החברים של ג'ורג'

מותק, האנטישמיות התכווצה

מכון סופרי התקריות נאלץ לדווח, במבוכה מסוימת, על ירידה חדה באנטישמיות בשנת 2015. מה קרה?

אירוע מביך קרה למרכז קנטור לחקר האנטישמיות בדרך אל הדו”ח השנתי שלו, שמשוחרר מסורתית ערב יום השואה: הוא גילה שהאנטישמיות התכווצה. בשנת 2015 היו ברחבי העולם כולו 410 תקריות אנטישמיות בלבד, בהשוואה ל-766 תקריות שנרשמו ב-2014. כלומר, ירידה של 40% בערך. הליגה נגד השמצה מצאה נתונים דומים: בצרפת, למשל, ירידה במספר האנשים שמביעים עמדות אנטישמיות מ-37% ל-17% ב-2015 לעומת 2014.

פה צריך לזכור שהקריטריונים של ה-ADL להגדרת גמישים משהו: ב-2014 היא טענה שרבע מהעולם (!) אנטישמי. מבחינתה, האמירה שחלק מהיהודים נאמנים לישראל יותר מאשר למולדתם (היי שוב, שלדון אדלסון!) היא אנטישמית; האמירה שליהודים יש “יותר מדי כוח” בתחום הפיננסים (ביחס למה? היא לא שואלת) היא אנטישמית; כך גם האמירה שיהודים מדברים יותר מדי על השואה, או שהם חושבים שהם טובים יותר מאנשים אחרים, וכן הלאה. רב מוסמך גילה להפתעתו שהוא, על פי ההגדרות של הליגה שלא מוכנה להכיר בשואה הארמנית, אנטישמי. אם הוא אנטישמי, אני לא יודע מה הסיכוי של סתם גוי (מותר להשתמש במילה הזו בהקשרים האלה?) לצאת בלי פגע מהסקר הזה.

אז בואו נניח שרבע מהעולם אכן אנטישמי. זה שם אותנו עם, המממ, בערך 1.7 מיליארדי אנטישמים בעולם. הרבה מאד אנשים. כל האנשים האלה ביחד קוששו בשנת 2015 410 תקריות אלימות בלבד. זה די מעט. אפילו אם נניח שכל אחת מהתקריות הללו בוצעה על ידי אדם שונה, וזה לא סביר, אז אם הסיכוי שלך לפגוש סתם אנטישמי הוא 1:4 בחו”ל, הסיכוי שהוא גם יהיה אלים הוא 1:4,250,000 בערך, כלומר טיפה יותר משליש מהסיכוי שלך לזכות בפרס הגדול בלוטו הבריטי. האוכלוסיה האנטישמית היא כמסתבר אוכלוסיה רגועה למדי: אמנם, אין לי נתונים עדכניים ביחס למספר הכולל של תקיפות אלימות מצד מתנחלים, אבל בשנת 2013 הוא היה 399. אני יודע שהוא ירד מאז תחילת אינתיפאדת החיים עצמם (פתאום נהיה מסוכן לתקוף פלסטינים), אבל אין שום ספק שאוכלוסיית המתנחלים היא אוכלוסיה הרבה יותר אלימה מאוכלוסיית האנטישמים, שב-2013 הצליחה להפיק רק 594 תקריות אלימות. משום מה, לא כל כך מדברים על זה.

הסיכוי שתחטוף ברק גבוה משמעותית יותר: הוא 1:3000. כלומר, בערך פי 1,300 גבוה יותר מהסיכוי שתותקף על ידי אנטישמי. מסיבות שטרם הובהרו, מערכת החינוך הישראלית לא מקדישה מספיק מאמץ להתגוננות מפני הסכנה מפני ברקים.

רגע, תאמרו לי, רגע. למה אתה משתמש בנתונים של 2015 ולא של 2014? כי אני הולך לטעון שמה שהיה ב-2014 לא היה אנטישמיות פר סה.

למה ב-2015 יש פחות אנטישמיות מאשר ב-2014? בדיוק מאותה הסיבה שב-2009 היתה עליה באנטישמיות: כי ב-2014 טבחה המדינה היהודית בתושבי רצועת עזה ושרפה, חנקה, והרגה במיתות משונות 2,200 מהם, כ-500 מהם ילדים. בשנת 2009, טענה הליגה להשמצת לא יהודים ששליש מהספרדים אנטישמים; ואף על פי כן, למרות שבספרד חיו אז כ-40 מיליון תושבים, היא נאלצה להודות שהיו שם רק שלוש תקריות אנטישמיות.

ואפילו הליגה נאלצה להודות שיש פה בעיה: אחת התקריות היתה ונדליזם בבית חב”ד וריסוס הכתובת “רוצחים”, והליגה אמרה בחירוק שיניים שמדובר היה במחאה על מדיניות ישראל; תקרית אחרת היתה על פניה אנטישמית פרופר (תקיפה של בית כנסת ושמש); והתקרית השלישית היתה צעקות אנטישמיות כלפי השגריר הישראלי בספרד, שהליגה הודתה שהיה מוכר בציבור בשל הופעותיו במהלך מבצע “עופרת יצוקה.”

אופס.

עסקני האנטישמיות נוהגים לטעון שהאמירה שיהודים אחראים לאנטישמיות היא אנטישמית בעצמה, כפי שהיינו מכנים אנשים שאומרים שנשים אחראיות לתקיפה מינית מיזוגנים. לכאורה זו טענה מוצדקת; בפועל יש כאן אחיזת עיניים. הניסוח הנכון הוא “מדינת היהודים אחראית לאנטישמיות, או למצער לחלק ניכר ממנה.”

פעולותיה של ישראל, וזה כבר מדיד, מעוררות אנטישמיות. גלים של אנטישמיות מגיעים אחרי שאנחנו צולים ילדים ומחריבים ערים. הם תגובה לפעולותיה של ישראל. זו אולי לא תגובה חכמה, ובעליל לא תגובה מוצדקת – אבל לגמרי הגיונית. אחרי הכל, ישראל שוב ושוב אומרת שהסירוב להכיר בה כמדינת היהודים הוא אנטישמיות. ואם היא מדינת היהודים, ואם היא טוענת שהיא מוסמכת לייצג את כל היהודים בעולם (כפי שהיא אכן טוענת), ואם ראש הממשלה שלה נוחת בצרפת אחרי פיגוע כדי לקרוא ליהודים לשוב למולדתם, התוצאה הבלתי נמנעת היא שמי שרוצה לפגוע בישראל ואין לו ישראלי להוציא עליו את זעמו, יסתפק ביהודי. אחרי הכל, ישראל אומרת שהיא נציגתו; האם זה לא הופך אותו, בעיני אדם חמום מוח ואלים, לנציגה?

אם ישראל היתה רצינית בדאגתה ליהודי העולם, היא היתה שוקלת היטב את פעולותיה הצבאיות ומביאה בחשבון את העובדה שפעולות צבאיות לא מדודות יגררו תקריות אנטישמיות. אבל כפי שדאע”ש נהנית מעליה בשנאת מוסלמים ולמעשה מדרבנת אותה, כי שנאת מוסלמים היא כלי גיוס עיקרי שלה, כך גם ישראל נהנית מהאנטישמיות. למעשה, ישראל נהנית ממנה פי שניים: מצד אחד, היא יכולה לגייס לשורותיה יהודים חדשים, ולוודא שהם כבר יגיעו עם שנאת זרים מובנית; מצד שני, היא יכולה להפחיד את אזרחיה – שרבים מהם מחפשים את הדרך החוצה – שיש זאב מסוכן בחוץ.

זה יהיה הרבה פחות מפחיד, אחרי הכל, אם היא תאמר להם שהסיכוי שהם יפגעו מברק בשנה שבה היא לא יוצאת להפצצת משפחות גבוה פי 1,300 מהסיכוי שהם יפגעו מאנטישמי.

זכרו את המספרים. הם יועילו בפעם הבאה שהמפחידן הלאומי יפער את לועו.

ועוד דבר אחד: בנאום יום השואה שלו טען אמש נתניהו שאונסק”ו העבירה החלטה שלא מכירה בירושלים העתיקה כאתר יהודי. כהרגלו, הוא משקר: הנה ההחלטה של אונסק”ו. היא עשויה לעצבן, אבל היא לא אומרת דבר וחצי דבר על מעמדה של ירושלים כמקודשת ליהדות, רק על כך שישראל מפירה את חובותיה ככוח כובש במקום. בפעם הבאה שמישהו שמחייתו היא על הפצת פחדים מאנטישמיות יטען שמשהו הוא אנטישמי, קראו את האותיות הקטנות. יש סיכוי סביר שהוא בונה על כך שזה בדיוק מה שלא תעשו.

הערה מנהלתית: בשבועות האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים. אני חוזר מחופשה ארוכה ביחס באוקראינה, בהדרכתו של שלום בוגוסלבסקי, ואני מקווה שהיא תחזיר לי קצת אנרגיה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

36 תגובות על ”מותק, האנטישמיות התכווצה“

  1. גבריאל הגיב:

    פרדוקס (האומנם?) מדינת ישראל , שקמה לכאורה על מנת להגן על יהודים. לא רק שלא מצליחה להגן על היהודים בתחומה כמו שצריך, אלא גם מסכנת בפעולותיה יהודים מקהיליות אחרות בעולם.

  2. יפתח שביט הגיב:

    מעולה, יוסי גורביץ. אחד הטורים החזקים שלך.

  3. נהו הגיב:

    גם אנטישמיות בתגובה למדיניות ישראל היא אנטישמיות. בדיוק כמו שאסלאמופוביה מקבלת אותו יחס, גם אם ערב הסעודית או איראן מפרות זכויות אדם.

    זה שצוק איתן גרם לאנשים לשנוא יהודים, רק מחזק את זה שיש אלמנטים של גזענות ואנטישמיות.

  4. ימין הגיב:

    המחקר לגבי הברק הוא די הזוי כי אחד ל 3000 זה בימי חייך ולא בשנה וגם בשנה הם נוקבים שהסיכוי הוא אחד ל 700000 (שזה רק שישית ולא אחד חלקי 1300) וזה אומר שאדם חיי בממוצע 233 שנים ואפילו המספר הזה לא סביר כי האם בישראל כ 11 איש בשנה נפגעים מפגיעת ברק? אני בספק אם אפילו אחד.

  5. ימין הגיב:

    ולעניין, אני לא חושב שפעולות ישראל משנות כהוא זה כי אני די בטוח שאם תבדקו כמה אנשים בשנים האחרונות הם שונאי סורים שרצחו פי 1000 אנשים לא תגלו שהשינוי כזה גדול. האנטישמיות קיימת והסיכוי שלה להתפרץ הוא די ביחס ישר לכמה רפש משודר עלינו במהדורות החדשות בעולם. מכיון שהסיקור של ישראל הוא בלתי פרופרצונלי לרמת האלימות (כל העולם הערבי אחראי לפי 1000 אלימות בשנים האחרונות אבל הסיקור שלו לא שונה בהרבה בזמן מסך) וכמעט תמיד היהודים אשמים בתקשורת אז כשיש את זה מול העיניים האנטישמים מתפרצים.

    • א.ה. הגיב:

      "כל העולם הערבי אחראי לפי 1000 אלימות בשנים האחרונות אבל הסיקור שלו לא שונה בהרבה בזמן מסך"

      יש שקרים מסויימים שאתם חוזרים עליהם כל כך הרבה פעמים, עד שנראה שכבר התחלתם להאמין בהם.

      הסכסוך הישראלי-פלסטיני מקבל *הרבה הרבה הרבה הרבה הרבה פחות* זמן מסך במהדורות חדשות במערב לעומת "כל העולם הערבי" (סוריה, עיראק, איראן, וכו'). בניגוד למה שנדמה לך, אנחנו לא מרכז העולם.

      דאע"ש ומלחמת האזרחים בסוריה, לדוגמא, מקבלים *הרבה הרבה הרבה* יותר זמן מסך מישראל. תוציאו את הראש מהתחת.

      • ימין הגיב:

        מכיוון שרק בסוריה נהרגו פי 10 אנשים מאשר כל הערבים שנהרגו בכל מלחמות ישראל (וגם משך הסכסוך ארוך פי כמה) אז לטענתך הסכסוך בסוריה קיבל פי 10 זמן מסך מכל הסיכסוך בין ישראל לפלסטינאים ולערבים. בחלום הלילה.

    • יואב הגיב:

      אנשים לא שונאים סורים אלא מרחמים על הסורים משום שהממשלה הסורית הורגת את האזרחים הסורים. אנשים כן שונאים את הממשלה הסורית. הרבה יותר ממה שנדמה לך שהם שונאים את ישראל. אם הסורים היו הורגים את מי שאינם סורים, אנשים היו שונאים אותם. לפעמים גם אנשים פועלים בהגיון.

      • ימין הגיב:

        בסוריה יש מלחמת אזרחים כך שלא הממשלה הורגת סורים אלא פלגים של ערבים הורגים אחד את השני ושם ברגע שהממשלה תחליט שהיא מפסיקה להרוג ונניח תפרק מנישקה יהיה טבח עצום בכל העלווים במדינה.

  6. השגרתי הגיב:

    זו דרך מאוד מאולצת להסתכל על הדברים. כאילו אדם נמצא במצב בינארי של "אנטישמי" או "לא-אנטישמי" והוא פשוט מחליף בין המצבים לפי מה שקורה בישראל והנה באה ישראל פשוט "הופכת" אנשים לאנטישמים. האמנם, סביר להניח שמדובר באנשים שכבר היו אנטישמים בדעתם וכשיש מלחמה בעזה הם "מוצאים" תירוץ להוציא את חמתם על יהודים – אותם אנשים יתעצבו לכאורה על הפלסטינים הנהרגים בעזה, אבל לא ינידו עפעף כשישמעו על הפלסטינים שרעבו למוות במחנה ירמוק בסוריה.

    כמו כן, ודאי שביקורת על ישראל היא לא אנטישמיות, אבל בימינו אנו הביקורת על ישראל והאנטישמיות שזורות אלו באלו באופן שכזה שכבר מאוד קשה להתירן. כל אנטישמי שרוצה לתקוף את היהודים יכול למצוא מקום חמים ונוח תחת אצטלת הביקורת נגד ישראל.

    • א.ה. הגיב:

      מה חבל שהנתונים סותרים את התזה החביבה שלך. העובדה היא שכאשר ישראל מפסיקה לטבוח בפלסטינים, כמות התקריות "האנטישמיות" יורדת פלאים (ולא נמצאים "תירוצים" אחרים במקום).

      ואגב, כשאתה אומר " אותם אנשים יתעצבו לכאורה על הפלסטינים הנהרגים בעזה, אבל לא ינידו עפעף כשישמעו על הפלסטינים שרעבו למוות במחנה ירמוק בסוריה" זה רק מראה כמה אתה לא מכיר את האנשים שאתה מדבר עליהם. המצאת לך דחליל קש אנטישמי.

      • ימין הגיב:

        אז מה שאתה אומר שהיום בכל העולם יש תקריות רבות נגד סורים לדוגמא כי הם טובחים אחד בשני? אין דבר כזה. רק נגד יהודים קל לצאת בכל פעם שקצת רע למישהו.

      • השגרתי הגיב:

        לו ידיד הפלסטינים בעולם היו מגנים על מחנה ירמוק כמו שהם מגנים על עזה אנשים לא היו גוססים שם ברעב.

        • השגרתי הגיב:

          וכאמור, זה לא שהאנטישמיות יורדת. אנטישמים ישארו אנטישמים גם כשישראל לא תתקוף בעזה – בינתיים הם יקדמו תאוריה שישראל היא מאחורי דאעש, שהתלמוד גורס שגויים הם בהמות או שמקור היהודים הם בעם הכוזרי. כשישראל תתקוף בעזה הם ימצאו את התירוץ שלהם לצאת החוצה ולעשות בלגן. מנגד כשהפלסטינים רעבו בירמוק הם ישבו בשקט.
          היום אסאד הפציץ מחנה פליטים באידליב – איפה ההפגנות מול שגרירויות רוסיה ואיראן התומכות באסאד? הטבח הוא יומ-יומי !! כשיש מבצע בעזה אירופה סוערת בהפגנות.

  7. מני זהבי הגיב:

    "אם היא תאמר להם שהסיכוי שהם יפגעו מברק בשנה שבה היא לא יוצאת להפצצת משפחות גבוה פי 1,300 מהסיכוי שהם יפגעו מאנטישמי."

    ובשנה שהיא יוצאת להפצצות, הסיכוי שיהודי מצוי ייפגע מכמת ברק גבוה רק פי 700 מהסיכוי שהוא ייפגע על-ידי אנטישמי…
    מה שאומר שאפשר להתווכח על האם ומתי ישראל רשאית לצאת להפצצות, אבל מספר התקריות האנטישמיות בעולם אינו מהווה שיקול רציני בוויכוח הזה.

  8. ירמיהו הגיב:

    יוסי יקר
    למה אתה לא מיידע את קוראיך שאתה מתכנן טיול/ חופשה/ דיכאון או סתם היעדרות??
    סתם התאכזבתי אי אלו פעמים כשקוויתי לקרוא את הבלוג…
    שנה טובה
    מרעיל בארות מברך על חזרתך ושמח שיצאת קצת לאוקראינה להתרענן

    • Ygurvitz הגיב:

      זה רעיון ממש רע לדווח מראש על חופשה שאתה מתכנן באתר פומבי ברשת.

      • ירמיהו הגיב:

        אתה יכול להודיע לנו שהבלוג יוצא להפסקה של בערך
        שבוע–שבועיים, לא חייב לספר למה בדיוק.
        אנחנו נחשוב שיצאת למילואים בחברון, למשל :))

  9. אמציה ברם הגיב:

    אפרופו "אנטישמיות", מן הראוי להתייחס גם לגילויים המסעירים בדבר "ההתבטאויות האנטישמיות" של אנשי הלייבור בבריטניה. הימין היודו-פשיסטי (כלומר רוב הישראלים) קידם בהתלהבות את הדיווחים על אותן "התבטאויות אנטישמיות" כדי לטעון ש"תמיד ידענו" שהאנגלים אנטישמים, והעולם כולו נגדנו, וכיוצא באלה זמירות. מילא שחלק ניכר מ"ההתבטאויות האנטישמיות" היו בעצם דברי ביקורת על מדיניותה הגזענית והרצחנית של ממשלת ישראל; העיקר הוא שיותר מ-50 אנשי לייבור – חלקם בכירים מאוד – הושעו מייד מחברותם במפלגה והם צפויים לסילוק מוחלט משורותיה. השוו את התגובה הבריטית לתגובה בפשיסטן כלפי גזענים יהודים: האם ידוע למישהו על סנקציה שננקטה אי פעם נגד להקות הזמר (ובראשן כנופיות האוהדים הפרימיטיבים של בית"ר ירושלים) הצורחות באיצטדיוני הכדורגל במלוא הגרון "מוות לערבים"? האם מוסדות הליכוד קראו לבירור משמעתי את הגזען והמסית בנג'י שקרניהו בעקבות אזהרתו ש"הערבים נעים בכמויות" לקלפי? שלא לדבר על רבנים הקוראים להרוג בערבים ובגויים. בישראל, הדבר הקובע הוא כלפי מי הגזענות מכוונת: כלפי יהודים – פשע נגד האנושות. כלפי פלסטינים, ערבים, מוסלמים, אפריקאים, "גויים" – זה כשר עם חותמת בד"צ. להקיא
    אגב, הואיל והערבים הם שמים – בני שם – מן הראוי שמניין התקריות האנטישמיות יכלול גם תקריות כלפי ערבים. אז יתברר ששיעור האנטישמיות בעולם בכלל ובישראל בפרט הרבה-הרבה יותר

    • ימין הגיב:

      הייתי שמח לדעת איך אתה היית מגיב אם פוליטיקאי ישראלי היה מצייר את יו"ש בתוך ערב הסעודית ומודיע שכך תפתר בעיית הפלסטינאים בעולם.

      • אמציה ברם הגיב:

        מר ימין הנכבד, אני לא ממש מבין מה הקשר בין שאלתי לדבריי, ובכל זאת אנסה להשיב: לא הייתי מגיב. אילו הייתי מגיב על כל דבר הבל שאני שומע מדי יום, הייתי עסוק אך ורק ב"להגיב" במשך 24 שעות ביממה, כולל שבתות וחגים. קח למשל את האמירה המטומטמת המושמעת שוב ושוב ושוב ולפיה צק"ל (צבא קלגסים לישראל) הוא הצבא הכי מוסרי בעולם – אמירה שאינה ראויה לתגובה. או המונח "החייל היורה" המתייחס לרוצח הנקלה אל-חושך אזריה ימ"ש ממיליציית הפןגרומיסטים "כפיר". "החייל היורה"? הקלגס הפשיסט הרוצח! ולבסוף, הבעיה האמיתית הניצבת לפני הישראלים אינה "בעיית הפלסטינאים בעולם" אלא בעיית הישראלים בישראל – כיצד נפטרים מהגזענות הפשיסטית השורשית והרצחנית שהרסה את מדינת ישראל

      • יואב הגיב:

        באמת לא שמעת על אף פוליטיקאי ישראלי שתומך בטרנספר?! להבדיל מהגברת שאה, לא מדובר בחברי כנסת זוטרים ששיתפו פוסט הומוריסטי בפייסבוק (כן, הומור לא מוצלח במיוחד, אבל עדיין הומור), מדובר בחברי כנת בכירים, שרים, שכתבו מאמרים ומצעים בו הם קוראים בגלוי וברצינות מלאה לטרנספר.

        לא שאני מנסה להצדיק את שאה, אבל כשאתה שם את מה שהיא עשתה בקונטקס של השיח הישראלי היומיומי זה נראה כמו סערה בכוס תה.

        • ימין הגיב:

          א. אני לא מכיר היםו אף פוליטיקטי בימין שמדבר על טרנספר (לעומת עשרות פוליטיקאים בשמאל שמדברים על טרנספר של יהודים).
          ב. כל פוליטיקאי שכן תומך בטרנספר מקבל התייחסות שמקבילה להיטלר.
          ג. יש הבדל בין התייחסות לסכסוך שבו אתה צד ואתה תומך בהעברת אוכלוסיה (כמו שכל הפלסטינאים תומכים בזכות השיבה שפירושה טרנספר של 5 מיליון פלסטינאים לתוך ישראל) לבין התייחסות לסכסוך שבו אתה לא צד ובמקרה מעדיף לשנע דווקא את היהודים. אם פוליטיקאי ישראלי היה מציע לטרנספר את כל האנגלים בפוקלנד ולפתור את הבעיה זה היה אולי מתקרב למה שאמרה אותה פוליטקאית.

          • יואב הגיב:

            א. "היום"? ומה על אתמול? ושלשום?
            ב. ממש, אבל ממש לא. פטרנספר היא עמדה לגיטימת בפוליטיקה הישראלית, תומכיה יכולים לא ישארו בהכרח בספסלים האחוריים… אף פוליטיקאי ישראלי לא הושעה ממפלגתו בגלל תמיכה גלויה בטרנספר. ראבאק, יש יום זיכרון לזכר הצדיק שר התירות גנדי, פייגלין היה סגן יושב ראש הכנסת וחבר הכנסת מזוז (http://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.2848312) הוא סגן שר, סגן שר בממשלה.
            ג. יש הבדל – בכל הקבלה יש הבדל. במקרה הזה אני לא בטוח מי יוצא טוב יותר (בעצם, כן, אין לי ספק מי יוצא הרבה פחות טוב, והתשובה לא תמצא חן בעינך). אבל שאלת איך הוא היה מגיב וכו'. אם הקבלות אינן לגיטימיו אלמלא אין שום הבדלת, אז על תעלה אותן.

            • תום אלקיים הגיב:

              טוב, אם שלשום אז חלקים משמעותיים השמאל הפוליטי בישראל תמך בסטאלין, רוצחי המונים שכמותם.

              טרנספר הוא פתרון, אתה יכול לקבל אותו או לא, אתה יכול לטעון שהוא מחורבן, לא מוסרי, מה שתרצה. אבל מותר להציע אותו, מותר לדבר עליו, זה לא פתרון שהומצא כאן או לא מומש במקומות אחרים. תיכף תראה איך המזרח התיכון כולו יחולק על קווים שבטיים עדתיים וטרנספרים יהיו חלק בלתי נפרד מהסיפור, כאשר טרינספרו יהודים מעזה כי חילקו את הארץ על בסיס קווים אתניים שבטיים, אתה תמכת ורקדת ברחובות. אז כלבתא, במטותא.

              ההתעקשות הביזארית של השמאל הפוליטי במערב בכלל, ובישראל בפרט לעצום עין, להקטין ולזלזל במופגן בתופעות חברתיות מכוערות ביותר, מאנטישמיות חולנית, מיזוגניה ברברית, הומופוביה רצחנית, אי הבנה בסיסית של חופש הדיבור ועד כמלא הסל.

              וכל זאת רק משום שהציבור הזה הוא אלקטורט פוטנציאלי או גרוע יותר מתוך אידיאולוגיה מופרעת. כאשר הקבוצה הזו, נתפסת יותר ויותר כפועלת במישרין כנגד האינטרסים של המדינה והעם. זו הסיבה לטראמפ, זו הסיבה המרכזית להעלמותכם הפוליטית בישראל, זו הסיבה לפגידה בגרמניה, זו הסיבה לעליית הימין בצרפת ובשוודיה. אתה והגישה המסריחה וסותמת הפיות שלימדו אותך לדקלם מתוך שנתך.

              רוצה לקח משנות השלושים, אז הנה, רפובליקת ווימאר.

              משטר רכרוכי, בוהמייני ומתרפס שלא זו בלבד שאף גרמני (מלבד מיעוט אליטיסטי פטרוניסטי) לא חש שמייצג אותו, אלא נתפס כאנטי גרמני ואנטי לאומי. הרפבוליקה הרקובה היא הסיבה המרכזית לעליית התנועה הנאצית. הרפובליקות האירופאיות הרקובות של ימינו, שלא לדבר על המשטר האמריקאי הקנוי מהדמוקרטים ועד אחרון הרפובליקנים, הם רפובליקת ווימאר.

              כמו היום גם אז, הברית האדומה-חומה, מהקומוניסטים הגרמנים ועד ריבנטרופ-מולוטוב אפשרו לסוציאליסטים הלאומיים לעלות לפרוח ולטבוח.

              שמאלנים תמיד הכשירו כל שרץ בדרך לגרדום. אם יש לנו מזל, ליברלים אמריקאיים שוב יצילו אותנו מעליית מפלצות לשלטון, רק טראמפ.

              • יואב הגיב:

                נו. אם טרנספר לערבים הוא ״פתרון״, אז גם טרסנפר ליהודים הוא ״פתרון״. אתה יכול לקבל אותו או לא, אתה יכול לטעון שהוא מחורבן, לא מוסרי, מה שתרצה. אבל מותר להציע אותו, מותר לדבר עליו, זה לא פתרון שהומצא כאן או לא מומש במקומות אחרים

                אני חייב להודות שהרבה יותר מטפשות, בורות או רשעות – צביעות פשוט מוציעה אותי מדעתי. לפחות תנסה להעמיד פנים של עקביות.

                • תום אלקיים הגיב:

                  אתה צוחק עלי נכון? יש לפחות שלושה מפלגות יהודיות בארץ שמכילות טרנספר ליהודים במצע שלהם, ועד אחת ערבית שחבריהן מדברים באופן גלוי בתמיכה בשינוי דמוגרפי חסר תקדים, קרי זכות השיבה, על מה אתה מדבר לכל הרוחות?

                  אם אתה מקבל שלא לדבר על מקדם שיח המטיף לטרנספר ליהודים בשטחים, עליך לקבל טרנפסר לפלסטינים בשטחים כדעה לגיטימית. אחרת תאלץ לשים דעתך בכפך ולהסתכן בשגעון אוטואימוני.

  10. נתן הגיב:

    באופן אירוני אפשר להוסיף שלו ראש ממשלת ישראל בינימין( "היטלר לא התכוון להרוג יהודים") נתניהו היה חבר במפלגת הליבור הבריטית הוא היה מושעה ממנה בעוון אנטישמיות

  11. עמית הגיב:

    הנתון החסר בפעלולים הסטטיסטים שלך הוא המספר הדל והמתכווץ של יהודים באירופה. יש מעט מאוד ניראות יהודית פומבית באירופה, וכאשר יש הרי שהיא לרוב מאובטחת בשוטרים וחיילים חמושים ברובי סער.

    אם נקח את ההשוואה שלך למתנחלים מול הפלסטינים, הרי ששם בחיכוך מתמיד מול אוכלוסייה הרבה יותר גדולה (3 מיליון אל מול פחות מ-2 מיליון יהודים באירופה) ובמסגרת מצב של סכסוך לאומי עקוב מדם, יש פחות תקריות מאשר תקריות של אלימות גזענית לשמה כנגד יהודים באירופה. לפי הנתון שאתה עצמך הבאת. מפליא ומדהים למדי.

    • ימין הגיב:

      לא רק זה. גם רבים מהאנטישמים בעולם הם מוסלמים ויש מעט מאוד אם בכלל יהודים באותם מקומות.

  12. אסףר הגיב:

    לגבי החלטת אונסק"ו, אני היחיד שזה נשמע לו הזוי?

    " Calls on
    Israel, the Occupying Power, to stop violations against the Waqf properties east and
    south of Al
    -Aqsa Mosque/Al
    -Haram Al
    -Sharif, such as the recent confiscations of parts of Al

    Youssefeyah cemetery and Al
    -Sawanah area by banning Muslims from burying their
    dead in
    some spaces and by planting Jewish fake graves in other spaces of the Muslim cemeteries, "

  13. תום אלקיים הגיב:

    ברוכים השבים.

    איסוף דובדבנים זו טכניקה לא רעה, אני למרבה הצער, אוהב לקרוא.

    הדו״ח של הליגה נגד השמצה מציין נידבך מעניין של הסקר, קרי, הסקר בחן לראשונה מוסלמים בנפרד מהאוכלוסיה הכללית. המספרים תיכף.

    אבל חשוב יותר, כותבי המאמר ציינו במפורש שהסקר נעשה בסמיכות לרצח ההמוני בשרלי הבדו והיפרכשר. סביר להניח שאנשים הגיבו לאירוע המזעזע קרוב לביתם ואולי מצאו קשר, אולי קטן, אולי מרפרף, בין שנאת יהודים לרצח המוני של צרפתים, זו לא תהיה הפעם הראשונה שזה קרה בהסטוריה הצרפתית.

    הגלב אוקהם יעדיף כנראה את ההסבר שלהם למספרים על ההסבר הקלוש ומאד נח שלך. אבל אפילו אם אתה לא, מן הראוי לציין את ההסבר החלופי שניתן במאמר, לנתונים שהם הפיקו ושאתה מצטט.

    בנוגע לסטטיסטיקה המופלאה אני ממליץ בחום על ספרו של ג׳ון אלן פאולוס, אינומרסי.

    כמובטח, המספרים לגבי האוכלוסיה המוסלמים ביחס לציבור הכללי בצרפת וגרמניה.

    צרפת, שישים ושמונה אחוזים בקרב מוסלמים לעומת שבעשרה באוכלוסיה הכללית.

    גרמניה, חמישים וששה אחוזים בקרב המוסלמים לעומת ששעשרה בציבור הכללי.

    מספרים מעודדים אין ספק.

    האנישמיות אינה בעיה של יהודים, זה מה שאתה והחברים שלך בלייבור מפספסים ועל כך תשלמו באי-רלוונטיות פוליטית.

    אנטישמיות היא הקנרית במכרה, נחליאלי לאביב ערבי. הצרפתים הלא מוסלמים הבינו ב2015 שהקנרית שרה את שירת הברבור. והם, ובכן, הם שרלי.

    • תום אלקיים הגיב:

      תיקון קטן, ארבעים ותשעה אחוזים בקרב מוסלמים בצרפת.

      שישים ושמונה זה בבלגיה לעומת עשרים ואחת באוכלוסיה הכללית, אני מוכן להסתכן ולנחש שהמספרים לאחר הפיגועים בבלגיה ירדו באוכלוסיה הכללית באופן משמעותי מאד. נחכה ונראה.