×× ×™ ×גלה ×œ×›× ×¡×•×“ קטן. ×’× ×× ×™, ×× ×קבל פקודה ש×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ למל×, ×ž×¦×¤×•× ×™×ª, ×סרב. ו×× ×™ חושב שזה × ×›×•×Ÿ לכל ×חד ו×חת. למעשה, ×× ×™×© מישהו ש×ין לו ×©×•× ×§×•×•×™× ××“×•×ž×™× ×•×™×ž×œ× ×›×œ פקודה בכל מצב, צריך לקשור ×ותו בחדר מרופד, יחד ×¢× ×”×§×‘"ן שהרשה לו להתגייס ×•×”×”×•×¨×™× ×©×’×™×“×œ×• ×ותו. ×חד ×ž×”×“×‘×¨×™× ×©×”×•×¤×›×™× ×—×‘×¨×” דמוקרטית לגמישה מספיק לספוג ×–×¢×–×•×¢×™× ×–×” ×¡×•×‘×œ× ×•×ª יחסית להפרת חוק ×ידי×ולוגית ×ž×ª×•× ×”. ×–×” יכול להיות חסימת ×›×‘×™×©×™× ×ª×•×š כדי ×”×¤×’× ×”, לקשור ×ת עצמך לטרקטור כדי ×œ×ž× ×•×¢ הריסת בית, ×ו לסרב פקודה בצב×. החוק צריך לגבות מחיר על ×“×‘×¨×™× ×›×לה, כדי להבטיח ש×× ×©×™× ×™×¢×©×• ××•×ª× ×¨×§ ×× ×ž×©×”×• ממש חשוב ×œ×”× ×•×œ× ×¡×ª× ×›×™ ×‘× ×œ×”×, וזה ×’× ×‘×¨×•×ž×˜×¨ ציבורי למידת הלגיטימציה שהשלטון מקבל מהציבור. דמוקרטיה, במהותה, ×”×™× ×ž×¢×¨×›×ª ×•×•×œ×•× ×˜×¨×™×ª, ו×× ×”×¨×‘×” ×× ×©×™× ×ž×•×›× ×™× ×œ×¢×‘×•×¨ על החוק, ×•×œ×©×œ× ×ž×—×™×¨ ×ישי, סימן שיש בעיה. פה ×–×” × ×’×ž×¨, וכל ×”×˜×™×¢×•× ×™× ×ž×ž×©×¤×—×ª ×”-"×–×” ×œ× ×ותו דבר ×›×™ השמ××œ× ×™× ×¢×•×©×™× ×ת ×–×” מתוך [×”×©×œ× ×ת החסר] ו×ילו ×”×™×ž× ×™× ×¢×•×©×™× ×ת ×–×” בגלל [×”×©×œ× ×ת החסר]" פשוט ×œ× ×ž×¢× ×™×™× ×™×. ×¦×™×¤×•×¨×™× ×¢×•×©×•×ª ×ת ×–×”, ×“×‘×•×¨×™× ×¢×•×©×•×ª ×ת ×–×”, ×•×’× ×©×ž××œ× ×™× ×•×™×ž× ×™× ×¢×•×©×™× ×ת ×–×”.
×ין ×©×•× ×“×¨×š, בהגדרה, לקבוע מתי ×–×” "בסדר" לעבור על החוק. ×›×©×ž×“×™× ×” מט×ט×ת ×ת הש×לות הקיומיות שלה מתחת לשטיח במשך ×©×™×©×™× ×©× ×”, ×•×œ× ×ž×•×›× ×” לקבל ×©×•× ×”×—×œ×˜×” לכ×ן ×ו לכ×ן, ×ין מה ×œ×”×ª×¤×œ× ×©×™×•×ª×¨ ויותר קבוצות מוצ×ות ×ת עצמן מחוץ ×œ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×•×ž× ×¡×•×ª למשוך ×ת השמיכה ×ליהן, על חשבון מי ×©× ×ž×¦× ×‘×¦×“ ×”×©× ×™ של המיטה. ×œ× ×‘×¨×•×¨ ×יך ומתי ציות הפך ל"×ושיות הדמוקרטיה הישר×לית". הדמוקרטיה הישר×לית ×”×™× ×œ× ×ž×ž×© דמוקרטיה, ו×× ×”×™× ×”×™×ª×”, ×œ× ×¦×™×•×ª עיוור לפקודות ×”×™×” ×”×ושיה שלה. כיבוד החוק בגלל הלגיטימציה שה×זרח ×ž×¢× ×™×§ לשלטון, בתמורה לזה ×©×”×•× ×ž×™×™×¦×’ ×ותו, כן. ציות עיוור, ל×.
הבעיה מתחילה כשמישהו חושב ×©×”×•× ×œ× ×¦×¨×™×š ×œ×©×œ× ×ž×—×™×¨ על ×¡×¨×‘× ×•×ª×•. כבר × ×˜×—×Ÿ עד דק שזה בסדר גמור לבטל ×ת ההסדר ×¢× ×™×©×™×‘×ª הר ברכה, ×›×™ הרב מלמד יכול להטיף למה ×©×‘× ×œ×• חוץ מ×לימות, ×בל ×”×¦×‘× ×œ× ×—×™×™×‘ לעבוד ×יתו ×•×œ×©×œ× ×œ×• ×× ×–×” ×œ× ×ž×ª××™× ×œ×•. וכן, ×× ×”×¦×‘× ×—×•×©×‘ ×©×¤×¨×•×¤×¡×•×¨×™× ×‘××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” ×©×ž×˜×™×¤×™× ×œ×¡×¨×‘× ×•×ª ×ž×”×•×•×™× ×‘×¢×™×” ×ž×‘×—×™× ×ª×•, ×”×•× ×œ× ×—×™×™×‘ לשלוח ×—×™×™×œ×™× ×œ×œ×™×ž×•×“×™× ×צל×. ×ž×©×•× ×ž×”, ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שפרופסור צימרמן, ש×מר ×¤×¢× ×ž×¢×œ הקתדרה ×©×”×•× ×œ× ×™×שר מועד ×’' למי שהיה במילו××™× ×‘×©×˜×—×™×, ×בל כן ×™×שר מועד ×’' למי שישב ×‘×›×œ× ×¢×œ סירוב לשרת בשטחי×, יתעקש על ×–×” שצה"ל ישלח ×—×™×™×œ×™× ×œ×”×ª×—× ×š ×“×•×•×§× ×צלו ×ו ידרוש ×¢×‘×•×¨× ×©×™×¨×•×ª מקוצר, וז×ת למרות ש×× ×™ בטוח ×©×”×•× ×”×™×” שמח להשפיע על דמותו של צה"ל ×œ× ×¤×—×•×ª מ×שר הרב מלמד. למה ×”×¦×‘× ×ž×¤×—×“ מישיבות הסדר ×•×œ× ×ž×¤×—×“ מ××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ות ×–×” בעיקר העסק שלו. יכול להיות שזה בגלל שה××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” ×œ× ×ž×›×™× ×” ×¦×¢×™×¨×™× ×œ×©×™×¨×•×ª צב××™, ×•×”×œ×™×ž×•×“×™× ×‘×” ×œ× × ×—×©×‘×™× ×›×—×œ×§ מהשירות עצמו. יכול להיות שזה בגלל שבישיבה יש סמכות ×¨×•×—× ×™×ª ×¢×œ×™×•× ×” ×•×œ×©×•× ×¤×¨×•×¤×¡×•×¨ ×ין סמכות ×›×–×ת. יכול להיות שזה בגלל ש×ת ×”×—×™×œ×•× ×™× ×¦×¨×™×š ×œ×©×›× ×¢ ×חד ×חד ×œ×§×•× ×ž×”×›×•×¨×¡×, ו×ילו ×צל ×”×ž×ª× ×—×œ×™× ×¤×©×•×˜ ×ž×¨×•×§× ×™× ×ת ×”××•×œ×¤× ×, ×ž×¢×œ×™× ××•×ª× ×¢×œ ×וטובוס של המועצה המקומית ו×ודרוב ×œ×”×¤×’× ×”. ×ולי ×–×” בגלל ×©×ž×ª× ×—×œ×™× × ×–×›×¨×™× ×©×”× ××™× ×“×™×‘×™×“×•××œ×™× ×‘×—×‘×¨×” דמוקרטית רק כשלמישהו יש ×˜×¢× ×•×ª ×ליה×, ובש×ר הזמן ×”× "ציבור", ×•×œ× ×¡×ª× ×¦×™×‘×•×¨ ××œ× ×›×–×” שחושב שה××™× ×“×™×‘×™×“×•××œ×™× ×©×ž×¨×›×™×‘×™× ×ותו ×¦×¨×™×›×™× ×œ×§×‘×œ יחס מועדף ל×ור ×”"תרומה" שהציבור תור×, ×œ×“×¢×ª× ×”×‘×œ×ª×™ משוחדת, ×œ×ž×“×™× ×”.
בסופו של דבר, השיח ×”"×¡×¨×‘× ×™" , ובטח השיח ×”"דמוקרטי" של הימין, ×”×•× ×©×™×— שקרי. רב חרד"לי מבין ×•×ž×ª×¢× ×™×™×Ÿ בדמוקרטיה בערך כמו ש×× ×™ מבין ×•×ž×ª×¢× ×™×™×Ÿ בהלכות פתיחת קופסת ×©×™×ž×•×¨×™× ×‘×©×‘×ª. ×”× ×•×©× ×”×מיתי ×”×•× ×œ× ×”×–×›×•×ª לסרב, ×•×œ×©×œ× ×ת המחיר, ××œ× ×¨×¦×•× × ×©×œ ×˜×™×¤×•×¡×™× ×›×ž×• מלמד לקבוע מהי ×”×ž×“×™× ×” ×”×–×ת. מלמד ×œ× ×›×•×¢×¡ על ×–×” ×©×¡×•×ª×ž×™× ×œ×• ×ת הפה, ××œ× ×¢×œ ×–×” ×©×ž×¤×¨×™×¢×™× ×œ×• לעצב ×ת ×”×¦×‘× ×‘×¦×œ×ž×• ובדמותו, ×•×‘×ª× ×יו שלו. הציבור החרד"לי ×™×¦× ×œ×ž×בק על דמותה של ×”×ž×“×™× ×”, וצה"ל ×”×•× ×”×—×–×™×ª, ×”× ×ª×™×‘ של קבוצה שולית ×ל לב ×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×. ×–×ת הסיבה ×œ× ×”×™×¨×” של ×“×ª×™×™× ×œ×§×¦×•× ×” וליחידות מובחרות. ו××– ב××” הדרישה להדיר × ×©×™× ×›×“×™ שהמסגרת תת××™× ×œ×”×, ×חר כך, ×”×¨×‘× ×•×ª הצב×ית משתלטת על × ×•×©× ×”×—×™× ×•×š והסברת מטרות הלחימה, ומספרת ×œ×—×™×™×œ×™× ×©×”× ×œ× × ×©×œ×—×• בפקודת הממשלה כדי להשיג מטרות פוליטיות ×ו ×‘×™×˜×—×•× ×™×•×ª ×›×לה ו×חרות, ××œ× ×ž×©×ª×ª×¤×™× ×‘×’'×™×”×ד על שלמות ×רץ ישר×ל. ועכשיו הדרישה ×”×™× ×©×¦×”"ל יכפיף ×ת עצמו ×œ×¡×™×™×’×™× ×¤×•×œ×™×˜×™×™× ×©×ž×ª×—×¤×©×™× ×œ×¨×’×™×©×•×ª דתית, תוך ×”×שמה ×ורוולי×× ×™×ª לגמרי ×©×”×ž×ª× ×’×“×™× ×œ×”× × ×’×•×¢×™× ×‘"×©×™×§×•×œ×™× ×¤×•×œ×™×˜×™×™×". וברגע שכל ×–×” מצליח בצב×, ×פשר להמשיך הל××”.
×–×ת ×œ× ×§×•× ×¡×¤×™×¨×¦×™×”, ×¨×‘× ×™× ×ž×–×•×§× ×™× ×œ× ×™×©×‘×• בחדר ×פוף עשן ×•×ª×›× × ×• ×ת ×–×”, ×בל ×–×ת מגמה קיימת ומובהקת, ומה ש×× ×—× ×• רו××™× ×–×ת רק ההתחלה. מה שהציבור רק מתחיל לקלוט, ×–×” שיש ×›×ן ויכוח מהותי ×•× ×•×§×‘ על מהי ×”×ž×“×™× ×”. ×œ× ×¢×œ ×¦×‘×™×•× ×” ×ו דמותה של ×”×ž×“×™× ×”, ××œ× ×¢×œ הש×לה ×”×× ×”×ž×“×™× ×” ×”×™× ×”×ž×›×©×™×¨ של ×”××–×¨×—×™× ×‘×©×™×¨×•×ª ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×©×œ×”×, כפי ×©×”× ×ž×‘×™× ×™× ×ות×, ×ו מכשיר בידי ××œ×•×”×™× ×‘×©×™×¨×•×ª ×ª×•×›× ×™×ª×• ×œ×”×‘×™× ×ת ×”×’×ולה ×œ×¢× ×”× ×‘×—×¨. הימין הדתי ×œ× ×—×•×©×‘ שצריך ×œ× ×”×œ ×ת הויכוח, ×ולי ×–×” קצת דמוקרטי מדי ×‘×©×‘×™×œ× ×•×”× ×¤×©×•×˜ ×ž×¢×“×™×¤×™× ×œ×¢×©×•×ª ×•×œ× ×œ×“×‘×¨. כך ×ו כך, ×œ× ×ž×¤×ª×™×¢ לר×ות ×–×ת ×צל מי ×©×—×•×©×‘×™× ×©×”×¦×™×•× ×•×ª ×”×—×™×œ×•× ×™×ª סיימה ×ת תפקידה ההיסטורי ועכשיו הכושי יכול ללכת. וש×ר הציבור משחק ×ת המשחק ומתעסק בויכוחי סרק על ×¡×¨×‘× ×•×ª וחסימת כבישי×, ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על שטויות כמו ××™×–×” ציבור "תור×" יותר ×œ×ž×“×™× ×”.
×בל ליד כל מגמה יש ×ת המגמה ההפוכה. ר××™× ×• ×ת ×–×” קורה בשמ×ל. ×›×©×”×—×œ×§×™× ×”×¨×“×™×§×œ×™×™× ×©×œ×• ×”×§×¦×™× ×•, × ×¡×—×¤×• ×œ×¢×•×œ× ×©×œ הפשטות פוסט-×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×•×ª בגרוש והתדרדרו להתבטלות ×‘×¤× ×™ ל××•×ž× ×•×ª ערבית ×•×¤×•× ×“×ž× ×˜×œ×™×–× ×יסל×מי, הופיעו מגמות של שמ××œ× ×™× ×©×œ× ×ž×¡×ª×“×¨×™× ×¢× ×©×ž××œ× ×™× ×•×ž×—×¤×©×™× ×œ×”×’×“×™×¨ ×ת ×¢×¦×ž× ×ž×—×“×©. מגמה דומה, ×× ×›×™ קבורה עמוק מתחת ×œ×¤× ×™ השטח, קיימת ×’× ×‘×¦×™×‘×•×¨ הדתי-ל×ומי. ×”×¤× ×˜×–×™×” המסורתית להחזיק ×ת החבל משתי קצותיו הופכת לקשה יותר לתחזוקה ×¢× ×”×¦×¤×ª הסתירות ×”×ž×•×‘× ×•×ª ×‘×ž×“×™× ×” ×”×–×ת. כך ש×× ×™ צופה שתהליך של הגדרה עצמית מחדש יתחיל ×’× ×‘×—×œ×§×™× ×©×œ הציבור ×”×–×”, ו×× ×™ רו××” ×©× ×¤×•×˜× ×¦×™×ל מעורפל לכמה תשובות טובות ש××£ ×חד ×חר ×œ× ×™×›×•×œ לתת.
×ולי ×× ×”× ×œ× ×”×™×• ×ž×–×œ×–×œ×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨ ×”×—×™×œ×•× ×™-דמוקרטי כחסר ×¢×¨×›×™× ×ž×©×œ עצמו, טוב רק בשביל להיות "חמורו של משיח", והיו ×ž×¤× ×™× ×ת הלהט ×”×ž×”×¤×›× ×™ ×©×œ×”× ×œ×”×ª×—×“×©×•×ª יהודית שכוללת ×œ× ×¨×§ ×ות×, ×‘×ž×§×•× ×œ×›×™×‘×•×© קברי ×בות ×•× ×§×ž×” בגויי×, ×“×‘×¨×™× ×”×™×• × ×¨××™× ×חרת. עד ששחקן חדש ×›×–×” ×œ× ×™×•×¤×™×¢ בזירה, ×× ×—× ×• ×ž×©×—×§×™× ×ž×©×—×§ ×¡×›×•× ×פס, ו×× ×—× ×• ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¨×©×•×ª ×œ×¢×¦×ž× ×• להפסיד.
(×©×œ×•× ×‘×•×’×•×¡×œ×‘×¡×§×™)
מחי×ות כפיי×. כתוב היטב, ×‘×ª× ×•×¤×” ×•×¢×¦×‘× ×•×ª ×¢× ×“×™×•×§ ובהירות.
התגובה שלך by סיון פ — 16 בדצמבר 2009 @ 2:37
עוד פוסט ר×וי (תודה יוסי, שהב×ת ×ת ש.ב. – טוב לר×ות ×›×ן ×ת כתיבתו).
ש.ב., ×× ×™ ×ž×‘×™× ×” ש×תה חושב שיש דרך ליצור יהדות בת-×§×™×™×ž× ×©×œ× ×ª×œ×§×” בבעיות הממ×ירות של זו שמופעלת בישר×ל. ×”×‘× ×ª×™ מרחביה בפוסט ×”×§×•×“× ×©×œ יוסי ×©×’× ×”×•× ×—×•×©×‘ שזוהי ×פשרות סבירה. ×× ×™ ×¡×§×¨× ×™×ª לדעת כיצד תעשה ×–×ת. ×× ×”×‘× ×ª×™ × ×›×•×Ÿ, ×”×¦×™×•× ×•×ª עצמה היתה סוג של × ×™×¡×™×•×Ÿ ×›×–×”, ××œ× ×©×‘×ž×§×•× ×œ×”×™×בק בבעייתיות של כיבוש ×רץ ל×-×œ×”× ×”×™× × ×™×¡×ª×” להי×בק בבעיתיות של הסירוב המוצהר להתבולל – ×”×™×™× ×•, להיות חלק ×ž×”×¢×•×œ× ×”×ž×ª×§×“×, כדרכו.
×בל ×”×—×œ×§×™× ×”××¤×œ×™× ×©×œ היהדות, ×לה ×¢× ×¤× ×˜×–×™×•×ª ×”× ×§× ×•×¢× ×”×›×¤×™×¤×•×ª ×œ×¨×‘× ×™× – ×”× ×”×’×™×¢×• ×ל תוך ×”×¦×™×•× ×•×ª (שהיו לה ×’× ×›×ž×” בעיות ×œ×¤× ×™ ×–×”) ו×כלו ×ת כל ×”×”×•×ž× ×™×–× ×ž×ª×•×›×”, ×ת כל שיתוף הגורל שבה. ×”× ×”×—×œ×™×¤×• ×ת ×¨×¢×™×•× ×•×ª השוויון (שהתעלמו מדריסת פלסטין, על ×× ×©×™×”) ×‘×¨×¢×™×•× ×•×ª של שליטה בכוח, ×¤×•×œ×¡× ×“× ×•×¨× ×•×›×™×•"ב.
××•×ª× "×™×”×•×“×™× ×ž×ª×§×“×ž×™×" ש×תה ×ž×•×¦× ×‘×¨×•×¡×™×” וב×רה"ב ×”× ×לה ש*עזבו* ×ת היהדות והותירו רק קצה חוט של "תרבות ×ידיש×ית" מתוח ×‘×™× × ×•×‘×™×Ÿ ×”×©×•×¨×©×™× ×©×‘×פלת מעמקי הישיבות. ×בל החוט ×”×–×” הספיק ליצירת התרעלה ש×תה רו××” ×”×™×•× ×‘×™×©×¨×ל. (וכל ×–×” – בלי שפליטי פלסטין
(×•×œ×¤× ×™ ×©×™×‘×•× ××™×–×” × ×©×ž×” טובה ויציע לי ×× ×˜×™×©×ž×™×•×ª: ××™× ×™ מ×חלת ×©×•× ×¨×¢ ליהודי הישיבות – רק ×ופציות פתוחות, לפתוח ×ת דלת הכלוב ×©×œ×”× ×•×œ×פשר דרך יצי××” ×ו לפחות חיטוי ב×ור שמש, כפי שהציע השופט העליון היהודי ×‘×¨× ×“×™×™×–. ××™× ×™ תומכת בהחזקת ××¡×™×¨×™× ×•×¢×‘×“×™×. ×ž×§×•× ×©×‘×• הפקפוק ×סור והמידע ×סור – זהו ×ž×§×•× ×פל.)
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 16 בדצמבר 2009 @ 3:05
סליחה, ברחה לי מחשבה:
וכל ×–×ת בלי שפליטי פלסטין יוזכרו בכלל. הטירוף היהודיסטי × ×•×ª×¨ ×‘×¢×™× ×• ×’× ×× ×›×œ ×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×™×•×¢×ª×§×• במטה ×§×¡× ×œ×¢×™×‘×•×¨×” של ×–× ×–×™×‘×¨.
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 16 בדצמבר 2009 @ 3:23
×× ×™ מקווה ×©×”×•× ×™×¡×›×™× ×œ×”×©×ר…
התגובה שלך by ygurvitz — 16 בדצמבר 2009 @ 7:35
×”×™ ×©×•× ×¨×.
הבעיה ×”×™× ×œ× ×‘×™×”×“×•×ª. היהדות, כמו כל ציביליזציה ×חרת (וזו הגדרה מת×ימה) כוללת כל ×ž× ×™ חלקי×, ×—×œ×§× ×ž×›×•×¢×¨×™× ×‘×ž×™×•×—×“, ו××•×¤× ×™× ×©×•× ×™× ×•×ž×©×•× ×™× ×œ×”×©×ª×™×™×š ×ליה. ×œ×¤×¢×ž×™× ×”×”×©×ª×™×™×›×•×ª ×”×™× ××™× ×˜× ×¡×™×‘×™×ª, ×œ×¤×¢×ž×™× ×œ× ×›×œ כך, וזה המצב של היהדות היו×.
הבעיה ×”×™× ×œ× ×”×ž×¦×‘, ××œ× ×”×”×’×“×¨×•×ª. ×× ×—× ×• ×ž×—×¤×©×™× ×”×’×“×¨×” קשיחה ×¢× ×’×‘×•×œ חד, שבתוכו יחיו ×‘×”×¨×ž×•× ×™×” ×’× ×”×“×ª, ×’× ×”××ª× ×™×•×ª, ×’× ×”×©×¤×”, ×’× ×”×œ×ו×, ×’× ×”×ª×¨×‘×•×ª ועוד כמה דברי×, כולל ×¤× ×˜×–×™×” על גרסה ×חת מוסכמת של של סיפור הסטורי. יצ×× ×• מהגטו הפיזי, ×בל ×× ×—× ×• ×ž×ª×¢×§×©×™× ×œ×›×œ×•× ×ת ×¢×¦×ž×™× ×• בגטו מחשבתי.
××– ×ž×‘×—×™× ×ª×™, היהדות יכולה להיש×ר כפי שהי×, ×בל צריך להכיר במה ×©×”×™× ×‘×מת בפועל ×•×œ× ×œ× ×¡×•×ª לדחוף ×ותה בכוח למיטת ×¡×“×•× ×ידי×ולוגית של מישהו.
בפוסט, ×œ× ×›×ª×‘×ª×™ על ×–×”, ××œ× ×¢×œ כך ש×× ×™ רו××” ×¤×•×˜× ×¦×™×ל ×œ×©×™× ×•×™ מרחיק לכת ×’× ×‘×—×œ×§ מהדת היהודית ×”×ורתודוכסית, בלי שיהפכו לרפורמי×. ×× ×™ ×œ× ×ומר מה ×–×” יכול להיות ×›×™ ×× ×™ ×œ× ×“×ª×™ ו×× ×™ ×œ× ×–×” שצריך לרבע ×ת המעגל ×”×–×”. ×œ×“×ª×™×™× ×™×© סתירות ×ž×©×œ×”× ×©×”× ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×—×™×•×ª ×תן וכמה ×ž×”× ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×©×”× ×—×™×™× ×‘×¡×¨×˜. ×בל ×× ×™ כן חושב שטוב ×× ×–×” יקרה, ×›×™ ×ולי ×–×” יעזור ×œ×”×•×¦×™× ××•×ª× ×•, החברה הישר×לית, ×ž×”×¤×™× ×” בה ×× ×—× ×• × ×ž×¦××™×.
התגובה שלך by ש.ב — 16 בדצמבר 2009 @ 13:30
תודה, זוהי מחשבה ×ופטימית – טוב להתחיל ×ת ×”×™×•× ×©×œ×™ ×יתה.
(וכן, ×× × ×”×ž×©×š לכתוב ×›×ן. דברי ×©×œ×•× ×ž×©×ž×—×™× ×§×•×¨×ת זו.)
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 16 בדצמבר 2009 @ 17:44
ממש ×œ× ×מרתי שזו ×פשרות סבירה. ×מרתי שזה ×פשרי. ×”×§×•× ×¡×¨×‘×˜×™×‘×™× ×•×”×¨×¤×•×¨×ž×™× ×¢×•×©×™× ×ת ×–×” בדרכ×. מי שרוצה יהדות ×”×•×ž× ×™×¡×˜×™×ª חייב להכריז ×©×”×•× ×œ× ×ž×§×‘×œ ×ת הקדושה של ××£ טקסט ולעשות כמעשה רבי מ×יר – ל×כול ×ת תוכו של הרימון ולזרוק ×ת קליפתו. להכריז שבית שמ××™ ×–×” ×œ× "×’× ×“×‘×¨×™ ××œ×•×”×™× ×—×™×™×" ××œ× ×ž×—×œ×” ממ×רת, ×•×©×’× ×”×œ×œ ×œ× ×”×™×” ×ž×•×©×œ× ×ž×”×‘×—×™× ×” הזו, ×•×œ× ×¤×•×ª ×ת כל ×”×’×™×œ×•×™×™× ×”×’×–×¢× ×™×™×. כמובן שזה ×œ× ×™×”×™×” "יהדות" ××œ× ×ž×©×”×• חדש, ×בל ×’× ×–×” בסדר. ×חרי 3000 ×©× ×” מותר לעשות ×©×™× ×•×™ פ××–×”. ×× ×¨×§ ×”×—×¨× ×”×–×” מט×רסוס ×œ× ×”×™×” מקלקל להומי שלי ×ת המסר, יכוליות שכבר ×”×™×” ×œ× ×• משהו ×‘×¡×’× ×•×Ÿ…
התגובה שלך by רחביה ברמן — 16 בדצמבר 2009 @ 3:17
וזה ב×מת מה ש×× ×™ שו×לת: ×”×× ×–×” ב×מת ×פשרי, ×× ×œ× ×™×–×—×œ×• על × ×™×ž×™ השורש ××•×ª× ×©×“×™× ×©×œ טירוף?
מה ×ומר רכלבסקי, למשל?
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 16 בדצמבר 2009 @ 3:19
לדעתי, יש יסוד ×¤×’×•× ×‘×–×” שבן ××“× ×™×¨××” ×ת עצמו כממשיך ×ת קו המחשבה של ×בות ×בותיו.
הדתיי×, רו××™× ×ת ×¢×¦×ž× ×ž×ž×©×™×›×™× ×ת קו ×ž×—×©×‘×ª× ×©×œ ××‘×•×ª×™×”× ×‘×ופן עיוור, ×•×œ×œ× ×‘×™×§×•×¨×ª. ×ת, ×ª×§× ×™ ×ותי ×× ×× ×™ טועה, רוצה להסיר ×ת מעטה הקדושה, ולהתייחס ליהדות כתרבות, ×’× ×‘×ופן ביקורתי.
×× ×™ חושב ל×ומת ×–×ת ש×ין ×©×•× ×¡×™×‘×” ל××“× ×œ×§×‘×•×¢ ×©×”×¢×•×œ× ×”×¨×•×—× ×™ שחשוב לו ×”×•× ×“×•×•×§× ×–×” של ×בות ×בותיו הביולוגי×? מדוע?
ברגע שיש ×ª×¨×’×•×ž×™× ×œ×¢×‘×¨×™×ª של ×¡×•×¤×¨×™× ×œ×•×¢×–×™×, וברגע שה××“× ×™×•×“×¢ ×× ×’×œ×™×ª – כל ×¢×•×œ× ×”×¨×•×— ×ž×•× ×— ×‘×¤× ×™×•. ×יש ×יש ×•× ×¤×©×• יבחר מה שטוב לו. יש מי ×©×”× ×¤×© שלו צמ××” ×œ×§×•×œ× ×•×¢ ××§×¡×¤×¨×¡×™×•× ×™×¡×˜×™ ×’×¨×ž× ×™, ויש מי ש×והב ×ת שייקספיר. יש מי שמת×הב ×‘×¤×™× ×§ פלויד, ויש מי ש×והב כלייזמרי×.
הרעיון שתהיה ×יזושהי עדיפות ×¨×•×—× ×™×ª בעולמו של ×”××“× ×“×•×•×§× ×œ×ž×” שה×בות ×”×‘×™×•×œ×•×’×™× ×©×œ×• כתבו והגו מוזרה. כל ×חד צריך לחפש ×ת התרבות, ×ת ×”×”×•×’×™× ×©×§×¨×•×‘×™× ×œ×œ×™×‘×• ולדעותיו לפי ×ª×•×›× × – ×•×œ× ×œ×¤×™ מוצ××.
לדעתי, ×”×•×ž× ×™×–× ×”×•× ××™× ×“×™×•×•×™×“×•××œ×™×–× ×”×•× ××•× ×™×‘×¨×¡×œ×™×–×.
התגובה שלך by דש — 17 בדצמבר 2009 @ 21:55
רחביה, היהדות עברה הרבה ×©×™× ×•×™×™ פ××–×” ×¨×¦×™× ×™×™×. כמובן שבכל ×¤×¢× ×©×ž×©× ×™× ×¤××–×”, ×ž×‘× ×™× ×ž×—×“×© ×ת כל העבר ×›×ילו ×›×›×” ×”×™×” תמיד. רב××§, שולחן ערוך ×§×™×™× ×›×•×œ×” מהמ××” ×”-16. הרבה ×“×‘×¨×™× ×©×”×™×•× ×”× "ברזל" היו ×—×™×“×•×©×™× ×ž×¨×—×§×™ לכת ×œ× ×ž×–×ž×Ÿ.
הבעיה ×”×™× ×©×›×œ חמור יכול להחמיר, ×בל צריך ×‘×™×¦×™× ×›×“×™ להסיר חומרה, וככה ×–×” בכל דבר ×•×œ× ×¨×§ בדת. ×”×“×ª×™×™× ×™×ž×©×™×›×• ×‘×©×œ×”× ×¢×“ ×©× ×‘×”×™×¨ ×œ×”× ×©×× ×—× ×• ×œ×¢×•×œ× ×œ× × ×§×‘×œ ×ת ×”× ×—×•×ª היסוד שלה×, ו×× ×”× ×¨×•×¦×™× ×œ×”×ž×©×™×š להיכלל ב×ותו ×¢× ××ª× ×•, ×”× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×ž×¦×•× ×¤×™×ª×¨×•×Ÿ ×ו לגמור כמו העדה ×”×©×•×ž×¨×•× ×™×ª.
×בל ב×רץ, ×ין כמעט ×—×™×œ×•× ×™×, יש רק ×“×ª×™×™× ×ž×§×•×œ×§×œ×™×.
התגובה שלך by ש.ב — 16 בדצמבר 2009 @ 13:44
לרכלבסקי יש גרזן להשחיז ותי×וריה ×©×”×•× ×›×‘×¨ מושקע בה, ×›×›×” שסמכות חפה מ××™× ×˜×¨×¡×™× ×”×•× ×œ×, ובכל מקרה רכלבסקי ×œ× ×™×•×“×¢ יותר מכל ×חד ×חר ×× ×–×” ×פשרי. מי ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותו שתהיה יהדות (דת, ×œ× ×ª×¨×‘×•×ª) של ×‘× ×™ ××“× ×©×™× ×¡×”, ו××– × ×¨××”.
ו×× ×תה מסיר ×ת מעטה הקדושה ומרחיק ×ת ×”×˜×™× ×•×¤×ª, למה שיזחל? ×בל צריך שמספיק ×× ×©×™× ×™×”×™×• ×ž×—×•×™×‘×™× ×œ×–×”. כמו ש×פשר להיות ×¦×™×•× ×™ ובן ×ד×, ×בל ×ž×¢×˜×™× ×ž×“×™ כרגע ×”×× ×©×™× ×©×ž×•×›× ×™× ×œ×”×©×§×™×¢ ×ת המ×מץ.
התגובה שלך by רחביה ברמן — 16 בדצמבר 2009 @ 3:38
×× ×תה מסיר ×ת מעטה הקדושה, זו כבר ×œ× ×™×”×“×•×ª ××œ× ×ž×©×”×• ×חר. ו×× ×™ בעד.
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 16 בדצמבר 2009 @ 3:39
ו×ללה. ×× ×תה מדבר על יהדות כעל דת, ובו-×–×ž× ×™×ª רוצה בסילוק קדושה ×ž×”×˜×§×¡×˜×™× ×”×ž×›×•× × ×™× ×©×œ הדת הידועה ×‘×©× ×”×–×” כיו×, ב××™×–×” מובן מה שתקבל יוכל ×œ×”×™×§×¨× ×™×”×“×•×ª, במובן הדתי?
×× ×™ חייב לציין ×©×¢× ×›×œ חוסר החיבה שלי ×œ×¦×“×“×™× ×”×‘×¢×™×ª×™×™× ×©×‘×ž×¡×•×¨×ª הדתית היהודית, ×× ×™ ×’× ×—×•×©×© ×œ× ×ž×¢×˜ ×ž× ×™×¡×™×•× ×•×ª ×ž×•×¦×”×¨×™× ×œ×›×•× ×Ÿ משהו חדש תחת הסמל המסחרי שלה. ×× ×™ ×œ× ×והב מהפכות, ו×× × ×©×ª×ž×© ב×× ×œ×•×’×™×” היסטורית (בעייתית משהו, ×× ×™ יודע), ×× ×™ מעדיף לחיות ×¢× ×ž×©×˜×¨ ×ž×œ×•×›× ×™ ולרסן ×ותו ×ט-×ט (כפי שקרה בפועל ×‘×‘×¨×™×˜× ×™×”) מ×שר לעקור ×ותו מן היסוד ×•×œ×›×•× ×Ÿ תחתיו משטר ×¨×¤×•×‘×œ×™×§× ×™ ×©× ×¨××” טוב כרעיון, ×בל השד יודע ל×ן ×”×•× ×™×’×™×¢ (כפי שקרה ב×× ×’×œ×™×” של קרומוול ובצרפת של ×”×™××§×•×‘×™× ×™×).
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 16 בדצמבר 2009 @ 9:21
×תה ×ž×ª× ×’×“ למהפכות – ××œ× ××, כמובן, מדובר במהפכות ×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™×•×ª ×ו ×›×לה של ×”××—×™× ×”×ž×•×¡×œ×ž×™×. ליברליזציה תמיד ×ž×¢×¦×‘× ×ª טוטליטרי×, ×× ×™ יודע.
התגובה שלך by ygurvitz — 16 בדצמבר 2009 @ 9:44
על מה ×תה מדבר? ×× ×™ מוכן למצו×, בדיעבד, ×¦×“×“×™× ×—×™×•×‘×™×™× ×‘×ž×”×¤×›×•×ª ×œ×ž×™× ×™×”×Ÿ, כולל ×לו ×©×¦×™×™× ×ª (×¢× ×”××—×™× ×”×ž×•×¡×œ×ž×™× ×–×• קצת בעייה, ×›×™ ×”× ×œ× ×”×¦×œ×™×—×• ×ž×¢×•×œ× ×œ×‘×¦×¢ מהפכה, ××"×› ×תה מתייחס לחמ×ס בעזה). ×בל ×× ×ž×“×•×‘×¨ בבחירה בין התפתחות ×טית ×ך × ×™×ª× ×ª לחיזוי (בכיוון הרצוי) ובין מהפכה, ×× ×™ ×œ× ×בחר ב×ופצייה ×”×©× ×™×™×”.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 16 בדצמבר 2009 @ 10:37
המהפכה ×”××™×¨× ×™×ª ×”×™× ×“×™ מוצלחת בהשוו××” למשטר הס×וו××› ×©×§×“× ×œ×•, כך שזו ×“×•×’×ž× ×œ×”×¦×œ×—×ª המהפכה ×”×יסלמית. מה ×’× ×©×¢×“ הבחירות ×”×”××—×¨×•× ×•×ª ×ירן הייתה בתהליכי ליברליזציה הדרגתיי×.
התגובה שלך by ×’'ו — 17 בדצמבר 2009 @ 21:49
×יך קבעת ×ת ×–×”? על-פי ×ילו מדדי×?
התגובה שלך by ×ילן — 17 בדצמבר 2009 @ 21:53
ב××™×–×” ×™×§×•× ×ž×§×‘×™×œ המהפכה ×”×יר×× ×™×ª ×”×™× ×”×¦×œ×—×” בהשוו××” לשלטון הש××”?
התגובה שלך by ygurvitz — 17 בדצמבר 2009 @ 21:54
כל דבר שמקבל תמיכה עיוורת ×•×œ× × ×‘×—×Ÿ ×œ×¢×•×œ× ×¡×•×¤×• שיושחת.
×–×” × ×›×•×Ÿ ל"דמוקרטיה" הישר×לית ו×פילו עוד יותר לדת.
בכל ×ופן, ×חלה פוסט. מקווה שתמשיך לכתוב!
התגובה שלך by דור — 16 בדצמבר 2009 @ 13:06
חשוב ×œ×©×™× ×œ×‘ ×©×”×¡×¨×‘× ×•×ª ×”×™×ž×™× ×™×ª ×œ× × ×¢×©×ª ×‘×©× ×”×ž×¦×¤×•×Ÿ. ×”×™× × ×¢×©×ª ×‘×©× ×¦×™×•×ª לצווי של ××œ×•×”×™× ×›×ž×œ×š.
למעשה, ×”×“×ª×™×™× ×ž×’×“×™×¨×™× ×ת ×¢×¦×ž× ×›×ž×¢×™×Ÿ גיס חמישי, ×©× ××ž× ×•×ª× ×œ×ž×“×™× ×ª ישר×ל פחותה ×ž× ××ž× ×•×ª× ×œ×§×“×•×© ברוך הו×.
בו×ו ×•× × ×™×— ש××œ×•×”×™× ×כן ×§×™×™×, וההלכה ×”×™× ×כן מ×לוהי×.
×× ×›×Ÿ, יש ×œ× ×• מ×בק בין ×”×ž×œ×•×›× ×™×, ×לו ×©×¨×•×¦×™× ×‘×”' כמלך, ו×לו ×©×¨×•×¦×™× ×‘×“×ž×•×§×¨×˜×™×”.
זהו המ×בק הישן בין המלוכה לדמוקרטיה, ×”×¤×¢× ×‘×œ×‘×•×© דתי.
על ×”×ž×“×™× ×” לצפות מכל עובד שלה שכשתהיה ×”×ª× ×’×©×•×ª בין צוויה לצוויו של ××œ×•×”×™× ×¢×œ ×”×זרח ללכת לפי צו ×”×ž×“×™× ×”, ×•×œ× ×œ×¤×™ צו מלכות ×”'. ×חרת יש לו ×ידי×ולוגיה של בגידה ×‘×ž×“×™× ×”.
×•×ž×©×•× ×©×”×“×ª×™×™× ×ž×¦×”×™×¨×™× ×‘×’×œ×•×™ ×©× ××ž× ×•×ª× × ×ª×•× ×” למלך ×•×œ× ×œ×ž×“×™× ×ª ישר×ל, ×ולי על ×”×ž×“×™× ×” לדרוש מכל עובד ×ž×“×™× ×” שבשעה שתהיה לו התלבטות בין ×”×ž×“×™× ×” ל××œ×•×”×™× ×”×ž×œ×š, ×”×•× ×™×‘×—×¨ ×‘×ž×“×™× ×”.
ו×ין דין סירוב לחוקי ×”×ž×“×™× ×” ×ž×©×•× × ××ž× ×•×ª לממלכה זרה ) כדין סירוב לחוקי ×”×ž×“×™× ×” ×ž×©×•× ×ž×¦×¤×•×Ÿ ×× ×•×©×™.
================================================
יש לי ש×לה. ברור שברמה ×”×§×¨×•× ×™×ª סירוב דתי ××™× ×• סירוב ×ž×¦×¤×•× ×™, ×ž× ×™×ª×•×— השיח שלה×. ×בל לטובת מי ×©×œ× ×ž×¡×•×’×œ ×œ× ×ª×— ×ת ×”×¢×¨×›×™× ×©×¢×•×ž×“×™× ×ž×חורי ההשקפות של ×”××“× – ××ª× ×ž×›×™×¨×™× ×“×™×•× ×™× ×“×ª×™×™× ×‘×”× ×ž×ª×œ×‘×˜×™× ×”×× ×”×”×œ×›×” ×ž× ×•×’×“×ª למוסר הטבעי, ומה לעשות ×›×שר ×”×™× ×›×Ÿ ×ž× ×•×’×“×ª? (מלבד ליבוביץ')? ×”×“×ª×™×™× ××•×”×‘×™× ×œ×”×¦×”×™×¨ ×›×™ ×ין ×”×ª× ×’×“×•×ª בין המוסר וההלכה. יש ×“×™×•× ×™× ×¤× ×™× ×“×ª×™×™× ×©×‘×”× ×¨×•××™× ×©×ž×‘×—×™× ×ª× ×לו קטגוריות × ×¤×¨×“×•×ª?
התגובה שלך by דש — 16 בדצמבר 2009 @ 13:56
יש ×“×™×•× ×™× ×›×לה פה וש×. ×œ× ×™×›×•×œ להגיד כמה ו×יפה, ×בל × ×ª×§×œ×ª×™. כמו כל כביסה מלוכלכת, ×’× ×ת ×–×ת ×ž×›×‘×¡×™× ×¢×ž×•×§ ×‘×¤× ×™×, ×× ×‘×›×œ×œ.
התגובה שלך by ש.ב — 16 בדצמבר 2009 @ 16:41
×›×ן תוכל ×œ×ž×¦×•× ×ž×¡×¤×¨ ×“×™×•× ×™×:
http://www.yesodot.org.il/show_List.asp?parentMenuId=298#347
(ר××” מדור "מוסר ותורה")
×ין צורך לומר ×©×œ× ×¢× ×›×œ ×”× ×מר ×©× ×× ×™ מזדהה, ×•×’× ×”×ž×מר של סמכות ×¨×‘× ×™×ª כלשהי שהכיוון שלו מקובל עלי יותר מכל ×”××—×¨×™× ×”×©×™×™×›×™× ×œ×§×˜×™×’×•×¨×™×” זו – מ×מרו של הרב שרלו על מוסר המלחמה – ××™× ×• ×ž× ×¦×œ, ×œ×”×‘× ×ª×™, ×ת ×ž×œ×•× ×”×פשרויות שההלכה מ×פשרת ×œ×”×¤× ×ž×ª מוסר המלחמה ×”×ž×•×“×¨× ×™. ×בל הש×לה שהתייחסת ×ליה בהחלט × ×©×לת.
לגבי היחס שלך ×ל המצפון והמוסר ×”×ישי, ×תה ×‘×¢×¦× × ×•×˜×œ ×ž×ž×¦×¤×•× ×• של ××“× ×“×ª×™ (×œ× ×¨×§ יהודי, ×בל × ×¢×–×•×‘ ×ת ×–×”) ×ת הזכות ×œ×”×™×§×¨× ×ž×¦×¤×•×Ÿ. ×ין צורך לומר שהעיקרון של חירות המצפון המקובל בתורת ×”×ž×“×™× ×” ×”×ž×•×“×¨× ×™×ª ×ž× ×•×’×“ לחלוטין לגישתך.
×œ×¢×¦× ×”×¢× ×™×™×Ÿ, ×ין ×©×•× ×“×‘×¨ פסול בכך ×©× ×•×¨×ž×•×ª מוסריות, של×ורן פועל ××“× ×–×” ×ו ×חר, × ×•×‘×¢×•×ª ממקור ×—×™×¦×•× ×™. למעשה, סביר ×œ×”× ×™×— שהרוב המוחלט של ×‘× ×™ ×”××“× ×¤×•×¢×œ×™× ×œ×ור × ×•×¨×ž×•×ª מוסריות ×©×”× ×¡×¤×’×• ממקור ×—×™×¦×•× ×™, ×™×”×™×” ×–×” מוצג כדברי ×”×ל, דברי ×× ×©×™× ×—×›×ž×™× ×ו ×¢×§×¨×•× ×•×ª ×ž×•×¡×¨×™×™× ×©×”×•×¨×™×”× ×”×—×“×™×¨×• ×‘×”× ×‘×™×œ×“×•×ª×. מה שמייחד ×ת השיקול המוסרי ×”×•× ×©×ž×“×•×‘×¨ בשיקול, ×ותו עושה ×”××“× ×œ×¢×¦×ž×•, ×©×œ× ×ª×—×ª ××™×•× ×‘×¡× ×§×¦×™×” חמורה כלשהי מצד החברה הסובבת, ×•×œ×¢×ª×™× ×›× ×’×“ ××™×•× ×›×–×”. ×ו, ×‘×ž×™×œ×™× ×חרות, סמכות מוסרית, ×”×—×™×¦×•× ×™×ª לתודעתו של הפרט, ×”×™× ×¡×ž×›×•×ª ש×ין בצדה ×מצעי ×כיפה משמעותיי×. לעומת ×–×ת, סמכות שיש בצדה ×מצעי ×כיפה משמעותיי×, ×•×”×™× ××™× ×” סמכות ×”×ž×“×™× ×”, × ×›×œ×œ×ª תחת ההגדרה של פשע מ×ורגן.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 16 בדצמבר 2009 @ 22:00
×ž× ×™ צודק, והתפיסה שלי של מהי חירות המצפון ×©×•× ×” מהתפיסה הרווחות כרגע. ×× ×™ חושב שצריך להסתכל מעבר לכותרת הפורמלית שבן ××“× × ×•×ª×Ÿ למעשה שלו. ×× ×©×™× ×¤×•×¢×œ×™× ×ž×©×™×§×•×œ×™× ×”×¤×•×›×™× ×ž×ž×¦×¤×•×Ÿ ×ישי, ×בל בגלל ×©×”× ×ž×›×‘×¡×™× ×ת ×”×ž×™×œ×™× ×©×œ×”×, ××£ ×חד ×œ× ×¤×•×¦×” פה. בו×ו ×•× ×§×¨× ×œ×¦×™×•×ª מצפון, ל××™× ×“×•×§×˜×¨×™× ×¦×™×” לימוד, ולהשתעבדות חופש ××•×ž×¨×™× ×”×“×ª×™×™×.
×“×•×’×ž× × ×•×¡×¤×ª ×–×” זכות הבחירה. ×× ×™ חושב שזכות בחירה בדמוקרטיה חסרת משמעות ×× ×‘×Ÿ ××“× ××™× ×• מצביע לפי שיקול דעתו. ×“×ª×™×™× ××™× × ×ž×¦×‘×™×¢×™× ×œ×¤×™ שיקול דעת×, ××œ× ×œ×¤×™ ציווי ×¨×‘× ×ו מלכ×, ולכן בן ××“× ×©×‘×•×—×¨ לפי ×§×¨×™×˜×¨×™×•× ×™× ×©×œ דתו, לפי דוגמות מוחלטות ×©×”×•× ×œ× ×ž×˜×™×œ ×‘×”× ×¡×¤×§ כד×ידי×ולוגיה ×©× ×ת רעיון הבחירה ללעג וקלס. רק ככותרת ×”×™× ×–×›×•×ª בחירה, כשלמעשה ×”×™× ×‘×“×™×•×§ ההפך מכך.
בגלל ×–×” ×× ×™ חושב שזה רעיון טוב שכל בן ××“× ×©×ž×¦×‘×™×¢, ×™×—×ª×•× ×¢×œ מסמך שבו ×”×•× ×ž×ª×—×™×™×‘ ×©×”×•× ×ž×¦×‘×™×¢ לפי שיקול דעתו ×”×•× ×•×œ× ×œ×¤×™ ציוויו של ××“× ×חר. ×× ×”×•× ×ž×¦×‘×™×¢ לפי ציוויו של ××“× ×חר שיגיד ×ת שמו. ×חרי ×©× ×¡×¤×•×¨ ×ת כמות הקולות שהצביעו לפי דעתו של הרב ×לישיב, × ×©×§×œ×œ ××•×ª× ×œ×§×•×œ ×חד – ×›×™ ×œ× ×ž×’×™×¢ לרב ×לישיב שיהיה לו יותר מקול ×חד במערכת דמוקרטית. וזה ×™×”×™×” הדין ×’× ×‘×©"ס – כל ×”×× ×©×™× ×©×™×’×™×“×• ×©×”× ×ž×¦×‘×™×¢×™× ×œ×¤×™ דעתו של רבי עובדיה יוסף, ×§×•×œ× ×™×™×—×©×‘ לקול ×חד. ומי שיגיד ×©×”×•× ×ž×¦×‘×™×¢ לפי ציוויו של ×ל כלשהו, בין ×× ×™×”×•×” ×ו ישו – קולו ×œ× ×™×™×—×©×‘ כלל עד שה×ל שלו ×œ× ×™×§×‘×œ ×זרחות ישר×לית.
התגובה שלך by דש — 17 בדצמבר 2009 @ 17:06
למשל, שיעורי ההשכלה של ×”× ×©×™× ×‘×יר×ן עלו ב×ופן × ×™×›×¨ ×חרי המהפכה:
http://www.payvand.com/news/03/nov/1133.html
×–×”, כמובן, רק על קצה המזלג, והש×לה ר×ויה לדיון ×¨×¦×™× ×™ יותר. מה שכן, המהפכה ×”×סל×מית ב×יר×ן ××™× ×” מהפכת "×”××—×™× ×”×ž×•×¡×œ×ž×™×", ×ž×©×•× ×©×–×• ×”××—×¨×•× ×” ×”×™× ×ª× ×•×¢×” ×¡×•× ×™×ª ובעיקר מצרית.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 17 בדצמבר 2009 @ 23:04
×פשר ×’× ×œ×“×‘×¨ על ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×יר×× ×™, שעושה חיל ×‘×¡×¦×™× ×” ×”××•×ž× ×•×ª×™×ª ×œ×¢×ª×™× ×§×¨×•×‘×•×ª, כמו ×’× ×”×§×•×œ× ×•×¢ הישר×לי. כמובן שקשה לומר ×× ×–×” קשור רק למשטר , להתפתחות ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×ª ×ו ×œ×’×•×¨×ž×™× ×חרי×.
×בל תמיד רצוי להזכיר ×©×”×ª×ž×•× ×” ×”×ž×•× ×•×œ×™×˜×™×ª-דיקטטורית ×©×œ×¢×ª×™× × ×¨×ית מישר×ל ממש ××™× ×” מדוייקת. יש המון ×–×¨×ž×™× , ×—×œ×§× ×ª×ª-×§×¨×§×¢×™×™× ×•×—×œ×§× × ×¨××™× ×™×•×ª×¨, ×‘×¢× ×”×יר×× ×™. יש המון ביקורת ושיח. מהומות כמו שהיו בתקופת הבחירות, ×•× ×¡×™×•× ×•×ª (עלובי×) של המשטר להציג עצמו כמי שזכה בבחירות ב×ופן לגיטימי, ×œ× ×”×™×• ×§×•×¨×™× ×‘×ž×–×¨×— ×’×¨×ž× ×™×” ×ו צפון קורי××”, למשל.
התגובה שלך by ×סף רזון — 18 בדצמבר 2009 @ 10:39
תגובתי ×”××—×¨×•× ×” הייתה צריכה להופיע ×חרי תגובתו של יוסי על המהפכה ×”×יר×× ×™×ª.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 17 בדצמבר 2009 @ 23:06