החברים של ג'ורג'

קצינייך שקרנים וחבר גנבים

פרשת "מסמך גלנט" הולכת ומתבררת כפרשת מסמך אשכנזי (לא שגלנט, שעל פניו העיד עדות שקר, הוא צדיק גדול במיוחד). מהתחקירים שהתפרסמו בסוף השבוע במספר עיתונים עולות העובדות הבעייתיות הבאות:

א. בחקירתו במשטרה, הודה ההרפתקן בועז הרפז, שהקרבה בינו ובין אשכנזי גדולה יותר משהיה האחרון רוצה שנאמין (ועל כך מיד), כי הוא זייף את המסמך כדי לאפשר לאשכנזי את השנה החמישית בתפקיד. אתם זוכרים, אותה השנה החמישית שאשכנזי הכחיש מכל וכל שהוא מעוניין בה או שהוא מדבר עליה. הוא כל כך לא דיבר עליה, שהאיש שזייף מסמך כדי שיקלע לדעתו היה משוכנע שזה מה שהוא רוצה.

ב. הרפז נבעט מצה"ל ב-2004, אחרי שהתברר כי הוא שלח בתחילת 2003 מכתב בעילום שם שהשמיץ את ראש אמ"ן דאז, אהרן "זאב, זאב" זאבי-פרקש, בטענה שהלז מתעלם מבעיות חמורות באחת היחידות של אמ"ן. על פניו, להרפז לא היה מניע לטרפד את הקריירה של זאבי-פרקש, שכן הלז זה עתה אישר את קידומו לדרגת אלוף משנה (קידום שלא התממש, עקב חשיפת זהותו של הרפז ככותב המכתב). אז למה הוא עשה את זה? בחקירתו, טען הרפז שכתב אותו בהמרצתם של שני אלופים – בוגי "הנחש בנעליים" יעלון וגבי "השתקן" אשכנזי. שני האחרונים הכחישו, כמובן, מעורבות כזו בתכך פנים-מטכ"לי; אבל אשכנזי אמר שהוא ממילא ידע על הכשלים האמורים, ושמבחינתו אין בעיה במכתב, שכן זו חובתו של קצין להתריע על כשלים.

ג. במחשבו הפרטי של הרפז נתפסה, באותה הזדמנות, כמות גדולה של מסמכים סודיים במיוחד, שעל פי חוות הדעת של הצוות שבחן אותם היו חשופים להדלפה, וזו "היתה ממיטה אסון על מדינת ישראל". אי לכך ובהתאם לזאת, הועלם מיד הרפז למתקן חשאי של השב"כ, נאסר עליו לדבר עם עורך דין, התקשורת קיבלה הוראה לא לדווח על הפרשה… סתם, סתם. מדובר, אחרי הכל, בסגן אלוף מקושר היטב, לא ברב"טית מלשכת אלוף הפיקוד. התיק של הרפז נסגר בנזיפה, הדחה מצה"ל עם כל הזכויות, והורדה חלקית בלבד בסיווג הבטחוני שלו. בשלב הזה צץ, ראו זה פלא, האלוף אשכנזי, ומנסה לשכנע את ראש אמ”ן זאבי-פרקש לוותר להרפז. זאבי-פרקש, שכנראה לא שכח שכל העסק התחיל בקנוניה נגדו, החליט להתעלם מהבקשה של אשכנזי, ושחרר את הרפז מצה"ל.

ד. התגובה של דובר צה"ל, אבי בניהו, שכנראה שכח שהוא דובר צה"ל ולא דוברו האישי של אשכנזי, היא שהפרסומים "מיועדים לפגוע בצה"ל ולהשחיר את העומד בראשו". למי שזה נשמע לו מוכר מאיפשהו, לפני כחודש טען דובר צה"ל כי לאיילה חסון יש "אובססיה בלתי מובנת נגד אשכנזי". זה היה אחרי שחסון חשפה שבין אשתו של הרפז ובין אשתו של אשכנזי הוחלפו 150 מסרוני SMS (מה שמזכיר, לוותיקי פרשות שחיתות, את החשיפה הגדולה שלה על פרשת בראון-חברון, שבה שימש אביגדור ליברמן בתפקיד דומה של "מרכזיה" מאחורי הקלעים). החשיפה של חסון באה על רקע טענתו, שבהתחשב במידע שנחשף כעת קשה להגדירה אלא כשקרית, של אשכנזי כי כלל לא הכיר את הרפז. נזכיר שאשכנזי הדיח שני קצינים בכירים ששיקרו, בשני המקרים כדי לחפות על עבירות של בני משפחה שלהם. איך צריך להתנהל רמטכ”ל ישר כל כך, כאשר הוא נתפס בסבך כזה?

מעבר לכל זה, מציין רונן ברגמן עובדה מעניינת נוספת: הקצינים הבכירים שנחקרו על ידי המשטרה בפרשה הקפידו להשמיע באוזני המיקרופונים מידע חשאי שכלל לא נשאלו עליו. המטרה, ככל הנראה, היא לפסול את העדויות הללו ככלי במשפט עתידי, ולהביא את המדינה לכך שתנסה להגיע להסכם טיעון עם המעורבים.

לזכור ולשמור, לפעם הבאה שגבי אשכנזי וחבר התועמלנים שלו יטענו שוב שהם הצילו את צה"ל.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלה תרומה בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה בזאת להודות לתורמת.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

12 תגובות על ”קצינייך שקרנים וחבר גנבים“

  1. עדו הגיב:

    "רפז למתקן חשאי על השב"כ," צריך להיות מתקן חשאי "של" השב"כ

  2. סתם אחד/האחד הגיב:

    1. צה"ל שומר עלנו -זה שיש אינטריגות בתוך צה"ל זה עדיין לא אומר שנסמוך על הלאומנים מחד"ש .
    2. כל יום שעובר, אני יותר ויותר חושב שלצה"ל אין סודות ואם יש משהו שהאויב לא יודע, זה כי האויב טיפש ולא כי צה"ל חכם.

    • י.א הגיב:

      צה"ל שומר עלינו?
      ג-ד-ו-ל-!

    • עדו הגיב:

      איפה קראת כאן בפוסט דרישה להחליף את צה"ל באנשי חד"ש? כי אני לא קראתי, אני כן חושב שאחרי מלחמת יום כיפור הייתה צריכה להיות התפכחות כללית מאגדת צה"ל הכל יכול, משום מה זה לא קורה, למרות כל העדויות, למרות שרובנו שירתנו בצבא הזה וראינו את היכולות הלא מלהיבות שלו, עדיין כולם מופתעים נורא כשיש פרשות מלוכלכות בצבא. ואז כמובן התגובה היא 'מה אתם רוצים? שנבטל את הצבא והערבים יהרגו אותנו?' כאילו אי אפשר לקבל צבא שיגן עלינו בלי אינטריגות, שחיתויות והטרדות מיניות לפחות אצל הבכירים.

  3. אלון הגיב:

    "ומנסה לשכנע את ראש זאבי-פרקש לוותר להרפז. האחרון, שכנראה לא שכח שכל העסק.." ניטפוק כפול: נראה שחסרה המילה אמ"ן, ובד"כ המילה "אחרון" מכוונת לשם האחרון שהוזכר. בניסוח הזה זה נראה שתהכוונת להרפז.
    אבל זה רק בשוליים, חוצמזה פוסט חשוב וטוב

  4. רועי הגיב:

    אני מזועזע מכל מה שכתבת, אבל בעיקר על העדות עם הפרטים הסודיים. המעשה הזה נשמע לי ממש כמו איזה טקטיקה של ארגון פשע, להגיד משהו בעדות כדי לפסול אותה. נותן הרגשה של משחק במערכת, כאילו המערכת המשפטית יודעת בדיוק מה שצה"ל רוצה שהיא תדע, ואפילו כשהוא נותן לה מידע שימושי ואפילו קריטי, הואא יידע איך לפסול את העדות.

    • אזרח הגיב:

      אני עדיין לא מבין מה עניין הפרטים הסודיים. בסופו של דבר, בלא מעט מקרים מגיעים תיקים בטחוניים לבתי משפט, ונידונים בדלתיים סגורות יותר או הרבה יותר. מה, לא שפטו את יהודה גיל ואת וענונו? יש שופטים עם סיווג בטחוני, ובמקרה הכי גרוע אפשר לקיים דיונים במתקנים של שב"כ כדי למנוע ציתות בהיכלי בית המשפט. קצת בירוקרטיה, אבל לא כזה סיפור.

      • עמוס הגיב:

        אור השמש / העדרו. אם שמים בעדות פרטים סודיים לא נחוצים על מנת להרחיקה מאור השמש זה לא רק עניין ביורוקרטי. יכול להיות שלשופט זה לא ישנה בסופו של דבר, אבל אולי מקווים לסגור את זה קודם כשהציבור לא יודע מה סוכם ולמה.
        טיפול בדברים בחשכה מקל להוציא בזול את החזקים והמקושרים ולהתעמר במי שרוצים להתעמר בו. בשני המקרים זה לא משפט הוגן.
        כמו כן זה שימוש לרעה בסיווג הבטחוני ובמידע עליו הוא מופקד – כדי להגן על המדינה ולא על ישבנו – ורק בגלל זה הייתי מפקיע את הסיווג במי שנתפס מעולל תעלולים כאלה, לפחות.

  5. אלעד רזניק הגיב:

    כמו בכול סיפור מקראי אחר, מדובר פה על כסף והשפעה. הבוחש האמיתי פה הוא לא אשכנזי שאשם בעיקר בטמטום יתר, בכך שנתן לענינים להתרחש אלא אשכנזי ג'וניור שאותו ואת עסקיו אבא אשכנזי ניסה לקדם.
    המסרונים מאישתו של ? סביר להניח שאישתו של גבי נזרקה לכלבים ע"י לא אחר מאשר בעלה. תקרא מה כתב ארע שביט על הריקבון הפושה בחצרו של אשכנזי ואולי תבין.
    אם יש לך שאלות בוורדפרס תשאל בני ונען.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention קצינייך שקרנים וחבר גנבים | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com