החברים של ג'ורג'

“גבירתי ראש הממשלה”

אם חצי ממה שנטען כאן נכון, צריך להפיל את השלטון. ושוב. למה בנימין ושרה נתניהו לא תובעים את אלדד יניב על הוצאת דיבה?

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

36 תגובות על ”“גבירתי ראש הממשלה”“

  1. ירון הגיב:

    העברית שלך בכותרת ארכאית לחלוטין.

    כוונתך כמובן לראשת ממשלה
    ( http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1872543 )

    • מני זהבי הגיב:

      שרה נתניהו היא אולי ראשת הממשלה בפועל. ביבי, לעומת זאת, הוא ראשן הממשלה (הריץ את עמי איילון כי הוא פחד מברק? פחח…)

  2. יוני ב. הגיב:

    @ירון: FTA – "עם זאת, מליאת האקדמיה קבעה שאין הכרח להשתמש בלשון הנקבה אלא שניתן לעשות כן."

  3. יוני ב. הגיב:

    יוסי, השאלה "למה בנימין ושרה נתניהו לא תובעים את אלדד יניב על הוצאת דיבה?" אינה מהווה טיעון לנכונות הדברים.
    זה לא תנאי הכרחי, ולא תנאי מספיק – אפשר לתבוע כדי לגרום למישהו לשתוק גם כשטענה היא שקרית, ואפשר לא לתבוע כדי לא למשוך תשומת לב לטענות אמת. זו פרכה לוגית שדומה לשאלתם של השמרנים בארצות הברית, "אם אתה חושב שעשירים צריכים לשלם יותר מסים, למה אתה לא פשוט תורם עוד כסף למס הכנסה?"

    • אלכס ז. הגיב:

      צודק.
      ראוי להוסיף שגורביץ עצמו אמר שטרולים שקוראים לו נאצי ואנטישמי מוצאים את דיבתו, אבל הוא לא תבע אותם. האם זה אומר שהוא מתלבש במדי ס.ס. ואוכל ילדים יהודים?
      כמובן שלא. אז למה ההתעקשות על תביעת דיבה?

    • חנן הגיב:

      כמובן שזה שהם לא תובעים לא מהווה הוכחה לנכונות הדברים. אבל בכל-זאת, את העוזרת העניה לא היתה להם בעיה לתבוע על הוצאת דיבה על דברים הרבה פחות משמעותיים.
      ובהקשר של גורביץ והטרולים – לחלאיהו יש הרבה כסף ולגורביץ לא.

      אני דווקא די משוכנע שמרבית הטענות של אלדד יניב נכונות. זה מתאים. זה לא משהו שהיית מצפה לו (כל-כך מופרך שקשה להמציא..) וזה כל-כך קיצוני, שקשה להאמין שלא היו תובעים אותו אם זה לא היה אמיתי.

      • חרטא ברטא הגיב:

        את העוזרת הם תבעו רק לאחר שהיא הגישה תביעה בעצמה (שנכשלה דרך אגב). כשמעבירים את הסכסוך לפסים משפטיים כל הקלפים נטרפים מחדש (עורכי הדין ממילא מקבלים את שכרם).

        אם בני הזוג נתניהו היו צריכים לתבוע (ולשלם אגרה ושכר טרחה בהתאם) את כל מי שהם חושבים מוצאים דיבתם רעה בתקשורת, כל הכסף של אדלסון לא היה מספיק.

        ואין ספק שאז היו זועקים (גם בבלוג זה) שהוא מנסה להלך אימים על מתנגדיו ולסתום את פיותיהם. בקיצור – מהסיר הרותח אל המחבת הלוהטת.

        לגבי אלדד יניב – למה לתבוע מישהו שגם ככה האמינות שלו בציבור שואפת ל0 מלמטה? למי זה יועיל?

        ואם ליוסי אין כסף – אין בעיה. בתי המשפט החנונים והרחומים יכולים לוותר על תשלום האגרה במקרים שבהם מוכח הצורך. כמו כן אני בטוח שבקהילה יש מספיק עורכי דין רעבים שיהיו מוכנים לייצגו נגד כל טוקבקיסט מתלהם תמורת אחוזים מהכסף שהוא יקבל….

        • סתם אחד הגיב:

          חרטא, בדרך כלל אני מסכים עם ההערות שלך. אבל לביבי ושרה היסטוריה של תביעות דיבה. כמה תביעות נגד רשת שוקן, נגד רביב דרוקר, נגד העוזרת… אז מה נשתנה הפעם?.

          תראה כאן את הפרשנות של מתי גולן. "מי שנפגע צריך את זה ועוד איך, כיוון שהדיבה שוכבת בארכיב, ממתינה ליום שבו מישהו ייזכר בה ויחדש את פרסומה. אז כבר אי-אפשר לטעון שזו דיבה, כי חוסר המעש הפך את הדיבה לעובדה."
          http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000637530

        • חנן הגיב:

          לגבי טענות בבית משפט לא ניתן לטעון שהן לשון הרע (אם אני זוכר נכון). אם משפחת הביבים תבעה רק בתור אנטי, זה רק עושה אותם עוד יותר חלאות. (לא שאני חושב שהם לא כאלה ממילא).
          לבני הזוג חלאיהו יש מספיק כסף בשביל לתבוע על לשון הרע כמה שהם רוצים. הם ממש לא צריכים את הכסף של אדלסון בשביל זה, אבל טוב שאתה מודע לזה שחלאה אחת מממנת חלאה אחרת.
          הטענות של אלדד יניב, שהאמינות שלו דווקא הרבה יותר גבוהה מזאת של חלאיהו, כן כה חמורות, שאין לי ספק, שאם הן היו לא נכונות היו בני משפחת חלאיהו רצים לבית משפט.

          ולגבי יוסי, הסיבות לכך שהוא או כל אדם אחר, לא מגישים או כן מגישים תביעות על הוצאת דיבה הן לא הענין כאן. ואגרת בתי המשפט היא ממש לא ההוצאה המשמעותית בהליך כזה.

  4. רן הגיב:

    עד עכשיו אלדד לא נתן בסרטונים שלו הרבה מעבר לרכילות.

    • סתם אחד הגיב:

      אם ביבי באמת מימן בעקיפין את הקמפיין של עמי איילון, זה "רכילות" מבחינתך?

  5. אלעד הגיב:

    אם מה שנאמר בסרטון נכון, אזי הבחירה היא בין מספר נשים שונות לתפקיד לראשות הממשלה בישראל – שרה נתניהו, יחימוביץ', לבני ו(אולי) גלאון.
    אז מה רע?

    • עדו הגיב:

      זה שמועמדת לראשות הממשלה איננה גנרל רודף שמלות עדיין לא אומרת שהיא מתאימה להיות ראש הממשלה. ציפי ושרה למשל זה בהחלט רע, רע מאד. גם לימור לבנת לא זוכה אצלי בנקודות בגלל שהיא אישה בדיוק כמו שניצן הורוביץ כן מקבל אצלי נקודות למרות שהוא גבר. אה.. סוג של .. 🙂

  6. גולן ב. הגיב:

    הטיעון בנוגע לתחקיר שכביכול יושב בחדשות 10 הוא דווקא הוכחה לחוסר התוחלת של הערוץ שטוען כי חייבים להגן עליו כדי להגן על הדמוקרטיה: הרי אם הוא לא מפרסם בגלל חשש פוליטי/כלכלי, הרי שהוא מועל בתפקיד שלו וביומרה שהוא מציג. אם ככה, בשביל מה טוב הערוץ הזה בעצם? מדוע הוא לא עושה משהו שאכן יצדיק את קיומו הנואש?

  7. יוני ב. הגיב:

    אז איפה ה-whistleblower שיפרסם את ההקלטות המדוברות ויפוצץ הכל?

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מי חיפש עופר עיני הימורים בגוגל ולא מצא כלום?

  9. אלון הגיב:

    אם הם יתבעו לא תהיה ברירה לכלי התקשורת לפרסם את זה . כרגע בכל כלי התקשורת ארץחדשה לא קיימת. אסור להזכיר אותה אפילו לא ברמה הרכילותית.

  10. עדו הגיב:

    נדמה לי שפה ושם צידדת בדרעי, לא מפני שהוא לא מושחת אלא משום שהוא עצר את ההתקפה הישראלית בתקופת מלחמת המפרץ. אז על אותו משקל, ראש ממשלה שמשחק שש בש עם המאבטחים כי שרה עצבנית עכשיו לעומת ראש ממשלה שמנשל בדואים בנגב, הורג חפים מפשע בעזה ולוקח כסף מהכיס של האזרח הפשוט כדי לחלק לטייקונים? אני באמת לא מבין על מה הרעש.

    • מיקי לטוביצקי הגיב:

      יש דברים שהם לא ממש ענייננו, כמו איך נתניהו מפייס את אשתו כשהיא כועסת ומה כתוב ביומן כשראש הממשלה נפגש עם שרת התרבות.

      אבל אם להאמין לאלדד יניב, יש כאן אכן שיטה, שבה הממשלה שולטת חלקית בתקשורת, שולטת מספיק כדי להשתיק כתבות לא נוחות. הזוג נתניהו, לפי אלדד, מפעיל השפעה לא לגיטימית על ערוץ עשר, ישראל היום, מבקר המדינה, ראש השב"כ, והיועהמ"ש לממשלה. אלדד לא מזכיר את הערוצים השונים של רשות השידור, כי זה קל מדי.

      אני לא יודע לאיזה ראש ממשלה חלופי אתה מכוון בתגובתך. אודה ואתוודה שאינני יודע איזה ראש ממשלה לא מנשל בדווים בנגב, לא הורג חפים מפשע בעזה, ולא לוקח כסף מהכיס של האזרח הפשוט כדי לחלק לטייקונים. הייתכן שאתה מתכוון לנתניהו? אנא פרט, כי אני כנראה פחות בקי ממך.

  11. שי הגיב:

    שמעתי גם שהנחיתה על הירח הייתה פיברוק. צריך לפרסם על זה משהו! אנשים צריכים לדעת!

    לא לכל משוגע באינטרנט מגיעה תביעת דיבה.

  12. עמית הגיב:

    למה לביבי לתבוע אותו? אלדד יניב הוא עורך דין ידוע. כשהוא אומר דברים כאלה, בין אם הם נכונים או לא, הוא יודע שהוא חושף את עצמו לתביעת דיבה. הוא עושה זאת בשמחה כי אין לו מה להפסיד ותביעת דיבה שכזו היא בדיוק מה שהוא צריך כדי להקפיץ את המפלגה החדשה שלו, ולפגוע בנתניהו. נתניהו לא נכנס למלכודת.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      נתניהו לא נכנס למלכודת.
      נתניהו – לא נכנס למלכודת.
      עוד מישהו חוץ ממני שומע כאן אוקסימורון?

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:
    • מני זהבי הגיב:

      נו, אז הוא מאיים. זה מה שפוליטיקאים בישראל אוהבים.
      האם זה אומר שהתביעה גם תוגש?

  14. אפרים הגיב:

    דבר אחד עם הסרטונים של אלדד יניב לא ברור לי. אם מדובר בלכאורה עבירות פליליות (לקיחת שוחד לפחות בחלק מהסרטים), יתכבד מר אלדד יניב לתחנת המשטרה הקרובה לביתו וידווח על כך לשוטר התורן. הנושא יעבור לחקירה ואלדד יניב יתבקש להעיד בבית משפט. הוא הרי עומד מאחורי דבריו נכון?

    ראינו שבישראל כבר הורשעו שרים, נשיא ואפילו ראש ממשלה (למרות שהוא הורשע בסעיפים פחות חמורים, אבל הורשע). האם אלדד לחלוטין לא מאמין לבתי המשפט??

    • מני זהבי הגיב:

      אלדד יניב יתבקש להעיד בבית משפט רק אם יוגש בפרשה כתב אישום.
      כמה אנשים העידו לאחרונה בבית המשפט בתיק ליברמן?

טראקבקים/פינגבקים

  1. "הסרטונים שלנו לא יישארו תעמולת בחירות, הם יהפכו לשימועים": ראיון עם אלדד יניב | החברים של ג'ורג'