××œ×™×§×™× ×œ×‘× ×•×Ÿ, רב השומרון ורב ישיבת ההסדר ב×לון מורה, ×™×¦× ×תמול (×”') בהתקפה חריפה על צה"ל. לדבריו, ×× ×”×¦×‘× ×™× ×—×” ×—×™×™×œ×™× ×“×ª×™×™× ×œ×”×©×ª×ª×£ ×‘×˜×§×¡×™× ×©×‘×”× ×©×¨×•×ª × ×©×™×, "×¨×‘× ×™× ×¨×‘×™×" יורו ×œ×ª×œ×ž×™×“×™×”× ×œ× ×˜×•×© ×ת ×”×˜×§×¡×™× ×”×œ×œ×• "×’× ×× ×”× ×™×•×¢×ž×“×• מול כיתת יורי×." התגובה הר××©×•× ×™×ª למשמע ×”×“×‘×¨×™× ×”×לה ×”×™× ×¡×™×‘×•×‘ מהיר של ×”×צבע לצד הרקה ×•×”× ×—×” ×©×œ×‘× ×•×Ÿ, ×©×œ× ×”×™×” סמל שפיות ×’× ×‘×™×ž×™× ×›×ª×™×§×•× ×, זקוק ל×ספקה מהירה של ברגי×. בפועל, ×œ×‘× ×•×Ÿ העלה ×ת הסירוב לשמוע × ×©×™× ×©×¨×•×ª למדרגת שלושת ×”××™×¡×•×¨×™× ×©×”× ×‘×—×–×§×ª "ייהרג ובל יעבור": גילוי עריות, שפיכות ×“×ž×™× ×•×¢×‘×•×“×” זרה. בטוויטר פרץ ×ž×™× ×ž×”×™×¨ של הת×מת ×©×™×¨×™× ×¦×‘××™×™× ×œ×“×‘×¨×™ ×œ×‘× ×•×Ÿ: התרומה של ×¢×‘×“×›× ×”× ×מן היתה "×ולי ×”×™×™× ×• ×ריות/×בל מפ×ת/חשש עריות/×סור ×”×™×” ×œ× ×• להיות/על גבעת התחמושת."
×”× ×˜×™×” הר××©×•× ×” שלי היתה לחשוב ×©×œ×‘× ×•×Ÿ העלה ×ת החומרה של "קול ב×שה ערווה" למדרגת שלושת ×”××™×¡×•×¨×™× ×”×œ×œ×•, ומכ×ן לחשוב ×©×”×•× ×”×ª×—×¨×¤×Ÿ סופית. "קול ב×שה ערווה" ×”×™×” ×ות מתה במשך ×לפי ×©× ×™×, כמו הציווי התלמודי של "×ל תרבה שיחה ×¢× ×”×שה", ש××™×¨×•× ×™×ª ×“×•×•×§× ×‘×¨×•×¨×™×” – ×שת רבי מ×יר, ×©×“×•×•×§× ×ž×•×˜×‘ ×”×™×” לו, לו הרבה שיחה ×¢× ×שתו – ×”×™× ×”×ž×¤×•×¨×¡×ž×ª שבמצטטיו. ו××£ על פי כן, למרות ×”×יסור ולמרות ברוריה, ×’×‘×¨×™× ×™×”×•×“×™× ×©×•×—×—×• ×¢× × ×©×•×ª×™×”× ×‘-2,000 ×”×©× ×” ×”××—×¨×•× ×•×ª; יש שי×מרו, הרבו לשוחח. התלמוד קובע ×’× ×©"מרבה × ×©×™×, מרבה כשפי×" – מה ×©×œ× ×”×¤×¨×™×¢ ליהודי ספרד להמשיך בריבוי × ×©×™× ×”×¨×‘×” ×חרי ×—×¨× ×“×¨×‘× ×• גרשו×, שבעצמו × ×§×‘×¢ בסביבות 1000 לספירה והיה תוצ××” של חיסול הפוליגמיה בקרב ×”×וכלוסיה המקומית (סיפור ×רוך), ועד ×©× ×§×‘×¢ ×’× ×œ×’×‘×¨×™ ××©×›× ×– ×œ× ×”×™×ª×” בעיה ×¢× ×¨×™×‘×•×™ × ×©×™×. התלמוד קובע עוד ש"רוב × ×©×™× ×ž×¦×•×™×•×ª בכשפי×", ו××£ על פי כן ×”×מירה ×”×גבית הזו – שיש לה בדיוק ×ותו תוקף כמו ל"קול ב×שה ערווה" – ×œ× ×”×¤×¨×™×¢×” ×œ×’×‘×¨×™× ×™×”×•×“×™× ×œ×—×œ×•×§ ×ת ×—×™×™×”× ×¢× ×× ×©×™× ×©×™×© סיכוי סטטיסטי גבוה שהן מכשפות. ×’× ×”×מירה התלמודית ×©× ×©×™× ×”×Ÿ "חמת מל×ת צו××” ופיה ×ž×œ× ×“×" ×œ× ×’×¨×ž×” לרוב ×”×™×”×•×“×™× ×œ×•×•×ª×¨ על מין הטרוסקסו×לי. ×לה ××™× ×Ÿ הלכות. ×לה פטפוטי בית מדרש.
××– למה ×× ×—× ×• ×©×•×ž×¢×™× ×›×œ כך הרבה על "קול ב×שה ערווה" ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª? על כך מיד. ×§×•×“× ×›×œ על המהלך ההלכתי של ×œ×‘× ×•×Ÿ, ×©×”×•× ×ž×“××™×’ הרבה יותר. ×œ×‘× ×•×Ÿ קבע ש×× ×—×™×™×œ×™× ×“×ª×™×™× ×™×ולצו לשמוע שירת × ×©×™×, הרי שמדובר ב"שעת שמד", שבמסגרתה קיימת חובה – ×¢×¨×§×ª× ×“×ž×¡×× × ×”×•× ×”×©× ×”×”×œ×›×ª×™ – למסור ×ת ×”× ×¤×© ×œ× ×¨×§ על שלושת ×יסורי "ייהרג ובל יעבור", ××œ× ×¢×œ כל ×יסור שהו×.
× ×¡×‘×™×¨. ההלכה ×וסרת על ×”×›×¤×•×¤×™× ×œ×ž×¨×•×ª×” שורה ×רוכה של דברי×, שהידוע ×©×‘×”× ×”×•× ×כילת חזיר. ×¢× ×–×ת, במקרה של ×¡×›× ×” מותר להפר ×ת רוב ×”××™×¡×•×¨×™× ×”×לה. למשל, במקרה ההיפותטי של חולה ×©×¨×•×¤× ×§×•×‘×¢ (ב×ופן מפוקפק משהו) שכדי ×œ×”×—×œ×™× ×”×•× ×¦×¨×™×š ל×כול בשר חזיר, עליו ל×כול ×ת הבשר, ×ž×©×•× ×©×–×” ××™× × ×• ×יסור שדוחה ×—×™×™×. ב×ותה מידה, ×× ×”×™×”×•×“×™ תקוע על ××™ בודד שכל מה שיש עליו ×”×•× ×—×–×™×¨×™× ×ž×’×—×›×™× ×‘×¨×©×¢×•×ª, ×œ× ×¨×§ שמותר לו, ×”×•× ×’× ×ž×—×•×™×‘ לשחוט ××•×ª× ×›×“×™ ל×כול ××•×ª× ×•×œ×©×¨×•×“. ב×ותה המידה, ×× ×”×•× ×¦×¨×™×š לחלל שבת כדי להסתלק במהירות מ×זור ×¡×›× ×”, ×”×•× ×œ× ×¨×§ רש××™, ×”×•× ×ž×—×•×™×‘ לעשות ×–×ת – וחי בה×. ב×ותה מידה, ×”×•× ×¨×©××™ במקרה של ×¡×›× ×ª ×—×™×™× ×œ×”×¤×¨ פחות ×ו יותר כל ×יסור ×חר – מלבישת ×©×¢×˜× ×– ועד ×כילת ×—×’×‘×™× ×ž×‘×œ×™ לבדוק ×ת ×¡×™×ž× ×™×”× ×ª×—×™×œ×”.
×™×©× × ×©×œ×•×©×” יוצ××™× ×ž×Ÿ הכלל: שפיכות ×“×ž×™× â€“ ×סור ליהודי להרוג יהודי ×חר כדי להציל ×ת חייו ("מה ר×ית שדמך סמוק משלו?"), ×ו להסגיר יהודי ×חר להריגה כדי להציל ×ת חייו-שלו; גילוי עריות, ×©×”×•× ×יסור (שחל ×’× ×¢×œ ×œ× ×™×”×•×“×™×) ×œ×§×™×™× ×™×—×¡×™ מין ×¢× ×§×¨×•×‘×™ משפחה מדרגות ×©×•× ×•×ª, יחסי מין הומוסקסו××œ×™×™× (××œ×™×‘× ×“×¨×ž×‘"×), משכב בהמה ×•×§×™×•× ×™×—×¡×™ מין ×¢× ×שה בעת × ×™×“×ª×” (×בל ל×, למשל, ×œ×§×™×™× ×™×—×¡×™ מין ×¢× ×–×•× ×”); ועבודה זרה, כלומר × ×˜×™×©×ª ×ž× ×”×’×™ היהדות עבור ×ž× ×”×’×™ דת ×חרת. על ×לה מחויב יהודי למות ×•×œ× ×œ×¢×‘×•×¨.
כל ×–×” ×ž×©×ª× ×” כשחל "שמד", כלומר שיש × ×¡×™×•×Ÿ מ×ורגן מצד הרשויות ל×לץ ×™×”×•×“×™× ×œ×¢×‘×•×¨ על דת×. כשזה קורה, כל ×יסור רגיל הופך – ×× ×”×“×¨×™×©×” לעבור עליו מתבצעת בפרהסיה, כלומר שיש חשש לחילול ×”×©× â€“ ל"ייהרג ובל יעבור". ×’× ×× ×”×“×¨×™×©×” ×”×™× ×œ× ×¢×™×œ×ª × ×¢×œ×™×™× ×‘×ופן ×©×•× ×”. לכן, למשל, ×”×גדה העתיקה על ×”"×שה ושבעת ×‘× ×™×”" בשעת השמד של ×× ×˜×™×•×›×•×¡ הרביעי ×ž×¦×™×™× ×ª שהמלך, שכבר הרג שישה ×™×œ×“×™× ×©×¡×™×¨×‘×• לכרוע לו ברך (צורה של עבודה זרה), חמל על הילד השביעי והשליך לו ×ת טבעתו ×›×©×”×•× ×ž×‘×§×© שיתכופף ×•×™×¨×™× ×ותה, ובכך ייר××” ×›×ילו ×”×•× ×›×•×¨×¢ ברך, והילד סרב.
במקרה של שמד, ×ž×ª×ž×•×˜×˜×™× ×’× ×”××™×¡×•×¨×™× ×”××—×¨×™× â€“ כמו, למשל, ×”×יסור על שפיכות דמי×. במהלך מסע הצלב הר×שון של 1096, שמוכר ליהדות כפרעות ×ª×ª× "ו, רצחו ×”×•×¨×™× ×ת ×™×œ×“×™×”× ×•×‘×œ×‘×“ ×©×œ× ×™×ž×™×¨×• ×ת דת×. ×”×ירוע הטר×ומטי ×”×–×” צרב ביהדות ×”××©×›× ×–×™×ª ×ת תפיסת קידוש הש×, והכוויה הזו מורגשת עד היו×.
×פשר ×”×™×” ×חרת: ×פשר ×”×™×” להשכיח ×ת ×”××™×¨×•×¢×™× ×”×œ×œ×•, ×פשר ×”×™×” לפרוש ×¢×œ×™×”× ×—×©×›×” – הספרות ההלכתית ×ž×¦×˜×™×™× ×ª בשכחה – ו×פשר ×”×™×” לומר שה×× ×©×™× ×”×œ×œ×• יצ×ו מדעת×. ×חד מבעלי התוספות ×’× ×›×•×ª×‘ ש×חד ×ž×¨×‘× ×™ הדור ×™×¦× ×‘×—×¨×™×¤×•×ª ×›× ×’×“ רב ×חר, "ששחט ×™×œ×“×™× ×‘×©×¢×ª השמד", ×•×§×¨× ×œ×• רוצח ושופך דמי×, ×•×”×•× ×ž×•×¡×¨ שהרב ×”×§× ××™ מת ×חר כך מיתה ×ž×©×•× ×”. הרמב"×, ו×יתו רוב יהדות ספרד, הלכו ×‘× ×ª×™×‘ ×חר: ב×גרת השמד שלו כותב ×וכל ×”× ×‘×œ×•×ª הגדול שמותר להמיר ×ת הדת ל××™×¡×œ× ×œ×ž×¨×ית עין (מה ש×ין כן ×œ× ×¦×¨×•×ª, ×©×”×™× ×¢×‘×•×“×” זרה), ובלבד של×חר מכן ימהר ×”×× ×•×¡ לעזוב ×ת ×”×ž×§×•× ×•×™×—×–×•×¨ לדתו ×‘×ž×§×•× ×©×œ×• יותר. ×”×—×•×§×¨×™× ×ž×ª×•×•×›×—×™× ×¢×“ כמה מושפעת התפיסה הזו מתפיסת התקיה השיעית ומ×ירועי חייו של הרמב"× ×¢×¦×ž×• – יש יסוד ×œ×”× ×™×— ×©×”×•× × ×לץ להמיר ×ת דתו ל××™×¡×œ× ×•×חר כך שב ליהדות – ×בל יהדות ספרד × ×¢×“×¨×ª כמעט ×¡×™×¤×•×¨×™× ×©×œ מסירת × ×¤×© פומבית, ווד××™ ×©× ×¢×“×¨ ×ž×ž× ×” הטירוף של ×”×•×¨×™× ×©×¨×•×¦×—×™× ×ת ילדיה×.
ו×ת כל המסורת הזו מחזיר פת××•× ×œ×‘× ×•×Ÿ ×›×©×”×•× ×ž×“×‘×¨ על "שמד", ×× ×™×™×לצו ×—×™×™×œ×™× ×“×ª×™×™× ×œ×”×§×©×™×‘ לקולן של × ×©×™× ×©×¨×•×ª. עכשיו, × ×©×™× ×™×”×•×“×™×•×ª שרו ל×ורך כל ההיסטוריה היהודית, ×ž×ž×¨×™× ×•×”×œ××”; ודבורה ×”× ×‘×™××” שרה יחד ×¢× ×©×¨ ×”×¦×‘× ×‘×¨×§. הן שרו ×’× ×‘×‘×ª×™ ×”×›× ×¡×ª, בעזרת ×”× ×©×™×. יתר על כן, עד ×מצע ×©× ×•×ª ×”×—×ž×™×©×™× ×‘×ª× ×•×¢×ª ×‘× ×™ ×¢×§×™×‘× ×”×ª×™×¨×• הרבה יותר משירה – ×”× ×’× ×”×ª×™×¨×• ריקוד מעורב של ×‘× ×™× ×•×‘× ×•×ª. ההתחרדות שעברה על ×”×ª× ×•×¢×” ×‘×—×ž×™×©×™× ×”×©× ×” ×”××—×¨×•× ×•×ª, שהחלה ×¢× ×”×¨×‘ × ×¨×™×” ושמופיעה כעת בשי××” ×צל ×œ×‘× ×•×Ÿ ×•×¨×‘× ×™× ×חרי×, ×ין לה דבר וחצי דבר ×¢× ×”×”×™×¡×˜×•×¨×™×” היהודית.
פה ×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×–×›×¨ שוב מיהו ×œ×‘× ×•×Ÿ. ×חרי ×”×”×ª× ×ª×§×•×ª, התר×יין ×œ×‘× ×•×Ÿ ל"העיר" ו×מר שמטרתה של ×”×¦×™×•× ×•×ª הדתית ×”×™× ×œ×”×©×ª×œ×˜ על מוקדי הכוח, ר×ש ור×שון ×œ×”× ×”×•× ×”×¦×‘×, כדי שתופעה כזו ×œ× ×ª×•×›×œ לחזור על עצמה. ×œ×¤× ×™ ×©× ×” וחצי ×”×•× ×¤×¡×§, ופסיקתו קוימה ×‘×”×ª× ×—×œ×•×ª שלו, ×©×œ× ×©×™× ×סור להעמיד ×ת עצמן לבחירה. היו לו ×©× ×™ × ×™×ž×•×§×™×. ×”×חד ×”×•× ×©×שה בעלת שררה זהו ההיפך מהסדר הטבעי (וההלכה, יש לציין, ×וסרת על × ×©×™× ×œ×©×ת ×‘×ª×¤×§×™×“×™× ×‘×›×™×¨×™×); ×”×©× ×™ ×”×™×” מגוחך משמעותית יותר: ×œ×‘× ×•×Ÿ פסק שיש חשש ל"התערבות בין × ×©×™× ×•×’×‘×¨×™×."
עכשיו, ×× ×’× ×œ×›× × ×¨××” שהחשש שבחירתה של ×שה למועצה של ×לון מורה תגרור ×ורגיה ×”×ž×•× ×™×ª במהלך הישיבה ×”×•× × ×œ×¢×’, צריך לר×ות מה מטרתו של התירוץ ×”×–×”. והתשובה ×”×™× ×‘×¨×•×¨×” מ×ד: הדחתן של × ×©×™× ×ž×›×œ תפקיד ציבורי והשבת המצב שבו "×שה משפיעה במועצה ב×מצעות בעלה", כדברי ×œ×‘× ×•×Ÿ.
×× ×™×© משהו שהחברה הליברלית הבי××” ×©×œ× ×”×™×” ×§×™×™× ×§×•×“× ×œ×›×Ÿ, הרי שזה שחרור ×”×שה. ×œ× ×‘×ž×§×¨×” ×©×•× ××™ המין ×”×× ×•×©×™, בדרך כלל ×× ×©×™ הדתות ×”×ž×•× ×•×ª×יסטיות – בעיקר ×”××™×¡×œ× ×•×”×™×”×“×•×ª ×”×ורתודוקסית – ×ž×ž×§×“×™× ×ת מ××ž×¦×™×”× ×‘×”×¡×’×ª זכויות ×”× ×©×™× ×œ×חור. מכל ×”×”×™×©×’×™× ×©×œ החברה הליברלית, זהו החדש ביותר והפגיע ביותר – ×ž×©×•× ×©×“×•×¨×•×ª של × ×©×™× ×—×•× ×›×•, ×•×ž×—×•× ×›×•×ª, על ידי ×”×©×ž×¨× ×™× ×”×“×ª×™×™× ×©×”×Ÿ פחותות ×ž×’×‘×¨×™× ×•×ž×’×™×¢×•×ª להן פחות זכויות. ומקרה ×œ×‘× ×•×Ÿ יוכיח: ×”×שה היחידה שרצתה להתמודד למועצת ×לון מורה × ×¨×ª×¢×”, והסירה ×ת מועמדותה. ×ולי ×”×‘×™× ×” שמול ×”×ª× ×’×“×•×ª הרב, ×ין לה סיכוי ×œ× ×¦×—.
×•×œ×‘× ×•×Ÿ, כמובן, ×œ× ×¢×•×¦×¨ במועצת ×”×”×ª× ×—×œ×•×ª שלו. ×”×•× ×¨×•×¦×” ×œ×”×•×¦×™× ×ת ×”× ×©×™× ×ž×¦×”"ל, ×ו על כל ×¤× ×™× ×œ×”×¤×•×š ×ותן לחיילות סוג ב' – מתוך ידיעה שמה שמתקבל בצה"ל, יתקבל ×חר כך ×’× ×‘×¦×™×‘×•×¨ הכללי. חיילי הסדר שיוצ××™× ×ž×”×•×¤×¢×ª×Ÿ של × ×©×™× ×œ× ×‘×מת ×—×•×©×©×™× ×©×™×¦×¨× ×œ× ×™×¢×ž×•×“ ×‘×”× ×•×”× ×™×™×לצו לעשות בה מעשה פילגש בגבעה מול ×”×—×™×™×œ×™× ×”×חרי×; ×”× × ×•×§×˜×™× ×¦×¢×“ פוליטי, שמטרתו ×”×™× ×œ×”×¡×™×’ ל×חור ×ת זכויותיהן של × ×©×™×. ×œ×¤× ×™ כמעט ×רבע ×©× ×™×, פסק ×œ×‘× ×•×Ÿ – יחד ×¢× × ×‘×™× ×”×©×§×¨ של ×”×¦×™×•× ×•×ª הדתית, מרדכי "×”×™×” ×œ× ×ª×”×™×”" ×ליהו, דב לי×ור וש×ר ×”×›× ×•×¤×™×” הקבועה – שיש להתיר ×œ×—×™×™×œ×™× ×œ× ×¨×§ ×œ× ×œ×©×ž×•×¢ × ×©×™× ×©×¨×•×ª, ××œ× ×’× ×œ× ×œ×©×ž×•×¢ × ×©×™× ×‘×›×œ×œ: ×©×ž×¤×§×“×™× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×ª×™×¨ ×œ×”× ×œ×¡×¨×‘ לקבל ×”× ×—×™×•×ª מחיילות. ×”× ×¤×¡×§×• ש"חייל שפעילות כזו מפריעה לו מ×ד, ×”×™× ×סורה עליו על פי ההלכה." זו יותר מקריצה ×œ×—×™×™×œ×™× ×©×œ×”×: ×”×’×™×¢×” שעת תג מחיר כלפי החיילות. ×ליהו ×’× ×¤×¡×§ ש×סור להקשיב ×œ×¡×ª× ×“×™×‘×•×¨ של ×שה, ×× ×”×™× "מדברת ×‘×ª× ×•×¢×•×ª ידיי×." כלומר, ×”×•× × ×ª×Ÿ ×œ×—×™×™×œ×™× ×”×ž×•×¡×ª×™× ×ž×ž×™×œ× ×©×œ×• ×ישור ×œ× ×œ×”×§×©×™×‘ ×œ×§×¦×™× ×•×ª.
בקיצור, למה ×©×¨×•×¦×™× ×œ×‘× ×•×Ÿ וש×ר ×”×¨×‘× ×™× ×©×יתו ×ין ×©×•× ×§×©×¨ ×œ×¦× ×™×¢×•×ª. ×”"×¦× ×™×¢×•×ª" ×”×™× ×¤×©×•×˜ התירוץ התי×ולוגי לפעולה פוליטית של הפיכת × ×©×™× ×œ××–×¨×—×™× ×¡×•×’ ב'. ×›×©×œ×‘× ×•×Ÿ מדבר על "שעת שמד", ×”×•× ×ž×©×ž×™×¢ שריקת-×›×œ×‘×™× ×œ×—×™×™×œ×™× ×©×œ×•: ×”×’×™×¢×” שעת מרידה צב×ית של שחרית. יש ×œ×”× ×™×— שהמתקפה של ×”"×” ×לקין ולוין ×‘×›× ×¡×ª מספקת לו רוח גבית, ×©×”×•× ×—×•×©×‘ ששעתו ×”×’×™×¢×”.
×œ×‘× ×•×Ÿ ×”×•× ×¨×ש ישיבת הסדר, ×›×מור. בחורי ישיבות ההסדר ××•×”×‘×™× ×œ×”×¢×ž×™×“ ×¤× ×™× ×©×”× ×ליטה. בפועל, מדובר בחיילי שוקולד ×©×ž×©×¨×ª×™× 16 ×—×•×“×©×™× (ורק קו ×חד) לעומת 36 ×”×—×•×“×©×™× ×©×œ החייל הרגיל. כששירתתי ברצועה, ×”×™×” לי ×”×¢×•× ×’ המפוקפק לשרת לצד ×©× ×™ בחורי ישיבות הסדר, ×©×©× ×™×”× ×”×’×™×¢×• ליחידה ×חרי והשתחררו ×œ×¤× ×™. יתר על כן, ×”× ×¤×—×•×ª ×ו יותר ×”×—×™×™×œ×™× ×”×™×—×™×“×™× ×©×ž×’×™×¢×™× ×œ×¦×‘× ×¢× ×”×—×‘×¨×™× ×©×œ×”× ×ž×”×‘×™×ª, שיעמדו ×œ×¦×™×“× ×ž×•×œ המפקדי×, ×•×ž×’×™×¢×™× ×›×©×”× ×ž×¦×•×™×“×™× ×‘×יגוד מקצועי מ××—×•×¨×™×”× â€“ ועד ר×שי ישיבות ההסדר. ×”× ×ž×©×¨×ª×™× ×¤×—×•×ª מחיילות – ×בל ×“×•×¨×©×™× ×œ×¡×ª×•× ×œ×”×Ÿ ×ת הפה.
×”×’×™×¢ הזמן ×œ×©×™× ×§×¥ ×œ×”×ª× ×©×ות חסרת הבסיס הזו, ולסגור ×ת ישיבות ההסדר – זו של ×œ×‘× ×•×Ÿ צריכה להיות הר××©×•× ×” – ולהודיע ל×ליטה ×‘×¢×™× ×™ עצמה ×©×”×™× ×©×•×•×” בדיוק כמו כל חייל, ×ו חיילת, ×חר. ו×× ×™×© ×œ×”× ×‘×¢×™×” ×¢× ×שה ששרה, ××– שית×פקו ×ו שכמו החרדי×, ישיגו ×œ×¢×¦×ž× ×”×¡×›× ×‘×ž×¡×’×¨×ª×• ×”× ×œ× ×ž×©×¨×ª×™× (וכן, יש ×’× ×ž×¡×’×¨×•×ª ×›×לה – "ישיבות גבוהות" – ×œ×“×ª×™×™× ×œ××•×ž× ×™×™×). ו×× ×™×© ×œ×”× ×‘×¢×™×” ×¢× ×§×‘×œ×ª פקודות מ×שה, ×”× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×ª×›×‘×“ ולשבת בכל×. ×ו, שוב, ×œ× ×œ×©×¨×ª. למרות התשבוחות העצמיות ×©×œ×”× â€“ ×©×œ× ×›×œ כך מסתדרות ×¢× ×”×ž×¦×™×ות שבה, מ××– עליית מספר×, צה"ל ×œ× ×ž×¦×œ×™×— ×œ× ×¦×— – עדיף לצה"ל מצב שבו ×ין לו ×—×™×™×œ×™× ×©×ž×§×‘×œ×™× ×¤×§×•×“×•×ª מהרב.
×חרי הכל, ×›×©×œ×‘× ×•×Ÿ מורה ×œ×—×™×™×œ×™× ×©×œ×• להיות × ×›×•× ×™× ×œ×¢×ž×•×“ מול כיתת ×™×•×¨×™× â€“ מה לגבי כיתת יורות? – ×”×•× ×›×¤×¡×¢ מ×מירה ×œ×—×™×™×œ×™× ×©×œ×• ×œ×”×¤× ×•×ª ×ת ×”×¨×•×‘×™× ×©×œ×”× ×ל מפקדיה×. הדוגמ×ות הקל×סיות של קידוש ×”×©× â€“ בזמן ×”×—×©×ž×•× ××™×, עשרת הרוגי מלכות ובר××©× ×¨×‘×™ עקיב×, ו×פילו, במידת מה, מת×בדי ×ª×ª× "ו – הרי ×œ× ×‘×—×œ×• בלחימה ×קטיבית מ×ד ברודפיה×. לישר×ל יש די צרות; ×”×™× ×œ× ×—×™×™×‘×ª לסבול ×’× ×ת ×”×”×¡×“×¨× ×™×§×™× ×•×”×œ×‘× ×•× ×™×.
ו×פשר ×’× ×œ×¢×©×•×ª מעשה: שלחו × × ×¤×§×¡ ×ל ר×ש ××›"×, והודיעו לה ש××ª× ×ž×ª× ×’×“×™× ×œ×–×›×•×™×•×ª היתר ×©×“×•×¨×©×™× ×œ×¢×¦×ž× ×× ×©×™ ישיבות ההסדר, וש××ª× ×ª×•×ž×›×™× ×‘×¤×™×¨×•×§×Ÿ ל×לתר. ×–×” ×œ× ×™×§×¨×”, כמובן, ×›×™ ×–×” יצריך הרבה יותר ×ומץ ציבורי שיש בקרב הפוליטיק××™× ×”×—×™×œ×•× ×™×-לכ×ורה בישר×ל, ×בל בצה"ל ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×¨×’×™×© שיש לחץ ×’× ×ž×”×¦×“ ×”×©× ×™. ×חרי הכל, ×”×’× ×¨×œ×™× ×©×œ× ×•, ××ž×™×¦×™× ×›×•×œ× ×‘×©×“×” הקרב, ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×¦×œ×™×—×• להפגין ולו שריד של ×ומץ ×›×–×” בשדה ×”×זרחי.
(יוסי גורביץ)
פסע !!
התגובה שלך by ×’'ו — 18 בנובמבר 2011 @ 16:26
תוקן, תודה.
התגובה שלך by ygurvitz — 18 בנובמבר 2011 @ 16:40
"×”×’× ×¨×œ×™× ×©×œ× ×•, ××ž×™×¦×™× ×›×•×œ× ×‘×©×“×” הקרב, ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×¦×œ×™×—×• להפגין ולו שריד של ×ומץ ×›×–×” בשדה ×”×זרחי" – ועל מתי פלד (שמ×ל) והרצל שפיר (ימין) שמעת?
התגובה שלך by yankel — 18 בנובמבר 2011 @ 16:36
×× ×©×™× ×’×“×•×œ×™× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×¨×¢×™×•× ×•×ª.
×× ×©×™× ×‘×™× ×•× ×™×™× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×רועי×. ×× ×©×™× ×§×˜× ×™× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×× ×©×™×.
מתי ×× ×©×™× ×™×ª×—×™×œ×• להתייחס לכלל ×•×œ× ×œ2 וחצי ×”×× ×©×™× ×©×¢×œ×™×”× ×”× ×©×ž×¢×• ×ו ××•×ª× ×”× ×ž×›×™×¨×™×?
התגובה שלך by × ×™×‘ — 20 בנובמבר 2011 @ 13:13
×× ×©×™× ×‘×מת ×’×“×•×œ×™× ×ž×“×‘×¨×™× ×ž×˜×¨×™××œ×™×–× ×”×™×¡×˜×•×¨×™ ftw
התגובה שלך by ר×סול — 20 בנובמבר 2011 @ 14:06
× ×©×™× ×‘×’×™×œ 18 צריכות להת×רגן במכתב ×¡×¨×‘× ×™×•×ª. ×”×’×™×¢ הזמן ×œ×¡×¨×‘× ×•×ª על רקע ×ž×¦×¤×•× ×™-×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™.
התגובה שלך by ×ž× ×™ ל — 18 בנובמבר 2011 @ 16:41
תן לי להבין, ×”×“×ª×™×™× ×œ× ×¨×•×¦×™× ×©× ×©×™× ×™×©×¨×ª×• ×‘×¦×‘× ×•×‘×ª×’×•×‘×” ×”× ×©×™×… צריכות ×œ×”×¡×›×™× ×ית×?
התגובה שלך by ×לכס ×–. — 18 בנובמבר 2011 @ 18:05
× ×©×™× ×¦×¨×™×›×•×ª לסרב לשרת ×‘×¦×‘× ×œ× ×›×™ ×“×ª×™×™× ×ž×‘×§×©×™× ×©×œ× ×™×©×¨×ª×•, ××œ× ×›×™ ×”×ž×“×™× ×” ×œ× ×ž×ª×™×™×—×¡×ª ×ליהן, ולכן ×ין סיבה שהן יתייחסו ×œ×ž×“×™× ×”. ×ין ×˜×¢× ×©× ×©×™× ×™×©×¨×ª×• ×ת ×”×ž×“×™× ×” בלי ×©×”×ž×“×™× ×” מר××” ×יזושהי × ×›×•× ×•×ª ×œ×§×™×“×•× ×”×©×™×•×•×™×•×Ÿ שלהן, ××œ× ×“×•×•×§× ×¢×•×©×” ×ת ההפך. שיתוף פעולה שלהן ×¢× ×”×ž× ×’× ×•×Ÿ ×©×ž×“×›× ×ותן רק ×™×¢×¦×™× ×ת הדיכוי. ×‘×ž×§×•× ×–×ת, סירוב × ×•×¢×“ להפעיל לחץ על ×”×ž×“×™× ×” ועל החברה שתבין ×ת ×”× ×–×§ ×©×”×ž×“×™× ×™×•×ª ×”× ×•×›×—×™×ª גורמת.
כמובן שהדבר × ×›×•×Ÿ ×’× ×œ×וכלוסיות ×חרות שמופלות ×¢"×™ ×”×ž×“×™× ×”, ×•×œ× ×¨×§ ×‘× ×•×©× ×©×œ שירות צב××™. ×בל כל מקרה יש לבחון לגופו ולהחליט על הטקטיקה המת×ימה.
התגובה שלך by ×ž× ×™ ל — 18 בנובמבר 2011 @ 18:51
×–×” בערך מה ש×מרה ×”×™×•× ×—× ×” × ×•×” ×‘×›× ×¡ של ×”×ª×•×›× ×™×ª ללימודי מגדר ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª תל ×ביב.
התגובה שלך by ×™×•× ×ª×Ÿ ×©×—× — 18 בנובמבר 2011 @ 19:24
×–×” ×œ× ×ž×ž×© ×יו×. ×× ×ž×—×¨ בבוקר צה"ל ×™×בד ×ת כל חיילותיו, ×–×” ×™×’×¨×•× ×œ×”×™×“×¨×“×¨×•×ª רבתי ב×יכות מבצעיו, ×בל ×–×” ×œ× ×ž×ž×© ×™×–×™×– למי ×ž×”×’× ×¨×œ×™×. הגישה של צה"ל ×”×™× ×©×—×™×™×œ×•×ª הן פקידות ×•×ž×›×™× ×•×ª קפה, ועל כן ×’× ×ין ×©×•× ×¦×•×¨×š שישרתו שלוש ×©× ×™× ×›×ž×• ×—×™×™×œ×™× – הרי ×× ×”×™×ª×” להן תרומה משמעותית, ××™ ×פשר ×”×™×” לוותר על ×”×©× ×” שבה הן כבר יודעות ×ת תפקידן היטב ומסוגלות לקחת יוזמה ולהוות דוגמה ×œ×—×™×™×œ×™× ×”×¦×¢×™×¨×™×.
התגובה שלך by רעוץ — 20 בנובמבר 2011 @ 11:10
למעשה, השירות לכל ×”×—×™×™×œ×™× ×”×•× ×©× ×ª×™×™×, ×בל בגלל מצב ×—×™×¨×•× ×›×œ×œ×™ משך השירות של כלל ×”×’×‘×¨×™× ×ž×•×רך ×‘×©× ×” ×וטומטית. פשוט ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×˜×¨×—×• לבטל ×ת מצב החירו×. כמו ב×ימפריה, בסט×ר וורז.
התגובה שלך by ×’'ו ×›×œ×•× — 20 בנובמבר 2011 @ 14:52
מה שמיוחד בישיבות ההסדר, ×”×•× ×©×”×Ÿ תלויות ×‘×¢×˜×™× ×™×” של ×”×ž×“×™× ×”. מה שהופך ×ותן לחשופות מ×וד ללחץ מצד ×”×ž×“×™× ×”.
וברגע ×©×œ×ž×“×™× ×” התחיל *ב×מת* להפריע מה שקורה בישיבות – סביב ×ירועי ×”×¡×¨×‘× ×•×ª – ×הוד ברק ×œ× ×”×™×¡×¡ ×œ×”×™×›× ×¡ ר×ש בר×ש ×¢× ×ליעזר מלמד ולסגור ×ת ישיבת הר ברכה. כל ש×ר ר×שי הישיבות × ×¢×ž×“×• ×‘×“×•× ×ž×ª×•×—, ומ××– ×œ× ×©×ž×¢× ×• על סירובי פקודה.
כלומר, ×× ×כן צה"ל ילך עד הסוף ×¢× ×”×”×ž×œ×¦×” המבורכת ×”×ž×¡×ª×ž× ×ª, לחייב ×ת ×›×•×œ× ×œ×©×ž×•×¢ שירת × ×©×™× ×‘×˜×§×¡×™× ×¨×©×ž×™×™× – ×œ× ×ª×”×™×” לו בעיה לשבור ×ת הגב של כל מי ×©×™× ×¡×” ×œ×”×ª× ×’×“. הש×לה ×”×™× ×”×× ×”×•× ×™×¢×©×” ×–×ת (ו×× ×™ טוען ×©×“×•×•×§× ×›×Ÿ)
התגובה שלך by × ×“×‘ פרץ-וייסוידובסקי — 18 בנובמבר 2011 @ 17:04
רשומה חשובה, תודה.
ובכלל, הרשומות ×‘×”× ×תה ×ž×‘×™× ×ž×§×•×¨×•×ª ש××™× × ×ž×•×›×¨×™× ×œ×§×”×œ ×”×—×™×œ×•× ×™ ×©×§×•×¨× ×ת דבריך ×”× ×ž×”×—×©×•×‘×•×ª ×•×”×ž×¢× ×™×™× ×•×ª מכל הרשומות ×”×חרות. הייתי שמח, ×גב, ×× ×”×™×™×ª ×ž×‘×™× ×ž×¨××™ ×ž×§×•× ×œ×¦×™×˜×•×˜×™× ×”×”×œ×›×ª×™×™×.
התגובה שלך by ×ורסולוס — 18 בנובמבר 2011 @ 17:07
×–×” מסרבל ×ת הטקסט. ×× ×”×™×ª×” שיטה טובה להערות שולייׅ מצד ×©× ×™, ×תה יכול לזרוק כל ציטוט לגוגל ×•×œ×ž×¦×•× ×ª×•×š ×©× ×™×•×ª ×ת המקור.
התגובה שלך by ygurvitz — 18 בנובמבר 2011 @ 17:59
יש ×‘×œ×•×’×¨×™× (דובי ×§× × ×’×™×¡×¨, × ×ž×¨×•×“ ×בישר) שיש ××¦×œ× ×œ× ×ž×¢×˜ הערות ×©×•×œ×™×™× ×•× ×¨××” לי ×©×ž×¨×™×¦×™× ×ת ×ותה מערכת כמו שלך (עד כדי גרס×ות ×©×•× ×•×ª ×•×ª×•×¡×¤×™× ×©×•× ×™×).
התגובה שלך by גדי ××œ×›×¡× ×“×¨×•×‘×™×¥' — 18 בנובמבר 2011 @ 21:49
×“×•×•×§× ×”×¢×¨×•×ª ×”×©×•×œ×™×™× ××¦×œ× × ×•×¨× ×ž×¡×™×—×•×ª ×ת דעתי, תמיד ×× ×™ יורד למטה בשביל לגלות שזה מר××” ×ž×§×•× ×ו משהו ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי ברמה דומה ומ×בד ×ת הרצף. ×“×•×•×§× ×§×™×©×•×¨×™× ×‘×’×•×£ הטקסט ×ž×¤×¨×™×¢×™× ×œ×™ הרבה פחות (מן ×”×¡×ª× ×›×™ ×–×” ×œ× ×ž×¦×¨×™×š ×ותי לרדת לסוף הטקסט ולחזור)…
התגובה שלך by MuyaMan — 18 בנובמבר 2011 @ 23:05
×תה מודע לכך שלחיצה על הערת ×”×©×•×œ×™×™× ×§×•×¤×¦×ª ×ליה, ולידה יש ×œ×™× ×§ קטן שלחיצה עליו מחזירה לטקסט המקורי? ×–×” ×œ× ×מור לפגוע כל כך ברצף (ו×פשר פשוט להתעלׅ)
התגובה שלך by גדי ××œ×›×¡× ×“×¨×•×‘×™×¥' — 19 בנובמבר 2011 @ 8:09
×‘× ×•×¡×£ למה שגדי ×מר, ריחוף ×¢× ×”×¡×ž×Ÿ מעל הקישור של הערת ×”×©×•×œ×™×™× ×™×™×ª×Ÿ ברוב ×”×ž×§×¨×™× ×ת הערת ×”×©×•×œ×™×™× (למעט ×ž×§×¨×™× ×‘×”× ×™×© סימון ×‘×¡×™×ž× ×™× ×ž×™×•×—×“×™× ×›×œ×©×”×, ו××– ×ž×§×‘×œ×™× ×¨×§ חלק, ×בל מספיק כדי לר×ות ×× ×™×© ×©× ×™×•×ª×¨ ממר××” מקו×).
התגובה שלך by דובי — 19 בנובמבר 2011 @ 9:39
לגבי הריחוף, ×œ× ×™×“×¢×ª×™, שווה בדיקה. לגבי ×”×§×™×©×•×¨×™× ×”×œ×•×š וחזור — מן הסת×, ועדיין ×–×” הרבה יותר ×ž×•×¦×™× ×ותך מהרצף של הקרי××” מ×שר הערה בסוגריי×, למשל. למה ×× ×™ בודק בכל ×–×ת? ×›×™ ×‘× ×™ ××“× ×”× ×¡×§×¨× ×™× 🙂
התגובה שלך by MuyaMan — 19 בנובמבר 2011 @ 10:30
כל הכבוד
התגובה שלך by ×זרח — 18 בנובמבר 2011 @ 18:20
× ×¨××” ×©×”×ž×©×™×—×™×¡×˜×™× ×ž×סו בחמור ×חרי שזה ×”×‘×™× ×œ×”× ×ž×—×¡× ×™-תחמושת × ××™× ×•×›×™×•"ב.
עכשיו, ×›×©×”× ×ž×’×™×¢×™× ×œ×©×¢×¨×™ ירושלי×, ×”× ×™×•×¨×“×™× ×ž×”×—×ž×•×¨ – ×•×ž×™×™×¡×¨×™× ×ותו, שיידע ×ת מקומו.
×ו בעברית: רכלבסקי ×מר שזה מה ×©×”× ×™×¢×©×• – ועכשיו ×”× ×¢×•×©×™× ×ת ×–×”. ×œ× ×”×™×™×ª×™ מבטחת ×סמי תבו××” ×‘×™×¨×•×©×œ×™× ×‘×™×ž×™× ×לה.
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 18 בנובמבר 2011 @ 18:36
The real reason they cannot listen to women singing, is not that they might rape them, but rather that later, at night, they might masturbate.
This will bring Lilith, which will impregnate herself and give birth to demons.
Do you, mr. Gurvitz make light of demons??
התגובה שלך by יובל — 18 בנובמבר 2011 @ 19:12
ומה הפקס של ר×ש ××›"× ?
התגובה שלך by בטטה — 18 בנובמבר 2011 @ 20:30
יוסי, × ×’×¢×ª קלות בסיבה המרכזית,
כל המהומות בזמן ×”×חרון במיגזר ×”×–×”
× ×•×‘×¢×•×ª מסיבה ×חת, כמות.
שדרת ×”×‘×™× ×™×™× ×•×ž×¢×œ×” בהיררכיית ×”×§×¦×•× ×”
בצה"ל הולכת ומתמח×ת בחובשי הכיפות.
×•× ×ª×•×Ÿ הכמות/××—×•×–×™× ×—×¡×¨ מ×וד.
מקווה שיש מיפוי כזה.
התגובה שלך by שימי — 18 בנובמבר 2011 @ 21:37
מה בדבר דרוזי×? חשבתי ש×סור לדתי לקבל פקודות מגוי (הרמב"× ,ל×?)
התגובה שלך by עדו — 18 בנובמבר 2011 @ 21:57
×œ× ×¨×§ דרוזי×/בדו××™×. כל חייל ×ž×ž×•×¦× ×¨×•×¡×™ יכול להחשב כחשוד (ו×כן ×¨×‘×™× ×ž×”× ×œ× ×™×”×•×“×™× ×¢×œ פי ההלכה).
התגובה שלך by × ×ž×¨×•×“ — 19 בנובמבר 2011 @ 1:47
×”×™×•× ×”×ª×¤×¨×¡× ×©61% מהמלש"×‘×™× ×‘×”×ª× ×—×œ×•×™×•×ª ×¨×•×¦×™× ×œ×œ×›×ª לקרבי.
×”×ž×ª× ×—×œ×™× ×›×ž×•×‘×Ÿ מיד הפכו ×ת ×–×” ל"×”×ž×ª× ×—×œ×™× ×”× ×”×¨×•×‘ בקרבי".
55% מהמלש"×‘×™× ×¨×•×¦×™× ×œ×”×–×“×•×•×’ ×¢× ×‘×¨ רפ×לי. ×”×× ×œ×¤×™ הגיון ×”×ž×ª× ×—×œ×™× ×–×” ×ומר שבר רפ×לי × ×¤×œ×” קורבן ×œ×’× ×’ ×‘× ×’ הגדול ביותר בעול×?
התגובה שלך by משתמש אנונימי (לא מזוהה) — 18 בנובמבר 2011 @ 22:14
×”×× ×œ×•×’×™×” ×”× ×›×•× ×” היתה צריכה להיות שבר רפ×לי מזדווגת בעיקר ×¢× ×ž×œ×©"בי×.
התגובה שלך by MuyaMan — 18 בנובמבר 2011 @ 23:05
לו הייתי מלש"ב
התגובה שלך by סוס — 19 בנובמבר 2011 @ 0:10
×œ×¤×¢×ž×™× ×”×× ×œ×•×’×™×” ×”× ×›×•× ×” פשוט פחות מצחיקה 🙂
התגובה שלך by Quercus — 20 בנובמבר 2011 @ 1:02
× ×¤×œ×. ×× ×ª×•×יל לכתוב ×ת יתר המלל לשיר ..×חרי ×”×¤× ×¤× ×¤×..×× ×™ מבטיח להפיק ×ותו. × ×¨××” לי ששלישית מהלל×ל יהיו ×ž×¦×•×™×™× ×™× ×‘×–×™×ž×¨×”, ×ולפן יש, מעצבת גר×פית יש ×•×¡×™× ×’×œ ישוחרר ( ×× ×›×™ ×œ× ×‘×˜×•×— שישודר)
התגובה שלך by עמית — 19 בנובמבר 2011 @ 4:50
מצויין,
משיחה ×¢× ×ž×›×¨, קצין די בכיר, ×× ×™ מקבל ×ת ×”×¨×•×©× ×©×‘×¦×”"ל × ×’×ž×¨×ª ×”×¡×‘×œ× ×•×ª ×œ×˜×ž×˜×•× ×”×–×” והר ברכה ×”×™× ×¨×§ ×”×¡× ×•× ×™×ª, כל מערך ההסדר × ×‘×—×Ÿ ובבקורתיות ×©×ž×¢×•×œ× ×œ× × ×©×ž×¢×”, כולי תקוה.
יש הסבר ל×יך ×–×” ×©×”×ž×˜×•×¨×œ×œ×™× ×‘×™×•×ª×¨ ×¦×¤×™× ×¢×“ למעלה?
מה במערכת הישיבתית מעודד ×ת ×–×”?
התגובה שלך by ×—×™×™× ×•. — 19 בנובמבר 2011 @ 9:12
כמו שיוסי כתב ×œ× ×¤×¢×, סביבה ×©× ×©×œ×˜×ª על ידי ×יד×ולוגיה (בפרט ×יד×ולוגיה דתית, ×בל ×œ× ×¨×§) ×”×™× ×¡×‘×™×‘×” שמעודדת ×§×™×¦×•× ×™×•×ª. כשמישהו מציג דעה ×§×™×¦×•× ×™×ª, ×”×•× ×”×¨×‘×” ×¤×¢×ž×™× ×™×•×¦×¨ לעצמו הילה של מישהו שיותר מחוייב ל×יד×ולוגיה, בעוד שקולות ×¤×©×¨× ×™×™× ×™×•×ª×¨ × ×ª×¤×¡×™× ×›×›×לו ש"× ×›× ×¢×™×" למגמות ×—×™×¦×•× ×™×•×ª.
התגובה שלך by MuyaMan — 19 בנובמבר 2011 @ 10:33
"×ין ×©×•× ×§×©×¨ ×œ×¦× ×™×¢×•×ª. ×”"×¦× ×™×¢×•×ª" ×”×™× ×¤×©×•×˜ התירוץ התי×ולוגי לפעולה פוליטית של הפיכת × ×©×™× ×œ××–×¨×—×™× ×¡×•×’ ב'."
מה? ×בל למה? מה ×”××™× ×˜×¨×¡ שלה×?
התגובה שלך by ×™×•× ×™ — 19 בנובמבר 2011 @ 10:43
מ×ד פשוט. במערכת שבה יש תמיד מישהו ×©×”×•× ×¡×•×’ ב', הרבה יותר קל לשלוט ב×× ×©×™×.
×. יותר קל ×œ×›×•×œ× ×œ×§×‘×œ שיש ××™ שוויון ושמי שמעליך יכול להתעמר בך. הרי ××™ השוויון ×”×–×” כבר ×§×™×™× ×‘×‘×™×ª, ×”×•× ×œ× ×“×‘×¨ מפתיע.
ב. ×× ×œ×’×‘×¨ יש תמיד ×ת השפחה שלו בבית, ×–×ת שעליה ×”×•× ×™×›×•×œ ×œ×”×•×¦×™× ×ת הכעסי×, יותר קל לשלוט בו. × ×›×•×Ÿ, בחוץ ×”×•× ×¢×‘×“ × ×¨×¦×¢ ×בל ×צלו בבית ×”×•× ×”×ž×œ×š.
כך למשל בחור הישיבה צריך לעשות מה ש×ומר רבו ולהסתובב סביב הרב בחרדת קודש, ×בל ×”×™×™ – ×›×©×”×•× ×ž×’×™×¢ הביתה מקבלת ×ותו שפחה ×›× ×•×¢×” ×•×¦×™×™×ª× ×™×ª ××– יש לו רווח מהסידור ×”×–×”.
×’. כבר ×מר ישעיהו ליבוביץ' שהמהפכה ×”×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™×ª ×”×™× ×”×©×™× ×•×™ החשוב ביותר שהתחולל מזה ×לפי ×©× ×™×. ×–×” ×œ× ×ž×§×¨×” ×©×“×•×•×§× ×‘×¢×™×“×Ÿ שבו דיקטטורות × ×•×¤×œ×•×ª והמידע הופך חופשי יותר ויותר ×’× ×”×©×•×•×™×•×Ÿ ×œ× ×©×™× ×’×“×œ בהתמדה.
התגובה שלך by עדו — 19 בנובמבר 2011 @ 12:50
×”×‘× ×ª×™ ×ת התי×וריה, ×ך קשה לי להעלות ×‘×“×ž×™×•× ×™ ×ת הדיון שבו הפוליטיק××™× ×”×’×“×™×¨×• ×ת הבעייה (יש ×œ× ×• קושי לשלוט על הציבור ×©×œ× ×•) ו×ת הפתרון (× ×¤×—×™×ª במעמד ×”× ×©×™× ×›×“×™ לתת ×œ×”× ×”×רקה לתסכול×). יותר ×”×’×™×•× ×™ לי שזה פשוט פירוש יותר מחמיר של הלכות ×¦× ×™×¢×•×ª, ×©× ×•×‘×¢ ×ולי מפחד מהתבוללות.
התגובה שלך by ×™×•× ×™ — 24 בנובמבר 2011 @ 9:47
×פשר ×ת המייל/פקס של ר×ש ××›"×?
תודה
התגובה שלך by ×™×× ×™× ×” — 19 בנובמבר 2011 @ 16:07
[…] יוסי גורביץ' על הבליץ ×”××ž×•× ×™ […]
פינגבאק by מצב רוח « חד העין — 19 בנובמבר 2011 @ 16:54
תודה!!
התגובה שלך by Gur — 20 בנובמבר 2011 @ 3:29
משובח יוסי.
תודה רבה.
התגובה שלך by גיל — 30 בנובמבר 2011 @ 23:45