התוכי יוסי: יוסי ביילין – שהתפטר ל××—×¨×•× ×”, ×‘×˜×¨× ×™×•×“×—, ×ž×”× ×”×’×ª מרצ – שבר הבוקר ×ת כל ×”×§×•×“×™× ×”×ž×§×•×‘×œ×™× ×‘×¤×•×œ×™×˜×™×§×” הישר×לית, והתערב, מעל דפי "×”×רץ", ×‘×¢× ×™×™× ×™×” ×”×¤× ×™×ž×™×™× ×©×œ מפלגה ×חרת, קדימה.
המסר שלו ×”×™×” די צפוי: ×סור להדיח ×ת ×ולמרט ו×סור להגיע לבחירות. בבחירות, מודה ביילין, צפוי גוש השמ×ל/קדימה לספוג מכה × ×™×¦×—×ª. יתר על כן, ×—×¡×¨×•× ×•×ª×™×• של ×ולמרט × ×”×™×¨×™× ×œ×• היטב, ×•×”×•× ×ž×•× ×” ×ות×, מהקרב ×”×חרון המיותר ×‘×œ×‘× ×•×Ÿ ועד ×ž×™× ×•×™×• של ×“× ×™×ל פרידמן לשר משפטי×. התירוץ שלו לעקוף ×ת רצון ×”×¢× ×”×•× ×”×ª×™×¨×•×¥ הישן והעייף, שמשמש ×ותו מ××– תחילת 1996: הפ×טל מורג×× ×” של "×”×¡×›× ×©×œ×•×" שוב × ×ž×¦× ×‘×ופק.
כל כך רוצה ביילין לגעת בחזיון ×”×ª×¢×ª×•×¢×™× ×”×–×”, ×©×”×•× ×¢×™×•×•×¨ מלר×ות ×ת מה שכל ×חד רו××”: ששלושת ×”×©×•×©×‘×™× ×™× ×©×œ×• – בוש, ×ולמרט ו×בו מ×זן – ×”× ×‘×¨×•×•×–×™× ×›×” ×¦×•×œ×¢×™× ×¢×“ ×©×œ× ×™×¦×œ×—×• לדבר, פרט ×œ×”×¤×™×›×ª× ×œ×ž×•×œ×רד. כל השלושה ×ž×ª×•×¢×‘×™× ×‘×רצ×, הדבר היחיד ×©×”× ×ž×¡×•×’×œ×™× ×œ×”×ª×—×¨×•×ª בו ×”×•× ××™ הפופולריות שלה×, והסיכוי ×©×œ×”× ×œ×”×’×™×¢ ×œ×”×¡×›× ×¢×“ 2009 שווה לסיכוי של כל ×חד ×ž×”× ×œ×”×‘×—×¨ מחדש. והסיכוי ×”×–×” גדול עוד יותר מהסיכוי ×©×ž×”×”×¡×›× ×”×–×” ×™×¦× ×ž×©×”×•; כל השלושה ×”× ×—×“×œ×™ פרעון. ×ולמרט ××™× ×• מסוגל להוריד ולו מ××—×– ×חד, ×בו מ×זן ××™× × ×• × ×”× ×” ×פילו מתמיכת ×לו ×©×”×•× ×ž×©×œ× ×ת משכורת×, בוש ×”×•× ×‘×¢×™×§×¨ ×ž×•×©× ×œ×œ×¢×’.
ביילין מבין שהסיכוי של ×ולמרט לשרוד ×ת דו"×— ×•×™× ×•×’×¨×“ ×”×•× ×œ× ×ž×©×”×•, ועל כן ×”×•× ×ž× ×¡×” ×œ×©×›× ×¢ ×ת ×ולמרט להתחלף בתפקידו ×¢× ×¦×™×¤×™ ×œ×‘× ×™. לצורך כך, ×”×•× ×˜×•×¢×Ÿ שב-25 ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª ר×שי ממשלה ×¨×‘×™× ×”×¤×›×• ×œ×©×¨×™× ×•"×—×œ×§× ×—×–×¨×• לר×שות הממשלה". חלק×? רק ×©× ×™×™×: יצחק שמיר ויצחק רבין. ×©× ×™×”× × ×™×¦×—×• בבחירות כלליות (שמיר ב-1988, רבין ב-1992), וזה פשוט ×œ× ×™×§×¨×” ל×ולמרט. יתר על כן, ×× ×”×•× ×—×•×©×‘ ×©×œ×‘× ×™ תצליח ×œ×”×§×™× ×ž×ž×©×œ×” (ש"ס ×œ× ×ª×‘×œ×¢ ×שה כר×ש ממשלה, וליברמן × ×ž×œ×˜ מהקו×ליציה ×™×•× ×œ×¤× ×™ חקירת בתו), ובכן – ×œ× ×”×™×™×ª×™ שוכר ×ותו כיועץ פוליטי.
××– מה × ×©×ר? ×”×ž× ×•×¡×” הקבועה ×ž×¤× ×™ גזר ×“×™× ×• של הבוחר. כמה עלוב.
×ž×§×™×¤×™× ×ת ×”×›× ×¡×ª: 50 מפקדי פלוגות במילו××™× ×—×ª×ž×• על מכתב ×”×§×•×¨× ×œ×ולמרט להתפטר. זו זכות×, ×בל ×–×” ×’× ×¦×¢×“ בעייתי מ×ד בדמוקרטיה. שחר ×ילן ציין יפה בבלוגו החדש (מברוק, ×גב) שהמ"×¤×™× ×”×™×• רו××™× ×‘×¢×™×Ÿ רעה מ×ד צעד דומה מצד ×”×¤×§×•×“×™× ×©×œ×”×, ושהשיח הציבורי התהפך: ×”×•× ×ž×¢×“×™×£ רגש על שכל.
×ולמרט הוכיח ×©×”×•× ×’×ון פוליטי קטן מהצפוי – ×יפה ×דלר כשצריך ×ותו? – בכך ×©× ×ª×Ÿ ל"מקורביו" להשתלח ×‘×§×¦×™× ×™×. ההשתלחות הזו ("×× ×”× ×”×™×• × ×œ×—×ž×™× ×‘×œ×‘× ×•×Ÿ כמו ×©×”× × ×œ×—×ž×™× × ×’×“ ×ולמרט עכשיו, ×”×™×™× ×• ×ž× ×¦×—×™×") היתה מרושעת, מדויקת ובדיוק מה ×©×”×•× ×œ× ×”×™×” צריך. ×”×•× × ×ª×Ÿ ×”×–×“×ž× ×•×ª לתומר ×‘×•×”×“× ×” – המ"פ ×©×¦×•×œ× ×›×©×”×•× ×¤×¦×•×¢ וזוקר ×צבעות בצורת וי; ×—×•×©×©× ×™ שעוד × ×©×ž×¢ עליו – לבכות בפומבי ולומר "×œ×§×¨×•× ×œ× ×• ×¤×—×“× ×™×? ×–×” ×œ× ×™×¢×œ×” על הדעת. להפצע ולהיהרג ×–×” בסדר, ×בל לומר מה הערך ×”× ×“×¨×© ×ž×”×ž× ×”×™×’×™× ×©×œ× ×• ×–×” ×œ× ×‘×¡×“×¨?"
בדיוק, תומר, בדיוק. בפוליטיקה ×‘×ž×“×™× ×” דמוקרטית, ×תה ×œ× ×ž×’×™×¢ במדי×. ×תה ×œ× ×ª×•×‘×¢ זכויות-יתר ×ž×©×•× ×©×œ×‘×©×ª ×ž×“×™× ×•×ž×©×•× ×©×©×¤×›×ª ד×. המדרון ×”×–×” חלקלק מדי. קשה לזכור ×ת ×–×”, במתקפת ×”×ž×™×œ×™×˜×¨×™×–× ×”× ×¢×¨×›×ª × ×’×“× ×• מזה חודשי×, ×בל צריך. החייל-×”×זרח, ×”×“×’× ×¢×œ פיו ×‘× ×™× ×• ×ת ×”×¦×‘× ×©×œ× ×•, פושט ×ת מדיו ×›×©×”×•× ×ž×’×™×¢ לכיכר השוק.
תעתוע ברק: ×”×ª×›× ×™×ª ×”×ž×¦×•×™× ×ª, המשובחת והמדויקת של שר ×‘×˜×—×•× × ×•, להטיל מצור על ×¢×–×”, התפקששה. כרגיל. מישהו ×œ× ×—×©×‘ על ×”×פשרות שהצד ×”×©× ×™, ×פעס, יעשה משהו. ובכן, ×”× ×¢×©×•, וישר×ל יצ××” כרגיל ×¢× ×¢×•×’×” מרוחה על הפרצוף: ×’× ×”×¨×¢×‘× ×•, ×’× ×”×ª×¢×œ×œ× ×• ב×וכלוסיה, ×•×’× ×œ× ×”×©×’× ×• כלו×.
×—×œ×§×™× ×ž×”×ž×¦×•×¨ היו וד××™ ×ž×•×¦×“×§×™× â€“ ×ין ×©×•× ×¡×™×‘×” שישר×ל תספק חשמל לרצועה. ×’× ×ª×¨×’×™×œ×™ ×”×”×•× ××” ×”×§×‘×•×¢×™× ×©×œ ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×©×™×—×§×• תפקיד: מסתבר שהיה קצת פחות חשוך ×©× ×ž×ž×” שגרמו ×œ× ×• לה×מין.
×בל חשוב ×œ×©×™× ×œ×‘ ×œ×ª×‘× ×™×ª הפעולה שחוזרת שוב ושוב ×צל ברק: במקרה של ××™ יכולת להכרעה צב×ית, ×ו חשש ×ž×§×•×¨×‘× ×•×ª בעת הכרעה כזו, ברק מכה ×¤×¢× ×חר ×¤×¢× ×‘×זרחי ×”×ויב. ×”×•× ×¢×©×” ×ת ×–×” ב"×¢× ×‘×™ ×–×¢×" ו"דין וחשבון", ×ž×‘×¦×¢×™× ×©×”×™×• פשעי מלחמה טהורי×: ירי ×רטילרי לעבר ×™×©×•×‘×™× ××–×¨×—×™×™× ×ž×ª×•×š מטרה מוצהרת ×œ×’×¨×•× ×œ×”× ×¡×‘×œ ×•×œ×”× ×™×¢ ××•×ª× ×œ×œ×—×•×¥ על ממשלותיה×. בעזה ×”×•× ×¢×©×” ×–×ת שוב. בכל שלושת המקרי×, ×”×•× × ×›×©×œ וישר×ל יצ××” ×¢× ×™×“×” על ר×שה.
מצד ×©× ×™, ×–×” ×œ× ×’×¨× ×©×•× × ×–×§ – להיפך – לקריירה של ברק, כך שסביר ×©×”×•× ×™× ×¡×” לחזור על כך שוב.
×ž×§×œ×˜× ×”×חרון: הגידו בגת, בשרו בחוצות ×שקלון; × ×¤×œ דבר בישר×ל, ומגזר ×”×¡×¨×•×’×™× ×”×•×›×ª×¨ כפטריוטי ביותר בישר×ל. כך ×ž×¤×ž×¤×ž×™× ×›×œ ערוצי חובשי הכיפות כבר כמה ימי×.
×”×מת, כרגיל במגזר ×”× ×¨×§×™×¡×™×¡×˜×™ ביותר בישר×ל, קצת ×©×•× ×”. הסקר ×œ× ×‘×“×§ "פטריוטיות";. ×”×•× ×©×ל, למעשה, מי מגדיר ×ת עצמו כפטריוט. ובשבחי עצמ×, ×”×›×ª×•×ž×™× ×ª×ž×™×“ היו טובי×.
הסקר ×”×–×” מגיע ×‘×™×ž×™× ×©×‘×• ×”× ×•×¢×¨ ×”×›×ª×•× ×ž×–×ž×¨ בעליצות ×ת ×”×ž× ×•×Ÿ × ×˜×•×¨×™ קרת×: "בשלטון ×”×›×•×¤×¨×™× ×ין ×× ×• מ××ž×™× ×™×, ×•×‘×—×•×§×•×ª×™×”× ×ין ×× ×• מתחשבי×". ×”×•× ×ž×’×™×¢ ×‘×™×ž×™× ×©×‘×”× ×ž×•×¨×™× ×”×¨×‘× ×™× ×‘×’×œ×•×™ על הקמת ×ž×“×™× ×ª הלכה × ×’×“ ×”×ž×“×™× ×” הדמוקרטית. ×‘×™×ž×™× ×‘×”× ×”×›×ª×•×ž×™× ×”×•×¤×›×™×, במוצהר, ל×ויביה של ישר×ל. ×›× ×¨××” שזה קצת מסובך מדי לסקר.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª: הוספתי, בצד השמ×לי, ×©× ×™ ×“×¤×™× ×§×‘×•×¢×™×. ×חד ×ž×”× ×ž×ª×ר ×ת המלחמה הפסיכולוגית שצה"ל ×ž× ×”×œ × ×’×“× ×• כבר חצי ×©× ×”. ×”×•× ×ž×œ×•×•×” ב×יור של עדי ×’×™× ×ª. ×”×חר ×”×•× ×”×ž×מר "×”×’× ×” על ×”×יסלמופוביה".
ומלבד ×–×ת, יש להפסיק ×ת רצח ×”×¢× ×‘×“×רפור.
(יוסי גורביץ)
×œ×ž× ×™ זהבי,
×× ×™ ×× ×¡×” להסביר לך למה "× ×˜×¤×œ×™×" למילת × ×©×™×.
מילת × ×©×™× ×–×” כלי שמ×פשר בעלות (גברית) על הגוף ×”× ×©×™ ב×מצעות דיכוי.
יש בזה הרבה מעבר להטלת ×”×ž×•× ×¢×¦×ž×•, ובכל ×–×ת, ××™ ×פשר ×œ×”×ª×¢×œ× ×’× ×ž×ž× ×•. ו×× ×™ ×× ×¡×” לת×ר ×ותו בצורה קצת יותר ציורית –
×יך היית מרגיש ×תה, ×× ×”×™×• ×¤×•×’×ž×™× ×‘×™×›×•×œ×ª שלך ×œ×™×”× ×•×ª ממין (לרוב הגדול של ×”× ×©×™× ×ž×“×•×‘×¨ בביטול כמעט מוחלט של יכולת ×”×”× ××”)? ×•×‘× ×•×¡×£ על ×–×”, ×’× ×”×™×• ×“×•×¨×©×™× ×ž×ž×š ×œ×§×™×™× ×™×—×¡×™ מין? × ×¡×” לדמיין ×ת הסיטו×ציה. ו×× ×œ×”×™×•×ª יותר ציורית, שהחדירה מתבצעת בך. כל ×”×—×™×™×. ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ×× ×פשר בכלל לדמיין ×›×–×” דבר.
ברור לחלוטין למה ×ž×ª×™×™×—×¡×™× ×œ×ž×™×œ×” ×•×œ× ×œ××•× ×¡.
מילת × ×©×™× × ×•×’×“×ª ×ת הבסיס ×”×ידי×ולוגי של ×ž×“×™× ×•×ª רבות, לפיו ×‘× ×™ ×”××“× ×©×•×•×™× ×‘×–×›×•×™×•×ª×™×”×.
ובעוד שכיסוי ר×ש × ×™×ª×Ÿ להסיר ×•×©×§×™×™× ×¡×™×›×•×™ ש××•× ×¡ ×œ× ×™×¦×œ×™×— (×•×’× ×™×© תקווה לריפוי), מילת × ×©×™× ×ž×§×‘×¢×ª ×ת חוסר השוויון ×”×–×”, בלי יכולת להחזיר ×ת המעשה.
×‘× ×•×¡×£, ××•× ×¡ ×§×™×™×, ×œ×¦×¢×¨× ×•, ×’× ×ž×—×•×¥ לגבולות ×”×סל×× ×•×œ×פריקה, מילת × ×©×™× ×œ×. וחשוב שזה ייש×ר ×›×›×” (×× ××™ ×פשר ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×”×ž× ×”×’ ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×סל×× ×•×‘×פריקה, לפחות ×פשר ×œ× ×¡×•×ª ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×ž× ×• להתפשט).
×× ×™ ×’× ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×” ×תך לגבי העובדה ×©×‘×©× ×—×•×¤×© הדת, ×ž×“×™× ×” דמוקרטית צריכה ×œ×”×¡×›×™× ×œ×¤×©×¢×™× ×©×ž×ª×‘×¦×¢×™× ×›× ×’×“ ×”××–×¨×—×™× ×©×œ×”.
× ×™×ª×Ÿ לקחת דוגמ×ות לכך ×ž×ž×“×™× ×ª ישר×ל, ×©×’× ×”×™× ×—×•×˜×ת בכך ×©×‘×©× ×”×“×ž×•×§×¨×˜×™×” וחופש הדת ×”×™× ×ž×פשרת ×§×™×•× ×©×œ ××™-שוויון כלפי ×ž×’×–×¨×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×ž×זרחיה: דיכוי של ציבור ×”× ×©×™× ×‘×וכלוסיות החרדיות לדוגמה (×ž× ×™×¢×ª השכלה, ישיבה בחלק ×”×חורי של ×”×וטובוס ועוד ועוד) ×ו ×‘×—×™× ×•×š לבורות ×•×œ×¢×¨×›×™× ×× ×˜×™-דמוקרטיי×, כפי שמ×פשרת ×”×ž×“×™× ×” ×‘×—×™× ×•×š הדתי (לימוד של תלמוד בלבד, ×©×ž×•× ×¢ מבוגר מערכת ×—×™× ×•×š זו להסתדר בכל ×ž×§×•× ×©×”×•× ×œ× ×”×§×”×™×œ×” שלו).
התשובה שיוסי גורביץ' כתב לך (47), ×”×™× ×¢×™×§×¨ הבעיה. הרבה × ×©×™× ×ž×•×¡×œ×ž×™×•×ª ו××¤×¨×™×§× ×™×•×ª חסרות ×ת הבסיס ההשכלתי להבין ×ת ההשלכות של פעולות כמו מילה ×ו כיסוי ר×ש. ×’× ×× ×”×™×” להן, ×× ×™ ×ž× ×™×—×” שכמו (רוב) ×”×ורתודוכסיות ב×רץ, משיקולי מסורת ומשפחה, ×–×” ×œ× ×ž×©× ×” מה הן חושבות, הן יעשו "מה שהרבי ×מר".
×—×§×™×§×” מצד ×”×ž×“×™× ×” בהחלט יכולה לעזור ×‘×ž×§×¨×™× ×›×לה.
×–×” צריך להיות ××™× ×˜×¨×¡ של ×”×ž×“×™× ×” שערכי הבסיס שלה יקוימו ×צל כלל ×זרחיה.
התגובה שלך by של1× — 27 בינואר 2008 @ 4:02
"×ž×‘×¦×¢×™× ×©×”×™×• פשעי מלחמה טהורי×: ירי ×רטילרי לעבר ×™×©×•×‘×™× ××–×¨×—×™×™× ×ž×ª×•×š מטרה מוצהרת ×œ×’×¨×•× ×œ×”× ×¡×‘×œ ×•×œ×”× ×™×¢ ××•×ª× ×œ×œ×—×•×¥ על ממשלותיה×"
זו בדיוק ×”×סטרטגיה שבה × ×§×˜×• ×ž×“×™× ×•×ª × ×ט"ו, פרט ×œ× ×•×¨×•×•×’×™×”, במלחמת קוסובו. הפצצת מטרות ×זרחיות – ×ª×—× ×•×ª כוח, ×’×©×¨×™× ×•×¦×ž×ª×™ תחבורה, מ×גרי דלק, ו××£ ×©×›×•× ×•×ª מגורי×, במטרה ×œ×’×¨×•× ×œ×וכלוסייה ללחוץ על השלטון. למותר לציין ×©×œ×ž×“×™× ×•×ª × ×ט"ו היתה ×¢×œ×™×•× ×•×ª צב×ית מוחלטת על ×”×¦×‘× ×”×¡×¨×‘×™ הקטן והמיושן, והבחירה בפגיעה ב××–×¨×—×™× × ×‘×¢×” רק מרצון ×œ×”×™×ž× ×¢ מ×בדות צב×יות.
התגובה שלך by ד.ט — 27 בינואר 2008 @ 14:34
×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×גב ×¢× ×“×‘×¨×™ ביילין, שהצרחה בין ×ולמרט ×œ×œ×‘× ×™ ×”×™× ×”×¤×™×ª×¨×•×Ÿ הפשוט ביותר. בלי קשר ×œ× ×™×ž×•×§ שלו, ×ין ×œ× ×• צורך בבחירות כעת, ובטח ש×ין ×œ× ×• צורך בקרב הישרדות מכוער של ×ולמרט ×•×™×—×¦× "יו. החלפת ר×ש ממשלה ×œ× ×הוד בבכיר ממפלגתו ×”×™× ×¤×¨×§×˜×™×§×” מקובלת בדמוקרטיות ×¤×¨×œ×ž× ×˜×¨×™×•×ª. מצביעי קדימה ×œ× ×”×¦×‘×™×¢×• ל×ולמרט ב×ופן ×ישי.
×¢× ×–×ת, ספק ×× ×”×¦×¨×—×” כזו תעזור – הקו×ליציה ×ž×ž×™×œ× ×¢×•×ž×“×ª על כרעי ×ª×¨× ×’×•×œ×ª.
התגובה שלך by ד.ט — 27 בינואר 2008 @ 14:38
של1×,
בדיוק לכך רמזתי בתגובותיי הקודמות: ×”×ª× ×’×“×•×ª מופרזת לתופעה מסוימת ל×ו ×“×•×•×§× ×ž×¤× ×™ ×©×”×™× ×’×•×¨×ž×ª עוול (×’× ××•× ×¡ ×’×•×¨× ×¢×•×•×œ, במיוחד ×× ×”×•× ×ž×œ×•×•×” בה×שמת הקורבן, ×בל ×”×•× ×§×™×™× ×’× ×‘×ž×¢×¨×‘, ××– ×–×” ×œ× ×›×œ כך מזעזע), ××œ× ×‘×’×œ×œ זרותה התרבותית של התופעה. ו×× ×ž×“×•×‘×¨ בתופעה זרה ומפחידה, למי יש כוח ללמוד עליה, ×פשר פשוט להגדיר ×ת הקהילות שבהן התופעה קיימת כברבריות ולגמור ×¢× ×™×™×Ÿ.
×ילו קר×ת קצת על מילת × ×©×™×, היית מגלה שמדובר ×‘×¡×•×’×™× ×©×•× ×™× ×©×œ × ×™×ª×•×—×™ כריתה, שפגיעה חמורה בתיפקוד פיזיולוגי תקין של ×”×ישה × ×’×¨×ž×ª רק בסוג החמור ביותר (×•×”× ×“×™×¨ ביותר) של כריתה, ×©×§×™×™× ×˜×™×¤×•×œ שיקומי לתיקון × ×–×§×™ הכריתה, ושהחברות בהן × ×”×•×’×” מילת × ×©×™× (שוב, ×œ× ×›×•×œ×Ÿ מוסלמיות) ×ימצו × ×™×ž×•×§×™× ×©×•× ×™× ×œ×—×™×•×‘ ×”×ž× ×”×’, ורק חלק מן ×”× ×™×ž×•×§×™× ×”×œ×œ×• ×§×©×•×¨×™× ×œ×©×™×¤×•×¨ השליטה של גבר ב×שתו ×ו לשיפור ×”× ×תו ×”×ž×™× ×™×ª על ×—×©×‘×•× ×”. (דרך ×גב, החברה המערבית הצליחה יפה מ×וד לשעבד ×ת ×”×ישה לשליטתו של הבעל, עד לדורות ×”××—×¨×•× ×™× ×ž×ž×©, בלי להכיר ×ת ×”×ž× ×”×’ של מילת × ×©×™×).
×× ×™ ×œ× ×‘× ×œ×”×’×Ÿ על מילת × ×©×™× ×‘×§×¨×‘ קהילות מוסלמיות ×ו ×חרות. (דרך ×גב, מילת ×”× ×©×™× ×”×ž×ª×‘×¦×¢×ª ב×רצות המערב מתבצעת בתוך ×ותן קהילות ×צמן שהעתיקו ×ת מקומן ל×רץ חדשה. לזה ×ת קור×ת התפשטות?) כל מה ש×× ×™ ×ומר ×”×•× ×©××™-×פשר להיטיב ×¢× ×‘× ×™ ××“× × ×’×“ ×¨×¦×•× ×. ×× ×§×”×™×œ×” מסוימת חושבת שמילת × ×©×™× ×”×™× ×“×‘×¨ חיובי ×ו ×—×™×•× ×™, הדרך ×œ×’×¨×•× ×œ×” ×œ×©× ×•×ª ×ת דעתה ×”×™× ×—×™× ×•×š והסברה, ×©×ž×˜×™×‘× ×“×•×¨×©×™× ×“×™×לוג והקשבה (×’×) ×œ×“×¢×•×ª×™×”× ×©×œ ×‘× ×™ ×•×‘× ×•×ª הקהילה עצמ×. התפיסה ×©× ×™×ª×Ÿ לפתור כל בעיה חברתית ב×מצעות משטרה ×”×™×, ×יך לומר, פרימיטיבית משהו.
×גב, למיהשו יש סטטיסטיקה של היקפי מילת × ×©×™× ×‘×§×¨×‘ קהילות ×ž×”×’×¨×™× ×‘×ž×¢×¨×‘ לעומת היקפי התופעה ב×רצות שמהן ב×ו ×ותן קהילות?
×גב ×©× ×™, ב×ופן ××™×¨×•× ×™, ×”×–×¨×ž×™× ×”×¤×•× ×“×ž× ×˜×œ×™×¡×˜×™×™× ×”×סל××ž×™×™× ×”×¤×•×¢×œ×™× ×‘×רצות המערב × ×©×¢× ×™× ×‘×¨×•×‘× ×¢×œ ×”×סכולה הווה×בית של ×”×סל××, ×”× ×©×¢× ×ª בתורה על ×”×–×¨× ×”×—× ×‘×œ×™ של ההלכה המוסלמית (×”×–×¨× ×”×©×•×œ×˜ ב"ממלכות ×”× ×¤×˜" ×©×’× ×ž×ž×ž× ×•×ª ×ת רוב ×”×ª× ×•×¢×•×ª ×”×¤×•× ×“×ž× ×˜×œ×™×¡×™×•×ª מחוץ ל×רצות ×”×סל××). ×ž× ×¢×“ ההתייחסות של ×”×–×¨× ×”×–×” למילת × ×©×™× × ×¢ בין הסתייגות לדחייה מוחלטת (להבדיל ×ž×”×–×¨× ×”×©×¤×™×¢×™ של ההלכה המוסלמית, המחייב מילת × ×©×™×). לכן, התגברות של מגמות ×¤×•× ×“×ž× ×˜×œ×™×¡×˜×™×•×ª בקהילות המוסלמיות במערב עשויה ×“×•×•×§× ×œ×¦×ž×¦× ×ת ×”×”×™×§×£ של מילת ×”× ×©×™×.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 27 בינואר 2008 @ 16:45
×¤×™× ×™× ×• , ×¢×©×™× ×• ×”×•×“× ×” , ×¢×©×™× ×• מבצעון ועוד מבצעון , ×”×¤×’×–× ×• קצת פה ×•×”×¤×’×–× ×• קצת ש×, ×”×¤×¡×§× ×• ×ת החשמל ×•× ×™×¡×™× ×• לצור (×•×œ× ×ž×ž×© הצליח) .
×‘×™×¨×‘×¨× ×• על כמה ×”× ×ž×¡×›× ×™× ×•×¢×œ המיעוט לעומת הרוב ועל מ××•×•×™× ×‘×¡×™×¡×™×™× ×©×œ כל ××“× ×•×›×ž×” ×©× ×™×¡×™× ×• ×›×›×” ×”×ª×‘×“×™× ×•.
עכשיו ×”×’×™×¢ הזמן ×œ×”×¨×™× ×˜×™×™×¡×ª ל×וויר ×•×œ×”×¨×™× ×œ×”× ×ת הצורה.
התגובה שלך by ×ורי ×’. — 28 בינואר 2008 @ 0:42
×ž× ×™ זהבי,
צפיתי לתגובה דומה…
×‘×¢×™× ×™ מילת × ×©×™× ×–×” דבר × ×•×¨× ×•×ž×–×¢×–×¢.
בכל ×–×ת, מדובר בהטלת ×ž×•× ×©×¤×•×’×¢×ª בתפקוד.
×× ×”×™×” ×ž× ×”×’ להוריד יד *לכל* ×ישה / גבר ×©× ×•×œ×“×™×, ×ו ×פילו שתי ×צבעות,
×–×” ×’× ×”×™×” ×¦×•×¨× ×•×ž×–×¢×–×¢.
×כן, ×–×” ×œ× ×”×“×‘×¨ היחיד ×©×”×•× × ×•×¨×. זו ×œ× ×¡×™×‘×” ×œ× ×œ×”×–×›×™×¨ ×ותו. ×גב, ×”×•× ×כן ×œ× ×”×™×—×™×“ המוזכר.
×”× ×™×ž×•×§×™× ×©×œ התופעה על ידי מבצעיה פחות ×ž×¢× ×™×™× ×™× ×ž×”×ª×•×¦××” בפועל (×–×” × ×›×•×Ÿ ×‘×œ× ×ž×¢×˜ מקרי×…).
הרבה × ×©×™× ×“×ª×™×•×ª (יהודיות ומוסלמיות) מצדדות בכיסוי ר×ש וגוף ×œ× ×©×™× ×ž× ×™×ž×•×§×™× ×©×•× ×™×. בפועל, ×–×” מ×פשר דיכוי וחוסר שוויון.
"התפיסה ×©× ×™×ª×Ÿ לפתור כל בעיה חברתית ב×מצעות משטרה ×”×™×, ×יך לומר, פרימיטיבית משהו."
ממש ×œ× ×ž×“×•×‘×¨ ב*כל* תופעה חברתית. יש בהחלט תופעות חברתיות ×©×œ×ž×“×™× ×” יש ××™× ×˜×¨×¡ במיגור. לכן, יש ×œ×ž×“×™× ×” חוקי×. ×× ×™ עומדת מ×חורי מה שכתבתי קוד×, ×‘×¢×™× ×™ ×–×” צריך להיות ××™× ×˜×¨×¡ של ×”×ž×“×™× ×” שערכי הבסיס שלה יקוימו ×צל כלל ×זרחיה.
"הדרך ×œ×’×¨×•× ×œ×” ×œ×©× ×•×ª ×ת דעתה ×”×™× ×—×™× ×•×š והסברה, ×©×ž×˜×™×‘× ×“×•×¨×©×™× ×“×™×לוג והקשבה (×’×) ×œ×“×¢×•×ª×™×”× ×©×œ ×‘× ×™ ×•×‘× ×•×ª הקהילה עצמ×."
×’× ×‘×¢×™× ×™ זו הדרך, בכל מה שקשור לפשע (שוב, הטלת ×ž×•× ×©×¤×•×’×¢ בתפקוד למגזר ×ž×¡×•×™× ×‘×וכלוסיה). ×–×” ×œ× ×¡×•×ª×¨ ×©×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×™×•×ª ×—×•×§×™× ×©×ž×›×•×•× ×™× ×œ×›×š. ו×כן, הייתי מעדיפה הצלחה של ×—×™× ×•×š והסברה על ×¤× ×™ פעילות משטרתית.
כשתופעה מסוימת מגיעה ×œ×ž×“×™× ×” חדשה זו התפשטות – לפחות במרחב. ×’× ×× ×”×™× ×‘×ª×•×š קהילות סגורות.
במקרה ×›×–×”, קיימת ×ופציה להשפעה הדדית ולפיכך להרחבה (×ו צמצו×) של התופעה ×’× ×ž×‘×—×™× ×” כמותית.
לגבי ההסבר על היחס למילת × ×©×™× ×‘×–×¨×ž×™× ×”×©×•× ×™× ×‘×סל××, תודה.
התגובה שלך by של1× — 28 בינואר 2008 @ 0:52
×ž× ×™,
הסיבה שמילת × ×©×™× ×ž×•×–×›×¨×ª ×œ×¢×™×ª×™× ×§×¨×•×‘×•×ª יותר מ××•× ×¡ ×”×™× ×כן בגלל שהתופעה ×œ× ×§×™×™×ž×ª במערב.
×ין לכך קשר ל"×©×•× ×™ תרבותי", ××œ× ×œ×ž×‘× ×” ×”×’×™×•× ×™ של טיעון.
תופעות שקיימות הן ב×יסל×× ×•×”×Ÿ בתרבויות ×חרות כמו ××•× ×¡, פחות ×¨×œ×•× ×˜×™×•×ª לטיעון ×’× ×× ×”×Ÿ מזעזעות פי כמה.
מה ×©×¨×œ×•× ×˜×™ ×”×•× ×ª×•×¤×¢×•×ª שכל חברה ×œ× ×ž×•×¡×œ×ž×™×ª התגברה עליהן (×ו לפחות על רובן): הטלת ×ž×•× ×‘× ×©×™×, ×ו ×›×¢×•× ×© על עבירה פלילית, עבדות, הוצ×ות פומביות להורג, וכו' וכו'.
התגובה שלך by ×’×™× — 28 בינואר 2008 @ 1:11
×× ×™ חייב לש×ול מתוך ×¡×§×¨× ×•×ª ×מיתית ×ת כל מי שמגן פה בחירוף × ×¤×© על ×–×›×•×ª× ×©×œ ×ž×™×¢×•×˜×™× (במקרה ×–×” מוסלמי×) לשמור על ערכיה×, ×ž×¡×•×¨×ª× ×•×›×• ×’× ×ž×—×•×¥ ל×רצותיה×. ×”×× ×ין ×œ×›× ×©×•× ×‘×¢×™×” ×¢× ×”"כפייה הדתית" ב×רץ? ×ž×‘×—×™× ×ª×›× ×–×” בסדר ××•×˜×•×‘×•×¡×™× ×ž×•×¤×¨×“×™×? ×—× ×™×•×™×ª סגורות בשבת בכח? ××™ שיויון ×‘×—×™× ×•×š והרשימה ממשיכה. ×’× ×”× ×ž×‘×—×™× ×ª×›× ×ž×™×¢×•×˜ שיש להבין ×ותו ו×ת מסורתו ×•×œ× ×œ×”×¤×¨×™×¢ לו? ו×ולי ×‘×¢×¦× ×¢×•×“ ש×לה, ×× ×™×©×¨×ל ×”×™× ×ž×“×™× ×” יהודית (בגדול, בו×ו ×œ× × ×›× ×¡ ×œ×§×˜× ×•×ª) ×•×§×•×¨×™× ×‘×” ×“×‘×¨×™× ×©×›×לה מצד ×”×™×”×•×“×™× ×”×§×™×¦×•× ×™×™× ×©×—×™×™× ×¤×”. ×œ× ×™×›×•×œ להיות ×©×’× ×‘×רצות מוסלמיות יש ×× ×©×™× ×™×•×ª×¨ ×ž×ª×•× ×™× ×©× ×ž×¦××™× ×ª×—×ª כפייה דתית\מסורתית ×•×¨×•×¦×™× ×©×™× ×•×™ ×בל ×‘×©× ×”×”×‘× ×” ×•×‘×©× ×”×¤×•×¡×˜-מה-שזה-ל×-×™×”×™×” ××ª× ×ž× ×¦×™×—×™× ×ת המצב ×‘×ž×§×•× ×œ×¢×©×•×ª משהו ב×מת.
התגובה שלך by יפתח — 28 בינואר 2008 @ 16:17
של1×,
דיכוי ×–×ת מילה שקל להגיד ×בל קשה להגדיר… ×צל היהודי×, כידוע, ×ין מילת × ×©×™× ×בל יש מילת גברי×. ויש ×œ× ×ž×¢×˜ ממצ××™× ×”×ž×¦×‘×™×¢×™× ×¢×œ כך שמילת ×”×’×‘×¨×™× ×¤×•×’×¢×ª ב×יכות ×”×”× ××” ממין. ל×ור ×–×ת, יש ×× ×©×™× ×”×˜×•×¢× ×™× ×©×ž×“×•×‘×¨ בדיכוי ×•×ª×•×‘×¢×™× ×œ×סור ×ת מילת הגברי×. יש ×œ× ×ž×¢×˜ ×× ×©×™× ×חרי×, ×©×‘×¢×™× ×™×”× ×¢×¦× ×¨×¢×™×•×Ÿ ×›×–×” ×”×•× ×ž×–×¢×–×¢, ולברית המילה יש חשיבות עצומה ×‘×¢×™× ×™×”×, בלי ×©×•× ×§×©×¨ ל×יכות ×”×”× ××” ממין. ×× ×™ ×œ× ×‘× ×œ×©×¤×•×˜ מי משתי הקבוצות צודק; ×× ×™ חושב שמדובר בש×לה ×©× ×™×ª×Ÿ לתת לה יותר מתשובה ×חת, והתשובה ×©×ª×™× ×ª×Ÿ תהיה תלויה ברקע הדתי והחברתי של המשיב. ככל הידוע לי, ברית המילה ××™× ×” פוגעת מהותית בתפקודו של הגבר (כמובן, ×× ×ž×“×•×‘×¨ ×‘× ×™×ª×•×— תקין ×•×œ× ×‘×ž×•×”×œ שיכור החותך יותר מן ×”× ×“×¨×©…) ל×ור ×–×ת, ×× ×™ חושב שהתעסקות בש×לה ×”×–×ת ברמת החוק והמשפט (להבדיל מדי×לוג ×¨×¢×™×•× ×™ ותרבותי) ××™× ×” מוצדקת
כעת, ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ מספיק כדי לקבוע שמילת ×”× ×©×™× ×©×§×•×œ×”, ×ž×‘×—×™× ×ª ×”× ×–×§ התפקודי ×©×”×™× ×’×•×¨×ž×ª ×œ× ×™×ž×•×œ×”, למילת הגברי×. ×בל ממה ×©× ×™ כן יודע, מדובר בש×לה מורכבת, ולפחות לגבי הסוג הקל ביותר של מילת × ×©×™× (סילוק העור המכסה ×ת הדגדגן, ×¢× ×ו בלי כריתת הדגדגן עצמו) × ×™×ª×Ÿ בהחלט להעלות ×˜×¢× ×” ×›×–×ת. ×בל שוב, ×× ×™ מעדיף שהש×לה ×”×–×ת תידון על-ידי רופ××™×, ×¤×¡×™×›×•×œ×•×’×™× ×•×× ×©×™ הקהילות שבהן מילת × ×©×™× ×”×™× ×ª×•×¤×¢×” מקובלת, ×œ× ×¢×œ-ידי ×©×•× ××™ ×סל×× ×ž×ª×œ×”×ž×™×. ו×× ×ž×™×œ×ª × ×©×™× ×ž×ª×‘×¦×¢×ª בכל מקרה (×•×”×™× ×ª×ª×‘×¦×¢ עוד ×©× ×•×ª דור לפחות, ×¢× ×ו בלי ×—×•×§×™× ×”× ×•×’×¢×™× ×œ×¢× ×™×™×Ÿ), ×× ×™ מעדיף ×©×”×™× ×ª×ª×‘×¦×¢ ×‘×ª× ××™× ×¡× ×™×˜×¨×™×™× × ×ותי×, על-ידי ×× ×©×™× ×©×§×™×‘×œ×• הכשרה רפו×ית, וכמובן, תוך פגיעה ×ž×™× ×™×ž×œ×™×ª במי שעוברות ×ותה. ×גב, יש עוד תופעות, ש××™× ×Ÿ מיוחדות ל×פריקה ×ו ×œ×¢×•×œ× ×”×ž×•×¡×œ×ž×™, שהן ×‘×¢×™× ×™ חרפה ×בל ××™-×פשר להכרית ×ותן ומוטב להחזיקן תחת פיקוח — ×”×–× ×•×ª, למשל
×’×™×, מה ×©×¨×œ×•×•× ×˜×™ לטיעון ומה של×, תלוי ב×ופי הטיעון. ×× ×ž×“×•×‘×¨ בטיעון שמטרתו ×”×™× ×œ×”×›×¤×™×© קהילות שלמות בגלל תופעה מסוימת ×”× ×”×•×’×” בהן, מה ×©×¦×™×™× ×ª ×”×•× ×¨×œ×•×•× ×˜×™ (ומדובר בטיעון ×’×–×¢× ×™, מה לעשות). ×× ×ž×“×•×‘×¨ ×‘× ×™×¡×™×•×Ÿ לעזור ×œ×‘× ×™ ××“× ×œ×—×™×•×ª טוב יותר (לעזור, ×œ× ×œ×”×›×¨×™×— – שוב, ×œ× × ×™×ª×Ÿ להיטיב ×¢× ×× ×©×™× × ×’×“ ×¨×¦×•× ×), יש ×“×¨×›×™× ×¨×‘×•×ª לעשות ×–×ת. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שלשלוח משטרה ×”×™× ×”×“×¨×š המועדפת, במקרה ×”× ×“×•×Ÿ. ובכל מקרה, מילת × ×©×™× ××™× ×” חלק מ"תועפות שכל חברה ל×-מוסלמית התגברה עליהן". זוהי תופעה שהייתה קיימת מלכתחילה בחלק ×ž×¡×•×™× ×ž×וד של ×”×¢×•×œ× (צפון ×פריקה ×•×—×œ×§×™× ×ž×”×ž×–×¨×— התיכון). ×ולי ×”×™× ×”×ª×¤×©×˜×” קצת ×¢× ×”×סל×× ×•×ולי היו ×’×•×¨×ž×™× ××—×¨×™× ×œ×”×ª×¤×©×˜×•×ª×”, ×בל בכל מקרה ×ין מדובר בתופעה ××•× ×™×‘×¨×¡×œ×™×ª.
יפתח, "כפייה דתית" ×”×™× ×¡×™×¡×ž×” × ×•×—×”. כל חוק ×ž×“×™× ×”, יש בו יסוד של כפייה, ובכל ×ž×“×™× ×”, ×’× ×”×“×ž×•×§×¨×˜×™×ª ביותר, ×”×—×•×§×™× ××™× × ×§×™×™×ž×™× ×¨×§ כדי לשמור על זכויות הפרט ××œ× ×’× ×›×“×™ ×œ×‘×˜× ×ת דרכי ×”×—×™×™× ×”×¨×ויות ×‘×¢×™× ×™ תושביה של ×ותה ×ž×“×™× ×”. בישר×ל, מה לעשות, × ××ž× ×•×ª מסוימת ×œ× ×•×¨×ž×•×ª של הדת היהודת ×”×™× ×—×œ×§ מדרכי ×”×—×™×™× ×”×¨×ויות ×‘×¢×™× ×™ רוב תושבי ×”×ž×“×™× ×”. הש×לה ×”×™× ×× ×—×§×™×§×” המבוססת על ×ותן × ×•×¨×ž×•×ª דתיות פוגעת ב×ופן ×§×™×¦×•× ×™ בזכויות הפרט. ×‘×¢×™× ×™×™, התשובה ×”×™× ×œ×. (לגבי ×—× ×•×™×•×ª סגורות בשבת, ×× ×™ מעדיף ×–×ת כך ×’× ×ž×¡×™×‘×•×ª סוצי×ליות, ×בל ×–×” כבר סיפור ×חר.) מצד ×©× ×™, ××•×˜×•×‘×•×¡×™× ×¢× ×”×¤×¨×“×” בין ×’×‘×¨×™× ×œ× ×©×™×, למשל, ××™× × ×—×œ×§ ממערכת החוק הישר×לית ××œ× ×ž× ×”×’ של חלק ×ž×¡×•×™× ×ž×”×¦×™×‘×•×¨ החרדי, ו×פילו ×ž× ×”×’ חדש למדי. ×‘×¢×™× ×™×™, חשוב יותר לבודד ×ת ×”×’×•×¨×ž×™× ×©×”×‘×™×ו להופעת ×”×ž× ×”×’ ×”×–×” ולהי×בק × ×’×“× (שוב, ×œ× ×‘×”×›×¨×— ברמה של ×—×§×™×§×”) מ×שר לזעוק על כפייה דתית
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 28 בינואר 2008 @ 19:14
ל×ורי ×’.
"× ×™×¡×™× ×•, ×¤×™× ×™× ×•… עכשיו ×”×’×™×¢ הזמן ×œ×”×¨×™× ×˜×™×™×¡×ª ל×וויר ×•×œ×”×¨×™× ×œ×”× ×ת הצורה"
×× ×—× ×• '×ž×¨×™×ž×™× ×œ×”× ×ת הצורה' ×¤×¢× ×‘×©×‘×•×¢×™×™× ×›×‘×¨ שבע ×©× ×™×. ×–×” ×œ× ×¢×•×–×¨, ×•×œ× ×¨×§ ×–×” – כל ×¤×¢× ×©×× ×—× ×• מגיבי×, ×”×ש ש×× ×—× ×• ×¡×•×¤×’×™× ×ž×ª×’×‘×¨×ª. ×ין לי ויכוח ×יתך לגבי העובדה שיש ×œ× ×• כל זכות להגיב – הרי ×× ×—× ×• מותקפי×, ו×פילו יותר מ×שר עכשיו ×”×™×™× ×• בזמן ××™× ×ª×™×¤×דת הטרור שכל-כולה פשע מלחמה מתמשך שהפיל מ×ות ישר××œ×™× ×‘×ž×•×•×ª מחריד. ×בל הש×לה ×”×™× ×× ×›×“××™ ×œ× ×• להפעיל ×ת הזכות ×”×–×ת. ×”×× ×ž×•×ª×¨ ×œ× ×• לדון ×ת שדרות למטר ×˜×™×œ×™× ×›×ž×• ×לו ×©×”×•× ×—×ª×• עליה בשבוע שעבר ×חרי ×©×”×¤×¦×¦× ×• ×ת ×¢×–×” ×•×”×¨×’× ×• ילד של ×חד השרי×, ×ו ×חרי כל הפלישות-בזעיר-×× ×¤×™×Ÿ ×©×‘×™×¦×¢× ×• ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª.
שוב, ×ין לי ספק שיש ×œ× ×• כל עילה למלחמה. הש×לה ×”×™× ×× ×ž×œ×—×ž×” כזו תשפר ×ת ×ž×¦×‘× ×• ×›×”×•× ×–×”. ×× ×™ חושב שהלקח המרכזי ×©×œ×ž×“× ×• בקיץ שעבר, ×”×™×” שמלחמה שידוע מר×ש שתעלה ביוקר, עדיף ×œ× ×œ×”×ª×—×™×œ בה. במיוחד ×× ××™ ×פשר ×œ× ×¦×— בה (וזה ×©× ×”×¨×•×’ יותר ×¢×–×ª×™× ×ž×שר × ×בד ×—×™×™×œ×™× ×•××–×¨×—×™× ××™× ×• × ×™×¦×—×•×Ÿ. × ×™×¦×—×•×Ÿ ×™×”×™×” להפסיק- ×ו להחליש – ×ת ×–×¨× ×”×˜×™×œ×™× ×¢×œ ישר×ל. ו×× ×• × ×©×™×’, ×× ×™ חושש, ×ת המטרה ההפוכה).
התגובה שלך by ×ילן בכר ××‘× ×˜×•×¨ — 28 בינואר 2008 @ 22:21
×ž× ×™,
מגוחך לה××©×™× ×ותי ×‘×’×–×¢× ×•×ª – ×œ× ×מרתי דבר על ×’×–×¢. ×פילו בדעות קדומות × ×’×“ קהילה ×œ× ×—×˜×תי -×œ× ×מרתי ×©×”×ž×•×¡×œ×ž×™× ×˜×™×¤×©×™× ×ו ××œ×™×ž×™× ×›×¤×¨×˜×™×, רק שהקהילה ×”×–×ת מקבלת ו××£ תומכת ×‘×ž×¢×©×™× ×ž×–×¢×–×¢×™×.
לגבי הש×לה מה "יעזור ×œ×‘× ×™ ××“× ×œ×—×™×•×ª טוב יותר":
×תה מתעקש שלשלוח משטרה ×–×” לה פתרון.
× ×¨××” שזהו לב הטיעון שלך – ×בל ×”×•× ×œ× ×ž× ×•×ž×§. מדוע ×“×•×•×§× ×”×¡×‘×¨×” ×ª×¦×ž×¦× ×ת תופעת ×”×לימות כלפי × ×©×™× ×•×œ× ×כיפה ×•×¢× ×™×©×” מחמירי×?
×יזו ×ישה, משכילה ככל שתהיה, ×ª× ×¡×” לחולל ×©×™× ×•×™ בחברה המוסלמית ×›×©×”×™× ×™×•×“×¢×ª שה××—×™× ×©×œ×” ×ž×•×›× ×™× ×œ×”×¨×•×’ ×ותה בשל כך, ×בל מי שמייצג ×ת ×”×¢×¨×›×™× ×©×œ×ž×¢× × ×”×™× × ×œ×—×ž×ª, מוכן במקרה הטוב לתלות פוסטרי×?
×›×“×•×’×ž× ×§×•× ×§×¨×˜×™×ª: ×”×× ×œ×“×¢×ª×š ×–×ת הדרך ×”× ×›×•× ×” לטפל בבעיית הרצח "על רקע כבוד המשפחה" בישר×ל?
התגובה שלך by ×’×™× — 29 בינואר 2008 @ 3:32
×’×™×,
בבלוג ×”×–×”, מילת × ×©×™× ×‘×§×”×™×œ×•×ª מוסלמיות ×¦×•×™× ×” ×›×חד ממ××¤×™×™× ×™ ×”"ברבריות" של הקהילות ×”×לה. ×”×ª× ×’×“×•×ª×™ הייתה ×ž×›×•×•× ×ª לכך.
לגבי רצח, "על כבוד המשפחה" – שוב, יש הבדל בין ×–×” ובין מילת × ×©×™×. ×’× ×ž×¤× ×™ שרצח ×”×•× ×¤×’×™×¢×” חמורה יותר ×•×’× ×ž×¤× ×™ ×©×‘×©×•× ×—×‘×¨×” רצח ××™× ×• "ברירת מחדל" (חברה שתרצח ×ת כל × ×©×•×ª×™×”, ×ו ×פילו ×ת כל ×לה ×©×¢×™×¦×‘× ×• ×ת הבעל ×ו ×ת ×”×ב, ×œ× ×ª×—×™×” הרבה זמן). כלומר, רצח "על כבוד המשפחה" ×”×•× ×ª×•×¤×¢×” חריגה ×’× ×‘×—×‘×¨×•×ª בהן ×”×•× × ×”×•×’. לכן, ×“×•×•×§× ×›×ן התערבות משטרתית יכולה לסייע יותר.
דרך ×גב, למה ×תה חושב שהסברה ×–×” "לתלות פוסטרי×". לעז×זל, ×œ×ž×“×™× ×•×ª ×”×ž×•×“×¨× ×™×•×ª יש מערכת ×—×™× ×•×š ×©×œ×¤× ×™ 200-100 ×©× ×” הצליחה להחדיר ×œ×ž×•×—×•×ª×™×”× ×©×œ כלל ×”×ª×•×©×‘×™× ×ידי×ולוגיה ל×ומית, ובדרך לחסל ×œ× ×ž×¢×˜ שפות ותרבויות ×זוריות (×ת מה ×©× ×•×ª×¨ – הוולשית, ×”×‘×¨×˜×•× ×™×ª, וכיו"ב, ×ž× ×¡×™× ×¢×›×©×™×• להחיות). למה ×תה חושב שמערכת ×”×—×™× ×•×š ×”×–×ת ××™× ×” מסוגלת ללמד ×ת ×‘× ×•×ª ×”×ž×”×’×¨×™× ×œ×¢×ž×•×“ על זכויותיהן?
הכלל הו×, שוב, ×œ× ×œ×”×ª×œ×”× ×•×œ× ×œ×§×¨×•× ×œ"מלחמת תרבות" ××œ× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×ת המצי×ות הקיימת ולפעול, בזהירות, לשיפורה. Primum non nocere, זוכר?
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 29 בינואר 2008 @ 10:23
×ž× ×™,
דבר ממה ש×מרת ×œ× ×ž×¨××” ×©×—×™× ×•×š/הסברה/×יך ×©×œ× ×ª×§×¨× ×œ×–×”, יעיל משמעותית ×ž×¢× ×™×©×” מרתיעה, הטלת ×¡× ×§×¦×™×•×ª על ×ž×“×™× ×•×ª שמפירות זכויות ××“× ×•×›×•'.
×’× ×œ× ×”×¨×ת ×‘×©×•× ×¦×•×¨×” שהתערבות משטרתית לדוגמ×, גורמת ל×ותו × ×–×§ ×¢×©×œ×™× ×• כל כך להישמר ×ž×ž× ×•.
×”× ×—×ª היסוד של "ר×שית כל ×ל תיזק", ×”×™× ×©×”×¨×•×¤× ×™×•×“×¢ כמעט בווד×ות מה יהיו תוצ×ות מעשיו, ועליו ×œ×”×™×ž× ×¢ ×ž×œ× ×¦×œ ×ת כישוריו כדי להזיק בזדון.
×תה לעומת ×–×ת, ×וסר על כל התערבות בגורלו של ×”×חר.
×× ×¨×•×¤××™× ×כן היו × ×•×§×˜×™× ×‘×’×™×©×” שלך, ×œ× ×”×™×• × ×™×ª×•×—×™×, ×•×’× ×˜×™×¤×•×œ תרופתי ×”×™×” ×סור. במקרה הטוב ×”× ×”×™×• ×¢×•×¡×§×™× ×‘×¨×™×™×§×™.
××– × ×›×•×Ÿ, ×ורח ×—×™×™× ×‘×¨×™×, ×ª×–×•× ×” × ×›×•× ×”, ×•×”×’×™×™× ×” ×–×” חשוב. ×•×’× × ×›×•×Ÿ ×©×©×™×¤×•×¨×™× ×‘×›×œ ×לה במ××ª×™×™× ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª הבי×ו ×œ×©×™× ×•×™ ×¢×¦×•× – ×בל כשיש למישהו חלילה סרטן, ×ו ×פילו שבר ברגל, עדיף שיר××” ×¨×•×¤× ×ž×”×¡×•×’ שמוכן להודות ×©×œ× ×”×›×œ יחסי…
התגובה שלך by ×’×™× — 29 בינואר 2008 @ 15:24
×’×™×,
×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ ×œ× ×•×¨×ž×•×ª הרפו×יות דווק×. העמדה שלי ×”×™× ×¤×©×•×˜×” למדי:
יש ×ž× ×”×’ שבקהילות מסוימות ×ž×™×™×—×¡×™× ×œ×• חשיבות דתית ×ו קוו××–×™-דתית (מילת × ×©×™×)
×× ×ª×סור בכוח על ×ותן קהילות להמשיך ×‘×ž× ×”×’×Ÿ, הן יר×ו בכך, ובצדק, רדיפת דת.
בסיפור של רדיפות דת, ×”×¢×•×œ× ×”×ž×¢×¨×‘×™ כבר ×”×™×”, ×•×œ× × ×¨××” לי ×©×¨×‘×™× ×ž×ª×•×›×• ירצו לחזור על כך. ×גב, ×”×× ×תה ×ž×ª× ×’×“ למילת ×’×‘×¨×™× ×›×ž×• ש×תה ×ž×ª× ×’×“ למילת × ×©×™×? ×× ×›×Ÿ, מדוע?
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 29 בינואר 2008 @ 17:29
"יש ×ž× ×”×’ שבקהילות מסוימות ×ž×™×™×—×¡×™× ×œ×• חשיבות דתית ×ו קוו××–×™-דתית (מילת × ×©×™×)
×× ×ª×סור בכוח על ×ותן קהילות להמשיך ×‘×ž× ×”×’×Ÿ, הן יר×ו בכך, ובצדק, רדיפת דת." ×× ×™ יכול לחיות ×¢× ×”×”×שמה הזו, ×ž×©×•× ×©×× ×™ חושב ש×שה ×”×™× ×§×•×“× ×›×œ פרט ורק ×חר כך חלק מקהילה. רוב מקרי מילת ×”× ×©×™× ×ž×‘×•×¦×¢×™× ×‘×™×œ×“×•×ª ש×ין להן ×©×•× ×™×›×•×œ×ª להבין במה מדובר, וזכותן על גופן חשובה ×‘×¢×™× ×™ מזכותו של ×ביה להטיל בהן ×ž×•× ×‘×©× ×©× ×ת × ×©×™×. ×”×ב רוצה לשמור על המסורות המפו×רות של דתו? שיחזור הביתה.
התגובה שלך by ygurvitz — 29 בינואר 2008 @ 17:54
יוסי,
ל×ור תגובתך ×× × ×”×©×‘ על הש×לות שבסוף תגובתי הקודמת.
×גב, חשבתי שרק מי ש××™× ×• לומד היסטוריה × ×לץ לחזור עליה. ל×ור להיטותך לחזור לעידן רדיפות הדת, × ×¨××” לי ש×צטרך לבחון ×ת ×”×ª×•×‘× ×” ×”×–×ת מחדש
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 29 בינואר 2008 @ 18:51
"×× ×ª×סור בכוח על ×ותן קהילות להמשיך ×‘×ž× ×”×’×Ÿ, הן יר×ו בכך, ובצדק, רדיפת דת.
בסיפור של רדיפות דת, ×”×¢×•×œ× ×”×ž×¢×¨×‘×™ כבר ×”×™×”, ×•×œ× × ×¨××” לי ×©×¨×‘×™× ×ž×ª×•×›×• ירצו לחזור על כך. "
×תה מערבב ×©×œ× ×‘×¦×“×§ בין "רדיפות דת", לבין "תחושה של רדיפות דת".
רדיפה על רקע דתי ×–×” כשיש ×פלייה בקבלה לעבודה ובקבלת ×©×™×¨×•×ª×™× ×ž×”×©×œ×˜×•×Ÿ, ×לימות ×קר×ית ×›× ×’×“ בעלי ×¡×ž×ž× ×™× ×“×ª×™×™×, וכו'.
בעצ×, כש×ד×, מתוקף ××ž×•× ×ª×•, מקבל יחס ×©×•× ×” בבו×ו לעשות ×“×‘×¨×™× ×©×ž×•×ª×¨×™× ×œ××“× ×חר.
×›×ן ×œ× ×ž×“×•×‘×¨ על ×חד מ×לה, ××œ× ×¢×œ הצהרה ברורה שזכויות מסויימות הן ××•× ×™×‘×¨×¡×œ×™×•×ª, וכן, ×’× ×¢×œ כך ×©×‘×¢× ×™×™× ×™× ×›×ž×• פגיעה פיזית ×‘×§×˜×™× ×™×, זכותה של ×”×ž×“×™× ×” להתערב.
×× ×”×ž×“×™× ×” ×œ× ×ª×”×™×” עקבית ×‘×”×’× ×” שלה על ×זרחיה (×’× ×”×§×˜×™× ×™×) – ×©×•× "הסברה" ו-"×—×™× ×•×š" ×œ× ×™×•×¢×™×œ×•.
×ותה ילדה מוסלמית תשב בכיתה, תקשיב למורה מספרת לה על כך שזכותה של ×ישה לשלוט בגורלה ×•×’× ×œ×”× ×•×ª ממין, ×•×œ× ×ª×מין ל××£ מילה.
הרי ×× ×–×ת זכות, ×יך ייתכן ×©×”×ž×“×™× ×” × ×ž× ×¢×ª במוצהר מלהגן עליה?
רוצה ×“×•×’×ž× ×§×¨×•×‘×” לבית ×œ×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×”? ×§×— ×ת צה"ל.
כל כמה זמן × ×—×©×£ בתקשורת סיפור של התעללות ×—×™×™×œ×™× ×•×ª×™×§×™× ×‘×¦×¢×™×¨×™×. כמובן שזה ×סור על פי החוק הצה"לי ובכל מסגרת רשמית ×ž×¡×‘×™×¨×™× ×œ×—×™×™×œ×™× ×©×–×” ×סור. ומה בפועל?
במקומות ×©×‘×”× ×™×© פיקוח מתמיד ×•×¢× ×™×©×” מחמירה על חריגות – ×ין התעללות ×‘×—×™×™×œ×™× ×—×“×©×™×.
במקומות ×‘×”× ×‘×•×—×¨×™× ×œ×›×‘×“ ×ת התת-תרבות שהתפתחה ביחידה (×›×™ הרי תרבות ×”×™× ×ª×¨×‘×•×ª והכל יחסי, ולמה להרוס וכו'), ×ž×’×™×¢×™× ×‘×“"×› למרד ×ו לפרשת התעללות קשה שסוגרת ×ת היחידה.
×בל "לכבד" ×–×” דבר כל כך כיפי לעשות, ו"לכפות" ×–×” עושה ×›×–×” ×œ× × ×¢×™× ×‘×‘×˜×Ÿ, ××– ×ולי בכל ×–×ת עדיף לתת לילדה ×œ×”×™×œ×—× ×ת המלחמות שלה בעצמה…
התגובה שלך by ×’×™× — 29 בינואר 2008 @ 18:55
"ל×ור תגובתך ×× × ×”×©×‘ על הש×לות שבסוף תגובתי הקודמת." ×× ×™ ×ž×ª× ×’×“ למילת ×–×›×¨×™× ×•×›×ª×‘×ª×™ על כך כמה ×¤×¢×ž×™× ×›×ן. ההבדל ×”×•× ×©×ž×™×œ×ª ×–×›×¨×™× ×”×™× × ×•×¨×ž×” תרבותית פסולה ×ך מושתתת, שהמ×בק בה ×™×§×— דורות, ×× ×‘×›×œ×œ. מילת × ×©×™×, מעבר להיותה ×¤×•×œ×©× ×™×ª ×•×ž×¡×•×›× ×ª הרבה יותר, ומעבר להיותה מושתתת על ×©× ×ת × ×©×™× ×•×”×©×¤×œ×ª×Ÿ – ×‘× ×™×’×•×“ למילת ×”×–×›×¨×™× – ×”×™× × ×•×¨×ž×” חדשה במערב, ×©× ×™×ª×Ÿ, במ×מץ תקיף, לעקור ×ותה מן השורש. כפי ×©×¦×™×™× ×ª×™ כמה פעמי×, ×ין לי ×›×•×•× ×” ×ו רצון לעקור ×ת ×”×ž× ×”×’ ×”×–×” ב×רצות מולדתו.
ו×תה מתבקש ×œ×¢× ×•×ª על הש×לה שלי: למה ×תה ×ž× ×™×— של×ב מןסלמי מותר להטיל ×ž×•× ×‘×‘×ª×•? למה ×תה ×ž× ×™×— שילדה מוסלמית ×–×›×ית פחות, ×פריורי, ל×ושר בשל מוצ××”?
ויש ×“×‘×¨×™× ×©×¢×œ×™×”× ×¦×¨×™×š לצ×ת למלחמת דת. יש ×“×‘×¨×™× ×’×¨×•×¢×™× ×™×•×ª×¨ ממלחמות.
התגובה שלך by ygurvitz — 29 בינואר 2008 @ 19:11
יוסי,
לטעון שמילת × ×©×™× ×¤×•×œ×©× ×™×ª ×•×ž×¡×•×›× ×ª יותר ממילת ×–×›×¨×™× ×–×” × ×›×•×Ÿ לגבי הסוג החמור ביותר של מילת × ×©×™× (בו ×›×•×¨×ª×™× ×ת כל הרקמה ×”×—×™×¦×•× ×™×ª של ×יבר המין ×”× ×©×™) ו×ולי ×’× ×œ×’×‘×™ הסוג ×”×©× ×™ בחומרתו (בו ×›×•×¨×ª×™× ×ת הדגדגן ו×ת ×”×©×¤×ª×™×™× ×”×§×˜× ×•×ª של ×יבר המין ×”× ×©×™, ×ו לפחות ×ת חלקן). לעומת ×–×ת, ×œ× ×‘×˜×•×— כלל שהסוג הקל ביותר של מילת × ×©×™× (בו ×›×•×¨×ª×™× ×¨×§ ×ת הדגדגן ×ו ×פילו רק ×ת העור המכסה עליו) ×”×•× ×ž×¡×•×›×Ÿ יותר ממילת ×–×›×¨×™× ×ו פוגע יותר בתיפקוד הפיזיולוגי התקין של הגוף.
×× ×™ מ×ריך ×‘×¤×¨×˜×™× ×”×× ×˜×•×ž×™×™× ×›×™×•×•×Ÿ שפגיעה בתיפקוד פיזיולוגי תקין ×”×™×, ×‘×¢×™× ×™×™, הסיבה היחידה ×©×‘×’×™× ×” מוצדק ×œ×”×ª× ×’×“ למילת × ×©×™×. ×•×’× ×”×¡×™×‘×” ×”×–×ת ××™× ×” מוחלטת, היות והתוקף שלה תלוי בסוג הספציפי של הכריתה המבוצעת ב×יבר המין ×”× ×©×™.
הזכות ל×ושר? זהו ×¢× ×™×™×Ÿ מורכב, בין היתר ×ž×©×•× ×©×œ×ª×¤×™×¡×ª×Ÿ של הקהילות בהן × ×”×•×’×” מילת × ×©×™×, × ×™×ª×Ÿ להגדיר ×ת המילה כחלק ממימוש הזכות ל×ושר – ×ו לפחות, של זכות ×”××“× ×œ×—×™×•×ª ×—×™×™× ×¨××•×™×™× ×œ×¤×™ תפיסתו. כמובן, מדובר בהחלטה שהורה מקבל עבור ילדיו, ×בל תפיסת ×”×¢×•×œ× ×”×œ×™×‘×¨×œ×™×ª מכירה בזכות ×”×”×•×¨×™× ×œ×—× ×š ×ת ×™×œ×“×™×”× ×œ×ž×” ×©×”×”×•×¨×™× ×¢×¦×ž× ×ª×•×¤×¡×™× ×›×—×™×™× ×¨××•×™×™× (תוך הכרה ב×פשרות ×©×”×—×™× ×•×š ×”×–×” ×™×’×¨×•× ×¡×‘×œ ×œ×™×œ×“×™× ×œ×›×©×™×ª×‘×’×¨×• ×•×™×©× ×• ×ת דרכיה×). המגבלה היחידה לזכות ×”×”×•×¨×™× ×œ×—× ×š ×ת ×™×œ×“×™×”× ×œ×¤×™ ×“×¨×›× ×”×™× ×ž× ×™×¢×ª פגיעה חמורה בילדי×. הש×לה ×”×™×, מהי פגיעה חמורה. וכיוון שר××™× ×• כבר שמדובר בש×לה ×œ× ×¤×©×•×˜×”, ×× ×™ מעדיף להש×יר ×ת ההכרעה בה ל×× ×©×™ מקצוע ×•×œ×‘× ×™ ×•×‘× ×•×ª הקהילות המעורבות ×‘×¢× ×™×™×Ÿ. ×× ×™ ×œ× ×¨×•×¦×” לתקוף תופעות ש××™× × ×™ מבין ×ותן.
×גב, לכל ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×” יש פן ××™×¨×•× ×™ × ×•×¡×£. × ×¢×¨×” הגדלה בתרבות המערבית (×•×‘× ×•×ª ×”×ž×”×’×¨×™× ×’×“×œ×•×ª בה, ×™× ×¡×• הוריהן ככל ×©×™× ×¡×• ×œ×—×¡×•× ×ותן מהשפעותיה), תגדל ×›× ×¨××” ×¢× ×ª×¤×™×¡×” ×©×”×™× ××™× ×” חייבת ×œ×§×™×™× ×™×—×¡×™ מין ×× ×–×” ×œ× ×˜×•×‘ לה. ככל שמילת × ×©×™× ×ž×•× ×¢×ª ×”× ××” ממין, ×”×™× ×ª×¦×ž×¦× ×ת תדירות יחסי המין ו×ת קצב הרבייה של הקהילות המתעקשות לדבוק בה במצי×ות המערבית. כלומר, תוך דור ×ו ×©× ×™×™×, התופעה תכלה ×ת עצמה בלי לערב ×ת מערכת ×כיפת החוק. ×œ×¤×¢×ž×™× ×ž×¡×¤×™×§ לתת לטבע לעשות ×ת שלו.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 29 בינואר 2008 @ 20:30
×”××’×™×” סופיה משמשמשת בתור מוזי×ון.
××ž× × × ×•×¡×¤×• ×œ×›× ×¡×™×™×” לשעבר 4 ×ž×™× ×¨×˜×™× (×’×‘×•×”×™× ×™×•×ª×¨ ×ž×”×‘× ×™×™×Ÿ עצמו) כשהפכה ×ž×›× ×¡×™×” למסגד. ×בל המצי×ות ×—×–×§×” יותר ×’× ×ž×”×˜×™×¢×•×Ÿ הפופוליסטי ×”×–×”.
×”××’×™×” סופיה ××™× × ×” מסגד.
יוסי, ×תה ×›"×› יורה לעצמך ברגל כש×תה מעגל ×¤×™× ×•×ª לטובת ×˜×™×¢×•× ×™×š. חבל.
התגובה שלך by ××¨× ×•×Ÿ ×©×•×•× ×¦×™× ×’×¨ — 31 בינואר 2008 @ 5:26