בחדשות מסעירות ×חרות, ×”×פיפיור קתולי. הכל, × ×–×›×™×¨, ×”×™×” ידוע מר×ש
שר ×”×—×™× ×•×š שלכ×, שי פירון, ×”×¢× ×™×§ השבוע ר×יון לâ€×‘שבע,†שבועון ×™×ž× ×™ ×§×™×¦×•× ×™ מבית מדרשו של ×”× ×•×›×œ זלמן “גבעת ×”××•×œ×¤× ×”â€ ×ž×œ×ž×“. ×ת הר×יון ×פשר ×œ×§×¨×•× ×¤×”. הר×יון ×–×›×” לתשומת לב ר××©×•× ×™×ª בשל הש×לה החצופה של המר××™×™× ×™×, שלה ×¢× ×” פירון ב×ומץ בשלילה: ×”×× ×”×¢×•×‘×“×” שהמגזר של ×”××—×™× ×”×™×”×•×“×™× ×œ× ×יכותי כל כך, ×œ× ×ומרת שצריך לתת לו יותר תקציבי×.
×בל מעבר לריטו×ל הקבוע של ריקוד ×”â€×ž×” יפית†של המגזר הסרוג מול המר××”, פירון ×ž×¦× ×ת עצמו תחת ×ש תוך זמן קצר בשל התייחסותו לקהילה ×”×’××”:
“קח למשל ×ת ברית הזוגיות – והיו לי על ×–×” הרבה שיחות ×¢× ×”×¨×‘ ×לי בן דהן, ×ולי ×œ×©× ×•×ª לזה ×ת ×”×©× ×œ'ברית השותפי×' ×ו למשהו ×©×œ× ×™×‘×™× ×œ×™×“×™ ביטוי ×ת המילה זוג ×ו ×ת המילה משפחה. ×× ×™ חושב שכל ××“× ×¦×¨×™×š לקבל זכויות כלכליות מל×ות ×•×œ×‘× ×•×ª ×ת חייו על פי השקפת עולמו. ×× ×™ חושב שזכותה של ×ž×“×™× ×” יהודית, ×ולי ×פילו חובתה, לומר לזוגות חד ×ž×™× ×™×™× ×©×ž×—×œ×™×˜×™× ×œ×—×™×•×ª ×ת ×—×™×™×”× – '×–×” ×œ× ×ž×©×¤×—×”'. ×בל זכויות כלכליות, ×ž×©×›× ×ª×, זכות להורות וכדומה – כן.â€
כלומר, ×ž×‘×—×™× ×ª שר ×”×—×™× ×•×š שלכ×, זוג הומוסקסו×לי ×”×•× ×œ× ×‘×מת זוג. ×ולי ×”×•× ×—×•×©×‘ ×©×”×•× ×–×•×’, ×בל ×”×•× ×œ× ×‘×מת זוג. יש לו ×יזושהי הפרעה, ×בל זו ×œ× ×”×¤×¨×¢×” ×©×”×ž×“×™× ×” צריכה להכיר בה. ×”×™× ×¦×¨×™×›×” לתת לו ×ת כל הזכויות הכלכליות, ×בל ×”×™× ×œ× ×™×›×•×œ×” להכיר בו. ×בל משפחה, זוגיות – ל×, ל×. ×–×” להטרוסקסו××œ×™× ×‘×œ×‘×“. ×‘×ž×™×œ×™× ×חרות, פירון מוכן ל×מץ ×ת פסיקת ×“× ×™×œ×•×‘×™×¥â€™ – שמכירה בזכויות כלכליות של הומוסקסו××œ×™× – ×בל ×œ× ×ž×˜×¨ מעבר לכך. ×”×•× ×ž×•×›×Ÿ לתת לג××™× ×›×¡×£. לגיטימציה, על גופתו.
עוד ב×ותו הר×יון, ×ומר פירון שâ€×›×מירה ערכית, ×œ× ×”×™×™×ª×™ רוצה להשוות בין הציבור החרדי לציבור הערבי.†זו ×מירה ש×ין לר×ות ×ותה ××œ× ×›×’×–×¢× ×•×ª מהסוג הרווח בישר×ל, ×–×” של ×¢×œ×™×•× ×•×ª יהודית. ×”×—×¨×“×™× ×”× ×§×‘×•×¦×” בעלת ×¡×ž×ž× ×™× ×¢×¨×›×™×™× ×ž×¡×•×™×ž×™×; “ערבי×â€, ×ו ×¤×œ×¡×˜×™× ×™×, ×ž×©×ª×™×™×›×™× ×œ×§×‘×•×¦×” שהמ×פיין שלה ×”×•× ×›×¤×•×œ – ××ª× ×™, ו×פליה/רדיפה על ידי היהודי×. ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×ž×›×™×œ×™× ×ž×’×•×•×Ÿ ×¢×¦×•× ×©×œ דעות, ×ž×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™× ×¢×‘×•×¨ בל××•×ž× ×™× ×¢×¨×‘×™× ×•×›×œ×” ב×יסלמיסטי×. ×בל הסיבה שפירון ×œ× ×ž×•×›×Ÿ להשוות ×‘×™× ×™×”× ×•×‘×™×Ÿ ×”×—×¨×“×™× ×”×™× â€œ×¢×¨×›×™×ªâ€, במובן הישר×לי של המילה: ×©×ž×¨× ×•×ª ×’×–×¢× ×™×ª. ××™ ×פשר, ×חרי הכל, להשוות בין ×™×”×•×“×™× ×›×©×¨×™×, ×פילו ×× ×”× ×—×¨×“×™×, ובין, טפו, ×¤×œ×¡×˜×™× ×™×.
פירון פולט ×מירה תמוהה × ×•×¡×¤×ª, ×›×©×”×•× ×ומר ש
“×זרחי ישר×ל, ב×שר ×”×, ×–×›××™× ×œ×”×©×ª×œ×‘ בשוק התעסוקה, בין ×× ×ž×“×•×‘×¨ ×‘×™×”×•×“×™× ×¢×œ פי ההלכה ×ו ×‘×¢×•×œ×™× ×ž×¨×•×¡×™×” ובין ×× ×ž×“×•×‘×¨ ב×וכלוסייה הערבית. הערבי×, ×‘×”×™×•×ª× ×זרחי ×”×ž×“×™× ×”, ×œ×•×ž×“×™× ×œ×”×•×¨××” במקצועות כמו מתמטיקה ×ו ×× ×’×œ×™×ª ×•×¨×•×¦×™× ×œ×”×©×ª×œ×‘ בהור××”. ××™× × ×™ רו××” סיבה ×œ×ž× ×•×¢ ×–×ת. ×–×” חלק ×ž×¨×¦×•× × ×• ×œ× ×¨×ž×œ ×ת ×”×—×™×™× ×•×œ×”×¢×ž×™×§ ×ת השותפות של כלל ×זרחי ישר×ל.â€
ההדגשה שלי. שוב, פירון ×–×›××™ ×œ× ×§×•×“×•×ª על ×ומץ לב מול ×”××›×¡× ×™×” שבה ×”×•× ×ž×“×‘×¨, זו של מלמד, ×©×ž×™×ž×™× ×• יש רק גדר תיל מחושמלת; ×בל מה לעז×זל ×¢×•×©×™× ×©× â€œ×”×¢×•×œ×™× ×ž×¨×•×¡×™×”â€? מה פשר יצירת ×”×”×‘×—× ×” ×‘×™× × ×•×‘×™×Ÿ â€œ×™×”×•×“×™× ×¢×œ פי ההלכהâ€? פירון ×œ× × ×©×ל על כך. ×”×•× × ×©×ל על â€œ×›× ×™×¡×ª ×ž×•×¨×™× ×¢×¨×‘×™× ×œ×‘×ª×™ הספר.†זה בור ×©×”×•× ×›×¨×” לעצמו לגמרי לבד. (×× ×™ מודה ×œ×’×œ×™× ×” ווקס על ×”×¤× ×™×™×ª תשומת הלב לפסקה הזו.)
התשובה לכל הש×לות הללו פשוטה למדי. שי פירון, מהיותו רב ×ורתודוקסי, ×”×•× ×”×•×ž×•×¤×•×‘ וגזען. ×”×•× ×’×–×¢×Ÿ הן כלפי ×œ× ×™×”×•×“×™× ×’×ž×•×¨×™×, ×›×¤×œ×¡×˜×™× ×™×, והן כלפי ספק-יהודי×, כמו ×”×ž×”×’×¨×™× ×ž×‘×¨×”â€×ž לשעבר. וכן, יחסית ×œ×’×–×¢× ×•×ª ×”×—×¡×œ× ×™×ª של ×”×ž×—× ×” החרדâ€×œ×™, ×× ×œ×©×ול ×ת הביטוי של גולדה×גן ביחס לâ€×× ×˜×™×©×ž×™×•×ª ×”×—×¡×œ× ×™×ªâ€ ×©×œ ×”× ×צי×, ×”×•× ×’×–×¢×Ÿ רך, בהש×לה ×× ×˜×™×©×ž×™ שמרן מהדור הישן, ×œ× ×× ×˜×™×©×ž×™ רדיקלי. ו×ין ספק ×©×”×•× ×¢×“×™×£, במעט, על החרדâ€×œ×™× – ×בל ×’× ×ין ספק בכך ×©×”×•× ×’×–×¢×Ÿ. וכמובן, בהיותו רב השייך ל×רגון צהר, שההתמחות שלו ×”×™× ×”×“×‘×§×ª חיוך על ×¤× ×™ התועבה, ×”×•× ×ž×§×¤×™×“ ×œ×©×™× ×©×›×‘×” עבה של טיח על הקבר.
ו×ת כל ×–×” ×™×“×¢× ×• מר×ש, מזמן, ×œ×¤× ×™ בחירות 2013. ב-2002 בערך, כתב פירון ללסבית דתיה שâ€×× ×™ ×ž×ª× ×¦×œ על היות תשובתי חד משמעית וברורה, ×בל עלייך לדעת שההלכה והמחשבה היהודית ×œ× ×¨×•××” בכך ×לה בעיה × ×©×œ×˜×ª, ברת תיקון. כן, ×¨× ×• [שגי××” במקור – יצâ€×’] רו××™× ×‘×›×š פג×. ×¤×’× ×ž×•×¡×¨×™,×בל יותר מכך – ×¤×’× ×ž×”×•×ª×™, ×¨×•×—× ×™.â€ ×œ×¤× ×™ כעשור, המליץ פירון להומוסקסו×ל שâ€×”×©×œ×™× ×¢× ×ž×¦×‘×•â€ ×¢×œ × ×¡×™×•× ×•×ª לâ€×ª×§×Ÿâ€ ×ותו. מצ×× ×• ×ותו ×’× ×ž×§×‘×œ ×ת התפיסה ×©×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×¢×•×¡×§×™× ×‘×”×ž×•× ×™×”× ×‘×¤×™×ª×•×™ × ×©×™× ×™×”×•×“×™×•×ª, סוג התפיסה שהעלה ×‘×›× ×¡×ª ×“× ×™ ×“× ×•×Ÿ, ו×ומר ש×סור ×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ ב×שה.
כמובן, ×”×•× ×œ× ×ž×¨×‘×” לדבר על כך בפומבי היו×, והר×יון בâ€×‘שבע†היה מסוג השגי××” הקל×סית של ×”××—×™× ×”×™×”×•×“×™×, שכ×שר ×”× ×—×•×©×‘×™× ×©×”× ×ž×“×‘×¨×™× ×ל ×× ×©×™ ×©×œ×•×ž× ×”× ×ž×¡×™×¨×™× ×ת מעטה התקיה היהודית, ו××•×ž×¨×™× ×ת ×”×מת; ×בל ×–×” פירון, ×ין ×›×ן ×©×•× ×“×‘×¨ חדש, הכל ×”×™×” ידוע מר×ש למי שרצה לר×ות. ×ין ×©×•× ×ž×§×•× ×œ×ª×“×”×ž×” × ×•×¡×— זו שהובעה ב-Gogay. הכל ×”×™×” ×œ× ×’×“ ×¢×™× ×™× ×•. מי שבכל ×–×ת בחר בפיגול של “יש עתיד,†יכול לה××©×™× ×¨×§ ×ת עצמו. ×œ× ×©×™ פירון רימה ×ותו; ×”×•× ×¨×™×ž×” ×ת עצמו.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª: ביממה ×”××—×¨×•× ×” התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. ×× ×™ רוצה להודות בז×ת לתור×.
(יוסי גורביץ)