החברים של ג'ורג'

תראו מי מפעיל תחנת כוח, ויאיר לפיד נתפס בשקר: שתי הערות על המצב

מישהו באמת מופתע? כתבתי אתמול (א') על האופן שבו עיכב האוצר את בניית תחנת הכוח הנוספת שחברת החשמל זקוקה לה, ועל ההודאה למחצה של בכיר באוצר בכך שהמשרד מייבש את חברת החשמל ומונע ממנה את מה שהיא זקוקה לו כדי לתפקד.

הבוקר (ב') פורסמה בכלכליסט (עמ' 3, למרבה הצער לא מצאתי את הכתבה באתר) ידיעה של ליאור גוטמן, ממנה עולה שהממשלה – שאישרה אתמול הכרזה על מצב חירום במשק החשמל – אישרה הפעלה של תחנות כוח פרטיות, שיונעו בגז ממאגר תמר ים תטיס שעד כה שימש כמעט רק את חברת החשמל. לגמרי במקרה, הן שייכות לשלושה אוליגרכים: צדיק בינו, יצחק "תשכחו מהחוב, זו חברה ציבורית" תשובה, ונוחי "קריסה טוטאלית" דנקנר. הממשלה גם אישרה רכישת חירום של סולר מבז"ן (בבעלות האחים עופר) ובז"א (בבעלות בינו). תעריף החשמל צפוי לעלות ב-2013 בהתאם לכמויות הסולר שיירכשו.

כלומר, האוצר מעכב את בנייתה של תחנת כוח שחברת החשמל זועקת שהיא זקוקה לה כבר שנים עד שנוצר מצב חירום – אותו הוא מנצל כדי לאפשר לאוליגרכים להפעיל תחנות כוח משלהם, תוך שימוש במאגר הגז של חברת החשמל. זה נראה כמו נסיון לדחוף את ההפרטה של חברת החשמל דרך החלון. אם מישהו היה אומר לי לפני כמה חודשים שזה מה שיקרה, הייתי אומר לו להפסיק לקרוא רומנים קומוניסטיים גרועים. אבל הנה זה מתרחש לנגד עינינו.

אנחנו כנראה נשלם יותר על החשמל שהאוליגרכים יספקו, כי להם אין עניין לספק לנו שירות, רק להגדיל את הרווחים שלהם. אם יהיו תקלות מסתוריות באספקת החשמל בקיץ, מה שיגרור עוד תשלום לאוליגרכים הללו, אל תתפלאו: אנרון כבר הוכיחה שלחברה הרבה יותר רווחי לייצר משבר חשמל מאשר סתם לספק חשמל. המצב גרוע במיוחד לאור העובדה שדנקנר ותשובה הוכיחו את עצמם כאנשי עסקים בינוניים בלבד, שפועלים על פי העקרון שאם הם מרוויחים, הם שומרים את הרווחים – אבל אם הם מפסידים, הם מגלגלים את ההפסד אל הציבור. אנחנו נפסיד בכל מקרה.

השקרן הטיפש: יאיר לפיד פרסם אתמול סטטוס מנותק במיוחד, שבו קשקש משהו על כך ש"צעירים יצאו לרחובות צעקו 'איפה הכסף'" (לא שמעתי קריאה כזו ולא מכיר מישהו ששמע כזו), ושהוא עצמו "לא הלך לכיכר כדי שהם לא ירגישו שאני מנצל את המחאה למטרות פוליטיות." ספק אם יש משפט ציני מזה, שבו זמנית מנצל את המחאה, מייחס לה מניעים לא-לה, וגם מתמם שהוא לא עושה שום דבר כזה.

מילא הציניות. הבעיה האמיתית היא, כפי שחשף שפרסם הבלוג "בורג אחד רופף" (בעקבות הודעה של אחת הפעילות), שלפיד שיקר. הוא פנה למארגני ההפגנה בחיפה בבקשה לנאום שם, הם ערכו הצבעה בנושא בקרב הפעילים, והתשובה היתה "לא" רועם. כלומר, בפעם הראשונה שבה לפיד ניסה לנאום בכינוס מרכזי של המחאה החברתית, הוא נבעט, ובצדק. כזכור, ימים ספורים קודם לכן, לפני קהל אמריקאי, הוא התייחס בשחצנות ובבוז למוחים. הוא הגדיר אותם כצעירים נוגעים ללב, אבל קומוניסטים שעברו את גיל 17 וככאלה מטומטמים. את הבעיטה הוא הרוויח ביושר.

ואת הבעיטה הזו הוא ניסה לטשטש באמצעות הסטטוס על "כדי שלא ירגישו." הוא כנראה חשב שאף אחד לא יתפוס את השקר שלו. השקר החזיק בערך יום. הוא עדיין חושב שאפשר להסתיר את האמת, לפחות ממעריציו הנבערים: משתמשים שפרסמו את המידע הזה על הדף של לפיד מצאו שהפוסטים שלהם נמחקו והגישה שלהם לעמוד נחסמה. לפיד כלכך רגיל למעמד של איש תקשורת בכיר, שמה שהוא לא אומר לא קיים, שהוא חושב שהוא יכול לייבא אותו גם לרשת. ספק אם יש דבר המבהיר את חוסר ההבנה של לפיד בתקשורת החדשה, כמו גם את הזלזול שלו בציבור הישראלי.

אבל מה שמדאיג הוא הבחירה האוטומטית בשקר. לפיד יכול היה, אחרי הדחייה שקיבל מפעילי חיפה, פשוט לא לכתוב על הנושא; הוא יכול היה להשתמש בדחייה הזו כדי לתקוף את הפעילים ולטעון שהיא מוכיחה את טענותיו על קומוניסטים מסוממים ששרים קומבאיה ולא מוכנים לקבל פוליטיקאי רציני כמוהו; הוא יכול היה לכתוב שהוא מבין את הכעס שלהם, אבל שהם טועים, ולהסביר למה; הוא בחר לשקר.

אז הנה, יאיר, יש פלטפורמה שבה חושפים את השקרים שלך ושעליה אין לך שום שליטה. ברוך הבא למציאות התקשורתית המודרנית. אודה לכל מי שיכול לקדם את הפוסט הזה לאלה מחבריו שעדיין שוגים לראות בלפיד ג'וניור, חומץ מקולקל בן חומץ, תקווה ל"פוליטיקה חדשה."

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

56 תגובות על ”תראו מי מפעיל תחנת כוח, ויאיר לפיד נתפס בשקר: שתי הערות על המצב“

  1. אבו אלמוג הגיב:

    הייתי משתף, בכיף, אבל יש לי הרגשה שאלו מחברי ששוקלים להצביע לפיד הם פשוט עוורים מרצון לחסרונותיו. רציונליזם לא עובד כאן. אז כתבו שהוא שיקר בבלוג של שמאלנים. אז מה. אנחנו עדיין רוצים לדעת איפה הכסף, וצריכים מישהו שיראה לחרדים מה זה. יש משהו כמו שנה וחצי לחשוב איך לפתוח את העיניים העצומות האלה, אבל יש לי הרגשה שלפיד יעשה את זה בשבילנו, ובסופו של דבר לא נצטרך להתאמץ. איך כתבה מרים רות – זה סופו של כל בלון.

    • lakshin הגיב:

      הרציונליזם אומר שפוליטיקאי משקר ברגע שהוא פותח את הפה. בשביל לא להצביע לפיד צריך סיבה יותר טובה.

  2. אסף הגיב:

    מדויק יותר להגיד יצחק "תשכחו מהחוב, זו חברה בערבון מוגבל" תשובה.

  3. איתן הגיב:

    המשבר בחשמל מזכיר את תורת ההלם של מילטון פרידמן. כשמגיע משבר, מנצלים את חוסר האונים של הציבור להפרטה. דוקטרינת ההלם של נעמי קליין לדעתי מציג את זה בצורה ברורה.

    • יואל הגיב:

      כן, רק שכאן זה באמת נכון, ולא תאוריית קונספירציה פרי מוחה ההיסטרי של גברת קליין.

  4. אחד ש הגיב:

    מדובר בשקר, לפיד לא ביקש להופיע שם, אבל האמת אף פעם לא הייתה נר לרגליו של הכותב המשמיץ של הבלוג הפתטי הזה. לפחות יואיל בטובו המשמיצן לכתוב שלפי לפיד להד"ם!

  5. בועז הגיב:

    שתי הערות קטנות.
    אחת – צדיק בינו, לא צדוק בינו.
    שנייה – יש פחות מקום להשמיץ אותו – הוא מעולם לא שמט חוב, הבנק הבינלאומי שבבעלותו לא היה מעורב (למיטב ידיעתי) בפעילויות דוגמת הרצת מניות הבנקים, ו(שוב, למיטב ידיעתי) הוא מתייחס לעובדיו בצורה סבירה יחסית לטייקונים האחרים.

  6. אזרח הגיב:

    1. אף אחד לא השתמש עד עכשיו בגז ממאגר תמר, כי הוא יגיע לארץ רק באמצע השנה הבאה.

    2. האוצר בהחלט דחף ודוחף להקמת תחנות כח פרטיות. אין לזה שום קשר למחסור בגז, שהוא הגורם העיקרי למצוקת החשמל.

    3. באין גז, שורפים סולר. אתה מוזמן לנסות לקנות בארץ סולר ממישהו שהוא לא בז"ן או בז"א – הם שני בתי הזיקוק היחידים בישראל. הפתעה! הבעלים של בתי הזיקוק הם עשירים.

    יש הרבה ביקורת שאפשר לתת על החשמל בישראל. אבל לקחת כתבה אחת, בלי להתעמק בכלל ברקע, ועוד לעשות ממנה סלט כדי שיתאים לאידאולוגיה – זה פשוט לא רציני. אני מקווה שזאת לא הרמה בשאר הפוסטים.

    • ygurvitz הגיב:

      טעות שלי – המדובר במאגר ים תטיס. יתוקן מיד.

    • נירה הגיב:

      אם המחסור בגז הוא הבעיה, אז למה לא קונים גז מהמאגר שלחופי עזה במקום לפרנס את משפחת עופר? למה לא קנו מהמאגר הזה מלכתחילה במקום להעביר צינור גז שאי אפשר להגן עליו דרך כל סיני?
      http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2760

  7. ערן הגיב:

    הכוונה בכתבה "שלא מצאת" לזה?
    http://www.dorad.co.il/index.asp

  8. אמיר הגיב:

    מאיפה הנתונים על המועצה בגוש קטיף? אין סיכוי שהיו שם רק 600 בוגרים שלא עבדו במועצה. הפנת לקישור לכתבה שלך שבה חזרת על הנתונים ללא מקור.

  9. אוקיי, אז הוא גם שקרן וגם אידיוט.

    נמצא ממשיך לאולמרט.

  10. מיכאל ג הגיב:

    אני חושש שהמוחים אכן התבררו לבסוף כקומוניסטים הזויים. הייתי בהפגנה בתל אביב בשבת. הקשבתי לנואמים. שמעתי הרבה דיבורים על הקמת מערכות עוקפות למדינה, על רשתות שאין דרך אחרת לקרוא להן אלא קומונות, שמעתי אכזבה כוללת מ*כל* הפוליטיקאים ומ*כל* המערכת בכללותה ופחות או יותר אמירה שאין בכלל טעם לקחת חלק במשחק הפליטי. בקיצור נשמע כאילו המחאה תפקיר את הבחירות לאלו שכן ילכו להצביע, כלומר מתנגדי המחאה, ותגרום לתוצאה ההפוכה ממה שרצתה. וזה דבר מסוכן.

    • gig_op הגיב:

      "קומוניסטים הזויים" נוטים להצביע למפלגות "קומוניסטיות הזויות", לא להחרים בחירות דווקא.

    • . הגיב:

      דובר של מתנגד המחאה-האדון לפיד? תמסור לו שהקשקוש הזה שיצא לו מהפה רק מעודד אותנו למחות יותר.נגד אנשים כמוהו.

    • מני זהבי הגיב:

      נו, אז מה שצריך זה מספר הטלפון של אלכסיס ציפראס וכמה שיעורי יוונית מודרנית.
      לדעתי, יש סיכוי לא רע שיוון מראה בדיוק עכשיו איך ניתן לפרק מערכת פוליטית שנועדה לשרת את האוליגרכיה הפיננסית באמצעות הכלים של המערכת הזאת עצמה.

  11. א.ש הגיב:

    תומכיו בעמוד הפייסבוק טוענים בתוקף כי לפיד לא שיקר וכי פנייה שכזו לא נעשתה למארגני המחאה. מכיוון שברור לי שצד אחד משקר, אני הייתי שמח לקבל תשובה אמיתית מי השקרן בסיפור.

    • . הגיב:

      כנס לדף האירועים של החזית החיפאית בפייס,ותראה דיון מתועד בבקשה שלו,כולל ההצבעות (והתאריך שהדיון נעשה).אגב,אם אתה מתלבט אם להאמין לפעילי מחאה או לאחד כמו לפיד..אתה בבעיה בן אדם…

    • ygurvitz הגיב:

      מארגני המחאה אומרים שהפניה נעשתה אליהם בתנאי שלא ינתן לה פומבי. ודאי שתומכי לפיד לא ירצו להודות בכך.

    • איתי הגיב:

      או שאף צד לא באמת משקר:
      צד אחד טוען שהפעילים של לפיד פנו אליהם ורצו שהוא ידבר שם.
      צד שני טוען שהוא לא הלך *לכיכר* כדי שזה לא יראה כאילו הוא מנצל את המחאה למטרות פוליטיות.

      יאיר לפיד אכן לא הלך לכיכר (והכוונה היא לכיכר רבין שבה נערכה ההפגנה המרכזית). האם הוא כן שקל ללכת לאיזשהו כנס אחר שמתרחש בכלל בחיפה? אולי כן, אבל אפילו זה לא בטוח: יכול מאד להיות שאנשי לפיד עצמם שניסו לגשש לגבי הופעה אפשרית שלו בכלל לא ידעו האם הוא יתן את הסכמתו לדבר (ומאותה סיבה גם ביקשו שהדבר ישאר בפרטי – בקשה שהמארגנים כמובן שלא כיבדו).

      אז עם מי נשארנו: עם שני צדדים שאחד מהם אולי שיקר ואולי לא, עם צד אחד שבהכרח לא מסוגל לכבד בקשות לפרטיות, ועם עוד איזה כותב בלוג שכמובן מחליט לקרוא דווקא לצד אחד שקרן, בלי לעצור ולחשוב לרגע שאולי הצד השני שיקר, ואולי אף אחד לא שיקר – יש יותר משתי אפשרויות של שחור ולבן.
      את מי ההשתלחות הזאת מוציאה טיפש במקרה הזה? כנראה שלא את יאיר לפיד (שבשביל להוציא אותו טיפש לא צריך להתאמץ כל כך, אבל זה כנראה לא מפריע לאף אחד לנסות ולחפש בנרות).

      והקשקוש על החשמל גורם להשתלחות בלפיד עוד להיראות כמו תקשורת ראויה. אפס בדיקה של העובדות, ניסיון לאנוס את הנתונים כדי להתאים אותם לאיזשהי השקפת עולם מעוותת, ולוגיקה מחוררת כמו גבינה שוויצרית.
      זה שמדינת ישראל ביצעה החלטות מטופשות שמקדמות אינטרסים פרטיים בעסקת הגז עם מצריים במקום עם עזה זו בעיה אחת. זה שיש חברי כנסת פסיכיים שמציעים לעצור את החשמל לעזה זו בעיה אחרת. אבל שתי הבעיות האלו לא קשורות לבעיה הגדולה הרבה יותר והיא חברת חשמל עצמה, שלא מסוגלת להתנהל עם גירעות תקציבי של בערך חמישית מהתקציב הכולל של מדינת ישראל, והתנהלות כושלת לאורך שנים – ולא רק מאז הקונספירציות על כך שהאוצר מנסה לייבש אותה. האוצר האחרי הכל לא מונע ממנה לבנות כמה תחנות כח שהיא רוצה – אבל שאת הכסף תגייס בעצמה ולא תשאב אותו מהמדינה על חשבון משלם המיסים.
      לחברה כזו כושלת לא צריך לתת לפתוח עוד תחנות עם הזרמות של כסף שיכנסו כרגיל לכיסי הועד – צריך פשוט לסגור אותה אם היא לא מסוגלת לתפקד. ובמקרה הזה, האלטרנטיבה היא חברות פרטיות, שכמה גרועות שלא יהיו הן עדיין הרבה יותר טובות מהאלטרנטיבה הקיימת. אפילו התספורת של תשובה לא מתקרבת לתספורת השנתית שחברת החשמל עושה על חשבון הציבור.

  12. מיכאל הגיב:

    כמו שכבר כתב המגיב בתגובה 6, יש אי-דיוקים משמעותיים בכל הקטע שנוגע לחשמל. בעיקר, המדיניות הרשמית מזה שנים רבות של הממשלה ושל רשות החשמל היא לעודד ייצור חשמל בתחנות כוח פרטיות (עניין שצפוי לתפוס תאוצה משמעותית בשנתיים-שלוש הקרובות).
    לגיטימי כמובן לחשוב שזה רעיון לא טוב ולהתנגד לזה, אבל אין פה שום דבר שנעשה בהסתר, או "דרך החלון".

  13. פוסט מצוין יוסי.
    לפיד רגיל לעולם שבו המסר הוא חד צדדי.
    בעולם שהוא חי בו, הוא יכול לקשקש בלי סוף ובלי לשמוע מילת ביקורת.

    לכן אין לו לדעתי בעיה לקמבן, לגלח פינות, לומר דברים שהוא לא באמת מאמין בהם, וכאלה שאין להם בו הרבה מושג.

  14. אחד ש הגיב:

    זה מאוד פשוט, בזמן ההפגנה שמישהו משקר שלפיד רצה להשתתף בה (או שמישהו לא מוסמך וטיפש במיוחד ניסה לעשות על הצדדים סיבוב של תיווך) – נקבע כבר לפני שבועות רבים מפגש במסעדת נירוונה. מזמן. לכן זה שקר, אבל זה בטח לא ימנע מהשקרנים להמשיך לשקר.

    • . הגיב:

      בולשיט.המפגש בנירוונה לא שייך.הוא ביקש לנאום בהפגנה.זה שהוא גם הלך לשכנע אנשים במסעדה-זה מהו אחר.

  15. נועם הגיב:

    יוסי – לפיד ענה מפורשות לך ולניתאי בפייסבוק שלא היו דברים מעולם. ברור שלא אמורים לקבל את דבריו כתורה מסיני, אבל בכל זאת, ההחלטיות בה ענה מטילה ספק בדברי פעילי חיפה. האם אתה מתכוון לשנות את הפוסט כדי שיציג תמונה מאוזנת?

    • Quercus הגיב:

      אז עכשיו החלטיות היא מדד לאמינות? כבר שמעתי וקראתי את לפיד אומר דברים שהם שקריים לחלוטין בהחלטיות גמורה.

    • חזית חיפאית הגיב:

      יש דיון פעילים מתועד בבקשה שלו להשתתף,כולל הצבעה-שבה זה נפל.(אגב,בתחילה המארגנים לא רצולחשוף באיזה פוליטיקאי מדובר,אבל הפעילים דרשו).אז די לחרטט את הציבור.נראה שלפיד ממשיך לשקר

    • ygurvitz הגיב:

      לא, כי אני לא מאמין לו.

      • נועם הגיב:

        יוסי, האם זו תשובה שהיית מקבל מעיתונאי אחר? "אני מפרסם X וY כי אני מאמין לאחד, ולא מאמין לשני"…

  16. חיליק הגיב:

    לפיד הוא באמת הבעיה הכי קטנה של המחאה. אחד האנשים המוזכרים בפוסט הזה הוא הבעלים של גוף תקשורת גדול. העושים במלאכה בכל השלוחות של אותו גוף תקשורת צוו במפורש להמעיט ככל האפשר בסיקור ההפגנות.

  17. אלון לוי הגיב:

    יוסי, חשוב להזכיר את אחד מהטיעונים שנשמעו אחרי משבר החשמל בקליפורניה: כמה אנשים מאוד רציניים האשימו תקנות להגנת איכות הסביבה וכן התנגדות של תושבים להקמת תחנות כוח ליד השכונות שלהם. טיעון נוסף היה שהיתה ביקורת על המחיר הקמוענאי ועל כן הדה-רגולציה היתה רק חלקית, ורק המחיר הסיטונאי הוסר מביקורת. רק כמה סמולנים הזויים כמו קרוגמן האשימו את אנרון בקשירת קשר, תוך כדי שימוש במודל כלכלי אוליגופולי שניבא שזה רווחי ליצור משבר. זה בדיוק הוכח אחרי שאנרון קרסה והקלטות של הבכירים בה מורים להפסיק ייצור חשמל בתחנות כוח פורסמו. האנשים המאוד רציניים ממשיכים לדבוק בגרסה שלהם. (אני מסמפט; גם אני אוהב פנטזיה. ההבדל הוא שאני רק נכנס לתוכה במשחקי תפקידים.)

    בישראל, השר להגנת הסביבה כמו שאתה אומר כבר מאשים את עזה בכל העסק. כנראה שההתקפה העיקרית של האנשים המאוד הרציניים תהיה על תקנות שאוסרות על האוליגרכים לפתח כל מיני אדמות מדינה, לזהם את האוויר ואת המים יותר מדי, וכו'.

    • ארן הגיב:

      א. סימני פיסוק יעזרו להבין את הטיעון שלך. כי ממה שכתבת עולה שההקלטות של בכירי אנרון בהחלט תומכות בתיאוריה של קרוגמן.

      ב. לקרוא לקרוגמן שהוא חתן פרס נובל לכלכלה שמאלן הזוי מעיד על הכותב.

  18. מני זהבי הגיב:

    אוף טופיק (או שבעצם לא, כי צה"ל הפך מזמן לסוג של קרטל פיננסי):

    "היקף המחויבות האקטוארית לפנסיה של מערכת הביטחון גדל תוך 12 שנה פי שלושה – מ-80 מיליארד שקל ל-256 מיליארד שקל. סוריה, מצרים, ירדן, עירק ולבנון נמצאות בסוג של פשיטת רגל, ובקרוב לא יהיה לממשלותיהן כסף כדי לקנות דלק לטנקים ולמטוסים – אבל אצלנו תקציב הבטחון גדל בפונקציה מונוטונית עולה"

    (http://www.themarker.com/markerweek/thisweek/1.1705590)

    וכפי שמציין רולניק, הפוליטיקאים בישראל יעדיפו לצאת בהצהרות לתקשורת על גיוס חרדים מאשר לרסן את תאבונו הכספי של מנגנון הפנסיה הצה"לית.

  19. עדו הגיב:

    לפיד כנראה מתוחכם מכפי שאתה חושב. אין לך שום עקבות שמובילים אליו ולכן כל מה שנשאר הוא בלוגר שמאמין למארגני המחאה ולא ללפיד – מאד אוביקטיבי.
    יכול להיות שדווקא הוא זה שעשה לך בית ספר?

    • ygurvitz הגיב:

      יש דיון סוער בשאלה האם לתת לו לבוא לנאום תשעה ימים לפני הפוסט שלו – בדיוק באותו היום שהוא אכן היה בחיפה. אגב, עצם הטענה שלפיד לא הלך לעצרת כי "לא רצה שירגישו שהוא רותם את המחאה למהלך פוליטי" היא שקר: הוא היה בחוג בית באותה השעה. לגמרי במקרה, הוא היה בחיפה.

  20. יואב הגיב:

    יאיר לפיד הוא איש תקשורת, סופר, אולי יהיר, אולי טיפש, אולי יש לו זין קטן, מי יודע?

    אבל יאיר לפיד הוא לא הבעיה הקיומית של ישראל. יש לנו כל כך הרבה חברי כנסת מושחתים אטומים אלימים והזויים, אנשים רעים אחד אחד. אבל מיטב המוחות השמאלניים עסוקים בפלצופים וממים על כל פיסת שלשול מילולי שיצאה מהפה של לפיד. וזה אולי מלמד אותנו דבר או שניים על איך הפך השמאל הישראלי מ"שמאל" אידאולוגי ובטוח ל"סמול" – שבט אופנתי המתגורר בשיינקין וסביבתו ומאמץ אידיאולוגיות שמאלניות כסוג של הצהרה אופנתית ללא הבנה או התעמקות. כי מי שבאמת רוצה להילחם ולשנות, לא היה נכנס בלפיד אלא, סתם למשל – זאב אלקין. דני דנון. פייגלין. על נתניהו שמעתם? אבל ברור. הכי כיף זה יאיר לפיד. כי הוא לא עשה פאקט צ'קינג! והוא רצה להשתתף במחאה! והוא לא נתן זכות קדימה בכניסה לכיכר! והוא… והוא… הוא…. לא נחמד! אז קחו נשימה עמוקה, תתעוררו, תביטו סביב, יש לנו דברים קצת יותר חמורים במדינה, וכל התעסקות שלכם בלפיד הופכת אותו לרלוונטי יותר ואת העניינים האמיתיים לרלוונטיים פחות, ותחשבו טוב טוב איפה אתם רוצים למקד את המאמצים שלכם לשינוי. באמת, תחשבו טוב טוב.

    • עדו הגיב:

      יואב:
      א. דווקא גורביץ נכנס ועוד איך באנשים שציינת ובעוד כמה שלא, אז מדי פעם גם מותר לו לכתוב על יאיר לפיד
      ב. הסכנה ביאיר לפיד היא לא אותה סכנה שיש ברב שמטיף לא להשכיר דירות לערבים. כאן יש מישהו שפוזל אל מנדטים ששייכים לאיזור השמאלי של המפה הפוליטית ולכן צריך להוקיע אותו. הרי ממילא מי שקרוב בדעותיו לדני דנון לא ישתכנע בגלל הבלוג הזה אם הוא בכלל ייכנס הנה, אבל מצביעי לפיד צריכים להבין בדיוק עם מי יש להם עסק כדי שיעבירו את קולותיהם למפלגה שקצת יותר מייצגת אותם (ולא, זאת לא 'קדימה')

      • יואב הגיב:

        ועם מי יש להם עסק? עם מישהו שלא בדק שקופרניקוס הוא לא יווני, ואז הוא… אה… רצה להיות במחאה אבל לא נתנו לו… אולי. ואולי זה גם לא קרה בכלל. וגם אה… אמר טוב ביי באחד הסטטוסים. ממש עיתונאות חושפנית ואמיצה. עם התוכן, עם המהות שלו אין כמעט התעסקות. בחלקה בגלל שהוא לא פרסם כלום ובחלקה כיוון שזה לא סקסי כמו למצוא היכן הפסיק היה אמור להיות אחרי הנושא ולא לפני הנשוא. כל עוד ממשיכים לתקוף אותו על שטויות קטנוניות ועלובות כמו בפוסט הזה, ככה נראית כל ההתנגדות לו משמאל – קטנונית, מפוחדת ופתטית.

        • עדו הגיב:

          או קי, אז אני מבין ממך שלא עצם הביקורת על לפיד היא הבעיה אלא אופי הביקורת.
          אז דווקא כאן אני לא בטוח שאני מסכים איתך, אף אחד לא זוכר במה בדיוק היה עמיר פרץ שר בטחון גרוע כל כך אבל משום מה התמונה שבה הוא מסתכל דרך משקפת מכוסה – את זה זוכרים לו עד היום.

        • נירה הגיב:

          נתחיל מזה שחבל שאתה לא מבין מה הבעיה עם זה שאדם ש(אה…)לא בודק עובדות יהיה בעמדה שדורשת לקחת החלטות שמשפיעות על עתיד המדינה שלך. אחר כך נוכל להמשיך עם ההשלכות של תכונות כמו (אה…) חוסר השכלה, חוסר אינטיליגנציה, חוסר תחכום, חוסר הבנה של הזירה הפוליטית וכן הלאה, כאשר אתה מוקף באנשים שהם כן משכילים\אינטליגנטים\מתוחכמים\מבינים בזירה הפוליטית.
          הבעיה עם לפיד היא שהוא אכן מסוגל לסחוף אחריו מצביעים, ויהיו לזה השלכות רעות מאוד על המדינה למרות (ולמעשה גם בגלל) שלפיד נחמד כל כך. הוא, מה שנקרא, האדיוט השימושי האולטימטיבי. והבעיה היא יותר עם מי שמשתמש בו ופחות איתו עצמו.

  21. אלי בן דוד הגיב:

    השיטה של משרד האוצר היא להעניש מפעלים אשר לא יעילים לדעתם ע"י מניעת תקציבים ואז לומר לאומה "ראו איך הם לא מתפקדים סימן שצריך לבצע הפרטה "
    כל כלכלן מתחיל יודע כי חב' חשמל הינה מונופול טבעי שמשמעותו שלא ניתן לבנות עוד 3 חברות חשמל וליצור תחרות. כל יצור חשמל חייב לעבור דרך חוטי חב' החשמל היחידה הקיימת.
    כל נסיון להוסיף עוד יצרנים הוא לעודד טייקינים לספק חשמל יקר ולהחליש עוד יותר את חב' החשמל.
    ראה את מפעלי ההתפלה. עדיף 10,000 עובדים המרויחים שכר גבוה מאשר טייקון אחד הרויח מליון בשנה ו 10,000 פועלים המשתכרים שכר מינימום

    • נועם הגיב:

      גם חברת הטלפונים היא מונופול טבעי, ולכן כל ניסיון להכניס תחרות לשוק הטלפוניה רק יגרום להעלאת מחירים כללית.

      ולכן המחירים שבזק גובה התרסקו לרצפה ברגע שנכנסה להם תחרות.

    • יוני הגיב:

      איך כל כך ברור לכולם שהמטרה האולטימטיבית של משרד האוצר היא להעביר כסף לטייקונים? יש איזושהי עדות לכך?

      מדהים כמה אפשר להיות ספקנים וחקרנים לגבי נושאים כמו הזיקה לארץ ישראל של היהודים בימי הביניים (ראו הפוסט מהיום), אבל לקחת כמובן מאליו שקיים משרד ממשלתי שלם, מערך שלם של עובדי מדינה, שכולם גנבים שמטרתם היחידה להרוס לנו את החיים.

      • א.כ הגיב:

        כן יוני, יש עדות מאוד פשוטה. זה מה שקורה בפועל. אני מקווה שלפחות על זה אנחנו מסכימים. אם אתה מסתכל על מה שקורה במדינה הזו בשלושת העשורים האחרונים, אתה רואה שבפועל יותר ויותר דברים עוברים משליטתו של הציבור כולו (בניהולה של המדינה או של איזשהו גוף ציבורי) לשליטתם של כמה אנשים שיש להם הרבה כסף (כמו נוחי דנקנר, יצחק תשובה, אליעזר פישמן, אילן בן דב, וכו' וכו'). על זה אין ויכוח.

        עכשיו, יש רק שתי אפשרויות – או שמשרד האוצר עושה את זה בכוונה, או שהוא מנסה למנוע את זה אבל לא מצליח. איזו מהאפשרויות אתה חושב שהיא נכונה?

        • יוני הגיב:

          אני מסכים עם העובדה שהממשלה ניהלה מדיניות של הפרטה במשך כמה עשרות שנים. חלק מההפרטות היו מוצלחות (ומוצדקות), וחלק ממש לא. אכן נוצר ריכוז לא סביר של עושר אצל כמה טייקונים, גם עם זה אני מסכים.

          אבל שתי האופציות שציינת לא מספיקות. אני יכול לחשוב על שלישית, בה תהליך הריכוז של העושר התרחש באופן טבעי, בלי שמשרד האוצר ניסה למנוע את זה ובלי שמשרד האוצר קידם את זה.

          בכל הנוגע לממשלת ישראל (לפחות בנושאים כלכליים), אימפוטנציה נראית לי הרבה יותר סבירה מאשר רוע לב צרוף.

  22. ערן הגיב:

    תגובת יאיר לפיד לשמועה על פנייתו לכנס בחיפה:
    "אין לי בעיה עם בקורת, אין לי בעיה עם שטויות, אבל זה סתם שקר מצוץ מהאצבע."

  23. א.כ הגיב:

    יוסי כותב: "אם מישהו היה אומר לי לפני כמה חודשים שזה מה שיקרה, הייתי אומר לו להפסיק לקרוא רומנים קומוניסטיים גרועים. אבל הנה זה מתרחש לנגד עינינו."

    וזו בדיוק הבעיה שלי עם הכתיבה של יוסי (ואני קורא אדוק שלו כבר כמה שנים) – כי יש לנו במדינה הרבה אנשים שאומרים בדיוק את הדבר הזה (שמשרד האוצר מקדם הפרטות ע"י מניעת תקציבים מהמגזר הציבורי) כבר כמה שנים טובות. למשל ח"כ שלי יחימוביץ'. למשל פרופ' דני גוטוויין. אבל מה, לפני שלושה חודשים יוסי אמר עליהם שהם קשקשנים, ועכשיו פתאום הוא שם לב שאולי הם צודקים במשהו. אז כן, יוסי, יפה ששמת לב שמונעים תקציבים מחברת החשמל כדי שגורמים פרטיים יוכלו להיכנס. בוא אני אספר לך על עוד כמה כאלה, ואני מאוד מקווה שתכתוב פוסט על כל אחד מהם, כמו שכתבת על חברת החשמל: מכבי האש (אפילו מבקר המדינה כבר שם לב לזה), אחיות בתי הספר. אחיות טיפת חלב, האוניברסיטאות, שירות התעסוקה (שמשרד האוצר מנסה לייבש אותו ולקדם במקביל את תוכנית ויסקונסין), כל מערך הרפואה הציבורית, כל מערך החינוך הציבורי (על קרן קר"ב שמעת?)… ומפאת מצבי בשעה מאוחרת זו אני לא ממשיך את הרשימה אבל ח"כ יחימוביץ' תשמח להשלים לך אותה.

  24. א.כ הגיב:

    ולמה השעון של הבלוג שלך שעה אחורה? (עכשיו 00:31)

  25. גל א הגיב:

    לפיד יגרוף את קולות "מאוכזבי קדימה". יש קבוצה לא קטנה בעם, שעברה את שלב ה"הוא שקרן אבל לטובתנו אז שיהיה ראש ממשלה שמשקר עבור הצד שלנו", ועכשיו פשוט דורשים שיהיה ראש ממשלה שקטן פתולוגי. כי התרגלו.