החברים של ג'ורג'

שקרנים, שקרנים ארורים, וציונים

בני בגין הוא אדם משונה. הוא לוקח ברצינות את הרעיון שישראל צריכה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית. בדרך כלל, מי שמדבר על כך עושה זאת תוך גיחוך וקריצה. בגין באמת מאמין שאפשר לרבע את המעגל הזה. הוא גם חשב שאפשר לנהל כיבוש תוך שמירה על זכויות האדם של הנכבשים. בשנת 1999 הוא הציג את מועמדותו לראשות הממשלה, הסיר אותה בסופו של דבר, ורץ בראש סיעת האיחוד הלאומי. הצלחתה היתה מוגבלת, ובגין פרש מן הכנסת באכזבה, כשהוא מציין שלא מצא די תומכים לרעיון של ימין שתומך בדמוקרטיה.

אתמול האיש הישר הזה הטיל פצצה: הוא הודיע לוועדת הפנים של הכנסת, שדנה בחוק פראוור – שהוא בעצם חוק פראוור ומתווה בגין – שבניגוד למה שאמרו לנו התועמלנים של הממשלה, הוא מעולם לא קיבל את הסכמתם של הבדואים למתווה. הסיבה לכך, אמר בגין, פשוטה למדי: הוא מעולם לא הציג להם אותו. אפילו בימין היהודי יתקשו לטעון שאדם הסכים למשהו, אם כלל לא ידע עליו.

עבור יריב לוין זו היתה סיבה להקשות את חייהם של הבדואים עוד יותר, אבל אפילו התולעת הזו נאלצה להודות שבהנתן שזה המצב, אין מנוס אלא לדחות את ההצבעה על החוק, אולי אף לבטלה כליל. כל מתווה בגין-פראוור תלוי כעת על בלימה.

והפארסה הקטנה הזו חשובה משום שבמשך חודשים חפרו לנו אנשי ה-hasbara במוח בטענה שהבדואים הסכימו לתכנית. החשוד בפשעי מלחמה, דורון אלמוג, הפליג בשקריו ואמר ש-80% מהבדואים הסכימו לתכנית אבל הם חוששים מהאחרים. כבר אז הם היו מופרכים: איך אפשר לדעת אם אנשים מסכימים למשהו, אם הם מסרבים לדבר? כעת, אחרי שאלמוג התבסס בדבריו על בגין, בגין מתנער מהמיוחס לו. לא היה ולא נברא.

אלמוג לא עמד לבדו בחזית השקרים הללו. שורה שלמה של אנשי hasbara ותועמלנים אחרים צרחה וצווחה ואמרה שדיברו עם הבדואים, שהבדואים הסכימו, ושהכל בסדר ושכל מה שיש כאן הוא חרחור מלחמה מצד ארגוני זכויות אדם/חברי כנסת פלסטינים/מפגינים זרים שמבקשים אקשן.

במילים אחרות, מכרו לנו כאן את הלוקש הישן ביותר של הימין הגזעני, שימיו כימי הקו קלוקס קלאן: שהנייטיבס בעצם בסדר, הם שורקים ושרים בשדות, ושום רעיון זדון לא מטריד את מוחם הפעוט. עד שמגיעים כל מיני מסיתים ליברלים/קומוניסטים/סססססמולנים/פוסט ציונים ומכניסים להם רעיונות על שוויון לראש, ואז אנחנו עוברים באחת מגן העדן הזה למצב שבו ה-natives are restless ואין לנו ברירה אלא לטבוח בהם, ובזה אשמים כמובן המסיתים, שהם תמיד מבחוץ, תמיד קושרים חורשי רעה, ושמבחינתם היליד שלא תהיה לנו ברירה אלא לפצפץ את גולגלתו כי הוא הרים ראש, הטמבל התמים, הוא רק שמן על גלגלי המהפכה.

הנה בן דרור ימיני:

"חלק ניכר מהבדואים כבר הסכימו לתוכנית. אלפים רבים עברו ליישובי קבע, עם תשתיות, עם דרכים מסודרות, עם מים זורמים ועם חשמל. הכל חינם אין כסף. ההסדר מעניק לבדואים את המעבר מחברה נוודית לחברה מודרנית. אבל "ארגוני הזכויות" נכנסו לתמונה. הם הפיצו אינספור שקרים, שעסקנו בהם כבר ביום שישי במעריב. הם סיפרו על גזל, על נישול, על טרנספר, על כך שמה שעושים לבדואים זה מה שעשה משטר אנטישמי ליהודים. כך שהרדיקליים ביותר שבין הבדואים קיבלו זריקות עידוד, ואלה שכבר הצטרפו להסדר הרגישו כמו פראיירים."

ההדגשות שלי. נחזור שוב על העובדות: אף בדואי לא הסכים לתכנית משום שהיא מעולם לא הוצגה לבדואים. אם מישהו ראה את "ישובי הקבע עם התשתיות", הוא מתבקש לעדכן את תושבי הנגב. הם לא מכירים אותם. הבדואים לא מהווים חברה של נוודים כבר יותר מ-100 שנה. אף אחד לא יטען שהחברה הבדואית מודרנית במיוחד, אבל נוודים הם לא. יש להם ישובי קבע שנמצאים בשטח יותר מ-100 שנים. אבל לשיטת ימיני הכל היה טוב, עד ש"ארגוני הזכויות" (המרכאות הכפולות שלו) התערבו והפיצו את הארס שלהם.

את אותה התעמולה אפשר למצוא גם אצל אלמוג:

"ההפגנות לא באות מתוך החברה הבדואית ואף קיבלתי מכתב התנצלות מראש שבט המבקש סליחה על האירועים האלימים […] הבדואים הם אזרחים שווי זכויות במדינה. חברי הכנסת בחרו במחאה באמצעים של התססה והסתה, ואמירות קשות כלפי מי שעמל על התוכנית. […] מדובר בשלב מאוד רגיש. יש תפיסה של המתנגדים הבדואים שצריך להנציח כל פחון – לא כדי לשמר את החברה הבדואית, אלא כדי ליצור רצף טריטוריאלי בין חברון לעזה. […] בני בגין הסתובב בשטח במשך שנה שלמה, שוחחנו עם מאות אם לא אלפי תושבים. היו דיונים ותיקונים עד לקבלת המסמך הסופי, ישבנו עם ארגונים שמתנגדים, 'עדאלה' ו'במקום' משמאל ועם 'רגבים' מימין. אי אפשר שכולם יהיו מרוצים."

שוב, ההדגשות שלי. שניה, לא הבנתי. "ההפגנות לא באות מתוך החברה הבדואית" או "יש תפיסה של המתנגדים הבדואים שצריך להנציח כל פחון"? וממתי לחברי הכנסת אסור לבחור במחאה? להזכיר לך איך ניהלו חברי הכנסת של הימין את המאבק בתכנית ההתנתקות? ו-וואלה, צ'יף מקומי שלח לך מכתב התנצלות. יש לך את זה ביותר קולוניאליסטי? חשבת על האפשרות ש"ראש השבט" לא מייצג את הבדואים?

אשר לטענה ש"הבדואים הם אזרחי שווי זכויות במדינה" – אתה מכיר קבוצה של אזרחים מבני העם הנבחר שאשכרה חיה עשרות שנים בישובים בלתי מוכרים, כשאין לה גישה אפילו לשירותים בסיסיים כמו מים? כי מחקר של "פורום דו קיום בנגב" ועדאלה מצא שישראל מפרה בשיטתיות את הזכות שלהם לקבל מים; בחלק ניכר מהישובים הבלתי מוכרים המדינה מונעת מתושביהם מלקבל מים אלא במיכליות, ובאחרים היא מספקת להם חיבור בלתי ראוי, כשהיא גובה מהם מחיר שגבוה ב-65% מהתעריף בישובים הכפריים בישראל – כלומר, את מחיר המים הגבוה ביותר בישראל.

האם נזכה להתנצלות פומבית מבן דרור ימיני על השטויות שכתב, עכשיו כשהסתבר שאף אחד לא קיבל הסכמה של הבדואים לכלום? מאלמוג אין מה לצפות לכלום, הוא בשר מבשרו של הממסד הבטחוני – ואפשר ללמוד משהו מכך שכאשר המשטר הציוני רוצה “להסדיר” את נושא הבדואים, הוא פונה לאלוף פיקוד דרום לשעבר – אבל מה עם היושרה של ימיני? סתם, סתם, שאלה רטורית.

מה שאנחנו רואים כאן הוא התעוררות של הציבור הערבי שדורש את זכויותיו. הזמן של "הדור השפוף," זה שחווה את הנכבה של 1948 ושכפף את ראשו בפני המשטר הצבאי, נגמר מזמן. מה שעושה עדאלה עבור הפלסטינים והבדואים לא שונה בדבר ממה שעושים הארגונים שצצו כפטריות אחרי הגשם אחרי המחאה החברתית עבור האזרח היהודי הקטן: הן עומדות על זכויותיו מול ממסד דורסני שמוכר אותו לבעלי ההון, ובאותה הזדמנות גם מסבירות לו איך עובדת השיטה. אבל, לפני הארגון, תמיד קיים האדם בשטח, שנדרס על ידי המשטר.

ברור למה ראיסים מהסוג הישן והנתעב של אלמוג מבועתים מהמהלך הזה. ברור למה ארגוני ימין כמו "רגבים" זועקים כתרנגולות על סף שחיטה, כשאנשים מתעוררים ודורשים את הזכויות שלהם כאילו היו יהודים. אבל למה התקשורת מצטרפת למסע ההיסטריה הציבורי הזה, שכמו נכתב באיזה עיתון בלוסט קריק, אלבמה בשנות ה-70 של המאה ה-19?

כי בסופו של דבר, התקשורת הישראלית מעולם לא היתה "שמאלית." היא תמיד היתה ציונית, וציונות פירושה – אחרי יותר מ-100 שנים שלה – שמירה על זכויות היתר של היהודים. זה הכל. לפעמים העוול היה מוגזם, והכיבוש עורר חשש לעתידו של המשטר הציוני בישראל של 1948, אבל רוב מוחלט של העיתונות הישראלית מעולם לא עמד שמאלה מ"קדימה."

עכשיו נדרש המשטר לתקן חלק מהעוולות שיצר כלפי לא יהודים, והתקשורת היהודית משילה מיד את הפרטנזיות הליברליות שלה, זוכרת לאיזה מגזר היא נולדה, ומתייצבת כשבט אחד. ראינו את זה במידה ניכרת אחרי מותו של אריק איינשטיין; אנחנו רואים את זה בכל מקרה שבו המשטר מתייצב מול לא-יהודים. ותמיד, תמיד אותה עלילה קלאנית: הנייטיבס בסדר, הליברלים מהעיר הגדולה מקלקלים אותם.

די עם זה כבר.

הערה מנהלתית: עדי אלקין ואני נכנסים לישורת האחרונה של מבצע גיוס הכספים לקומיקס שלנו, "איך נפלו גיבורים." אנחנו עומדים על 194% מהיעד. אם בלש גראפי בעברית חשוב לכם, אנא נצלו את ארבעת הימים שנותרו כדי להעלות תרומה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

36 תגובות על ”שקרנים, שקרנים ארורים, וציונים“

  1. אור ברקת הגיב:

    במקרה של ימיני אפילו אם הייתי חי באנטארטיקה עשרים שנה וחוזר בלי לדעת כלום על המצב והייתי קורא על היישובים מלאי התשתיות שהכל ניתן בהם *חינם* לבדואים הייתי ככל הנראה מעלה לול גדול. גם לשקר צריך לדעת.

  2. בטטה הגיב:

    דורון אברוצקי הוא דגנרל עלוב מסכן ברמה האישית שצו מעצר עולמי תלוי לו על הראש.הוא תקוע בחור המסריח ששמו ישראל ואת העצבים מוציא על הבדואים

  3. טרוצקי הגיב:

    אתה צודק במיליון אחוז. רק מה, אני בספק אם הבדווים אי פעם יהיו מסופקים. הם תמיד ירצו עוד שעל אדמה.

  4. תמר הופמן הגיב:

    בעניין רהט, שהוא יישוב "מוכר" שאלתי מישהו ששמח מאוד במיתווה בראוור בגין אם היה שם פעם בגן הגדול. והוא שטען שמכיר את רהט היטב אמר לי שלא. ברור שלא עניתי לו, כי אין!! אין גינה ציבורית אחת לרווחת התושבים. בשגב שלום, שגם הוא יישוב עירוני מוכר, יש וילות שבנו להם הבדואים (בדרך כלל וילה כזאת מאכלסת כמה דורות, אבל מי אני שאלין על הימניים שחושבים שאלה וילות בהן גרים אדונים ומשרתים) ומנגד פחונים עלובים ובתי ספר. אין חנות מכולת אחת תיקנית ובנויה מבלוקים, למעט מסגדים ובתי ספר (ומועצה מקומית) הבדואים אינם זקוקים לבנק או לסופרמרקט. לא ככה?

  5. זמירה הכט הגיב:

    תרגיעו! גם אם יתנו לבידואים את מבוקשם, תהיינה הפגנות ואולי אינתיפאדה שלישית. המזימה הבסיסית לא משתנה בעקבות "מיתווה" כזה או אחר, והיא – חיסול מדינת ישראל.

    • א הגיב:

      יש לך לינק לעותק של המזימה הזאת במקרה?

      • ב הגיב:

        קבל:

        http://www.badbadbadui.com

        פסילה מוחלטת של מתווים על כל סוגיהם, לצד תמיכה מוחלטת בחיסול מדינת ישראה

        • עדו הגיב:

          קיבלתי הודעת שגיאה מהדפדפן הזה.
          בכל אופן, זה די דומה על מה שאמרו על יהודים נכון? אם הם מתבדלים זה כי הם נגדנו, אם הם משתלבים זה כי הם רוצים להרוס אותנו מבפנים. מה שהבדואים לא יעשו לא יהיה טוב (אלא אם כן כמובן יחייכו בשמחה ויגידו תודה שהמדינה דופקת אותם מכל הכיוונים, אבל אולי גם אז זה ייראה לך חשוד)

  6. שפתי כהן-יגאל כהן הגיב:

    תודה.
    תודה על הכל, אתם מקדשים שם שמיים ברבים.

  7. אורת הגיב:

    עומדים על 194% מהיעד ועדיין מגייסים כסף? נראה כמו טעות, לא?

    • אופיר בלוז הגיב:

      בהדסטארט יש את היעד הכספי שנקבע ובמקביל את יעד הזמן. כלומר שגם אם הגעת ליעד הכספי (100%) עדיין יש זמן לעבור גם אותו.

  8. עמיר אלבז הגיב:

    התכנית מעולם לא הוצגה לבדואים. התוכנית לא הוצגה לאף אחד לכן המסקנה היא שאף אחד לא תמך בתוכנית היא מאד הגיונית. אז כיצד העובדה שרוב הבדויים מתנגדים, היא כן הגיונית.

  9. עמית הגיב:

    למעט אלמוג, ובמידה פחותה ימיני, מי בכלל העלה את הטענה ש"הבדואים" הסכימו לתכנית פראוור? נראה שאתה קופץ על ההצהרה של בגין כמוצא שלל רב, כאילו היא בכלל הייתה טענה מרכזית בדיון.

    ובעצם, הצהרת בגין אפילו לא מערערת על טענתו של ימיני. יש כיום 90 אלף בדואים בישובים לא מוכרים. תכנית פראוור תשאיר 50 אלף מהם על האדמה שהם דורשים. סביר להניח שוואלה הם דווקא דיי מרוצים מזה. עוד ימיני צודק שבמהלך העשור האחרון אלפים ועשרות אלפי בדואים כבר עשו את המעבר לישובי קבע, ורובם כבר חיים בישובים כאלה. זה אכן יהיה די סביר לטעון שאת המאבק "הבדואי" נגד תכנית פראוור מוביל בעיקר פלג מסוים בחברה הבדואית – המיעוט שלא קיבל את דרישותיו מתוך המיעוט שחי בישובים לא מוכרים – ובראשם מספר קטן של משפחות שדורשים את הכמות העצומה ביותר של אדמה. הפלג הזה מחוזק על ידי ארגוני שמאל רדיקלי וההנהגה הערבית-ישראלית, שלא רוצים משהו יותר מאשר לעשות פלסטינזציה ולאומניזציה של הסכסוך מקרקעין הזה. להאשים את אותם ארגונים שהם מתנהגים כמו פירומנים בל"ג בעומר זה מדויק לחלוטין בהקשר הזה.

    • אור שחר הגיב:

      אני מבין, אם כן, על סמך היסוד הסביר שלך (אשר מתבסס, כמובן, על נתונים מובהקים) כי רוב מכריע של הבדואים דווקא די מרוצה מזה שמפנים אותו מן השטח שלו. אם כן, מצאנו את הפתרון לבעיה, עמית הכריז סביר להניח מבלי לספק אף דוגמא נגדית (אחת!), ועל כן המתנגדים לתכנית אינם אלא רדיקליים שאינם מקבלים את הסבירות בטענתו של עמית.

      בסך הכל זו הנחה סבירה, גם יהודי אירופה היו מעוניינים ביציאה מגרמניה ומן המזרח. הנה, אפילו היו זקני שבט יהודים, אחד הרצל, שכתבו כי עליהם לצאת מאירופה. הבעיה הייתה רק עם השמאל הגרמני הרדיקלי, ששכנע אותם להתנגד לתכנית המקורית של הנאצים, והנה – באמת כדאי לראות למה הוא גרם.

      • דני אורבך הגיב:

        אור שחר, התגובה שלך כל כך הזויה שקשה להתייחס אליה ברצינות. אם הנתון שמביא עמית, לפיו 50 אלף מתוך 90 אלף בדואים יישארו על האדמה שהם דורשים, אכן נכון – אז מן הסתם מדובר ברוב האוכלוסיה.

        מעבר לזה, ההשוואה לגרמניה הנאצית אווילית ומעידה בעיקר על המשווה. לא שמעתי שיהודים שגורשו למזרח מגרמניה קיבלו צמוד קרקע בפולין או פיצוי (כלשהו) על הרכוש שלהם.

      • ג הגיב:

        אור גבר, לא יודע איך להגיד לך את זה, אבל נראה לי נסתדר יותר טוב אם תעבור להגיב לטובת הימין. מה נסגר עם הסמטוכה הזאת בפסקה השניה? נראה כמו גוגלטרנסלייט של הלפידומטר.

  10. nachum הגיב:

    בה בעת ממשיכים הנהלת הרשות להסדרת התיישבות הבדווים בנגב והשר בני בגין לקיים פגישות עם נציגי הבדווים, בניסיון להגיע להסדר לפני אישור החוק. haaretz 3.2012

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מה שקרה כרגע,‏ זה שביטלו את המתווה..
    מישהו מוכן להרים טלפון לבן דרור ימיני ולשאול אותו איזה טעם יש לtossed salad‏?‏

  12. בן-דרור ימיני הגיב:

    למען אותם קוראים, ובוודאי שיש כאן כאלה, שנותר בהם קצת שכל ישר:
    מי שפרסם את המידע על ההידברות בין בגין לבדואים היה האתר של שתי"ל. ציינתי זאת, בצירוף לינק, למאמר שלי בשבוע שעבר.
    אז הייתה או לא הייתה הידברות? התוכנית הוצגה או לא הוצגה? ולא, האתר של שתי"ל לא שיקר. הרחבה במאמר שלי מחר.
    נעבור לשאלה השנייה: הייתה או לא הייתה הסכמה: ובכן, לפי אותו אתר, איברהים אלוקילי הודח מתפקידו כראש מועצת הכפרים הבלתי מוכרים, משום שלא היה ניצי. הוא הוחלף באיש התנועה האיסלאמית, בהליך לא תקין ולא חוקי. אבל נניח לכך.
    מה אומרת ההדחה? שהחלה להתגבש הסכמה או שאלוקילי השמיע את הדעות של התנועה האיסלאמית/בל"ד והאתר הזה? אז כן, התשובה ברורה.
    וזה רק לפי האתר של שתי"ל.
    והשאר בטור שלי מחר. הרי אתם אוהבים לצאת מהכלים על כל מילה שאני כותב. אז נשאיר לכם משהו למחר. שיהיה לכם עונג שבת.

    • דני אורבך הגיב:

      ומה הרוויחו חכמים בתקנתם עכשיו? מתווה פראוור-בגין בוטל, והימין, תהיו בטוחים, מתכנן משהו יותר גרוע. יש לי הרגשה כבדה שהבדואים ונציגיהם עוד יצטערו מאד שלא קיבלו את המתווה הזה. וכן – ארגוני שמאל שמעודדים את נציגי הבדואים לסרב לכל פשרה יישאו באחריות כבדה מאד אם אכן כך יהיה.

    • Assaf הגיב:

      Ben Dror,

      The issue isn't whether the authorities "talked" with the Bedouins and then decided to do whatever they please

      The issue is whether the Bedouins are not invited as partners in designing the solution from the start. As members of these committees – instead of ex-IDF and ex-Shabak generals.

      What, exactly, is the special qualification of ex-generals, to deal with a strictly civilian and very sensitive planning and legal issue like this?

      I don't understand: are the Bedouins citizens, or not? Are they not approximately 1/3 of the residents of the Negev?

      If so, what sane, good-faith government thinks it can plan their future without inviting them as partners in the planning and solution process itself?

      And once the government does the very opposite: appoints generals and right-wingers to the task, excludes any Bedouin participation, very patronistically "listens" to the Bedouins and then imposes "solutions" on them –

      What kind of journalist is this, that justifies the travesty and tries to divert attention towards a supposed conspiracy by human-rights groups?

      • אסףר הגיב:

        ורק הערה קטנה כדי לחדד את העניין.

        הגישה הכל-כך ממסדית-ישראלית, שלפיה הבדואים הם "בעיה" , רצוי "בטחונית", ולכן ממנים ל"טיפול" בה כרגיל גנרלים ושב"כניקים, כמו מוכיחה את האימרה שלפיה כשכל מה שישלך זה פטיש, כל בעיה נראית כמו מסמר.

        כשקוראים, אפילו אצל קלמן זיסקינד, על הפאשלות שנעשו בעבר (בהנחה שהוא אומר אמת), למשל שהמסורת הבדואית אוסרת על התיישבות בשטח שבדואי אחר טוען שהוא שלו ולכן חלק נכבד מהסיכומים הלך פייפן, רואים שהאנשים שם פשוט לא מבינים מהחיים שלהם.

        ועדה כזאת היתה צריכה לקום כשראש הוועדה וחלק נכבד מאנשיה הם בדווים בעצמם (לא לדאוג, יש מספיק "ממסדיים" ואפילו יוצאי צבא שם). אני מנחש שהרכבה לא היה כמו שאני מציע: היו צריכים להיות שם סוציולוגים שמתמחים במגזר, אנשםי שידועים בקהילה כאנשים שפעלו לטובתה ויתרמו לה לגיטימציה, היסטוריון אחד לפחות, גיאוגרפים, ורק אז אפשר להוסיף איזה כלכלן ואולי איזה איש צבא כאיש-קשר עם צה"ל.

        אבל אז, הממסד לא היה מסכים להכיר בוועדה כזו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      כתבת את זה לבד או ששוב עשית קאט ופייסט מ"תקציר מנהלים" ששלחו לך מרגבים,‏ נגומ,‏ המכון לאינסטלציה ציונית,‏ וכד?‏

    • נתן הגיב:

      ימיני. אתה פשוט משקר.
      הנה הקישור למאמר שפרסמת
      http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/526/334.html
      ובו מופיעה השורה"חלק ניכר מהבדואים כבר הסכימו לתוכנית". אין שום הפניה לשום מקום, שום שתי"ל ושום עציץ.
      מכיון שידוע שהתוכנית כלל לא הוצגה לבדואים נשאלת השאלה (רק לבעלי שכל ישר) איך בדיוק הם הסכימו?

    • ygurvitz הגיב:

      אוי, די כבר.

      ה"הדברות" של בגין עם הבדואים פורסמה שוב ושוב, בעשרות אתרים. כדי לטעון שכתוצאה מהשיחות האלה היתה הסכמה של הבדואים לתכנית פראוור, צריך להיות תועמלן, כי בגין עצמו אומר שלא היתה הסכמה כזו. ואני אצטט שוב את מה שכתבת:

      חלק ניכר מהבדואים כבר הסכימו לתוכנית. אלפים רבים עברו ליישובי קבע, עם תשתיות, עם דרכים מסודרות, עם מים זורמים ועם חשמל. הכל חינם אין כסף.

      אז זהו, שלא. הגיע הזמן להפסיק לדקלם את דף המסרים של "רגבים."

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        הוא לא שקרן,‏ הוא עצלן.
        שולחים לו תקצירי מנהלים והוא מצטט.
        הייתי מציע למעריב לקצץ בשכרו,‏ כי הוא לא מקבל כסף על עבודה אלא על השכרת שמו לכל מיני עמותות ימין.

  13. Assaf הגיב:

    Yossi

    A comment about Begin:

    I disagree with your description of him as "honest". What he did with this plan and its politics, denies him this description from now on.

    Where was he until now?

    More importantly, why did he agree to lead a process that is, in its very nature, anti-democratic?

    And what is he doing now? Playing a convenient fall guy for the government, and putting his "honest" (TM) face on the decision to withdraw the plan, in order to help the government to distract from the fact that its entire behavior in this story was the very opposite of honest.

    And… incite against community leaders as a bonus.

    Here's a new term for the Benny Begins of this world:

    "Integrity-washing"

    Riding the bus to work, then repeatedly lying and spreading false spin on behalf the government about his most
    important project as a politician
    A project which, by the way, has become the new symbol of racist policies inside Israel

    I'd rather have someone who drives a luxury car, but does her political work with more integrity and true democratic priniciples

  14. נתן הגיב:

    כפי שהבטיח ימיני הוא פרסם ביום שישי עדכונים שיוכיחו את צדקתו.
    ניתן לקרוא כאן.
    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=4788

    אם לתמצת בקצרה את דבריו הרי לטענתו התוכנית המקורית
    פורסמה בפומבי, בעקבותייה נפגש בגין עם נציגי הבדואים שהביעו מספר רב של הסתיגויות ובעקבות ההסתיגויות הכניס בגין תיקונים להצעה המקורית והתוכנית החדשה היא זאת שלא הוצגה לציבור.

    אז מה חסר לנו בהסבר הזה? נכון מאד.
    מה שחסר זה הסבר למשפט "חלק ניכר מהבדואים כבר הסכימו לתוכנית".
    יתרה מזאת גם לפי הסברו של ימיני עצמו הרי שגם לתוכנית הראשונה זאת שהוצגה בומבי)הבדואים הביעו הסתיגויות רבות.

    בקיצור – עיתונות בשפל המדרגה.היה הרבה יותר מכובד אם ימיני היה מתנצל על הטעות.

  15. ניר הגיב:

    מה עשתה התקשורת לאחר מותו של אריק איינשטיין?

  16. ygurvitz הגיב:

    מערכת התגובות של הבלוג נמצאת תחת התקפה מצד טרול ציוני עילג, שכותב תחת כמה שמות. אנא התעלמו מתגובות משונות; הן צפויות להמחק תוך זמן קצר.

  17. לףאא הגיב:

    כמי שמבלה זמן ברהט, אצל חברים, אני יכול להעיד שהחברה הבדווית היא לא מקשה אחת, אין שום ערך לקביעה רוב הבדווים גם אם היא נכונה,,,תושבי רהט למשל רואים עצמם בצדק כמודרניים,יש בניהם אקדמאים רבים, והם לא מוכנים שיכפיפו אותם לתושבי הפזורה,,,הפיתרון חייב להיות פרטני, המדינה הזניחה את הישובים והכפרים הלא מוכרים במשך שנים, והם נראים כמו סלאמס..רהט גדלה ומתפתחת, איזור תעשייה חדש נבנה ויש סוף סוף הקצאה חוקית לשטחים לבנייה, מה שקיים אצלנו השכנים היהודים במושבים כשני עשורים, הפחד מהבדווים וההתיחסות אליהם כמשהוא עלום שדורש טיפול ביטחוני הוא טעות, צריך להבין את בעיות המגזר באופן פרטני ולטפל בכל מקום לפי הצרכים,,,מתווה כולל יוכשל על ידי גורמים שונים, לכן צריכים ועדות קטנות שיטפלו בכל ישוב או קבוצת שטח לגופו, בעוד חמש שנים אפשר יהיה לדווח על פתרון של מעל 75% מהבעייה מה שיוציא את זה משיוך מגזרי ויהפוך לפרטני…הדוגמאות הטובות והפגנה של רצון טוב יעודדו את הגרעין הסרבן להתצטרף למהלכים…שיטת הכל או כלום תביא לאינטיפאדה בנגב ולהרס של המרקם היומיומי שאנחנו בונים פה כבר כמה עשורים,,,ההתימרות שלכם לחלק ציונים לשכנים הנפלאים שלי לא במקומה, כל מי שביקר איתי ברהט הבין שחסר לו המון ידע בנושא ושהוא תקוע בפינה שלו עם דעות קדומות,,,יש לי שכנים וחברים נפלאים וחבל שהממשלה הזו שמתחרים בה על מי יותר בריון רומסת אותם ברגל גסה..אני מבקש לא להכליל ולא להתיימר ולא לנחש אלה להבין שכמו ששני יהודים מאה דעות, כך גם בדווים…יש במגזר הכל מהכל