החברים של ג'ורג'

תראו מי בא לחגוג (קצר)

בכל פעם שדב ליאור, הספר החביב עליו ושאר הכנופיה עולים לכותרות, אומרים לנו שאין ממה להתרגש – מדובר בשוליים קיצוניים ולא חשובים. האמנם?

נרג מתנחלים מדווח שמחר ייערך טקס הוקרה לדב ליאור, שבו הוא יקבל את תואר "יקיר ההתיישבות". זה בפני עצמו לא מפתיע: המתנחלים תמיד אהבו את הסוג הזה של יריקה בפומבי על הממשלה שמקיימת אותם, עוד מימי "עוצו עצה ותופר" של סבסטיה. מה שבכל זאת קצת מפתיע הם האורחים: בוגי "משה" יעלון, אלי ישי – שניים משרי הממשלה שאמורה להיות אמונה על אכיפת החוק – ואלוף פיקוד המרכז, אבי "הבוזז" מזרחי.

לא משפיע, הא? דב ליאור, 2006. (יוסי גורביץ)

נוכחותם של יעלון וישי היתה מפתיעה במדינה נורמלית, אבל לא בישראל. ישי הוא כנראה השר הימני ביותר בממשלה. יעלון בנה את עצמו על ידי התחנפות לקהל המתנחלים תוך הוקעה של הציבור החילוני והשמאלני. לשני אלה אין בעיה אידיאולוגית להופיע לצד מבוקש לחקירה, שמקהיל את חסידיו נגד חקירתו.

אבל מה עושה שם גנרל במדים? למה אבי מזרחי, שחייליו הם אלה שנאלצים להתמודד עם בריוני המתנחלים, מוצא לנכון להשתתף בטקס שמכבד את האב הרוחני של הפוגרומצ'יקים? כנראה שמזרחי למד יפה את לקחו של יעלון, וכעת גם הוא חושב על הקריירה השניה שלו, פוליטית ללא ספק. אולי הצמדות למתנחלים תצליח להעלים את הכתם של מלחמת לבנון השניה, שבה נכשל כל כך בתפקידו כראש אט"ל, עד שהיה צריך להודיע שהוא מתיר ביזה מוגבלת. אלופי פיקוד מרכז למדו מזמן שמי שמתעסק עם המתנחלים, ישלם על זה. האחרון שניסה, למיטב ידיעתי, היה מצנע. וזה באמת היה מזמן. במצב שבו הצבא והמתנחלים הם בעצם אורגניזם אחד, כפי שיעידו ה"מאחזים" שמוקמים ומיד מקבלים סיוע צבאי, גם נוכחות של גנרל בכיר בטקס הצדעה לאדם כמו ליאור לא צריכה להפתיע.

רק שלא יספרו לנו אחר כך של"לרבנים הקיצונים אין השפעה". אנשים נטולי השפעה בדרך כלל לא זוכים לביקורים של שרים וגנרלים. הם חשים איפה הכח, ומתמגנטים אליו.

(יוסי גורביץ)

 

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

53 תגובות על ”תראו מי בא לחגוג (קצר)“

  1. Space Monkey הגיב:

    גם בתקופה שלפני מלחמת האזרחים בארה"ב היו נציגים דרומיים בכל אחד מזרועות השלטון. למעשה, רוב המפקדים המוכשרים בצבא ארה"ב היו דרומיים ואכן ערקו לטובת הקונפדרציה. מדהים אותי לפעמים עד כמה מלחמת אזרחים בישראל היא אופציה שרירה וקיימת, רק שאף אחד משום מה לא מדבר עליה.

    • אור ב הגיב:

      למה לא מדברים? המתנחלים הרי מאיימים ללא הרף מאז ההתנתקות ב"קריעת החבל" ולא באמת עושים שום דבר משמעותי בעניין (אולי מחכים להשתלטות אמונית על מוסדות השלטון כמו שמשתמע מדבריו של כצל'ה).
      אני עדיין מחכה בקוצר רוח – שיקרע כבר.

    • תוהה הגיב:

      מלחמת אזרחים לא סבירה בעתיד הנראה לעין.

      הצד הימני/שמרני עדיין אוחז בתודעה היסטורית יהודית רדוף פחדים מימי חורבן בית שני שנגרם עפ"י המיתוס בגלל שנאת חינם ומלחמות אחים.
      לדוגמא אפשר לקחת את מדיניות המחאה הלא-אלימה של מנהיגי המתנחלים בעת ההתנתקות.

      הצד השמאלי אמון ברובו על הומניזם ואי אלימות והכי רחוק שהוא מוכן ללכת זה להפעיל אלימות משטרתית נגד אנשי ימין בודדים.

    • yankel הגיב:

      הימין לא יצא למלחמת אזרחים כי הוא לא רק שולט באג'נדה אלא גם הולך ומתחזק
      במהירות גוברת. 
      השמאל לא יצא למלחמת אזרחים כי הוא שפוי יחסית ואין לו נטיות אובדניות

  2. Tim הגיב:

    האף של ליכוד כבר צבוע היטב בכל גווני חום, בוגי רק מוסיף ומחזק את יוליק שר האמת של המשטר.

  3. sus הגיב:

    שלום,
    איזה מין משפט מטומטם:
    "גם בתקופה שלפני מלחמת האזרחים בארה"ב היו נציגים דרומיים בכל אחד מזרועות השלטון".
    השליטה במדינות הדרום, מושל, בית נבחרים, מערכת המשפט, מערכת כפיית החוק וכ"ו וכמובן המשמר הלאומי הייתה לוקלית- של המדינות וכך עד היום. היו כמובן הסנטורים והנבחרים לסנט ולקונגרס הפדרלי. כמובן גם שופטים פדרליים. כך עד היום במערכת הפדרלית ישנם פקידים מכל המדינות.
    ה"מונח" ערקו הנו מונח טעון ושגוי ככלל לא נשפטו לוחמי הקונפדרציה על עריקה מצבא היוניון. אני מניח שהכותב עשה חמש נקודות בהיסטוריה ואולי גם תואר אוניברסיטאי. לפחות הוא יודע שהייתה שם מלחמת אזרחים, צפון דרום וכ"ו. ידע נדיר במערכת החינוך הישראלי.

    • Space Monkey הגיב:

      חבר, לא הבנתי מה אתה רוצה. בוודאי שבמדינות הדרום שולטים נציגים דרומיים ובמדינות הצפון שולטים נציגים צפוניים, עד היום. גם נכון שהיו סנטורים נבחרים וחברי קונגרס נבחרים גם מהדרום וגם מהצפון. הכוונה היתה שבעשורים שקדמו למלחמת האזרחים היתה נוכחות מוגברת לנציגים דרומיים בנקודות כוח ביחס לגודל האוכלוסיה. הדרום היה בעל אוכלוסיה דלילה יותר יחסית לצפון, ובכל זאת חלקם בקצונה הבכירה (או לפחות, הקצינה המוכשרת) היה גדול יחסית. כך גם היה ג'ון סי קלהון סגן נשיא ארה"ב בשנות העשרים וסנאטור בשנות הארבעים. הכוונה היתה שלמורדים-לעתיד היתה אחיזה בדרגים הגבוהים ביותר של הממשל הפדרלי, ולא פלא שהפרישה (או המרד) כאבו כל-כך והיו הרסניים כל-כך.

      לגבי המונח "ערקו" – מה שייכת העובדה אם הם נשפטו או לא? הכוונה היא שהם ערקו מהצבא לו היו מחויבים ונלחמו לצד צבא מורד.

  4. ג'ו הגיב:

    שאלת תם מה זה אומר "עוצו עצה ותופר"??

    ובאותו הקשר מה הקטע ב"היה לא תהיה"?

  5. עמית הגיב:

    בן אדם לא מפסיק להיות "מבוקש לחקירה" לאחר שהוא נחקר?

    אזרח חף-מפשע שהוא גם רב-מטורלל, שמקבל פרס מיני-רבים בטקס של מתיישבים שבו יקבלו פרס גם פוליטיקאים שגינו אותו וגם איש צבא, לא מספיק עבורך?

    • אבידן הגיב:

      מסכים לחלוטין. גם אם הוא טען שברוך גולדשטיין קדוש, סייע פה ושם ליגאל, והתיר לפוצץ אוטובוסים, לא מנומס לא לבוא למחוא לו כפיים, במיוחד כשבתמונה הקבוצתית הוא יעמוד בשורה השניה. אחרי הכל הוא חף מפשע וגם אם לא, הוא מטורלל. רק בשביל זה מגיע לו.

    • עדו הגיב:

      זה שהרב ליאור הוא דמות אהודה בקרב אנשים כמו חברי המחתרת היהודית, תומכי ברוך גולדשטיין וכן הלאה כבר היה אמור לגרום לאנשים שפויים להתרחק ממנו גם אם הם ימניים בדעותיהם. אבל לגבי 'חף מפשע' – אף אחד לא טען שהרב 'אשם' במשהו. לא הוגש נגדו שום כתב אישום אלא הוא הוזמן לחקירה. כעובד מדינה, כדמות הלכתית שיש לה השפעה על קבוצת מאמינים הוא היה צריך לתת דוגמה ולבוא לחקירה. עצרו אותו כי הוא סירב לעשות את זה ועכשיו גנרל במדים בא לתת לו כבוד. אם אני חייל של אותו מפקד אני מבין ממנו שיש לכבד אדם שמסרב לבוא לחקירת משטרה.
      מעבר לזה, כפי שכתב גורביץ, המעריצים של אותו אדם הם אלו שמתנגדים לצה"ל כשהוא מפנה מאחזים והם אלו שעל הצבא לעצור כשהם מחליטים על פוגרום בכפר ערבי. נו, אז המסר ברור, יש פקודות ויש פקודות ולומר את האמת, זה ממש לא דבר חדש בצבא.

      • תוהה הגיב:

        עשיתם סיפור מכלום.

        כמה פוליטיקאים באו לאירוע גדול.
        חלק שולי באירוע היה מתן פרס לדמות מאוסה שהם גינו אותה.

        אגב, אפשרי שבעת שהפוליטיקאים אישרו את השתתפותם באירוע הם עוד לא ידעו את זהות חתן פרס יקיר ההתישבות.

        • גיל ב' הגיב:

          איך לדעתך היו הפוליטיקאים האלה מגיבים אם בטקס דומה שאליו אישרו את השתתפותם היה זוכה בפרס אומן "משתמט"? איכשהו נראה לי שאז הם היו יודעים יפה להביע את מורת רוחם.

          • תוהה הגיב:

            אז זהו שכאן אתה ממש טועה.

            אמנים משתמטים, כולל כאלה שהיריקות שלהם על הממשלה סמיכות במיוחד מקבלים כל הזמן פרסים תקציבים וחיבוקים מהממשלה ומהממסד בדיוק כפי שצריך.

            אין לי כח לחפש דוגמא עם יעלון ספציפית אבל אתה מוזמן לחפש בעצמך ולראות כמה כבוד הממסד עושה ליונתן גפן למשל או ליגאל תומרקין.

            • אסףר הגיב:

              יונתן גפן שירת כקצין קרבי בצנחנים.

              • תוהה הגיב:

                לא הבאתי אותו כדוגמא למשתמט.

                פשוט מאז שירותו בצנחנים הוא הספיק להשתין בקשת מאוד רחבה על כל מה שהממשלה קשורה אליו (כמעט).

            • אור שחר הגיב:

              או כמה כבוד עשתה לימור לבנת בכנס הקולנוע בדרום,
              או כמה כבוד נתנה הממשלה לסכנדר קובטי שבסה"כ אמר שהוא לא מייצג את מדינת ישראל, לא בדיוק חתם על רשיון להרוג יהודים.

              • תוהה הגיב:

                אתה מוכיח בדיוק את מה שאני טענתי, תודה.

                לימור לבנת השתתפה בטקס בדרום ויצאה רק בחלק שלא מצא חן בעיניה. בוא נראה אם יעלון יישאר נוכח בטקס הענקת הפרס לליאור. מתערבים?

                • גלעד ב. הגיב:

                  רגע, אתה אומר שכן, אני אומר שכן, אז איפה ההתערבות פה בדיוק?
                  אין מצב שהוא יוצא, ואם כן אני מבשל את הכובע שלי ברוטב אלפרדו.

                • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                  לאחר שניבלה את פיה בנוגע לסרט שלא ראתה כלל.
                  הייתה מכבדת את עצמה ואת הפסטיבל יותר לו לא הייתה מגיעה מראש

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              אני לא מדבר על "הממסד" אלא על מצב שפוליטיקאי ספציפי עומד על במה ביחד עם אומן "משתמט" שזוכה בפרס. במצב שבו אנשים יכולים לקשר אותו ספציפית לאומן. לא מצב שבו אומן קיבל צ'ק מאיזה גוף ערטילאי. אין סיכוי שמישהו כמו יעלון יסכים לזה. הוא לא ישתתף בטקס מלכתחילה או לחילופין יבהיר במקום מעל אותה במה שהוא מתנגד.

              • עמית הגיב:

                מישהו כמו יעלון לא ילך לטקס בו הוא יהיה מקושר ספציפית עם משתמט שמקבל פרס. ג'ומס, או זהבה גלאון יסכימו גם יסכימו. אפילו אם לא מדובר במשתמט, אלא סרבן (אדם שעבר על החוק, כמו, ויותר, מליאור) תוך הצהרה שהם "לא מסכימים בהכרח עם כל שיטות הפעולה שלו". יעלון עושה בדיוק אותו דבר, רק מהצד השני.

                • אור שחר הגיב:

                  בדיוק אותו הדבר, ללא ספק: האחד הוא אי התנערות ממי ששוחרר על פי חוק לפי החלטתו של הצבא, והשני הוא אי התנערות ממי שתומך בגלוי ברציחת תינוקות. אתה צודק, כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו חייב להתנער מאביב גפן, שמהווה איום גדול, ומהנהיג רבים למעשי גזענות ואלימות.

                  בישראל, אגב, אין סרבנים. מי שמסרב לשרת נכנס לכלא (על פי חוק) לאחר שהוא נתפס על ידי המשטרה הצבאית, וכל פעם שזה קורה יוצאות כנופיות של מאות שמאלנים אשר מאיימים על חייו של אליעזר שטרן.

                  • עמית הגיב:

                    1. משתמט לא שוחרר על פי חוק. משתמט – מי שקיבל מהצבא אישור לא להתגייס בדרכי מרמה. זו עבירה מוגדרת בדין העונשין שהעונש בגינה עד שלוש שנות מאסר. אין לי שום עניין בקמפיין נגד משתמטים, הוא מוגזם ומופרך, אבל אמירה כמו 'משתמט הוא מי ששוחרר על פי חוק' היא באמת צורמת.
                    2. אני דיברתי על סרבן – בן אדם שמסרב לשרת שירות צבאי. בד"כ הוא נתפס, מורשע, ויושב בכלא. בקרב חוגים מסוימים (שכמובן לא נמצאים בבלוג הזה..) העבריין המורשע נהפך לגיבור, ואף מקבל על כך פרסים (כנראה שלא רק דתיים חושבים ש"מוסר" מעוות הוא מעל לחוק). אני מנחש שלא תהיה בעיה, ושאכן היו אירועים בהם ח"כים ממר"צ (שלא להגיד שמאלה ממר"צ) נכחו בהם, כאשר בין השאר גם סרבני, כלומר, עבריינים מורשעים, קיבלו בהם פרסים על העבירה שלהם.
                    אנשים תמיד יותר מתונים ביחס לקיצונים מהצד שלהם, ותמיד יותר נוקשים ביחס לקיצונים מהצד השני.

                    • אסףר הגיב:

                      הגדרה נחמדה זאת. רק שאף אחד מהמוגדרים כ"משתמטים" בציבוריות הישראלית לא הורשע במרמה. ההגדרה המקובלת ל"משתמט" היא "מי שנראה לי שהיה יכול לשרת אז מותר לי להאשים אותו בעבירה פלילית סתם ככה".

                    • עמית הגיב:

                      זאת לא הגדרה שהרגע המצאתי. לאף אחד אין בעיה עם נכה\אוטיסט שלא שירת בצה"ל, אף אחד לא יקרה להם משתמטים. יקראו כך למי שנראה לאנשים שיכל לשרת בצבא אך התחמק ממנו במרמה. נכון, בדרך כלל אף אחד לא טורח לחקור אותם ולברר האם הם באמת אשמים בכך, אף אחד גם לא טרח להרשיע את דב ליאור במשהו.

                    • גיל ב' הגיב:

                      כן? לאף אחד אין בעייה עם אביב גפן ששוחרר מהצבא בשל בעיות רפואיות בגב? בציבוריות הישראלית, אם אתה לא סטיבן הוקינג ואתה לא בצבא אתה משתמט. לאף אחד לא איכפת מהעובדה שצה"ל שחרר אותך ביוזמתו.

                    • אסףר הגיב:

                      כן, אדם בא ומוסר מידע רפואי חסוי לאורתופד או לפסיכיאטר צבאי. הצבא משחרר אותו מיוזמתו. ואז באים כל מיני חכמולוגים שלא יודעים מהחיים שלהם ומחליטים שהוא שקרן ופושע.

                    • תוהה הגיב:

                      אה, נו, באמת. לאביב גפן כמו להרבה אמנים אחרים, כמו לחרדים, יש בעיה עקרונית עם הצבא שמלווה באופורטוניזם ובחוסר רצון לתרום לחברה. שניהם נאחזים בתירוצים, אלה בריאותיים ואלה של לימוד תורה. עם מי שלא יודע להבחין בין סיבה לתירוץ לא מעניין להתווכח.

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      לא צריך להיות אורטופד בשביל להבין שאנשים שמשתגעים מדלגים ומקפצים על במות או משתתפים ב"הישרדות" יכלו כנראה לשרת כפקידים בקריה, בדיוק כמו שלא צריך להיות משפטן דגול שבקיא בכל רזי החוק בשביל להבין שדב ליאור עבר על עבירת ההסתה. אם לאנשים אסור להפעיל שיקול-דעת בנוגע לאופן אכיפת החוק הרי שבין רבע לחמישית מהמארים בבלוג צריכים להמחק.

                    • אסףר הגיב:

                      ופסיכיאטר צריך להיות?

                      ומה עם אנשים כאלה?

                      http://blog.shayel.org/2011/05/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%94%D7%99%D7%94/

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      "לא צריך להיות אורטופד בשביל להבין שאנשים שמשתגעים מדלגים ומקפצים על במות או משתתפים ב"הישרדות" יכלו כנראה לשרת כפקידים בקריה."

                      ההבדל הוא שהם מקפצים על במות על אחריותם האישית – אם יקרה להם משהו זו בעיה שלהם ושל ביטוח הבריאות שלהם. לעומת זאת אם הפקיד בקריה יקפץ לשקם ויקרע לו האנילאיודעמה, הצבא יצטרך לטפל בו, לשקם אותו ולשלם לו פיצויים כל החיים. לפעמים לא שווה לצבא לקחת את הסיכון – יש מספיק חיילים אחרים…

                      אגב, אני מכיר אנשים שעוסקים ספורט באופן אינטנסיבי (אחד אפילו רץ מרתונים) ובכל זאת צה"ל שחרר אותם. בסופו של דבר הם שירתו כמתנדבים כך שלא מדובר באנשים שעשו הצגות כדי לא להתגייס.

                    • אסףר הגיב:

                      ואני מכיר מישהו שלמד בעתודה לתואר ראשון ושני, לקראת הגיוס התברר שיש לו איזו מחלה נדירה, ואז הצבא החליט שהוא מוכן לגייס אותו , בתנאי שהוא משלם את הביטוח הרפואי *מכספו*. האיש אמר זין ולא התגיס לעולם.

                    • עמית הגיב:

                      למה אתם מנסים לשכנע אותי שיש אנשים שלא צריך\אי אפשר\יש להם זכות לא להתגייס לצבא? זה ברור ומובן מאליו. לצד זה, קיימים אנשים שמנצלים את העובדה שיש אנשים שלא צריך\אי אפשר\יש להם זכות לא להתגייס לצבא, והם מתחזים לאחת הקבוצות האלה. זו ההגדרה של משתמט.

      • עמית הגיב:

        הרחיקו את עצמם ממנו הם הרחיקו. יעלון יצא נגדו ונגד פעולותיו וחיזק את ידי המשטרה. השאלה היא לא האם הם צריכים להרחיק את עצמם ממנו, אלא האם הם לא צריכים להשתתף באירוע לגיטימי (לא בעיניכם, בעינם) גדול ומשמעותי, רק כי גם הוא, באופן מובן מאליו, משתתף בו ומקבל בו את אחד מבין האותות שיחולקו שם.

        הוא כבר לא מבוקש לחקירה, הוא לא מבוקש לדבר.

        • אבידן הגיב:

          שוב מסכים, הדרך השניה הטובה ביותר להרחיק את עצמך ממישהו היא להגיע לאירוע שבו מוענק לו פרס. הדרך הטובה ביותר היא להגיע לישיבה שבה הוא מלמד, לעלות לנאום אחריו, ולכנות את תלמידיו "סיירת". אם זה לא נותן תוצאות, כנראה ששום צעד אחר כבר לא יצליח.

  6. איליה הגיב:

    בחיי שאני לא מבין את הזעזוע העמוק של השמאל בעניין חתירתו של דב ליאור תחת אושיות הממסד.
    גם בעיני, כאיש שמאל, מדינת ישראל אינה מייצגת את רוב תושביה וככזו היא אינה רלוונטית. הדמוקרטיה עומדת מבחינתי מעל החוק הישראלי.

    הבעיה עם כבוד הרב היא שהוא פשיסט, גזען, מסית ומסוכן. דעותיו חשוכות ותומכיו אלימים, חסרי עקבות ושרויים בהזיה מסוכנת.

    אני לא מבין ממתי מדינת ישראל ומוסדותיה הפכו לפרה קדושה בעיני השמאל הרדיקלי?!

    • עדו הגיב:

      דווקא זה מוסבר בהתחלת הפוסט. הנקודה שגורביץ ניסה להבהיר היא לא שהרב ליאור הוא כל הדברים שאמרת, את זה הוא כבר הסביר כמה פעמים בעבר. הנקודה היא שכל אלו שטוענים שמדובר ב'שוליים' ואנשים ש'לא מייצגים' צריכים להסביר מה עושים שני שרים וקצין בכיר באירוע שבו משתתף אותו איש שוליים שלא מייצג אף אחד.

    • אייל הגיב:

      אני אפנה אותך למה שש.ב כתב בבלוג שלו:
      http://www.hahem.co.il/scissors/?p=751#comment-7907

      • איליה הגיב:

        את ההתייחסות של ש.ב. לנושא אני מכיר ולמען האמת, כל הדיון הזה מעלה אצלי מחשבה נוספת:
        נראה שיותר מאשר הרב ליאור חותר תחת אושיות הממסד, הוא בעצם מייצג אותו.

        אני בהחלט מרגיש שהמשאל הישראלי עדיין שרוי באיזו אשליה שמדינת ישראל היא יישות דמוקרטית ונעמד על הרגליים האחוריות בכל פעם ש"נחשף" קשר בין הימין המשיחי למוסדות הלאומיים.

        נראה לי שהגיע הזמן להפנים את מקומה של המדינה בתוך כל הסיפור הזה ולבקש מאבק חוץ-ממסדי שאינו דורש דמוקרטיזציה של מוסדות השלטון אלא את החלפתם.

        • תוהה הגיב:

          זאת כנראה לא תהיה הפעם הראשונה ששלטון צבאי שלוקח בכוח את השלטון מגדיר את העצמו "דמוקרטי"

          • איליה הגיב:

            שלטון צבאי שמגדיר את עצמו כדמוקרטי כבר יש פה היום.
            כשתהיה פה דמוקרטיה, הציונות תוצא מחוץ לחוק בדיוק כפי שהנאציזם הוצא מחוץ לחוק בגרמניה.

            • תוהה הגיב:

              זאת אגב שאלה מעניינת, המילה דמוקרטיה משמשת לשני דברים שונים: גם צורת השלטון של הרוב וגם סולם ערכים ליברלי בעניינים מדיניים.

              אני חושב שהבלבול הזה במונחים הוא אחראי להרבה מאי ההבנות בויכוחים מהסוג הזה. בישראל, כמו בטורקיה רוב הציבור מחזיק בדעות שאינן של המחנה הליברלי ולכן שני המושגים באים לידי ניגוד חריף, המחנה הליברלי שמנסה להגן על מה שהוא קורא דמוקרטיה מקדם פגיעה במה שהמחנה השני קורא דמוקרטיה.

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                זו טעות נפוצה. דמוקרטיה זה לא רק שלטון הרב. היא כוללת גם דברים נוספים כמו הבטחת זכויות מיעוטים וחפש דיבור למשל. אחרת יש סכנה שהרב הנוכחי ישליט את מרותו ללא אפשרות הוגנת למיעוט להפוך לרב.

                • תוהה הגיב:

                  אני מבין מה שאתה אומר, אבל מה שאתה מציע זה לתת למיעוט להשליט את הערכים שלו על הרוב רק בגלל שזה נקרא דמוקרטיה.

                  כדאי לזכור שהמונח משמש בשני מובנים שונים.

  7. תוהה הגיב:

    אגב, מסתבר שיעלון בכלל נמצא בארה"ב כך שכל הפוסט הזה שוב מוציא את גורביץ היסטרי לשווא.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אי אפשר לקבול אותו?

  9. אדם עציון הגיב:

    יוסי
    (קצת) אוף טופיק. חשבתי שיעניין אותך.
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150227977961541.315361.599456540

  10. אדם עציון הגיב:

    יוסי
    (קצת) אוף טופיק. חשבתי שיעניין אותך.
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150227977961541.315361.599456540