שר ×”×—×™× ×•×š גדעון סער – ×©×”×•× ×—×œ×§ מקו×ליציה × ×¡×ª×¨×ª למחצה של ×¨×“×™×§×œ×™× ×™×ž× ×™×™×, ×©×ž×–×™× ×™× ×לה ×ת ×לה – פתח עוד שלב במלחמה × ×’×“ לימודי ×”×זרחות. יד ×™×ž×™× ×•, צבי צמרת, הורה להעביר ×ת רוב ×”×ª×§×¦×™×‘×™× ×”×ž×™×•×¢×“×™× ×œ×—×™× ×•×š מוגבר ב×זרחות ללימודי יהדות. רק שליש מבתי הספר שיבקשו תקציב ללימודי ×זרחות ×ž×•×¨×—×‘×™× ×’× ×™×§×‘×œ×• ×ותו.
לימודי ×”×זרחות × ×—×©×‘×™× ×œ×“×‘×¨ מ××™×™× ×¢×œ הרוב היהודי-פולקיסטי. ×”× ×ž×–×›×™×¨×™× ×©×‘×ž×“×™× ×” ×ž×•×“×¨× ×™×ª, יש חשיבות ל×זרחותך, ×œ× ×œ×§×‘×•×¦×” הדתית ×©×ž×ž× ×” ×תה ב×. ×”× ×ž×ª×¢×§×©×™× ×‘×ופן מעיק לדבר על תפיסות של שוויון, ×•×ž×ª×§×¨×‘×™× ×§×¨×‘×” ×ž×¡×•×›× ×ª לתפיסה של ×ž×“×™× ×ª כל ×זרחיה. ×”× ×ž×“×’×™×©×™× ×ת המתח בין ×©× ×™ ×”×§×˜×‘×™× ×©×œ "יהודית ודמוקרטית". ×•×”× ×”, מוכיח ×œ× ×• שוב שר ×—×™× ×•×š מן הימין ×©×”×©× ×™×™× ××™× × ×“×¨×™× ×‘×›×¤×™×¤×” ×חת: ×ו יהודית, ×ו דמוקרטית. ועכשיו ×× ×—× ×• ×™×•×“×¢×™× ×ž×” עמדת הממשלה ×‘× ×•×©×.
הממשלה ××™× × ×” רוצה ××–×¨×—×™× ×˜×•×‘×™×; ×™×¦×•×¨×™× ×©×›×לה, ×בוי, עוד ×¢×©×•×™×™× ×œ×˜×¢×•×Ÿ שעל ישר×ל ×œ×”×ª× ×”×œ על פי מסמכי היסוד שלה ו"לשקוד על פיתוח ×”×רץ לטובת כל תושביה… ×œ×§×™×™× ×©×•×™×•×Ÿ זכויות חברתי ×•×ž×“×™× ×™ גמור לכל ×זרחיה בלי הבדל דת, ×’×–×¢ ומין; להבטיח חופש דת, מצפון, לשון, ×—×™× ×•×š ותרבות". ו×ת ×”×¢×§×¨×•× ×•×ª ×”×לה, כזכור, דחתה ממשלת × ×ª× ×™×”×• בתחילת ×”×©× ×”.
ל×, הממשלה רוצה ×™×”×•×“×™× ×˜×•×‘×™×. ×›×לה שברור ×œ×”× ×©×”× "×‘× ×™ מלך", ×בל בו ×–×ž× ×™×ª ××›×•×œ×™× ×¨×’×©×•×ª ×שמה כלפי ×”×™×”×•×“×™× ×”×˜×•×‘×™× ×‘×מת, ×לה ×”×ž×§×™×™×ž×™× ×ת ההלכה, ×›×לה ×©×¢×œ×™×•× ×•×ª× × ×•×‘×¢×ª ×ž×”×¨×—× ×©×ž×ž× ×• ב×ו.
×ž×¨×‘×™× ×œ×“×‘×¨ על ×¡×›× ×ª הפ××©×™×–× ×”×¢×•×œ×” ×¢×œ×™× ×•; ×בל ×–×”, כפי שכבר × ×›×ª×‘, ××™× × ×• פ×שיז×. זהו פולקיז×. משמעו ×©×”×ž×“×™× ×” ×œ× ×ž× ×¡×” לטפח ××–×¨×—×™× ×”× ××ž× ×™× ×œ×”; ×”×™× ×¨×•×¦×” ×™×”×•×“×™× ×˜×•×‘×™×. ההחלטה הזו ×ומרת כל מה שצריך לומר על ×ž×§×•×ž× ×©×œ ×”××–×¨×—×™× ×”×œ× ×™×”×•×“×™× ×‘×ž×“×™× ×” ×”×ידי×לית של צמרת, סער, ו×× ×©×™ "×× ×ª×¨×¦×•".
סער ושות' ×œ× ×”×ª×—×™×œ×• ×ת ×”×”×ª× ×›×œ×•×ª ללימודי ×”×זרחות; בימיה של לימור ×œ×‘× ×ª, קומיסרית התרבות ×”× ×•×›×—×™×ª, ×”×”×ª× ×›×œ×•×ª היתה שיטתית. ×”×™× ×פילו × ×™×¡×ª×” לבטל ×ת ×‘×—×™× ×•×ª הבגרות ב×זרחות. ××– עדיין קמה ×–×¢×§×”. היו×, כבר בכלל ×œ× ×‘×˜×•×—. כבר ×œ× ×‘×¨×•×¨ מי צריך ×‘×¢×¦× ×ת המקצוע ×”×–×”, שהפך למקצוע של שמ××œ× ×™×. צמרת ×œ× ×והב ×ת ×ª×›× ×™×ª הלימודי×: ×”×™× ×ž×¦×™×™×¨×ª ×ת ישר×ל ב×ופן שלילי. יותר מדי ביקורת על ×”×ž×“×™× ×”. ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×—×©×•×‘, כמו שמציע ×©×™×¨× ×©×œ הבילויי×, ×©× ×¤×œ× ×¤×”. ×סור, למשל, ×סור לדבר על ×פליית ×”×¢×¨×‘×™× â€“ ×פליה שקיומה תועד בוועדת חקירה רשמית, ועדת ×ור. ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×œ× ××ž×•×¨×™× ×œ×“×¢×ª עליה. ×–×” יפריע לתפיסת עולמ×, ×™×’×¨×•× ×œ×”× ×“×™×¡×•× × ×¡ ×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™. ×ž×ž×™×œ× ×”× ×œ× ×‘×“×™×•×§ ×¡×’×•×¨×™× ×¢×œ הש×לה למה יש ×‘×¢×¦× ××–×¨×—×™× ×¢×¨×‘×™×. מוטב לחסוך ×ž×”× ×ž×œ×”×¢×¡×™×§ ×ת ×ž×•×—× ×”×¤×¢×•×˜ בש×לות טורדות ×ž× ×•×—×”. כך, ×›×©× ×’×™×¢ לשלב שבו × ×לץ – לצורך ×”×’× ×” עצמית, כמובן – לשלול ×ת ×–×›×•×™×•×ª×™×”× ×©×œ ×”××–×¨×—×™× ×”×¢×¨×‘×™×, יהיו הרבה פחות ××–×¨×—×™× (סליחה, יהודי×) ×©×™×‘×™× ×• למה יש ×œ×”× ×זרחות מלכתחילה.
×•×”×¡×¤×™× ×” שטה.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª ×’: בשבוע ×”×חרון התקבלו מספר תרומות בקרן הטבק וה×לכוהול. ×× ×™ רוצה להודות בז×ת לתורמי×.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª ב’: ×‘×™×•× ×©×™×©×™ ×”×חרון הת×רחתי ×‘×ª×›× ×™×ª×Ÿ של ×—× ×” בית הלחמי ו×סתי סגל, “במחשבה ×©× ×™×”â€. ×פשר לה×זין לה ×›×ן. ×ª×ž×•× ×•×ª ותי××•×¨×™× ×פשר לר×ות בבלוג של ×—× ×” בית הלחמי, פה.
(יוסי גורביץ)
ממתי ×”×ª×•×›× ×™×ª – 1991?
מי פותח ×”×™×•× ×ª×•×›× ×™×ª ×¢× ×× ×™×’×ž×”???
ועוד ×©× ×ת השתי דקות פתיחה וזהו???
×ª×•×›× ×™×ª ×ž×¢× ×™×™× ×ª,
מוזיקה × ×•×¨×ית.
התגובה שלך by דרור — 5 בספטמבר 2010 @ 20:39
×œ× ×ž×–×ž×Ÿ כתבתי עבודה קצרה על ×ª×•×›× ×™×ª "להיות ×זרח" (שת"פ של ×לי ישי ולימור ×œ×‘× ×ª מ-2001) במסגרתה מחולקות תעודות זהות לתלמידי כיתה ×™' בטקס שכבתי. היכן × ×¢×¨×™× ×”×˜×§×¡×™×? ×ž×—× ×” ×”×ž×¢×¤×™×œ×™× ×‘×¢×ª×œ×™×ª, הר הרצל, יד לשריון בלטרון, גבעת התחמושת, בית בגין, ×’×ž×œ× ×•×›×•'. בתיכון גולדווסר ב×ילת ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×ž×©×—×–×¨×™× ×ת מבצע עובדה בט' ב×דר ×•×‘×¡×™×•× ×”-Reenactment (כולל ×”× ×¤×ª דגל הדיו) × ×¢×¨×š טקס חלוקת התעודות הכחולות. ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×ž×ורט טבעון ×¡×™× × ×• עפר מחפירות בעמק ×”×¦×•×¨×™× ×œ×¤× ×™ הטקס. והיה ביה"ס ×©×’× ×”×›× ×™×¡ סיור ב'יד וש×' רגע ×œ×¤× ×™. ×”×˜×§×¡×™× × ×¢×¨×›×™× ×‘×—×•×“×©×™× ×ייר-סיוון, בדיוק בזמן להשתלב ×‘×ª×‘× ×™×ª הגורל היהודי (יצי×ת מצרי×>×™×•× ×”×©×•××”>×™×•× ×”×–×™×›×¨×•×Ÿ>×™×•× ×”×¢×¦×ž×ות = פרעות, מלחמה וג×ולה). בקיצור, הרבה ל×ומיות, ל××•×ž× ×•×ª ויהדות; מעט ×זרחות.
התגובה שלך by okok4 — 5 בספטמבר 2010 @ 20:45
שתי תגובות.
הר××©×•× ×” ×œ× ×©×•×ž×¢×™× ×ת הר×יון.
×”×©× ×™×™×”. כפי ×©× ×›×ª×‘ ×‘×™×ž×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×‘'×ž×•× ×™×˜×™×Ÿ' עיתון ×œ×ž×¡×¨×™× ×ž×™×™×“×™×
http://www.monitin.org.il
חשיבה
החלטת מערכת ×”×—×™× ×•×š ×œ×”×•×¦×™× ×ž×©×¢×•×¨×™ ×”×זרחות כל מה ×©×œ× ×ž×¦×“×™×¢ לתפיסת ×”×¢×•×œ× ×©×œ ר×שיו, ×”×™× ×—×œ×§ מפ×זל. ×—×œ×§×™× ××—×¨×™× ×‘×¤×זל ×©×™×™×›×™× ×œ×§×‘×•×¦×” שרוצה לקבוע ×›×™ ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ות יתעלמו ממחקר וילמדו ×ת תפיסת עולמ×, ×•×”× ×™×¡×™×•×Ÿ ×œ×ž× ×•×¢ חשיבה ×צל היוצרי×. כל חלקי הפז×ל יוצרת ×ª×ž×•× ×” שמזכירה עבר. ×”×¢×•×œ×™× ×ž×‘×¨×™×”"מ לשעבר בוד××™ ×ž×›×™×¨×™× ×ת דרך פעילותו של הביולוג ×˜×¨×•×¤×™× ×œ×™×¡× ×§×•. ×œ×™×¡× ×§×• שזכה לתמיכת השלטון ×”×ª×¢×œ× ×ž×—×•×§×™ המדע ×•×”×ž×¦×™× ×˜×›× ×™×§×•×ª גידול שטעמו ×ת התפיסה ×”×ידי×ולוגית ×”×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™×ª. ×œ×™×¡× ×§×• ד××’ לטהר ×ת ×”×קדמיה ×ž×ž×“×¢× ×™× ×¡×•×¨×¨×™×. כתוצ××” משיטות הגידול שלו מתו ×ž×™×œ×™×•× ×™× ×‘×¨×¢×‘. ×ת ×”×˜×›× ×™×§×” שלו מ××ž×¦×™× ×›×œ ×לה ×©×ž× ×¡×™× ×œ×§×‘×•×¢ מצי×ות לפי ×ידי×ולוגיה, ×•×¤×•×¢×œ×™× ×‘×©× ×”×¦×™×•× ×•×ª ×©×œ×”× ×‘×©×™×˜×ª החרדי×, ש×יש ×œ× ×™×“×¢ מעבר למה שהרב מלמד.
××™× ×˜×¨× ×˜
מ×חר וספרי ×”×זרחות יש×ירו ×ת ×”×™×œ×“×™× ×‘×•×¨×™×, ×ין סיבה ×©×ž×•×¨×™× ×œ×זרחות ×œ× ×™×¢×œ×• השלמות ב××™× ×˜×¨× ×˜. כל הורה יוכל להדפיס תוספת ×œ×¤×¨×§×™× ×”× ×œ×ž×“×™× ×•×‘××” ל×זרחות גו×ל.
התגובה שלך by ×¢×ž×™×¨× ×‘×¨×•×˜×ž×Ÿ — 5 בספטמבר 2010 @ 20:47
" ×בל בו ×–×ž× ×™×ª ××›×•×œ×™× ×¨×’×©×•×ª ×שמה כלפי ×”×™×”×•×“×™× ×”×˜×•×‘×™× ×‘×מת, ×לה ×”×ž×§×™×™×ž×™× ×ת ההלכה, ×›×לה ×©×¢×œ×™×•× ×•×ª× × ×•×‘×¢×ª ×ž×”×¨×—× ×©×ž×ž× ×• ב×ו."
משפט ×œ× ×œ×•×’×™ במיוחד, כל ×”×™×”×•×“×™× ×‘×ו מ×ותו סוג של רח×,×× ×›×‘×¨ ×”×™×”×•×“×™× ×©×™×© ×›×œ×¤×™×”× ×¨×’×©×™ × ×—×™×ª×•×ª ×”× ×לו ×©×¢×œ×™×•× ×•×ª× ×‘××” ×ž×”×™×•×ª× ×©×•×ž×¨×™ מצוות ובכך ×ž×¦×“×™×§×™× ×ת ×¢×œ×™×•× ×•×ª ×”×¨×—× ×©×ž×ž× ×” ב×ו.
התגובה שלך by עדו — 5 בספטמבר 2010 @ 20:57
ל×, יש ×™×”×•×“×™× ×©×”×ª×’×™×¨×• ליהדות ×•×”× ×œ× ×‘×ו "מרח×".
התגובה שלך by שירלי — 6 בספטמבר 2010 @ 21:52
×חרי ש××¡×™×™× ×œ×§×¨×•× ×ת "מסע ×ל הדמוקרטיה – ספר ×זרחות לכיתה ט'" ×וכל לומר לך ×× × ×©×ר משהו מהרצון ב××–×¨×—×™× ×˜×•×‘×™×, בכל ×–×ת…
התגובה שלך by ×—× ×” בית הלחמי — 5 בספטמבר 2010 @ 21:40
×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ ×יך ×œ× ×¢×•×¦×¨×™× ×ת ×–×” ×ž×‘×—×™× ×” משפטית. הרי ×–×” × ×¢×©×” ×חרי תחילת ×©× ×ª הלימודי×. ×–"× ×©×™×© ×ª×œ×ž×™×“×™× ×”×ž×’×‘×™×¨×™× ×œ5 יחידות לימוד ב×זרחות שהובטחו ×œ×”× ×”×©×¢×•×ª ×”×לו. יש ×’× ×ž×•×¨×™× ×©×”×•×‘×˜×—×• ×œ×”× ×”×©×¢×•×ª ×”×לו.
×–×ת עילה לתביעה יצוגית וצו ×ž× ×™×¢×”.
התגובה שלך by ש×ול — 5 בספטמבר 2010 @ 23:21
×× ×™ ×ž×ª× ×’×“×ª כמובן ×œ×¦×ž×¦×•× ×œ×™×ž×•×“×™ ×”×זרחות. ×בל חשוב לציין שלימודי ×”×זרחות בבתי הספר עד ×”×™×•× ×”×™×• גרועי×. ×חרת ×יך ×פשר להסביר ×ת העובדה שישר××œ×™× ×¨×‘×™× ×©×œ×ž×“×• ×זרחות בבתי הספר בישר×ל ×—×•×©×‘×™× ×©×“×ž×•×§×¨×˜×™×” מסתכמת בזכות לבחור ולהיבחר, בהכרעת הרוב, בבית ×”× ×‘×—×¨×™×, ובממשלה?! ×ת העובדה שכל כך הרבה ישר××œ×™× ×œ× ×ž×‘×“×™×œ×™× ×‘×™×Ÿ הכרעת הרוב לבין עריצות הרוב?! ×ת העובדה ×©×”× ×œ× ×™×•×“×¢×™× ×©×‘×“×ž×•×§×¨×˜×™×” ×מיתית ×•×ž×ª×•×§× ×ª הרוב ×œ× ×™×›×•×œ ×œ× ×”×•×’ ככל העולה על רוחו?! ×ת ×–×” ×©×œ× ×ž×‘×™× ×™× ×©×”×—×œ×˜×” ×ו חוק שזכו לרוב הדרוש ×ך ×¤×•×’×¢×™× ×¤×’×™×¢×” גסה ומיותרת בזכויות ××“× ×”× ×× ×˜×™ דמוקרטיי×?! הרבה מ×וד ישר××œ×™× ×—×•×©×‘×™× ×‘×מת ×•×‘×ª×ž×™× ×©×”×›×¨×¢×ª הרוב ×–×” המבחן היחיד לדמוקרטיות של חוק ×ו החלטה מסויימי×. ×œ× ×ž×‘×™× ×™× ×©×“×ž×•×§×¨×˜×™×” ×”×™× ×’× ×©×ž×™×¨×” על זכויות ××“× ×•×—×•×”, ×•×’× ×¢×œ זכויות ×זרח ו×זרחית. ×•×’× ×–×›×•×™×•×ª פרט. ×•×’× ×©×ž×™×¨×” ×•×”×’× ×” על זכויות ×ž×™×¢×•×˜×™× ×ž×¤× ×™ עריצות הרוב. יש המון המון ישר××œ×™× ×©×¤×©×•×˜ ×œ× ×™×•×“×¢×™× ×ת כל ×”×“×‘×¨×™× ×”×לה על הדמוקרטיה!
התגובה שלך by ליה — 5 בספטמבר 2010 @ 23:43
על מה ×ת מדברת?
בוגר תיכון סביר ×œ× ×™×“×¢ להסביר לך מה ההבדל בין ×רי×ל לכפר סב×, ×ו בין תושבי קלקיליה לתושבי ×’'לג'וליה.
התגובה שלך by ×’'ו — 5 בספטמבר 2010 @ 23:56
× ×›×•×Ÿ. ×•×’× ×”×ª×ª רמה ×”×–×ת ×–×” יותר מדי ביקורתי בשביל סער וצמרת.
התגובה שלך by ש.ב — 6 בספטמבר 2010 @ 0:39
והוכחה ×מפירית קצת יותר ישירה לרמת הלימודי×: עד כמה ש×× ×™ זוכר – ממוצע ציון הבגרות ב×זרחות ×”×•× ×”× ×ž×•×š ביותר מכלל המקצועות לבגרות. מצד ×©× ×™, ×× ×™ זוכר ×ת ×”×ª×•×›× ×™×ª בתור מ×וד ×ž×¢× ×™×™× ×ª ומ×תגרת (×œ×œ×¤× ×™ 10 ×©× ×™× ×‘×¢×¨×š). הרמה פשוט הייתה גבוהה מדי לרוב התלמידי×.
התגובה שלך by ×זרח — 6 בספטמבר 2010 @ 8:16
הייתי מורה ל×זרחות ו×ת צודקת. כדי ללמד ×זרחות ברמה × ×ותה, צריך לסמן ×—×œ×§×™× ×©×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×™×œ×ž×“×• לבד ולעסוק בבעיות הבסיסיות של הדמוקרטיה בכלל והישר×לית בפרט.
התגובה שלך by ×יציק — 6 בספטמבר 2010 @ 16:16
×œ× ×¨×§ לימודי ×”×זרחות, ×’× ×œ×™×ž×•×“×™ היהדות במערכת ×”×—×™× ×•×š בישר×ל ×”× ×›× ×¨××” ×œ× ×ž×©×”×•. ×חרת, קשה להבין ×ת העובדה שהרבה מ×וד ×™×”×•×“×™× ×‘×™×©×¨×ל ×—×•×©×‘×™× ×©×”×“×ª×™×™× ×’×•× ×‘×™× ×œ×”× ×ת שעון ×”×§×™×¥ (ומ××” ×לף ×ž×ª×•×›× ×—×•×ª×ž×™× ×¢×œ עצומה ×ידיוטית ב××™× ×˜×¨× ×˜, שהבקי×ות של יוזמיה בהווייה העולמית משתקפת בחלק מכתובת הרשת של העצומה: "nowinterclock").
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 6 בספטמבר 2010 @ 8:30
×”×“×ª×™×™× ×‘×מת ×’×•× ×‘×™× ×ת שעון ×”×§×™×¥. ליתר דיוק – ×”×× ×©×™× ×©×¢×‘×•×¨× ×”×“×ª×™×™× ×ž×¦×‘×™×¢×™× ×’×•× ×‘×™× ×ת שעון ×”×§×™×¥. ×’× ×× ×ž×ž×© ×œ× ×‘×˜×•×— שלרוב ×”×“×ª×™×™× ×•×”×—×¨×“×™× ×¢×“×™×£ בכלל שעון חורף. ×’× ×–×” שיעור ב×זרחות.
התגובה שלך by ×זרח — 6 בספטמבר 2010 @ 8:51
תלוי למה ×תה מתכוון כש×תה מדבר על "×’×•× ×‘×™×". ×× ×”×›×•×•× ×” ×”×™× ×©×¨×וי ×œ×”× ×”×™×’ ×›"× ×ž×©× ×™ ×”×©×¢×•× ×™× (×§×™×¥ וחורף) בערך חצי ×©× ×”, ××–×™ הסיבות שבגללן המפלגות הדתיות מתעקשות על ×ž×•×¢×“×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×©×œ החלת שעון ×”×§×™×¥ ××™× × ×ž×¤×¨×™×¢×™× ×œ×›×š. ×× ×תה רוצה שמשך תחולתו של שעון ×”×§×™×¥ ×™×”×™×” ×רוך יותר, ב×ופן משמעותי וקבוע, ממשך תלולתו שלשעון החורף, ××–×™ ×תה ×ž×ª×¢×œ× ×’× ×ž×›×œ הגדרה ××¡×˜×¨×•× ×•×ž×™×ª ×פשרית של ×”×ž×•× ×—×™× "×§×™×¥" ו"חורף", ×•×©×™×§×•×œ×™× ×“×ª×™×™× ×”×•×¤×›×™× ×œ×”×™×•×ª בעלי חשיבות ×ž×©× ×™×ª.
דרך ×גב, ×× ×™ ממש ×œ× ×ž×¦×‘×™×¢ עבור פוליטיק××™× ×“×ª×™×™×, ×בל מצבו ×”× ×•×›×—×™ של שעון החורף מספק ×ותי בהחלט. יתר על כן, ×× ×™ מבטיחך × ××ž× ×” ש×× × ×¢×‘×•×¨ ×ת ×”×©× ×” ×”×–×ת בלי ×©×™× ×•×™×™×, ×‘×©× ×” הב××” כל ההמולה ×”×–×ת מסביב לשעון ×œ× ×ª×—×–×•×¨ על עצמה, ×’× ×× ×‘×¨×©×ª ×œ× ×™×¡×ª×•×‘×‘×• × ×•×©××™× ×ž×¢× ×™×™× ×™× ×™×•×ª×¨. הישר××œ×™× ×™×¨×ו ששעון החורף מתחיל פת××•× 20 ×™×•× ×ž×וחר יותר, וירווח לה×. ×—×œ×§× ×”×’×“×•×œ ×œ× ×™×‘×™× ×• בכלל למה ×‘×©× ×ª 2010 שעון החורף התחיל ×›×” מוקד×. לימודי יהדות, מישהו?
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 6 בספטמבר 2010 @ 9:10
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×ž×•× ×—×™× ××¡×˜×¨×•× ×•×ž×™× ×”× ×”×§×•×¨×¢×™× ×ת משך שעון ×”×§×™×¥ ×ו החורף, ××œ× ×©×™×§×•×œ×™ × ×•×—×•×ª, כד×יות ובטיחות. בהחלט יתכן ששעון החורף ×™×”×™×” קצר יותר משעון ×”×§×™×¥. מדובר בבחירה חברתית, ×›×שר הטרייד ×וף ×”×•× ×‘×™×Ÿ שעות ×ור ×ž×•×§×“× ×‘×‘×•×§×¨ ×ו ×ž×•×§×“× ×‘×¢×¨×‘.
× ×›×•×Ÿ ×©×”×©× ×” קמה מהומה בעיקר ×›×™ ×”×—×’×™× ×ž×•×§×“×ž×™× ×™×•×ª×¨, ×בל ×”× ×•×©× ×ª×ž×™×“ מעורר כותרות.
התגובה שלך by ×זרח — 6 בספטמבר 2010 @ 10:07
ככל הידוע לי, המשך המקובל של תחולת שעון ×”×§×™×¥ ב×ירופה ×”×•× ×›-7 חודשי×. בישר×ל, קצת פחות מ-6 חודשי×. ××– כל המהומה ×”×™× ×¢×œ חודש וחצי בערך. למה ×–×” צריך לעורר כותרות, ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על מ××” ×לף חתימות על עצומה ×¢× ×›×ª×•×‘×ª ב×× ×’×œ×™×ª של שוק הכרמל?
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 6 בספטמבר 2010 @ 11:06
למה ל×? ×›×™ גלעד שליט עדיין בשבי?
התגובה שלך by דור — 6 בספטמבר 2010 @ 12:58
גלעד שליט ×œ× ×‘×מת ×§×™×™×
הסיפור שלו מבוסס על סיפור ×מיתי
×בל תכלס מדובר בתעמולה × ×•×¡×— פ××ווליק מורוזוב
התגובה שלך by שי — 6 בספטמבר 2010 @ 15:09
חודש וחצי מתוך שישה ×—×•×“×©×™× ×–×” 25%. ×תה עדיין תוהה למה ×–×” מעורר מהומה?
התגובה שלך by Quercus — 6 בספטמבר 2010 @ 14:36
כן, ×× ×™ תוהה.
תשמע, ×ת הכעס על ××™-גיוס בחורי הישיבות, למשל, ×× ×™ מבין הרבה יותר. ××– ×›×שר תהיה עצומה ×¢× ×ž××” ×לף חתימות ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×”, ×× ×™ ×תייחס ×‘×”×‘× ×” גדולה יותר לעצומה ×‘×¢× ×™×™×Ÿ שעון ×”×§×™×¥.
(בחרתי ×‘×›×•×•× ×” × ×•×©× ×©×”×•× ×“×™ ×§×•× ×¡× ×¡×•×לי בחברה היהודית הל×-דתית בישר×ל. ×× ×™ חושב שיש × ×•×©××™× ×—×©×•×‘×™× ×™×•×ª×¨, ו×× ×™ בכלל ×œ× ×‘×˜×•×— שצריך לגייס ×ת בחורי הישיבות.)
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 6 בספטמבר 2010 @ 16:36
×× ×—× ×• ×’× ×›×›×” בסוג של שעון חושך תמידי, ב×ירופה ×ž×›×•×•× ×™× ×ת הזריחה ל-7 בבוקר ×× ×× ×™ ×œ× ×˜×•×¢×”, ××¦×œ×™× ×• במקרה הטוב ×”×™× ×‘×©×©.
התגובה שלך by ×§×•×¨× ×›×œ×©×”×• — 6 בספטמבר 2010 @ 20:22
××™-×פשר לכוון זריחה, וד××™ ×œ× ×œ×©×¢×” קבועה. יתר על כן, כיוון ששעת הזריחה תלויה ×œ× ×¨×§ בקו ×”×ורך ××œ× ×’× ×‘×§×• הרוחב, ×ין ×˜×¢× ×œ×“×‘×¨ על עקרון ×ž× ×—×” ×חד ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×” ששורר בכל ×ירופה.
ב×וסטרליה, דרך ×גב, חלק ×ž×”×ž×“×™× ×•×ª מקיימות שעון ×§×™×¥, וחלק ל×. למיטב ידיעתי, ×˜×¨× ×“×•×•×— על ויכוח סוער ×‘× ×•×©× ×‘×ž×™×©×•×¨ הפוליטי.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 6 בספטמבר 2010 @ 22:02
×–×” צריך לעורר כותרות ×›×™ הביזבוז ×”×× ×¨×’×˜×™ והכלכלי כמו ×’×
×”×–×™×”×•× ×”×•× ×¤×©×•×˜ שערוריתי, ×ין דרך ×חרת לר×ות ×ת ×–×”.
×–×” צריך לעורר כותרות ×›×™ ,החלטה שעולה כל כך הרבה כסף לציבור הישר×לי ויש לה השפעות מרחיקות לכת × ×¢×©×™×ª על בסיס ×œ× ×¨×¦×™×•× ×לי בעליל. הקלה ×›×–×ת ×ו ×חרת ×‘×ª×¦×•× ×©×œ ×™×•× ×חד ×‘×©× ×” ×”×™× ×œ× ×¨×¦×™×•× ×œ×™×ª כשמה שעומד למולה ×”×•× ×‘×–×‘×•×– של ×ž×œ×™×•× ×™ שקלי×, בזבוז × ×•×¨××™ ב×× ×¨×’×™×” 0 ×‘×™×ž×™× ×©×›×œ ×”×¢×•×œ× ×”×ž×ª×§×“× ×©×•×‘×¨ ×ת הר×ש ×יך לחסוך במש××‘×™× ) ותועלת חד משמעית לרוב המכריע של הציבור. ×–×” צריך לעורר כותרות ×›×™ זו רק דוגמ×, ×חת ×ž× ×™ כמה , של הדרך שבה החלטות ×©× ×•×’×¢×•×ª ×œ×›×•×œ× ×• × ×œ×§×—×•×ª ×›×ן,×œ× ×ž×ª×•×š ×©×™×§×•×œ×™× ×¢× ×™× ×™×™× ×©× ×•×’×¢×™× ×œ×˜×•×‘×ª הכלל , ×לה ×ך ורק מתוך ×©×™×§×•×œ×™× ×§×•××œ×™×¦×™×•× ×™×™× ×¦×™× ×™×™×. ×–×” למה.
התגובה שלך by שירלי קדר — 6 בספטמבר 2010 @ 22:04
"מתוך ×©×™×§×•×œ×™× ×§×•××œ×™×¦×™×•× ×™×™× ×¦×™× ×™×™×"
תסלחי לי, ×בל ×™×•×–× ×”×—×•×§ ×”× ×•×›×—×™ ×”×•× ×—×™×™× ×ורון ממרצ. ×”×•× ×”×™×” ב×ופוזיציה ×•×œ× ×‘×§×•×ליציה בעת חקיקת החוק.
התגובה שלך by ידידיה — 6 בספטמבר 2010 @ 23:03
לפי מ×מר של שטרסלר ×תמול ב"×”×רץ" (×œ× ×ž×¦×תי קישור), ×ורון ×”×•× ×–×” שהגיע לפשרה, ש×ותה ×›×™× ×” בעצמו "מסריחה" על בימת ×”×›× ×¡×ª, כדי ×©×œ× ×œ×”×’×™×¢ לשעון ×§×™×¥ מקוצר עוד יותר. ×תה ב×מת חושב שג'ומס, ×ž× ×¦×™×’×™ החקל××™× ×‘×›× ×¡×ª, ×”×™×” תומך בשעון שמשמעותו ×”×™× ×”×¤×¡×§×ª העבודה בשדה ×ž×•×§×“× ×™×•×ª×¨?
התגובה שלך by ×זרח — 7 בספטמבר 2010 @ 9:21
×”×מת ×”×™× ×©×ž×–×” כמה ×¢×©×•×¨×™× ×™×© מחקרי×, ×”×ž×¦×‘×™×¢×™× ×¢×œ כך ×©×™×ª×¨×•× ×• של שעון ×”×§×™×¥ ×”×•× ×ž×¤×•×§×¤×§ למדי. יש ×’× ×œ× ×ž×¢×˜ מקומות ×‘×¢×•×œ× ×©×•×•×™×ª×¨×• על שעון ×”×§×™×¥ בחצי המ××” ×”××—×¨×•× ×”.
כמובן, ×”×“×‘×¨×™× ×”×לה ×ª×œ×•×™×™× ×‘×ž×™×“×” רבה ×‘×ž×™×§×•× ×”×’×וגרפי על-×¤× ×™ כדור ×”×רץ, ×בל ×œ× ×¨×§ בו. למשל, לפחות בבית שלי, הרבה יותר חשמל מתבזבז על המזגן מ×שר על הת×ורה, ו×× ×™ ×ž× ×™×— שזה המצב בחלק × ×™×›×¨ ×ž×”×‘×ª×™× ×‘×™×©×¨×ל. עכשיו, ×ין לי רצון מיוחד ×œ×¤×¨× ×¡ ×ת חברת החשמל (×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על ×”× ×–×§×™× ×œ×¡×‘×™×‘×”), ולכן ×× ×™ מעדיף לקרר ×ת הבית על-ידי פתיחת ×—×œ×•× ×•×ª ×•×œ× ×¢×œ-ידי הפעלת המזגן. הבעיה ×”×™× ×©×‘××¨×¦× ×• החמה, בשעות ××—×”"צ ×פשר לפתוח חלון רק סמוך לשקיעת השמש. ×›×™×•×•× ×ª× ×ת השעון כך שהשקיעה תת×חר — ×”×›×¨×—×ª× ×ותי להשתמש יותר בחשמל (למזגן).
×× ×™ ×œ× ×ומר שהשיקול ×”× "ל צריך להיות העיקרי בקביעת מועד תחולתו של שעון ×”×§×™×¥. ×× ×™ מבין שיש ×›×ן הרבה ×‘× ×™ ××“× ×¢× ×¦×¨×›×™× ×•×¡×“×¨×™ עדיפויות ×©×•× ×™×. ×”× ×§×•×“×” שלי ×”×™× ×©×”×¢×“×¤×” לשעה מוקדמת יותר של ×¡×™×•× ×”×¦×•× ×‘×™×•× ×›×™×¤×•×¨, ×ו לשעה מוקדמת יותר של ×¡×™×•× ×œ×™×œ הסדר בפסח (×œ×¤× ×™ ×©×”×™×œ×“×™× ×™×™×¨×“×ž×• סופית) ×”×™× ×©×™×§×•×œ לגיטימי לחלוטין, במסגרת הכללית של שיקולי × ×•×—×•×ª ×©×•× ×™×.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 7 בספטמבר 2010 @ 13:28
×פרופו במסגרת חיפוש ×חר משהו ×חר, × ×ª×§×œ×ª×™ במכרז ×”× "ל. למשהו יש מס ספק במשרד הביטחון ×ž×¢× ×™×Ÿ ×יזו חוברת הדרכה ×”× ×ž×›×™× ×™× ×œ×™×œ×“×™×.
משרד הביטחון ×‘×©× ×ž×ž×©×œ×ª ישר×ל ( להלן "המשרד" ), ×¤×•× ×” בז×ת להשתתף במכרז פומבי מס' 1000116849 להפקת חוברות הדרכה לכיתות ב' ×’' ×”' ×”×ž×¤×•×¨×˜×™× ×‘×ž×¡×ž×›×™ מכרז ×–×”.
http://www.pirsum.gov.il/nr/exeres/27F714D3-E025-406B-9FE4-5909F7C99856.htm
התגובה שלך by ×ילן — 6 בספטמבר 2010 @ 8:59
×× ×™ זוכרת ×ת לימודי ×”×זרחות – שעה ×ו ×©×¢×ª×™×™× ×‘×©×‘×•×¢, בכיתה ×™"ב בלבד, ××ל"ט – ×›×חד ×”×©×™×¢×•×¨×™× ×”×ž×¢× ×™×™× ×™× ×•×”×ž×תגרי×.
×‘× ×™×’×•×“ לש×ר ×”×ž×•×¨×™× ×©×“×¨×©×• מ××™×ª× ×• ×œ×©× ×Ÿ ×ת ×”×¤×™×¨×•×©×™× ×œ×.ב. יהושע וכד', המורה ל×זרחות ×”×™×” תמיד ×ž×œ× ×× ×§×“×•×˜×•×ª והסברי×, והיה לו חשוב ×©×’× × ×‘×™×Ÿ ×•×œ× ×¨×§ × ×©× ×Ÿ. ×–×” ×”×™×” משב רוח ×ž×¨×¢× ×Ÿ.
התגובה שלך by Meme — 6 בספטמבר 2010 @ 9:01
[…] ×‘×ž×§×•× ×©× ×” טובה 6 בספטמבר 2010 רועי רוטמן להגיב Go to comments ×œ×¤× ×™ קרוב ×œ×©× ×”, בסמוך לתחילת ×©× ×ª ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×ª×©"×¢, פרסמתי ×ת הפוסט ×”×–×”. היו×, קצת ×חרי שהחלה ×©× ×ª ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×ª×©×¢"×, ×× ×™ לומד שמשרד ×”×—×™× ×•×š החליט שלימודי יהדות ×—×©×•×‘×™× ×™×•×ª×¨ מלימודי ×זרחות, וש×ין צורך ×מיתי לתקצב ×ת לימודי ×”×זרחות ×”×לה. בקצב ×”×–×”, ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×יפה × ×”×™×” בתחילת ×©× ×ª ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×ª×©×¢"ב. יוסי גורביץ הרחיב ×‘× ×•×©×, ומכיוון ש×× ×™ ×œ× ×¨×•××” ×˜×¢× ×œ×—×–×•×¨ על דבריו, ×סתפק ×‘×”×¤× ×™×”. […]
פינגבאק by ×‘×ž×§×•× ×©× ×” טובה « Roee-geist — 6 בספטמבר 2010 @ 9:09
Meme ו×זרח: ×× ×™ רוצה לש×ול ×ותכ×/ן מה לקחת×/ן ×יתכ×/ן משיעורי ×”×זרחות הללו? ×× ×™ שו×לת ×”×× ×›×œ ×”×¢× ×™×™×Ÿ וה×תגר שהיה בשיעורי ×”×זרחות הללו ×’×¨× ×œ×›×/ן ×œ×”×¤× ×™× ×•×œ×”×‘×™×Ÿ היטב ×ת ערכי הדמוקרטיה? ו×יך ×פשר להסביר ×ת ×–×” שהרבה ישר××œ×™× – ×’× ×›×לו שלמדו ×זרחות בתיכון – ×—×•×©×‘×™× ×©×“×ž×•×§×¨×˜×™×” מסתכמת בהכרעת/עריצות הרוב, בבחירות, בבית × ×‘×—×¨×™×/מועצה מקומית, ובממשלה/שלטון מקומי?
התגובה שלך by ליה — 6 בספטמבר 2010 @ 9:45
×—×™× ×•×š דמוקרטי ××™× ×• רק שיעורי ×זרחות, ××œ× ×’× ×©×¤×” השגורה בתקשורת, ב×קדמיה, ×צל בעלי ההון והפוליטיק××™× – ×לה ×©×§×•×œ× × ×©×ž×¢. ×ולי ×ª×¤×§×™×“× ××™× ×• ×œ×—× ×š ×ת הציבור, ×ך ב×ופן מעשי ×“×‘×¨×™×”× ×•×ž×¢×©×™×”× × ×§×œ×˜×™× ×•×›×©×ין מי שיבקר ××•×ª× ×›×¨×וי, ×’× ×™×§×‘×¢×• ×ת דעת הקהל. ×¦×ž×¦×•× ×”×—×™× ×•×š הדמוקרטי למה שקורה בשיעורי ×זרחות ×”×•× ×©×˜×—×™ כמו ×”×¦×ž×¦×•× ×©×ת מתרעמת עליו – של הדמוקרטיה לעריצות הרוב.
התגובה שלך by משתמש אנונימי (לא מזוהה) — 6 בספטמבר 2010 @ 10:23
×ישית, לקחתי בעיקר ×ת צורת המחשבה של שקילת זכות מול זכות, ×›×שר יש ×”×ª× ×’×©×•×ª ×‘×™× ×™×”×Ÿ.
לש×לה שלך יש לי שתי תשובות. ×§×•×“× ×›×œ, הבעייה ×”×™× ×©×©×™×¢×•×¨ ×זרחות כולל המון × ×•×©××™×: תי×וריה פוליטית, ××™× ×¤×•×¨×ž×¦×™×” על שיטת הממשל בישר×ל, חוקי יסוד, ×§×•× ×¤×œ×™×§×˜×™× ×ž×©×¤×˜×™×™× (בעיקר בג"×¦×™× ×‘× ×•×©××™× ×¢×§×¨×•× ×™×™×), ועוד × ×•×©××™ בחירה (×צלי ×”×™×” "×”×¢×¨×‘×™× ×זרחי ישר×ל"). ×–×” פשוט המון חומר, וחומר מ×וד ×œ× ×¤×©×•×˜, ×©×“×•×—×¡×™× ×‘×ž×¢×˜ מ×וד שעות לימוד. ×§×—×™ בחשבון ×’× ×©×”×¢×’×œ הממוצע במערכת ×”×—×™× ×•×š ×œ× ×ª×ž×™×“ רוצה ×œ×™× ×•×§, ותקבלי רמת ידיעה × ×ž×•×›×” בקרב בוגרי התיכון. ×גב, ×–×” ×œ× ×מור להפתיע ×ותך. ×œ×•×ž×“×™× ×’× ×ª× "ך – ×ת זוכרת ×ת כל מה שלימדו ×ותך? ×œ×•×ž×“×™× ×’× ×ž×ª×ž×˜×™×§×”, ×ת זוכרת ×יך ×ž×•×›×™×—×™× ×˜×¢× ×” ב××™× ×“×•×§×¦×™×”?
דבר ×©× ×™, יש סיבה לחשוב ×©×”×œ×™×ž×•×“×™× ×‘×ª×™×›×•×Ÿ הפכו ל××§×“×ž×™×™× ×ž×“×™. יש ×˜×¢× ×•×ª ×›×לה כלפי לימודי ×ª× "ך וספרות. ×ž×œ×ž×“×™× ×—×•×ž×¨ "××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜××™" יבש ×‘×ž×§×•× ×œ×”×¢×‘×™×¨ ×ת חוויית הטקסט. ××– התלמיד יודע מה ×–×ת "תקבולת ×›×™×סטית" (יודע? ×”×מת ×”×™× ×©×× ×™ זוכר ×ת המושג, ×œ× ×ž×ž×© מה ×–×” ×ומר. מזל שיש גוגל), ×בל ×œ× ×ž×ž×© חווה ולומד ל×הוב ×ותו. ×ותו דבר ב×זרחות. ×ž×©× × ×™× ×”×ž×•×Ÿ דברי×, ××ž×•×¨×™× ×œ×“×¢×ª בדיוק ×יך עובד ×ž× ×’× ×•×Ÿ שקלול קולות ×”×ž×¦×‘×™×¢×™× ×œ×ž× ×“×˜×™×, ×בל ×œ× ×ž×§×‘×œ×™× ×ת המהות, ××œ× ×× ×™×© מורה ×¢× ×”×¨×‘×” יכולת, זמן וכוח להשקיע. ידע יבש ×©×•×›×—×™× ×ž×וד מהר.
לדעתי, בשיעורי ×זרחות צריך להיות ×’× ×§×¨×™××” ביקורתית של ×¢×™×ª×•× ×™×, משפטי דמה ×‘× ×•×©××™× ×©×•× ×™×, וויכוחי×, ×¤×¨×•×™×™×§×˜×™× ×§×˜× ×™× ×©×œ ××§×˜×™×•×•×™×–× (×פילו ×רגון עצומת ×ª×•×©×‘×™× ×œ×©×™×¤×•×¥ ×’×™× ×”)… ×בל בשביל ×–×” צריך 4 שעות שבועיות לפחות.
התגובה שלך by ×זרח — 6 בספטמבר 2010 @ 10:25
[…] לבלוגר יוסי גורביץ' יש הסבר משלו לקיצוץ בתקציב שיעורי ×”×זרחות. […]
פינגבאק by מי מפחד משיעור ×זרחות? | פרויקט דמוקרטיה — 6 בספטמבר 2010 @ 10:54
×× ×©×™×¢×•×¨×™ ×”×זרחות בבתי הספר ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×”×¢×‘×™×¨ לתלמידי×/ות ×ת מהות הדמוקרטיה, ×•×œ×”×§× ×•×ª לה×/ן מודעות ותודעה ×“×ž×•×§×¨×˜×™×™× ×’×‘×•×”×™× ×•×œ×”×¤×•×š ×ות×/ן ל×זרחי×/ות טובי×/ות יותר וביקורתיי×/ות – ××– במבחן התוצ××” לימודי ×”×זרחות × ×›×©×œ×• כשלון חרוץ! הרמה שלה×/ן היתה גבוהה ×בל ×”× ×”×™×• ×ž×›×•×•× ×™× ×œ×¢×‘×•×¨ ×ת ×‘×—×™× ×ª הבגרות. ×פשר לקבל 100 בבגרות ב×זרחות ולשכוח ×ת מהות הדמוקרטיה, ו×פשר לקבל 60 ×‘×‘×—×™× ×” ×•×œ×”×¤× ×™× ×¢×¨×›×™× ×“×ž×•×§×¨×˜×™×™× ×•×œ×”×™×•×ª ×זרח/ית טוב/×” בעל/ת ידע, מודעות, ותודעה דמוקרטית. ובקשר לתגובה של ×”×× ×•× ×™×ž×™ ×”×œ× ×ž×–×•×”×” – ×ילו דעת הקהל היתה מורכבת ברובה מ××–×¨×—×™× ×•×ž×זרחיות בעלי/ות מודעות ותודעה דמוקרטית ××– ×’× ×”×™×—×¡ של דעת הקהל ×œ×“×‘×¨×™× ×•×œ×ž×¢×©×™× ×©×œ הפוליטיק××™×, בעלי ההון, ×× ×©×™ ×”×קדמיה, ו×× ×©×™ התקשורת ×”×™×” ביקורתי יותר וההשפעה ×©×œ×”× ×¢×œ דעת הקהל היתה ×§×˜× ×” הרבה יותר. הבעיה ×”×™× ×‘×¨×ש ובר××©×•× ×” למטה בדעת הקהל הישר×לית ובבורות ×”×יומה ×‘× ×•×’×¢ למהות הדמוקרטיה. ובחזרה ל×זרח. ×× ×™ ×ישית שומרת ×צלי הרבה מ×וד ספרי לימוד מהתיכון, ו×פילו מהיסודי, וכמובן ×’× ×¡×¤×¨×™ ×זרחות. מדיי ×¤×¢× ×× ×™ × ×•×”×’×ª להציץ ×‘×¡×¤×¨×™× ×”×œ×œ×•, ×©×”× ××•×ž× × ×™×©× ×™× ×™×—×¡×™×ª, ×’× ×›×©×× ×™ רוצה להתייחס ×œ×“×‘×¨×™× ×©×§×•×¨×™× ×”×™×•× ×‘×ž×“×™× ×”.
התגובה שלך by ליה — 6 בספטמבר 2010 @ 12:17
×× ×™ לומד בתיכון כרגע ×•×‘×“×™×•× ×™× ×©×œ×חר שיעורי ×זרחות ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×©×ž×¢ קולות של: "למה ×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×“×ž×•×§×¨×˜×™×”, למה צריך להיות ×ž×•×¡×¨×™×™× ×ו להיר×ות טוב? צריך לעשות מה שטוב עבורה ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×©×œ הרוב, ×©×œ× ×•, ×ž×ž×™×œ× ××£ ×חד ×œ× ×‘×מת מפריע ×œ× ×• לעשות ×ת ×–×”".
הבעיה עמוקה יותר, לדעתי ×”××–×¨×—×™× ×ž×¤×¡×™×§×™× ×œ×¨×¦×•×ª דמוקרטיה, ×”× ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×©×œ×™× ×¢× ×¨×ž×™×¡×ª הזכויות הזו…
התגובה שלך by ×”×× ×•× ×™×ž×™ — 6 בספטמבר 2010 @ 19:01
המממ… פולקיז×, ×œ× ×¤×שיזׅ ×× ×™ ×œ× ×”×™×™×ª×™ ממהר להכריע לכיוון ×חד מה×. יש עדויות לכ×ן ולכ×ן. לצד החולצות החומות יש ×ת ×”×פליה השיטתית על בסיס ביולוגי. לצד החולצות השחורות, יש ×ת ×”×תוס הל×ומי של הגבורה, ×”×ž×™×œ×™×˜×¨×™×–× ×•×§×™×“×•×© הקרקע ×•×’× ×ª×¨×‘×•×ª "×”× ×¦×•×¨×™× ×•×”×¦×•×“×§×™×". ×ולי ×פשר לחלק ×ת ×–×” בין ×”×¤×œ×’×™× ×”×¤×•×œ×™×˜×™×™× ×‘×™×©×¨×ל, למרות שהדיכוטומיה תהיה חריפה מדי: הימין המסורתי ×•×”×ž×ª× ×—×œ×™ פולקיסטי, הימין ×”×¨×•×•×™×–×™×•× ×™×¡×˜×™ הוותיק ×’× ×•×’×, ו×ילו הפס×ודו שמ×ל הליברלי ×”×—×™×œ×•× ×™, ×”×˜×™×™×¡×™× ×™×•×¦××™ ×”×§×™×‘×•×¦×™× ×•×›×™×•×¦"ב ×¡×ª× ×¤×שיסטי…????
התגובה שלך by שי — 6 בספטמבר 2010 @ 21:38
יוסי , יופי של ×ª×•×›× ×™×ª.
התגובה שלך by שירלי קדר — 6 בספטמבר 2010 @ 22:08
×•×”× ×” עוד ×“×•×’×ž× ×œ×ª×•×¤×¢×•×ª המוזרות שמתרחשות ×‘×—×™×™× ×• ל××—×¨×•× ×”.
הקיצוץ ×”×ž×ª×•×›× ×Ÿ בלימודי ×”×זרחות עורר רעש (מוצדק לגמרי) ובוטל די מהר. ב×ותו זמן, משרד ×”×—×™× ×•×š ×ž×ª×›× ×Ÿ ×œ×”×¢× ×™×§ סמכויות שיטור למ××‘×˜×—×™× ×©×œ בתי ספר, והדבר עובר כמעט בלי לעורר ×”×“×™× ×‘×ª×§×©×•×¨×ª (למעט מ×מרי דעות כמו ×–×”: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1188419.html).
×ולי ×–×” ×ž×¤× ×™ ×©×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×” ×œ× × ×™×ª×Ÿ ×œ× ×’×— ×ת הדת ×ו הדתיי×. ×בל ×”×¡×›× ×” שבצעד ×”×–×” גדולה יותר ×ž×¦×™×ž×¦×•× ×©×œ ×ª×•×›× ×™×•×ª לימוד ×›×לה ×ו ×חרות.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 7 בספטמבר 2010 @ 17:07
לשי ול×× ×•× ×™×ž×™: בין ×× ×–×” ×¤×•×œ×§×™×–× ×•×‘×™×Ÿ ×× ×–×” פ××©×™×–× ×ו שילוב של ×©× ×™×”× ×‘×™×—×“, מה שבטוח – ×–×” עריצות הרוב! מה שהתלמיד ×”×× ×•× ×™×ž×™ מספר על ×”×“×‘×¨×™× ×”× ××ž×¨×™× ×חרי שיעורי ×זרחות ×כן מר××” על ×ž× ×˜×œ×™×•×ª ×× ×˜×™ דמוקרטית של עריצות הרוב: למה צריך להיות ×ž×•×¡×¨×™×™× ×ו להיר×ות טוב? צריך לעשות מה שטוב עבור ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×©×œ הרוב, ×©×œ× ×•, ×ž×ž×™×œ× ××£ ×חד ×œ× ×‘×מת מפריע ×œ× ×• לעשות ×ת ×–×”. – ×× ×–×” ×œ× ×¢×¨×™×¦×•×ª הרוב ××– מה ×–×” בדיוק לכל הרוחות?!
התגובה שלך by ליה — 8 בספטמבר 2010 @ 2:56
הפוסט ×”×–×” ×”×•× ×¤×¨×•×¤×’× ×“×” בשקל:
1. היוזמה של צמרת ×”×™× ×œ×”×¨×—×™×‘ ×ת החשיפה של ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×œ×¦×™×•× ×•×ª, ול×ו ×“×•×•×§× ×œ××¡×¤×§×˜×™× ×“×ª×™×™× ×©×œ היהדות (כל×ו×)
2. ××ž× × ×¦×ž×¨×ª ×”×•× "יד ×™×ž×™× ×•" של סער ×ž×‘×—×™× ×” מקצועית, ×בל פוליטית ×”×•× ×ž×©×•×™×š ×× ×›×‘×¨ לעבודה מ×שר לליכוד.
3. כשל לוגי של false dichotomy במתח בין "יהודית" ו"דמוקרטית"- ×ין ×›×–×” מתח כיוון שישר×ל ×”×™× ×ž×“×™× ×ª ל××•× ×›×›×œ ש×ר ×ž×“×™× ×•×ª ×ירופה. "כל ×זרחיה" ×”×™× ×ž×™×œ×” מכובסת ×œ×ž×“×™× ×” ערבית. הסיבה ×œ×ž× ×“×˜ על ×"×™ וזכות ×”×§×™×•× ×©×œ ישר×ל ×”×™× ×¨×§ ×›×ž×“×™× ×ª ל××•× ×™×”×•×“×™×ª (ודמוקרטית). ×’× ×”×œ×ומן ×”×§×™×¦×•× ×™ ××ž× ×•×Ÿ ×¨×•×‘×™× ×©×˜×™×™×Ÿ ×œ× ×¡×•×‘×¨ שיש ×›×–×” מתח
4. בישר×ל ×ין ×פליה מתוקף חוק. ×–×” ×œ× ×ומר ×©×”×¢×¨×‘×™× ×œ× ×¡×•×‘×œ×™× ×ž×פליה מעשית, ×בל ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ ×חר שכד××™ לתקן, ×בל ×–×” הופך ×ת ההצהרה "יש חשיבות ל×זרחותך, ×œ× ×œ×§×‘×•×¦×” הדתית ×©×ž×ž× ×” ×תה ב×" לריקה מתוכן, מה ×’× ×©×”×™×”×“×•×ª עבור רוב ×”××–×¨×—×™× ×”×™× ×–×”×•×ª ל×ומית-תרבותית, יותר מ×שר ×”×™× ×“×ª×™×ª.
הבעיה שלך ×”×™× ×©×תה רוצה שלימודי ×”×זרחות ×ו כל מקצוע ×”×חר ישרתו ×ת העמדה הפוליטית ×”×זוטרית שלך ושל השמ×ל ×”×§×™×¦×•× ×™, ×•×œ× ×©×œ הרוב ×”×¦×™×•× ×™ של ×”×ž×“×™× ×”.
התגובה שלך by ×ורן — 8 בספטמבר 2010 @ 16:37
×ורן: " ×ין ×›×–×” מתח כיוון שישר×ל ×”×™× ×ž×“×™× ×ª ל××•× ×›×›×œ ש×ר ×ž×“×™× ×•×ª ×ירופה"
×) מתח מן הסוג המתו×ר ×§×™×™× ×’× ×‘×—×œ×§ × ×™×›×¨ ×ž×ž×“×™× ×•×ª ×ירופה. בישר×ל, מסיבות מסוימות, המתח חריף הרבה יותר (ומוסדות ×”×ž×“×™× ×” ×¢×•×©×™× ×ž×¢×˜ מ×וד, ×× ×‘×›×œ×œ, כדי לשכך ×ותו). ×× ×תה רוצה, ×פשר להרחיב ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×”, ×בל ×‘×™× ×ª×™×™× ×”×™×™×ª×™ מעדיף בש×לה ×חרת, ×©×”×™× ×›× ×¨××” פשוטה יותר.
""כל ×זרחיה" ×”×™× ×ž×™×œ×” מכובסת ×œ×ž×“×™× ×” ערבית"
××”, ×יך בדיוק? ×‘×•× × ×מר שמחר מתקבל ×‘×›× ×¡×ª חוק יסוק המגדיר ×ת ישר×ל ב×ופן רשמי ×›×ž×“×™× ×ª כל ×זרחיה. ×יך בדיוק ×”×™× ×ª×”×¤×•×š ×œ×ž×“×™× ×” ערבית?
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 8 בספטמבר 2010 @ 20:23
"××”, ×יך בדיוק?"
×”×ª×•×ž×›×™× ×©×œ "×ž×“×™× ×ª כל ×זרחיה", ×”× ×ª×•×ž×›×™ בל"ד, ×©×“×•×’×œ×™× ×‘×–×›×•×ª הסטרט-×פ ×©× ×§×¨× ×¢× ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™ להגדרה עצמית, ×ך ×›×•×¤×¨×™× ×‘×–×›×•×ª× ×©×œ היהודי×, תוך מתן זכויות של מיעוט ל×ומי(!) לערביי ישר×ל. ×›×›×” בדיוק.
מי שבעד דמוקרטיה ליברלית סטייל ×רה"ב- ×©×™×‘×•×©× ×œ×•, ×בל צריך לקחת בחשבון ×ת כפיית תרבות הרוב היהודי על המיעוט הערבי- ×“×”×™×™× ×•, ביטול מעמד השפה הערבית כפשת ×ž×“×™× ×”, ביטול ×”×–×¨×ž×™× ×‘×—×™× ×•×š, חיוב ×¢×¨×‘×™× ×œ×©×™×¨×•×ª צב××™, וכו' וכו', ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על ביטול בתי דין דתיי×. במקרה ×”×–×” ×”×™× ×›×ž×•×‘×Ÿ ×œ× ×ª×”×™×” ×ž×“×™× ×” ערבית, ×בל זו ×œ× ×”×¢×ž×“×” של מי שדוגל ב"×ž×“×™× ×ª כל ×זרחיה" דוגל בה.
התגובה שלך by ×ורן — 10 בספטמבר 2010 @ 18:08
ל×ורן: לימודי ×זרחות בכל ×ž×“×™× ×” שמעיזה ×œ×›× ×•×ª ×ת עצמה 'דמוקרטית' ××ž×•×¨×™× ×œ×©×¨×ª ×ת הדמוקרטיה. הרוב ×”×¦×™×•× ×™ ×‘×ž×“×™× ×ª ישר×ל ×”×•× ×—×¡×¨ תרבות דמוקרטית, ×•×œ× ×ž×‘×™×Ÿ מהי דמוקרטיה (ו×ילו הבין ×›× ×¨××” שהיה מעדיף לבטל לגמרי ×ת הדמוקרטיה). הרוב ×›×ן חושב שדמוקרטיה יכולה בתמיכת הרוב ×œ× ×”×•×’ ככל העולה על רוחה ×‘×‘× ×™ המיעוטי×, ×•×©×œ× ×¦×¨×™×›×” להיות כל ×”×’× ×” על זכויותיה×/ן של מיעוטי×/ות שכופרי×/ות ×‘×¢×¨×›×™× ×”×™×”×•×“×™× ×¦×™×•× ×™× ×©×¢×œ×™×”× ×ž×•×©×ª×ª×ª ×”×ž×“×™× ×”. הרוב ×›×ן ×”× ×× ×˜×™ ×“×ž×•×§×¨×˜×™× ×•×ž×™ ×©×ž×‘×™× ×™×/ות מהי דמוקרטיה ×”×/ן בעיקר שמ××œ× ×™×/ות.
התגובה שלך by ליה — 11 בספטמבר 2010 @ 0:53