החברים של ג'ורג'

האם שרת המשפטים היא ניאו נאצית?

אני מניח שעל “חלאה” אין כל כך ויכוח. אבל האם איילת שקד היא ניאו-נאצית?

אתמול (ב’) רעשה הארץ: מרצה באוניברסיטה העברית, עופר כסיף, פרסם סטטוס שבו כינה את מי שבעוונותינו מכהנת כשרת המשפטים, איילת שקד, “חלאה ניאו-נאצית.” כסיף, ייאמר לשבחו, סירב לחזור בו מאמירותיו. ועל כן עלינו לבחון אותן: האם איילת שקד היא חלאה ניאו-נאצית?

החלק של ה”חלאה” פשוט למדי. התשובה היא בעליל כן. שקד מתקיימת מהפצת שנאה. בשנת 2014, בעודה סתם חברת כנסת, היא פרסמה סטטוס שבו טענה שמוסלמים הציתו בית קברות יהודי. זה היה שקר מוחלט, כמקובל אצל שקד, ותוך זמן קצר היא נאלצה למחוק את הפוסט ולפרסם הכחשה מגומגמת, שהעלימה את עלילת הדם שלה. שימו לב לזמן: תחילת יולי 2014, לפני צוק איתן אבל אחרי רצח שלושת הנערים ורצח אבו ח’דיר. הכל רותח, ולאיילת “ישראל שלי” שקד בוער לשפוך דלק על המדורה.

שקד לא למדה את הלקח, ובאוגוסט 2015 – בשלב הזה היא כבר שרת המשפטים, צריך להזכיר – היא פרסמה סרטון שבו, לטענתה, רואים “פליט סודני תוקף נערה בלב תל אביב.” גם כאן, הזמן חשוב: יום לפני שבג”צ – השפיץ של הפירמידה המשפטית ששקד לכאורה אמונה על הגנה עליה – פרסם את החלטתו בגרסה השלישית של חוק מחנות הריכוז לפליטים. וגם הפעם, שקד פרסמה עלילת דם: הסרטון שלכאורה נלקח מ”לב תל אביב” צולם בכלל בטורקיה. שקד העלימה אותו, אבל לא מסרה דין וחשבון על ההתנהלות הזו.

את הקריירה שלה, נזכיר, התחילה שקד בהפצת תמונות הסנאף של משפחת פוגל. מועצת יש”ע לא רצתה ללכלך את הידיים שלה בחומר הזה, אז הזרוע למבצעים מלוכלכים שלה – “ישראל שלי” של איילת שקד – לקחה על עצמה את המשימה.

בקיצור, איילת שקד היא מפיצת שנאה סדרתית, וככזו הכינוי “חלאה” בהחלט במקומו. אבל האם שרת המשפטים של ישראל היא ניאו נאצית?

זו שאלה לא פשוטה שהגיע הזמן לנהל בה דיון פומבי. אני סבור שכן, אבל יכול להיות שאנשים הגונים יחשבו אחרת. הבה נציג את מיצג התביעה מס’ 1.

בראשון ביולי 2014 פרסמה שקד סטטוס בחשבון הפייסבוק שלה. הזמן – יום לפני רצח אבו ח’דיר. שקד מחליטה לפרסם מאמר שאורי אליצור – התומך בטרור יהודי שנשכר על ידי בנימין נתניהו לכתיבת נאומים – גנז, לדבריה, תריסר שנים קודם לכן. אפשר היה לטעות ולחשוב ששקד רוצה לחלוק כבוד אחרון לאליצור, שאכן מת מוקדם יותר באותה השנה, אבל אליצור מת ב—22 במאי, כמעט חודש וחצי לפני ששקד העלתה באוב מאמר גנוז שלו והפכה אותו לשלה.

למה עורר הפוסט הזה של שקד סערה? כי הוא כלל את הטקסט הבא:

“ובמלחמה שלנו זה נכון שבעתיים, כי חיילי האוייב מסתתרים בתוך האוכלוסיה ורק בגלל תמיכתה הם יכולים להלחם. מאחורי כל מחבל עומדים עשרות אנשים ונשים, שבלעדיהם הוא לא היה יכול לחבל. […] עכשיו זה כבר כולל גם את האמהות של השאהידים, ששולחות אותם לגיהינום בפרחים ונשיקות. הן צריכות ללכת בעקבות בניהן, אין דבר צודק מזה. הן צריכות ללכת, וגם הבית הפיזי שבו הן גידלו את הנחש. אחרת יגדלו שם נחשים קטנים נוספים.”

יש כאן מה שנראה בעליל כמו קריאה לרצח עם. לאורי אליצור היה מספיק שכל לגנוז את המאמר הזה. לשקד בער משהו לפרסם אותו דווקא בתחילת יולי 2014.

כמובן שכרגיל, כאשר פרצה הסערה שקד מחקה את הפוסט. אבל הוא נשמר.

אז, שוב: בשיא המתח, כשכל אדם שפוי היה מנסה להוריד את הלהבות, איילת שקד מפרסמת קריאה שנשמעת מאד כמו קריאה לרצח עם. היא תולה את הקריאה הזו באורי אליצור, אבל נאלצת להודות שהוא עצמו גנז את המאמר ובכל מקרה, מדובר במשהו ש(לא) פורסם לפני 12 שנים.

אז האם איילת שקד היא ניאו נאצית? לא יודע, אבל אם המשמעות של “ניאו נאצי” היא “אדם שמחזיק בדעות כמו-נאציות לאחר הוצאתה אל מחוץ לחוק של המפלגה הנאצית”, אז איילת שקד דומה באופן חשוד להגדרה הזו. זה ודאי לא נעים, אפילו מביך, אבל אם זו המציאות, צריך להצביע עליה.

אגב, יש עוד נקודה שראוי לציון. לאחרונה, הביעה שקד תרעומת על כך שסרטון חתונת הדמים של נערי הגבעות שודר בכלל. זה לא עושה לנו טוב בעולם, אמרה שרת המשפטים.

את יודעת מה, איילת? יש עוד דברים שעושים לנו לא טוב בעולם. למשל, נאום בפרלמנט האירי שבו מצטטים את שרת המשפטים הישראלית קוראת למה שנשמע באופן חשוד כמו רצח עם. הנה, כאן, תראי. דקה 4:24 והלאה.



ספרי לי עוד, איילת, על גרימת נזק בחו”ל. אבל לפני זה, ברשותך, רק תשובה לשאלה אחת: האם את ניאו נאצית?

הערה מנהלתית: הכתיבה בבלוג הזה נעשית ללא תשלום, והיא מצריכה זמן ומאמץ ניכרים. אם אתם מעריכים את מה שנכתב כאן, אודה לכם אם תוכלו לתרום לקרן הבעת הרצון הטוב והתודה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

54 תגובות על ”האם שרת המשפטים היא ניאו נאצית?“

  1. אורי ג הגיב:

    יש הבדל בין ימין רדיקלי שמפלרטט עם פשיזם לבין ניאו-נאציזם פרופר. גם בארה״ב ובאוסטרליה ביצעו ג׳נוסייד ודיברו בעדו. ניאו-נאציזם כולל עוד גורמים כמו תפיסה של עליונות גזעית, התנהלות מהפכנית מחוץ למסגרות הפורמליות. מהבחינה הזו בנצי גופשטיין כן עונה על ההגדרה, אבל לא שקד

    • ygurvitz הגיב:

      תשובה לגיטימית, וכאמור אנשים הגונים יכולים להתווכח על השאלה הזו.

      עכשיו נשמע את התשובה הזו מאיילת שקד ועוזריה.

  2. טל קופל הגיב:

    אתה חמוד 🙂 באמת…

    ז"אאתה ניאו-חמוד, פרוטו-חמוד. חמודי, ניאו-חמודי.

    אם היית שולט היית מיישם כאן חמודיזם חברתי ולאומי 🙂 🙂

  3. עופר כסיף הגיב:

    יפה כתבת. חסר דיון אודות משמעות הניאו נאציזם עצמו, אבל ניחא. עלה והצלח!

  4. שמואל פריד הגיב:

    ש עוד אספקט נאו-נאצי בממשלה הנוכחית. הכחשת שואה. גם הניאו-נאצים וגם נתניהו מעוותים את השואה לצרכים פוליטיים עכשווים. להזכירנו, נתניהו טען שהרעיון ל"פתרון הסופי" הגיע מהמופתי, כשכבר מיליון יהודים היו מתים, לטבייה היתה "נקייה מיהודים", ותאי הגזים היו בהקמה. כלומר נתניהו לפחות 1/6 מכחיש שואה גמור. וכל הקואליציה מצביעה בו אמון. לפחות שישים-ואחד מתנהגים כמו ניאו-נאצים – מילה מדוייקת. אם רבע מזה היה קורה בספרד למשל היינו הופכים עולמות, בצדק. יש בממשלה אלמנטים רבים שחופפים לנאו-נאצים באירופה בימינו. ושיתבעו אותי.

  5. יואב הגיב:

    תקן אותי אם אני טועה, אבל נראה לי שסיכום של הפוסט יהיה: שרת המשפטים מתנהגת ככה וככה – אם נסכים שמי שמתנהג ככה וככה הוא ניאו נאצים המסקנה המתבקשת היא ששרת המשפטים היא ניאו נאצית.

    אמנם זאת מסקנה הגיונית, אבל אתה יכול להכיל אותה לגבי כל שילוש של {שרת המשפטים, ככה וככה וניאו נאצי}, למשל, יוסי ג. כותב בחברים של ג'ורג', אם נסכים שמי שכותב בחברים של ג'ורג' הוא שרברב המסקנה המתבקשת היא שיוסי ג. הוא שרברב. גם כאן, המסקנה נכונה, למרות שברור מנותקת מהמציאות.

    על מנת לשכנע אותנו ששרת המשפטים היא ניאו נאצית אתה צריך להתחיל מההגדרה של ניאו נאצית, להוכיח לנו שהיא הגדרה תקפה (ז"א שהיא באמת ההגדרה המקובל לניאו נאצים ושהיא באמת מבדילה בין מי שאנחנו קוראים לו ניאו נאצי למי שלא), ורק אז להראות לנו ששרת המשפטים באמת עונה להגדרה הזאת.

    לא השתכנעתי – ה"ניאו נאצי" היא סתם קישוט לפוסט שתוקף את שרת המשפטים, וחבל משום שהוא הופך טיעונים שהיו יכולים להיות די חזקים לחסרי משמעות לחלוטין.

  6. נתן הגיב:

    בניגוד לפעמים קודמות שבהן כל התבטאות של איש שמאל (גרבוז , קוטלר)גררה ריצה מבוהלת של כל הפוליטיקאים מהמרכז ושמאלה לגנות לכעוס ולהסתייג , נדמה לי שהפעם יש סוג מסוים של מתינות.

    אולי אני טועה אבל נדמה לי שיותר ויותר אנשים שאינם תומכים בשלטון מתחילים להבין שהם בסכנה אמיתית בין אם לחייהם ממש ובין על עצם יכולתם להתנהל ולהתבטא בחופשיות .

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      חוץ ממר הרצוג שבזריזות האופינית גינה את הדברים שמא ידבק בו רבב.

  7. תום אלקיים הגיב:

    הגדרת השנה, ניאו נאצי הוא, ״אדם שמחזיק בדעות כמו-נאציות לאחר הוצאתה אל מחוץ לחוק של המפלגה הנאצית״. כמובן שנשארת השאלה מהם עמדות ״כמו נאציות״ התשובה פשוטה כמובן, התשובה פשוטה, עמדות כמו נאציות הן עמדות בהן מחזיקים ניאו-נאצים. ברור.
    מן ההגדרות האלו ברור שאיילת שקד ניאו נאצית, שהרי היא מחזיקה בעמדות כמו נאציות כמו כל הניאו נאצים. למעשה, אם נחדד את ההגדרה של ניאו נאצי, אפשר לאמר בדרגה גבוהה של ביטחון שעמדות ניאו נאציות הן עמדות בהן אוחזת איילת שקד ולהיפך.

    אני אגיד לך מה מביך גורביץ, הפוסט הזה מביך. התגובה של הפרופסור מביכה, העובדה שאיש אקדמיה מקלל כאחרון אוהדי בית״ר את שרת המשפטים היא יותר ממביכה, היא מעוררת רחמים. וכל זה בשל חוק הנהוג בגרסה חמורה יותר ברבות ממדינת המערב, כולל מולדתם ההסטורית של הנאצים.

    אמרתי כבר, כדאי לשנות את הסלוגן של הבלוג ל״מעקב אחר קריסתו המנטלית של השמאל התלאביבי.״

    • ygurvitz הגיב:

      מהן עמדות כמו-נאציות? למשל, התפיסה שיש עם נבחר שתפקידו לשעבד את העמים האחרים או להשמיד אותם. למשל, שמותר במלחמה לעשות הכל, כולל להרוג בני משפחה של לוחמים ולהרוס את בתיהם, כי לא פרטים נלחמים אלא אומות ואין הבחנה בין לוחם ולא-לוחם. למשל, שהומוסקסואליות היא סטיה מסוכנת שיש להרחיק מהציבור. למשל, שלמדינה מותר להפלות בחקיקה בין השייכים לקהילת הדם ובין אלו שלא.

      אתה יודע. עמדות שנאצים החזיקו בהן. כפי שמחזיקה בחלק מהן, על פניו וכפי שםורט בפוסט, שרת המשפטים.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        שקד טענה שתפקיד העם הנבחר הוא לשעבד את העמים האחרים או להשמיד אותם? יש לזה מקור?
        לגבי היחס לאוכלוסיות עוינות, ישראלים אוהבים להתלהם (לא רק שקד), ובעצם, לא רק ישראלים. דונלד טראמפ הוא קשקשן פופוליסט, אבל הוא נהנה מלא מעט תמיכה ציבורית. אני סולד ממנו ומדעותיו, אבל לא הייתי קורא לו ניאו-נאצי. על כל פנים, אם נחזור למדינתנו המזרח-תיכונית, מאז אמצע שנות ה-80 היא ששה להילחם הרבה פחות. בנט ושקד לא הצליחו לשנות את הטרנד הזה, ונתניהו כנראה גם אינו רוצה לשנות אותו.
        הומוסקסואליות? זו נחשבה לסטייה, מסוכנת פחות או יותר, ברוב החברות האנושיות מאז ראשית הכתב (מה היה לפני כן, אנחנו לא ממש יכולים לדעת). היחס הזה השתנה בחלק מהעולם ב-50 השנים האחרונות, וטוב שכך, אבל להגיד שכל מי שרואה בהומוסקסואליות סטייה הוא ניאו-נאצי זה חסר משמעות.
        גילוי נאות: אינני תומך בשקד, ואני מקווה שהיא תלך הביתה כמה שיותר מהר, לגדל פטרוזיליה או משהו. אבל הפוסט של גולדבלום את כסיף והרעש סביבו מזכירים את העצה של מארק טוויין לא ליאבק עם חזיר: במאבק כזה, שני הצדדים מתלכלכים, אבל החזיר נהנה מכך.

        • מני זהבי הגיב:

          זה הייתי אני.

        • Z הגיב:

          אם בוחנים את דברי שקד בפוסט הכי קיצוני שלה, הרי שלמרות נקודות דמיון רבות, לא מדובר בניאו נאצית, אלא "רק" בפושעת נגד האנושות המתירה במפורש דמם של נשים וילדים. מתוך הפוסט:

          "…וכל מעניקי הכבוד והתמיכה המורלית. כולם לוחמי האויב וכולם דמם בראשם. עכשיו זה כבר כולל גם את האמהות של השאהידים, ששולחות אותם לגיהינום בפרחים ונשיקות. הן צריכות ללכת בעקבות בניהן, אין דבר צודק מזה. הן צריכות ללכת, וגם הבית הפיזי שבו הן גידלו את הנחש. אחרת יגדלו שם נחשים קטנים נוספים".
          הסיכול לא יכול להיות ממוקד. ככה זה במלחמות. מה שממוקד לא מסכל ומה שמסכל לא ממוקד. לא אנחנו פתחנו במלחמה הניבזית הזאת ולא אנחנו יכולים לסיים אותה. המפתחות להפסקת אש בידיים של בני העם הפלשתיני. אנחנו יכולים רק לחרוך להם את האצבעות עד שירצו להשתמש בהם".

          היא לא ניאו נאצית לטעמי מכיוון ש"חריכת אצבעות" אינה "פתרון סופי". אבל קיימות נקודות דמיון מטרידות בפרקטיקה וברטוריקה. למשל, דהומניזציה של עם אחר – עכברושים אצל גבלס, נחשים אצל שקד. למשל, במישור הפרקטי, סימון "אחרים" בתלאים על מנת לזהותם כאויבים.

      • תום אלקיים הגיב:

        העובדה שיש עם שנבחר בידי האל היא תפיסה תאולוגית יהודית, משמעות הבחירה היא עניין לתאולוגים, בכל מקרה זו תפיסה שקדמה לנאציזם בכמה אלפי שנים, כך שאפשר להגיד אם תרצה שהנאצים הם ניאו-יהודים, לא בטוח שאתה רוצה להחזיק בעמדה הזאת, היא לא משתלבת טוב עם ״הגון״ או ״חכם״.

        לעומת היהדות האמונית, התפיסה הנאצית היא שיש חלוקה לגזעים בקרב המין האינושי. ודוק, זו הבחנה ״מדעית אמפירית״ ולא אמונית. מכאן, קצרה הדרך אל המסקנה המדעית של התאורטיקנים הנאצים שאפשר וצריך להשביח את הגזע האינושי האיכותי כאקט פוזיטיבי פרוגרסיבי ולשרוף את הזיבורית כאקט היגייני. איילת שקד לא אוחזת בשום מימד של התפיסות הנבערות הללו, ומן הסתם לא במסקנות האופרטיביות הנובעות מהן.

        בבקשה לא לעשות פינקוושינג לאמירה של הפרופ׳. הוא לא התכוון להומואים בשום אספקט של דבריו, גם אתה לא. התנגדות לנישואים של להטבי״ם היא מפגרת, אבל לכנות את האוחזים בה נאצים זו לא עמדה של הקהילה הלהטבי״ת או של שום אדם הגון שאני מכיר. אני לא מבין מדוע צריך לנצל את המאבק הלהטב״י לצרכי שטיפה של השמצות היסטריות מצד אקדמאים המכנים עצמם אינטלקטואלים שמאלנים, אבל מתלהמים כאחרון הגופשטיינים בכיכר החתולות.

        אתה יודע מה עד אהבו הנאצים לעשות, תעמולה פראית נטולת הקשר המציירת אנשים כמסוכנים, אפלים ושאינם ראויים לתפקידים רשמיים, בעיקר יהודים או יהודיות.
        אם הייתי פרופסור באקדמיה הישראלית החד-עורית, חד קולית והכל כך משמעממת ופלקטית עד הייתי חושב שאנשים שעושים זאת הם ניאו-נאצים. מזל שאני לא.

    • נתן הגיב:

      "חוק הנהוג בגרסה חמורה יותר ברבות ממדינת המערב"?

      לא מדויק

      איסור או הגבלה על מימון זר לארגונים חברתיים או פוליטיים קיים אך ורק באפגניסטן, סעודיה, עיראק, מולדובה ,אריתריאה,זימבבווה, רוסיה ואוזבקיסטן

      לפי מיטב ידיעתי אף אחת מהן אינה מדינה מערבית.

      • תום אלקיים הגיב:

        נתן, חבל שאתה לא בודק. להלן מידע ממכון המחקר של כנסת ישראל על חוק סוכן זר בארה״ב, מדינה מערבית להבנתי.

        ככלל, חובה על סוכן זר, קרי מי שפועל בארה"ב בעבור גוף זר, להירשם במשרד המשפטים. במסגרת הרישום מחויב הסוכן בגילוי מידע מפורט על מי שפועלים במסגרת הגוף הזר שהוא מייצג, מקורות המימון שלו ואופן השימוש בכספים שקיבל.

        על חומר שהסוכן הזר מפיץ צריכה להופיע באופן בולט הצהרה שהמידע מופץ בשם הגוף הזר, בציון שמו של גוף זה. עותק מחומר זה יש להעביר בתוך 48 שעות למשרד המשפטים.

        בכל שיחה שהסוכן הזר מקיים עם גורם בממשל, ובכלל זה בשיחותיו עם חברי הקונגרס, חובה על הסוכן להבהיר לבן-שיחו כי הוא פועל בשם הגוף הזר.

        כל סוכן זר שמעיד לפני ועדה של הקונגרס חייב להמציא לוועדה עותק מהצהרת הרישום האחרונה שהעביר למשרד המשפטים.

        חובה על הסוכן הזר לשמור רישומים של כל פעילותיו ולאפשר לשר המשפטים לבדוק אותם.

        מיהו "סוכן זר"?
        1. אדם הפועל בארה"ב כסוכן, כנציג או כעובד של גוף זר, אדם הפועל לפי הוראה, בקשה, הנחיה … או ממומנות או מסובסדות, באופן מלא או חלקי, על- ידי גוף זר.

        ומהי ההגדרה של "הפעילות"?
        פעילות שאדם מתכוון להשפיע באמצעותה או מאמין שתשפיע על סוכנות או על פקיד של ממשלת ארה"ב, וכן פעילות כאמור המכוונת להשפיע על הציבור בארה"ב לנקוט עמדה כלשהי בכל הקשור להסדרים של ענייני הפנים או מדיניות החוץ של ארה"ב, ועוד. "

        העוברים על החוק צפויים לעונש עד חמש שנות מאסר ו/או קנס, ואם הגורם הזר שהם מייצגים הוא ממשלה זרה עונשם עשוי להגיע אף לעשר שנות מאסר"

        יש מקבילה בחוק הגרמני למשל, תנסה גוגל.

        • נתן הגיב:

          הי תום

          ראשית התקדמנו .
          אני שמח שירדנו מ "מרבית מדינות המערב" ל ארה"ב. (בגרמניה או כל מדינה אירופאית אחרת לא היו מעיזים אפילו להציע חוק כזה)

          החוק בארה"ב אינו דומה במאום למה שמציעים פה – לדגמה הוא אינו מתייחס כלל למדינות אלה לכל מי שאינו אזרח ארה"ב או פועל תחת חוקים אמריקאים והוא בחזקת "סוכן זר" שמחויב להודיע זאת לגבי כל תעמולה שהוא עושה – לדגמה אם היה חוק כזה בישראל הרי שעל גבי העיתון "ישראל היום" היה צריך להיות רשום "מופץ על ידי סוכן זר".

          הנה מידע שיוכל לעזור לך –

          http://www.actuali.co.il/%D7%94%D7%97%D7%95%D7%A7-%D7%9C%D7%94%D7%92%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%95%D7%9C%D7%90-%D7%A0/

          שים לב במיוחד לשני סעיפים הסעיף שעוסק בחוק דומה במדינות אחרות והסעיף שעוסק בארה"ב.

        • אביבית הגיב:

          בסדר שיעתיקו את החוק כלשונו ……אההה 'גופים זרים' שתורמים לימין לא נחשב ..חח
          יש לך בעייה רצינית גם בהשוואות וגם בהבנת הנקרא באופן כללי.
          ובין היתר המוקש הוא בקביעות 'ייצוג' ו'פעילות בהוראת'.
          והכי הכי לא לשכוח -אדם זר (!)ממן כאן עיתון חינמי (בהון עתק!)מתוך מטרה ברורה (!)להתערבות פנימית מאוד מאסיבית ומאוד מסויימת .
          ועוד אגב קטן -כל אדם/אירגון שיואשמו כאן כ'סוכנים זרים' -יצביעו על מדינה מסויימת כמפעילתם (חח)

        • יצחק שפאץ הגיב:

          ארגוני זכויות האדם שמדינות במערב-גרמניה, ארה"ב- מעניקות להם תמיכה, אינן מייצגים את אותן המדינות. הם אינם עושים תעמולה לטובת אותן מדינות ולכן גם אינן יכולות להיחשב כסוכנים של. לכל היותר כסוכנים של זכויות אדם. די פשוט.

        • יצחק שפאץ הגיב:

          ארגוני זכויות האדם שמדינות במערב-גרמניה, ארה"ב- מעניקות להם תמיכה, אינן מייצגים את אותן המדינות. הם אינם עושים תעמולה לטובת אותן מדינות ולכן גם אינן יכולות להיחשב כסוכנים של. לכל היותר כסוכנים של זכויות אדם. די פשוט.

      • תום אלקיים הגיב:

        אגב, לא הבנת את החוק. כדאי שתפסיק להיזון רק מהבלוגוספירה השמאלית. החוק מסדיר רישום וזיהוי של סוכנים הפועלים במימון מדינות זרות, המשכורות ימשיכו להגיע.

    • ליברל הגיב:

      וואו זה היה איש קש מהחלשים שנראו. יפה שהצלחת להביס אותו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      זה מביך?
      מה שמביך זה שראש הממשלה אומר בתגובה רשמית על עובדת לשעבר במעון "הגיע הזמן שתמצא לעצמה חיים". זה מביך!

  8. סמולן הגיב:

    אני מוכן להמר שעופר כסיף מכיר ניאו נאצים. ואני מוכן להכפיל: נראה שהאמירה די אגבית, ומשקפת נקודת מבט של משכיל מערבי קונטפוררי, ולא יהודי. מישהו שמביט על מגולחי ראש בבוז ולא בפחד. במובן הזה, שאין לו קשר לנאציזם, איכשהו אפשר להבין את הביטוי. הוא מכוון אולי לומר ששקד בורה, פופוליסטית, ואין לה מושג אילו כוחות חברתיים היא ממנפת.

    • אביבית הגיב:

      למה אתה חושב שהיא לא מודעת?
      הפאשיזם הלאומני שהיא מתרגמת לחקיקה ,בשם מחנה שלם, נחשב בעיניהם למודל פטריוטי רצוי ונחשק.

  9. ג'יימס הגיב:

    למה היא לא ניאו נאצית?

    אם הייתה סתם גזענית היתה מפלה אותם לרעה, לא מעבירה תקציבים, מעקבת אישורי מעבר. אבל זאתי רוצה להרוג אותם בגלל שיוך אתני.

    אז היא כבר עברה את שלב הגזענית, אמנם חסרים לה זיהויים נאצים אבל בספר שלי להרוג בגלל שיוך גזעי זה ניאו נאצי לחלוטין כמו KKK, דאעש ועוד חולירות.

    • אריק1 הגיב:

      נו באמת, במאמר הזה נאמר שצריך להרוג גם את האמהות של המחבלים מתוך הנחה שהן עודדו את בניהם, אני חושב שזה פשע לנהוג כן אבל זה ממש לא רצח עם ולא קרוב לזה.

      הערה צדדית: גם מי שכן רוצה להשמיד את הפלסטינים (ואני לא רואה שום סיבה לחשוב ששקד כזו) הוא לא ניאו-נאצי בעיני מכיוון שהייחודיות בנאצים היה הרצון להשמיד עמים שלא נלחמו בהם, אחרת גם חלק מהאמריקאים הראשונים הם פרוטונאצים ובאופן כללי אין חשיבות מיוחדת לנאצים.

      • נועם א"ס הגיב:

        "האמריקאים הראשונים" (חלק?), כלומר הקולוניאליזם האירופאי באמריקות, היו פרוטו-נאצים. מה השאלה בכלל. מרבית הקולוניאליזם הלבן היה פרוטו-נאצי, כולל תיאוריות גזע מפותחות, יוגניקה ומה שאתה לא רוצה. כולל הפיילוט של רצח-עם פרופר בנמיביה ע"י הגרמנים עצמם ב-1906 (שהסתיים בהצלחה מפוארת). וכולל זה שגם הנאציזם בפני עצמו היה הצטברות של מגמות שנבעו ישירות מהקולוניאליזם האירופי, בתהליך שבו הגרמנים שפיגרו אחרי אנגליה, צרפת וכו' במיצוי מימוש העליונות הלבנה שלהם, הגיעו למסקנה שדופקים אותם וכך הפיקו לקחים (מושג "מרחב המחייה", בין יתר מרכיבי היסוד של הנאציזם, נבע ישירות מהעלבון על ההתפשטות הטריטוריאלית המרשימה והרווחית של השכנות ממערב). פרוטו-נאציזם אול דה וויי דאון

        • אריק1 הגיב:

          אני לא חושב, הנאצים התייחדו לעומת הקולוניאליזם בכך שראו בהשמדת היהודים מטרה לעצמה למרות שאלו לא איימו עליהם ולא מנעו מהם לכבוש ארצות. זה מתבטא במובהק בכך שהשמידו את היהודים גם אחרי שאלו כבר הפכו לעבדים במחנות הריכוז, בעוד היה יותר משתלם לתת להם תנאים שיאפשרו להם לחיות ולעבוד לאורך זמן.

          אמרתי חלק מהאמריקאים הראשונים כי הבנתי שהשמדת האינדיאנים לא הייתה משהו שיטתי ורציף שקרה בכל המקומות אלא משהו שקרה בכמה אירועים נפרדים ולא הכרחי שכל או אפילו כמעט כל המתיישבים תמכו בו, אבל אני לא בקי בהיסטוריה של אותה תקופה.

          • נועם א"ס הגיב:

            הנאצים התייחדו גם במדיניות שיטתית של "טיהור" החברה מנכים ומהומואים, עניינים שככל הידוע לי לממסדים הקולוניאלים השונים לא היה שום עניין לגביהם. ואולם דובר על פרוטו-נאציזם, כלומר על מבנים פוליטיים-אידיאולוגיים-ארגוניים שבהם ניתן למצוא שורשים מובחנים של מה שלבסוף, בתהליך היסטורי מורכב ורב-שכבות, התפתח לכדי הנאציזם. אני טוען ששורשיה הרעיוניים, האידיאולוגיים וגם היישומיים של התכונה המהותית של הנאציזם, והיא *ההבנייה המדעית-רציונליסטית* של העליונות הגזעית ותורת הגזע שלהם, נעוצים ברעיונות ופרקטיקה של הופעת הקולוניאליזם האירופי, שבו לראשונה מבנים פוליטיים של אימפרייליזם, אדנותיות ושעבוד זכו לנימוקים ולתיקוף מדעי, אשר ממנו שאבו את הצדקותיהם ושיטותיהם הפוליטיות (כולל השמדת עמים) י

            • מני זהבי הגיב:

              הטענה שלך דומה לטענה ששורשיה של החברה החרדית בימינו (להבדיל) נעוצים ברעיונות ובפרקטיקה של ישיבות בבל והגליל במאות הראשונות לספירה.
              יש בזה מידה מסוימת של צדק, אבל ההבדלים גדולים ומשמעותיים בהרבה. (אפשר להתחיל מזה שהרוב המוחלט של תלמידי הישיבות בעת העתיקה המאוחרת היו חקלאים, בעוד שתלמיד ישיבה מצוי בימינו לא יבדיל בין מחרשה למשדדה.)

              • נועם א"ס הגיב:

                הדיונים הסכולסטיים האלה די מיותרים. ערך של טענה כלשהי, נגיד בהיסטוריה, נמדד לפי האופן שבו היא מקדמת את הבנתנו לגבי תופעה היסטורית כלשהי (בהנחה שהטענה מבוססת על נתוני אמת). ככל הידוע לי מרכיב עצום מתוך מנהגי היומיום של החברה החרדית מבוסס על תקנות שהותקנו בישיבות בבל והגליל, ועל בסיס של פחות או יותר אותה "אתיקה", אז אני לא רואה למה לטעון שזה אינו המצב. נכון שבמקרה הזה הפער הכרונולוגי של מעל 1500 שנה בין שתי החברות מכתיב הבדלים נסיבתיים גדולים, אבל זה פשוט פער נסיבתי, לא אידיאולוגי ולא מהותי – בישיבות בבל והגליל גם לא התניעו את המכוניות שלהם בדלק, אבל זה לא היה בגלל שהם העדיפו סולר.
                בניגוד לדוגמת הישיבות, הנאציזם צמח ישירות מתוך המרחב הקולוניאליסטי האירופאי, לכל הפחות כרונולוגית. במקום עולם הישיבות בעת העתיקה והנוכחית, לטעון לאי-קיומו של קשר מתבקש בין הנאציזם והקולוניאליזם יהיה הרבה יותר דומה לטענה על האימפריה הרומית, שכופרת בחשיבות העולם ההלני שקדם לה כמרכיב מרכזי בנביעתה. טווח הקשרים הטקסטואליים, האידיאולוגיים והפרקטיים בין שתי התופעות – הקולוניאליזם והנאציזם – הוא ענק וקל מאוד להצגה, בפרט כשמדובר בהיבט מאוד מסוים שלדעתי הוא המהותי ביותר להבנת *הייחודיות* של תופעת הנאציזם בכללה. אפשר לדוגמה להציג את המושג "קולוניאליזם פנימי" שטבע פרנקו (בן-ברית של היטלר) לתוכנית ההשתלטות שלו על ספרד, אשר אליה פלש מהקולוניה במרוקו שעליה השתלט קודם, כמעין נוסחה שנועדה לשחזר את אופן ההשתלטות על הקולוניה גם ב"מולדת האם" (ושהצליחה). י

                • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                  אבל לגרמניה ב-1933 לא היו קולוניות.

                  • נועם א"ס הגיב:

                    הקולוניות הגרמניות "נלקחו" מגרמניה ע"י המעצמות הקולוניאליות האחרות בהסכמי וורסאי. על הקשר בין ההסכמים האלה לעליית הנאציזם אני לא אטרח לפרט.
                    בכל אופן הטענה היא על הקולוניאליזם כמגמה אירופאית כללית ולאו דווקא גרמנית ספציפית, בעלת מאפיינים של (בין היתר) חלוקה מעמדית-גזעית לעמי-אדונים ועמי-עבדים. (וספציפית יותר נטען שגרמניה פיגרה אחרי המעצמות המערב-אירופאיות בתחום, דבר שהיווה בפני עצמו היבט של הרציונליזציות שעליהן התבססה המחשבה והפרקטיקה האימפריאלית הנאצית) י

  10. קראתי בעיון את המאמר . לעניות דעתי היא לא ניאו נאצית , ואין צורך לעשות זילות של המושג " ניאו נאציזם". היא אשה מסוכנת וחשוכה , מקארטיסטית , לאומנית שנגועה בצביעות והתחסדות ( כמו הקוזאק הנגזל). צריך להילחם בה במישור הפוליטי / דמוקראטי ולא להעצים חשיבותה.

  11. יניב הגיב:

    האם בקרוב נגור על מאדים? לא. האם פלאפון בן 800 שנה הוא הוכחה למסע בזמן? לא. האם שרת המשפטים היא ניאו נאצית? לא. בצהובונים כמו בצהובונים, כאשר בכותרת נשאלת שאלה, התשובה היא אוטומטית "לא".

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לי היא מזכירה את כריסטינה ריצ'י במשפחת אדמס

  13. גיל ב' הגיב:

    יש לי תחושה שאצל רבים מהמגיבים פה המשמעות של "ניאו נאצי" היא נאצי לכל דבר רק בימינו אלה. כלומר אתה לא יכול להיות ניאו נאצי אם אתה לא מתכנן מחנות השמדה וחוזר במדויק על כל מעשה שנעשה ע"י הנאצים המקוריים. נראה לי שההגדרה המקובלת באירופה היא הרבה יותר מקילה. מפלגה לא צריכה לקרוא להשמדה פיזית של עמים שלמים כדי שתיחשב ניאו נאצית. אני לא יודע אם איילת שקד היא ניאו נאצית או "סתם" קרובה באופן מסוכן לפאשיזם. אני לא בטוח שזה באמת משנה. מה שהיא, מספיק גרוע מבחינתי. זה קצת מזכיר לי, את הויכוח אם ישראל היא מדינת אפרטהייד או לא. כאילו אם לא נשחזר פה במדוייק את המצב שהיה בדרום אפריקה הכל בסדר.

    • אריק1 הגיב:

      מה שאתה מציג כהגדרה המקובלת באירופה היא הגדרה די טיפשית בעיני, למה לקשר כל גזענות או אפילו כל גזענות שגורמת התייחסות לעמים/גזעים מסוימים כחשובים פחות דווקא לנאציזם?
      זה כמו לומר על מישהו שהכה כמה אנשים שהוא ג'ק המרטש החדש

      • גיל ב' הגיב:

        זאת אומרת שאם נניח הרגת רק שני אנשים, אז הכל בסדר כי אתה לא ג'ק המרטש? הקישור לנאצים נובע מהסימפטיה של מפלגות וההשראה שהן שואבות מהנאצים. זה לא אומר שהן העתק מדוייק של המפלגה הנאצית. גם הנאצים המקוריים לא התחילו מייד בהשמדה המונית ולפחות בהתחלה דיברו על פיתרון של גירוש היהודים למדינות אחרות. זה לא ממש שונה מניאו נאצים שמדברים היום על גירוש מבקשי מקלט ומהגרים. אני לא חושב שיש מישהו היום שקורא להרג המוני של מהגריםת אז אני מניח שמבחינתך אין איתם בעייה.

        • מני זהבי הגיב:

          בנט, שקד והאחים היהודים שואבים השראה מהנאצים? ככל הנראה לא.
          אפילו ראשי תנועות קוואזי-פשיסטיות באירופה לא תמיד שאבו השראה מהנאצים. סלאזאר, למשל, ראה בהם פגאנים מזורגגים, פחות או יותר.

          • אביבית הגיב:

            גם לדעתי הם לא שואבים השראה מהנאציזם .
            הם פיתחו פאשיזם דגנרטי שלא עוצר באדום לגמרי תוצרת בית (בית יהודי ..).
            כלומר לא הם פיתחו אלא הציונות הדתית.
            רודנים למינהו למשל לא הפכו רודנים כי 'קבלו השראה' אלא כי היו רודנים מטעם עצמם. העניין הוא לזהות (!) את אלמנט הרודנות -במיוחד אחרי שהרי אשכרה למדנו ש'רודנות' זה פסול ורע.
            הרודנות כאן רק לצורך המחשת הפואנטה.

        • אריק1 הגיב:

          איך הגעת למסקנה מכך שאני טוען שכינוי ניאו-נאצי ראוי למי שאכן דומה לנאצים (כלומר קודם כל, שואף להשמדה של עמים) לכך שכל מה שלא הגיע לדרגה הזו אין איתו בעיה?
          יש בעיות, יש אנשים בעלי שאיפות שליליות ולא כולם מגיעות לכדי ניאו נאצים או אפילו מתקרבות לזה

  14. ג'יימס הגיב:

    יפה עשה יוסי ששם עלייה את האצבע כבר עכשיו.

    היא גזענית, לא בוחלת בפשעי מלחמה והשמדה אתנית של חפים מפשע, פאשיסטית ואפילו יש לה נטיות להעדפה של עם נבחר. בספר שלי זה סוג נאו נאציזם

    בישראל היא אומנם חלק מהקולקטיב הימני (קיצונית מה בדעותיה המדיניות "אבל" ליברלית בחברתיות…) אבל בכל מקום אחר בעולם המערבי היא היתה נצלבת.

    • אביבית הגיב:

      זה לא 'איילת שקד'!!! זה הציונות הדתית -אידיאולוגית וביצועית !וכמובן נתניהו שתמיד הקיף עצמו באנשי הציונות הדתית ,אבל שמר על קשר עין לפחות עם הנורמות הישראליות הסבירות אבל הגיע לנקודה שוויתר אפילו על מראית עין עם הסבירות הזאת,והניח לימין החדש בטעמי הציונות הדתית ,נקרא לזה ניאו ציונות , לבלוע אותו והוא מצדו מתמסר לחלוטין .
      זה לא 'איילת שקד' –זה הציונות הדתית.

  15. Rotem Reptor הגיב:

    לצערי, קראתי את הפוסט וצפיתי בקליפ באיחור של שנתיים. הפוסט חריף, נוקב ומדוייק. בשנתיים שחלפו המשיכה שרת המשפח במפעלה הבלתי-נלאה להרס מערכות אכיפת החוק והמשפט בישראל, ובין אם היא תוגדר "נאו-נאצית", "נאצית", או קוקוריקו — העובדה הפשוטה היא שהיא סכנה ברורה ומיידית למה שנותר ממדינת ישראל. היא ושכמותה רוצים "מדינה יהודית ודמוקרטית"? ישראל תיהפך בעטיים למדינה יהודית ופשיסטית. למעשה, כבר עכשיו היא במידה רבה כזו.
    נ"ב: הקליפ מראה שדיונים בפרלמנט יכולים להתנהל באופן תרבותי, כאשר חבר פרלמנט מדבר בלהט רב ובדם לבו, ונציג הממשלה משיב בהסכמה ובענווה.

  16. Yehonatan Zur הגיב:

    פוסט אקטואלי מאין כמוהו .גם כיום.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Is Minister of Justice, Ayelet Shaked, a Neo-Nazi? | Partners for Progressive Israel