××•×ž×¨×™× ×©×‘×—×• של ××“× ×‘×¤× ×™×• ×•×©×œ× ×‘×¤× ×™×•: יו×ל בן × ×•×Ÿ ×”×•× ×ž×ª× ×—×œ שמזה יותר ×ž×¢×©×¨×™× ×©× ×™×, המפלצת ×©× ×•×œ×“×” מעבר לקו הירוק מחרידה ×ותו. ולו, שהיה בין ×”×¤×¨× ×§× ×©×˜×™×™× ×™× ×©×‘× ×• ×ותה, ××™ ×פשר למכור שמדובר במפלצת ערכית, כזו שעל כל ×¤× ×™× ×œ× ×¢×•×©×” ×¡×ž×™× ×•×œ× ×©×•×ª×” ×לכוהול ××– מה ×תה רוצה ×ž×”×—×™×™× ×©×œ×”. ×”×•× ×ž×›×™×¨ ×ותה מקרוב, ×דומת שן וטלף.
בן × ×•×Ÿ צץ בתודעה הציבורית ×›×©× ×§×‘ ×‘×©×ž×•×ª×™×”× ×©×œ ×”×¨×‘× ×™× ×©×§×™×“×©×• ×ת רצח רבין – ××ª× ×™×•×“×¢×™×, ×לה שחובשי הכיפות ×ž×›×—×™×©×™× ×ת ×§×™×•×ž× ×œ×ž×¨×•×ª עדותו המפורשת של הרוצח עצמו – ובכך סימן ×ת עצמו ×›"מוסר". זמן קצר ל×חר מכן החל בן × ×•×Ÿ – ×”×•× ×•×œ× ×“×‘ לי×ור, ×”×•× ×•×œ× × ×—×•× ×¨×‘×™× ×•×‘×™×¥' – להסתובב ×¢× ×©×•×ž×¨×™ ר×ש ושכפ"צ.
זו ×œ× ×”×™×ª×” ×”×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” שבה התחכך בן × ×•×Ÿ ×¢× ×”×ž×¤×œ×¦×ª. ×”×•× ×›×ž×¢×˜ והתמוטט ×›×©× ×—×©×¤×” המחתרת הר××©×•× ×” – עשביה ×”×©×•×˜×™× ×”×™×• ×›×” משובחי×, עד ×©×”× ×›×œ×œ×• ×ושיות-×”×ª× ×—×‘×œ×•×ª כמו זמביש, ×—×’×™ סגל ויהודה עציון – וזמן קצר ל×חר מכן הודיע על פרישה מכל מוסדות "גוש ××ž×•× ×™×" ×”×›×•×œ×œ×™× ×ת × ×•×›×—×•×ª×• של משה ×œ×•×™× ×’×¨. ×”×•× ×ž× ×¡×” × ×•×שות להיות, בו ×–×ž× ×™×ª, ×ž×ª× ×—×œ ו××“× ×”×’×•×Ÿ. ×©× ×™ ×לה, למרבה הצער, ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×œ×—×™×•×ª בכפיפה ×חת, ×בל לזכותו ×™×™×מר ×©×”×•× ×ž× ×¡×”, ×•×œ× ×•×™×ª×¨ על ×× ×•×©×™×•×ª×• בשל יהדותו.
×‘× ×™×’×•×“ לשורה של ×¤×—×“× ×™× â€“ ×× ×™ מדבר ×ליכ×, יובל שרלו ושי פירון, ו×× ×™ כמסתבר ×œ× ×œ×‘×“ – לבן × ×•×Ÿ יש די ×ומץ כדי לעמוד ×¤× ×™× ×ž×•×œ ×¤× ×™× ×ž×•×œ המפלצת, ולהטיח בה ×“×‘×¨×™× ×œ× × ×¢×™×ž×™×, עד כדי השוו××ª× ×œ×× ×©×™ ×”×’'×™×”×ד ×”×יסלמי. ×× ×™ חולק עליו – ממה ×©×¤×•×¨×¡× ×‘×ª×§×©×•×¨×ª, ×× ×™ חושב ש"תורת המלך" ×”×•× ×—×™×‘×•×¨ הלכתי למהדרין – ×בל ×ין חולק על ×”×ומץ שלו. ×”×•× ×¨×•×ž×¡ לעפר ×ת ×¢×™×“×•× ×לבה, מחבר "הלכות הריגת גוי" המקורי, ×•×§×•×¨× ×œ×¡×¤×¨ שבו פורס×, ×§×•× ×˜×¨×¡ ההלל לברוך גולדשטיין, "×רור הגבר".
× ×§×•×“×” ×ž×¢× ×™×™× ×ª עולה מהמ×מר של בן × ×•×Ÿ הבוקר. ×”×•× ×ž×¦×˜×˜ שיחה ×¢× "פוסק ידוע", ×©×œ×˜×¢× ×ª ×לבה תמך בספרו. הפוסק הכחיש ×–×ת מכל וכל, ×בל הפטיר ש"כבר ××™ ×פשר ×œ×§×¨×•× ×“×‘×¨×™ רמב"× ×›×¦×•×¨×ª× ×‘××•×–× ×™ ×× ×©×™×, ×ž×¤× ×™ ×©×”× ×ž×¡×™×§×™× ×ž×”× ×ž×¡×§× ×•×ª חמורות ×•×ž×¡×•×›× ×•×ª."
פסקי ההלכה ×”×× ×˜×™-×× ×•×©×™×™× ×©×œ העיט הגדול צוטטו לעייפה בבלוג ×”×–×”, ×•×”× ×›×ª×•×‘×™× ×‘×œ×©×•×Ÿ מדויקת, שלרוב ××™× × ×” מ×פשרת ×ת המחול ההלכתי סביב הלכה ×œ× × ×¢×™×ž×” שיש לעקר מן השורש. "×œ×§×¨×•× ×“×‘×¨×™ רמב"× ×›×¦×•×¨×ª×", פירושו ×œ×§×¨×•× ×ת מה שכתוב ש×.
ו×× ×”×™×™× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×¢×•×“ הוכחות לקשר בין הרמב"× ×•×‘×™×Ÿ "הלכות הריגת גוי", ×‘× ×ª×"ל ×ביחי ×¨×•× ×¦×§×™, הרב הר×שי לצה"ל, וביצע ×ת החיבור. ×”×•× ×˜×¢×Ÿ ×©×—×™×™×œ×™× ×“×ª×™×™× ×”× ×—×™×™×œ×™× ×˜×•×‘×™× ×™×•×ª×¨, בין הש×ר ×ž×©×•× "×ž×‘×™× ×™× ×ž×“×•×¢ ×”× × ×œ×—×ž×™×". לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ, ×”×•× ×˜×¢×Ÿ – בצטטו על הרמב"× â€“ שעל חייל החס על ×”×ויב "חלה קללת '×רור ×ž×•× ×¢ חרבו מד×'".
הדמיון ל×× ×©×™ ×”×’'×™×”×ד עולה כמעט מ×ליו, ×בל הדימוי הר×שון שלי ×”×™×” ×“×•×•×§× ×”×˜×ž×¤×œ×רי×, ×ותו מסדר × ×–×™×¨×™× ×¦×‘××™, שכותב הרגולה שלו, ×‘×¨× ×¨×“ מקלרוו, כתב שכ×שר שופך הטמפל×ר ×ת ×“× ×”×ויב, ×”×•× ×ž×‘×¦×¢ ×ת שליחות ×”×לוהי×. עד ××–, ××£ ×חד ×œ× ×”×¢×– ×œ×”×¢× ×™×§ חשיבות תי×ולוגית ×‘× ×¦×¨×•×ª לשפיכת דמי×; היו סיבות ×רציות, כמובן, ×•×”×’× ×” תמיד עמדה למותקף, ×בל שפיכות ×“×ž×™× × ×—×©×‘×” ×—×˜× ×©×™×© ×œ×”× ×§×•×ª ×ž×ž× ×•. ×©× × ×•×¦×¨ רצח מותר הלכתית. כמו ×‘×¨× ×¨×“, רק ×¢× ×”×¨×‘×” פחות גר×וויט×ס והרבה יותר בורות, מגדיר ×¨×•× ×¦×§×™ ×ת החרב כמכשיר של קדושה, שהמסרב להשתמש בה "×רור". זהו, כמובן, היפוכו הכמעט מוצהר של ×תוס "טוהר ×”× ×©×§", התפיסה שהשימוש בכוח צריך להיות מוגבל לצרכי המשימה; ×”×ž× ×¢×•×ª מ×לימות ×”×™×, ××œ×™×‘× ×“×¨×•× ×¦×§×™ והקרי××” ×”×”×’×™×•× ×™×ª למדי שלו ברמב"×, פסולה מוסרית.
×ין בכך הרבה חדש, כמובן, ×בל ×œ×¢×™×ª×™× × ×“×™×¨×•×ª ר××™× ×• ×ת הסמיכות בין החשש מהשימוש בטקסט הרמב"מי כמעודד רצח לשימוש המעשי בו קרובה כל כך. מן הר×וי לציין ×©×’× ×œ×¨×•× ×¦×§×™, כמו לבן × ×•×Ÿ, יש עבר. ×¨×•× ×¦×§×™ כתב בשעתו פסק הלכה הקובע שמעיקר הדין ×ין לטפל בחייל ×ויב שבוי, וכי יש לטפל בו רק ×ž×©×•× ×—×©×© ×œ×©×œ×•×ž× ×©×œ ×¤×¦×•×¢×™× ×™×”×•×“×™× ×‘×©×‘×™ ×ויב ×•×ž×©×•× ×©×™×ª×›×Ÿ שיש לו מידע ×ž×•×“×™×¢×™× ×™ מועיל. ×œ× ×’×“ ×¢×™× ×™×• של ×¨×•× ×¦×§×™ וד××™ עמדה ×’× ×“×•×’×ž×ª×• של ברוך גולדשטיין, שעמד על הלכת הרמב"× ×•×¡×™×¨×‘ לטפל בפצועי צה"ל דרוזי×. ×œ×¤× ×™ "עופרת יצוקה", ×¨×•× ×¦×§×™ שיסה ×ת ×”×—×™×™×œ×™× ×‘×זרחי ×”×ויב, ×•×ž×‘×—×™× ×ª ×¨×•× ×¦×§×™ ×ין ל×-×™×”×•×“×™× ×©××™× × ×ויבי×; ×‘×¢×•×œ× ×”×¤× ×˜×–×™×” שלו, ×”×פיפיור ×ž×§×™×™× ×¡×ž×™× ×¨×™× ×œ×× ×©×™ חיזב×ללה ×‘×ž×—× ×•×ª השמדה. בשעתו × ×ª×Ÿ מחסה ×œ×ž×ª× ×—×œ המבוקש ×ברי רן.
יש הרבה יותר מדי רמב"× ×‘×—×™×™× ×©×œ× ×•. ×”×•× ×ž×ª ×œ×¤× ×™ יותר מ-800 ×©× ×™×, ×בל ×”×•× ×—×™ יותר מן הר×וי. רוחו מבעתת ×ת בן × ×•×Ÿ ומפיחה ×—×™×™× ×‘×¨×•× ×¦×§×™. ×”×™× ×ž×”×“×”×“×ª מ××•×œ× ×”×ž×©×¤×— של משה דרורי. ×•×”×™× ×œ×•×—×©×ª ×ž×™×œ×™× ×‘×¨×•×¨×•×ª, ברורות מ×ד. דבריה ×”× × ×©×§ שחושל במ××” ×”-12 ×•×ž×•× ×£ כעת שוב, ×‘×™×“×™×™× ×©×ž××ž×™× ×•×ª שסוף סוף יש בהן הכוח ×œ×›×•× ×Ÿ מלכות ×©×ž×™× ×¢×œ×™ ×דמות. כר×וי לרוח רפ××™×, ×”×™× ×¨×•×¦×” ד×; כר×וי לחסידי המשיח, ×”× ×©×ž×—×™× ×œ×©×¤×•×š ×ת ×“×ž× ×©×œ ××—×¨×™× â€“ כל ×”××—×¨×™× â€“ ×‘×“×¨×›× ×ל גן העדן המובטח. ו×× ×—× ×•, ×¢×¡×•×§×™× ×‘×¡×’×™×“×” לפולחן "חכמת היהדות", ×œ× ×™×•×“×¢×™× ×›×™×¦×“ לעמוד מולה; ×œ×¢×™×ª×™× ×§×¨×•×‘×•×ª, ולמרות העובדות, ×× ×—× ×• ×ž×›×—×™×©×™× ×ת קיומה.
(יוסי גורביץ)