החברים של ג'ורג'

והמדינה נשרפת

אדם אחד אחראי יותר מכל לתבערה שאוחזת בירושלים: בנימין נתניהו. אי אפשר לומר שלא הזהירו אותנו

“ניסע לחו”ל, ושהמדינה תשרף.”

(שרה נתניהו)

משטרת ישראל פצעה יותר מ-200 פלסטינים אתמול, בשורה של התגרויות שמטרהן המעשית אם לא המוצהרת היא להבעיר את העיר. הפירומן האחראי הוא בנימין נתניהו.

הדברים פשוטים ויגעים וצפויים מראש. לפני שלושה ימים העניק הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה ליאיר לפיד. כדי להרכיב ממשלה, לפיד יצטרך את הסיוע של המפלגות הפלסטיניות. נתניהו החליט לעשות כל מה שהוא יכול כדי שלפיד לא יוכל לקבל את הסיוע הזה מבלי להיראות כבוגד – ובו זמנית, להקשות על המפלגות הפלסטיניות להכנס לממשלה מבלי להיתפס בעצמן כבוגדות בציבור שלהן. כמובן, העובדה שהאירועים בירושלים מורידים את האסון המזעזע במירון מסדר היום – הוא היה רק לפני שבוע – היא בונוס. נתניהו מאד לא רוצה שנזכור אותו.

יש בירושלים כמה גזרות בוערות. נתחיל בכמה מילים קצרות על שייח’ ג’ראח. מה שקורה שם הוא המשכה של הנכבה באמצעים אחרים. על פי חוקי עוול שהעבירה מדינת ישראל (הבולט שבהם, לענייננו, הוא חוק מנהל הסדרי משפט 1970), יהודים יכולים לתבוע נכסים שהיו שייכים ליהודים לפני 1948 במזרח ירושלים, אבל פלסטינים אינם יכולים לדרוש את הרכוש שישראל תפסה במהלך 1948 ואחריה. הנה, יועץ משפטי לממשלה לשעבר, מיכאל בן יאיר, אומר את זה בעצמו. המשמעות היא שפלסטינים שקיבלו רכוש יהודי על ידי הממשלה הירדנית אחרי 1948 צפויים לגירוש מבתיהם, שאמורים להיות מועברים לידי עמותות מתנחלים שאף אחד לא יודע עליהן שום דבר, כנראה משום שאם נדע עליהן נגלה שהכסף שמאחוריהן הוא כסף של הציבור הישראלי. המתנחלים, שהגיעו לשייח’ ג’ראח כפי שהם הגיעו ליפו – כדי למרר את חיי התושבים ולהביא לנישולם – מחממים את המקום בעקביות.

לפני כחודש, אחרי שהמשטרה היכתה את ח”כ עופר כסיף, הגעתי להצטרף להפגנה השבועית בשייח’ ג’ראח, שמתקיימת מזה כ-12 שנים. הפעם האחרונה שהייתי שם היתה לפני עשור: ההפגנות אז דעכו משום שהמשטרה קיבלה שכל, ופשוט הפסיקה להגיע להפגנות. אין שוטרים = אין אלימות = אין על מה לדווח. כשהגעתי לשם לפני כחודש, המשטרה נקטה באותה הטקטיקה עצמה: חוץ משני שוטרים עם מצלמות, היא לא היתה שם. התוצאה, שוב: אין על מה לדווח.

אתמול (ו’) בבוקר, נתניהו הגיע להבנות עם איתמר בן גביר: האחרון יפרק את ה”לשכה” שלו בשייח’ ג’ראח (זה היה פשוט מאחז, כמו שה”לשכה” של מיכאל בן ארי בשכונת התקווה היתה מאחז), ובתמורה נתניהו יכניס כוחות גדולים של משטרה לשייח’ ג’ראח עד סוף הרמדאן. ומה קורה כשמכניסים כוחות קלגסים לעיר כבושה? בדיוק מה שחשבתם. השוטרים התחילו בהתקפה על המפגינים בשייח’ ג’ראח, פצעו שני מפגינים ברימוני הלם בכך שהשליכו אותם ישירות על המפגינים, והמשיכו משם לעיר העתיקה.

כך זה נראה (צפו בסרטון, מילים לא יספיקו): קלגס מג”ב מיידה בשעשוע רימון הלם לעבר קבוצה של נשים וילדים.

משם דברים התדרדרו, כפי שנתניהו והשר לבטחון פנים שלו, אוחנה, רצו שהם יתדרדרו. לאורך כל הרמאדן הזה, המשטרה התגרתה והתעמתה עם פלסטינים בשער שכם, מונעת מהתושבים לשבת שם. השב”כ כופף את המשטרה אחרי שבועיים, כשהוא הבין שמה שקורה בירושלים מתחיל להדליק את הגדה, אבל מעל השב”כ נמצא ראש הממשלה הזמני. אתמול המשטרה חזרה בכל הכוח לשער שכם, ומשם היא הסתערה על אל אקצה, כולל הסתערות על המרפאה שם, ואחר כך השליכה רימון הלם לתוך מסגד אל אקצה עצמו.

במקביל, כלי התקשורת היהודים – שלום, טמקא! – הקפידו לדווח על המשטרה שמתעמתת עם “מתפרעים.” אבל המתפרעים היו השוטרים: מה שקרה אתמול היה police riot על פי הספר. עבריין שנמלט מהחוק הסיר את הרסן מעל כוח משטרה שהיה עצבני על כך שריסנו אותו לפני שבועיים.

אז עכשיו המדינה בוערת, והיא תמשיך לבעור. חמאס כבר הודיע שאם ישראל תמשיך את ההתגרויות שלה באל קודס/ירושלים, הוא עשוי להתערב צבאית. חמאס, אחרי הכל, תמיד היה בצד של נתניהו. הם עובדים ביחד יפה מאז 1995. נתניהו, מצידו, מעדיף לתת ויתורים לחמאס מאשר לרשות הפלסטינית – החמאס טוב יותר ל-hasbara.

המשטרה אמורה להיות בשייח’ ג’ראח עוד שבוע. הלילה, יציינו המוסלמים את לילת אל קאדר, אחד הלילות הקדושים ביותר למוסלמים; מחר, יערכו תלמידי ישיבת מרכז הרב צעדת התגרות בירושלים; מחרתיים, יום ירושלים, הוא יום מצעד הדגלים, יום שנתי של עימותים. נתניהו צריך את האש דולקת לשבוע – שבוע אחד, וללפיד לא תוכל להיות ממשלה. ואז נתניהו יישא נאום בקול בריטון ויקרא לאחדות.

ובינתיים אנשים ימותו וייפצעו. על קידוש בלפור. בני משפחת נתניהו כבר הבהירו לנו שמבחינתם, המדינה יכולה להישרף; הגיע הזמן להבהיר להם שאם המדינה תבער, השריפה תאחז קודם כל בהם. מנהיג אופוזיציה אמיתי היה תוקף את נתניהו על חרחור המלחמה הבוטה שלו; אבל לפיד, שתמיד מקבל את עמדת מערכת הבטחון, מיהר לקשקש שהוא “מחזק את כוחות הבטחון [… ] מדינת ישראל לא תאפשר לאלימות להשתולל בתוכה ובטח לא לארגוני טרור לאיים עליה. מי שרוצה לפגוע בנו צריך לדעת שהוא ישלם מחיר כבד מאד.” כאילו האלימות לא התחילה על ידי ישראל, כאילו רימוני הלם ורימוני גז אינם אלימות, כאילו הוא באמת לא מבין מה קורה פה. והאמת, זה יאיר לפיד. יכול להיות שהוא לא מבין – או, אם הוא מבין, שהוא מבועת מהאפשרות להתייצב מול “כוחות הבטחון”, גם כשהם עורכים פרעות.

ובכל הרצינות, אם המרכז הציוני רוצה לשחק בחיילים, אולי הגיע הזמן שהמפלגות הפלסטיניות יבהירו שככה לא תהיה לו ממשלה. אם לפיד ממהר לתמוך בהשלכת רימוני הלם על ילדים, אז שיחפש את החברים שלו. אחרי הכל, נתניהו אחראי לבערה, אבל לפיד אחראי לתגובות שלו.

הצד החיובי בכל זה הוא שהפעם, ישראל מתחילה לשלם מחיר על מה שלפני שנתיים היה נתפס כהתנהלות שגרתית: שייח’ ג’ראח התפרסמה בעולם כולו, ויש קריאות בינלאומיות לסולידריות איתה. אירלנד העלתה את נושא שייח’ ג’ראח לדיון במועצת הבטחון. לאט לאט, ישראל מתחילה לשלם מחיר על משטר האפרטהייד שלה – ויש לקוות שהיא תמשיך לשלם כאלה, עד רדתה.

הערה אישית: אני מנסה לשמור על קצב כתיבה של פעם בשבוע, אבל שלושת השבועות האחרונים היו מלאים כל כך בברברת וקשקשת סביב נתניהו, שפשוט לא עמד לי הכוח. עמכם הסליחה.

הערה מנהלתית: מאז הפוסט האחרון התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

46 תגובות על ”והמדינה נשרפת“

  1. עדו סוקולובסקי הגיב:

    לגבי רימוני הלם, הייתי בנטיעת זיתים בכפר בורין וזרקו עלינו שניים. כנראה שזקנים שמאלנים עם שתילים זו סכנה לשלום הציבור בפרט כשאנחנו לבד על הגבעה ואין אף מתנחל בטווח ראייה.

  2. An Cat Dubh הגיב:

    רגע, למה עצם הנוכחות (הזמנית!) של שוטרים גורמת להתפרעויות? אני לא סובל שוטרים ישראלים אבל אני לא חווה דחף בלתי־נשלט לתקוף אותם כשאני רואה אותם בריכוזים גבוהים.

    • ygurvitz הגיב:

      זה בסדר, להם יש דחף בלתי נשלט לתקוף אותך.

    • שחר כ. הגיב:

      אתה קצת מתמם, לא?

    • AviKerem הגיב:

      זה ביטוי אחד של תחושות אנטי ציוניות. אומנם זה מופע מצומצם בין היהודים, אבל לעיתים מופע אחד יותר מדי, יכול להדליק אש גם בהר הבית. צריך לזכור שזה אינטרס פלסטיני ושל השמאל הקיצוני התומך בישראל. וכלל לא חשוב שפרעות תשפ"א פרצו ביוזמה של החמאס ואיראן, הם יאשימו רפלקסיבית את ישראל ואת נתנינהו.

      שאלת הבתים שנרכשו כחוק ע"י יהודים בשייח' ג'ראח לא קשורה לסיבת פרוץ המהומות אלא הם רק תירוץ להן. ומי שמנסה להסתיר את המצב המורכב בו אנחנו נמצעים ומשמעויותיו, מנסה לחלץ את הערבים מהכשלונות שוב ושוב שהם מביאים על עצמם, ובכך מרחיבים את הפער לפתרון מדיני אפשרי, אף שהוא מלכתחילה היה בר סיכוי נמוך ביותר. בגלל הערבים.

      • עדו סוקולובסקי הגיב:

        זה מאוד מעניין. כי בג"צ כבר פסק שאפשר לפנות את חאן אל אחמר והנה נתניהו מתמהמה ולא עושה את זה. אם באמת הכל שאלה של פסקי דין וממילא הערבים האלה הם אנטישמים שתוקפים בלי סיבה, למה נתניהו מתעכב עם פינוי המסכנים מחאן אל אחמר?

  3. Yehonatan Zur הגיב:

    כל עוד היודונאצים שולטים בוושינגטון עם כספי הדמים והפשע שלהם לא יקרה דבר. ביבי הרי אמר כבר לנוני שהוא מחשיב רק את מה שאמריקה רוצה ואמריקה רוצה את מה שסוכני המשטר הציוני רוצים

    • Kobi Marom הגיב:

      בינתיים מי שמדבר כמו נאצי פה זה אתה.

      • Y. הגיב:

        הנאו נאצים מדמיינים יהודי רפאים בכל מקום. הוא מדבר כמדומני על איפא״ק וכו׳, שזה יותר ספציפי, אבל באמת מגזים, ובפרט עם הממשל האמריקאי הנוכחי.

        • AviKerem הגיב:

          כלומר, יונתן צור הוא בעצם סייען של הנאצים, בעצם סוכן יודונאצי בתחפושת.

  4. Y. הגיב:

    אני לא מתעמק כמוך ולא נכחתי שם, אז תתקן אותי: להבנתי, אירועי שער שכם לא קשורים לשייח׳ ג׳ראח; שער שכם התחיל להתחמם כשהמשטרה אסרה על ערבים לשבת על המדרגות; שיח׳ ג׳ראח התחיל להתחמם כי בית המשפט צפוי להחליט בנידון, והסיכויים אינם טובים שהוא יחליט לטובת הערבים. ובמקרה, השניים נפלו על אותו זמן. זה שזה מועיל לנתניהו, ברור, אבל בטוח שנתניהו במכוון דחף את זה?

  5. Буряад Үнэн הגיב:

    יהיה חכם מצד המדינה לוותר בעניין שייח ג'ראח ולהחליש את התביעות לרכוש הנותר מאחור ב1948.

  6. Wabbit הגיב:

    ועוד צד חיובי: בן גביר ואוחנה אשכרה הצליחו להכניס מדינה שלמה למקלטים. להאג סביר להניח שתהיה השפעה בטווח הארוך, אבל עכשיו רואים שהשטויות שלהם משפיעות על החיים עצמם גם בהווה.

  7. Yehonatan Zur הגיב:

    בינתיים הצליח לביובי ולשותפיו מעזה .רואים את זה לפי התשקורת. כשהיה נדמה שביבי גמור התשקורת נהייתה קצת תקשורת. כעת הם חזרו להיות תשקורת מתלהמת צמאת דם מלא מלא .לא אתפלא אם ההבערה הזאת גם על דעתו של העציץ החלופי. ככה יש לו סיכוי להיות ראש ממשלה .

    • שחר כ. הגיב:

      לצערי התיאור הזה מדוייק. וגם התיאור של Y, כאן מתחת. ביבי הצליח לסבך אותנו במלחמת הכלא שלו. חלקנו אומרים זאת כבר שנים והנה זה קרה בפועל. גם ההערה על העציץ החלופי נשמעת סבירה.

  8. Y. הגיב:

    מה שרע זה שאין אף דמות ציבורית אחת שתוכל להרגיע את הרוחות. אף אחד שכולם מכבדים. פעם חשבתי שריבלין יוכל להיות כזה, אבל לא. הוא מדבר על פורעים ומחבלים כמו כולם, אבל לא הזכיר במילה את שיח ג׳ראח, את רימוני ההלם במסגד, את להב״ה. איימן עודה לעומתו לא אומר דבר על הטילים של חמאס. עצוב מאוד.

    • AviKerem הגיב:

      היום יש לישראל רק את ביבי והוא מנהיג בחסד.
      כל ההשמצות עליו הן ילדותיות עד טיפשיות שנעשות ברשלנות אינטלקטואלית ובחוסר יושרה ציבורית.

  9. גיל ב' הגיב:

    זה מזכיר לי את האירוע מלפני כמה שנים שבו התבצרו מחבלים בכנסיית המולד בבית לחם. אז אף אחד לא חשב לפרוץ לכנסייה עם רימונים. כוחות הביטחון נשארו בחוץ ולבסוף הגיעו להסכם של גירוש לחו"ל. ושם היה מדובר באנשים עם אישומים קצת יותר רציניים מאשר אלה בהר הבית.

    • Y. הגיב:

      אני מניח שזה גם שאז לא היו מטורפים כל כך, וגם כי נוצרים הם בכל זאת איכשהו אירופאים ולא עושים להם דברים כאלה.

  10. Y. הגיב:

    טוב, נסתכל בצד הטוב. אם תהיינה בחירות חמישיות, הלכו המצביעים הערבים של הליכוד.

  11. Буряад Үнэн הגיב:

    אני מקווה שאחד הלקחים שתומכי BDS האג יקחו הבייתה מן הימים הנוראיים הללו הוא שכל ניסיון לערערר פה את השלטון לא יסתיים בשירת קומבייה על שפת הים וחתימה על הקמתה של 'מדינה דו-לאומית', אלא בהתפרקות חברתית ובמרחץ דמים נוראי וחסר תקדים.

    • Y. הגיב:

      תכלית BDS היא לעצור את ההתפרקות החברתית שכבר קיימת בשטחים הרבה שנים. תכלית האג היא כנ״ל וכן לעצור את מרחצי הדמים שברצועת עזה.

      • Буряад Үнэн הגיב:

        נורמן פינקלשטיין אמר פעם שאם שלושת הכללים של ה BDS ייושמו אז לא תהיה מדינת ישראל.
        האג בא על פניו לשפוט פשעי מלחמה, אך בפועל עלול להוציא את ישראל ממשפחת העמים, מה שישרת למעשה את מטרת ה BDS.

        גם יוסי כתב למעלה "לאט לאט, ישראל מתחילה לשלם מחיר על משטר האפרטהייד שלה – ויש לקוות שהיא תמשיך לשלם כאלה, עד רדתה."

        יש לשים לב – לא "עד רדתו" (משטר האפרטהייד), אלא "עד רדתה" (ישראל).

        מבלי להכנס לתאוריות קונספירטיביות על מעשיו ומניעיו של נתניהו, מה שאנו עדים לו בימים האחרונים הוא ואקום שלטוני, אי יכולת למשול והתפרקות חברתית.

        אם מישהו חושב שאפשר לערער על מדינת ישראל, להורידה ממפת העולם, ולצפות לאיזושהי תוצאה אחרת מאשר מרחץ דמים, שיסתכל במציאות המתרחשת מסביבנו בימים טרופים אלו ויסיק את המסקנות.

        • שחר כ. הגיב:

          אני הייתי קורא את המשפט הזה אחרת: "עד רדתה" (ממשטר האפרטהייד). נחוצות עינים מסויימות כדי להבין את המשפט כמו שאתה מבין אותו.

          האג ו- BDS מטרתם אינה להוציא את ישראל ממשפחת העמים אלא להחזירה לשם, אם לדעתם של השופטים היא סטתה מהדרך אותה קבעו רוב מדינות העולם. אפשר להתווכח אם הדרך שלהם מועילה, אבל לא על המטרה שלהם.

          האדם היחידי שחושב שאפשר לערער על מדינת ישראל, להורידה ממפת העולם, ולצפות לאיזושהי תוצאה אחרת מאשר מרחץ דמים הוא ביבי. לגביו, מרחץ הדמים הוא רק השבבים שניתזים כאשר הוא חוטב את דרכו החוצה מהכלא. ביבי מסוכן למדינת ישראל הרבה יותר מהאג ובידיאס.

          • Буряад Үнэн הגיב:

            לגבי ה BDS, אני חושש שאתה משלה את עצמך. זו תנועה שכל מטרתה להחליף את מדינת ישראל (כולל בתוך הקו הירוק) במדינה פלסטינית, כאשר לגורלם של היהודים אין התייחסות מסויימת.
            השיטה היא להחרים את המדינה בכל תחום אפשרי עד שהאוכלוסיה היהודית תישבר וישראל תפסיק באופן פרקטי לתפקד כמדינה.
            אז אתה מגיע בדיוק לנקודה שאנו נמצאים בה כעת, רק עם הרבה יותר רגשות זעם, שנאה ונקם, במיוחד מצד היהודים.

            לגבי האג, מדובר על עריכת משפט שאין לו שום השלכה מעשית על פושעי החמאס ומנגד הוא יכול עלול להציב סכנה ממשית על יכולותיה של ישראל להגן על עצמה בשדה הקרב העתידי ועל מעמדה הבינלאומי.

            על פניו, ה BDS, בית המשפט בהאג וארגוני הטרור בראשות איראן בסופו של דבר ממלאים את אותה הפונקציה, רק דרך אמצעים שונים, והיא להוריד את ישראל מעל דפי ההיסטוריה.

            • שחר כ. הגיב:

              על פניו, בעצם על הפנים של כולנו, אפשר גם ההיפך. כלומר, על פניו, ישראל וחלק ממנהיגי המערב ממלאים את אותה פונקציה, והיא להוריד את פלסטין מעל דפי ההיסטוריה. השאלה היא מה הטעם בדרך המחשבה הזאת ולאן היא מובילה. כלומר, אין שאלה, אנחנו רואים בדיוק לאן היא מובילה.

              מוטב לראות דברים כהווייתם: יש כאן סכסוך שצדדים שונים לו ותומכים שונים בו לכל צד בסכסוך. אין שום בעיה להציג את אחד הצדדים כרוצה שהצד השני יחוסל. עד כה הלכנו בדרך הקלה לכאורה הזאת, אבל אין בה שום טעם. עלינו להפנים את הנרטיב הפלסטני, לא כאמת יחידה, אלא כאמת שלהם, שיש לה ערך. פירושו להתייחס אליהם כמו אל בני אדם, כי כרגע אנחנו לא עושים את זה.

              • Буряад Үнэн הגיב:

                הפלסטינים הם כנראה העם המאותרג ביותר בפוליטיקה העולמית. אין אף מנהיג במערב שרוצה להוריד את פלסטין ממפת ההיסטוריה. יש קונצנזוס מוחלט שמדינה פלסטינית צריכה לקום. האו"ם הוא חותמת גומי אוטומטית עבור החלטות פרו-פלסטיניות.
                כמו כן, ראה את המקרה של קומץ משפחות בשייח גראח' שהעניין המשפטי שלהם מתפרסם בעולם כולו. יש עמים שלמים בעולם שהיו מתחננים לקבל כזו רמה של תשומת לב. הארמנים שגורשו לאחרונה במלחמה בין ארמניה לאזרבייג'ן קיבלו אולי שבריר תשומת-לב מזה.
                מבחינה פוליטית, החיים של פלסטינים שווים הרבה יותר מאשר החיים של רוב בני האנוש.

                מנגד, יש נרטיב שהולך ונבנה בקרב השמאל העולמי שישראל היא קולוניית-מתיישבים (settler colony) שיש לפרק. בקרב הצעירים הלומדים בקמפוסים בארה"ב השתלחות בעצם קיומה של ישראל הפכה להיות הנורמה.
                כשלוקחים את כל זאת בחשבון מבינים למה ההנהגה הפלסטינית מעולם לא חתמה על הסכם שלום. הם מעדיפים לחכות ליום שבו ישראל תאבד את התמיכה העולמית, תוכרז כמין יישות קולוניאלית לא חוקית, ותעבור תהליך של פירוק.

                • שחר כ. הגיב:

                  אתה מדבר ממשאלות לבך. שום דבר ממה שאתה אומר אינו מבוסס אלא על הרגשתך ופרשנותך. הנרטיב המתגבש בשמאל האמריקני אינו מעניין בהקשר שלנו. הארמנים כנ"ל. אינך יודע מה הפלסטינים רוצים ומה תוכניתם. אתה משער, השערת הדיוט. מדוע אינך שואל למה ישראל לא חתמה על הסכם?

                  אני משער שהסיבה לכך היא שיש לך אג'נדה. מה הצורך בשאלות הקיטבג הללו? להנכיח את האג'נדה שלך, שהיא מדינה פלסטינית אמנם, או אוטונומיה, על מינימום שטח אפשרי. וכיוון שכך, כיוון שאתה מעוניין להשאיר להם רק 15% משטחם, במקום ה- 22% עליו הם מסכימים, גישתך אינה ריאלית, וזו הסיבה שאין הסכם.

                  • Буряад Үнэн הגיב:

                    מעולם לא ראיתי שהם באמת מעוניינים להתפשר על אותם 22% מפורסמים, לכאורה. היו להם לא מעט הזדמנויות והם התחמקו מכולן. בשנים האחרונות הם בכלל לא מעוניינים לנהל מו"ם, אלא מעדיפים להשתמש בארגונים בינלאומיים, שם הם נחלו הצלחה גדולה עם ההכרה בהיותם מדינה-משקיפה באו"ם ועם פתיחת החקירה בהאג.
                    בספרי הלימוד של הרשות ישראל כלל לא קיימת.
                    הם עדיין דורשים את זכות השיבה שמעשית הופך את ישראל למדינה פלסטינית נוספת.

                    אין להם כבר שום צורך במו"ם, אם הם ינהלו מו"ם הם רק יקבלו פחות.

                    אתה אומר שאני לא יודע מה הפלסטינים רוצים, אבל ממש כמוני גם אתה לא. בסופו של דבר אפשר לגבש דעה רק לפי המעשים וההצהרות שלהם בעבר ובהווה. אני הגעתי למסקנה שהם מעדיפים לחכות שמלאכת צדיקים תעשה בידי אחרים, ולא לחתום על הסכם.

                    • שחר כ. הגיב:

                      בדיוק. אתה הגעת למסקנה כי זאת האג'נדה שלך, זו שלפיה מה שאתה מוכן לתת להם הוא משהו שהם לעולם לא יסכימו לקבל. אינך מוכן לשבת עמם למו"מ ללא תנאים מוקדמים. אתה כנראה בטוח שאם הם יישבו למו"מ הם יקבלו את מה שהם רוצים, כלומר יותר ממה שאתה מוכן לתת. לפיכך אתה טורח להוציא את העניינים הללו מחוץ לגדר המו"מ. כלומר, אינך מוכן למו"מ ללא תנאים מוקדמים, כלומר, אתה מעדיף המשך של מרחץ הדמים.

                    • Буряад Үнэн הגיב:

                      מדוע שאתנגד למו"מ? במו"מ יושבים ומוצאים פשרה. זה שיש לי כמה קווים אדומים לא אומר שאינני מעוניין בפשרה.
                      אני טוען שהם מעולם לא היו מעוניינים בפשרה, כי מבחינתם זה אומר לוותר על לוד, חיפה, עכו ויפו.

                      כמו כן, במצב הנוכחי, אין להם שום אינטרס להכנס למו"מ.
                      הם רק צריכים לחכות, להשתלטות של איראן על המרחב, להחלטה אנטי-ישראלית בהאג, להתגברות של ה BDS במערב, לעלייה של נשיא דמוקרטי לא-אוהד בארה"ב. מה שיקרה קודם.

                    • שחר כ. הגיב:

                      עם לא יושב ומחכה. אלה דימיונות שלך.

                    • Буряад Үнэн הגיב:

                      אני לא מדבר על העם, אלא על ההנהגה המדושנת של הרשות, המקבלת כספים מכל העולם.

                    • שחר כ. הגיב:

                      לרצונך זוהי ההנהגה, לרצונך ההמונים. הראשונים מחכים בסבלנות מזרחית שנפול ושנאתם של האחרונים יוקדת, ואתה הוא זה שמחזיק בזנבו של הנמר. איך בדיוק אפשר להתקדם מהגירסא הזאת של הסיפור, ולאן?

                    • Буряад Үнэн הגיב:

                      לוחצים על הפלסטינים להגמיש את עמדתם ולקבל את קיומה של ישראל כמשהו שאינו בר-חלוף.
                      אבו-מאזן לדוגמא סירב להכיר בישראל כמדינה יהודית בדיוק עקב הסיבה הזו. אם יכיר בה כמדינה יהודית, לא יוכל לדרוש את זכות השיבה.

                      זה נראה שהם אף פעם לא רוצים להגיע לקו הסיום, ובמקום זאת מחכים שמישהו יבוא וישבור את כללי המשחק. זה יכול להיות כל אחד מן הגורמים שציינתי קודם.

                    • שחר כ. הגיב:

                      עוד פעם נימוקי הקש האלה שמכסים על חוסר רצון להתפשר על הארץ עם הפלסטינים. מעניין את התחת שלי שאבו מאזן יכיר בנו כמדינה יהודית. עליו להכיר בנו כמדינה ככל המדינות. ככל שתתפתל, זכות השיבה לא יכולה להתאדות; אבל ניתן להטיל סייגים על מימושה לאחר שתוכר קבל עולם ומלואו על ידי ישראל. הם מסכימים לכך, וגם את זה אתה כבר יודע, או לפחות שמעת על כך גם אם לא האמנת.

                    • Буряад Үнэн הגיב:

                      כל ההצעות הרציניות שהוגשו לפלסטינים מסרו לידיהם את הרוב המוחלט של השטח, אז בהחלט היו מספר ראשי ממשלה שהראו רצון להתפשר על הארץ.
                      הצד המתפתל הוא הצד שכל פעם צריך לספק הסברים למה הפלסטינים לא חותמים, מסרבים להכיר בנו בעם, מכחישים את שואתנו, ולא מזכירים את קיומנו בספרי הלימוד לילדיהם.

                      ההסבר שלי לא דורש שום התפתלות. הוא פשוט, קל להבנה, טריוויאלי : הם לא רוצים אותנו פה, זה למה.

              • AviKerem הגיב:

                אתה מתכוון שגם המערב מסכיר שצריכים להחזיר את השד הפלסטיני לבקבוק?

          • AviKerem הגיב:

            אני חושב שאף אחד לא יכול לפעול נגד ישראל בעניין האפרטהייד כל עוד אין בישראל ובשטחים אפרטהייד. אז אולי תתאזרו בסבלות ונניח בעוד 50 שנים כן יהיה אפרטהייד?

            BDS אינו יעיל. היום קשה להחרים את ישראל. היא אינה איראן. ישראל היא יצרנית טכנולוגיות מהחזקות בעולם. יצור ההייטק, מכוניות ממוחשבו ת, תוכנות, סייבר, ביוטכנולוגיה וכו' בישראל הוא בין המפותצחים והמתקדמים בעולם, והעולם צהא להן. רבים במערב חושבים שיראל צודקת במאבקה נגד הטרור האסלאמי וחלקם שותקים או מסתירים, כי הם פוחדים יותר מתקיפה אסלאמית אצלם. מעבר לכך, ישראל מספקת את כל צרכי האנרגיה שלה לעצמה ואף מוכרת למצרים, ירדן ולאירופה. חלק מתשמיותץ הביטחון במדינות המערב נסמכים על טכנולוגיות ומידע ישראליים. לכן חרם אינו יפגע ממשל בישראל, אבל הוא יפגע חזק הרבה יותר ומהר יותר דווקא בערביי הרש"פ ועזה, שלצערי עדיין תלויים בתיווך הישראלי.

            • עדו סוקולובסקי הגיב:

              אפרטהייד הוא מציאות שבה יש באותו שטח שתי מערכות חוק נפרדות על בסיס גזעני. באמת מה הקשר למה שקורה בשטחים?
              אבל הכי אהבתי את המשפט "ישראל מספקת את כל צרכי האנרגיה שלה לעצמה"
              באמת טוב שמצאנו את שדות הנפט האדירים בנגב שמהם אנחנו מתדלקים את המכוניות, המטוסים והטנקים שלנו ואפילו מוכרים לשכנים.

  12. Yehonatan Zur הגיב:

    אפרופו בן ארי.הוא הבטיח שהמשרדון שלו בדרך ההגנה בתל אביב ימשיך לפעול גם אם יפסיד בבחירות.יום למחרת הבחירות המשרד נסגר .