החברים של ג'ורג'

לגיון הזרים של ישראל

שגרירי ישראל במערב אירופה קיבלו בשבוע שעבר מברק בהול, שמורה להם לגייס לאלתר לפחות אלף איש הנאמנים לעמדותיה של ישראל, כדי להפעילם במאבק על התודעה. המגויסים אמורים להיות ערוכים להגיע להפגנות ועצרות תמיכה ולפרסם מאמרים בעיתונות על פי הצורך.

הלגיונות האלה יופעלו על ידי לוביסטים בשכר, שהמטרה העיקרית שלהם היא שתילה של מסרים בתקשורת המקומית תוך טשטוש העובדה שמדובר במסרים ישראליים; הם אמורים להגיע לקהל האירופי "ללא טביעת האצבע של ישראל". מעבר להסברת הקו הישראלי הרשמי, מפעילי הבובות גם יסבירו לאירופאים שישראל מתקדמת טכנולוגית (בלוגרית אמריקנית שהיתה כאן לאחרונה סיכמה הכל במשפט קצר, בציינה שכאשר מאשימים את ממשלת ארה"ב בעוולות, היא לא מגיבה ב"אבל אנחנו נתנו לכם את אפל"), וישמיצו משטרים קפיטליסט… אה, סליחה, ערביים/מוסלמיים.

אם כל התוכנית הזו מריחה לכם באופן חשוד כמו תעמולה סובייטית, לא תופתעו לדעת שהאדם שנמצא מאחוריה, ושמתייחס אליה בחשיבות רבה עד כדי הכפלת תקציב התעמולה של השגרירויות, הוא אביגדור ליברמן. בקיצור, משרד החוץ הגיע כנראה למסקנה שבמלחמה הפסיכולוגית כנגד יהודי ישראל הוא כבר ניצח, ועכשיו הגיע הזמן להפעיל את אותם כלים כלפי הערלים. ישנה כמובן השאלה מה יעשה עכשיו משרד ההסברה והתפוצות, כי ליברמן מרוקן אותו ממשמעותו, אבל זה בסדר – השר יולי אדלשטיין יודע היטב שכל תפקידו הוא לשבת במשרד ריק.

הנקודה המעניינת היא שאפילו משרד החוץ איבד את האמון בצדקת דרכה של ישראל. אפשר היה לצפות מבריון עם תעודות כמו ליברמן שיטיח שוב ושוב בגויים את צדקת דרכה של ישראל בגאווה ובגאון, ולא ינסה להסתתר מאחורי היצורים השנואים ביותר בעידן המודרני, אנשי הפרסום.

אבל נראה שאפילו ליברמן כבר קלט שישראל נתפסת כרעילה, שמסר שיגיע ישירות ממנה ייתפס מיד כלא אמין, כשקרי. 43 שנים אחרי הכיבוש, אחרי מלחמה בלבנון שנועדה לשעבד את הפלסטינים, אחרי מלחמת ההתשה של האינתיפאדה השניה, אחרי אינסוף שקרים, מוצאת ישראל את עצמה כמו ברית המועצות אחרי רמיסת האביב של פראג:

About a subjugated plain,

Among its desperate and slain,

The Ogre stalks with hands on hips,

While drivel gushes from his lips.

אחרי הכל, ליברמן עצמו ניפץ את השקר הישראלי הרגיל – "אנחנו רוצים שלום" – בהצהרה חד משמעית שאי אפשר להגיע לשלום ושיש לבצע טרנספר של אזרחי ישראל הערבים, ועוד מעל במת האו"ם. ידידיה הליברלים של ישראל נוטשים אותה, אחד אחד ובקבוצות. האנשים שעדיין מוכנים לדבר למען ישראל של ליברמן-נתניהו הופכים במהירות לקריקטורות ומאבדים את אמינותם, הופכים למקבילה של המפלגות הקומוניסטיות המאובנות שלאחר 1956 או 1968.

אז צריך – כמו המפלגות ההן, כמו הפנטגון בעיראק, כמו הסיינטולוגים, כמו שליטי כוויית אחרי כיבושה בידי עיראק, כמו תאגידי הגז בישראל, כמו כל קבוצה שנואה בצדק – להעביר את המסרים דרך צינורות אחרים, נסתרים.

התוצאה הטראגית – מבחינת האנשים שעדיין ישמיעו את המסרים הישראליים – היא שמעתה הם ייחשדו אוטומטית כסוכנים ישראלים, בשכר או לא, גם אם אינם כאלה. הצעד של ליברמן מצדיק את החשד הזה, מעודד אותו. סביר להניח שיתפתח מחול שדים סביב כל אדם שיהפוך לדובר בולט של העמדה הישראלית: האם הוא מאוכלי לחמו של ליברמן?

כך שלהפרטת ההסברה – כי זה בדיוק מה שזה – תהיה תוצאה אחת. מעתה יהיו לישראל שני קולות, שניהם לא אמינים. מבריק.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

46 תגובות על ”לגיון הזרים של ישראל“

  1. עומר הגיב:

    מצטער, לא הצלחת לשכנע אותי שמדובר בכזה אסון גדול. הסברה היא חלק אינטגרלי מהמלחמה, כולל חצאי אמיתות, שקרים, ועלילות דם אבסורדיות שגופים בעולם הערבי מפיצים השכם והערב. למה זה כ"כ פסול בעיניך להשקיע בהסברה (טובה או לא זה כבר דיון אחר לחלוטין). טיעונים כמו "מתקדמת טכנולוגית" הם בדיחה כמובן, אבל הקשר לתעמולה סובייטית שמושתתת על שטיפת מוח וזריעת פחד, לא ממש ברורה לי.

    וגם – נועדה לשעבד את הפלסטינים? ברצינות?

    • ygurvitz הגיב:

      אם אתה חושב ש"חצאי שקרים ועלילות דם" הם דבר פסול, אתה צריך לחשוב שהם פסולים גם כשהצד שלך משתמש בהם. אם אתה חושב שהם מותרים, אז כנראה שהדיון הזה מיותר.

      וכן, ברצינות. המטרה של "שלום הגליל" לא היתה שלום בגליל (כבר היה) אלא שבירת אש"ף ועמו ההנהגה הפוליטית של הפלסטינים בשטחים הכבושים. בגין ושרון אמרו זאת במפורש – בדיונים פנימיים, אמנם.

      • עומר הגיב:

        בוודאי שאני חושב שחצאי שקרים ועלילות דם הן דבר פסול, אבל יש הבדל בין שקרים גסים ומכפישים לבין "תראו איזה כיף בישראל, יש לנו טחינה משומשום מלא".

        לגבי שלום הגליל – מה שאתה כותב נשמע מעניין, ואני חושב שחבל לכתוב משפט כ"כ חזק בפוסט בלי לנמק או להרחיב, כי למי שלא יודע על מה מדובר זה נשמע כמו משפט מופרך, ויוצר אפקט הפוך אצלך הקורא ההדיוט (ע"ע אני).

        • רון הגיב:

          ואתה באמת חושב שהשגרירויות הצטוו לגייס 1000 איש כדי לדבר על טחינה? אז בטח זה הכל במימון שטראוס, או אולי טחינה שכם? – צריך לבדוק את זה – אולי גם הקרן החדשה מעורבת במימון לובי הטחינה וליברמן הוא רק איש קש וכל המימון ילך בסוף לקידום מפעל פלסתיני!

        • עדו הגיב:

          אני אגיד לך מה אני יודע, מלחמת 'שלום הגליל' פרצה בעקבות התנקשות בשגריר ישראל בלונדון, כבר אז זה היה לי מוזר, הרי ליד בית הספר שלי התפוצצה פעם פצצה (שוק מחנה יהודה) ולא יצאו למלחמה, למה פתאום בגלל ירי בשגריר בלונדון כן יוצאים? בכל אופן היום יודעים כולם שהתוכניות למלחמה היו מוכנות כבר שנתיים מראש, קצינים במיל' מהימין מודים בזה בגלוי ושכל טענות השמאל הבוגדני על כך שמדובר בתירוץ ושהמלחמה הזאת הייתה מתוכננת הן אמת לאמיתה. אז איך בדיוק ידעו שנתיים מראש (בערך בזמן שבו פינינו את סיני) שנצטרך לפלוש ללבנון כי לא יהיה שם שלום? למה בדיוק הפלישה הזאת הגיעה אחרי שנה שלמה של שקט בגבול הזה? ולמה לעזאזל מפציצים בלבנון בעקבות התנקשות באנגליה? מישהו בדק והוכיח שההוראה הגיעה מביירות? ואם כן איך זה שכל הצבא מוכן ונע כמו מכונה משומנת מיד לאחר מכן לתוך לבנון (ויורה לעצמו ברגליים אבל זה כבר סיפור אחר) ?

          • עומר הגיב:

            תודה על ההרחבה. את רוב זה ידעתי\הנחתי, אבל הקשר הפלסטיני חמק ממני.

          • jo הגיב:

            The assassination was done by Abu-Gibril not the PLO, this was known at the time.

            • קגנוביץ' הגיב:

              אני לא יודע אם לפטריק סיל היתה אסמכתא רצינית לטענה שלו, אבל הוא כתב בביוגרפיה של אסד על כך שאחרי שנודע על ההתנקשות בארגוב – שבוצעה על ידי ארגון יוני השחור של אבו נידאל, אויב מר של ערפאת – רפול אמר "אבו נידאל אבו שמידאל, צריך להכנס באש"ף!"

    • דניאל ר הגיב:

      אני חושש שחה"כ זאב אלקין, אברהם מיכאלי, דוד רותם, עתניאל שנלר, יריב לוין, מיכאל בן ארי, ציפי חוטובלי ואחרים מתנגדין נחרצות לפעילות פוליטית במימון חבוי. בהצעת החוק "חובת גילוי לגבי מי שנתמך על ידי ישות מדינית זרה" הם כותבים שלציבור יש זכות לדעת מי מממן פעילות פוליטית כזו או אחרת.
      הצעת החוק:
      http://www.knesset.gov.il/Laws/Data/BillKnesset/347/347.pdf
      עוד אנשים שמתנגדים:
      http://www.izs.org.il/heb/?catid=228

  2. ארז הגיב:

    הצטערתי לשמוע שאתה חושב שהסיינטולוגים הם קבוצה "שנואה בצדק". חבל (ושגוי, לדעתי, בתור סיינטולוג).

  3. גיל ב' הגיב:

    בלי קשר לעמדות של ליברמן או לשאלות חלוקת העבודה בין משרדי הממשלה, עד כמה אסטרטגיה כזאת מקובלת בעולם? אין לי מושג לגבי מדינות אחרות. אני לא אופתע אם זה קיים. אני גם לא הופתע אם זה קיים בעיקר במדינות שאנחנו לא רוצים להידמות אליהן אבל באמת שאין לי מושג.

    אני יודע שחברות פרטיות משתמשות באנשים שתפקידם להתחזות ברשת לאנשים פרטיים ולקדם את החברה המעסיקה אותם. אבל אין לי מושג לגבי מדינות.

  4. יאיר מ. הגיב:

    הכל היה טוב ויפה אלמלא היה מדובר במשרד החוץ. מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת יכול גם להאמין שקנדה היא צור מחצבתו, ובאותה הזדמנות גם אוגנדה, ועדיין אומות העולם ימשיכו להחזיק במה שנראה להם כזכיותיהם הטבעיות של אנשים ועמים.

    כל פתפותי היש פרטנר אין פרטנר לא משניהם את העובדה הברורה שהמשך השליטה בשטחים הכבושים הוא פשע מלחמה אכזרי ומתמשך שישראל עצמה לא מצליחה לצאת מהפלונטר החוקי הכרוך בו, ושכל נסיון להכשיר את השרץ רק מוסיף ומבאיש את ריח המטבח כולו.

  5. אני כבר לא מצליח לעקוב אחרי ההגיון שלך. אתה אומר שאם ליברמן יוזם יוזמת הסברה מסוג מסויים מאוד, זה מרוקן ממשמעות את משרד ההסברה? איך ולמה? ואתה אומר שליברמן "איבד את האמון בצדקת דרכה של ישראל" למרות שההסבר האלטרנטיבי והפשוט יותר הוא שליברמן הבין שדיבור ישיר לא משכנע אף אחד?

    • ygurvitz הגיב:

      1. כי זה הג'וב של משרד ההסברה. אם משרד החוץ עושה אותו, דרך השגרירים, מי צריך את משרד ההסברה?

      2. עצם ההבנה שאתה צריך לרמות אנשים כדי שהמסר שלך ייקלט, היא הכרה בעובדה שמצבך טרמינלי. למדינה צודקת זה לא היה קורה.

      • 1. משרד החוץ עושה משהו ספציפי, לא משתלט על כל תפקידי משרד ההסברה. אם מחר משרד המדע יארגן סדנאות מדע לנוער, משרד החינוך יתרוקן מתוכן?
        2. אני לא משוכנע. לכל היותר זו הכרה בכך שדעת הקהל העולמית מאוד לרעתך, אבל זה לא חייב להיות בגלל שאתה טועה; אני סבור שאם כבר, ליברמן בטוח שהוא צודק ושכל העולם מפגר וצריך לעבוד עליו בשל כך.

        • ידידיה הגיב:

          2. ואני לא הבנתי מהיכן המסקנה שליברמן מבקש "לרמות". הכי קרוב שראיתי בכתבה המקושרת היא "לעתים ללא טביעת האצבע של ישראל", אבל זה עדיין לא מלמד על שקר. בנוסף, זה לא היה ציטוט של איזה גורם ישראלי, אלא תיאור של כתב "הארץ" שלא ברור על מה הוא נסמך.

          • ygurvitz הגיב:

            לפרסם טקסט של משרד החוץ באצטלה זרה, שמתיימרת להיות אובייקטיבית, זו מרמה. והמגמה הזו אוזכרה על ידי משרד החוץ גם ערב ההתקפה על המאווי מרמרה. זה לא אזכור ראשון.

            • ידידיה הגיב:

              אני לא כל כך מבין איפה ראית פרסום טקסטים של משרד החוץ באיצטלה זרה. כאמור, אפילו ל"לעתים ללא טביעת האצבע של ישראל" היה רצוי שיהיה מקור, זה נראה כמו ניסוח של הכתב ולא של משרד החוץ. בכל מקרה, אני לא רואה כאן שום דבר שחורג מההתנהלות הרגילה של שיגור הודעות יחצ"ניות לעיתונאים עצלנים.

            • רחל הגיב:

              זה ישן יותר. בעופרת יצוקה לפחות במדינה שאני חיה בה השגרירות ביקשה מדוברי השפה להיכנס לפורומים מקומיים ולייצג את העמדה הישראלית. מניחה שזה נעשה גם במדינות אחרות.

        • ygurvitz הגיב:

          לא, כי הוא עושה עוד כל מיני דברים, כמו חינוך למשל. מה יהיה התפקיד של משרד ההסברה, שהוקם בתואנה שתחת ציפי לבני הרופסת נכשל משרד החוץ בהסברה ושעל כן יש צורך במשרד עצמאי?

      • חרטא ברטא הגיב:

        1.בעולם של שחור ולבן החלוקה האדמיניסטרטיבית בין משרדי הממשלה ואחריותם היא חדה וברורה לכל זב חוטם. אני עדיין צריך להתקל במדינה אוטופית כזו. למשל בבריטניה גם משרד האנרגיה וגם משרד הסביבה מתעסקים בהתחממות הגלובלית. בארה"ב גם משרד החוץ וגם משרד מיוחד בבית הלבן מתעסקים עם היחסים עם העולם הערבי. בגרמניה יש משרד הכלכלה והטכנולוגיה ויש משרד לפיתוח כלכלי (שניהם אמונים על פיתוח הכלכלה הגרמנית). בקיצור, בכל מערכת פוליטית יש צורך לתגמל אנשים ופונקציונרים למיניהם ע"י ייצור כל מני משרות ומשרדים עם סמכויות שחופפות את אלה של משרדים אחרים. Welcome to the real world.

        2. אני עדיין מנסה למצוא את אותה "מדינה צודקת", בטח אותה "מדינה צודקת" שהיא אור ומופת לעולם ולרגע לא מרמה אנשים. הלוביסטים של K street רק יכולים לגחך. העבודה שלהם מובטחת. דרך אגב – זה בא בדיוק בזמן שכל הממשלות המערביות נכנסות לכוננות ספיגה רצינית בגלל וויקיליקס…..

        • עדו הגיב:

          אני מניח שגם הCIA

          • עדו הגיב:

            התכוונתי לכתוב 'אני מניח שגם הCIA אחראי להפיכה בצ'ילה, זה עדיין לא אומר שזה לא היה פשע ושאם יתפסו את ישראל בדבר כזה זה יהיה בסדר 'כי גם האמריקאים עשו ככה פעם' '

            • חרטא ברטא הגיב:

              נו – א שוין.
              הם לא בסדר, וההוא לא בסדר, ומה שמו לא בסדר, ואתם לא בסדר ומה שההיא עשתה לא בסדר, וזה לא אומר שאנחנו צריכים להיות לא בסדר.

              זה לא אומר שאם ישראל עושה משהו זה בסדר. זה רק אומר שישראל, כשאר מדינות העולם (כולל אנדורה, לוקסמבורג וקיריבטי) מעקמת את הכללים ומבצעת פשעים ואונסת בתולות כשזה מתאים לאינטרסים שלה, ומפנה אצבע מאשימה כלפי אחרים כשזה לא. כמו שאמרתי – כמו כולם.

              אוטופיה זה אחלה מקום לחיות בו – רק חבל שזה נמצא בדמיון.

              • רון הגיב:

                נכון – כך עושות כולן – כולן משקרות, כולן מרמות, כולן מקדמות את האינטרסים שלהן.

                השאלה היא עד כמה תרבות השקר תופסת מקום מרכזי ומובן מאליו בפוליטיקה ובמדיניות הרשמית של הממשלה, עד כמה יש איזון בין אמירת שקרים בסתר ואמירת אמת – ובנוגע למה משקרים – ועד כמה מושא השקר מרכזי בפוליטיקה ובהתנהלות במדינה?

                הבעיה היא, שפה השקר הופך למדיניות רשמית – משתמשים בשקר, התחזות של דוברים מגויסים, כדי ליצור תעמולה, שהיא גם שקר. ואצל מי? נגד מי? יוצא שבשביל לדבוק בשקר הזה שנקרא נחלת אבותינו, בשביל להאחז באדמה לא לנו, אנחנו מנסים להוליך שולל, באופן רשמי (!) מדינות ידידותיות (לשעבר?).

                ואם זה שקר, שצריך תעמולה, הרי שהאמת שמולו ברורה לכולנו. אפשר להמשיך לצעוק "אנטישמים" עוד הרבה זמן, אבל זה כבר לא מרגש אף אחד, וישראל קורעת במו ידיה את שאריות הידידות שעוד נשארו לה.

                • חרטא ברטא הגיב:

                  נו באמת, כל המדינות האחרות, ידידותיות או לא, הן כל כך מטומטמות, כולן תמימות שהן מקבלות כל דבר שישראל אומרת באופן רשמי בעתונות ומאד מאוכזבות כשמתברר אחרת. אוי לנו ואבוי לנו…

                  מצחיק שזה בא מאנשים שהסבירו לנו באריכות את פשר הבדלים בין מה שערפאת אמר לקהל א' לבין מה שאמר לקהל ב' לעומת מה שעשה לקבוצה ג'.

                  מספיק כבר להסתכל על עולם הדיפלומטיה הבינלאומית כאילו זה ארגז החול בגן של הגננת יפה.

                  והנה בעוד אנו מדברים ויקיליקס חושפת באמת מה קורה מאחורי הקלעים ומי משקר למי מי מרגל אחרי מי ומי חושב מה על מי(בערך, כולם לכולם, כולם אחרי כולם ושכולם שקרנים).

          • חרטא ברטא הגיב:

            מעלים באוב את אלון מזרחי?

            "אני רוצה לשחק או באירופה או בספרד"?

            עד כמה שזכור לי ה CIA הוא חלק מממשלת ארה"ב, וממשלת ארה"ב עדיין נחשבת ממשלה מערבית….

        • אלכס ז. הגיב:

          1. יש הבדל בין סתם בירוקרטיה יצירתית לשחיתות ממש, וליברמן את אדלשטיין חצו את הקו הזה (הם לא הראשונים כמובן). העניין הוא לא שיש נקודות השקה בין המשרדים, או שעם מעט רצון אירגוני אפשר לשלב משרד אחד במשנהו, אלא שיש משרד אחד שמבצע את כל עבודתו של משרד אחר.
          האם זה דומה למצב בגרמניה? האם גם שם יש משרד שכל תפקידו מסתיים בהחזקת אתר לא מתופח?

          2. אני עדיין מנסה להבין מה הקשר בין מה שכתבת כאן למה שגורביץ כתב בנקודה השניה שלו, או מה קשר בין אנשי K street למדינה שלמה.
          אולי עדיף להיות פחות לעומתי ויותר ענייני?

          • חרטא ברטא הגיב:

            מי שלא ראה את מסעות הפרסום (פרופגנדה) שעושים הלוביסטים של K-street למדינה זו או אחרת בוושינגטון (תמורת תשלום נאה כמובן) לא ראה מסע יחסי ציבור מימיו….

            וכל מה שהם אומרים שם הוא כמובן אמת לאמיתה – זכה וצלולה כבדולח.

      • ש.ב הגיב:

        האמת היא שיש שלוש רשויות הסברה בישראל. משרד החוץ, משרד ההסברה ומחלקת ההסברה במשרד ראש הממשלה.

  6. ידידיה הגיב:

    "אחרי הכל, ליברמן עצמו ניפץ את השקר הישראלי הרגיל – "אנחנו רוצים שלום" – בהצהרה חד משמעית שאי אפשר להגיע לשלום ושיש לבצע טרנספר של אזרחי ישראל הערבים, ועוד מעל במת האו"ם."

    אתה יכול לפרש את ההגדרה שלך ל"טרנספר"? ההגדרה המקובלת, למיטב ידיעתי, כוללת העברה כפויה של אוכלוסיה. לעומת זאת, על פי הציטוט המובא ב-ynet, נראה שליברמן אמר באו"ם בפירוש שאין כוונתו לזאת, אלא לשינוי גבולות:

    שר החוץ אמר כי רק תוכניתו המדינית היא שיכולה לבסס הסדר בין הצדדים, ש"יהיה חייב להתבסס על תוכנית לחילופי שטחים ואוכלוסיות. לא מדובר בתוכנית להעברת אוכלוסיות, אלא לקביעת הגבולות כך שאלה ישקפו באופן הטוב ביותר את המציאות הדמוגרפית", הבהיר ליברמן.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3961473,00.html

    שים לב: אני לא אומר שזה טוב. כדי שתוכנית כזו תהיה כשרה, בעיני, היא צריכה לאפשר לתושבי היישובים המועברים לפנות את בתיהם תמורת פיצוי ולעבור למקום אחר במדינת ישראל. אני אומר שזה לא טרנספר.

  7. דני הגיב:

    שכנעת אותי.
    צריך לסגור את משרד החוץ ואת משרד ההסברה.
    נשאיר את העבודה הקשה לערבים – אנחנו רגילים לזה.
    הם הרי אף פעם לא מספרים חצאי אמיתות ושקרים על הסכסוך כמונו. אצל שכינינו האמת אינה נר לרגליהם כי אם לפיד מעל ראשיהם.
    יפוטרו כל שגרירי ישראל לאלתר – חבל על הכסף של כולנו.

    יוסי – אחד הפוסטים הפחות מוצלחים שלך.

  8. ג'ודס הגיב:

    גם אם זה נסיון צולע, מאז ומתמיד טיפוח תדמית היה שם המשחק, ר"ע "שחור זקן", אמריקה, וכו'…

  9. סתם אחד/האחד הגיב:

    אגב, רק אני חושב שקו ההסברה של ישראל הוא צריך להיות פשוט :
    בארה"ב ובמיוחד בחגורת התנ"ך – אנו נמצאים הארץ ישראל וזוהי הזכות ההיסטורית.
    באירופה -ישראל הדמוקרטית והליברליתVS החושך הפלסטיני ,להביא כמה שיותר ידיעות על דיכוי האישה הפלשתינית , בעוד שבישראל הנשים הערביות מגיעות למעמד חברתי הרבה יותר גבוהה .
    זאת הנוסחה, ולא להצטדק על הלחימה בטרור ש"כולם כאלה"(ארה"ב נאט"ו)וכו' .

  10. תומסו הגיב:

    נחמד שמתחילות להיות כאן יותר ויותר תגובות מפקפקות לצד תגובות תומכות. ככה זה צריך להיות.

    לעצם העניין – ההכרעה מתי השקר או התרמית היא שיטתית, מתי השקרים הם "לבנים" , מתי רצוי להשתמש באזרחים לקידום מטרות שילטוניות (כי זה קורה כל הזמן בכל מקום, למעשה, זהו הכיוון של השימוש במדיה חברתית כבר זמן מה) היא עניין מורכב.
    אני חושב ששוב אתה (באופן טבעי וכמו כולם) קובע קביעות אלו לפי האידיאולוגיה המנחה שלך ולא לפי עצם העניין. כלומר – אתה קובע שההתנהלות לא תקינה בגלל שלא מוצא חן בעינייך התוכן המועבר (ישראל בסדר , הפלסטינים לא) ולא בגלל השיטה.
    אני לא רואה אותך כותב או מתמרמר על תכנים שהם לרוחך שמועברים באותה דרך (התחזות, רמאות, שימוש באזרחים וכו') .
    זו אחת הסיבות שיש כאן כאלו שמזכירים לך את ההתנהלות של מדינות אחרות.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention לגיון הזרים של ישראל | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com