החברים של ג'ורג'

עוד "שליח ציבור"

כשנעצר יגאל עמיר לאחר רצח רבין, בימים שבהם עוד היה מקובל לכתוב את האמת ולא לטייח אותה – להזכיר את פתיחת הבקבוקים בתפוח עם הידיעה על הרצח; את הריקודים של משלחת "בני עקיבא" בפולין; את העובדה שעמיר לא היה "עשב שוטה" אלא פעל כחלק ממחתרת של בחורי ישיבות הסדר – הוא אמר משהו שהתקשורת הישראלית והציבור הישראלי העדיפו לשכוח: שהוא לא היה אדם פרטי, שהוא פעל כשליח ציבור, שאם הציבור (כמובן, הציבור "שלו") לא היה מאחוריו, הוא לא היה יכול לעשות את זה.

ציבור חובשי הכיפות נכנס לפאניקה קלה כתוצאה מחשיפת האמת הלא נעימה הזו, והתחיל – זמנית – תהליך של התרחקות מעמיר ומהחוגים שסבבו אותו. זה היה קל יחסית: עמיר היה משולי המחנה. כשהאש ליחכה במישהי שהגיעה מלב הממסד של המתנחלים, מרגלית הר שפי – מי שכזכור לא רק לא התריעה על הפשע המתקרב, אלא ביררה עבור עמיר איך לפרוץ לנשקיה של ההתנחלות שלה, והלכה עבורו לשלמה אבינר כדי לקבל פסק "דין רודף" על רבין – השורות התאחדו סביבה מיד. היא התקבלה בהתנחלות שלה, לאחר שחרורה, בשירת "עוצו עצה ותופר." מאחורי הקלעים, כמובן, כבר בשנה שלאחר הרצח נמצאו בבתי ספר דתיים שורה של התבטאויות אוהדות לעמיר ולרצח, ועם קריסת הסכמי אוסלו בדם ואש, הדעות הללו התחילו לנוע אל המיינסטרים.

המתנחלים, כמובן, מכחישים בתוקף את המושג של "שליח ציבור." מעניין, על כן, לבחון את התנהלותו של חלק מהממסד המתנחל בפרשת צבי סטרוק. על פרשת החטיפה והתקיפה של קטין פלסטיני שבה הורשע הלז, בנה של מייסדת "ארגון זכויות האדם ביש"ע" (זוכרים את הטענה של הימין, שהאנטי-ציונים "אימצו לעצמם את שפת זכויות האדם"? כמו בהרבה שקרים אחרים שלהם, מדובר בהשלכה), כתבתי כאן. למרבה השמחה, ערעורה של הפרקליטות על קולת עונשו של סטרוק – 18 חודשי מאסר בסך הכל – התקבל, והעונש הוכפל לשלוש שנות מאסר.

בימים אלה צריך סטרוק להתחיל לרצות את עונשו. כמקובל במקרה של אדם שהורשע בחטיפה והתעללות של קטין, נערכה לו מסיבת פרידה. בין המשתתפים בה ניתן למצוא את החשוד הקבוע, דב ליאור, כמו גם את חיים "מגן הפדופילים" דרוקמן ואת חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומני).

למה לעזאזל מטריחים אנשים כמו ליאור, דרוקמן ואלדד את עצמם למסיבה של סטרוק? כדי להבהיר לכל מי שצריך הבהרה שיכול להיות שהוא יפול, אבל יש מי שעומד מאחוריו, ושכשהוא ישתחרר – בעגלא ובזמן קריב – יהיה מי שידאג לו. לא לו גורלו של פושע מורשע מן השורה. לו יש קהילה תומכת, שתדע להעניק לגיבור ישראל את הגמול המגיע לו. ליאור אמר זאת כמעט במפורש: "צביקה לא נתפס כאדם פרטי. הוא מייצג ציבור ויישוב שכל הנושא שלו זה הרחבת ההתיישבות בכל מרחבי ארצנו. יש התנגדות מרשעים מבחוץ ואנשים בתוך עמנו. הלבישו לו תיק ותפרו אותו. הוא צריך לדעת שנתפס על דבר שיש בו ערך חינוכי חשוב: שידעו שיש אנשים שמוכנים בתוך מסירת נפש עצמית להציל את הארץ, מה שיביא את הביטחון והשלום." ההדגשות שלי.

אז חטיפת קטין והתעללות בו הופכת ל"מסירות נפש עצמית להציל את הארץ," מסירות נפש נגד השלטון המרושע כמובן. ואם חטפת והתעללת בקטין פלסטיני במסגרת הנסיונות לגרש את הפלסטינים מעל אדמתם – סטרוק שורץ באש קודש, אחד המאחזים היותר ידועים לשמצה בשל הפגיעה בשכניהם – אז אתה גם, אליבא דליאור וכל מי שלא קם ומחה, גם הופך לשליח ציבור.

לגזור ולשמור, לפעם הבאה שממשלת נתניהו תתלונן על "ההסתה הפלסטינית."

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

22 תגובות על ”עוד "שליח ציבור"“

  1. אוטו פוקוס הגיב:

    יתר על כן – גם "הלבישו לו תיק ותפרו אותו", וגם "נתפס על דבר שיש בו ערך חינוכי חשוב". גם לא עשה כלום, השה התמים, וגם מה שעשה בכלל היה "בתוך מסירת נפש עצמית להציל את הארץ".

    • חיליק הגיב:

      אותה פרקטיקה עובדת גם עם רצח רבין – מצד אחד תלי תלים של פלפולים שנועדו להוכיח שלא ידיו שפכו את הדם, ומצד שני הערכה לא מוסתרת למעשה.

  2. גיא הגיב:

    הכל נכון, אבל יש אי דיוק היסטורי קטן: הר שפי הלכה לאבינר דווקא כדי לראות איך *אין* על רבין דין רודף
    והאם יש לעשות משהו בעניין מישהו שמתייחס לרבין כרודף. זו הראיה שהרשיעה אותה בסוף, שהוכיחה שהיא לקחה את הרצח ברצינות ולא מנעה אותו.

  3. מוטי הגיב:

    ובכל זאת הם טורחים לטעון ש"הלבישו לו תיק" ולא הייתי פוטר בקלות את האפשרות שהם (לפחות חלקם) באמת מאמינים בזה. (באוזניי שמעתי את הרב דרוקמן אומר שלא ייתכן שהרב פרדס אנס, כי הוא מכיר אותו באופן אישי)
    גם זו פתולוגיה אבל מסוג שונה. היא אינה מצדיקה את מעשי הרשע, אלא שוללת א-פריורית את האפשרות שמישהו "משלנו" יבצע מעשי רשע.

  4. צודק!! הגיב:

    רק מוכיח את זה שצריך להגיע לעצרת המרכזית לציון 17 שנה לרצח רבין

    https://www.facebook.com/events/438486659528039/

  5. גרייף הגיב:

    מי בדיוק האדם שעדיין, היום, מאמין שציבור המתנחלים בפרט וציבור לובשי הכיפה באופן רחב מאמין שצריך להתנחל בכל שטחי ארץ ישראל, ולגזול את זכויות הפלסטינים עליה?

    ז"א במקרה של עמיר, היו אנשים שלא רצו שיראו אותו כנציג ציבור, כי הוא פגע ביהודי. אבל במקרה של יהודי שפוגע בערבי, מי האדם שמתבייש בקשר איתו? לא רק חברי כנסת באים לבקר אותם, מקימים עמותות כדי להגן עליהם, אתרים שמקדמים את המשנה שלהם ומהללים את מעשיהם, ומפרסמים כל פיפס שלהם בפייסבוק ומיד מקבלים מאות לייקים.

    האנלוגיה הזו פגומה. "אלו קרוים אדם ואלו לא קרוים אדם" – זו ההלכה שאתה מצטט כל הזמן, לא? עמיר פגע באדם; סטרוק לא.

  6. חיליק הגיב:

    בהקשר של "כשעוד היה מקובל לכתוב את האמת ולא לטייח אותה" ראוי להזכיר את ההשתפנות הכאילו-ממלכתית של התקשורת, שנמנעה מלשדר את הראיון עם האסיר עמיר, בו הצהיר על ההשראה שקיבל משרון, מגנדי ומרפול.

    ובהקשר של צבי סטרוק כדאי לציין שמלבד החטיפה וההתעללות, הוא גם הרג בבעיטה גדי בן יומו.

    • גיל ב' הגיב:

      זה כמו הבדיחה הישנה על מבחן הקבלה לכ"ך? כשאומרים למועמד שהוא צריך להרוג 3 ערבים וחתול וכשהוא שואל "למה חתול?" הוא מתקבל. כנראה שצבי סטרוק היה נכשל במבחן כזה…

  7. קובי הגיב:

    כמה הסתה, שנאה ואי דיוקיים עד כדי שקרים במאמר אחד? מדהים

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בספר החדש "מלחמות הצללים" נחשף שהראשון שהפיץ את תיאוריות הקונספירציה על עמיר-בשליחות-השב"כ היה ביבי…

  9. עדו הגיב:

    האמת שעל אריה אלדד אני קצת מתפלא. כלומר חשבתי שיש לו איזו תדמית מהוגנת לשמור עליה.

  10. גיא הגיב:

    לא אהבתי שציטטת את דב ליאור בלי מראה מקום… בעיניי זה קצת גרע מהאמינות וחבל. רצ"ב הלינק למאמר של "הארץ" בנושא שגם בו מובאים הדברים הנ"ל.
    http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1837179

  11. An Cat Dubh הגיב:

    קוראים לפדופיל "סטרוק"? מלשון "Stroke"? זה מבדח באופן מריר מכדי להיות אמתי.

  12. גיא הגיב:

    והפס"ד החדש זמין במרשתת בניגוד לקודמו (לפחות בעת כתיבת הפוסט הקודם…)
    http://www.yesh-din.org/userfiles/file/%D7%94%D7%9B%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%AA%20%D7%93%D7%99%D7%9F/StruckHCJruling_Aug13-12.pdf

  13. קובי הגיב:

    גם אני קובי, מסכים לחלוטין למה שיוסי כתב, ואין לי מושג מי הבחור שגנב את הכינוי שלי