×•×©××™× ×‘× ×˜×œ הקליטה ×”× ×ך ורק בתי הספר הממלכתיי×. בתי הספר ×”×¤×¨×˜×™×™× ×”×ž×ž×•×ž× ×™× ×‘×—×œ×§× ×”×’×“×•×œ ×¢"×™ העירייה ×•×”×ž×“×™× ×” כלל ×œ× ×”×©×ª×ª×¤×• במ×מץ הקהילתי לקליטת ילדי ×”×¢×•×‘×“×™× ×”×–×¨×™× – בדיוק מ×ותה סיבה שבתי הספר בפ"ת ×œ× ×”×©×ª×ª×¤×• במ×מץ לקליטת ילדי ×”×¢×•×œ×™× ×ž×תיופיה – ×”× ×¡×œ×§×˜×™×‘×™×. ×”× ×§×•×‘×¢×™× ×ž×™ × ×›× ×¡ בשעריה×, ×”× ×ž×¢×ž×™×“×™× ×ž×‘×—× ×™× ×©×•× ×™× ×•×ž×©×•× ×™× ×¢×œ ×ž× ×ª לברור ×ת ×ª×œ×ž×™×“×™×”× (×•×ª×ª×¤×œ× ×œ×©×ž×•×¢ ×לו ×ž×‘×—× ×™× ×¢×•×‘×¨ ילד בגיל 4 על ×ž× ×ª ×œ×”×™×›× ×¡ ×œ×’× ×™ ×”×™×œ×“×™× ×œ×˜×‘×¢ ודומיה×) ×•×”× ×§×•×‘×¢×™× ×©×›×¨ לימוד שמהוה ×—×¡× × ×•×¡×£ לשכבות סוציו ××§×•× ×•×ž×™×•×ª × ×ž×•×›×•×ª. כך ×ž×•×©×›×™× ××œ×™×”× ×‘×ª×™ הספר הללו ×™×œ×“×™× ×ž×©×›×‘×•×ª חזקות ×›×©×”× ×ž×‘×˜×™×—×™× ×œ×”×, בעזרת ×”×—×¡×ž×™× ×”×©×•× ×™×, ×©×™×œ×“×™×”× ×™×œ×ž×“×• ×¢× ×™×œ×“×™×”× ×©×œ ×”×“×•×ž×™× ×œ×”×. כלומר המוטיב העיקרי בסיפור של פ"ת ×”×•× ×œ× ×’×–×¢× ×•×ª× ×©×œ ×”×“×ª×™×™× ×›×œ×¤×™ ×©×—×•×¨×™× ×›×¤×™ שגורביץ × ×™×¡×” לצייר ××œ× ×¤×¨×™×—×ª× ×©×œ ×–×¨×ž×™× ×¤×¨×˜×™× ×ž×ª×‘×“×œ×™× ×‘×—×™× ×•×š תוך ×©×”×ž×“×™× ×” ברוב ×יוולתה ×ž×ž×ž× ×ª ×–×¨×ž×™× ×לו ומחלישה ×ת ×”×—×™× ×•×š הממלכתי והממלכתי דתי. מי ×©× ×©×ר ×‘×—×™× ×•×š הממלכתי והממלכתי דתי ×לו ×”×™×œ×“×™× ×”×—×œ×©×™× ×ž×‘×—×™× ×” לימודית (כלומר ×©×œ× ×”×¦×œ×™×—×• לעבור ×ת ×ž×‘×—× ×™ ×”×¡×™× ×•×Ÿ של המוסדות הפרטיי×) ×•×”×—×œ×©×™× ×ž×‘×—×™× ×” כלכלית (×©×”×•×¨×™×”× ××™× × ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×©×œ× ×ת שכר הלימוד ×•× ×¡×¤×—×™×• ×©×’×•×‘×™× ×”×ž×•×¡×“×•×ª הפרטיי×). צריך לזכור שכל השערוריה בפ"ת החלה ממ××‘×§× ×©×œ ועדי ×”×•×¨×™× ×‘×—×™× ×•×š הממלכתי דתי שדרשו ×›×™ ×’× ×‘×ª×™ הספר ×”×¤×¨×˜×™×™× ×™×§×œ×˜×• ×¢×•×œ×™× ×•×œ× ×¨×§ בתי הספר הממלכתיי×.
ב. לגבי ש×לתך – התיכון ×”×¢×™×¨×•× ×™ דתי ×œ×‘× ×•×ª בר"×’ (×©× ×ž×¦× 200 מ' מדירתי) ושהגיע ×œ×ž×§×•× ×”×—×ž×™×©×™ בסקר ×”×ž×¦×•×™× ×•×ª ×©×¤×•×¨×¡× ×©×‘×•×¢ שעבר ×”×•× ×‘×™×”"ס היחיד מבין 15 בתי הספר "×”×ž×¦×˜×™×™× ×™×" ש××™× ×• עורך כל סלקציה ×‘×›× ×™×¡×” לביה"ס. לומדות בו בוגרות בתי הספר הדתי בר"×’ ובב"ב. ×©× ×™ בתי הספר שהזכרת ××™× × ×“×•×’×ž× ×˜×•×‘×” ×œ×˜×™×¢×•× ×™×™×š ממספר סיבות – 1. ×©× ×™ בתי הספר ××™× × ×›×”×’×“×¨×ª×š "×¤×¨×˜×™×™× ×—×™×œ×•× ×™×" – מדובר בבתי ספר ×¤× ×™×ž×™×™×ª×™× ×”×ž×§×‘×œ×™× ×ª×œ×ž×™×“×™× ×ž×›×œ ×”×רץ והדגש ×”×•× ×¢×œ ×ž×¦×•×™×™× ×•×ª בלימודי×. מהיכרות ×¢× ×ž×¡×¤×¨ בוגרי בוי×ר – ×œ×•×ž×“×™× ×©× ×’× ×“×ª×™×™×, ומ×תר התיכון ×œ×ž×“×¢×™× ×•××•×ž× ×•×™×•×ª עולה ×©×”× ×¤×•× ×™× ×œ×›×œ בוגרי ט' ברחבי ×”×רץ "×—×™×œ×•× ×™× ×•×“×ª×™×™×" (ב×תר התיכון × ×™×ª×Ÿ לר×ות ×ª×œ×ž×™×“×™× ×—×•×‘×©×™ כיפה). 2. בתי הספר הללו הוקמו ×œ× ×¢×œ ×ž× ×ª לבדל ×ת ×ª×œ×ž×™×“×™×”× ×ž×”×—×‘×¨×” הישר×לית ××œ× ×‘×“×™×•×§ ההפך – על ×ž× ×ª לעודד ×ž×¦×•×™×™× ×•×ª והשתלבות בחברה הישר×לית. כך בתיכון ×œ×ž×“×¢×™× ×•××•×ž× ×™×•×ª ×œ× ×§×™×™× ×›×œ×œ ×—×¡× ×›×œ×›×œ×™. התיכון ×¤×•× ×” לכל תלמיד בוגר כיתה ט' – יהודי ערבי, דתי ×•×—×™×œ×•× ×™ מהפריפריה ומגוש דן. בית הספר מקבל ×ת תלמידיו על בסיס ×ž×‘×—× ×™ מעבר ו××– מת××™× ×ת שכר הלימוד ×œ×”×›× ×¡×•×ª ההורי×. כך × ×™×ª× ×™× ×ž×œ×’×•×ª עד 90 ×חוז משכר הלימוד. בי"ס בוי×ר ×”×•×§× ×¢"×™ ×”×גודה ×œ×§×™×“×•× ×”×—×™× ×•×š ×©× ×•×¡×“×” על ×ž× ×ª ×œ×¦×ž×¦× ×¤×¢×¨×™× ×‘×—×‘×¨×” הישר×לית ו×חת ממטרותיה ×”×•× ×§×™×“×•× × ×•×¢×¨ עולה. ×œ×©× ×›×š הוקמה ×”×¤× ×™×ž×™×” ששמה דגש על קליטת × ×•×¢×¨ מהפריפריה. כלומר הדוגמ×ות שהב×ת הן בדיוק הפוכות למגמת בתי הספר ×”×¤×¨×˜×™×™× (×—×™×œ×•× ×™× ×•×“×ª×™×™×) ×©×¤×•×¢×œ×™× ×œ×ž×©×™×›×ª ×ª×œ×ž×™×“×™× ×ž×‘×ª×™ ספר ×”×˜×¨×•×’× ×™× ×•××™× ×˜×’×¨×˜×™×‘×™×. כך בתי הספר ×©×¦×™×™× ×ª × ×¡×ž×›×™× ×‘×¢×™×§×¨ על תרומות ×—×™×¦×•× ×™×•×ª ×•×œ× ×¢×œ תשלומי ×”×•×¨×™× ×•×ž×™×ž×•×Ÿ ×”×ž×“×™× ×” כפי שקורה בבתי הספר הפרטיי×. ×גב ×× ×™ חושב ×©×’× ×‘×ª×™ הספר הללו ×‘×¢×™×™×ª×™× – ××•×ž× × ×”× ××™× × ×¢×•×¨×›×™× ×¡×œ×§×¦×™×” כלכלית ××•×œ× ×”×¡×œ×§×¦×™×” ×”×יכותית גורמת לבריחת מוחות מבתי ספר "רגילי×". כך ×”×חוזון העליון של בית הספר (×ž×‘×—×™× ×” לימודית) שיכל למשוך ×חריו ×ת הכיתה עובר לביה"ס ×œ×ž×¦×•×™×™× ×™× ×•×ž×©×יר ×ת ביה"ס ×¢× ×”×‘×™× ×•× ×™× ×•×ž×˜×”. ×¢× ×–×ת הפעילות החברתית ×”×¢× ×¤×” של בתי הספר הללו והעמותות התומכות בהן מחפה במידת מה על ×—×¡×¨×•× ×•×ª ×לו.
×’. ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×ת הערה ×’'.
בברכה.
התגובה שלך by משתמש אנונימי (לא מזוהה) — 3 בספטמבר 2009 @ 0:33
×œ× ×›"×› קשור ×œ× ×•×©× ×”×›×œ×œ×™, ×בל ×ž×”× ×¡×™×•×Ÿ ×”×œ× ×¨×—×•×§ – ×”×חוזון העליו בד"×› × ×ž×©×š למטה ×•×œ× ×œ×”×¤×š (×›×™ בכל ×–×ת יש יותר בממוצע מ×שר ב×חוזון העליון, ×¢"פ הגדרה).
מה ×’× ×©×‘×ª×™ ספר ×¨×’×™×œ×™× ××ž×•×¨×™× ×œ×”×§× ×•×ª השכלה בסיסית, בעוד ×”×חוזון העליון יכול להפיק הרבה יותר מלימודיו בתיכון ממה שבתי הספר ×”×¨×’×™×œ×™× ×ž×פשרי×.
התגובה שלך by × ×™×‘ — 4 בספטמבר 2009 @ 14:38
התגובה ל×לכס ×”×™× ×©×œ×™. ×”×©× × ×©×ž×˜.
התגובה שלך by מיכ×ל — 3 בספטמבר 2009 @ 0:34