סיפור הזוי למדי פרץ לתקשורת ×‘×™×ž×™× ×”××—×¨×•× ×™×: רב בצפון, שחשד ×›×™ ××“× ×חר × ×™×”×œ ×™×—×¡×™× ×œ× ×›×©×¨×™× ×¢× ×‘×ª×•, ×ולי ××£ ×× ×¡ ×ותה (החשוד מכחיש כל קשר), ×סף ×ת ×‘× ×• וכמה ×‘×¨×™×•× ×™× ×™×•×¦××™ ישיבות ××—×¨×™× ×›×“×™ לסגור חשבון ×ישי ×¢× ×”×—×©×•×“. ×”× ××¨×’× ×• לו ×מבוש, והקטטה התדרדרה לקרב יריות בין החשוד, הרב ×•×‘× ×• של הרב.
בסיפור הזוי עוד יותר, מסתבר ש×יש דת ×ורתודוקסי ב×זור הצפון הטיל ×ž×•× ×‘×ברי ×ž×™× × ×©×œ מ×ות ×™×œ×“×™× ×‘×זור הצפון, והבעיה כמסתבר ×”×™× ×œ× ×¢× ×–×”, ××œ× ×¢× ×”×¢×•×‘×“×” ×©×”×ž×•× ×”×•×˜×œ ×©×œ× ×›×™×ות, ויש לבצע × ×™×ª×•×— × ×•×¡×£ ב×ברי המין של ×”× ×¤×’×¢×™×. יודגש ×©×”× ×™×ª×•×— מתבצע ×œ× ×ž×˜×¢×ž×™× ×‘×¨×™×ותיי×, ××œ× ×ž×˜×¢×ž×™× ×˜×§×¡×™×™× ×’×¨×™×“×. ×חת העילות לכך ×©×”×‘×—×™× ×• בפעולה של הקוצץ הסורר ×”×™× ×©×”×ª×™× ×•×§×•×ª ×©× ×™×ž×•×œ×• ×צלו ×œ× ×‘×›×•, כלומר סבלו פחות ×›×ב. כתוצ××” ×ž×¨×©×œ× ×•×ª זו, צפוי ×”××©× ×œ×בד ×ת רשיון הטלת ×”×ž×•× ×©×œ×•. ×œ× ×“×•×•×— ×× × ×¤×œ×” תקלה ×’× ×‘×ותו חלק של הטקס שבו מוצץ הקוצץ ×ת ×יבר ×ž×™× ×• של ×”×ª×™× ×•×§, פעולה שבכל מצב ×חר היתה מבי××” למעצר מיידי, ×× ×œ× ×œ×œ×™× ×¥'.
בסיפור שלישי, חזר מוטי ×לון – שהוגלה על ידי ×¤×•×¨×•× "×ª×§× ×”" בשל, ×œ× ×‘×¨×•×¨ מה בעצ×, ×בל המשטרה חושדת בו ×‘×§×™×•× ×ž×™×Ÿ ×¢× ×ª×œ×ž×™×“×™× ×§×˜×™× ×™× â€“ לפעילות רגילה, ×•×‘×¢×¦× ×ž×ª×¢×œ× ×ž×”×”×’×‘×œ×•×ª עליו. ×לון × ×”× ×” מחסותו של ×—×™×™× ×“×¨×•×§×ž×Ÿ, שכבר הגן בעבר על ×ª×•×§×¤×™× ×ž×™× ×™×™× ×‘×™×©×™×‘×ª "× ×ª×™×‘ מ×יר", ×©× ×”×¢×“×™×£ לפתור ×ת הבעיה ב×מצעות הרחקת התוקף ×ž×§×•×¨×‘× ×•×ª×™×• (המממ, × ×©×ž×¢ כמו פעולה של ×¤×•×¨×•× "×ª×§× ×”"). ××œ×™×•×§×™× ×¨×•×‘×™× ×©×˜×™×™×Ÿ, ××– היועץ המשפטי לממשלה ×”×¨×—×•× ×•×”×—× ×•×Ÿ, שלח לו מכתב תקיף, ×בל ×œ× ×”×¢×ž×™×“ ×ותו לדין.
×”× ×—×ª יסוד סבירה, בהתחשב בעבר, ×”×™× ×©×›×שר ישוב הרב השולף מהצפון ×ל קהילתו, ×”×•× ×™×•×›×œ להתקבל מחדש ×œ×œ× ×‘×¢×™×•×ª מיוחדות. מי שיהיו לו בעיות, ×›× ×¨××” יחליף קהילה. מוטי ×לון ודרוקמן ×ž×•×›×™×—×™× ×©×פשר להיות, ××ž× × ×‘×ž×מץ (במקרה של ×לון) ×¨×‘× ×™× ×ž×•×›×¨×™× ×’× ×›×שר ×תה מעורב, במישרין ×ו בעקיפין, בפשע המתועב של × ×™×¦×•×œ קטין ×”× ×ª×•×Ÿ למרותך ×œ×¦×¨×›×™× ×ž×™× ×™×™×. וכפי שמר××” ×œ× ×• מקרה המוהל, ××£ שהחברה הדתית מתייחסת ב×ופן ×¡×œ×—× ×™ ×œ×¤×©×¢×™× ×•×¢×‘×™×¨×•×ª מוסריות, ×ין לה כל ×¡×œ×—× ×•×ª כשהדבר מגיע לסטיה בתחומי הפולחן. ×ילו ×לון, דרוקמן והשולף היו × ×ª×¤×¡×™× ×œ× ×‘× ×¡×™×•×Ÿ רצח ×ו ××•× ×¡, ××œ× ×‘×›×š ×©×”× ×ž×“×œ×™×§×™× ×•×ž×›×‘×™× ×ורות בשבת, כל ×¡×ž×›×•×ª× ×”×¨×‘× ×™×ª היתה × ×•×©×œ×ª מיד.
זו ×œ× ×ª×•×‘× ×” חדשה ש×ין קשר בין דת ובין מוסר; דיוויד "×”× ×¦×¨×•×ª מבוססת על × ×™×¡×™× ×•×¢×“ ×”×™×•× ×ין ××“× ×—×•×©×‘ יכול לה×מין בה בלי × ×¡" ×™×•× ×¢×œ×” על ×–×” ×œ×¤× ×™ יותר מ-200 ×©× ×™×. ×בל פער ×›×–×” בין ההקפדה על מצוות הפולחן ובין ×”×¡×œ×—× ×•×ª כלפי מעשי ×”× ×‘×œ×” של ×× ×©×™ הדת ×”×•× ×‘×מת עוצר × ×©×™×ž×”. לגזור ולשמור, ×œ×¤×¢× ×”×‘××” שיגידו ×œ×›× ×©×“×ª×™×™× ×”× ×’× ×ž×•×¡×¨×™×™× ×™×•×ª×¨.
(יוסי גורביץ)