חלק מרכזי מהבלוג ×”×–×” ×”×•× ×”×ª×§×¤×” על היהדות ×”×ורתודוקסית ועל הלגיטימציה שלה. בעקביות, ומזה 14 ×©× ×™×, ×× ×™ מצביע על ההקבלות בין ×”×ידי×ולוגיה ×”×ורתודוקסית ובין ×ידי×ולוגיות ×¨×¦×—× ×™×•×ª ×חרות, ועל ×”×¡×›× ×” שזה מציב לישר×ל החופשית – מה ×©× ×•×ª×¨ ×ž×ž× ×” – ובכל ×¤×¢× ×× ×™ ×ž×•×¦× ×ת עצמי דופק ×ת הר×ש בחומה בצורה.
עזוב ×ותך, ××•×ž×¨×™× ×œ×™, ×לה רק ×§×™×¦×•× ×™×. קבוצה של פסיכי×. הציבור הרחב ×œ× ×ית×, ×”×•× ×ולי מתפלל לשיעבוד המין ×”×× ×•×©×™ מדי יו×, ×ולי ×”×•× ×ž×©×ª×‘×— מדי ×™×•× ×‘×›×š ×©×”×•× ×œ× ×חד מש×ר ×‘× ×™ המין ×”×× ×•×©×™, ×ולי ×”×•× ×¨×•××” ×ת ההבדל ×‘×™× ×• ×œ×‘×™× × ×›×”×‘×“×œ "שבין חושך ל×ור" – ×בל ×”×•× ×œ× ×™×¤×¢×œ על סמך ×”×ידי×ולוגיה הזו. ×לה רק מילי×. חוצמזה, × ×›×•×Ÿ שיש פה הרבה ×©× ×ת זרי×, ×בל ×”×™× ×ª×•×¦××” של המלחמה הבלתי פוסקת.
והפע×, × ×¨××” לי, יש לי הוכחה.
* * * * *
וכן, יש בזה ×œ× ×ž×¢×˜ מן ×”×ישי.
×›×©× ×•×“×¢ לי ×תמול על ×”×וטו דה פה הקטן שבוצע ב×ור יהודה, ×œ× ×”×•×¤×ª×¢×ª×™. ×”×™×” רגע קטן של התכווצות, של סחרור; זכרון הספרון הקטן, החבוי, של הברית החדשה שלי שהוצת על ידי ×¨×‘× ×™× ×‘-1988, מקור של פחד והשר××”, ×הבה ו×ימה, מקור ×–×›×¨×•× ×•×ª של ×¨×’×¢×™× ×§×¡×•×ž×™× ×‘×™×¨×•×©×œ×™× ×”×¢×ª×™×§×” ורגעי השפלה פומבית ×‘× ×—×œ×™×, ספרון שהיה טריקת דלת מהדהדת ×¢× ×”×¢×‘×¨, שהפך ל×פר בידי ×× ×©×™× ×©×פילו ×œ× ×™×“×¢×• מה כתוב בו, ×©×¤×—×“× ×•×©× ××ª× ×’×‘×¨×• על מעט ×ª×‘×•× ×ª×. ×’×•×•×™×œ×™× × ×©×¨×¤×™× ×•×ותיות פורחות ב×וויר.
ו×חר כך ×‘× ×”×–×¢×: פרץ ×דו×, מסמ×. כמו ×חרי פיגוע, כש×תה יושב מול המקלדת במשמרת ו×תה צריך לעבד ×ת ×”×“× ×•×—×œ×§×™ הגופות וה×× ×©×™× ×”×‘×•×›×™× ×©×ž×—×¤×©×™× ×ת ×™×§×™×¨×™×”× ×œ×˜×§×¡×˜ קר ×•×§×•×”×¨× ×˜×™. ×•×œ× ×™×›×•×œ×ª×™ לכתוב; הייתי צריך לעבוד, לכתוב ידיעות ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” ×‘×™×“×™×™× ×¨×•×¢×“×•×ª. ו×חר כך היתה פגישת עבודה.
×”×–×¢× ×”×•× ×™×•×¢×¥ רע. רציתי ×œ×§×¨×•× ×œ×©×¨×™×¤×ª×• הפומבית של ×ª× "ך ×חד ×›× ×’×“ כל ברית חדשה, כדי ×œ×”×§×™× ×—×•×ž×ª ברזל, תריס "×ž×¤× ×™ דרכי שלו×". רציתי ×œ×§×¨×•× ×œ×”×ª× ×¦×¨×•×ª פומבית. ×©× ×תי מ×ד. ×”×ž×™×œ×™× ×©×œ "ברוך ×ž×ž×’× ×¦×”" (הו, ×”××™×¨×•× ×™×”) של ×˜×©×¨× ×™×—×•×‘×¡×§×™ חזרו ×לי:
ו×× ×™ בחוצות רצתי
לר×ות ההמולה,
לר×ות ב×ויבי, בהשתפך
× ×¤×©× ×”×מולה,
×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ ×ל הדמעות
× ×’×¨×• מעין ×בות
בהשמע בכית ×‘× ×™×”×
בתוך ×ש הלהבות.
צחוק לי, צחוק לי – בהתייפח
× ×©×™× ×‘×—×•×¦×•×ª קרת,
בהמלט מן הבית
×יש כסותו בוערת!
וזה קירר ×ותי. ברוך ×”×ומר ×–×ת, ×חרי הכל, כבר ××™× ×• ×ד×. ×˜×©×¨× ×™×—×•×‘×¡×§×™ תיעד יפה כיצד הפכה ×ותו ×”× ×§×ž×” למפלצת
ולו היית ×’× ×ת, ×™×•× ×ª×™,
ו×תך ×’× ×× ×•×›×™
לערפד ×–×” יעלע דמי×
×˜×¨× ×™×™×‘×© כוחי!
ו×ולי זו, מעבר לעובדה ×©×¦×¢×™×¨×™× ×• כבר ××™× × ×™×•×“×¢×™× ×œ×§×¨×•×, הסיבה שהפו×מה הזו ××™× × ×” חלק ×ž×ª×›× ×™×ª ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×‘×ž×“×™× ×” שהפכה לדגל ×ת מסע ×”× ×§×ž×” היהודי ×›× ×’×“ ההיסטוריה.
××– כן, ×”×™×” ×–×¢×. ×בל ×”×•× ×—×œ×£, ×ו לפחות התקרר. ×•× ×©××¨× ×• ×¢× ×”×”×•×›×—×”.
* * * * *
×–×” קרה כך: לסגן ר×ש עירית ×ור יהודה, עוזי ×הרן (ש"ס), × ×•×“×¢ ×›×™ בעירו חולקו ספרי הברית החדשה. ×הרן ×œ× ×”×™×¡×¡: ×”×•× ×©×œ×— רכב ×¢× ×ž×¢×¨×›×ª כריזה, שסבב ×‘×©×›×•× ×” – ×”×—×™×œ×•× ×™×ª – בה חולקו הספרי×, והודיע ×©×ª×œ×ž×™×“×™× ×™×’×™×¢×• ×œ×‘×ª×™× ×›×“×™ ל×סוף ×ת הספרי×, למען יובלו לשריפה. וכך ×”×™×”.
×הרן הסתבך קלות: ×”×•× ×©×¨×£ ×ת ×”×¡×¤×¨×™× ×‘×¤×•×ž×‘×™, וזה עורר ×סוצי×ציות ×œ× × ×¢×™×ž×•×ª. חובש הכיפה דר' ××¤×¨×™× ×–×•×¨×•×£, ×ž× ×”×œ מכון ×•×™×–× ×˜×œ, הסתייג מהשריפה: "×”×™×” מן הר×וי ×œ×ž×¦×•× ×“×¨×š הרבה יותר מכובדת ×•×”×’×•× ×” להפטר מהספרות הזו". קובי ×רי×ל, כביכול חרדי × ×ור, ×§×¨× ×œ×הרן להשתמש ×‘×¤×¢× ×”×‘××” במגרסה, וטען שזו כל הבעיה. סביר מ×ד ×©×”×•× ×¦×•×“×§: ש×ילו הועברו הספרי×, למשל, להטבעה ב××™×–×” ×גן קדוש, ×œ× ×”×™×ª×” קמה כל ×–×¢×§×”.
"מעריב", שהסקופ ×”×™×” שלו, × ×™×¡×” ×œ×ž×¦×•× ×¨×‘ ×©×™×’× ×” ×ת שריפת הספרי×. מבוכה × ×¨×©×ž×” במערכת כשהתברר ש×ין ×›×לו – ×œ× ×ורתודוקסי×, על כל ×¤× ×™×. הרב החביב על ×—×™×œ×•× ×™×, ישר×ל ל×ו, × ×¡ על × ×¤×©×•; ×¨×‘× ×™ צהר, ×”×©×•×§×“×™× ×¢×œ מצג תקשורתי של "יהדות ×¢× ×¤× ×™ ×ד×", דפקו × ×¤×§×“×•×ª; הרב יהודה גלעד ×’×™× ×” ×ת השריפה – ×ך ×ž×©×•× ×©×–×• היתה טקטיקה שגויה. ×”× ×™×ž×•×§ שלו, ×גב, ×”×•× ×”×‘×œ× ×”×™×—×™×“ בין ×”×ורתודוקסיה ובין חשיפת פרצופה ×”×מיתי: "גדר דרכי שלו×".
××– מה ×”×™×” ×œ× ×• פה: סגן ר×ש עיר, שמפעיל בעירו "צוות ×× ×˜×™ ×ž×™×¡×™×•× ×¨×™"; ×©×›×•× ×” ×—×™×œ×•× ×™×ª-לכ×ורה, שתושביה ×œ× ×ž×”×¡×¡×™× ×œ×”×¡×’×™×¨ ×¡×¤×¨×™× ×œ×©×¨×™×¤×”; שימוש בתלמידי בית ספר כדי להשמיד ×ת הספרות ×”×סורה; מדורה פומבית. ×’×™× ×•×™ מן הפה ולחוץ, בגלל ×ª×ž×•× ×•×ª ×œ× × ×¢×™×ž×•×ª ×•×œ× ×‘×’×œ×œ המעשה עצמו.
×ין, בקצרה, תחושת חט×; לכל היותר ××™ × ×•×—×•×ª. ×”×¨×‘× ×™× ×©× ×ž× ×¢×• מלדבר ידעו היטב מדוע ×”× ×¢×•×©×™× ×–×ת: ×ילו × ×לצו להגיב, היו ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×¢× ×™×§ ל×הרן גיבוי מל×. ×”×•× ×¤×¢×œ על פי ההלכה היהודית, על כל תגיה. "דרכי שלו×" ××™× ×Ÿ ×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª, ×ž×©×•× ×©×הרן יכול ×”×™×” להסיק בבטחון ×ž×œ× ×©×©×•× ×¤×•×’×¨×•× ×œ× ×™×‘×•× ×חרי שריפת הספרי×.
ובתוך כל הבלג×ן, × ×¢×œ×ž×” ×”× ×§×•×“×” העיקרית.
* * * * *
שריפת ×”×¡×¤×¨×™× ×‘×•×¦×¢×” ×‘×©×›×•× ×” ×—×™×œ×•× ×™×ª. תלמידי בתי הספר היו ככל ×”× ×¨××” דתיי×, ×”×ž×¦×™×ª×™× ×¢×¦×ž× ×•×“××™, ×בל מסגירי ×”×¡×¤×¨×™× ×”×™×• ×—×™×œ×•× ×™×, ×ו התחליף הזול המשווק תחת ×©× ×–×” בישר×ל. ×לו היו וד××™ ×”×× ×©×™× ×©×œ×”× ×”×™×• × ×§×™×¤×•×ª מצפון: בן תרבות ××™× ×• שורף ספרי×.
×בל רב ביקש ×ת הספרי×. וזה ×”×™×” רב ×¢× ×¡×ž×›×•×ª: ×”×™×” לו רמקול ורכב, ×›× ×¨××” של העיריה. והספרי×, ×”×•× ×ומר, ×”× ×¡×¤×¨×™ מיסיון. ××– ×ולי ×‘×¢×¦× ×–×” ×œ× ×›×œ כך × ×•×¨× ×œ×©×¨×•×£ ×ות×?…
×•×”×¡×¤×¨×™× × ×ž×¡×¨×• – כפי ש×הרן ידע שיימסרו. ×”×•× ×œ× ×”×™×” ×™×•×¦× ×œ×ž×בק ×›×–×” ×ילו חשב ×©×”×ª×•×©×‘×™× ×™×’×¨×©×• ×ותו במקלות ו××‘× ×™×. ול×חר מכן ×”× × ×©×¨×¤×•. ×ולי לכמה ×× ×©×™× ×–×” ×”×™×” ×œ× × ×¢×™×, ורוב×, ככל ×”× ×¨××”, ×œ× ×”×œ×›×• לצפות; ×בל ×”× ×œ× ×ž×—×• בקול.
כך פועלת קבוצה ×ž×”×¤×›× ×™×ª. ×”×™× ×ž×—×“×™×¨×”, בתקיפות ו×× ×™×© צורך ×’× ×‘×לימות, ×ת מסריה. ×”×ž×¡×¨×™× ×©×œ×” ×ž×™×•×¢×“×™× ×œ×”×‘×“×™×œ בין סוגי ×וכלוסיות ×•×ž×¡×ž× ×™× ×וכלוסיה המותרת בפגיעה, ולטשטש ×ת המובן מ×ליו.
המוסר ×”×× ×•×©×™ הבסיסי ×ž×•×¦× ×¢×¦×ž×• מותקף, ×”×”×’×™× ×•×ª מוצ×ת ×ת עצמה במצור. ×סור להרביץ – ×בל ×לה יהודי×, ×”× ×œ× ×‘× ×™ ×ד×; ×סור לגזול – ×בל ×לה ×ויבי ×”×¢×, ×©×ž×•×¦×¦×™× ×ת דמו, כל ×¨×›×•×©× ×•×“××™ ×’× ×•×‘; ×סור לרצוח – ×בל ×לה שחורי×, חל×ת המין ×”×× ×•×©×™, ×©×—×•×œ×ž×™× ×œ×× ×•×¡ ×ת × ×©×•×ª×™× ×• ×”×œ×‘× ×•×ª; ×סור לרצוח, ×œ×’× ×•×‘, למעול – ×בל ×לה גויי×, ××ª× ×§×¨×•×™×™×Ÿ ××“× ×•×ין ×”× ×§×¨×•×™×™×Ÿ ×ד×, × ×©×•×ª×™×”× ×—×©×•×“×•×ª על ×”×–× ×•×ª ×•×”× ×—×©×•×“×™× ×¢×œ גזל ורציחה.
ורוב ×‘× ×™ ×”×ד×, ×›×©×”× × ×ª×§×œ×™× ×‘×ž×”×¤×›×Ÿ ××œ×™× ×•× ×—×•×©, ×©× ×©×¢×Ÿ על מטען תרבותי הדומה לשלה×, ידחו ×חורה ×ת ×”×× ×•×©×™×•×ª ×©×œ×”× ×ž×¤× ×™ הפרטיקולריות. רוב ×”×’×¨×ž× ×™× ×œ× ×הבו ×ת מה ×©×”× ××¦×™× ×¢×©×• ×œ×™×”×•×“×™× â€“ ×בל ×לה היו רק יהודי×, ×”× ×œ× ×”×™×• ×©×•×•×™× ×ת התסבוכת. ×¨×•×‘× ×¡×‘×¨×• שזו ברוטליות יתר, הגזמה – ×•×œ×›×•×œ× ×¨×•×•×— כשהכל ירד למחתרת, ×›×©×”×™×”×•×“×™× "היגרו מזרחה". ×›×•×œ× ×™×“×¢×• מה קורה במזרח, ובשלב מוקד×: החל מ-1942 – ×•×›×•×œ× × ×•×¨× ×”×©×ª×“×œ×• ×œ× ×œ×“×¢×ª. (×”×“×•×’×ž× ×”×–×• ××™× × ×” מיועדת לבצע השוו××” בין ×”××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×•×”× ××¦×™× â€“ כל המצוי בשתי התורות מבחין בה ×ž×ž×™×œ× â€“ ××œ× ×œ×¦×™×™×Ÿ ×“×•×’×ž× ×©×›×‘×¨ × ×—×§×¨×” לעייפה ×•×”×™× ×ž×ª×•×¢×“×ª היטב, הרבה יותר מ×שר הדוגמ×ות של ברה"מ ×ו של ×”×“×¨×•× ×”××ž×¨×™×§× ×™).
רוב ×”×’×¨×ž× ×™× ×”×™×• ×× ×˜×™×©×ž×™× ×œ×˜× ×˜×™× â€“ ×”× ×œ× ×”×™×• ×¤×•×¢×œ×™× ×›× ×’×“ ×™×”×•×“×™× ×‘×¢×¦×ž×, ×פילו ×œ× ×‘×¨×ž×ª הקללה, ×בל היו ×ž×ª×§×©×™× ×œ×ž×—×•×ª על כך. ויקטור קלמפפר תי×ר ×‘×™×•×ž× ×• כיצד, עמוק בתקופה ×”× ×צית, ילד צעק לעברו "יהודי מלוכלך" – ו×מו של הילד × ×–×¤×” בו מיד ×•×”×ª× ×¦×œ×”. ××œ× ×©×œ×”×•×¦×™× ×ž×§×¨×” ×ž×“×”×™× ×חד (קבוצה של × ×©×™× "×ריות" ×”× ×©×•×ות ×œ×‘×¢×œ×™× ×™×”×•×“×™×™× ×”×ª×™×™×¦×‘×• – בזמן המלחמה! – מול מטה הגסטפו בברלין, ודרשו ברעש ×ת שחרור בעליה×, והצליחו), ×œ× ×”×™×ª×” מח××” פומבית על רדיפת היהודי×.
×”×›× ×¡×™×” הקתולית × ×¢×ž×“×” על ×”×¨×’×œ×™× ×”×חוריות וסירבה להסגיר ×™×”×•×“×™× ×©×”×ª× ×¦×¨×• – ×בל ×ž×‘×—×™× ×ª×”, ובצדק, ×לו ×œ× ×”×™×• יהודי×. ×”×›× ×¡×™×•×ª ×”×¤×¨×•×˜×¡×˜× ×˜×™×•×ª, ××ž×•× ×•×ª תמיד על ×›× ×™×¢×” לשלטון, התקפלו תוך פחות משלושה חודשי×, גירשו והסגירו ×ת חבריהן שהיו ×ž×ž×•×¦× ×™×”×•×“×™ – שבירה ×›×” בוטה של כל התי×ולוגיה ×”× ×•×¦×¨×™×ª, שקשה להבין ×יך הן ציפו ×œ×”×§×¨× × ×•×¦×¨×™×•×ª ×חר כך.
ההשמדה היהודית × ×•×œ×“×” ×‘×ª×•×›× ×™×ª T4 ×”× ×צית, בסוף 1939. זו היתה ×”×ª×›× ×™×ª ל"המתת חסד" של × ×›×™× ×•×—×•×œ×™ רוח. ההתחלה היתה ×¦× ×•×¢×”: ילד ×חד, שהוריו שלחו מכתב ללשכת הפיהרר וביקשו "פתרון" עבורו. מכ×ן × ×‘× ×ª×” ×ימפריה ×§×˜× ×” של ×ž×•×ž×—×™× ×œ×¨×¦×— ילדי×, ×œ×•×—×ž×™× ××ž×™×¦×™× ×©×”×¨×¢×™×œ×• × ×›×™×, ×•×’×™×‘×•×¨×™× ×’×“×•×œ×™× ×©×”×›× ×™×¡×• חולי רוח לת××™ ×’×–×™×. כל ×”×× ×©×™× ×”×לה ישמשו ×חר כך ×‘×ª×›× ×™×ª ההשמדה היהודית: ×”× ×™×ž×¦×™×ו ×ת ת××™ ×”×’×–×™× ×”×§×‘×•×¢×™× ×•×”×ž×ž×•× ×¢×™×, ×”× ×™×‘× ×• ×ת ×ושוויץ, סוביבור, ×˜×¨×‘×œ×™× ×§×” ×•×ž×—× ×•×ª ×חרי×, ×•×’× ×™×©×ž×©×• כמפקדיה×.
×בל ×›×©× ×•×“×¢ דבר ההשמדה, קמה ×–×¢×§×” ×יומה ×‘×’×¨×ž× ×™×”. הבישוף ×’×לן × ×©× ×“×¨×©×” ×מיצה בקתדרלה שלו. דעת הקהל התקוממה – והיטלר מיהר להוריד ×ת הפרויקט למחתרת. ×”×•× ×™×—×•×“×© שוב, הרבה יותר בשקט, רק ×חרי הפלישה לרוסיה. ×©×•× ×–×¢×§×” כזו ×œ× ×§×ž×” כשהושמדו היהודי×. כשכומר ×חד – × ×™×™×ž×•×œ×¨ הידוע – ×”×¢×– לצייץ, ×”×•× ×ž×¦× ×ת עצמו ×‘×ž×—× ×” ריכוז, וזהו.
×”×× ×•×©×™×•×ª ×”×’×¨×ž× ×™×ª × ×ª×§×œ×” ×‘× ×•×’×“× ×™ ×”×× ×˜×™×©×ž×™×•×ª, ו×לו יכלו לה. ×”×× ×•×©×™×•×ª הבסיסית של ×”×™×”×•×“×™× ×”×ורתודוקסי×, רוב ×ž× ×™×™× × ×©×œ יהודי ישר×ל, × ×ª×§×œ×ª ×‘× ×•×’×“× ×™ ×©× ×ת ×”××“× ×©×œ היהדות. ושוב: ×ין לזה ×©×•× ×§×©×¨ לסכסוך ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™. יהודי מפולין, ציין בועז עברון, דיבר ב×ותו תיעוב על "הגויי×" ש×פשר ×”×™×” לשמוע ×’× ×צל יהודי ממרוקו. המשותף ×œ×™×”×•×“×™× ×”××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×”×•× ×“×ª× ×•×©× ×ת×, ו×ין להפריד בין ×”×©× ×™×™×.
××– כשב××™× ×ª×œ×ž×™×“×™× ×“×ª×™×™× ×œ×סוף ×¡×¤×¨×™× ×œ×©×¨×™×¤×” מביתו של "×—×™×œ×•× ×™" ישר×לי, ×”×•× × ×ž×¦× ×‘×“×™×œ×ž×”. מצד ×חד, ×”×•× ×™×•×“×¢ יפה ש×סור להשמיד ספרי×. מצד ×©× ×™, ×לה ×¡×¤×¨×™× ×©×œ "×”×”×". וברוב ×”×ž×§×¨×™× ×”×•× ×ž×¡×’×™×¨ ×ות×. ×”×•× ×§×¦×ª מתבייש, קצת ×œ× × ×¢×™× ×œ×• – ×בל ×–×” ×œ× ×ž×©×”×• שיוצ××™× ×¢×œ×™×• למ×בק. ×œ× ×—×¡×¨×•×ª לו, ×חרי הכל, צרות בחיי×. הבה פשוט × ×¤× ×” ×ת המבט.
ו×× ×”×•× ×™×¨××” מישהו מוכה על ידי ×›× ×•×¤×™×” ברחוב, הרתיעה שלו להתערב – החשש מפגיעה פיזית על ידי ×”×‘×¨×™×•× ×™× â€“ תקבל תירוץ × ×•×¡×£ ×× ×™×מרו לו שה×יש ×”×•× "×ž×™×¡×™×•× ×¨" ×ו "ערבי". במ×בק בין ×× ×•×©×™×•×ª×• ובין הפרגמטיות שלו, ×–×” עשוי להיות שיקול מכריע.
ו×× ×ª×•×¦×ª ×›× ×¡×™×”, והן מוצתות, ×”×•× ×™×’×™×“ שזה ×œ× ×‘×¡×“×¨, ×בל… ×”×•× ×œ× ×™×œ×š להפגין ×הדה. ×”×•× ×פילו, סביר ×œ×”× ×™×—, ×™×™×ž× ×¢ ×ž×œ×—×ª×•× ×¢×œ עצומה × ×’×“ השריפה. ×›× ×¡×™×”, ×חרי הכל. ו×× ×‘×©×›×•× ×” שלו יתחילו להופיע ×©×œ×˜×™× ×”×§×•×¨××™× ×œ×”×¢×¡×§×ª× ×©×œ ×™×”×•×“×™× ×‘×œ×‘×“, סביר ×œ×”× ×™×— ×©×”×•× ×פילו ×œ× ×™×‘×™×Ÿ מה ×œ× ×‘×¡×“×¨ בזה.
ובסדק ×”×–×” – הפער בין ×”×× ×•×©×™×•×ª ובין היהדות – ×ž×©×ª×ž×©×™× ×”×ž×”×¤×›× ×™× ×”×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×¡×™×¡×ž×” הרדיקלית (במובן המקורי של המילה, ×”×™×™× ×• חזרה לשורשי×) של "השבת עטרה ×œ×™×•×©× ×”", של "×ž×“×™× ×ª הלכה", של "×ž×“×™× ×” יהודית כפי ×©×”×™× ×¦×¨×™×›×” להיות" וכפי ×©×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×ª×§×™×™×ž×”. על ×–×” ×× ×™ מדבר, על חולשתה ותלישותה של הליברליות הישר×לית, המוחלשת על ידי ×”× ×•×’×“× ×™× ×”×™×”×•×“×™×™× ×©×œ רוב חבריה.
* * * * *
ש×לה × ×•×¡×¤×ª הר×ויה להש×ל ×”×™×, מה ל×הרן ×•×œ× ×¦×¨×•×ª? סביר ×©×œ× × ×ª×§×œ ×‘× ×•×¦×¨×™ מימיו. ×”×•× ×™×•×¦× ×¦×¤×•×Ÿ ×פריקה, ×©×”×¤×¢× ×”××—×¨×•× ×” שבה היתה × ×•×¦×¨×™×ª היתה בתקופת יורשו הישיר של מוחמד. מה לו ולפחד ×”× ×•×¨× ×ž×Ÿ המסיון? ×”×¨×‘× ×™× ×©×©×¨×¤×• ×ת הספרון שלי היו ××©×›× ×–×™×, ×”× × ×©×ו ×¢×ž× ×ת ×˜×¢× ×”×ª×‘×•×¡×” ×”× ×•×¨× ×©×œ היהדות בשוק ×”×¨×¢×™×•× ×•×ª, ×ת רוב ×”×™×”×•×“×™× ×©×‘×—×¨×• לעזוב ×ת היהדות ×ל ×”× ×¦×¨×•×ª. ×בל מה ל×הרן ולזה?
התשובה ×”×™× ×”×¢×ª×§×ª ×©× ×ת ×”××“× ×ž×Ÿ היהדות ×ל ×”×¦×™×•× ×•×ª. ×”×™× ×œ×§×—×” ×ת מ×ות ×©× ×•×ª ×”×©× ××” חסרת ×”××•× ×™×, והעבירה ×ותן הל××” ×ל כל ×—× ×™×›×™×”. ×”×™× ×–×•, ×חרי הכל, שיצרה ×ת ההבדל המל×כותי בין "היסטוריה יהודית" ו"היסטוריה כללית": ×ותה חלוקה יהודית-בעליל, המבדילה בין קודש לחול, בין ישר×ל לעמי×. ×”×™× ×©×”×¤×›×” ×ת ההיסטוריה לקרימוזה להיסטוריה הרשמית של ×”×ž×“×™× ×”: תלמידי ישר×ל × ×•×œ×“×™× ×•×ž×כלת ×‘×œ×™×‘× â€“
×לוהי ×”×בות, ×™×“×¢× ×•
ש×תה ×‘×—×¨×ª× ×• מכל הילדי×,
×הבת ×‘× ×• ורצית ×‘× ×•.
ש×תה ×‘×—×¨×ª× ×• מכל הילדי×
להרג מול ×›×¡× ×›×‘×•×“×š.
ו×תה ×ת ×“×ž× ×• ×וסף בכדי×,
×›×™ ×ין לו ×וסף מלבדך,
ו×תה מריחו כמו ריח פרחי×,
ו×תה מלקטו במטפחת,
ו×תה ×ª×‘×§×©× ×• מידי הרוצחי×,
ומידי ×”×©×•×ª×§×™× ×’× ×™×—×“.
והמטפחת הזו של ×לתרמן, ×”×× ×ין ×”×™× ×”×“ ברור לפורפיריון – ×ותו בגד חמוץ ×ž×“× ×©×‘×™×“×™ ×”×ל ב×גדות ×”× ×§×ž×” ×”××©×›× ×–×™×•×ª, הבגד שכ×שר יכוסה כולו ×‘×“× ×™×¢×©×” ×”×ל × ×§×ž×•×ª גדולות בגויי×? ×”×× ×ין ×–×” ×ותו פורפיריון שלשמו רצחו ×בות יהודי הריין ×ת ילדיה×, כדי לכסותו בד×, כדי ×œ×”×§×“×™× ×•×œ×”×‘×™× ×ת ×”× ×§×ž×” הגדולה?
×”×¦×™×•× ×•×ª לקחה ×ת ×©× ×ת ×”××“× ×©×œ היהדות, ועליה ×‘× ×ª×” ×ת עצמה. הצדקתה היתה ×”×©× ××” – התפיסה המשותפת לה ול×× ×˜×™×©×ž×™× ×›×™ ×œ×™×”×•×“×™× ×ין ×ž×§×•× ×‘×ירופה – ×•×”×™× ×”×ª×—×–×§×” עוד יותר ×חרי השו××”, עד שהפכה לדתה הרשמית של ישר×ל. בדמיון הישר×לי, ×”× ×•×¦×¨×™× ×•×”× ××¦×™× â€“ ×ידי×ולוגיה פג×× ×™×ª ×× ×˜×™ × ×•×¦×¨×™×ª, שרדפה ×ת ×”×›× ×¡×™×” הקתולית – ×ž×ª×¢×¨×‘×‘×™× ×–×” בזה ×œ×œ× ×”×›×¨. הט×בו הישר×לי ×”×חרון, כידוע, ×”×•× ×˜×™×ž×•× ×”×“× ×¢×œ ידי ×—×ª×•× ×” ×¢× "גויה" – וזה ט×בו ×—×–×§ מ×ד ×’× ×‘×§×¨×‘ ×—×™×œ×•× ×™×-לכ×ורה.
* * * * *
ומה יקרה ×‘×™×•× ×©×‘×• ×™×”×™×” ×›×ן "רוב יהודי", שירצה ×ž×“×™× ×” יהודית? מה יקרה ×›×©×”×•× ×™×¨×¦×” להגביל ×ת ×–×›×•×™×•×ª×™×”× ×©×œ ל×-יהודי×? ×× ×—× ×• ×œ× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ השמדה, חלילה וחס, ישר×ל ×”× ×¨×—×ž× ×™× ×‘× ×™ ×¨×—×ž× ×™× â€“ ×בל מה פת××•× ×©×™×”×•×“×™, ×‘×ž×“×™× ×ª היהודי×, יקבל פקודות מגוי?
מה שיקרה ×”×•× ×©×ž×§×‘×™×œ×” – תחילה מרוככת – של חוקי × ×™×¨× ×‘×¨×’ יעברו פה כמו סכין חמה בחמ××”; ×ª×¦× ×”×¤×§×•×“×” ×©×™×”×•×“×™× ×•×’×•×™×™× ×œ× ×™×—×™×• ביחד – וז×ת ×œ× ×ª×”×™×” ×©×•× ×‘×¢×™×”, ו××£ ×חד ×œ× ×™×ž×—×”, ×›×™ מי רוצה × ×™×©×•××™ תערובת ובכל מקרה ×–×” רק ×¢× ×™×™×Ÿ של תל ××‘×™×‘×™× ×©×•×ª×™ ל×טה, ×לה ×ž×”× ×©×”× ×œ× ×”×•×ž×•××™×.
ו×חר כך תתחיל ×”×¦× ×–×•×¨×” השקטה על ספרי×. רק ×›×לה ×©×ž×‘×–×™× ×ת היהדות, כמובן. רוב ×”×—×™×œ×•× ×™× ×”×מיתיי×, ×לו ×©×ž×—×–×™×§×™× ×ת ×”×ž×“×™× ×” הזו מכוח מיסיה×, כבר יהיו על מטוס בדרך ללוס ×× ×’'לס, ×¢× ×”×œ×פטופ שמכיל ×ת הסט×רט-×פ. ×לו שיש×רו ×œ× ×›×œ כך ×™×‘×™× ×• מה ×œ× ×‘×¡×“×¨ ×‘×¦× ×–×•×¨×”; ×”× ×ž×ž×™×œ× ×œ× ×§×•×¨××™× ×™×•×ª×¨ מדי, יש ×œ×”× ×‘×¢×™×” ×¢× ×¡×¤×¨ ×¢× ×¦×œ×‘ קרס על הכריכה, ×’× ×›×©×ž×¡×‘×™×¨×™× ×œ×”× ×©×ž×“×•×‘×¨ בספר היסטוריה. ×”× ×œ× ×ž×‘×™× ×™× ×œ×ž×” צריך ספרי היסטוריה.
×חר כך תשלול ×”×›× ×¡×ª זכות הצבעה ×ž×œ× ×™×”×•×“×™×. ודוק: ×”×™× ×œ× ×ª×©×œ×•×œ ××•×ª× ×ž×¢×¨×‘×™× (החלטה כזו תעבור ×’× ×”×™×•×), ××œ× ×ž×›×œ מי ש××™× ×• יהודי. ×•×›×•×œ× ×™×’×™×“×• שזו ×ž×“×™× ×” יהודית, ומי שיהיו לו מחשבות ×©× ×™×•×ª – יבין שזו ×כן ×ž×“×™× ×” יהודית ושעדיף ×©×™×¡×ª×•× ×ת הפה. מה, חסרות לו צרות? ×ž×ž×™×œ× ×”×× ×˜×™×©×ž×™× ×”×¤×¡×™×§×• ×œ×§× ×•×ª סחורות ישר×ליות, הכלכלה קורסת, וצריך לד×וג ×œ×¤×¨× ×¡×”. ××– ×× ×”×—×‘×¨×™× ×”×‘× ×™ ×–×•× ×•×ª ×©×œ×”× ×ž×—×¨×™×ž×™× ××•×ª× ×•, שיסתדרו בלי זכויות.
×›×™, כפי שידע כבר יל"×’, ×ו ש×תה יהודי ×ו ש×תה בן ×ד×. ×”×©× ×™×™× ××™× × ×“×¨×™× ×‘×›×¤×™×¤×” ×חת. ומי שבחר ביהדות, ויתר במידה רבה על ×× ×•×©×™×•×ª×•. ×§×™×‘×œ× ×• לכך הדגמה טובה השבוע ב×ור יהודה. למרבה הצער, סביר שיש עוד הוכחות בדרך.
ומלבד ×–×ת, יש להפסיק ×ת רצח ×”×¢× ×‘×“×רפור.
(יוסי גורביץ)