החברים של ג'ורג'

עוד נסיון הסחת דעת של "אם תרצו"

ביום חמישי האחרון, האשימה אותי תנועת "אם תרצו" בהסתה. נאמתי בהפגנה מאולתרת שנערכה מול הקריה במוצאי שבת הקודמת, ובין השאר אמרתי שם ש"ואם רוב האוכלוסייה בישראל לא רוצה לשמוע עכשיו, כשאנחנו אומרים לה את זה בצורה מנומסת, היא תשמע עוד מעט, שזה יאמר לא בנימוס אלא בסנקציות, חרמות…" בהפגנה נשמעו קריאות נוסח "שום דבר לא יעזור, צה"ל הוא ארגון טרור."

שתי הערות, לפני שנגיע לנושא האמיתי: קודם כל, כן – שום דבר לא יעזור, צה"ל הוא ארגון טרור. כתבתי על כך בהרחבה ולא אכנס לזה עכשיו. שנית, איך בדיוק הערות כאלה הן "הסתה"? הסתה כנגד מי? כנגד מה? חשבתי שלאבא של רונן שובל יש מספיק כסף כדי לקנות לו מילון.

אז למה, בעצם, רונן שובל ותנועת-הדמה שלו יצאו בפרסום הזה? כדי להסיח את הדעת, כמובן. זו הרי מהותה של "אם תרצו": להסיח את דעתם של הישראלים מהבעיות האמיתיות שלהם ולעורר אותם כנגד אויב פנימי מדומיין. אין לך איך לגמור את החודש? אין לך ולא תהיה לך פנסיה? תנועת ההתנחלות מארגנת לך מלחמה תמידית שבחסותה בנימין נתניהו יוכל למכור את המדינה לטייקונים? עזוב אותך, זה לא חשוב – יש פוסט ציונים! כאלה שלא מאמינים בספר הראשון של הרצל! (את הספר השני, "אלטנוילד", "אם תרצו" לא ממליצה לקרוא, אולי משום שהיא מזהה את עצמה בדמותו של הנבל, הרב געייר.)

והשבוע היו ל"אם תרצו" שלוש סיבות טובות לנסות להסיח את דעתם של הישראלים. הראשונה, כמובן, היתה הפוגרום שביצעו מתנחלים בבסיס צה"ל. צריך להדגיש: כשאומרים לכם שמדובר ב"קומץ", מרמים אתכם. הפעולה הזו התבצעה בשלושה מוקדים, בו זמנית, והפעילה כ-350 איש – סד"כ של גדוד. הפורעים הגיעו לנקודות המוצא שלהם באמצעות אוטובוסים שמישהו שכר, כלומר היה כאן ארגון וכסף. כל זה מעיק מאד על תנועה של מתנחלים שמתחפשים לסתם ישראלים, וצריך איכשהו להסיח את הדעת מכך. התגובה של "אם תרצו" לאירוע עצמו מאלפת: היא מאשימה את הפורעים בכך ש"הם אימצו את דרכי הפעולה של מחבלים ערבים ושל פעילי שמאל קיצוני." אני לא מכיר שום מקרה שבו פעילי שמאל, או טרוריסטים פלסטינים, נכנסו מעדנות לבסיס של צה"ל, בלי שהש"ג ניסה לעצור אותם, תקפו קצינים בכירים, השליכו בקבוקי תבערה, גרמו נזק לציוד, ואז הסתלקו משם מבלי שאיש מהם נעצר, שלא לדבר על נורה. אני מוכן לאבד אצבע אם רונן שובל יוכל להצביע על אירוע כזה. מה שהיה אמור להיות גינוי לפעולות הפוגרומצ'יקים ש"אם תרצו" מזדהה איתם דרך קבע (שובל, נזכיר, השתתף בהתנגדות לפינוי מאחז עמונה) הפך במהירות לעוד התקפה של "אם תרצו" על מי שאמור להיות האויב האמיתי.

התקרית השניה שחייבה הסחת דעת מהירה היא העובדה שקמפיין שמאלי נמרץ שם קץ בתחילת השבוע לצביעות של בנק לאומי, שאישר ל"אם תרצו" להשתתף בתחרות העמותות שלו, שבהן הן נאלצות לכרכר בפניו כדי שיואיל להשליך להן כמה פרוטות. התקנון של התחרות אוסר על השתתפותן של עמותות פוליטיות, מה שלא הפריע ל"אם תרצו" להשתתף בה. המטרה שלה היתה לגזול תרומות מעמותות שנותנות מזון לאביונים כדי לקדם את עצמה, מטרה שבה קיבלה ככל הנראה סיוע מצבא הקליקים של מועצת יש"ע המוכר כ"ישראל שלי." לאחר מעשה, הם ייללו נוראות ואמרו שהמאבק נגד עמותה פוליטית שמתחרה בתחרות לא פוליטית הוא "סתימת פיות."

והשלישית, ואולי החשובה מהן – מבחינת "אם תרצו", לפחות – היא התחקיר שפרסם אתמול (ו') שחר גינוסר במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות." גינוסר שם יד על מה שנראה כמו החוליה החסרה: כתבתי כאן בשעתו ש"אם תרצו" לא מסרו לרשם העמותות את רשימת התורמים שלהם בשנת 2008 במשך שנתיים, והם קיבלו איום בפירוק. בסופו של דבר הם העבירו את הרשימה, וגינוסר מצא שאחד התורמים הוא יואב הורוביץ, שהשליש ל"אם תרצו" כמעט 75,000 ש"ח. גינוסר גילה שיש שלושה אנשים בשם זה בישראל: אחד מהם הוא חקלאי, אחד רואה חשבון בסוכנות ביטוח – ואחד מהם מקורב לנתניהו. במסמך שהוגש לאחרונה לבית המשפט, מוגדר יואב הורוביץ כ"פעיל ליכוד מרכזי, ששימש כראש המטה האישי של נתניהו." הוא היה מועמדו של נתניהו לתפקיד יו"ר הרשות השניה – עוד נסיון של נתניהו לחסל את התקשורת העצמאית בישראל – והוא מכהן כעת בוועד המנהל של רשות השידור.

הדו"ח החסר של "אם תרצו". האם יואב הורוביץ הוא מקורבו של נתניהו?

האם זה יואב הורוביץ התורם? ב"אם תרצו" סירבו לענות על השאלה. העמותה שבנתה את עצמה על הטענה השקרית שעמותות השמאל מסתירות את מקור ההכנסה שלהן, ענתה לשאלות של גינוסר ב"מוטב לבדוק כיצד מתנהלות עמותות המכפישות את חיילי צה"ל, פועלות בארץ ובעולם בכדי לכבול את ידיו ולהחלישו, פוגעות בזכותם של אזרחי ישראל לחיות בבטחון ומובילות את מסע הדה-לגיטימציה נגד המדינה. עד אז, אנחנו מאחלים הצלחה בנבירה בגנזך רשם העמותות." מה שיש לנו פה הוא לא רק הסחת הדעת הרגילה – תראו, פוסט ציוני! – אלא גם לגלוג ובוז לנסיון לדרוש מ"אם תרצו" את השקיפות שהיא דורשת מאחרים.

ב"אם תרצו" ידעו שביום שישי יפרסם עליהם העיתון הגדול במדינה תחקיר שחושף את צביעותם, אז אין להתפלא על כך שביום חמישי הם ניסו עוד תרגיל הסחת דעת על אנשים שחושבים רעה על המדינה. למרבה השמחה, הפעם זה עבד רק על ערוץ 7. יכול להיות שבלשכת נתניהו צריכים ארגון חזית חדש.

ועוד דבר אחד: המשטרה עצרה השבוע את המורחקים מהגדה בצו מנהלי, ומצאה את עצמה נלחמת באספסוף חובש כיפות. ערוץ שבע דיווח – ואחר כך מחק את הדיווח, אבל שכח למחוק את התגיות – ש"במקביל נאספו סביב הבית תלמידים רבים של ישיבת 'מרכז הרב' הסמוכה והחלו להתעמת עם השוטרים". מרכז הרב היא לא ישיבה קיקיונית, של קיצונים חסרי השפעה: זו ישיבת הדגל של הציונות הדתית. לפני קצת יותר מחצי שנה, נאם שם בנימין נתניהו – כשהוא יושב ליד דב ליאור. ואם כבר, נזכיר לאור דברי הזעזוע של אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי מההתקפות על חיילי צה"ל, שהוא היה אמור לכבד בנוכחותו את דב ליאור – כשזה היה מבוקש לחקירה. ברגע האחרון, בגלל חשיפת הדבר בתקשורת, הוא נרתע. או שמזרחי לא מבין איפה הוא חי, ואז הוא לא צריך להיות בתפקידו, או שהוא מבין טוב מאד איפה הוא חי, ואז הוא לא צריך להיות בתפקידו.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

50 תגובות על ”עוד נסיון הסחת דעת של "אם תרצו"“

  1. עדו הגיב:

    השאלה היא: מאיפה ליואב הורוביץ יש כל כך הרבה כסף פנוי? במה הוא עובד? מה הוא ירש? איך זה שיש לו כזה סכום לתרום והאם באמת "יש לו" או שהוא רק הצינור?

  2. ygurvitz הגיב:

    שני עדכונים: כל ההדגשות הן שלי, והתגובה של אם תרצו להתקפה על בסיס צה"ל מזכירה מאד את זו של נתניהו: הוא אמר צריך לפעול נגדם כמו שפועלים כנגד המפגינים בבילעין.

  3. ראסול הגיב:

    ראוי לציון גם שעמותה שמקבלת תרומות בסך חצי מיליון שקל התמודדה כנגד עמותות (שבאמת מסייעות לנזקקים) שחלקן מתקיימות מתקציב של כמה אלפי שקלים בודדים בשנה. ועוד היה להם את החוצפה להתרעם אל ה"תרומות של שלום עכשיו מגורמים זרים", וכמובן שעדרי ה'ציונים' החכמים שעטו בהמוניהם כדי להצביע לאם תרצו כי הרי הם "אוספים צעצועים לנזקקים" או משהו כזה. חלמאות לשמה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      לפי הגיידסטאר, אם תרצו הוציאה שישים אלף שקל ב2010 על גיוס תרומות מחו"ל, ואספה בארה"ב מעל למילון וחצי שקל ממקורות לא ברורים.

  4. סמילי הגיב:

    מי זה, או מה זה, סמט וו דו? למה הסוכנות היהודית מסייעת לעמותות פוליטיות?

  5. יואב הגיב:

    באיזו מסגרת מקבלת אם תרצו תרומה ענקית כל-כך מהסוכנות היהודית? למה מה?

  6. rmerom הגיב:

    מישהו אולי יודע מדוע לאם תרצו יש סעיף 46? אם אני מבין נכון (אני לא משפטן), אחד הקריטריונים לסעיף זה מחייב:
    "העלאת רווחת הציבור הכללית ולא של קבוצות חברתיות מצומצות וסגורות ופתיחות לטפל באותו עניין באוכלוסיות נוספות, ללא יצירת אפליה". האם אפשר להגיד את זה על אם תרצו?

    ובלי קשר, ראיתי באותו מסמך של משרד האוצר (לינק בסוף) שאחת "המטרות הציבוריות" אותה הגדיר שר האוצר הינה:

    "מתן שירותים מוניציפליים לישובים באזור יהודה ושומרון ואזור רמת הגולן"

    http://ozar.mof.gov.il/taxes/docs/malkar_2006-09-20.pdf

    • אלכס ז. הגיב:

      חיפוש באתר מיסים מראה שיש להם סעיף 46:
      https://www.misim.gov.il/gmmalkar/
      תיק מס' 580471662

    • אלכס ז. הגיב:

      כנראה שאין באמת בעיה משפטית עם זה כי ציונות היא אידאולוגיה כלל ישראלית ולא של קבוצה מסוימת. לפחות זה נראה לי ההגיון של של הממשלה. כמו כן "אם תרצו" תמיד מנסה להציג את עצמה כתנועת מרכז א-פוליטית כך שפורמלית מותר להם להנות מסעיף46.

      • ראסול הגיב:

        כלל "ישראלית", רק אם אתה שוכח שחמישית מאזרחי המדינה הם כלל לא יהודים וכנראה שלא ציונים. האמת שסביר להניח שמדובר בהרבה יותר מחמישית…

        אבל טוב נו, מדינת כל-יהודיה, אחרי הכל.

        • אלכס ז. הגיב:

          צודק, אבל ככה זה. זאת האידאולוגיה שהקימה את המדינה וזה מה שהופך אותה לממלכתית. כמו שאמרתי – פורמלית אין להם בעיה.

  7. אזרח הגיב:

    אותי נורא שעשע שהם בוכים על הטקטיקה שלהם – סיכול תרומות – שהופנתה סוף סוף גם כלפיהם. כשהם עושים סבוטאז' בגיוס הכספים של אוניברסיטה, זו פעולה נעלה. כשמפעילים לחץ על תורמים פוטנציאליים שלהם, זו "סתימת פיות".

    • דרור הגיב:

      אם תרצו לא עשו "סבוטאז'" לאף אחד . הם בסך הכל הציגו לתורמים פרטים על האוניברסיטה הנחמדה שהם תרמו לה , לא לחצו עליהם ולא איימו ולא נעליים .

      • ראסול הגיב:

        אני זוכר את המעורבות של "אם תרצו" ב"חוק החרם" וב"חוק העמותות" אבל בסדר.

        זה נורא מצחיק שאתה תכתוב כאלו שטויות ובכל זאת תטען שהקמפיין נגד לאומי היה סבוטאג', בסופו של יום כל מה שקרה שם זה שאמרו לאנשים שהבנק מתכנן לממן תנועה פוליטית קיצונית שתומכת בהתנחלויות, כנראה שזה הספיק ל3,000 איש (בסופ"ש אחד!) להחליט שהם לא רוצים לעבוד יותר עם הבנק הזה… אה… כן… אבל במקרה הזה מדובר בסתימת פיות ושנאת ישראל.

        • דרור הגיב:

          תומכת בהתנחלויות או לא תומכת בהתנחלויות , חרם הוא אקט ביריוני שמשום מה הפכת לפיתרון האוטומטי של השמאל לכל דבר (הרי על הדו שיח התרבותי ויתרתם מזמן).

          לא יודע מאיפה הבאת את הנתון של ה-3000 איש, בקבוצה להחרמת בנק לאומי היו בקושי 600. אבל אתה יודע מה? גם 3000 איש זה עלוב ודי משקף את חלקו של השמאל באוכלוסיה .

          • ראסול הגיב:

            זכותו של בן-אדם לקרוא לחרם, כמה מפתיע שארגונים שפועלים עם אמצעים צבאיים כדי לנשל אנשים מאדמותיהם יהיו ציניים מספיק כדי לטעון שחרם הוא "בריונות" ו"אלימות" – חרם הפך להיות כלי מועדף ע"י השמאל מכיוון שבריונים לא מגיבים לשיג-ושיח, וכן, אתם הבריונים. חרם הפך להיות כלי מועדף מכיוון שלנו אין צבא ומדינה ו3 מיליארד דולר תרומות כל שנה מהדוד סאם. איך לעזעזל מנתחל נלוז יכול לטעון ש"חרם" זה בריונות כשהפאקינג חיים שלכם הם גנבה ונישול בחסות הממשלה.

            הבאתי את הנתון מ3000 האנשים ששלחו פקסים לבנק לאומי, לא מהאנשים שהיו חברים ובקבוצה, ואם הייתי טורח לעקוב אחרי הסיפור היית מבין שהיה מדובר ב3000 ששלחו פקסים ביום אחד לפני שהפקס של לאומי קרס. בכל מקרה, אצל "אם תרצו" בדף יש פחות מ6000 חברים, אחרי שנים של קיום וקמפיינים של מיליוני שקלים. אולי זה באמת מייצג את חלקכם היחסי באוכלוסיה.

            סבבה, מכיוון שאף עמותה כעת לא עושה דה-לגיטימציה (מושג שקרי שיחחדש עלוב) קשה כמו "אם תרצו" ומפלגת האם "ישראל ביתנו" אז אני מציע שקודם כל תחשפו את המקורות שלכם.

            אולי הגיע הזמן לקצת שקיפות פה, מי אתה, מה תפקידך ב"אם תרצו", ומה הקשר של יואב הורוביץ שאתה הרי הפללת אותו במעורבות עם "אם תרצו" בזמן שהוא הכחיש את הנושא? מה אתה באמת יודע, וכמה כסף אתה מקבל על זה?

        • דרור הגיב:

          איך חוק החרם הוא סבטאז' אם הוא יוצא נגד הסבוטאז' מהסוג שדיברתי עליו?

          חוק העמותות פשוט יוצא נגד הזרמה של כספי חוץ לאירגונים שעסוקי בדה לגיטימציה לישראל.

      • אחד הגיב:

        זה בדיוק מה שאסור על פי חוק החרם שאנשי אם תרצו קידמו ודחפו לו.

  8. שוקי הגיב:

    מסכים לגבי הרעיון של הסטת תשומת הלב, אבל כלל לא בטוח שמההתקפה של נוער הגבעות על חיילי צה"ל.

    אדרבא – אני חושב שאולי שני הדברים נועדו להסיט את תשומת הלב מההסכם שחתמה חברת החשמל עם שותפויות הגז השבוע.

    ההסכם הזה קובע, בין השאר, שהמחיר שתשלם חברת החשמל יוצמד למחירי הנפט ותזקיקיו. כלומר, במקום שאוצר הטבע הזה ששייך לכולנו ישמש אותנו במחיר קבוע וזול, שלא לומר חינם (זה הרעיון במשהו ששייך לך), אנחנו נשלם עליו יותר ויותר.

    בעצם, במקום שתגליות הגז יגנו עלינו ממשבר האנרגיה, נשלם על הגז יותר ויותר כמו במדינות שאין להן משאב כזה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ל"אם תרצו" יש סטנדרטים שונים לחלוטין בכל הקשור לתרומות אליהם (בניגוד לתרומות לארגונים אותם הם כ"כ אוהבים לשנוא):
    "אם היטלר בכבודו ובעצמו היה נותן לנו כסף היינו לוקחים בשמחה"

    http://forum.bgu.co.il/index.php?showtopic=275539&view=findpost&p=2466568

  10. משה הגיב:

    הנתון בדבר שלשת ההורביצים הושג ע"י פעולה לא חוקית.

    • alp הגיב:

      אוקיי.

    • ראסול הגיב:

      תוכיח או שאני תובע אותך.

      בכלל תהיתי, יוסי, אתה לא יכול לתבוע את הBrown Shirt על הוצאת לשון הרע שהוא טען ש"הסתת"? אחרי הכל בהתחשב בעובדה שלא אמרת אמירה Perscriptive אחת, אלא רק תיארת את המציאות, קשה לי לראות איך מדובר בהסתה.

  11. אריאל הגיב:

    א-פרופו הסתה.
    גורביץ'- ראית את זה?
    http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=6151

    מי זה הרוטר הזה? הוא מקבל משכורת ממני? האין זו הסתה לטרור?

  12. דרור הגיב:

    1. יואב הורוביץ כבר לא תורם לאם תרצו , למה על זה אתה לא מגיב.
    2. תרומת של 75 אלף שקל היא פינטס לעומת כל התרומות שאם תרצו קיבלו.
    3.צבוע,למה לא קבלת כשתנועות פוליטיות כמו הנוער העובד והשומר הצעיר "ניסו לגזול תרומות מעמותות שנותנות מזון לאביונים"
    4."ישראל שלי" היא לא ועד בהסתדרות שהשכירים בו עושים כל מה שהראיס אומר . מדובר בקובץ גדול של אנשים עם דעות דומות שהחליטו כל אחד מרצונו להצביע לאם תרצו מבלי שאף אחד יכריח אותם . קוראים לזה דמוקרטיה .

    • ראסול הגיב:

      1. רגע אז זה באמת אותו יואב הורוביץ? נראה שיש לך מידה פנימי בנושא.
      2. 75 אלף שח זה פינטס ובכל זאת התמודדתם מול יד לקשיש. כל הכבוד לכם.
      3. תנועת נוער היא לא תנועה פוליטית, וגם אם כן זאת לא הפונקציה היחידה שלה, לתת לבני נוער תעסוקה אחרי בית-ספר זאת דרך מוכחת מדעית להרחיק אותם מפשיעה ולשפר הכישורים החברתיים שלהם. חוץ מזה שזכותו של כל אדם למחות על מה שהוא רוצה, לא מדובר בצביעות מצד יוסי, אם כבר מדובר בצביעות מצד הבנק, וגם זה טיעון קלוש במיוחד.
      4. ישראל שלי היא ארגון פרה-צבאי של טוקבקיסטים ולוחצי לייקים, זה יפה מאוד שלא הכריחו אף אחד אתם פשוט כולכם כ"כ "חדורים" שברגע שמנפנפים לכם במילים ציונות ושנאת שמאל אתם תעשו כל מה שצריך. וכן, כנראה שזה גם קשור לכך שאתם כולכם בכיס של מועצת יש"ע.

      עוד, יש?

      • דרור הגיב:

        לא משנה מה הנוער העובד עושה עוד , זאת עדיין תנועה ששוטפת לילדים בכיתה ה' את המח שערבים זה טוב ויהודים זה פויה (אני יודע , הייתי שם).

        אנשים שעשו לייק לאם תרצו הם חדורים בדיוק כמו אותם אנשים שעשו לייק לתנועה שקרא להחרים את בנק לאומי , רק שהראשונים הם רבים יותר .

        • ראסול הגיב:

          אף תנועה קיימת מראש לא ארגנה את החרם, ואני יודע, כי אני מכיר את מי שארגן אותו.

          כרגיל לאוהד של תנועת "אם תרצו", אתה לוקח את הדמיון ההזוי שלך ומעמיד פנים כאילו הוא מציאות. הנוער העובד והלומד לא מלמד שום דבר על "ערבים זה טוב" ו"יהודים זה פויה" כמו שבצלם לא עושים "דה-לגיטימציה" לישראל. אני חושב שכולנו יכולים להסכים שב"אם תרצו" יש דמיון מאוד מפותח ואג'נדה מאוד ברורה. אה כן… אבל זאת לא תנועה פוליטית.

          • דרור הגיב:

            גם רוב אלה שהצביעו לאם תרצו לא באמת שייכים לישראל שלי . לא מדובר באנשים שהתפקדו לתנועה הזאת , הם הצביעו כי הם הזדהות עם המסר של ההצבעה.

            הנוער העובד נמצאים בכל הפגנה של השמאל , אבל מעולם לא ראיתי אותם בהפגנה של הימין . אבל כן , אין להם אג'נדה .

    • Quercus הגיב:

      "להצביע לאם תרצו"?! חשבתי שזה ארגון לא-פוליטי, ופתאום הם מפלגה???

  13. רועי הגיב:

    מצפה בכליון עיניים לפוסט בעניין הפסיקה האחרונה של עובדיה
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=853557

  14. ניר הגיב:

    רוטר הקימו דף לסגירת חשבון בבנק לאומי.
    נכון לרגע זה, 500 איש שלחו בקשת סגירת חשבון.
    http://rotter.net/atzumot/leumi/
    http://rotter.net/forum/scoops1/18960.shtml

    • Alex הגיב:

      תענוג לראות את הבנק המגעיל הזה נופל לבור שהוא כרה לעצמו…
      שיענשו על כך שאילצו עמותות ואירגונים לרדת על הבירכיים עבור גרושים…

    • ראסול הגיב:

      500 איש? חה, התנועה נגד הקמפיין ו"אם תרצו" הביאה 3,000 בפחות מ24 שעות.

      איך הימין ה"פופוליסטי" תמיד מתגלה במערומיו. כשצריך לעשות לייקים מכמה כתובות איי פי שונות אז איך שהוא "אם תרצו" מקבלת חמש עשרה אלף לייקים, אבל כשאנשים אמתיים צריכים לסגור חשבון בבנק אמיתי, אוי אוי אוי.

  15. אותי קצת מרגיז הספין הזה, רוב אנשי השמאל שהיו קשורים לבקשה להסיר את אם תרצו, הם לא שלום עכשיו. מדוע הוא מקבל את הקרדייט ולא ההמון?
    דרור אהבתי שהשמאל גדול יותר מהימין, הכול בסדר?

  16. יוני הגיב:

    "היא תשמע עוד מעט, שזה יאמר לא בנימוס אלא בסנקציות"

    לא צריך להיות "*כ*שזה יאמר לא בנימוס"? הסיבה שאני מוטרד היא שהכ' הזאת לפני הש' מושמטת כל-כך הרבה פעמים, ואני לפעמים מתחיל לדאוג שאולי שינו משהו בשפה העברית ולא אמרו לי. אז אני רק רוצה לוודא שזו אכן טעות דפוס.

טראקבקים/פינגבקים

  1. | החברים של ג'ורג'