החברים של ג'ורג'

ההשתקה התמוהה של "כל השלום"

בשבע השנים האחרונות פעלה תחנת רדיו קטנה, "כל השלום" שמה, בהנהלה יהודית-פלסטינית משותפת: מוסי רז (חבר כנסת לשעבר ממרצ) ומייסה ברנאסי-סניורה. תחנת הרדיו הופעלה כיוזמה משותפת של הארגון הפלסטיני בילאדי והמרכז היהודי-ערבי לשלום בגבעת חביבה. התחנה פעלה מרמאללה, באמצעות רשיון של הרשות הפלסטינית שהוענק לחברת בילאדי. (גילוי נאות: הח"מ מטה התארח ושידר באחת התכניות של הערוץ לפני כשנה.)

מטבע הדברים, השידורים של רדיו יהודי-פלסטיני היו לצנינים בעיני הימין היהודי (קשה לקרוא לו ישראלי; כל מהותו מנוגדת לישראליות), ובספטמבר האחרון קרא אחד ממובילי מסע החיסול של הדמוקרטיה הישראלית, דני דנון, לסגור את התחנה משום שהיא "מסיתה נגד ישראל", בין השאר בקריאה "לא לקבל את ההחלטות המדיניות המתקבלות בצורה דמוקרטית." וואלה.

בתחילת החודש, שלח משרד התקשורת מכתב ל"כל השלום" בטענה שהוא בלתי חוקי ושעליו להסגר לאלתר. מנהלי התחנה, לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי שלהם, שלחו מכתב תגובה שאומר להד"ם. יום לאחר מכן, זומן רז למשטרה, שם נאמר לו שהוא חשוד בהפעלת תחנת רדיו בלתי חוקית, ושאם לא יורה על הפסקת שידוריה לאלתר, הוא יעצר מיד והמשטרה תפשוט על משרדי התחנה בירושלים.

בשיחה עם רז, הוא ציין כי איום במעצר בשל הפעלת רדיו לא חוקי – על חוקיותו, מיד – הוא נוהל חריג עד בלתי מוכר. עבדכם הנאמן עקב בשעתו בשקיקה אחרי הבלגאן סביב רדיו המתנחלים ערוץ 7, ולא זכור לו שלמרות התראות חוזרות ונשנות, מישהו ממנהלי הרדיו ההוא נעצר – למרות שהשידורים שלו הפריעו, בין השאר, לטיסות בנתב"ג ושהוא מעולם לא טרח לקבל רשיון.

רדיו "כל השלום", כאמור, פועל מרמאללה ותחת רשיון פלסטיני. רז אומר שהחוקרים העלו שתי טענות כנגדו: שהתחנה משדרת בעברית, לקהל דובר עברית, ועל כן היא בעצם תחנת שידור ישראלית ומדובר בעקיפת החוק. וואלה. כנראה שבמשטרה לא שמעו על כך שעקיפת החוק איננה עבירה על החוק. רז מציע, על כן, לעצור מיד את שדרי קול ישראל בפרסית, שעל פי אותו ההגיון היא תחנת רדיו איראנית והם חשודים בריגול. החוקרים טענו עוד – רז קרא לזה טענת "רחמים, אני יתום" מצד נאשם ברצח הוריו – כי ישראל מעולם לא הקצתה לרשות הפלסטינית תדרי שידור, למרות שהתחייבה בהסכמי אוסלו לעשות זאת. הטענה הזו מעלה שתי בעיות: רז מציין שעל פי ההסכמים, הפלסטינים היו רשאים להקצות לעצמם תדרים אם ישראל לא עשתה זאת, ושנית – משונה שהמשטרה דורשת דווקא הפסקת פעולה של תחנה יהודית-פלסטינית, אבל מתעלמת משאר תחנות הרדיו הפלסטיניות, שעל פי הטענה הזו כולן בלי יוצא מן הכלל בלתי חוקיות. אפשר להוסיף את זה כעוד הוכחה לכך שישראל ממשיכה לכבוש את הגדה: היא טוענת שיש לה זכות לסגור תחנות רדיו שפועלות מהרשות הפלסטינית הכביכול אוטונומית.

כל העסק מסריח עד השמיים, ונראה – ורז אומר זאת במפורש – כמו חלק מהנסיון המתמשך של נתניהו והימין להשתלט על התקשורת ולסתום את פיותיהם של יריביו. רז, לדבריו מתוך נסיון למנוע את הפשיטה המתוכננת על משרדי התחנה, הורה על הפסקת שידוריה החל מיום חמישי – ועכשיו מתארגנים שם לקראת הגשת העתירה לבג"צ. המשך יבוא.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

23 תגובות על ”ההשתקה התמוהה של "כל השלום"“

  1. רוזנברג הגיב:

    BDS
    וכי מדוע רבש"ע לא?

  2. יובל הגיב:

    להד"ם????
    what is that ?

  3. עדו הגיב:

    הדבר היחיד שתמוה הוא המילה 'תמוהה' בכותרת. לא יותר תמוה משאר פעולות הממשלה לאחרונה.
    נ.ב אני חושב ששכנך שלום בוגוסלבסקי צודק, כל ההתנפלות הזאת על השמאל מטרתה להסית את הדיון מכך שהקדנציה השנייה של ביבי נראית כמו תאונת שרשרת.

    • דורצח הגיב:

      הרבה יותר תמוה בעיני מרדיפת ארגוני השמאל. "כל השלום" הוא ממש לא שם מוכר בציבור הישראלי, בניגוד לשלום עכשיו או הקרן החדשה. זאת כבר לא רדיפה עם רווח פוליטי בצדה, על פניו זאת פשוט רדיפה.

      • נמרוד הגיב:

        אפילו יותר גרוע. אף קול לא יתווסף לנתניהו בשל פעולות מהסוג הזה (מקסימום, אולי, קולות שיעברו מליברמן אליו), אבל יש קבוצה קטנה אבל משמעותית מבחינה אלקטורלית של מצביעי "מרכז" שאלו בדיוק הפעולות שעשויות לשלוח אותם לזרועותיהן של ציפי או שלי.

  4. E הגיב:

    יאללה, פודקאסטים.

    • ראסול הגיב:

      האמת שזה רעיון לא רע. בכיף אפשר לארגן תרומות לציוד שידור ורוחב פס.

      אם מישהו מעוניין להקים חשבון פייפל למטרה הנעלה הזאת וליצור קשר עם מפעילי התחנה אני מאוד אשמח לתרום כסף…

  5. חיים ו. הגיב:

    "הוא ציין כי איום במעצר בשל הפעלת רדיו לא חוקי – על חוקיותו, מיד – הוא נוהל חריג עד בלתי מוכר"

    איפה אתה חי תגיד לי?
    ֿ
    הנה שניים מהשנים האחרונות.

    "בית משפט השלום בראשל"צ גזר היום 9 חודשי מאסר בפועל ו-100 אלף שקל קנס על שמואל בן עטר שהודה והורשע בהפעלת תחנת רדיו פיראטית."

    "ישראל בונדק שנידון למאסר של שנתיים על הפעלת רדיו פיראטי מזרחי מחאתי"

  6. יוסי, תוכל להוסיף פרטים לגבי ההאשמות המדוייקות של משרד התקשורת? אני מניח שהם לא סתם שלחו מכתב שאומר "אתם לא חוקיים. תנחשו למה. ביי."

  7. אור שחר הגיב:

    דבר אחד אני לא מבין: בסופו של דבר, המשטרה פעלה על פי גחמה של משרד התקשורת בשל פעולה ישירה של דנון.

    את מוסי רז מותר היה לה לעכב לחקירה במשך כ24 שעות (באצטלת בולשיט כלשהי). ליותר מכך, המשטרה הייתה זקוקה לצו בית משפט.

    מאחר ואין כל צו כזה (זאת מאחר ואין כאן עברה על החוק הישראלי), מדוע בכלל יש לעתור לבג"ץ? המשטרה פעלה נגד החוק, די בתביעה אזרחית כנגדה. כמו כן, לא צריכה להיות שום מניעה להמשיך ולהפעיל את הרדיו.

  8. אייל הגיב:

    פתרון פשוט:לבקש ולקבל רישיון ולשים אנטנת שידור על אחד ההרים הגבוהים בירדן שמשקיפים על ישראל.מומלץ גם לבקר שם.
    כמובן אפשר לשדר גם באינטרנט.

  9. בטטה הגיב:

    שידור באינטרנט זה טוב למי שנכנס למחשב או לבעלי סמארטפונים.מה יעשו אלו שרוצים להאזין לרדיו או לmp4

    לגבי פנייה לבתי המשפט אני סקפטי לאור מסע הטרור נגד מערכת זו,במיוחד אני לא ממליץ לפנות לבתי המשפט בירושלים,אלו הפכו מזמן לסניף של הימין החום והמתנחלים, עד כדי כך שבזמנו פרקליטות המדינה נהלה מלחמה של ממש נגד פרקליטי קצב על מנת שהתביעה תתברר בתל אביב ולא בירושלים או בבאר שבע.

    כמובן שאין ברירה אלא לעתור ולקוות לטוב.

  10. שחר הגיב:

    ח"מ זה חתום מטה.
    ח"מ מטה זה סוג של כפילות מיותרת

  11. אזרח הגיב:

    ממה שקראתי, הסגירה היא גם בעקבות הפעלה – חדשה יחסית – של "רדיו גל", תחנה מזרחית שפונה אך ורק לישראלים. השת"פ עם קול השלום מגיע עוד מימי הספינה. על התחנה:
    http://www.mako.co.il/music-news/local-taverna/Article-62c8366ef28f131006.htm

טראקבקים/פינגבקים

  1. בקרוב: העלמויות | חנה בית הלחמי
  2. רדיו "כל השלום" – מדוע להשתיק תחנת רדיו זרה?
  3. יהונתן קלינגר | נקמתו ההיסטורית של ערוץ 7 בכנופיית שלטון החוק ‏ :: Intellect or Insanity‏