החברים של ג'ורג'

הוא תמיד היה קיים על חשבונם של אחרים

האמת, אין מי יודע מה טעם להתלונן על התנהלותו של בנימין נתניהו. זה טיבו, ואנחנו הרגלנו אותו.

לשכת ראש הממשלה מצאה את עצמה בסערה כפולה בשבוע האחרון. תחילה הגיעה פרשת המיטה בטיסה ללונדון, שעלתה למשלם המסים כחצי מיליון שקלים. לשכת נתניהו מיהרה להודיע שהיא לא ידעה שזה המחיר, שהיא לא נתנה את ההוראה, ושבכל מקרה זה לא יחזור על עצמו.

וואלה. בשנת 2010, דרשה משפחת נתניהו – איכשהו, הנסיעות של נתניהו תמיד כוללות את המשפחה – שיארגנו לה מיטה זוגית בטיסה לפריז וקנדה, בעלות נוספת של שני מיליוני שקלים. התירוץ אז היה שלראש הממשלה מחכה יום עבודה כשהוא חוזר לארץ. ב-2011, כשטס לברלין, דרש נתניהו שיותקן לו חדר שינה במטוס, לצרכי טיסה של ארבע שעות. התירוץ אז היה שיש לו יום פגישות ארוך. בשני המקרים הקודמים, הביקורת שככה, והתקשורת שכחה. השבוע חשף הצלם דוד רובינגר תמונה ישנה שצילם, של ראש הממשלה בגין, כשזה ישן מצונף על שני מושבי מטוס בטיסה לא קצרה לארה"ב. כנראה, העיר רובינגר אירונית, שהוא לא ידע מה מגיע לראש ממשלה אמיתי. יש להניח שימי העבודה של בגין, שבכל זאת היה מעורב בכמה אירועים לא פשוטים כמו הסכמי קמפ דיוויד ומלחמת לבנון הראשונה, לא היו קלים יותר מאלה של נתניהו. ראוי גם לציין שבגין היה מבוגר באופן ניכר מנתניהו. האחרון, אחרי הכל, היה רק ילד כשחשב שהוא רואה חיילים בריטים בירושלים, אותם לכאורה ראה שנה אחרי שבגין והארגון שבראשו עמד סיימו את המאבק נגדם.

הסערה השניה הגיעה אחרי שאזרחית אמיצה, אוריאן ויצמן, הצליחה לאלץ את משפחת נתניהו להסגיר את המידע על ההוצאות של מעון ראש הממשלה. המשפחה נלחמה בשיניים כדי למנוע את חשיפת המידע הזה, והנושא הגיע לבתי המשפט. התוצאה ברורה: ההוצאות של מדינת ישראל על כלכלת משפחת נתניהו זינקו בין 2009 ל-2012 בשיעור של 80% (!). הוצאות האירוח היו ב-2009 כ-240 אלף דולרים; ב-2012 הם עלו ל-480 אלף. הוצאות הנקיון – בבית שבעבר התלוננו עליו שהוא קטן מדי לצרכי ראש הממשלה – קיפצצו בעליצות מ-553 אלף ₪ ל-1.2 מיליוני שקלים.

עמותת "שישים ואחת" ציינה שמשפחת נתניהו מוציאה יותר ממאה אלף שקלים בחודש על נקיון, בזמן ש-85 אלף משפחות לא מסוגלות לשלם את חשבון המים שלהן. הנתון המרשיע באמת הוא שמשפחת נתניהו מוציאה מדי חודש כ-5,800 ₪ על איפור – בזמן שהשכר החציוני הוא 5,812 ₪. חשבו רגע על הנתון הזה.

וכל זה לא חדש. ידענו את זה. מי שעקב אחרי משפחת נתניהו לאורך השנים, ידע על מנהגו של בנימין נתניהו לא לשלם במסעדות. ידענו על הסיגרים שהוא עישן על חשבון הציבור בקדנציה הראשונה, עד שהנושא נחשף בתקשורת והוא הורה להפסיק את המנהג. ידענו – מאז החשיפה של רביב דרוקר – על האופן שבו נתניהו ורעייתו היו כל כך צייקנים, עד שכאשר היו יוצאים על חשבון נדיבים לצרכי "הסברה" – נופש מוסווה לא רע – הם התעקשו לא רק ללון במלונות היקרים ביותר, הם גם הטיסו את הכביסה המלוכלכת שלהם לחו"ל כדי להשתמש בשירותי הכביסה של המלונות. נתניהו הגיש תביעת דיבה. אחר כך הוא גם מחק אותה. ידענו גם על הגלידה. משפחת נתניהו מתנהלת בשיטת מצליח: היא לוקחת מה שהיא יכולה, ואם תופסים אותה ויש רעש, היא מעמידה פנים שהיא מחזירה. עד הפעם הבאה שבה היא יכולה לטרוף עוד קצת מכספי הציבור.

הבעיה היא לא רק הנהנתנות, לא רק הניתוק מן הציבור (על כך כתב יפה כאן שלום בוגוסלבסקי), אלא העובדה שזו, חד וחלק, שחיתות. הביזה הזו מלווה שוב ושוב בשקרים. נתניהו יודע היטב שמה שהוא עושה לא תקין, ופעם אחר פעם הוא משקר לציבור. פרשת המיטה – שלוש מיטות, שלוש טענות שהמקרה לא יחזור על עצמו – היא דוגמא מובהקת.

אבל זו שחיתות בעיקר משום שבעוד נתניהו ומשפחתו בולעים מכל הבא ליד מתקציב הציבור, בשיעור שאף ראש ממשלה אחר לא העז להתקרב אליו, הם מקצצים את התקציב לשאר המדינה. הם מטילים גזירות על האזרחים בזמן, כפי שכתב שלום, שהם מוציאים מכספנו את התקציב החודשי של ריקי כהן. בזמן מערכת הבחירות, טען נתניהו שאין שום בעיה, שאין שום משבר, ושלא תהיה עליית מסים אחרי הבחירות. באוקטובר האחרון – זה מאד שווה צפיה – תקף מופז בכנסת את המדיניות הכלכלית של נתניהו וטען שהיא יצרה גרעון של ארבעים מיליארד שקלים. נתניהו והסנצ'ו פנשו שלו, יובל שטייניץ, התפקעו אז מצחוק. נתניהו שלח את מופז לבדוק את הנתונים.

כלומר, אחת מן השתיים: או ששר העל לענייני כלכלה נתניהו – זה היה התפקיד שלו אז, אם כי הוא ולשכתו עושים מאמצים ניכרים להשכיח את העובדה הזו – לא ידע מה עומק הגרעון, ואז הוא צריך ללכת הביתה בחרפה, או שהוא שיקר לכנסת, ואז הוא צריך ללכת לכלא. אין ברירה שלישית כאן. אני מתקשה להאמין שנתניהו לא ידע מה המצב האמיתי. הוא הרי הלך לבחירות כדי שלא יצטרך להגיש תקציב, אחרי שניסה את התרגיל המדהים של דרישה מחברות הקואליציה להסכים לתקציב שהן לא ראו (!).

אז נתניהו ידע מה מצבה הכלכלי של ישראל, ידע היטב; ובכל זאת העלה את תקציב האיפור שלו עד כדי כך שהוא משתווה לשכר החציוני במשק. זה לא מקרה, לא טעות; זה פשע מאורגן, ביזה מתוכננת של אוצר המדינה. ואם זה ייחשף, ידעו בני הזוג, הם ישחררו איזו הצהרה על אופס וזה לא יקרה שוב, ויסמכו על זכרונו הקצר של הציבור. במקרה הכי גרוע, כפי שאמרה אשת ראש הממשלה, הם ירדו מהארץ "ושהמדינה תישרף."

אז הגיע הזמן לשלוח את בני הזוג נתניהו למדינה אחרת, ולהציל את מה שנשאר ממקום שבוער גם ככה. מגיעים לנו שליטים אחרים. הגיע הזמן לשלוח את בני הזוג נתניהו להתעלק על מישהו אחר. אם הם נשארים פה, ולא מגורשים מכאן בזפת ונוצות, מגיע לנו.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

79 תגובות על ”הוא תמיד היה קיים על חשבונם של אחרים“

  1. אלעד הגיב:

    הלינק "כפי שאמרה אשת ראש הממשלה" לא עובד לי.

  2. חנה כהנא הגיב:

    יותר מאשר משפחת נתניהו אשמים כל הגופים והפקידים והמוסדות שאישרו את ההוצאות השערורייתיות האלה. הוא בכל זאת עדיין לא מלך כל יכול ועדיין צריכים לאשר הוצאה כזאת או אחרת – והן אושרו. הפקידונים האלה הם האשמים העיקריים!

    • עדו הגיב:

      את פקידה במשרד של איזה חשב, יש לך משפחה שאת צריכה לדאוג לה ועכשיו באים ושמים לך נייר על השולחן ואומרים לך לחתום. אם לא תחתמי את במסלול התנגשות עם רוה"מ , מה תעשי?

  3. עדו הגיב:

    "הגיע הזמן לשלוח את בני הזוג נתניהו להתעלק על מישהו אחר. "
    איך בדיוק?
    אתה באופוזיציה אם לא שמת לב.

    • שמעון עברון הגיב:

      קשה שיושב קרנות יבחין שהוא באופוזיציה. לכן ראש הקואליציה יכול להרשות לעצמו להתפנק באויר.
      אבל אני רוצה להצביע על דבר מפתיע, ככל שהשמאל תוקף יותר את נתניהו אישית ככה מתחזק נתניהו בסקרים. לצערי השמאל חשש מלתקוף את נתניהו אישית לפני הבחירות וכל העניין הזה התמוסס לרעתו של נתניהו. אם הייתם עושים את עבודתכם נאמנה כי אז נתניהו היה משיג עוד 10 מנדטים לפחות וככה היתה יוצאת ממשלה יותר טובה למדינת ישראל!
      למה נרדמתם בבחירות? למה?

  4. יעל הגיב:

    מה שלא ברור לי הוא מדוע המבקרים מתעקשים לקבל את הטענה שההוצאות המושחתות הללו קשורות לסעיפים המופרכים שהזוג נתניהו הצמיד להם.

    הוצאות איפור? הצחקתם אותי. אני אולי לא מבינה באיפור, אבל האם לא יותר סביר להניח שהכסף הלך למשהו אחר, שאפילו יותר מביך לתאר בהוצאות הבית מאשר ערמת קרמים?
    ומה עם הוצאות הגלידה האלה? אתם באמת חושבים שמשפחת נתניהו עושה אמבטיות גלידה כל יום, או מזמינה את כל הכיתה למסיבת גלידה פעם בשבוע?

    אני מחכה שמישהו יברר לאן באמת הלך הכסף.

    • אמיר הגיב:

      +1

    • הילה הגיב:

      כפי שאמרת, את לא מבינה באיפור… ההוצאה היא בשביל לשכור מאפרת שתאפר את שרה

      • An Cat Dubh הגיב:

        זו משכורת הגיונית למאפרת?

        • רו הגיב:

          כן. איפור גם לרה"מ וגם לאשתו. מאפר/ת מקצועי/ת עולה 200 שקלים וגם יותר לסשן איפור אחד, ומשפחת נתניהו כנראה הולכת על אנשי מקצוע יקרים.

    • חרטא ברטא הגיב:

      אוי נו באמת.
      הוצאות איפור זה רק חלק מהסעיף הכללי שנקרא "הוצאות ייצוג" שכולל *בין היתר* ביגוד, הנעלה איפור וטיפולי שיער.

      כשלוקחים בחשבון שחליפה סטנדרטית שקונים "Off the rack" בכלבו כמו נורדסטרום עולה 600 דולר וצפונה (שלא לדבר על חליפה מחוייטת), הוצאות הביגוד מן הסתם הן החלק המרכזי בסעיף הזה
      כלומר אם רה"מ קונה חליפה בחודש (וכשלובשים חליפות כל היום כל יום, זה בהחלט שיעור סביר), זה כבר מחסל כמעט חצי מהתקציב החדשי.

      כמו כן, זה שיש כסף בסעיף תקציב לא אומר שכל הכסף מנוצל.
      לדוגמא, אני מקבל מהמעביד שלי תקציב של 20000 דולר לשנה לציוד. אם אני מוציא חצי מהכסף זה אומר שהשתוללתי ללא הכרה.

      מה שקורה שבסוף השנה הפיסקלית כל כסף שנשאר לא מנוצל הולך לסתימת חורים בסעיפים אחרים. אבל בספר התקציב השנתי כתובה השורה "חרטא ברטא, ציוד, 20000 דולר"

      • חרטא ברטא הגיב:

        עכשיו שמתי לב שהרשימה היא רשימת הוצאות שהיו נמוכות ב 2.2 מיליון שקל מהתקציב שאושר ע"י הכנסת.

      • חנן הגיב:

        הוצאות ייצוג מדברות על הוצאות של פריטי לבוש איפור וכו' הרלבנטיים רק לפגישות האירוח הרשמיות במעון ראש הממשלה. לא לעבודה היומיומית.

        אם ביבי ושרה הלבישו הוצאות על, נניח, פלאפל אורגני, על סעיף "ביגוד והנעלה" רק כי היה שם כסף – זה יותר טוב? -רק כי חרטא גם עושה את זה?

      • שיין בלאק הגיב:

        איך אתה מסביר שהוקצו כמעט 320 אלף שקל לתחזוקת ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה? מדוע נתניהו לא משלם על זה מכיסו (המלא)?

    • אסף הגיב:

      כלכך נכון

    • דורון הגיב:

      אני מסכים. אני מודה שלא חשבתי על זה אבל מה שאת אומרת הגיוני נשמע הגיוני מאוד.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    'במקרה הכי גרוע, כפי שאמרה אשת ראש הממשלה, הם ירדו מהארץ "ושהמדינה תישרף."' — הלינק לתמונה שבור

  6. נועה הגיב:

    יעל צודקת במאה אחוז. זה באמת נשמע רחוק מסביר. מה שעצוב הוא שאלה שהצביעו לו כנראה גם ימשיכו להצביע לו כי הוא "ביבי המלך". אצלם החדשות האלה לא נכנסות באוזן אחת ויוצאות בשניה, הן פשוט לא נכנסות. ומה שעוד יותר עצוב, שלא לומר פתטי, זה שהרבה מהם הם בדיוק אותם אנשים קשי-יום שתיארת בטור שלך.

    • An Cat Dubh הגיב:

      זה אפילו לא זה. הם מצביעים לו כי התקשורת שכנעה אותם שאין אלטרנטיבה. עשיתי טעות והתידדתי עם אחד העובדים שמחלקים את "ישראל היום" בכניסה לאונ' ת"א, ולפני הבחירות הוא אמר לי שהוא מצביע לו כי הוא "גבר" וששלי (כי מבחינתו, כמו מבחינת הרבה אזרחים אחרים, מדובר בבחירות לראשות הממשלה ולא לפרלמנט, והיא האלטרנטיבה היחידה) היא "שמאל קיצוני" והוא מתנגד לה כי היא רוצה שויון זכויות לערבים.
      בפעם הבאה שראיתי אותו צרחתי במלוא גרון: "האיש הזה הוא גזען מטונף!! […] בחיים אל תדבר אתי שוב!! בחיים!!" ומאז הוא מקבל ממני מבטי שנאה כל פעם שאני נתקל בו.

      • אביבית הגיב:

        בהחלט הצלחת להציב מופת חדש של סובלנות והכלה.

        (ולעצם העניין: האם אתה סבור שהאלטרנטיבה האלקטורלית של אותו עובד, על דעותיו הנ"ל, היא להצביע לשלי? נראה לך שהוא מצביע ביבי מתוך בורות? הוא מצביע בדיוק למי שמקדם את דעותיו אלו).

        • לנה הגיב:

          סובלנות אמיתית דורשת גם חוסר סובלנות כלפי חוסר סובלנות.
          זו מתמטיקה בסיסית.

          • אביבית הגיב:

            יש הבדל בין חוסר סובלנות כלפי דעותיו של אדם, לבין התנהגות כזו כלפי אדם. הוא לא *עשה* דבר, לא ביצע לינץ' באף ערבי (שאז היה מוצדק להחרים אותו), רק סיפר למי הוא מצביע. ניתן היה גם לומר לו בפשטות "קשה לי מאוד לשמוע את הדברים שלך, אני סבור אחרת ואני חושב שהדעות שלך מסוכנות". התגובה שתוארה פה היא על גבול הא-סוציאלי. למען השם, התיידדו פה עם הבנאדם, הוא סיפר דבר מה על דעותיו, ועכשיו הוא נתון להשפלה ובוז בפומבי על הדבר הזה (והוא לא יכול לזוז משם, הוא עומד שם במסגרת עבודתו). האם זה הפתרון לטענה ש"התקשורת שכנעה שאין אלטרנטיבה"? להתנהג כאילו החיים זה טוקבקים בווי-נט?

        • An Cat Dubh הגיב:

          זו גזענות וזה בלתי נסלח, על אחת כמה וכמה מצד מישהו שעובד באונ' ת"א. הוא הסביר שהוא גר ביפו ושם יש הרבה ערבים ומסוכן להסתובב שם, אז אמרתי לו שגם בנתניה מסוכן בגלל הפשע המאורגן שם, אז הוא אמר: "כן, אבל הם יהודים." זו נבזות מכוערת ולזה אסור להיות סובלני, נקודה.
          ד"א, גם ישראל היום הרבה יותר טולרנטים ממה שנהוג לחשוב. בנגוד למה שנהוג לחשוב, הרבה ימנים נוטים לרוב להסתכל על השתיכות לישות פוליטית ולא לאתנוס מסוים, כך שדין ערבי שמשרת בצה"ל (או לכל הפחות עושה שרות לאומי) עדיף על "משתמט" (ליברמן אפילו אמר שערבי שעושה שרות לאומי הוא אזרח טוב ממנו), וישראל היום נוטה לכוון הזה (משהו שמזכיר עמדה יותר ימנית מופיע בד"כ במכתבים למערכת).
          אגב, כן, אם הוא מצביע ביבי למרות הדעות האלה, הוא מצביע מתוך בורות; המפלגה שמתאימה לו היא עצמה לישראל, לא הליכוד (בראשות איש שאמר "שתי מדינות לשני עמים") וישראל ביתנו (שרוצה גם שתי מדינות לשני עמים, להחליף את אומ אל-פחם תמורת התנחלויות).

          • אביבית הגיב:

            אתה כלל לא אמור "לסלוח". מצד שני, גם לצרוח ולהתנהג כאילו האיש מצורע, לא בדיוק משרת את המטרה שלך. אני פשוט מנסה לתהות מה אתה רוצה להשיג. אם זה להדיר אותו מחברת בני אנוש, הצלחת. אבל אני שואלת אם אתה באמת מאמין שאנשים עם דעות כאלה (יש המון כאלה במדינה, סביר שזה פשוט החינוך שקיבלו ואיש לא היה שם להסביר להם אחרת) הם גזע נקלה ולא ראויים לחברתך הנאצלת. אם מטרתך לשכנע אותו או להאיר את עיניו, זה לא יעבוד כך.

            • An Cat Dubh הגיב:

              אני חושב שעל דברים כאלה מגיע לו להיות מודר מחברת בני אנוש. נסיתי להסביר לו שהגזענות הזו לא רציונלית, זה לא עבד. האיש נבזה, נקודה. עד אותה נקודה דברתי אתו בסבבה כל פעם שראיתי אותו, והיה לי דוקא די מענין: ככה למדתי שבידיעות אחרונות מעסיקים הרבה פחות נכים מאשר בישראל היום (ובלשכת התעסוקה פשוט מכונים נכים ישר לעבוד בישראל היום). לא אכפת לי מאיזה מוצא הוא או מה המעמד הסוציו-אקונומי שלו; גזענות, מיזוגניה\מיזאנדריה והומופוביה\טרנספוביה אני לא מוכן לסבול.

              • אביבית הגיב:

                אתה יכול לחשוב עליו מה שתחשוב, אבל הזובור שלך לא מועיל בכלום. לא לנושא, לא לאותו אדם ובטח לא ליכולת ההכלה האנושית שלך כמי שרוצה לראות עצמו הומניסט (לא הכלה לדעותיו חלילה, אני לא בעד יחסיות תרבותית, אלא הכלה לאנושיות של שניכם ולהבנה שבנסיבות אחרות יכולת לגדול כמוהו ולדקלם בדיוק אותם דקלומים).

                • An Cat Dubh הגיב:

                  אני גדלתי בקרב הערסים בחדרה. במשך המון זמן הפנמתי הרבה מהמנטליות שלהם, ואז יצא לי להחשף לסביבה קצת אחרת, להכיר ערבים והומואים, והדעה שלי השתנתה. וגם באותם ימים אם היו נותנים לי הסבר הגיוני הייתי משנה את הדעה שלי.

                • לנה הגיב:

                  נכון, יש נסיבות שבהן אנשים גדלים להיות גזענים בסבירות גבוהה.
                  דוגמא לנסיבות כאלה: סביבה שבה אפשר לדקלם דברים גזעניים ולא לחוות שום השלכות חברתיות לא נעימות.

          • אביבית הגיב:

            הוא גם לא עובד באוניברסיטת ת"א. הוא בסה"כ מחלק עיתון, סביר שלפי שכר נמוך מאוד.

            • An Cat Dubh הגיב:

              לא, אבל הוא נמצא שם כל יום, מדבר עם אנשים אחרים שנמצאים שם (ולהזכירך, אונ' ת"א היא מעוז שמאלני גאה), וביניהם המון ערבים.
              אפילו נאו-נאצי היה יכול לומר לך שהוא שונא יהודים כי הם מנסים להשתלט על העולם או שהוא שונא כושים כי הם עברינים טפשים. הוא שונא ערבים כי ככה.

              • אמת מארץ הגיב:

                הוא מחלק עיתונים. מה שאתה עושה זה לא "להדיר אותו" אלא להשפיל אותו. מספיק.

                • An Cat Dubh הגיב:

                  ובגלל עמות כמוהו נתקענו שוב עם ביבי, ובעתיד נתקע עם אנשים גרועים מביבי. אז שיספוג את ההשפלה הזו, אותה השפלה שאני מתאר לעצמי שקבלו סטודנטים ערבים ששמעו אותו כבדרך-אגב.
                  ד"א, אפילו לא היו הרבה אנשים ששמעו אותי.

    • שאם מישהו מעיז לעשות משהו בלי השגחתו של ה"דיק" (ראה מקרה פירון- לפיד), מסתבך ה"דיק" בכמעט עלילה כשהוא קורא לדרעי שקרן. ואני מאוד מאוד לא מחסידיו של דרעי, בלשון המעטה, נהפוך הוא.

  7. שימי הגיב:

    המקרה הכי טוב יהיה שהם ישרפו ואנחנו נשאר בארץ.

  8. שימי הגיב:

    מה שברור הוא שהציבור הדתי, לאומני מתנחלי, שונאי ערבים א/ו חרדי פשרה טריטוריאלית שהוא הרוב במדינה,
    מעדיף ביבי מושחת וימני לטעמו על
    ממשלה עם ראש ישר יותר מהצד השני של הקשת.
    הם יחרקו שיניים במקרה הטוב, יסתמו את האף אבל ימשיכו להצביע כל עוד יהודה ושומרון מתיהדים.

  9. טל הגיב:

    יהיה גם כנראה נחמד לשמוע את ביבי מסביר שהעליה בהוצאות קשורה לעליה ביוקר המחיה בעוד נתניהו מסביר שאין אינפלציה ושהאנשים פשוט לא מבינים שהמחירים יורדים.

    אני טוען שיהיה לנו הרבה יותר זול למנות את שרה לקיסרית השמש ולממן את משפחת המלוכה כמו באנגליה. אולי השקת אוניות והנחת אבן פינה ימלאו את תאוותם לגינוני המלוכה. בנוסף זה אולי יוריד להם את הצורך המתיש הזה של להתחכך עם דני דנון ודומיו. אחרי הכל, נראה שהמטרה היחידה של ביבי היא להמשיך להיות ראש ממשלה עד שיאיר יוכל לרשת אותו (כדי להסיר ספק, אני לא מתכוון ליאיר לפיד)

  10. מאיר הגיב:

    "אני לא רוצה. אבל יודע ששוב היד תתחלק ואני יצביע ביבי." …משפט אמיתי שנשמע במקרה בבית קפה לפני הבחירות.

  11. קובי הגיב:

    חלק ניכר מהציבור כלל לא מעוניין ברמת חיים מערבית וגם לא בנורמות שלטון מערביות, תן להם ברוך השם בעזרת השם ריאליטי ולדפוק ת'ערבים, והם מאושרים. יחד עם זאת, אני מאמין שאלפי הרוגים ומיליארדי דולרים של נזק לטייקונים יכפו פה פשרה טריטוריאלית

  12. חיליק הגיב:

    פוסט סופר חשוב, כי לפני הכיבוש ולפני הגירעון ולפני הכל, ההתנהלות האישית של נתניהו הייתה צריכה להביא להדחתו בבושת פנים מכל משרה ציבורית. שכחת את זה: http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1168793
    נדמה לי שבארצות הברית מאמר מהסוג הזה היה קובר את מושאו בעודו בחיים או לפחות מאלץ אותו להזיע קצת. מזל שיש כאן ערבים.

  13. יוסי הגיב:

    הלינק לדברי אשת ראש הממשלה פתוח ל-friends of friends של תומר פרסיקו בלבד.

  14. רן הגיב:

    קשקשנים . תמיד תחפשו את ביבי , זה לא ממש קשור כבר למה שהוא יעשה . זו התנהגות שכמעט גובלת בגזענות, אבל לצערכם אתם מיעוט כי למרות כל הרעש שעשיתם בקיץ ביבי נבחר כנראה על ידי חלק גדול מהעם , ואיתו מפלגות ימין.

    ובקשר לכסף , מספיק להשוות לשכר ממוצע וכו וכו .

    ביבי עובד 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע,
    הוא נתן מחייו למדינה בערך 98 אחוז ,
    כשאזרח ממוצע תורם מחייו למדינה בערך 6 אחוז .

    האם לא מגיע לראש ממשלה לקבל כסף למותרות כשכל פועלו הוא למען מדינה ?

    האם ראשי ממשלה אחרים לא מקבלים איפור, ביגוד, מיטות, מטוסי יוקרה (אובמה) ?

    זה הרי ברור שביבי הוא המטרה שלכם , אתם רק משתמשים בדמגוגיה זולה כדי להכנס בו .

    • נתן הגיב:

      רן היקר.

      הכסף שלוקח ביבי הוא כסף שלך שאמור להגיע אלייך חזרה לדברים יותר חשובים ממיטה בחצי מיליון שקל.
      אז למה אתה מגן עליו?
      שאלה טובה.

      הסיכולוגים קוראים לזה מנטליות של עבד – כלומר העבד יודע שבעל הביית גונב,מרמה ומתעלל בו אבל הוא מפחד שלבד הוא לא יצליח להסתדר ולכן מרכין ראש ואפילו מצדיק את התתעללות . לעומת זאת אדם חופשי יודע שהוא לא נתון לחסדיו של איש ואם בעל הביית גונב אותו הוא ימצא לו בעל ביית חדש.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      ביבי מקבל את התגמול שלו בצורת משכורת. ההוצאות המדוברות הן לא פרסים אלא תקציב שאמור להקל עליו את ההתנהלות בתפקידו הרגיש. מגיע לו או לא מגיע לו לא רלוונטי, מה שרלוונטי זה האם ניתן לשלם פחות מ10,000 ש"ח על גלידה ועדיין לצפות שראש הממשלה יתפקד

    • עדו הגיב:

      לגבי 'נתן מחייו למדינה בערך 89%'
      עובדה מעניינת היא שנתניהו הביס את פרס ב92 כאשר באותה תקופה הוא בילה את רוב חייו הבוגרים מחוץ לגבולות מדינת ישראל. זה לא הפריע לפטריוטים שבפטריוטים (בעיני עצמם) לבחור בו. תופעה מעניינת שצריך לתת עליה את הדעת פעם.

  15. nachum הגיב:

    מי שעקב אחרי משפחת לאורך השנים,-typo

  16. עדו הגיב:

    רן. זה ברור שנתניהו הוא הנציג שלך ולכן תעשה הכל כדי להגן עליו. שים לב שבעל הבלוג השמאלני נתן כדוגמה את בגין שידע להתנהל בחסכנות. אני מבין ממך שבגין ושאר ראשי ממשלות לפני נתניהו לא נתנו מספיק מעצמם בשביל התפקיד?

    • גיל ב' הגיב:

      זה מזכיר את החמישייה הקאמרית כשרמי הועעברגר בתפקיד ביבי אומר שבשביל הכסף הזה הוא מביא או שלום או ביטחון אבל לא את שניהם יחד.

  17. אנשים יקרים.העיתונות ממליכה וגם עורפת ראשים (ראו פרשת קצב משה).זה נורא קל לא לכתוב ולא לנדנד על התנהגות של ביביהו ושרתו פרתו.האיש הזה היה תמיד נפל.כל עוד אחיו היה אתנו הוא חי בצילו.אפילו שרותו הצבאי היה נפל עד כדי כך שניסה לברוח בעת פעולה וקיבל כדור בישבנו מחבר ליחידה (פעולת סבנה).העת /הותו באמריקה ביקש אזרחות ושינה את שמו ע"מ להיות אזרח אמריקאי.נכון להיום הקרח והשמנה מוציאים מכספנו 5800 ₪ לחודש על איפור.לא הגיוני משום שרק אחזקת מאפרת צמודה תעלה לפחות 15000 ₪ עלות שכר ואיפה כל חומרים? בל לא נשכח כי שניהם חייבים איפור על בסיס יומי ואפילו שעתי.מעבר לכל אתם רואים את נתנהו מחייך וזאת מתוך שהוא עובד על כולם ואף אחד לא פוצה פה ומצפצף.

    • עדו הגיב:

      לגבי העבר הצבאי של נתניהו. קצת לא ברור לי איך 'נפל' יכול להיות קצין בסיירת מטכ"ל (סבנה ממש לא הייתה הפעולה היחידה שלו ובשביל לקבל כדור בישבן אתה צריך להיות לפני האדם שירה בך עם הפנים לחוטפים).
      בקיצור, אני יכול לתעב את נתניהו (או ברק או שורה של בכירים אחרים) בלי להכחיש את העובדה שמדובר בלוחם אמיץ שעשה משהו למען בטחון המדינה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        קשרים ובלגן גם כן יכולים להסביר את הנושא, למרות שהאפשרות שלנתניהו יש כמה איכויות חיוביות עדיין לא נפסלת

    • יעל הגיב:

      1) האומנם ראש ממשלה צריך להתאפר כל הזמן? למשל, לישיבות ממשלה, לדיונים בכנסת וועדותיה, להתייעצויות עם שרים, לפגישות עם אנשים עשירים…? לא זכור לי שגברים נוהגים להתאפר כל הזמן.

      2) האם ראש הממשלה אכן מחזיק מאפרת צמודה (שעברה את אישור אשתו כמובן)? אנחנו אמורים להיות מסוגלים לברר את זה בקלות, עכשיו כשההוצאות גלויות לציבור כביכול. ואם ההוצאה הזאת אמורה להיות כל כך גדולה, עוד יותר מעניין מה היחס בין כותרות הסעיפים להוצאות בפועל.

      3) ונניח שההוצאות מתאימות לסעיפים – האם לא נניח שקבלן הניקיון שאחראי למירוק הארמונות של נתניהו עושה פה קופה רצינית ביותר? ומיהו קבלן הניקיון הזה, והאם המנקות באמת לא מקבלות שכר מינימום מעליב? זו התחלה טובה לברר אם יש פה שחיתות או לא.

      סתם שאלות למישהו שבא לו לעבוד.

  18. נדב הגיב:

    "הם מקצצים את התקציב לשאר המדינה" – מבלי לגרוע מהנושא המעצבן (מאוד) שפוסט, שים לב שתקציב המדינה עלה ב-7% בשנת 2013 (ועולה עוד ב-2014). הקפאה נומינלית (כלומר קיצוץ ריאלי) של התקציב הזה היתה מונעת את כל העלאות המיסים.

    גם מעלים את התקציב, גם מעלים את המיסים ועוד קוראים לזה קיצוץ. זה נשמע לי כמו שוד הרבה יותר חמור מההגזמות הפראיות של לשכת ראש הממשלה.

  19. אחד הגיב:

    הערה קטנה: בגין לא היה מבוגר "באופן ניכר" מנתניהו. אני לא יודע מתי צולמה התמונה של רובינגר, אבל כשבגין נבחר לראש ממשלה הוא היה בן 64. זהו גילו של נתניהו כיום.

    (כמובן, לא מפחית במאומה מהטענה המהותית).

  20. julius loewy הגיב:

    This prime minister behaves as if he was a king or an emperor.Shame on him and his wife,it is high time to get rid of the 2 of them, let them live like ordinary citizens without stealing the public's money.

  21. גלי פ. הגיב:

    אני אשכרה לא מבינה איך המונים לא צובאים על הארמון של ראש הממשלה ורעייתו ומעיפים אותם פיזית לכל הרוחות. לא מבינה!

    • יעל הגיב:

      מה יש פה לא להבין? הם לא יוצאים מאותה סיבה שאת לא נמצאת עכשיו בפתח ביתו של נתניהו.

  22. איפה ואיפה הגיב:

    למה לא שמעתי התקפה תקשורתית סוציאלית שמאלנית על ההכפלה בשלוש של תקציב הנשיא משנות 2000? תקציב של יותר מ60 מליון..

    • עדו הגיב:

      אכן שאלה קשה. אפשר גם להוסיף שבעוד שהשמאל מגנה הפרות של זכויות אדם בשטחים הוא לא מגנה ידוי אבנים על מתנחלים ועוד לא הגענו לטבח שמתחולל בסוריה ועל זה השמאל לא יוצא להפגנות. כמו כן כשהשמאל מתנגד לכפיה דתית הוא מתעלם לגמרי מהחלק באיסלאם שקורא להרוג את כל הכופרים.
      אתה צודק, מה שצריך עכשיו זה לחקור ביסודיות את השערוריה שמתחוללת בבית הנשיא (אמרת משנות 2000? זה אומר מתקופת וויצמן כן?).
      הנשיא אולי מושחת ואולי לא (כמה מהתקציב הזה הלך על גלידה?) אבל הוא בעיקר דמות ייצוגית ולא נבחר ציבור שקיבל מנדט לנהל את המדינה.
      ראש הממשלה שלך מתנהג כמו ילד קטן שגונב עוגיות מהצנצנת ואתה במקום לתפוס את הראש ולשאול איפה טעית (הצבעת לו נכון?) נוהג גם אתה כמו ילד קטן וצועק 'אז למה לא אומרים כלום כשההוא לא בסדר?' . אין מה לומר, ברור למה נתניהו נבחר שוב.

      • יואב הגיב:

        סתם קוריוז…הנשיא משנת 2000 היה מועמד הליכוד והאנס המדופלם משה קצב. זאת עד 2007 שהוחלף רשמית בשמעון פרס

      • חיליק הגיב:

        אם אני מבין נכון, "איפה ואיפה" טוען שתקציב בית הנשיא שולש מאז שנת 2000, והאמת היא שאין לי בעיה להאמין בזה. אדרבא, ייחשפו גם הוצאותיו של רודף הכבוד והחתרן הבלתי נלאה, האיש שגרען את המזרח התיכון והכשיר את הממשלות הזדוניות בתולדות המדינה. מצד שני, טוב שהוא בבית הנשיא, שם הוא יכול להשתעשע במשחקי מילים כאוות נפשו ולגרום נזק מינימלי.

      • קשה להאמין למניעים הטהורים של הטענות של מתנגדי נתניהו, כאשר השמאל הזה ממלא פיו מים לנוכח הוצאותיו הלא נורמליות וכנגד כל קנה מידה בסך 62 מיליון של נשיא המדינה.

        לכן, אין לבוא בטענות כלפי מי שאומר "למה לא אומרים כלום כשההוא לא בסדר".

        אתם לא רציניים, לכן הויכוח מתדרדר לתהומות הזויים וילדותיים כאלה.

      • לעדו, ההשמצה שלך "כמו ילד קטן" עדיין לא פוטרת אותך ואין בה תשובה לשאלה כיצד זה ייתכן שהוצאות נשיא המדינה הרקיעו לסכום דמיוני והכי גבוה בתולדות המדינה ל-62 מיליון.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          נכון! אני מציע שתכתבי בלוג נוקב בנושא.

    • אסףר הגיב:

      הרשה לי לצטט את אריאנה מלמד שכתבה היום:

      —–
      אז מה, שמעון פרס מושחת? כי הוצאות ה"לשכה" שלו הן 62 מליון שקל! הרבה יותר מביבי!

      תרשו לי לספר לכם, כעיתונאית ותיקה, איך בונים ספין.

      1. מופיעה ידיעה בלתי מחמיאה על אודות פוליטיקאי, אפילו ידעה קשה מאד כמו "ההוצאות על נקיון, מזון, מאפרת וגינון וספרים בבית ראש הממשלה".

      2. מתכנסים הדוברים, היועצים, הספינולוגים, מלחככי הפנכה והלקקנים המקצועיים בתשלום או בחינם. בעצם, לא צריך להתכנס. מספיק שיחות ועידה.

      3. כשאין מה לומר, הדרך הכי טובה להסיט את תשומת הלב היא א. איראן 2. סוריה, אבל בגח הזה לא קרה כלום. אז עוברים לתוכנית B.

      4. מחפשים ומוצאים "הוצאות גדולות יותר אצל מישהו אחר", ומזרימים את האינפורמציה לעיתונות המודפסת, או לחברים שכותבים באינטרנט – – זה הכי טוב, כי באינטרנט אפשר לעשות גם שייר וגם קופי פייסט וככה להרגיע את הפייסבוק הזה.

      5. מחככים ידיים בהנאה למראה הידעה שהתפרסמה ויודעים – עכשיו כבר מדברים על מישהו אחר בתור מושחת.

      ——————————————-

      יש לי קבלות על כך שכתבתי נגד קשריו של שמעון פרס עם מיליארדרים שהטיסו אותו לכאן ולשם. הרבה לפני שנהיה פופולארי לדבר על הדברים האלה, ולמרות שכנשיא, באופן אישי, אני מעדיפה אותו על קודמו. שהיה, להזכירכם, האנס משה קצב.

      כך שהניתוח שלהלן לא צריך להחשיד אותי בשנאת-ביבי או אהדת-פרס, אלא רק בחיבה לעובדות. העובדות נוגעות להבדלים בין מעון ראש הממשלה לבין בית הנשיא.

      1. מעון ראש הממשלה הוא בית שהמדינה מעמידה לרשות נושא המשרה על מנת שיגור בו, באופן הולם ומאובטח. נהוג לארח שם (לעתים רחוקות) אבל אין זה מקום העבודה. מקום העבודה של ראש הממשלה הוא לשכת ראש הממשלה, ואת התקציבים צריך להשוות בין הלשכה לבין לשכתו של פרס. ברור שלשכת רוה"מ מתוקצבת בהרבה יותר, אבל כשבונים ספין, העובדות לא חשובות.

      2. בית הנשיא הוא מקום העבודה של נשיאי ישראל. יש להם שם לשכה לפניות הציבור, יש עוזרים ועובדים וכו' שעוסקים בתפקידיו השונים של הנשיא. כולל אירוח אובמה לארוחת ערב. כולל קשרים דיפלומטיים ענפים עם מדינות שלא מוכנות לירוק על ליברמן אבל את פרס יקבלו בזרועות פתוחות. כולל ג=כל תפקידיו שנקבעו בחוק. אבל כשבונים ספין, גם החוק לא חשוב.

      3. תקציב בית הנשיא כולל את משכורות כל האנשים שעובדים בבית הנשיא. תקציב בית הנשיא כולל מחשוב לכל העובדים הללו. תחזוקת משרדים לעובדים הללו. אלו פונקציות שלא קיימות במעון ראש הממשלה, אבל כשבונים ספין, מה אכפת מציאות, מה מציאות.

      4. תקציב בית הנשיא כולל תחזוקה של בית שאלפי ישראלים, אם לא יותר, מבקרים בו. מתי הוזמנתם לאחרונה לסוכה של ראש הממשלה ברחוב בלפור? או למסיבת יום עצמאות? או למפגש סגל דיפלומטי? או לטיול שנתי של כיתה ה'? אבל כשבונים ספין, מה אכפת ממה שאלפי ישראלים יודעים, כל עוד יש כותרת.

      5. בית הנשיא שופץ לאחרונה בעלות של שישה מליון שקל בערך. נכון! הבית נבנה ב -1971. הוא היה מלא כבלים מתפוררים ושטיחים טחובים. הוא היה חרפה לאומית, והיא תוקנה בשיפוץ. הוצאות הנקיון של בית משפחת נתניהו, 12 חדשרים, הם עדיין 1.2 מליון שקל לשנה. מאה אלף שקל על ניקוי כל חדר. תחשבו על זה לרגע, כשמסתכלים על ששת המליונים של שיפוץ מלא של בית הנשיא. כשבונים ספין, בונים שלא תחשבו על זה.

      6. בטיסה ארוכה בת 11 שעות לקוריאה, שמעון פרס ישב, כאחד האדם שהוא גם נשיא, במושב של מחלקת עסקים. שום מיטה בחצי מליון שקל, שום כורסה, שום כלום. הטיסות שלו עלו 5 מליון ש"ח לשנה? יופי. הוא הרי מעולם לא שכר מטוס שלם כמו ראש הממשלה. ואף אחד לא יודע כמה עלו הטיסו של נתניהו ורעייתו, כי המידע לא מוגש באופן שקוף לציבור. כשבונים ספין, סומכים על כושרכם לשכוח את המשמעות של המספרים ולחשוב רק על המספרים, ואז יוצא כאילו שפרס מה זה בזבזן וביבי הצנוע הידוע. האמנתם, ולו לרגע? סימן שהספין עבד. יופי. אי בזה כבר מכינים את הספין הבא.

      —–

  23. Johannes הגיב:

    כמו שכתבת, מגיע לנו. מי שלא מסוגל ללמוד שיסבול.
    להזכיר, נתניהו הוא ילד קטן ונאיבי לעומת דיין (משה) בזמנו.

  24. אורן29 הגיב:

    אז איך, איך נפטרים מהקיסר-בעיני-עצמו הזה, האיש (והאישה) שכנראה חושבים שזה הזמן לחסוך לירושה, בעודם חוגגים על כספי הציבור?

    האינסטינקט, גם במאמר הזה, אומר- בבחירות. ללחוץ כל כך חזק, עד שלא תהיה ברירה, הכנסת תיבהל או משהו, יערכו בחירות, ונתניהו יובס באופן בוטה ומשפיל לקול מצהלות ההמון. קתרזיס. מסך.

    אבל זה לא עובד ככה. אהוד אולמרט נתפס כאחראי הראשי לכישלון מלחמת לבנון השניה. הפופולאריות שלו היתה קרובה מאד לאפס, מהקצה השלילי של הסקאלה. ובכל זאת, האיש משל כשלוש שנים, והודח רק בשל פרוצדורה משפטית (ולא מן הנמנע שאם היה מתמודד ב 2009, היה מנצח).

    כדאי להפנים את העובדה הסטטיסטית הבאה: תוחלת החיים הממוצעת של כנסת בישראל, מאז 1996, היא 3 שנים. למה מאז 1996? כי אז נערכו הבחירות הראשונות בשיטת הבחירה הישירה, השיטה שריסקה את עמוד השדרה של המפלגות בישראל. מהריסוק הזה המפלגות לא התאוששו עד היום, ומאז רווחה ההנחה כאילו המשטר בישראל "לא יציב", ודרושה יותר "משילות" לישראל.

    ובכן, בולשיט. בעוד שתחלופת ממשלות במהלך כהונתה של כנסת היתה כאן כמעט מיומה הראשון של המדינה, הרי שכנסת ישראלית ממוצעת מגלה עמידות די מרשימה. נכון, 3 שנים הן לא 4 שנים, אבל הן גם לא שנה-שנתיים, כפי שרבים נוטים (או רוצים לחשוב).

    מעתה אמרו, אם כך: הבחירות הבאות לכנסת יערכו בישראל ב 2016, קרוב לודאי. כלומר: עוד 3 שנים עם המשפחה הקיסרית.

    ישנה חלופה. אפורה, מזוהמת, נכלולית, נטולת קתרזיס, אבל קיימת: החלפתו של נתניהו במישהו אחר מתוך שורות מפלגתו. למהלכים כאלה, מהסוג הפוליטי, מתלווה תמיד ארומה של חמיצות וזיעה: יש בהם מאפיינים רבים של קשירת קשר (אין פלא: פוליטיקאי, בדרך כלל, לא יהיה חלק ממהלך ללא תיאום וסגירת קצוות מראש ובחשאי), אין בהם ביטוי לרצון ההמון, אלא רק שילוב של יצרים ואגו של פוליטיקאים. והעיקר: אין במהלך כזה שינוי אמיתי, יסודי, אלא אינסטינקט הישרדותי של מפלגה או מפלגות.

    הדרך היחידה שבה מהלך כזה יצליח הוא קמפיין המוני ממושך שמטרתו אחת: ביבי הביתה. ברגע שזעם הציבור ילחך את שולי מפלגת הליכוד, יתעורר יצר ההישרדות של חברי הכנסת והשרים שבמפלגה. הקשר יצא לדרכו, והקיסר ילך הביתה תוך כדי נזק מינימלי למפלגה (ואולי אפילו תועלת).

    מצד שני, אם ננסה להציב לרגע משתנים במשוואה שתיארתי, הרי שמהלך פוליטי כזה יכול להיגמר בממשלה שראשה הוא יעלון, שר החוץ שלה הוא סילבן שלום, ושר הבטחון שלה הוא צחי הנגבי. שווה את המאמץ?

    אני טוען שכן. מחאת יולי 2011 ניסתה ללמד אותנו שמעבר לויכוח המסורתי ימין-שמאל, יש ערכי קיום בסיסיים יותר, משותפים יותר לציבור הישראלי. שילוב ידיים אזרחי שמטרתו העפת נתניהו יסמן קו אדום בציבור הישראלי: מעבר לדעה המדינית בטחונית, מעבר ליכולות הפוליטיות, ישנו רף מוסרי ציבורי שאותו לא חוצים בישראל. זה לא רק נתניהו. אהוד אולמרט למשל, ראש הממשלה היוני ביותר בישראל מאז רבין, גם הוא אינו ראוי, בגלל כל חבורת הזבל שהקיפה ומקיפה אותו, חדלי אישים מושחתים שאיכשהו ביצעו את כל המיוחס להם כשלבוס הגדול אין מושג. מזכיר מישהו, לא?

    ביבי הביתה. עכשיו.

    • חיליק הגיב:

      מעבר לזה שאני ממש לא השתכנעתי ששווה את המאמץ, אולמרט לא היה מנצח ב-2009 גם אם כל המועמדים האחרים היו נהרגים בהתרסקות מטוס. אבל כן, ביבי הביתה, עכשיו.

  25. אחת הגיב:

    מי הכותב של הבלוג הזה?

  26. ד"ר בנתור הגיב:

    לח"מ לא היה ידוע על הנכתב לעי"ל אולם תחושתית היתה לח"מ הרגשה מאד לא נוחה כאשר ראה בתפוצה עולמית את ראש ממשלתו באירוע של מדינת ישראל בסין מופיע בפני העולם מחזיק יד ביד כמו ילד בתיכון עם גב. פני ירח המחיכת חיוך דבילי להפליא.
    מה חושב על כך העולם שגם כך איננו חובב ציון?
    מה תרמה הגברת לטובת מדינת ישראל בהופעתה, מי היה צריך אותה בביקור ממלכתי מדיני בסין ואם כבר למה התנהגה כמו ילדה בתיכון עם חברה הראשון ולא הפגינה רצינות ומכובדות של הגברת הראשונה
    בסיכום
    לא מספיק שנתניהו הוא נהנתן ע"ח הציבור הישראלי, בתוספת פני הירח והתנהגותה ראש הממשלה מבזה את מדינתו.