החברים של ג'ורג'

עזבו אתכם, כולה נשים

בג"צ קבע היום (א'), ללא ספק בסבר פנים נחוש, כי אין לאפשר עוד הפרדה בין גברים ונשים ברחובות מאה שערים. ההפרדה מתבצעת למרות פסק דין קודם של בג"צ בנושא שהמשטרה לא טורחת לאכוף. מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו "חרא עליהם, שישרפו" שחם, אמר שמדובר במראות מזעזעים, אבל ההבטחה שלו – שבשנה הבאה "נראה מראות פחות קשים מאלו" – לא בהכרח מעודדת. ראוי לציין שהשופטים לא הורו על ביטול ההפרדה מיד.

את המשטרה אפשר להבין. היא לא מעוניינת בשמירה על זכויות האזרח של נשים, או זכויות אזרח בכלל; היא מעוניינת שיהיה שקט, שמה הרבה יותר דגש על הסדר מאשר על החוק. מה היא צריכה עכשיו את הכאב ראש הזה, להתעמת עם הפלג היותר שואף אקשן ופחות שפוי של החרדים? המשטרה, נזכיר, גם התנגדה להפגנה במאה שערים בשנה שעברה, במחאה על אותה מדיניות הפרדה בדיוק.

את הפרקליטות, שמעוניינת ב"הדברות", כאילו תפקידה הוא לא אכיפת החוק, קצת קשה יותר להבין – עד שנזכרים שמדובר בפרקליטות של יעקב נאמן, שלוחו לדבר עבירה של אביגדור ליברמן, האיש שרוצה להעמיד פה את חוקי התלמוד. הפרקליטות הזו כבר אימצה את עמדת החרדים באשר לגיור, וכבר אמרה לבג"צ שיש להגן על החרדים "מפני המודרניות ואיומי ההשכלה."

בג"צ לא קיבל את דברי ההבל של הפרקליטות, וציין שחלה החמרה והקצנה במצב. הוא אפילו נשמע מוטרד מכך. לא מספיק עד כדי להורות על הסרת המחיצות עד הלילה, כמובן. הוא דחה את ההכרעה לשנה הבאה. בייניש לא תהיה שם כדי לקבל את ההכרעה.

הכניעה לחרדים – ההפרדה בקווי האוטובוס, הבריונות שאיש לא נענש עליה בבית שמש – לא נבלמת בירושלים וסביבתה. אף אחד לא בלם אותה, והיא הגיעה גם לפתח תקווה. חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) שלחה לי את הכרזה הבאה, לקראת הילולה של אדמו"ר בזוז בפתח תקווה. בקטן, למטה – אפשר לראות לפי ההדגשה הקלוקלת שלי – אפשר לראות שיש הפרדה מוחלטת בין נשים וגברים במה שהוא, עדיין, שטח ציבורי בפתח תקווה. גברים מסלנט פינת הרצל, נשים מאחד העם פינת חפץ חיים. mishkoltz

לתשומת לב מיוחדת ראויים אורחי הכבוד: ראש העיריה יצחק אוחיון, שזה עוד סביר בערך, ו….מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו. גלאון אמרה על כך ש"ההחלטה של בג"צ האוסרת הפרדה מגדרית במרחב הציבורי היא רק המלצה."

וכנראה לא המלצה חשובה כל כך, אם מפכ"ל המשטרה מרשה לעצמו להתעלם ממנה. נו, אתם יודעים – אלה רק נשים. רק מיעוט שולי של 51%.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

33 תגובות על ”עזבו אתכם, כולה נשים“

  1. עמית הגיב:

    נו, כבר מזמן אמרתי שאפשר להחזיר את פתח תקווה למי שירצה לקחת אותה.

    • אדר הגיב:

      תאמין לי, ניסיתי. מכרתי אותה פעם ב-eBay, אף אחד לא קנה, למרות שהוספתי כרטיסייה לקו 66 לת"א.

      סיפור אמיתי, ידיעות אחרונות אפילו הקדישו לשטות הזו את הדף האחורי שלהם.

  2. אורלי הגיב:

    תודה על כתיבת הפוסט. לפעמים אני שוכחת שגם אני מיעוט ושגם הזכויות האישיות שלי מאוימות.

  3. יעל ר. הגיב:

    החרדים התנגדו לאיסור ההפרדה באוטובוסים בטענה שיש לכבד את הצרכים המיוחדים של אוכלוסיות שונות ולאפשר את נסיעתן בתחבורה הציבורית – איכשהו, מבחינתם אותו תירוץ לא מאפשר לי ככופרת (וגם אישה, טפו) להשתמש כלל וכלל בתחבורה הציבורית בשישי-שבת.

    • אדר הגיב:

      אה, כן. וראיתם איך בג"צ הרשה להם בסוף לעשות הפרדה באוטובוסים מבלי להתערב? זה מזכיר לי מקרה אחר של "נפרד אבל שווה" (*שיעול* פס"ד בראון האמריקני *שיעול*).

  4. יעלה הגיב:

    פוסט חשוב ביותר. גורביץ עוקב בשיטתיות אחרי קריסתה של מדינת ישראל ועלייתה של ממלכת יהודה באדרת ההזויה והמיזוגנית מכל הזמנים.

    אין אלא להיות יותר רודפי אקשן ופחות שפויים מהקנאים, ללכת לשם ולהפיל להם פיזית את החומות. נראה אז אם המשטרה תעמוד מנגד.

    • ג'ו הגיב:

      לא הייתי עושה את זה בלי עוד איזה מאה-מאתיים כגיבוי.

    • עדו הגיב:

      אקשן זה נחמד מאד ותמיד טוב לעשות איזה סיבוב מיוזע של הפגנות אבל בסופו של דבר כולם ממשיכים להצביע בבחירות בשביל אותן מפלגות שמתקצבות את השגעונות האלו.
      אם המנהיגים (החילוניים) משמאל ומימין היו מבינים שהם ישלמו ביוקר על כך שהם תומכים בקנאות החשוכה הזאת הם היו סוגרים כבר מזמן את ברז ההקצבות ומפגינים יחס צונן עד קפוא כלפי ה'דרישות המיוחדות' שלהם.
      את צריכה להבין שלמשטרה יש שבשבת מדוייקת מאד שאומרת להם במי מותר להיכנס ובמי לא וכבר ציינו כאן את ההתבטאות עדינת הנפש של בכיר במשטרה כלפי המתנחלים בזמן ההתנתקות. פתאום ראינו איך יקירי הממסד חוטפים מכוחות הביטחון שעד לפני רגע היו עבדיהם הנרצעים. כשצריך המשטרה חוטפת חיתולים מלאים בפרצוף בכביש בר אילן ומפגינה איפוק וכשצריך נכנסים לבית כנסת ומכים את המתפללים, הכל לפי הרוח המנשבת במסדרונות השלטון.

  5. אור ברקת הגיב:

    בשולי הדברים ולא אימתתי את זה בשום צורה אבל נטען בפני שהמיעוט הנשי גדל בשנים האחרונות והוא כבר מתקרב ל53%

  6. אולי גם שם יש לדנינו איזו יזיזה שהוא סוגר בשבילה תיקים על התעללות בעובדת זרה…

  7. ש.ב הגיב:

    אני דווקא לא זורק את האחריות על המשטרה. תחנת המשטרה של מרכז העיר היא העמוסה ביותר בירושלים ולא עומדת אפילו במשימות השגרה. לעומק השכונות החרדיות היא כמעט לא נכנסת אפילו בימים כתיקונם, יען כי כל כניסה היא מבצע שלם וכאן אנחנו מדברים על מבצע גדול שאינשאללה יקרה כבר אתמול, אבל לגלגל את העניין על השוטרים זה לפטור את האחראים האמיתיים מאחריות.

    אחד מהאנשים שלהם צריך להודות על העניין הוא ראש העיר החילוני, ניר ברקת.

    צריך להבין שמי שמקדמים את ההפרדה אינם "החרדים" אלא בעיקר חסידות גור, שאפילו החרדים חושבים שהם מופרעים בענייני "צניעות". ברקת סגר עיסקה עם החסידות הנ"ל כדי להיבחר לראש עיר והתוצאות בהתאם.

    והנה בדיחה חרדית על חסידות גור:

    אברך פוגש חבר שלו מחסידות גור ברחוב ושואל אותו מה מעשיו. "אני מטייל עם אשתי", עונה החסיד.

    האברך מסתובב, מסתכל ימינה ושמאלה, "אבל איפה אשתך?", הוא שואל. "היא מטיילת ברחוב המקביל", עונה החסיד.

    • משה הגיב:

      חסידות גור אמנם משוגעת בנושאי צניעות, אבל על ההפרדה בין הרחובות צריך להודות לעדה החרדית. חסידי גור במאה שערים עסוקים בלריב עם הנטורי קרתא על בתי ורשא, אין להם זמן לנשים. אפרופו שיגעון צניעות, התנופה לשיגעון האחרון של התעטפות נשים באינספור שאלים שייכת לעדה החרדית ולא לחסידי גור.

    • ערן טרבלסי הגיב:

      שלום, משה צודק.
      בנוסף, עם כל כמה שאני רותח עכשיו על ברקת בגלל ששלל מרחל עזריה את כל סמכויותיה (כיוון שעתרה לבג"צ נגד ההפרדה…), אתה טועה בעניין הדיל עם גור. גור שונאים את מאיר פרוש כבר שנים רבות, ובעבר הם אף תקפו פיזית את אביו מנחם פרוש (שכבר נפטר בינתיים). על כל פנים, אם תסתכל על המספרים תראה שברקת היה מנצח גם בלעדיהם (אם אתה רוצה פירוט אני יכול לתת לך).

      • ש.ב הגיב:

        לערן ולמשה:

        זה שגור אינם המטורללים מגדרית היחידים בקרב החרדים לא מעלה ולא מוריד. יש שם מאות זרמים וכתות שונות, חלק מהם מוטרפים במיוחד, חלק לא.

        בולמוס הצניעות שוטף כמעט את כל הדתיים, גם את המזרוחניקים וודאי שאת החרדים. אבל גור הם קבוצה גדולה ומשמעותית מאוד.

        בשורה התחתונה, לדעתי גם רוב החרדים היו מעדיפים לטייל עם בנות זוגם ברחוב, ורובם לא נוהגים להכריח אותן ללכת שני צעדים מאחוריהם כמו גור. אני גר בירושלים ורואה אך הם מתנהגים. אז לא מתאים לי שדווקא בעזרת ראש העיר והממסד של המדינה, המוטרפים ביותר בתוכם מבצעים את זממם.

  8. אזרח הגיב:

    עם כל הכבוד לזהבה גלאון וגורביץ על פועלם בנושא הדרת הנשים בחברה החרדית, אני לא חושב שדין הארוע בית השואבה בפ"ת הוא כדין הפרדה באוטובוסים. מדובר בארוע אחד, פרטי (אפילו אם הוא על שטח ציבורי ואפילו אם נואמים בו אנשי ציבור), ומי שלא רוצה ללכת אליו – שלא ילך. להבדיל, גם בפארק הירקון עורכים הופעות פרטיות על שטח ציבורי, ומי שלא רוצה או יכול לעמוד בתנאי שמציבים המארגנים (רכישת כרטיס) לא נכנס.

    • גיל ב' הגיב:

      ומה נראה לך תהיה התגובה אם במופע פרטי בפארק הירקון תבטיח המודעה הפרדה מוחלטת בין מרוקאים ואשכנזים? או אתיופים ולבנים? אבל זה בטח בסדר, מי שלא רוצה לא יילך.

      • אזרח הגיב:

        לא יגיע אף אחד, ובצדק. מבחינתי, גם לארוע בפ"ת לא היה צריך להגיע אף אחד. אבל מסתבר שיש אנשים שחושבים שהפרדה בין גברים לנשים בהילולות כאלו היא ראויה, והם יגיעו לשם. עד גבול מסויים, צריך לכבד גם את זה.

        • ygurvitz הגיב:

          והשתתפות של מפכ"ל המשטרה באירוע כזה לגיטימית בעיניך?

          • אזרח הגיב:

            ברמת העקרונית, גם אם אני מאוד לא אוהב את זה, זה לגיטימי כל עוד זה לא כרוך בעבירה על החוק. להבדיל, לגיטימי גם שהוא יהיה בטקס הזכרון לקורבנות בר-נוער (ברמה העקרונית – זה לא באמת קרה) למרות שסביר שהמשתתפים בארוע בפ"ת לא ממש יאהבו את זה.

            ברמה המעשית – לא ברור אם הוא בכלל יגיע או שסתם שמו את שמו על הפוסטר. כבר היו דברים מעולם.

            • נירה הגיב:

              להיות הומוסקסואל זה חוקי. להפלות נשים – לא.

              • אזרח הגיב:

                אין חוק האוסר על קיום ארוע עם הפרדה בין המינים. גלאון וגורביץ יצאו נגד קיום ארוע כזה בשטח ציבורי, מתוך תפישה (לא בלתי מוצדקת) שבמרחב הציבורי אין מקום להפרדה כזו. אבל לדעתי ההקבלה פה שגויה: אין דין הפרדה כפויה במדרכות ואוטובוסים כדין ארוע חד פעמי, המיועד לסקטור מאוד מסויים, ואינו כרוך בכפיית נורמה מסויימת על האוכלוסייה הכללית.

                • נירה הגיב:

                  כופים על החרדים עצמם, מה זאת אומרת? אחרת למה יש שם "סדרנים" (שם מכובס למשמרות הצניעות)?
                  אם היו מבקשים בנימוס שנשים וגברים יהיו במקומות נפרדים אבל נותנים לכל משפחה להחליט לבד – סבבה. אבל זה לא מה שקורה.

        • גלעד ב. הגיב:

          לא, אבל זו הופעה של מדונה! כולם רוצים להגיע.
          אז נכון, קצת פחות נוח לאתיופים לראות מהמקומות שלהם מאחורה, אבל אם הם לא רוצים שלא יבואו.

          לגיטימי?

        • גיל ב' הגיב:

          תהיה פניה לבית משפט. בדיוק כמו שהיו תלונות לבתי משפט על מועדונים שנקטו בסלקציה על רקע גזעי. שם אפילו לא היו מודעות שהכריזו על המדיניות הגזענית ברבים.

  9. אילאי הגיב:

    אני לא מצאתי קישור ליצירת קשר, יש איזו אפשרות לשלוח לך הודעות מעבר לתגובות?

    חשבתי שתתעניין בשתי הכתבות הבאות אם אנו כבר בנושא של מדינת הדת (או כפי שבנתיים קוראים לזה – דת ומדינה)

    בנושא ההפרדה
    http://bfree.org.il/2011/10/17/%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%A5-%D7%91%D7%9E%D7%90%D7%94-%D7%A9%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9D/

    תת אלוף "לא לוקחים שבויים" רונצקי
    http://www.haaretz.co.il/news/shalit-deal/1.1525014

    • מני זהבי הגיב:

      רונצקי נבל, אבל לפחות במקרה הזה, הוא לא גיבה את ההסתה לרצח בנימוק דתי. זה שהיאש הוא רב, אין פירושו שכל מה שהוא עושה שייך לתחום הדתי.

  10. יעלה הגיב:

    הליכה משותפת לנשים וגברים- מוצ"ש 22 באוקטובר

    נפגשים ונפגשות ברחוב מאה שערים פינת שבטי ישראל מוצ"ש ב- 19:00 – נתראה!

    חפשו בפייסבוק "נשים וגברים הולכים יחדיו"

טראקבקים/פינגבקים

  1. Gender segregation expands in Israel | Wish You Orwell
  2. ככה לא נראית ערווה: אל תפסיקי לשיר « ואן דר גראף אחותך