החברים של ג'ורג'

עלילה וצילה

התקשורת הישראלית חזרה בלי למצמץ על עלילה שהפיץ יואב אליאסי, כי היא הפנימה את העלילה

יואב אליאסי, הידוע בשם הפשע שלו “הצל”, התפקד השבוע לליכוד. הגיוני, כשחושבים על זה. מי שפקד אותו היה אורן חזן. בליכוד נאלמו דום. אף אחד שם לא רוצה להסתבך עם האספסוף של אליאסי, שמונה כ-250,000 איש. לך תדע כמה מהם יצביעו, לך תדע כמה מהם יתפקדו בעקבותיו, לך תדע כמה מהם תפגוש בשביעיות. היחיד שהעז לומר משהו, בנוהל, היה בני בגין. אליאסי הפעיל מיד את הנוהל שלו, שפעם היה מכונה “ויקום המלפפון ויכה את הגנן”, והודיע שמי זה בכלל בני בגין, שהרי הוא שמאלן ידוע שהבן שלו זורק אבנים על חיילי צה”ל בבילעין והבת שלו התאסלמה.

שתי האמירות הללו היו שקריות, אבל התקשורת היהודית התייחסה רק לשניה שבהן כשקרית. אחרי הכל, כאמונה על טוהר הגזע, היא נרתעה מהאפשרות של האשמת בתו של חברת כנסת בחילול הגזע ללא ראיות, אבל את העלילה על ידוי אבנים על חמושי צה”ל מצד פעילי שמאל היא בלעה כמו כלום.

למה? כי מאז שהחלה, לפני יותר מעשור, ההתנגדות העממית בכפרים הפלסטיניים לכיבוש הישראלי בגדה, ההתנגדות הזו זכתה לסיוע של פעילי שמאל ישראלים. הם התייצבו לצד פלסטינים, חטפו את הגז שהם חוטפים, לעתים נורו גם הם על ידי חיילי צה”ל. הם נתפסו אוטומטית, מעצם ההתייצבות מול החיילים, כאויביהם. ואם אתה אויב, אם חצית את הקווים, מה, לא תרים אבן?

אבינדב בגין מיהר לציין שהוא מעולם לא יידה אבנים על חיילי צה”ל. את זה ציטטה התקשורת היהודית באיחור, כמשהו חריג. הליכוד נאלם דום אחרי הדברים של הצל, ונאמר על כך לא מעט; הועלתה גם הטענה שמי זה בכלל הצל, שיפתח את הפה על אב שכול. לשטות הזו נניח עכשיו.

ההליכה להפגנה מול חיילי צה”ל, מבחינתי ומבחינת כמעט כל מי שדיברתי איתו, היתה חוויה משנה מציאות. הרבה מהאנשים שעומדים מול החמושים בירוק עמדו פעם ביניהם. הם בלעו במשך שנים את כל האמירות על כך שזה צבא מוסרי, שלא יורה סתם, לא יורה בלי סיבה.

והנה, הוא יורה עליהם. בלי סיבה. אתה עומד במרחק, מתעד את מה שאתה רואה, אולי מניף שלט, אולי צועק איזו סיסמה. אתה לא מעורב בשום צורה באלימות – ומישהו יורה בכיוון שלך רימון גז. למה? כי הוא יכול. כי ככה עושים. כי הוא יודע שהוא לא ייענש. גם אם הוא יהרוג פלסטיני. גם אם ההרג הזה יתועד בכמה מצלמות.

אבל המפגינים הישראלים לא מיידים אבנים. למרות העלילה. לפני כמה שנים, ב-2012 אני חושב, הייתי בנאבי סלאח. עמדתי על גג של בית וצילמתי איך הבואש מציף בתים בנוזל מסריח ואיך יורים גז מדמיע לתוך בתים. אחר כך, כשהחמושים הסתלקו וירדתי מהגג, השבאב התחילו להתגרות בי: אם אתה גבר, בוא איתנו לזרוק אבנים. אמרתי להם שאני לא יכול להגיד כלום בנושא, אבל אני לא יכול לידות אבנים. למה, שאל אחד. כי אני ישראלי ולזרוק אבן על הצבא זה סוג של בגידה. הם התקשו לבלוע את זה, אבל ככה זה.

מי שהתחיל עם העלילה הזו, כמובן, הוא צה”ל. הוא טען בשנים המוקדמות של ההפגנות שמפגינים ישראלים מיידים אבנים ושחמוש איבד את עינו כתוצאה מכך. כמקובל כשצה”ל רוצה לשקר, הציטוט היה מפי “קצין בכיר.” לא משהו שאפשר יהיה אחר כך להצמיד לו כתובת. למה התקשורת בלעה את זה בלי לברר? בלי לשאול, רגע, מה הראיות שלכם? יש עצורים? הגשתם כתב אישום? אין עצורים? אין כתב אישום? אז על מה זה מתבסס?

כי התקשורת ברובה המכריע היא מיליטריסטית. היא תומכת בצבא. היא לא אוהבת לדווח על כל הבלגאן הזה של הכיבוש. הוא משבש את התמונה שבה אנחנו צודקים. במידה רבה זה נובע מפחד: אתה יכול למתוח ביקורת פחות או יותר על כל חלק של הממשלה בלי לקבל ריקושטים מהציבור, אבל אם תמתח ביקורת על מה שהצבא עושה, תקבל התקוממות עממית. והתקשורת גם ככה מפרפרת. אז בוגדים במקצוע ונותנים לאספסוף לקרוא את מה שהוא רוצה לקרוא. הנה, עוד כתבה על עיוורת מלידה שהגשימה את חלומה להיות מדריכת צליפה למרות הכל. יש בתחום גבולות גזרה מעורפלים: הציבור אוהב את האידיאה של צה”ל ודי מתעב את המציאות; אתה יכול לכתוב בלי יותר מדי בעיה על כך שקצינים מקבלים משכורות מוגזמות ושצה”ל הוא בור שומן, אבל לא למתוח ביקורת (אלא אם זו ביקורת זהירה על כשלון טקטי) על פעולות מבצעיות, גם כאשר שמן, במקרה, רציחה.

האם הפעילים שהולכים להפגנות הללו לא עוברים רדיקליזציה? ודאי שכן. המקרה שאולי ידוע לשמצה מכולם הוא זה של נועה שיינדלנגר, שלפני מספר שנים הביעה שמחה על מות שני חמושים מעופפים של צה”ל בתאונה. היא הותקפה מכל עבר, בעיקר משמאל. שבמידה מסוימת חש שהוא צריך לשאת עכשיו עוד צלב שהוא בכלל לא ביקש.

ויש ימים, צריך להודות, שאני מרגיש כמו שיינדלינגר. אתה קורא את חומר הגלם של הדבר הזה, למשל, והדם עולה לראש. ואז צריך להירגע. אבל צריך לזכור: אלימות של ישראלים כלפי חמושי צה”ל מגיעה רק מימין. רק מתנחלים מרשים לעצמם לידות אבנים על חמושים ישראלים. רק ביצהר הרשו לעצמם לשרוף מוצב של צה”ל ורק יצהר ערכה הצבעה בשאלה האם להסגיר את הפורעים היהודים לצה”ל (והחליטה שלא). רק מתנחלים נהרו באוטובוסים והסתערו באופן מאורגן על בסיס של צה”ל, תוך שהם רוגמים באבנים את המח”ט. נועה שיינדלינגר משכה הרבה אש – אבל הדברים שאמר הלל וייס, דמות בעלת משקל בקהילת המתנחלים, למח”ט (”אנחנו נעלה לשלטון ונשפוט אותך בדיוק כמו במשפטי נירנברג. אנחנו נהרוג אותך ונתלה אותך על עץ גבוה, שכולם יראו. אמך תהיה שכולה, אשתך אלמנה וילדיך יתומים”) פשוט נעלמו מהזכרון הציבורי. זאת למרות שהמשטר עשה הכל כדי שיזכרו אותם, בכך שהעמיד לדין את וייס בסעיף נלעג של איומים והעלבת עובד ציבור.

למה האלימות הממשית של מתנחלים כלפי חמושי צה”ל לא נמצאת בתודעה שלנו, בעוד שהאלימות המדומיינת של שמאלנים כלפיהם נוכחת מאד? למה זוכרים היטב את נועה שיינלדינגר, אבל לא את וייס? כי צד אחד מתאים לנראטיב שמקודם בכל הכוח, גם על ידי התקשורת השמאלנית-לכאורה, הנראטיב של “שמאלנים בוגדנים”, בעוד הצד האחר יבהיר שהבוגדים מגיעים, כמו כמעט תמיד, מצד ימין; כי הפניית הזרקור אל המתנחלים האידיאולוגים תראה שהם בכלל לא פטריוטים ישראלים, שהם רוצים להחליף את המשטר הדמוקרטי במשטר אחר. שמתם לב, אני מקווה, שהם אף פעם לא מדברים על ישראליות ואזרחות – אלא אם אפשר להשתמש במושגים האלה כדי לנגח את חברי הכנסת הפלסטינים?

וכך התקשורת היהודית, מפחד מפני האספסוף של אליאסי ודומיו, משתפת פעולה עם קו מחשבתי שחותר תחת עצם קיומה שלה. כשהיא עושה זאת, היא בזויה אף יותר מחברי הליכוד שמילאו את פיהם מים אחרי ההתקפה של אליאסי על בגין.

ועוד דבר אחד: צחוקים. תחקיר של גדעון דוקוב חשף את העובדה שמומחה ה-hasbara בעיני עצמו, “ווילהלם רוט”, הוא בעצם מתחזה ישראלי בשם משה טל חרותי; שהמכון שלו לא באמת קיים ושהפגישות שערך לכאורה עם פוליטיקאים אירופאים לא התקיימו. כפי שציינה יפה טל שניידר, פעם אנשים היו מתחזים לטייסים; היום הם מתחזים לאנשי hasbara. אתר מידה, שבעבר נתן במה למצדיקי שואה, נתן לו במה רחבה ובסוף השבוע מחק בעליבות את כל המאמרים שלו. העורך שפרסם את כתביו של “רוט” בלי לברר שאדם כזה בכלל קיים, רן ברץ, מונה לאחרונה לתפקיד הסברה בכיר במשרד ראש הממשלה למרות שנציבות המדינה מצאה שהוא איננו כשיר לתפקיד. אם היו חסרים לנו סימני שאלה ביחס לשיקול הדעת של ברץ, הפרסום של כתבי “רוט”, שההתמחות שלו היתה בקידום המפלגה הניאו נאצית האוסטרית של שטראכה, מציב סימן שאלה גדול במיוחד.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות, ביניהן תרומה גדולה במיוחד, בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

26 תגובות על ”עלילה וצילה“

  1. תום אלקיים הגיב:

    אז למה אתה משתתף בחגיגה? הצל הרי לא חשוב, הוא נון-פרסונה, גימיק שהתקשורת מנפחת בכוונת מכוון על מנת לצייר את דמות הימני הבריון, המזרחי, הגס והטיפש. הם לא פירסמו פוסטים חכמים נבונים ומבריקים של מזרחים ימנים שקראתי בפייס, אבל הזבל של אליאסי מקבל חשיפה.

    נועה שיינדלינגר היא בדיוק כמו הצל, אשה גסה והמונית החוגגת בפומבי את מותם של אנשים רק כי הם משתייכים לקבוצה כלשהי, זו לא רדיקליזציה, זה טמטום וקהות שכלית. האשפה שלה פורסמה מאותן סיבות בדיוק כמו אליאסי, הצבעה על קריקטורה גרוטסקית המביעה עמדות מחליאות בלי להוות סכנה של ממש, מישהו לרוק עליו.

    בסוף היום המדיה היא לא ימנית או שמאלנית, היא אשכנזית, עם כיפה, בלי כיפה, לא ממש משנה. המלחמה על הערוץ הציבורי הייתה דוגמה מופלאה איך מרצ והאחים משתפים פעולה כדי לשמר את המדיה אשכנזית.
    מעט פעמים בחיי הודיתי לביבי, הפעם הוא עשה את המעשה הנכון.

    אליאסי הוא רק המשך ההדרה, ההרחקה, הסימון והתיעוב של האשכנזים עם ובלי כיפה לערביות בכלל ולמזרחים בפרט. בשום מקום נורמלי האפס הזה לא היה מקבל חשיפה, אבל אז על מה נצקצק? על מי נתנשא, איך נשמר את מוקדי הכח שלנו, שוקן צריך להתפרנס ממשהו, בסוף יגמרו הוצאות עם עבר נאצי ונקיפות מצפון ואוליגרכים הבורחים מהחוק עם צורך דחוף במקלט מדיני.

    אמרתי זאת בעבר, המאבק בעד ונגד ה״כיבוש״ בישראל הוא מאבק בין אשכנזים על חלוקת השלל, למזרחים אין בו עניין. כאשר השמאל יבין זאת סוף סוף, אולי תהיה לו תקומה. אולי יהה סיכוי לשינוי. עד אז נתעסק באליאסים ושיינדלינגריות. מאידך ילדים ימישכו להקיא מצחנת הבואש ולהשתין מפחד החיילים. עליהם לדעת שסבלם מחוייב על מנת שמרצ תשרוד.

    השמאל צריך להחליט אם הוא חלק מהבעיה או מהפתרון.

    • עדו הגיב:

      אז הבעיה היא המאבק העדתי בין אשכנזים למזרחיים? ומה עם ערביי ישראל? למה לא כתבת שהתקשורת היא יהודית? כי גזענות היא רעה רק כשהיא נגד מזרחיים אבל נגד ערבים אפשר להבין?

      • תום אלקיים הגיב:

        ודוק, כתבתי ערביות בכלל, ומזרחים בפרט. כאשר המדיה תהיה מזרחית יותר, היא תהיה ערבית יותר ולהיפך.

        תושבי ירוחם וסכנין דומים יותר בצרכים שלהם, בתרבות שלהם, בבעיות שלהם מתושבי ירוחם ותל אביב או תושבי סכנין וגבעתיים.

        כרגע המזרחים והערבים מתומרנים היטב לא למצוא מכנה משותף שיאפשר שיתוף פעולה, המערכת הפוליטית עושה ככל שהיא יכולה כדי למנוע זאת. ומצליחה לא רע.

        לערבי ישראל יש עניין עמוק בכיבוש, מדובר במי שהם תופסים כבני עמם, משום כך קל לתמרן אותם לעמדות מטופשות מהזן של בל״ד או לאסקפיזם המגוחך של חד״ש.

        יהודים מזרחים ספגו מילדותם את הבושה שבערביות שלהם דרך הממסד, המדיה, העתונות, מערכת החינוך וכו כו. לכן היה קל לתמרן אותם לליכוד האשכנזי. אלא שהם ישתלטו על הליכוד, מירי רגב אהובתי היא הלפיד לפני המחנה. תשנאו אותה עד מאה. שנאת הערבים שלה היא פטינה דקה על הערביות שלה עצמה.

        האור נמצא בקרב המזרחיות החדשה, שאני תופס את עצמי כחלק ממנה. זה תהליך, ראשיתו התנערות מהפטרון, ערס-פואטיקה זו דוגמה למהלך כזה. התקרבות לערביות דרך התרבות המשותפת, זיו יחזקל הוא חלוץ לפני המחנה. זה יגיע לפעילות פוליטית חברתית משותפת ולבסוף גם יתבטא גם בקלפי, זה השמאל כפי שאני תופס אותו ולא החרטא שיוצאת מהשמאל האשכנזי שכל כולה צביעות, ופטרונות מונעת אינטרסים שקופים.

        • קוף חלל הגיב:

          "מירי רגב אהובתי היא הלפיד לפני המחנה".

          כן חבוב האשכנזים הם הבעיה lol, ואין ספק שהערסים הפואטים שמעולם לא דיברו על חילוניות או על הכיבוש או על מיסוי עשירים הם השמאל האמיתי ברור, איך האשכנזים הפרימיטיבים לא שמו לב לזה קודם?

          • קוף חלל הגיב:

            "מירי רגב אהובתי היא הלפיד לפני המחנה".

            כן חבוב האשכנזים הם הבעיה , ואין ספק שהערסים הפואטים שמעולם לא דיברו על חילוניות או על הכיבוש או על מיסוי עשירים הם השמאל האמיתי ברור,איך האשכנזים הפרימיטיבים לא שמו לב לזה קודם? או בעברית ערבית מדוברת יאלא יאלא

            • תום אלקיים הגיב:

              חבוב? סחטיין.

              אני מבין שהשמאל רשום בטאבו על שמך ואצלך שמאל זה מיסוי עשירים וחילוניות, ברוך בואך למאה 20, תראה איזה יופי הנה לנין.

              בעולם המודרני ולא בכוכב הקופים שלך, שמאל מדבר על דברים אחרים, קהילה למשל, זהות למשל, שוויון הזדמנויות למשל, אינקלוסיביות חברתית למשל. אבל מה יש להסביר את זה לעילג כמותך, אז יאללה יאללה, לך תקרא ספר.

              • קוף חלל הגיב:

                ניוז פלאש נבער שכמוך: אף אחד לא מונע ממזרחים זהות, למעשה בתיכון למדתי יותר על גירוש ספרד ועל יהדות צפון אפריקה מאשר על יהדות מזרח אירופה, מי למד בכלל על י ל פרץ? או על איציק מאנגר? ואם בשיוויון הזמנויות עסקינן אז אולי רצוי שתשכנע את הפריפריה לא לבחור מי שמצמצם להם בפועל את שיוויון ההזדמנויות הזה, רמז שרלוק זה לא מרצ. לך תקרא ספר הוא אומר לי, נבער ירוד.

                • תום אלקיים הגיב:

                  ניוז פלאש? סחטיקה פעמיים.
                  אני מצטער אתה הפגנת בורות בנוגע למהו שמאל. כדאי שתקרא קצת על שמאל בעולם המודרני, אפשר לתקן בורות.

                  כמו כל פטרון, אתה יודע במי צריכים מזרחים לבחור, מי מצמצם להם את ההזדמנויות ומה טוב להם באופן כללי. אני אגיד לך מה טוב להם, להרחיק אנשים כמוך מהשלטון, רחוק ככל האפשר.

                  • קוף חלל הגיב:

                    והנה הפליק פלאק האינטלקטואלי הלא מרהיב בכלל, למזרחים הגזענים בפריפריה מותר לגדף ולהאשים את האשכנזים במצבם(תמיד את השמאל האשכנזי כמובן) אבל חלילה מלאשכנזי שמאלני להגיד להם שהנבחרים שלהן מחרבנים עליהם, לא מה פתאום אני צריך לקחת על עצמי את האחריות לבחירות המטומטמות של המזרחים ועוד לשמוע הסברים על שיוויוניות חברתית מאנשים שמצביעים לראש ממשלה עם 4 דירותף מבריק אין ספק.

                    • תום אלקיים הגיב:

                      פליק פלאק? חמוד, אתה מחוץ לליגה שלך לגמרי נער צעיר. לך תשחק עם הילדים.

                      אני ממש מצטער שהייתם גזענים מחליאים כשההורים שלי הגיעו לכאן, אני ממש מצטער שנשארת גזען מחליא גם עכשיו.

                      זה לא באשמתי שאתה בור ועם הארץ שלא מבין מה זה פליקפלאק או פריבילגיה, או שמאל או כלום. זה לא באשמתי שההורים שלך עשו אותך כזה, זה לא באשמתי שכל הפריבילגיות שלך לא הועילו לך במאום, זה לא באשמתי. זה באשמתך.

        • חנן הגיב:

          .אה, מרצ והאשכנזים אשמים בכל. טריביאלי. בגללם הילדים הפלסטינים סובלים. בגללם מירי רגב שונאת את הערבים. אחלה לוגיקה

          .נועה שיינדלינגר היא תמונת המראה של אליאסי. בהינף פוסט היא מגייסת מאות בריונים חלקם הגדול מעבר לגבול הפשע, שאצים רצים חמושים באלות בייסבול לתקוף מתנגדים פוליטים

          .הייתי אומר שזה פשוט הדמיון המזרחי המפותח שלך, אבל נראה לי שזה פשוט תסכול מכך שיואב אליאסי מייצג את היהודים הערבים הרבה יותר ממך

          ."המלל שאתה נוהג לשפוך כאן הוא לא יותר מפטינה "דקה כגרפין" על שנאת אשכנזים יוקדת. בזה אתה בהחלט מתחבר עם שנאת המערב המובנית של בני דודינו היקרים (אכלולי שתולי, גרסת דעא"ש). כמה עצוב שהאופן היחיד בו אתה מסוגל לדמיין שלום בין "מזרחים" ל"ערבים" הוא דרך תיעוב עמוק והדרה של "האחר

          .ושלוש מיני-הערות: זיו יחזקאל מעולה, ערס פואטיקה מתחת לבינוניות וכשהתקשורת תהיה "מזרחית" היא תהיה בדיוק כמו התקשורת במצרים. בהצלחה

          • קוף חלל הגיב:

            שיינדלינגר מזכירה קצת את הצל בהחלט, אלא מה השמאל בישראל לא מזכיר את הימין ואספסוף שמאלני לא ממש קיים, לפחות לא במובן של הצל וחבר מרעיו.

          • תום אלקיים הגיב:

            איך אני אוהב את הפוסטים שלך, כל הגזענות האשכנזית מתפרצת לה ללא פילטרים, פשוט מרהיב.

            אל מול הדמיון המערבי המתפרץ שלך על בריונים המכים פעילי שמאל מסכנים מצפון תל אביב ומרכזה, עומדים מאות אלפי מזרחים מנוחשלים שהאלימות הממסדית האשכנזית אליהם קשה מאות מונים ומשמעותית אלפי מונים, אבל מה איכפת לארצ׳י באנקר הישראלי, העיקר שהוא ״שמאלן״.

            יואב אליאסי מייצג את היהודים הערבים, כמו שחצרוני מייצג את האשכנזים, אבל כמו כל גזען, דוגמה פרטיקולרית מאפשרת לך לצבוע את הקבוצה כולה. יופי נשר.

            דאעש הם אכלולישתו לי? נו, עמוק כשלולית אתה. אתה לא יודע כלום על דאעש, צא ולמד. יש להם מגזין מצויין, דביק קוראים לו, בית דגושה ועם קיו בסוף, באנגלית. שפה שאני מניח שאתה מסוגל לקרוא ברמה כלשהי, תקרא, אולי תלמד משהו על האנשים עם הזקן שאתה כלכך מפחד מהם. בכל מקרה הוויטנאמים היו לא פחות אכזריים. אני בטוח שכמו כל רובוט שמאלני אתה מעריץ את מאבקם של אלו בכובש האימפריאליסטי.

            חנן מבקר השירה, אני צוחק בקול רם.

            אין לך את הכלים לשפוט שירה, מאחמאטובה ועד עדי קיסר לא קראת כלום, ומה שקראת לא הבנת, אז תסלח לי אם אני אתעלם לחלוטין מהקשקוש שלך על ערס-פואטיקה.

            גם לא שמעת את זיו יחזקל באמת, ואתה לא מבין את שירתו, אתה לא מבין את המוזיקה הערבית הקלאסית, אבל אני בטוח שגם אתה מחנטרש על כך שאוםכולותום זה אחלא לעומת כל ה״מזרחית״ הזאת כמו כל תלאביבי מצוץ מן האצבע. קראת מאמר של גדעון לוי על יחזקל ואתה מרשה לעצמך לזיין לנו את המח.

            אין לך שמץ של מושג במסורת הפיוט היהודי הערבי והקשר שלה למוזיקה אנדלוסית קלאסית, אתה לא יודע שהלאוטה מגיעה מהעוד, ואני לא אגלה לך מה מגיע מהר׳בב. אתה לא מכיר את השפעת המוזיקה האנדלוסית על המגרב ותרומתם של יהודים להתפתחותה של זו, אתה לא יודע על המהפכה האינסטרומנטלית של עבדלוואהב וחמדי. אתה לא יודע כלום, אתה לא מבין בזה כלום, נאדה, זילץ׳.

            אבל אתה מרשה לעצמך להביע דעה, כלכך אשכנזי מצדך, פטרונות של בורים ועמי ארצות.

            • קוף חלל הגיב:

              והנבער מכה שוב: ברור שהאשכנזי לא מבין במוזיקה ערבית דבר כי מערבות סיביר אבותיו אבל זה לא חל על הצד השני, או לא תום אלקיים שלנו בקיא במוזיקה ערבית שוחה בספרות הרוסית ומדקדק בקוצו של יוד בפילוסופיה הצרפתית, כן תום שלנוהוא ורסטילי ושום דבר אנושי לא זר לו מהו אשכנזי? אתה פאקינג קריקטורה.

              • תום אלקיים הגיב:

                אני ינקתי את עבדחלים עם חלב אימי, קוף. אני לא אעיז להביע דעה על מוזיקה קלאסית מערבית. שמעתי, לא יותר.

                תרבות רוסית הגיעה אלי עם העליה האחרונה משנות ה90 ואני חייב להם המון, חברים רוסים הכירו לי את החתול המלומד, את בהמות ועד כמה חתולים רוסים שמנים ומלאי עסיס וגם דוב אחד עם ילדה חמודה שבני הקטן מאד אוהב, הם גם לימדו אותי לשחק שטוגדיקקדה, הארד קור אמיתי. באופן כללי אני חייב לציין שהרוסי שאני נתקל בו בעיקר בהייטק הישראלי משכיל ורחב אופקים בצורה מעוררת כבוד. אני די מעריץ אותם על כך. אפילו שהם מערבות סיביר.

            • חנן הגיב:

              פששש. מי שמדבר על גזענות. ראי יש לך בבית?
              פעילי שמאל הוכו בידי בריונים שהסית אליאסי. חד משמעי. איש לא הכחיש ובטח לא הוא. אבל בוחן מציאות חזק זה לא בדיוק התחום שלך, באיזה "הייטק" שלא תהיה, כטענתך.
              בכנות, ממני לא תשמע ש"אום כולתום זה אחלא" ואני לא תל אביבי. לא מבין מספיק במוסיקה ערבית אבל אוהב להאזין לזיו יחזקאל. זה הכל. ולא טענתי ליותר מזה. ערס פואטיקה יוצרים שירה עלובה. וגם ארז ביטון הוא לא הרבה יותר מבינוני למרות שקיבל את פרס ישראל ואת הכלים דווקא יש לי. ולך? צבר הגידופים המרקיב שלך לא יכול להסתיר את רגשי הנחיתות. אלוהים יודע מאיפה הם באו ומה עשו לך כשהיית קטן.

              לך תאכל איזה מופלטה ותירגע קצת.

              • תום אלקיים הגיב:

                ברור שיש לך את הכלים, בוודאי. באופן אובייקטיבי לחלוטין, ארז ביטון הוא בינוני, ערספואטיקה עלובים, אני בטוח שנתן זך מצויין.

                אתה גזען, זה ברור לכל מי שקורא אותך, זה יוצא בסאבטקסט של כל פוסט רגוע שלך ובטקסט של כל פוסט מקציף רוק שלך. אתה שונא מזרחים, הם אכלולישתולי, אוכלי מפלטות, הם מאיימים על הבועה הלבנה שבה אתה חי, אבל היא תתפוצץ.

                הילדים והנכדים שלך אם יחיו כאן יהיו מזרחים לגמרי, ישמעו מוזיקה מזרחית וילמדו על הגזענות המחליאה ששררה כאן, כמו שאמריקאים לומדים על התנועה לזכויות האזרח, אני וערספואטיקה ומירי רגב נדאג לכך.

                אה וכן, אני מהנדס תוכנה במקצועי, התואר מהטכניון, בנוסף ישל לי תואר בפילוסופיה מקולומביה בשביל הנשמה כמו שאומרים. בלי שום פריבלגיות מהסוג שדחפו גזען כמוך לבינוניות משמימה. ראיתי כמוך בדרכי, רבים, רבים מספור, דומים כולכם, אין לך מושג עד כמה.

                אף אחד לא היה צריך לעשות לי כלום, רק להיות מרוקאי עם כשרון לפסיכומטרי ש״זכה״ לחיות בניכם.

                בפנימיה הצבאית, בצבא ביחידה טכנית שכולה לבנה, בטכניון, בחברות שעבדתי בהן. תודה לאל למרצה אפריקאי אמריקאי, פנתר שחור עצבני ואהוב, שחלק איתי את חוויותיו שהיו דומות כלכך לשלי, הוא גם פגש חננים רבים רבים, הם כולם היו דומים, דומים, אין לך מושג עד כמה.

                • קוף חלל הגיב:

                  יש לי חבר אשכנזי לחלוטין והוא מהנדס חשמל, כמדומני יותר מרשים מהתואר שלך והפלא ופלא אין לו שום פריבילגיות כלל, אהה ועוד משהו: ערס פואטיקה ומירי גרב שלך לא יעשו כלום מקסימום יעבדו על צאן מרעיתם הטיפשים הקבועים וירעו את מצבם בזמן שהם עושים על האווילים הללו קופה.

                  • קוף חלל הגיב:

                    וזה מדהים בעיני שיש לך תואר סביר ולא מעבר ואתה מתלהב ממנו כאילו אתה איזה עילוי, טוק טוק תום: יש אינספור אשכנזים וגם ערבים שהוציאו תארים לאין ערוך יותר מרשימים משלך ולא מרגישים כאילו הם עשו דבר מיוחד במיוחד, רק מקופח כרוני וחסר ביטחון יכול לחשוב שבעצם זה שהוא השיג תואר(בלי ששמו לו רגליים חרף ההתקרבנות שלך) הוא איזה ביג שוט או לוחם צדק.

                    • תום אלקיים הגיב:

                      נו קוף. גם עברית אתה לא מבין. תנסה יותר.

                      חנן שאל על ״הייטק״ אז עניתי.

                      בוודאי ש״גם״ לערבים יש תארים מרשימים, מדוע שלא יהיו להם? ערבים מוכשרים פחות ממך? מי אמר שעשיתי משהו מיוחד, תנסה לקרוא פעמיים. זו עדות, מחיי שלי. תנסה להקשיב לה, לזהות את הגזענות שלך כשאתה קורא אותה, לזהות את מה שהיא מעוררת בך, תראה מה יצא לך. אגב, לך יש תואר כלשהו?

                      לחבר שלך יש פריבילגיות עצומות, אתה אפילו לא מבין את משמעות המלה נערי. תלמד עד, אולי תבין בסוף.

  2. קוף חלל הגיב:

    האמת היא שלא לחבר שלי אין שום פריבילגיות עצומות, גם לאבותיו שבאו לכאן לא היו פריבילגיות, מה שיש לו זה יותר יכולות ממך ויכולת התמדה, מבאס? יכול להיות אבל זאת המציאות. והגזענות היא כולה שלך, הבאת את הדוגמא שלך לתואר כדי להראות לחנן כמה הוא בינוני אבל אתה לא מכיר את חנן בכלל, מה שכן עצם העובדה שחנן לא אוהב את ההתקרבנות שלך עושה אותו גזען, לא משנה שהזומבים של ערס פואטיקה סלש סרסורי קיפוח הם האימא של הבינוניות והזומביות של הסיסמאות, וכאמור הבכיינות על הפריבילגיות תמיד חוזרת, לא משנה שערבים נוצרים ברובם הרבה יותר משכילים ממזרחים וגם יוצאי ברית המועצות לכולם זה פריבילגיות, זה לא נניח שהמזרחים עושים משהו לא נכון, רק בעולמו של המתגזען המתקרבן אפשר לבחור ש"ס ולצעוק שיוויון שיוויון, אני לא יודע אם החננים הלבנים דומים אבל אלוהים כמה שסרסורי הקיפוח דומים בבינוניות וברדידות המחשבתית שלהם.

    • תום אלקיים הגיב:

      אני לא אסביר לך מה זה פריבילגיות. זה סיפור ארוך ואתה לא מבין עברית כלכך. יש טקסטים מפורטים באינטרנט שיסבירו לך את כל מה שאתה לא מבין.

      הטקסט שלך הוא קלאסיקה של עוורון לפריבילגיה, הוא קלאסיקה של לבן זועם שנחשף לכך בפעם הראשונה, טקסטבוק ממש. תבין, יקירי, באמת, אתה מגחיך את עצמך במפגן בורות מרהיב ואני לא אעזור לך לצאת ממנו.
      להיפך, אתה תיחשף עד ועד ועד.

      רוסים וערבים אכן לא נהנים מהפריבילגיות של האשכנזי הממוצע, בניהן הון חברתי, הון ממשי, הון תרבותי ועד אינספור פריבילגיות שאתה לא מכיר ואתה לא מבין. ובאמת כמו מזרחים סובלים מקיפוח משמעותי, ראה את דמות הרוסי במדיה, תקרא קצת על מה חושבים רוסים על האליטה התרבותית בארץ, יש כאן בוגוסלבסקי אחד הוא כתב על זה בלא מעט כישרון, נו, אבל מה לחמור ולסלט פירות. אתה כאמור בור. זה ניתן לתיקון אם רק תעשה מאמץ, בפעם השלישית או הרביעית, לך ללמוד.

      אגב, הטקסטים שלך מתדרדרים למפגן של נפנופי ידיים ורוק, אם תצעק חזק זה לא מחזק את הנקודות שלך, שמלכתחילה היו סטריאוטיפ של אשכנזי. תנסה להתנסח ביתר בהירות, זה יעזור לך.

  3. קוף חלל הגיב:

    וואו אתה גרוע 🙂 נחשפתי לשיח המזרחי המתקרבן עוד לפני שידעת שאתה מזרחי בכלל, לא מדובר פה בתורת היחסות אלא בשיח די פרימיטיבי מתקרבן ובעיקר שקרי לחלוטין, היחיד שנשמע כאן מרוגז זה אתה, התחלת להכניס את הקטע של המזרחי המקופח בפוסט שלא קשור לנושא כלל ופגשת הפלא ופלא אשכנזיםש מכירים את השיח שלך ודי בזים לו, והם לא בזים לו כי הוא אמיתי ומורכב כמו שהיית רוצה להאמין אלא כי הוא פשוט שטחי וירוד, וגם את בוגוסלבסקי אני מכיר עוד לפניך ואני מבטיח שרוב הרוסים לא מסכימים בשיט לשיח המזרחי, תהנה להיות בינוני וזומבי.

  4. אורן הגיב:

    תום אלקיים, ניתוח המציאות שלך מנותק. תרצה או לא, הציונות (המיינסטרימית) התנחלה עמוק עמוק בלבבותיהם של המזרחים וזה לא עומד להשתנות בקרוב. אני רואה שמאלנים אופטימיים כדוגמת שלום בוגוסלבסקי כותבים פוסטים נלהבים על כך שאוטוטו, ממש בכל רגע, הרוסים, המזרחים, והערבים מתאגדים לקואליציית שמאל מגניבה ואדג'ית ומעיפים את האליטה האחוס"לית ממוקדי הכוח שלה. ברוווווווווור.

    אני לא מנסה (חלילה!) לחרחר דמורליזציה במחנה השמאל, אבל קצת ריאליזם לא יזיק: המזרחים בעיקרם שונאים ערבים, לפחות ברמה הקולקטיבית. לא, זה לא נרטיב בדוי ומצוץ מהאצבע של האשכנזים שמשמש להפריד בין הקבוצות כדי למשול בהן. זו המציאות בשטח. זה אולי אנקדוטלי אך כאחד שגדל רוב חייו בשכונת התקווה / כפר שלם, לא הכרתי מזרחים רבים, בלשון המעטה, שרואים בפלסטינים בני-ברית כנגד האשכנזים. אין לי ספק שהאקדמיה מלאה בהם וכך גם חוגים ספרותיים מסויימים, אבל עם כל הכבוד לאינטלקטואלים ולמשוררי-הערס המזרחים, אלה הם בעיקר האשכנזים שלוקחים אותם ברצינות, לא הקהל הביתי. (ויש גם מי שיאמר, יהודה ויזן למשל, שהאשכנזים הם אלה שקובעים את הטון גם פה) הרי האנטגוניזם המזרחי כלפי אשכנזים בעצמו מוזן מכך שהאשכנזים כביכול לא דופקים את הערבים חזק מספיק. אני טועה?

    אליאסי הוא לא הגרסה הימנית-מזרחית של שיינדלינגר, אלא של חנין זועבי. במובן הזה, כפי שבחלקים מהימין (אתר 'מידה' ולא רק) אמרו שזה דווקא טוב שזועבי תישאר בכנסת כדי שכך נראה "את פרצופם האמיתי" של הערבים, אולי זה גם חיוני שאליאסי יהיה ח"כ, כי בניגוד לעמדת השוליים שאתה מביע, העמדות שלו דווקא פופולאריות למדי בקרב פלח לא מבוטל של הציבור, בעיקר של הציבור המזרחי. לראיה: דף הפייסבוק שלו. לראיה נוספת: התמיכה ההמונית באזריה. לראיה שלישית: פוליטיקאים מכהנים שמתבטאים רק קצת יותר במתינות ממנו.

    אתה צודק בכך שהמזרחים, ובכלל רוב הישראלים, לא כל כך מתעניינים בהתנחלויות, פחות או יותר מהסיבה שציינת (מאבק בין שתי אליטות אשכנזיות). אך אפתיות אין פירושה התנגדות, וגם אם המזרחים לא הכי מתחברים למעלליהם של אשכנזים תמהונים ואמידים מאמריקה שבאו להביא את הגאולה לציון, עדיין, בסופו של יום, הרצון לכסח את הערבים קודם לכל. לראיה: חלוקת המנדטים במערכות הבחירות האחרונות לכנסת.

    עכשיו, בנקודה זו אתה עשוי להגיב ולאמר שהמזרחים אמנם צועקים "מוות לערבים" (ומכניסים לאומנים יהודים להנהגת הליכוד על חשבון מועמדים "ממלכתיים") אבל בתת-המודע שלהם הם בכלל דורשים "חלוקת משאבים הוגנת" או משהו בסגנון. מצטער, לא קונה את זה. כשג'יהאדיסטים במערב אומרים במפורש שהם באו לערוף ראשים בשם האידאולוגיה הדתית שלהם, ואירופאים עם כוונות טובות מדבררים אותם וטוענים שהם בכלל רוצים צדק חברתי וכו', זה פתטי. הדברור הפסיכולוגיסטי והמתקרבן שמזרחים נאציונל-סוציאליסטים (כן, קראת נכון) עושים כלפי דבריהם הפשוטים והמובנים עד מאוד של "הערסים" פתטי גם הוא. מי שקובע אם אדם כזה או אחר מייצג ציבור מסויים או לא, הוא אותו הציבור עצמו. אם מזרחים יצביעו ליואב אליאסי, זה כי הם תומכים ביואב אליאסי.

    זה גם קצת "מוזר" לראות שמאלנים/לאומנים מזרחים מסוגך טוענים שהאיבה המופגנת כלפי הערבים מצד המתנחלים האשכנזים שמצביעים בנט, ומצד הימנים מברה"מ לשעבר שמצביעים ליברמן, נעוצה בגזענות קולוניאליסטית מערבית גרידא, אם לא בפשיזם בהשראת פוטין במקרה של האחרונים, אבל אצל מזרחים מצביעי-ימין זה אחרת, מזרחים פשוט צריכים להתעורר ולראות שכל הזמן הזה הערבים היו בצד שלהם. מישהו הזכיר פטרונות? תן למזרחים קצת קרדיט, ואם אנחנו כבר בזה, תן גם לדת היהודית האתנוצנטרית והשבטית את הקרדיט שמגיע לה.

    בכלל, ה-"ערביות" לכאורה של המזרחים פיקטיבית ומלאכותית לא פחות מהפאן-ערביות עצמה, שקורסת בדם ואש ותימורות עשן ברגעים אלו בכל המזרח התיכון. אתה רוצה לאמר לי שמשפחה יהודית-ספרדית שגלתה למרוקו ותמכה בקולוניאליזם היא "ערבית"? הפרסים הם ערבים, הבוכרים הם ערבים?

    הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא לאומי-דתי, זה לא מאבק בין המזרח והמערב (או בין אירופאים לבנים לאסייתים צהובים, או וואטבר) כי האשכנזים שנמלטו מהשטעטל אינם "המערב", ובני עדות המזרח שרואים בעצמם יהודים בראש וראשונה, ודוגלים בגרסה דתית-מסורתית של הציונות, ונישאים לאשכנזים בהירים (וגם ליהודים מברה"מ שבחלק מהמקרים הסטאטוס ההלכתי שלהם מוטל בספק, וגם לאתיופים) אך מתנגדים נחרצות לנישואים עם ערבים שנראים כמוהם, הם לא בדיוק "המזרח", ועל כל פנים אינם מזדהים כערבים למעט קבוצות שוליים זניחות ומאפירות-שיער בקרב עדות ספציפיות. (נסה לקרוא לחבר'ה שגדלתי איתם "ערבים", נראה לאן תגיע)

    "מזרחיות חדשה" אתה אומר? כל האינדיקציות מראות שהדורות הצעירים, החדשים, הם "הצל" במקרה הטוב, כהנא במקרה הפחות טוב. (בעצם, לא בטוח שיש הבדל ביניהם, למעט המבטא ואולי נקודת איי-קיו או שתיים) נו, זה הקהל של המזרחיות החדשה אותה אתה מקדם? קצת מרחיק לכת לצפות לסימביוזה מזרחית-ערבית בימים אלו. נראה לי שהרכבת הזו כבר עזבה מזמן.

    עצה חמה לשמאל הישראלי: רדו מהעץ של פוליטיקת הזהויות. אתם גרועים בזה, הימין הישראלי מעולה בזה, לכן זה משרת אותו ולא אתכם. מוטב לפנות לפטריוטיות כלל-ישראלית אנטי-פלגנית שלא איבדה צלם אנוש, ועוד נותרה כזו פה ושם, מאשר לעסוק בספקולציות פורחות באוויר על היום שבו תקום קואליציית מדוכאים בהובלת השמאל ותכניס מכות-מחץ לאחוס"לים או לציונים הדתיים על כל הרוע שהם הביאו. סליחה, "תחליף" אותם. זה לא קורה, חברים. נסו משהו חדש.