החברים של ג'ורג'

ירי דו"צ

קצינים בדרג זוטר ובינוני, ודאי דוברים, נשארים בדרך כלל מאחורי חומת האנונימיות של הממסד שבו הם משרתים. הם "דובר צה"ל" או "גורם בפיקוד דרום." כחלק מסיבוב השופוני של דובר צה"ל מאז מבצע "קלפי יצוקה," שבו הוא מנסה לשכנע את הילידים שהוא ניצח בקרבות הקשים בגזרת פייסבוק וטוויטר – כלומר, בגזרה מרכזית של המערכה על צריבת התודעה – הוא חשף את אנשי לוחמת הניו מדיה שלו, והם הופיעו בפרופיל של המגזין Tablet. אחד מהם, רמ"ד מדיה חדשה סגן סשה דרטווה, הפך למוקד של אייטם זול מהסוג שהתרגלנו אליו – הוא רגיש, הוא כמו כולנו, הוא אוהב מקינטות, הוא מעלה תמונות לפייסבוק. בדובר צה"ל ודאי חשבו שחשיפת האנשים מאחורי התגובות תציג את הצד האנושי של לוחמי ההסברה שלהם. זה שווה, כנראה חשבו שם, כמה נקודות – אם לא בקרב האנשים שהם אשכרה צריכים לשכנע, אז לפחות בדור הגווע של דודות הדסה מארה"ב.

אבל, כפי שלמדו להוותם אבי יעקובוב ועדן אברג'יל, חשיפה בפייסבוק היא חרב פיפיות. מישהו טרח לחפור בחשבון הפייסבוק של דרטווה וחשף תמונה לא נעימה: דרטווה כשבוץ מרוח על פרצופו, כשמתחתיה הכיתוב Obama Style.

אופס. דרטווה נתפס במחווה, מודעת או לא, לז'אנר מופעי ה-blackface, שבו שחקנים לבנים מורחים על עצמם איפור כדי להציג שחורים בצורה נלעגת. את זה, כנראה, הדודות של הדסה, שעוד זוכרות את המאבק לקידום זכויות האזרח בשנות השישים – מאבק שהרג את הז'אנר הגזעני למדי הזה – יקבלו אחרת לגמרי. למה בוץ מזכיר לדרטווה דווקא את אובמה? שאלה טובה.

דרטווה לא עונה עליה. הוא כותב ש"הנני, ותמיד הייתי, כן לגמרי באשר לאמונותי ואין לי מה להסתיר," וזאת בפוסט שבו הוא מודיע שהוא מסתיר מעתה את דף הפייסבוק שלו. התמונות הללו, טוען דרטווה עוד, "לא משקפות את אמונותי ואין להן כל השלכה על מעמדי בצה"ל." אם הם אינן משקפות את אמונותיו של דרטווה, ואם אין להן כל השלכה על מעמדו, למה חסם דרטווה את הדף שלו?

התשובה הפשוטה היא שדרטווה נתפס כאן בגזענות כלפי שחורים, שצורה שלה רווחת למדי בישראל. על השורשים הדתיים שלה כבר כתבתי, ואפשר לראות אותה בקלות ביחס הישראלי כלפי מבקשי מקלט, כמו גם כלפי מהגרים יהודים מאתיופיה. ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם שבה סבור חלק ניכר מהאוכלוסיה שאובמה הוא מוסלמי, ואחת המובילות בתנועה שטוענת שאובמה איננו אזרח אמריקאי כלל היא ישראלית לשעבר, ד"ר אורלי טייטץ. מותר לתהות אם העוינות כלפי אובמה, שהופגנה בתקשורת עוד קודם לבחירתו, היתה כזו אם היה גבר לבן ולא שחור.

אבל גם אם אין מדובר בגזענות, מדובר בטמטום בוטה – כדי לא לדעת מה המשמעות של blackface, צריך להיות חתיכת בור. במיוחד אם אתה עוסק בתקשורת. ההתנהלות של דרטווה ושל דו"צ (שנצמד לעמדה שמדובר בחשבון הפרטי של אחד מאנשיו) היא לא מקצועית, אבל זה לא מפתיע אותי.

מאחר וסשה דרטווה החליט להסיר מעצמו את מעטה האנונימיות ולהפוך לשחקן, לא רק חלק בלתי מזוהה ממוסד, כאן המקום לגלות שמדובר בקצין שבשעתו הודיע לי שדובר צה"ל מפסיק לעבוד איתי, כשהצפתי את פרשת אל"מ קרים ופסק האונס בזמן מלחמה שלו. דרטווה אמר לי שהשאלות שלי "לא מכבדות את צה"ל, את מדינת ישראל, ואת הדת היהודית." כנראה שבדובר צה"ל התרגלו רק לשאלות שמכבדות את כל השלושה. מה לדובר צה"ל ולהגנה על הדת היהודית, לדרטווה – ולקצינים הבכירים ממנו, שגיבו אותו – פתרונים.

אין ספק שלדובר צה"ל יש בעיות חמורות הרבה יותר מתמונת ה-blackface של דרטווה; אפשר להתחיל בשקר הגס שהוא מכר לנו בסוף השבוע, על כך שכוחותיו שהרגו מפגין פלסטיני לא חמוש בדרום רצועת עזה "ירו באוויר" על "300 פלסטינים" שחלק מהם ניסו להניף דגלי חמאס על חומת ההפרדה שם – כידוע, פשע שעונשו מוות. צפו בסרטונים שמביא אישתון ותראו עד כמה גדול המרחק בין המציאות ובין דו"צ.

אבל דרטווה חשוב, משום שהוא משמש כדוגמא נהדרת לכל מה שפגום בהסברה הישראלית: העובדה שהיא מופנית, גם כשהיא דוברת שפה זרה, לאזניים ישראליות בלבד, עד כמה היא בורה, קרתנית, צורמת לאוזניים זרות, עד כמה כל דבר לא-ישראלי זר לה. הדמויות המרכזיות של דובר צה"ל בטוויטר, כולל הבכירים מדרטווה מייג'ור פטר לרנר וסא"ל אביטל לייבוביץ', הסבו לישראל יותר נזק מתועלת, ואני לא יודע מי האידיוט שהפיץ את כרזת ה-Eliminated על ג'בערי, אבל אני מקווה שהוא יקודם. מצד שני, אני חובב מושבע של פאשלות של דו"צ, ואני משוכנע שהוא יספק כמה מרהיבות בעתיד. האינטרס של דו"צ עשוי להיות אחר.

ראוי לציין את הצביעות הרגילה של מערכת ההסברה: כשמומחה צבאי של Human Rights Watch נחשף – זה היה סוד קטן מאד – כאספן של פריטים מהתקופה הנאצית, הוא תואר על ידיה מיד כנאצי והדחתו נדרשה, וגם הושגה. כשקצין שאמור להיות אמון על יחידת הניו מדיה נתפס בגזענות בוטה הרבה יותר במקרה הרע או בבורות משוועת במקרה הטוב, אז פתאום מדובר ב"חשבון הפייסבוק הפרטי שלו." דובר צה"ל היה צריך לשלוח את דרטווה הביתה פשוט משום שכעת הוא נזק מהלך, אבל – כרגיל בצה"ל – מעדיפים שם שהמדינה ותדמיתה יספגו נזק, אפילו נזק מתמשך, ובלבד ששערה לא תיפול מראשו של חייל צה"ל.

אחרי הכל, המדינה כאן בשבילם. לא להיפך.

ועוד דבר אחד: מילה טובה על ציפי לבני (וזה קשה לי, בהתחשב בנסיונות החזרה לפוליטיקה שלה): היא התראיינה לאחרונה ואמרה את האמת הברורה, שהישראלים לא מוכנים לשמוע יותר: שהתקפות על חיילים אינן מעשה טרור. כמובן, לבני למדה את השיעור הזה בגיל צעיר: אביה היה חמוש שתקף חיילים בריטים, והאצ"ל תמיד הכחיש בתוקף שהוא ארגון טרור. הממשלה הנוכחית מביאה את הסגידה לאצ"ל למימדים חדשים, בעודה ממשיכה להתייחס ללוחמי חירות פלסטינים כאל טרוריסטים. לא לאחרונה ולא נעליים. הסיפור הזה שב וצף בפיד שלי ולא טרחתי לבדוק את התאריך. טעות של טירון.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

47 תגובות על ”ירי דו"צ“

  1. MuyaMan הגיב:

    ציפי לבני היא אכן כשלון כפולטיקאית, אבל זו לא הפעם הראשונה שהיא משמיעה דברי טעם, גם כאלה שהאוזן הישראלית לא ממש ששה לשמוע.

  2. עינת הגיב:

    ראוי לציין שהיתה מסורת של בדרנים יהודיים שהשתמשו ב- Black Face. באיזשהו שלב הבלאק פייס הפך מזוהה עם יהודים, כך שאולי דרטווה פשוט ממשיך את המסורת.

  3. האח קרמזוב הגיב:

    לדעתי אתה נותן לסגן דרטווה הרבה יותר מדי קרדיט. אני בספק אם בקבוצה של מאה מבני גילו תמצא יותר מאחד (וגם זה בספק) שיודע מה זה blackface.

  4. אסףר הגיב:

    ואני חושב שזו שטות מוחלטת, להניח שאנשים בארץ, עם כל הכבוד להערצה לתרבות האמריקנית, מודעים או אמורים להיות מודעים לסאבטקסטים ההיסטוריים הטראומטיים מלפני 80 שנה בארה"ב. הקביעה החד-משמעית " כדי לא לדעת מה המשמעות של blackface, צריך להיות חתיכת בור" היא אבסורד , לא כולם כאן בעלי תואר ראשון בהיסטוריה ושייכים לסוג של אליטה אינטלקטואלית בעלת ידע נרחב. הידע הזה הוא לא יותר מטריביה.

    • אסףר הגיב:

      במאמר מוסגר: אני נחשב כאיש עם הרבה ידע כללי, אבל אם לא הייתי פריק קולנוע שקרא על "אל ג'ולסון", כנראה שלא הייתי מכיר את המושג הזה וההקשר שלו בכלל.

    • אלון לוי הגיב:

      בארה"ב, כולם בקבוצת הגיל שלי יודעים מה זה בלקפייס. הדעות חלוקות לגבי מה נחשב לבלקפייס ומה לא, אבל כולם יודעים מה זה, וגם כולם יגדירו את מה שעשה דרטווה כבלקפייס.

      אין לי מושג מה יודעים על זה בישראל.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        כלום

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        אכן, ככל הנראה כלום. ועם או בלי הקונטקסט לבלאקפייס שזו תמונה גזענית פר אקסלנס.

        אבל היי, לפחות הוא לא כתב מתחתיה Hussein Obama style!

        אגב, בטורונטו חבורה של סטודנטים משועממים צבעו את הפנים בהאלווין לפני שנה-שנתיים, מה שעורר סערה לא קטנה בקמפוס שבעקבותו נעשתה חקירה של משטרת הקמפוס. לא שלקחתי את זה קשה מדי בזמנו, אבל מצד שני, הם לא היו פוסטר-בויז של מנגנון הסברה צבאי.

  5. סמולן הגיב:

    בהחלט לא כל אחד אמור לדעת מה זה בלקפייס, אבל, יש לא מעט תוכניות פופולריות בטלוויזיה המתרחשות בתקופה אחרת, מדמן, אימפריית הטיילת, שבה אני זוכר שהציגו בלקפייס. במדמן אחת הדמויות העלתה מופע בלקמן נלעג בחתונה. רגע מביך לכולם. הוא קצין בדובר צה"ל, בניו מדיה, סרן. הוא אמור להיות הטוב שבטובים, עם הבנה עמוקה בתקשורת, ובאופן טבעי אמור להכיר תופעות תרבותיות. בדיוק כמו שקצין בחיל חינוך ראוי והגיוני שיכיר את כנר על הגג, או וילכו שניים יחדיו, או את המחזמר על חייו של רבין – הגיוני שקצין היחסי ציבור יכיר ז'אנר קומדיה שעזר ללא מעט קומיקאים יהודים לעשות קריירה. הוא לא יודע מה זה בלקפייס? שם בוץ על הפרצוף כדי להיות אובמה? שיפרוש מנושא התקשורת. חבל על הזמן שלו, על הכסף מיסים שלנו ועל התדמית של ישראל.

    • אסףר הגיב:

      אגב, FAIL גדול ליוסי, שכותב "דרטווה נתפס כאן בגזענות כלפי שחורים, שצורה שלה רווחת למדי בישראל", ומאשים במשתמע, את ישראל בחינוכו כבור. דא עקא, שהאיש עולה (חדש?) מבלגיה, וכנראה שצריך להאשים בבורות/גזענות-לכאורה שלו את מערכת החינוך של האיחוד האירופי.

      • ygurvitz הגיב:

        ומה יפריע לעולה חדש לאמץ עמדות גזעניות רווחות?

        • אסףר הגיב:

          ככה זה כשזה נח לך. ואולי ה"דעות" (סליחה? האם שמעת ממנו איזו *דעה* גזענית?) האלה רווחות דווקא בבלגיה, הלבנה-למדי?

      • מני זהבי הגיב:

        האמת היא שמעניין לבדוק את תפוצת הדעות הגזעניות בין יהודי אירופה.
        יש לי רושם שהן די נפוצות בקרב הקהילות האלה. פעם, לפני עידן הרב-תרבותיות, היהודים באירופה השקיעו מאמצים כבירים על-מנת להפוך ל"לבנים של כבוד". בדרך, חלק גדול מהם הושמדו בשואה. וכאשר תהליך הפיכתם ל"לבנים של כבוד" פחות או יותר הושלם (אי-שם בשנות ה-70-80), היהודים לפתע גילו קהילות לא-לבנות שהגיעו לאירופה, קיבלו את מלוא הזכויות, ועוד זכו ב"נקודות" בדעת-הקהל הליברלית תוך ניצול השיח הרב-תרבותי. פלא שזה מתסכל?
        הבעיה היא שהגישה הזאת של "לבנים של כבוד" מקובלת ככל הנראה גם על רוב היהודים בישראל. מצד שני, אני לא חושב שהמניע לגישה הזאת הוא דתי בעיקרו.

        • אלון לוי הגיב:

          בוא לא נשכח את וולטר רתנאו, מנהיג המפלגה הליברלית בגרמניה בתחילת שנות ה-20, שהגדיר את עצמו כגרמני בן דת משה ושנא פולנים ומהגרים כמו כל גרמני לאומן, ונרצח על ידי ימנים קיצונים עקב היותו יהודי.

          • נתן הגיב:

            אתה בטוח שרתנאו שנא פולנים ומהגרים? הייתי שמח לקבל הפנייה בנושא כי לפי מה שאני יודע מדובר בהומניסט מהמדרגה הראשונה ולא לחינם היה סדין אדום עבור הנאצים שלבסוף אכן רצחו אותו.

  6. אסףר הגיב:

    אגב, תזכורת מדיון קודם: המומחה הצבאי של HRW שהודח בלחץ ישראלי היה, לפי כתבה שקראתי, דווקא אחד היחידים שהיה "בעד" ישראל – במובן שהוא הבין מה זה לחימה ומה ישראל עושה בניגוד לאוסף המשפטנים והאקדמאים שהיו רוב בוועדה… עוד גול עצמי צדקני של ישראל.

    • סמולן הגיב:

      ההוא של HRW סה"כ אוהב ממורביליה נאצית. לא רק לגיטימי, אבל ממש מגניב. הבני אלף ידעו להתלבש. לצבא הישראלי יש דבר או שניים ללמוד מהנאצים.

      • אסףר הגיב:

        ממליץ להסתכל שוב בדיון שבקישור מאותה תקופה. יש כמה דברים גם לצד השני. למשל, הוא אוסף מזכרות גם של הצבא האמריקני. למשל, המאמר ש"חשף" אותו היה שיעור באיך לבצע רצח-אופי בלי הרבה עדויות. וכו'.

      • חנן הגיב:

        נו טוב, את המדים (לפחות של ה אס אס) עיצב להם לא פחות מאשר האדון הוגו בוס..

  7. כולטוב הגיב:

    הלינק על לבני מ-2006 (אני גם זוכר את זה מאז). היא אמרה את זה שוב?

  8. זיו פ הגיב:

    מה בכלל הקשר לבלקפייס? מי שרומז שכל מה שצריך כדי "להיראות כמו כושי" זה למרוח בוץ על הפנים הוא גזען מגעיל ואין לזה שום קשר לידע שיש או אין לו לגבי אלמנטים מקומדיות שחור לבן של תחילת המאה הקודמת. עצם ההתעסקות הכאילו-אקדמית הזאת באינטרטקסטואליות ואיזכור של מוטיבים במתיים כאלה ואחרים מתעלמת מהעובדה שבן אדם שאמור להיות גאון של הסברה חושב שלמרוח על עצמו בוץ גורם לו להיראות כמו נשיא ארה"ב.

    • אסףר הגיב:

      לעומת זאת במערכון של סאטרדיי-נייט-לייב (תוכנית שאפשר לנחש שרוב כותביה צעירים-עירוניים-ליברלים-מעריצי-אובמה) עשו פארודיה על מתורגמנית שפת הסימנים של ראש עיריית ניו-יורק שהפכה לכוכבת אינסטנט בזמן הסופה. ובין כל ה"שפת סימנים" המגוחכת-בכוונה שהומצאה לצורך המערכון, כש"בלומברג" אומר "אובמה" היא עושה סימן של אוזניים גדולות. אז גם שם גזענים חסרי חוש הומור, נגד ציבור בעלי האוזניים הבולטות?

      • אלון הגיב:

        אובמה צוחק בעצמו על עניין האוזניים הגדולות שלו, בגלל זה אני חושב שהתסריטאים הרגישו בנוח לצחוק על זה. בנוסף, אני לא חושב שקיים סטריאוטיפ על שחורים שיש להם אוזניים גדולות, אחרת כנראה לא היו משלבים זאת במערכון.

      • גיל ב' הגיב:

        אני לא יודע על אובמה אבל בשפת הסימנים הבריטית, זו הדרך הרשמית להגיד "הנסיך צ'ארלס".

  9. יואל הגיב:

    הבחור היה בים המלח וניסה להיות מצחיק בפייסבוק עם החברים שלו.

  10. אגם לוי הגיב:

    ציפי לבני היא אכן פוליטיקאית גרועה, והקריירה הפוליטית שלה מלווה בכמה וכמה כישלונות מהדהדים.

    לעומת זאת, אני באופן אישי רואה בה כמנהיגה ראויה לכהן כראש הממשלה (ראשת הממשלה לפי האקדמיה העברית ללשון). לעומת נתניהו שיושב בחוסר מעש בזמן שהספינה טובעת, יחימוביץ', שמנהיגה את פיקציית גוש המרכז, ויאיר לפיד שלא אומר כלום בעצם.

    לבני היא לא המנהיגה המושלמת, וגם היא, כמו כל שאר מנהיגי השמאל, הלכה ימינה מדי, אבל כרגע היא הרע במיעוטו.

    • עדו הגיב:

      אה, דווקא לא ראיתי שום כישלון מהדהד, לעומת זאת לא ראיתי גם שום הצלחה – אלא אם להשיג את מספר המנדטים המקסימלי ולא לעשות עם זה כלום זו הצלחה. אני מניח שאת רוצה בה כראש ממשלה כי את מניחה שהיא פשוט תגרום פחות נזק מכל אחד אחר?

      • מני זהבי הגיב:

        הכישלון הוא חוסר יכולתה להקים ממשלה בסתיו 2008. לעזאזל, היא ידעה שהולכים למלחמה בעזה, היא ידעה שהקונסטלציה הפוליטית תמנע ממנה את הרווחים הפוליטיים של המלחמה (כי היא הייתה בתפקיד שנפתס כלא ממש קשור להחלטות החשובות) אבל תחשוף אותה לנזקיה הפוליטיים (כי בתור שרת החוץ היא נתפסה כאחראית על "הסברה", וזו משימה סיזיפית כשהצד שלך משמיד מאות אזרחים בהפצצות). היא ראתה את הסקרים שלא השאירו ל"קדימה" סיכוי להרכיב את הממשלה הבאה.
        היא ראתה את הסקרים שנתנו לאובמה יתרון מוחץ בבחירות לנשיאות.
        הדבר המתבקש עבורה היה להבטיח את המימון הנדרש לש"ס, להקים ממשלה שתשרוד לפחות שנה, ולמנף את בחירת אובמה לקידום של מו"מ עם מחמוד עבאס. אלוהים יודע למה היא לא עשתה את זה.

  11. עדו הגיב:

    א. עד היום לא היה לי מושג מה זה 'בלקפייס'
    ב. אני גם לא סבור שהאיש התכוון להעליב אבל יש הבדל בין תמונה שמופצת בחוג סגור של ידידים לבין תמונה לצורך הסברה. באותה מידה אני מכיר לא מעט בדיחות על גרוזינים, מרוקאים , פולנים ובלונדיניות טיפשות ואני גם מספר אותן לאנשים שמכירים אותי מספיק טוב לדעת שזו בדיחה ולא באמת דעתי על חלקים מהאוכלוסיה.
    ג. בין שני הדברים – אמירה ספק גזענית וחסרת טעם ובין רצח של מפגין שהוסווה כירי מוצדק אתה מקדיש את רוב הפוסט לראשון?

  12. מייקי הגיב:

    יוסי. הראיון עם לבני הוא מ2006, כשכיהנה כשרת החוץ… לא בדיוק "לאחרונה". ויותר מזה, בהנחה שהיא אכן תתמודד בבחירות הקרובות, אני נותן לך יחס של 1:20 שאם יעמתו אותה עם הציטוט הזה במהלך הקמפיין היא תתנער ממנו לחלוטין (בהנחה שהיא מתמודדת כדי לזכות), ככה שלא הייתי ממהר לתת לה נקודות או מילים טובות בכל מקרה. עדיף להישאר עם העובדות כפי שהיטבת לתאר בעבר- פוליטיקאית כל כך כושלת שלא הצליחה אפילו להיכנס לממשלת אחדות\רוטציה למרות שהיה לה את הסיעה הגדולה בכנסת

    • א.ה. הגיב:

      " לא הצליחה אפילו להיכנס לממשלת אחדות\רוטציה למרות שהיה לה את הסיעה הגדולה בכנסת "

      איך בדיוק זה כישלון שלה? לנתניהו היה גוש חוסם, וגם סייענים בצורת אהוד ברק ומפלגת העבודה שדאגו להעביר לו עוד אי אלו מנדטים מהשמאל.

      לבני הייתה יכולה להיכנס לממשלה תחת ביבי (לא באחדות/רוטציה), או להישאר באופוזיציה. הבחירה שלה ללכת לאופוזיציה דווקא ראויה להערכה במערכת פוליטית שבה יותר ויותר אופוזיציה נתפסת כמילת גנאי.

      • מייקי הגיב:

        לא אהוד ברק ובטח לא העבודה היו ממוסמרים לליכוד, כמו גם ש"ס ויהדות התורה שילכו עם מי שיתקצב את הסחטנות שלהן… העובדה שלבני, עם נתוני פתיחה טובים יותר, לא הצליחה אפילו להתקרב לכיסא ראש הממשלה זה כישלון פוליטי מהדהד, ובעיני מספק תמונה די טובה לגבי מה יהיו היכולות שלה בהובלת ממשלה תיאורטית

        • כולטוב הגיב:

          אני מבין שלדידך עדיף שהיא תמכור את העקרונות שלה ותמשכן את המדינה להסכם קואליציוני עם ש"ס שיחזיק מעמד שנה וחצי. רק כדי לא לספוג את ה"כישלון הפוליטי" שבהעדפת טובת המדינה על פני קידום אישי. לפעמים פוליטיקאים מצוינים הם חרא מנהיגים, תחשוב שוב מה מהם אתה מעדיף.

  13. גלי הגיב:

    חברים, אני ידעתי מה זה בלקפייס, כי אני שורצת במדיה האמריקאית והבינלאומית, ויש לי חינוך והתעניינות מינימליים בתקשורת בין תרבותית.

    מי שצריך להוביל את ה"ניו מדיה" של הצבא המוסרי ביותר בעולם, מן הראוי שיחנך את עצמו ברמה המינימלית שבעלת פאקינג תואר בספרות וסטודנטית לסיעוד הצליחה לרכוש בכוחות עצמה.

  14. סתם אחד הגיב:

    לא ביקרתי באתר הפייסבוק של הסרן המהולל. יותר משאני מאוכזב מאיזו משובת נעורים, תמונה אחת שלא בהכרח משקפת איזושהי דעה שלו, אני מאוכזב מזה שחפשו אותם בפומבי ולא הבינו שיחפשו אותם. דווקא הייתה פעילות די טובה של מערך ההסברה, לא ציפיתי שיפלו בדבר פשוט כזה. נחשפת בתור גורם בצבא? מראש תחסום את הפייסבוק שלך. מה חשבת, שלא יכנסו אליך מיליון אנשים ולא תקבל הודעות שטנה?

  15. זו לא מתיחה של משמעות המילה "לאחרונה"? היא אמרה את זה כשעוד הייתה "שרת החוץ והמשפטים", כלומר לדעתי בממשלת המעבר שלפני השבעת ממשלת אולמרט ב-2006.

    סתם כקוריוז, מעניין לדעת איך הראיון הישן הזה קפץ עליך פתאום.

  16. LukT הגיב:

    נו באמת אין לך על מה לכתוב? עד כדי כך משעמם לך שאתה מחפש טעויות של דו"ץ בכוח (מחכה להן בשקיקה?) – אתה באמת מעורר בי סוג של סלידה (תנסה לסלוח לי), אני לא שולל לתת ביקורת כשיש מקום אבל לחפש בפינצטה – תעשה לי טובה.. ולפני שאתה מחליט להכפיש את האסטרטגיה הבינ"ל של מדור ניו-מדיה (על בסיס מה בדיוק?) תלמד את העבודות: חיילים שחיו באותן מדינות כל חייהן כותבים את הקמפיינים ותאמין לי אנשים שחיו עשרים/עשרים וחמש שנה בארה"ב לדוג' יודעים 'קצת' יותר את הקהל שלהם מאשר מר' יוסי גורביץ. בהצלחה בהמשך הארכאולוגיה שלך!

  17. סמולן הגיב:

    אני רואה שיש עוד סמולן בעיר. לך על זה, אח שלי. חלק מההודעות שלך סבירות. בכל מקרה, ברור שמפקד ה"ניו מדיה" הוא לא בדיוק גזען, אלא סוג של בור. לא מכיר בלקפייס. כה נורא. גורביץ לא יודע כמעט שום דבר על טכנולוגיה – וזה מה שהוא מסקר בכלכליסט. גם לא אסון גדול.

    • הירנוט הגיב:

      אווץ׳

    • א' הגיב:

      נניח שמפקד הניו-מדיה לא צריך לדעת מה זה בלאקפייס. עדיין היית מצפה שבתור אדם תבוני, הוא אמור לדעת שזה מכוער, גזעני, בוטה ובהמי להטיח רפש בפנים של נשיא ארה"ב (ליטרלי) באופן פומבי בפייסבוק. הוא יודע שהוא מתראיין לכלי תקשורת ונותן להם גישה לפייסבוק שלו, המינימום שעושה אדם שמבין קצת זה לעבור על החשבון שלו רטרואקטיבית ולוודא שאין שם כלום מפליל. אולי הגזמתי כשהנחתי שהוא אדם תבוני, בעצם.

      אם התפלק לו בלאקפייס לא מכוון, זה עדיין לא עושה אותו פחות טמבל.