החברים של ג'ורג'

אל תתנו לנתניהו להרוג את ערוץ 10

השתתפתי אמש (א') בפגישת בלוגרים בערוץ 10, שדנה בעתידו של הערוץ. האווירה היתה אווירת נכאים: דיברו על הסגירה של ערוץ 10 לא פעם ולא פעמיים, אבל הפעם נראה שזה אכן יקרה. אם הדברים לא ישתנו, ערוץ 10 יחדל לשדר ב-27 בינואר.

ישנם שורה של טיעונים טובים נגד סגירת ערוץ 10. הבולט שבהם הוא שאסור לתת לבנימין נתניהו לעשות את זה. במהלך בריוני וחריג, כפה נתניהו משמעת קואליציונית על ההצבעה על אישור לערוץ 10 לדחות את תשלום חובותיו – 60 מיליונים בסך הכל – והפיל אותה. זה היה אחרי שנציג משרד האוצר אמר לערוץ 10 שמדובר בהסכמה פורמלית בלבד, ואחרי שהרשות השניה – שלה חייב ערוץ 10 את הכסף – אמרה שהיא לא צריכה אותו. מניעת האישור היתה מהלך טקטי מבריק: אם ערוץ 10 היה מקבל אותו, הוא היה מצליח להגיע – בזחילה, אמנם – להגשת בקשה לרשיון מעודכן החל מ-2012. תנאי הרשיון החדש מקלים הרבה יותר והם יאפשרו לו להיות רווחי מתישהו, אולי אפילו ב-2014.

ואז, כאמור, צץ נתניהו. הוא הטיל את כל כובד משקלו על הנושא הזה, היה מוכן להסתכסך עבורו עם השר שהוא שיבח כמופת לפני זמן קצר ביחס, משה כחלון, וסגר לערוץ 10 את השיבר. במדינה נורמלית, ראש ממשלה שהיה מעורב בהליכים משפטיים מול ערוץ תקשורת שחשף – לכאורה, לכאורה – את שחיתותו, לא היה נוגע בהליכים מול הערוץ במקל. ישראל איננה מדינה נורמלית, היא קרובה הרבה יותר לאיטליה של ברלוסקוני, ונתניהו התערב גם התערב. ומוזר, אף אחד לא דיבר על ניגוד האינטרסים הזה.

האיש שמטיס את הכביסה המלוכלכת שלו לחו"ל כדי שיכבסו אותה שם, על חשבון הציבור או אחרים אך לעולם לא על חשבונו, כבר השתלט על חלק ניכר מעוגת התקשורת הישראלית. העיתון הנפוץ בישראל, שממומן עבורו חינם אין כסף על ידי אוליגרך זר, משמש כשופר הלשכה שלו. העיתון "מעריב" מנוהל על ידי בכיר לשעבר בלשכתו. רשות השידור, בכלל זה ערוץ 1, נמצאת תחת שליטתו – ובכירים בלשכת נתניהו, נשמעו עדויות, התקשרו לשם כדי למנוע סיקור נרחב של ההפגנות הגדולות בקיץ. בכיר בלשכתו לשעבר, יואב הורוביץ, שימש כמועמד של נתניהו לתפקיד יו"ר הרשות השניה והוא כעת חבר בוועד המנהל של רשות השידור. במסע הזה, צריך להזכיר, נהנה נתניהו מתמיכתו של שר התקשורת שלו, משה "אני לא מודאג מהמושג פוליטיזציה" כחלון.

ערוץ 10 תמיד היה עצמאי יותר משאר ערוצי התקשורת הישראלים; ראוי להזכיר את יבבות השבר של הטוקבקים אחרי מלחמת לבנון השניה, שאז העז הערוץ לדווח באופן עצמאי מהתעמולה של דובר צה"ל. גיא לרר, שדיבר בכנס אתמול, אמר שאין כלי תקשורת שבו העיתונאים עצמאיים כמו בערוץ 10; הוא דיבר על שיחות עם עיתונאים בכלי תקשורת אחרים, ואיך יצא מהן עם "מפת החרדה" שלהם, הדברים שידוע להם שהם לא יכולים לכתוב עליהם. הציבור הישראלי צריך ערוץ כזה, במיוחד לנוכח נסיונותיו של נתניהו להשתלט על התקשורת – נסיון שהוא בפועל מאמץ לשמור על שלטונו של נתניהו נצחי. בלי "מפת פחדים". גיא לרר, אמש.

צריך להפקיע את הנושא מידיו של נתניהו: אחרת יש לחשוש שהוא ישתמש בתרגיל עז התקיפה שהפעיל גם כנגד העמותות, וישאיר את האיום על ערוץ 10 מרחף באוויר גם אם פורמלית יוסר. אם נניח לנתניהו לעשות את שלו, גורלו של ערוץ 10 ישמש להטלת אימה על שאר כלי התקשורת בכל מקרה: אם ייסגר, כולם ילמדו את הלקח; אם נתניהו ימנע בחסדו את הסגירה, כל השאר יבינו את המסר הסמוי. בערוץ 10 אמרו שאם הם ישארו באוויר, הם ימשיכו לשדר תחקירים כאילו דבר לא קרה. עם כל הכבוד, קשה להאמין שחיכוך כזה עם אפשרות בפיטורים – ולהרבה מעובדי הערוץ, פיטורים הם גם סוף הקריירה התקשורתית שלהם – לא ישאיר את אותותיו.

ראוי לשמור על ערוץ 10 גם אם הציבור יצטרך לתמוך בו כספית. יש עניין לציבור בכלב שמירה שלא מהסס לנשוך. וכן, אני מודע לבעיות של ערוץ 10 – כמו של כל כלי תקשורת אחר. כן, אני לא מתרשם במיוחד, בלשון המעטה, מתכניות ריאליטי וזבל דומה. אבל הזבל הזה מממן את היכולת לשדר חדשות שהשלטון לא רוצה לראות – וזה תפקידה של מערכת חדשות. יתר על כן, ההתעקשות של נתניהו על תשלום חובות היתה נראית הגיונית יותר, אלמלא – כפי שציין דב חנין אתמול – מחקה הממשלה בקלילות 300 מיליונים מחובותיה של רשות השידור, כשהיא פוטרת אותו גם מהצורך להשקיע ביצירה מקורית. היוצרים, הרי, שמאלנים.

יש עוד נקודה שצריך להביא בחשבון. בנימין נתניהו מלהג לעתים קרובות על "כלכלת הזרזוף": שאם ניתן לעסק לצמוח, הוא יביא ברכה לעסקים רבים סביבו. עובדים צריכים מזון, רכב וכן הלאה. בשיטה שבה נתניהו עושה אתה דברים, זה כמובן לא קורה: הוא מעניק הטבות לבני המאיון העליון, לא לעובדים בני המעמד הבינוני. בהתאם לעקרון הזה, צריך לזכור שסגירת ערוץ 10 תביא לפיטוריהם לא רק של מאות העובדים בו – כמו מפעל בינוני, אבל משום מה העובדים האלה לא זוכים לאהדה השמורה לעובדים תעשייתיים מפוטרים – אלא גם לפגיעה קשה בכל התשתיות שסיפקו לו שירותים. מספר המפוטרים במסע הנקמה של נתניהו באנשים שחשפו את ערוותו עשוי להיות גבוה הרבה יותר.

מספר הטלפון של שר התקשורת, משה כחלון, מי שאמור להגן על האזרח הישראלי, הוא 050-6845584. המספר הגיע אלי באדיבות ערוץ 7, שפרסם אותו בקריאה למתנחלים להפציץ את כחלון (ושרים אחרים) במסרים נגד פינוי מאחזים. כחלון עובד אצל כולנו ומקבל משכורת מכולנו. שלחו לו מסרון, או התקשרו, וקראו לו למנוע את סגירת ערוץ 10.

עדכון: תגובת דובר צה"ל לשאלות ששלחתי לו בשבוע שעבר הגיעה. לא שהיא קשורה יותר מדי לשאלות.

ועוד דבר אחד: כמעט בלי שמישהו ישים לב, הצליחו החרדים בירושלים למנוע מנשים להצביע בבחירות שנערכו בשכונות שם. התירוץ, כמובן, היה "צניעות" – עוד הוכחה לכך שכל הסיפור אף פעם לא היה על שירת חיילות בצה"ל. הוא היה על דחיקת רגלי נשים מהמרחב הציבורי – כשהחרדים מצליחים, באלימות, למחוק מאה שנים של הישגי נשים. זה לא יגמר, אם נדבר על "התחשבות בתרבות שלהם." שהם יתחשבו בתרבות שלנו לשם שינוי. מהחפירה הזו אסור לסגת – גם אם זה אומר שנצטרך להתמודד עם אלימות ולהפעיל כוח כפיה קשה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

50 תגובות על ”אל תתנו לנתניהו להרוג את ערוץ 10“

  1. אבו אלמוג הגיב:

    נא לא לדאוג מהבחירות בירושלים. בבחירות לעירייה ולכנסת לא תהיה שום הדרה, וכל מי שצריכה להצביע תצביע, וכך גם סבתה שמתה מזה עשרים שנה.

  2. Alex הגיב:

    ערוץ 10 הינו ערוץ טלוזיה מסחרי פרטי,הוא נכשל במבחן האמיתי היחידי-רייטינג.

    יואילו הטייקונים הנכבדים לאודר,מילצ'ן ויוסי מימן לשלוח יד עמוק לכיס ולכסות את חובם לציבור!

    אין שום סיבה שהציבור יממן עוד סוג של "תספורת" לטייקונים.

    ההתערבות של נתניהו שערוריתית.
    אם וכאשר (קשה לי להאמין) ייסגר הערוץ יוקם ערוץ חלופי שיעמוד בתנאי המכרז וחלק מעובדי ערוץ עשר ייקלטו בו,אולי בתנאים קצת פחות טובים כמו שכר של "רק" 20-30 אלף ש"ח לחודש לחזאי חדשות…

    • גיל ב' הגיב:

      אף אחד לא מדבר על מחיקת החובות אלא רק על דחייה, לא ארוכה במיוחד. החובות שמדובר בהם הם לא חובות נוסח תשובה, לבייב או בן-דב – ששם לא היה דחוף לנתניהו להתערב. מדובר בחובות די מלאכותיים שנובעים ישירות מהרגולציה של הממשלה. פתאום נתניהו, אביר הכלכלה החופשית, הוא חסיד נלהב של רגולציה. וכיוון שהרגולציה הזאת הולכת להשתנות לחלוטין תוך מספר חודשים זה נראה חשוד במיוחד שכל כך הרבה מאמץ מושקע בעניין עכשיו.

    • סיון הגיב:

      אלכס, חבל שאתה לא בודק את המידע שאתה מעביר בתגובות שלך לפני שאתה מפרסם אותן, להזכירך עוד מעט יכנס לתוקף חוק לשון הרע ואני יכולה למצוא לפחות 3 גופים שיכולים לעשות על התגובה שלך 300 אלף שקל.
      דבר ראשון ערוץ 10 לא חייב כסף לציבור, מאיפה הבאת את השטות הזאת? מתי בפעם האחרונה אמרת למישהו "אוף, שכחתי לשלם לערוץ 10 החודש.." ערוץ 10 חייב כסף לרשות השנייה, שכיוון שעברה תהליך התייעלות הצהירה שהיא אינה זקוקה לכסף(!!) ובכל מקרה מתכננת להחזיר אותו לזכייניות. דבר שני, ערוץ 10 לא ביקש ביטול החוב (כמו שביבי עשה עם רשות השידור, שם אגב בהחלט מדובר בחוב לציבור)אלא דחייתו בשנה. אז באמת למה לא להציל משרות של אלפי אנשים ואת הדמוקרטיה וחופש העיתונות בשביל דחייה? דבר נוסף וחשוב עוד יותר, ערוץ 10 לא משלם משכורות שערוריתיות לא לדני רופ ולא ליעקוב אילון, לידיעתך ב-3 שנים האחרונות כל העובדים בערוץ- כולל הבכירים- ספגו קיצוצים מאוד גדולים במשכורותיהם כדי להשאיר את הערוץ בחיים. אולי תפנה את הכעס שלך למקומות הנכונים ולא לגוף שרק משרת אותך ואת הציבור וכבר 10 שנים לא רואה מזה שקל.

      • חיים ו. הגיב:

        משרת אותי ואת הציבור?
        זה שמר מימן רוצה צעצוע יקר ונוצץ שדרכו הוא משיג השפעה פוליטית וכוח זה עניינו הפרטי. יש זיכיון, לזיכיון היו תנאים, ערוץ 10 התחייב להם. שיעמוד בהם.

        אלו האנשים שהגדירו את את "לילה כלכלי" דוקומנטרי, אלו ששפכו עלינו אשפת ריאליטי, זבל מתוסרט ברמה של מתבגר ואת גיא פינס.

        עכשיו אני צריך לרחם עליהם בזכות מערכת החדשות שלהם? על מה לכל הרוחות אתם מדברים? איזה מערכת חדשות נשכנית? מי שמוצא הבדל בין מהדורת החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10 ראוי לפרס ישראל לדמיון יוצר, אני אפילו לא מסוגל להבדיל בית תמר לוי ויונית איש שלום, הרי הם משדרים כתבות על אותו נושא על אותה משבצת זמן בחלק לא מבוטל מהמקרים.

        תחקירים? התחקירים שלהם הם בעיקר דוקו-סלב עלוב ורדוד או רכילות פוליטית מהסוג הנמוך ביותר. תחקיר ביבי טורס היה מופת של עיתונאות קטנונית, עלובה וקנטרנית שבשום מערכת חדשות שמכבדת את עצמה לא היה נחשבת לתחקיר ראוי.

        פשוט מביכה ההגנה הזאת, שכל כולה הגנה על החברים מהברנז'ה ואין מאחריה שום בשר או תוכן אמיתי. מדובר בערוץ כושל, העתק דהוי של ערוץ 2 שאף הוא אינו ראוי למאכל אדם אבל שם לפחות לא פושטים יד ורגל. אם זה כל מה שהחבורה הזאת מסוגלת לייצר, אולי עדיף שילכו הביתה, כנראה שלעשות טלוויזיה זה לא הצד החזק שלהם.

        • סיון הגיב:

          חיים יקירי, תן לי לנחש.. שמת ביבי בקלפי ועכשיו אתה מנסה להצדיק את הבחירה שלך?
          זה שאתה לא אוהד של תכניות הריאליטי זה טוב ויפה, אף אחד לא מכריח אותך לצפות בהן, אבל איזה יופי שיש לך האופציה במידה ותבחר בכך? או שאולי אתה מעדיף שביבי יאכיל אותך בכפית רק במידע שהוא רוצה שתדע? אתה כנראה לא מבין את ההשלכות של חיים במדינה שיש בה רק ערוץ חדשות אחד, וזה חבל כי בדיוק על זה ביבי בונה. על אנשים כמוך שחושבים שלחשוף שחיתויות של הממשל זה "עיתונאות קטנונית". תחרות טובה בכל מקום, על אחת כמה וכמה בגופי תקשורת, ערוץ חדשות אחד משמעו מונופול, רק שבמקום העלאת מחירים אנחנו הציבור (וגם אתה יקירי) לא נחשפים לכל המידע, ולממשלה שלך תהיה בעלות על הידע. לא עוד תחקירים על חברי כנסת שמועלים בכספי ציבור, לא עוד כתבות על נשיאי מדינה אנסים, ולא עוד תחקירים על ראשי ממשלה שעושים מה שבא להם עם כספי ציבור, על חשבונך אגב, אולי לא אכפת לך, אבל הכספים האלה יוצאים מהכיס שלך ממש. לי ודאי שאכפת. חיים, אתה יכול לא לאהוב את ערוץ 10, אבל אם אתה לא מבין את החשיבות שלו אז מצבנו רע מאוד, לא רק בגלל ממשלה שאיבדה שליטה, אלא בגלל אזרחים כמוך שמאפשרים לה. כשנחייה ב1984 של ג'ורג' אורוול, נוכל להודות לאנשים כמוך.

          • חיים ו. הגיב:

            היום שאני אצביע ביבי יהיה כנראה יום אחד אחרייך. אני גם מציע שבבלוג המכנה עצמו ה"חברים של ג'ורג" נימנע מאזכורים מביכים לרומנים מופתיים פרי עיטו, מתוך כבוד לאכסניה ולמנוח.

            מי שמסתמך על ערוץ 10 או 2 כדי לקבל מושג על העולם בו הוא חי, ראוי לו שידחפו לו את הצינור ואת מעושרות ואת הישרדות מתובלים היטב באלפי פרסומות מבישות ומעליבות גלויות וסמויות. תיהני לך.

            יש מיליון אופציות לאקטואליה איכותית, מאתגרת, מעניינת ומגוונת. הבלוג הזה או של ש.ב ממול הם דוגמה לא רעה, תבדקי בקישורים משמאל יש שם עד כמה אופציות. וזה רק משמאל.

            ערוץ 10 לא חשוב, להפך, הוא מזיק.
            הוא מזיק כי הוא מנחיל את התובנה לפיה טלוויזיה מסחרית חייבת להראות כמו שיבוט עקום של ערוץ 2. שמערכת חדשות במשקל עכבר חייבת הר זבל ריחני שיוליד אותה, אפילו גורביץ' נפל קרבן לכך.

            אני מאמין שאפשר לעשות טלוויזיה אחרת, טלוויזיה מעשירה, מגוונת מחכימה, מצחיקה ונשכנית באמת. השקר הגדול ביותר הוא "זה מה שאנשים רוצים לראות" שיחדש במיטבו, אף אחד לא חש בצורך בלתי נשלט לצפות במשחקי אש-לילה אידיוטים של זרים בתחתונים עד שתחבו לנו את זה לגרון במימון שמפו נגד קשקשים בריח ניצת חוחובה. זו פשוט הפקה זולה יחסית שמשווקת באופן אלים שהינה למעשה פרסומת אינסופית. זה האינטרס של ערוץ עשר ושתיים לדחוף לך את הישרדות, כי זה משתלם להם כלכלית.

            עלה התאנה שלהם הוא מערכת חדשות "נשכנית" כל כך קל לקנות את השמאלן המצוי, זרוק לו עצם פה ושם על ביבי הרמת גבה מתוזמנת היטב וקיבלת הגנה ואפולוגטיקה.

            חרטה.

            • סיון הגיב:

              מרבית אזרחי המדינה צורכים את המידע האקטואלי שלהם מערוצי הטלוויזיה המסחרית, הם לא משתמשים במילים ארוכות ולא מאזכרים את ג'ורג' אורוול, אבל גם להם מגיע לדעת. מבחינתך לסגור את 2 ו-10 כי הם לא עומדים בקריטריונים האינטלקטואליים שלך. אחלה. אתה לא לבד. יש לך משהו נגד הטלוויזיה המסחרית? זו זכותך המלאה. תהיה שיוויוני. תקרא לסגור גם את 2 וגם את 9 וגם את 24. כל הזמן. לא רק עכשיו ולא רק את ערוץ 10.
              אגב אני לא שמאלנית, גם לא ימנית. אני מהמעטים שמאפשרים לעצמם חופש בחירה בכל מקום, גם בפוליטיקה.

              • חיים ו. הגיב:

                אם ערוץ 2 יפסיד כסף ויבקש שאני יממן אותו, אני אקרא לסגור גם אותו.

                אני בדרך כלל נמנע מלדבר בשם מרבית הציבור, לא מכיר אותם. אבל ההתייחסות אליהם כאל עדר מטומטמים נפוצה בעיקר אצל אנשי תקשורת ופרסום, את במקרה באחד התחומים?

                • סיון הגיב:

                  אף אחד לא מבקש ממך לממן שום דבר. תראה איזה יופי, בסוף התברר שאתה לא חכם כמו שחשבתי.
                  דחיית החובות לא יוצאת לך מהכיס, בשום אופן ובשום צורה.
                  אני לא כיניתי את הציבור עדר מטומטמים, זה אתה עשית. ציינתי עובדה שמתבססת על נתוני רייטינג ומחקרים. אל תזרוק אותי לתוך בריכת הבוץ בה אתה שוחה, תעשה לי טובה.
                  וכן אני עובדת בתקשורת. נו אז?

                  • חיים ו. הגיב:

                    "הם לא משתמשים במילים ארוכות ולא מאזכרים את ג'ורג' אורוול"
                    את זה את אמרת, לא אני.

                    "מתבססת על נתוני רייטינג ומחקרים"
                    זה בדיוק אנשי תקשורת ופרסום, לא מפתיע שהסקרים מתאימים כמו כפפה לתכנים. מבט על התכנים והפרסומות מבהיר היטב את מידת הקרדיט שניתן לציבור על ידי המפיקים והמפרסמים.

                    אני באמת לא חכם גדול, אבל אפילו אני מבין שכסף לרשות השנייה זה כסף ציבורי והציבור כולל אותי.

                    גילוי נאות היה עוזר לאמינות.

                    • סיון הגיב:

                      הנה גילוי נאות בשבילך, אתה דביל. ולו רק בגלל שאתה חושב שמי שלא אומר מילים כמו אפולוגטיקה או לא קרא את אורוול הוא מטומטם.
                      והנה עוד גילוי בשבילך, אם חוזרים על אותם צמד מילים מספר פעמים זה לא עושה אותם אמת. הרשות השניה זה לא הציבור. זה לא שלך, זה לא מהכיס שלך. ובכל מקרה הכסף לא ישאר אצל הרשות אלא יוחזר לזכייניות. אז הנה, חידשתי לך פעמיים ואפילו לא התאמצתי.

                    • חיים ו. הגיב:

                      ניסיון אחרון בהחלט לחדור את הגולגולת שלך, אפילו שאת משוחדת, אני עד לא נואשתי.

                      1. מי שמשדר את הישרדות מתייחס לציבור כאל אידיוט. מי שלא משתמש במילה אפולוגטיקה או לא קורא את אורוול לא בהכרח צופה בערוץ 10 ולא בהכרח מתקשה למצוא מקורות מידע מחוץ לפיטום האווזים הטלוויזיוני. אולי אני דביל, אבל זו את שעשית את הקישור הזה ועכשיו את מתפתלת כדי לצאת ממנו. לא הצלחת, נסי שוב, אולי עם כינוי יותר עסיסי.

                      2. אני מבין שהאבסטרקטציה(עד מילה ארוכה) מהכיס הפרטי שלי לכיס הציבורי קשה לך, זה לא ממש משנה וזה בטח לא הופך את זה לפחות נכון. גם תקציב המדינה הוא הכיס שלי, גם תקציב הביטחון, גם תקציב הרשות השנייה.

                      3. זה לא חשוב אם הרשות השנייה תחזיר את הכסף לערוץ עשר או תחלק אותו בין הזכייניות. אם ערוץ עשר צריך נדבות למרות שהוא עבד נרצע לגחמות ה"רייטינג והמחקרים" הרי שהוא ערוץ כושל וראוי שייסגר.

                    • נירה הגיב:

                      קודם כל: רוב האנשים בעולם נולדו לא יפים במיוחד. כמו כן, רוב האנשים בעולם נולדו לא אינטליגנטים במיוחד. זו עובדה, גם אם לא פוליטיקלי קורקט להגיד את זה.
                      בנוגע לאנשים שלא משתמשים במילים ארוכות או צופים בערוץ עשר – יכול להיות שהם לא אינטליגנטים ויכול להיות שהם פשוט עצלנים מבחינה אינטלקטואלית. רוב האנשים לא קוראים ספרים חשובים ולא יוצאים באופן פעיל לחפש מידע ברשת על מה שמעניין אותם אלא צופים בטלויזיה. חבל, אבל ככה זה. ובהנתן שזה המצב, זה גם אינטרס שלך שלאנשים האלה יהיה ערוץ זמין עם מערכת חדשות שמעיזה לבקר את מי שמנהל את המדינה שלך, גם אם לא ברמה שבלוגרים מסויימים מעיזים.
                      ובנוגע לחובות הערוץ: עד כמה שהבנתי חובות ערוץ עשר הם כמו חובות רשות השידור: לא כסף ש"יצא מהכיס שלך" אלא כסף שהערוץ התחייב להוציא על הפקות מקור ולא עמד בהתחייבות. עניין חמור, ללא ספק, אבל שונה מתספורת טייקון לכספי הפנסיה של ציבור החוסכים. ומכיוון שערוץ עשר בסך הכל ביקש דחייה ולא ביטול של החוב, ומכיוון שברור לכל מי שכן טרח ובדק את התנהלות הביבי מול ערוץ עשר שמדובר בתרגיל מסריח שמטרתו להעניש את מי שבכל זאת גילו קצת יושרה עיתונאית – לא ברור למה אתה בעד סגירת הערוץ. מה גם שלהגיד "ערוץ כושל וראוי שייסגר" זה די מגוחך בתקופה שבה לאנשי עסקים כושלים מוחקים חובות על ימין ועל שמאל, שלא לדבר על רשות השידור הכושלת.

          • Alex הגיב:

            סיוון
            ערוץ 10 חייב כסף לרשות השניה.הרשות השניה =הציבור.

            גם תשובה/בן דב חייבים כסף רק לבתי ההשקעות….

            החוב נדחה כבר כמה שנים טובות בתירוצים אלה ואחרים. על חובות של אזרחים כמוני וכמוך מטילים קנסות עתק!
            עובדי ערוץ 10 במקרה הגרוע (בסוף ביבי הזגזגן חסר החוליות ייסוג כמובן) ימצאו עבודה אצל הזכיין החדש שיפעיל ערוץ מסחרי מרויח!

            בכלל נהיה כאן אופנה שאנשי עסקים ניגשים למכרזים ממשלתיים,זוכים ואז מתחיל מו"מ עם תירוצים מצחיקים (מיתון,אינטיפאדה,אסון התאומים וכו') ופותחים את תנאי המכרז.
            גילוי נאות:הכותבת צופה בחדשות ערוץ 10 בקביעות .

            • מקלאוד המתקרא עמית הגיב:

              אתם לא מבינים ןמשום מה לא אומרים את זה פה הוא שלא יהיה זכיין חדש, המטרה היא לתת לרשת את ערוץ 10 ולקשת את ערוץ 2

              חוץ מזה שהיו גם דיבורים שלשניהם תהיה חברת חדשות אחת – מישהו יודע מה נגמר עם זה?

            • סיון הגיב:

              הרשות השנייה לא שווה הציבור. כאן הטעות של רוב האנשים שחוזרים על המנטרה "חובות צריך לשלם" מעבר לזה 10 דקות אחרי שערוץ 10 ישלם לרשות השניה, הרשות השניה תיקח את הכסף, תחלק אותו ל-3 ותחזיר אותו לזכייניות 15 מיליון לרשת, 15 מיליון לקשת ו-15 מיליון חזרה לערוץ 10. ואגב גם על ערוץ 10 מטילים קנסות עתק בצורת ריבית, אז אל דאגה, גם על הדחייה הוא ישלם ביוקר. מה שיותר צריך להדאיג אותך זו התספורת שעשו לרשות השידור בסך של 300 מיליון(!!) שקלים, כסף שהם היו אמורים להשקיע בתכנים איכותיים שישרתו אותנו, הציבור. אגב אני מזכירה לך, רשות השידור ממומנת על ידינו להבדיל מערוץ 10 שממומן על ידי בעלי המניות.
              אם ערוץ 10 יסגר אל תהיי כל כך בטוחה שיקום גוף תקשורת נוסף, אם זה היה נכון היה קם כבר לפני מספר חודשים, השוק פתוח לכולם מאז חוק המעבר לרשיונות, אז איפה כל המתחרים האלו שצריכים לבוא ולשכור את כל 2000 מפוטרי ערוץ 10?
              אגב, אני מסכימה איתך לגבי שיטת "המכרזים" המכורים מראש, אבל אל לך להקריב את ערוץ 10 על המזבח.

              • מקלאוד המתקרא עמית הגיב:

                את מתכוונת אליי? כי אני לצידך
                פשוט לפי מה שדברו במה בוער לפני כמה ימים הבנתי שלא יהיה בכלל מכרז אלא פשוט אומרים שרשת יקבלו את ערוץ 10 ומכיוון שלרשת כבר יש את כל העובדים שהיא צריכה, מפוטרי ערוץ 10 לא ייקלטו מחדש אצלה

                • מקלאוד המתקרא עמית הגיב:

                  דרך אגב יכול להיות שאני טועה כי שמעתי את זה בחצי אוזן בזמן נהיגה כשנסיתי לנווט בפקקים של פתח שמיקווה
                  (ואנדר אם את קוראת אמצתי את השם שנתת)

                  • Alex הגיב:

                    צר לי על עובדי הערוץ אולם הם לא שונים מכל עובד באירגון אחר שההנהלה שלו שלומיאלית ומפסידה כסף .
                    סליחה שלא זכרתי את רשות השידור. מה זה בכלל?
                    מבחינתי הם מתו כבר לפני עשרים שנה וחבל שעדיין הציבור מממן אותם.

                    רשות השידור הינה סתם משחק של פוליטקאים ומקום סידור עבודה לחברי מרכז ואנשי שלומינו מכל המפלגות…מיותר מיותר.

                    • סיון הגיב:

                      אלכס את זורקת את התינוק עם המים. את לא מבינה שסגירה של ערוץ ישפיע גם עליך להבדיל מסגירה של עסק אחר במיוחד כשמסתכלים על המניעים לסגירת הערוץ.

                • סיון הגיב:

                  לא, עניתי לאלכס 🙂

  3. אור הגיב:

    אף אחד לא חושב לעצמו שהמדיה הזו היא זו שקורסת? וכאשר זה קורה החלשים נדחקים החוצה.
    נתניהו זה רק קוסמטיקה.

  4. ג'ו הגיב:

    גיא לרר, שדיבר בכנס אתמול, אמר שאין כלי תקשורת שבו העיתונאים עצמאיים כמו בערוץ 10 ???

    גיא "עכשיו באינטרנט יש חתולים מעופפים" לרר??
    גיא "האינרנט מלא בילדים שעושים קולות מבית השכי" לרר?

    אני בטוח שגיא לרר ימצא את מקומו בכל ערוץ תקשורת שמחפש איך להחליף את החדשות באיימים רכים ונעימים.

    • חיים ו. הגיב:

      לא ראית את התחקיר האיכותי והרציני על ה-"דארקנט" ברררר…

      הפחדות סטייל פוקס ניוז מפדופילים שתיכף תיכף אונסים לך את הילד דרך החור של הפייסבוק. סוחרי סמים שמוכרים מריחואנה ושאר אבו-ללה. שיא השיאים היה הפאנל המעמיק סביב שולחן פרספקס אדום זוהר. הדארקנט בכל מקום, מיסטר אנדרסון.

      והצביעות, הרי אם מעלים תכנים של ערוץ 10 ליוטיוב אז ערוץ עשר מוריד אותם בטענות זכויות יוצרים, אבל תכנית שלמה שמבוססת בלעדית על תכני יוטיוב (והטיפשיים שבהם) זה כנראה בסדר.

  5. שירלי הגיב:

    עושה רושם שמספר הטלפון לא נכון או כבר לא נכון. מצלצל ומצלצל בלי תשובה ובלי תא קולי.

  6. ronen הגיב:

    העוול כאן הוא כפול, לא רק שמוחלים לרשות השחיתות על חוב להפקות מקור של 300 מיליון ש"ח בשנה, אלא גם עכשיו ההפקות שפירנסו אלפים דרך ערוץ 10 יפסקו.

    אם שקרניהו היה מוותר לערוץ 10 על הפקות המקור להם הוא מחויב גם הם לא היו חייבים שקל לרשות השנייה הם היו ביתרת רווח אדירה.

  7. גרייף הגיב:

    איכשהו, אני לא מצליח לעורר אצלי בלב סימפטיה לערוץ 10. כן, נתניהו מתנהג כמו בריון פשיסט. אבל זה ידוע כבר הרבה שנים – נראה שערוץ 10 נזכר בזה רק כשמאיימים לסגור אותו…

  8. אבי הגיב:

    אני מצטער אבל אין לי שום רחמים על הערוץ שמשדר את "מעושרות". סדרה שמזהמת את האוויר הציבורי, שמקדמת רהבתנות, שחצנות, חמדנות וחומרנות. תוכנית שהופכת קפיטליסטיות חזיריות לגיבורות תרבות. להזכירכם שזה הערוץ שהביא את "הישרדות" והתערב בצורה מניפולטיבית בתוכנית כדי לקדם את דן מנו לגמר, בזכות התחמנות הידועה שלו.
    אני עדיין זוכר את שרון גל ב"לילה כלכלי", שואל את השאלות החשובות על המחאה החברתית בתוכניתו שהתמצו בהתנצחות עם דפני ליף על שירותה הצבאי.
    באמת שאין הבדל בין החדשות בערוצים השונים. חדשות על שחיתות פורסמו אפילו בערוץ 1 בעבר (בר-און-חברון) וימשיכו להיות מפורסמות ע"י 2 הערוצים האחרים.
    אני משער ששלח וקוטלר, היחידים ששווים שם משהו ימצאו עבודה בתקשורת גם עם הערוץ יסגר.

    • סיון הגיב:

      אני לא מצליחה להבין מה הקשר בין שידור תכניות כמו מעושרות והישרדות לבין העידוד הזה לסגירת ערוץ 10, אנשים בדרך כלל או שנגד סגירת הערוץ, או בעד סגירת הערוץ כיוון שאין להם מספיק מידע לגבי הסיבות לסגירתו. אבל לכאורה אתה טוען שלא כזה אכפת לך. הרי את מעושרות אתה לא חייב לראות,נכון? אף אחד לא מחזיק לך אקדח לראש ואומר לך "מעושרות או מוות", ונכון ששרון גל שאל שאלות שאף אחד אחר לא רצה לשאול וזו זכותך לא לאהוב את זה (אגב גם אני לא אהבתי את זה) אבל הנקודה היא שביבי סוגר את ערוץ 10 לא בגלל שמעושרות היא חרא של תכנית או בגלל ששרון גל הוא אידיוט נפוח. אלא בכדי לשלוט על תזרים המידע שמגיע לעם. ותגובות כמו שלכם שעוסקות בתפל ולא בעיקר רק מעודדות אותו ונותנות לו לגיטימציה להמשיך ולהתנהג כמו עריץ במדינה דמוקרטית. אז אם אתה נגד סגירת הערוץ אז טוב שבאת, ואם אתה בעד סגירת הערוץ אשמח להסביר לך עד כמה אתה טועה, ואם סתם לא אכפת לך, אז תעשה טובה, תעביר לערוץ 2 (או 8 או מה שעושה לך את זה) ותהנה מהתכנים שם, ותגיד תודה שאם יבוא לך משהו אחר, יש עדיין אנשים שנלחמים כדי להשאיר עבורך (ועבור כולם) אלטרנטיבות אחרות.

      • פטריוט הגיב:

        נראה לי שאת יכולה למנף את כל ההתקפות של המתנגדים לך על איכות הערוץ לטובתך. אם כמה תחקירים בינוניים בים של זבל זה יותר מידי בשביל ביבי אז כנראה שבאמת יש ממה לפחד.

      • ג'ים סטיל הגיב:

        "אנשים בדרך כלל או שנגד סגירת הערוץ, או בעד סגירת הערוץ כיוון שאין להם מספיק מידע לגבי הסיבות לסגירתו."

        אד הומינם מישהו? כל מי שלא מסכים איתך הוא טיפש? תכף תגידי שכל הימנים זה אנשים שלא מבינים את צדקת הדרך של השמאל וההםך. אני קורא את התגובות, ואת פשוט יוצאת מטומטמת.

        ודברים כמו: "אלכס, חבל שאתה לא בודק את המידע שאתה מעביר בתגובות שלך לפני שאתה מפרסם אותן, להזכירך עוד מעט יכנס לתוקף חוק לשון הרע ואני יכולה למצוא לפחות 3 גופים שיכולים לעשות על התגובה שלך 300 אלף שקל." לא כאן.

  9. אבי הגיב:

    אני משער שאחרי הצלחת "מעושרות", הצעד הבא של ערוץ 10, זה לעשות תוכנית ריאליטי על רני רהב ולהפוך אותו לגיבור תרבות.

  10. אופיר בלוז הגיב:

    אפשר לתקוף את ערוץ 10 עד מחר על תכנים רדודים, הכל אומנם יהיה נכון אבל בפעם האחרונה שבדקתי לא זאת הסיבה שבגללה הקיסר ירום הודו רוצה להוריד עליו את השאלטר, פורמאלית או לא פורמאלית.

  11. דרור בל"ד הגיב:

    העיקר נשכח: המאבק של ממשלת הזדון ובמיוחד של העומד בראשה אינו נגד ערוץ 10 אלא נגד רביב דרוקר, וכבר נרמז (והוכחש כמובן ע"י ראש ממשלת הזדון) כי אם דרוקר יעזוב אפשר יהיה למצוא פתרון.

    דרוקר אחראי באופן ישיר להפלתם של שני ראשי ממשלה בישראל. כחצי שעה לאחר שהודיע הערוץ כי יש בידו גילויים חדשים, משמעותיים הרבה יותר מקודמיהם, בנושא האי היווני, קרס פושע המלחמה אריק שרון בשנית, והפעם לא התאושש עד עצם היום הזה. גם את פרשיותיו הפליליות הרבות של פושע המלחמה אולמרט חשף דרוקר, לא ערוץ 2 ולא ערוץ 1. והנה, בשלישית(!), דרוקר חקר ומצא לכאורה עבירות פליליות בהתנהלותו של נתניהו. זו חובתו העיתונאית והאזרחית של כל כתב חדשות, וממילוי חובה זו נחרד נתניהו.

    נכון, אין הבדל רב בין המסיחים והמדיחים המכונים כתבינו לענייני בטחון\צבא\ערבים בערוצים השונים. דין אלון בן דוד ואור הלר כדין יואב לימור (ערוץ1)וכדין המסיחים והמדיחים בערוץ2, אך עדיין צבי יחזקאלי עולה בחשיבות דיווחיו על עמיתיו (אינני מאוהדיו – אך ראוי להבדיל בינו ובין הפורעים הציוניים היושבים בערוץ2), ואילו בערוצים אחרים אין את שלומי אלדר, שסירב לנתק את הטלפון שהגיע מעזה לאחר שגדול פושעי המלחמה טבח 3 ילדות לצלילי מוסיקה קלאסית. גם את זה צריך לזכור כשמדברים על חשיבותו של ערוץ החדשות של ערוץ 10.

  12. עמירם הגיב:

    אחד משלנו
    חשיפת 'מקור ראשון' הקלטה של שר התקשורת והרווחה משה כחלון כי הוא רוצה ברשות השידור אנשים עם 'ראש שלנו', מסבירה את העיתונאות שמנסה להנהיג רשות השידור. התפיסה העיתונאית שהיא צריכה להיות באופוזיציה לכל שלטון, לא בבית ספרם. כחלון שזכה לאהדה ציבורית בעסקי הסלולר, ונמנע מפגישה עם העובדים הסוציאלים שצבאו ליד ביתו בזמן שביתתם, נראה לעיתים כד"ר גיקל ומיסטר הייד. מצד אחד כמו צחי הנגבי שרצה יועץ משפטי לממשלה שיהיה בעד השטיקים שלו ושל אריה דרעי, או כמו אלה שניסו להכניס אנשים משלהם לרשות המיסים, ומצד שני רובין הוד להמונים. כשלמישהו יש פנים רבות לעולם אתה לא יודע איזה פרצוף תפגוש, זה שחוסך לך כסף, או זה שמעוור אותך ע"י חוסר אינפורמציה, או זה שמתעלם ממצוקתך.

    http://www.monitin.org.il

  13. ygurvitz הגיב:

    סיון, אנא המנעי מלכנות את המגיבים האחרים בשמות גנאי. כאן לא טמקא. הודעות אחרות שיכילו קללות או שמות גנאי יימחקו ללא התרעה.

  14. עכבר הכפר הגיב:

    מאז שערוץ 10 המצב בארץ השתפר כל כך שאין ספק שהשארתו באוויר היא אינטרס ציבורי.

  15. סלבה הגיב:

    טוב. אחרי שקראתי את הפוסט ואת כל התגובות גיבשתי דעה על הנושא, אז תודה לכם.

    מה שהבנתי זה שהמצב של העיתונות החוקרת בארץ הוא על הקרשים. אין באמת ביקרותיות ואין שום "נשיכה" במה שמשדרים בטלויזיה. וזה חבל כי המצב מספיק גרוע כדי שיהיו באמת הרבה דברים נוראיים לחשוף ולידע את הציבור לגביו.

    שהתוכניות שמשדרים, כולל החדשות, לא שוות את הזמן או הכסף שמישהו עשוי להשקיע בהן.

    שהמדיה הזאת ממילא גוססת ושניתן למצוא יותר מידע (ובידור) באינטרנט כל עוד הוא חופשי.

    שביבי הוא פשיסט שקרן, ומניפולטור עצבני. לסדר את מערכת הכבאות הוא לא יכול (אבל חשוב שישבחו אותו בטקס שמכבד את האנשים שההזנחה והאימפוטנטיות של הממשלה שלו עם חורים שהוא פער במו ידיו הרגה) או להתערב כדי להציל את מערכת הבריאות הציבורית בתור שר הבריאות(!) וראש הממשלה הוא גם לא יכול. טוב שאת מלוא כובד משקלו הוא יודע להפעיל נגד ערוצי טלויזיה שלא מוצאים חן בעיניו. זה איש שבאמת יודע לעמוד על מה שחשוב לו.

    אני מצטער עבור כל אותם עיתונאים שזהו מצבה של העיתונות בערץ ושכך הם אמורים להרוויח את הכסף שלהם…
    מי יודע, אולי עוד תצמח איזשהי תועלת אמיתית ממספר גדול של עיתונאים עצבניים עם הרבה זמן פנוי על הידיים.

    • עדו הגיב:

      לגבי החלק האחרון – החשש הוא שאותם עיתונאים כדי להתפרנס יסכימו למכור את היושרה המקצועית שלהם או לפחות לשים אותה בפריזר כי אחרת הפריזר יהיה די ריק.

  16. אבי הגיב:

    חוץ משלח וקוטלר, מי כבר באמת שווה שם משהו? אני עדיין זוכר את התחקיר של דרוקר שנועד להרוס את שביתת המורים, כאילו שמטרת רן ארז בשביתה היא פוליטית והיא להפיל את שרת החינוך שהייתה בזמנו. כאשר את כל התחקיר שלו הוא ביסס על שמועה של ראש מרכז שלם שטען שנכח בפגישה של עיני בבית קפה ושמע את הטענה הזו. בית המשפט פסק נגד דרוקר שהיה צריך לשלם כסף לעיני על דיבה.

  17. אבי הגיב:

    והנה טענה מעניינית שהייתה ב"ארץ האמורי", המרוויחים האמיתיים מאי סגירת ערוץ 10 הם הפרסמואים
    http://haemori.wordpress.com/2011/12/18/channel_10/

    • אסףר הגיב:

      נו, זה ברור. לכן יש יוזמה בקרב כמה מפרסמים לקנות זמן פרסום "על חשבון" 2012 ולשלם מראש כדי למלא את קופת הערוץ, מתוך ידיעה שלטווח הארוך עדיף להם לא להשאר עם מונופול בתחום הטלוויזיה המסחרית.

  18. דרור הגיב:

    ערוץ 1 הוא ערוץ ציבורי , ערוץ 10 הוא לא , יחי ההבדל הקטן .

  19. מישהו הגיב:

    אני מוכן להתערב שעם הערוץ הרוסי (ישראל פלוס) היה נכנס לחובות היו סוגרים אותו בלי למצמץ ואף אחד מכן השמאלנים לא היה מעיז להגן עליו.

    • Tim הגיב:

      כן, גם אם יסגרו את ערוץ שבע או יתד נאמן שמאלנים לא יבכו, מאותה סיבה. ערוץ 9 ורדיו רק"ע מזמן הפכו לחממות של גזענות סובייטית ומשמשים כבמות רשמיות של מפלגות ימין.

      • מישהו הגיב:

        ממש לא, אירחו בערוץ 9 את ציפי ליבני פעמים רבות, כמו גם את סופה לנדר שגם היא מקדימה, רק לפני כמה ימים אהיה ראיון עם שלי יחימוביץ' בנושא הדרת הנשים.

        בקיצור, על תזרוק סתם סיסמאות שאין להן שום גיבוי במציאות.

טראקבקים/פינגבקים

  1. ערוץ 10–הסוף? אולי כדאי לחשוב מחדש | כמה מילים, ברשותכם