החברים של ג'ורג'

מתחת לרדאר

כשיחקרו פעם את קריסתה של ישראל, יש סיכוי טוב ש"הקול היהודי" – אתר המופעל על ידי עמותת "יהודים שמחים", שהיא זרוע ביצועית של תלמידיו ישיבת "עוד יוסף חי" של יצחק גינצבורג – ייחשב כמקבילה הישראלית של תחנות הרדיו של רואנדה, שהסיתו לרצח והנחו את הטובחים בזמן רצח העם שם. האתר מדווח בעקביות ובהתלהבות על פוגרומי "תג מחיר", וראוי לתהות עד כמה הוא אחראי להן: בבדיקה שעשינו בשעתו, שמנו לב שחלה ירידה חדה בדיווח על פעולות כאלה בימים שבהם תלמידי הישיבה היו בחופשת פסח.

כך או כך, ל"קול היהודי" יש מקורות מצוינים בימין היהוויסטי. הוא מדווח היום על אירוע שהתרחש, לדבריו, לפני כחודשיים: כ-40 צעירים יהודים התארגנו בפסגת זאב ויצאו לצוד פלסטינים, שמטרידים לדבריהם נשים בשכונה. הם מצאו ארבעה פלסטינים סמוך לקניון המקומי, ולאחר שווידאו שיחס הכוחות עומד בתקן של הקו קלוקס קלאן, קרי 10:1, תקפו אותם. המשטרה התערבה, הפלסטינים נלקחו לקבל טיפול – הם נפצעו קלות – והפוגרומצ'יקים נמלטו על נפשם. לא דווח על מעצרים.

לפני שלוש שנים, רעשה הארץ לעשרים דקות בערך, אחרי שפוגרומצ'יקים שיהדותם גאוותם עשו אותו הדבר בדיוק בערב יום השואה. גם אז, ההתקהלות אורגנה בפורומים סגורים – אז זו היתה כנראה רשימת SMS, הפעם כנראה קבוצת פייסבוק – וגם אז המשטרה לא הצליחה לשים את ידה על הרשימה.

מותר לתהות האם המקור של "הקול היהודי" הוא נריה אופן, תלמיד לשעבר ב"עוד יוסף חי", שהורחק מפסגת זאב באמצעי הפסול של צו אלוף פיקוד העורף, בחשד שהיה מעורב בארגון אירועים כאלה בדיוק. ב"קול היהודי", כמובן, שבו וציינו את הקריאה של גינצבורג ורבנים אחרים לתמוך בפוגרומצ'יקים ולעמוד לצידם. אף אחד מהרבנים האלה, למותר לציין, לא נעצר או נחקר. הם חזקים מדי.

לפני שלוש שנים היו 11 מעצרים ודי הרבה רעש; הפעם, אחרי מכתבי הרבנים ומכתב הרבניות והזליגה השקטה של "תג מחיר" לגבולות ישראל, לא היו עצורים ולא היה פרסום. אלמלא התהדר "הקול היהודי" באירוע, הוא פשוט היה מתפוגג, מצטרף לשורת האירועים היומיומיים שרק "הקול היהודי" והמדרון החלקלק מדווחים עליהם. רוב מוחלט של המקרים האלה לא נגמר במוות, ופוגרום או סתם התעללות בלא-יהודים שנגמרים רק במכות הם משהו שכבר לא מדווחים עליו. על ההבדל בנפח הדיווחים על מותם של יהודים מידי ערבים לעומת ערבים מידי יהודים כבר כתבתי. התרגלנו. פוגרומים הפכו לשגרה שלא ראוי לדווח עליה, כל זמן שהיא לא חורגת מגבולותיה המוכרים. רעש רקע. כלב נשך אדם.

כך נראה טרור ברמה נמוכה, בתמיכה בשתיקה של המדינה – החל מהחקירות שלא מסתיימות אף פעם, ומבהירות לבריונים שמהססים שאין להם הרבה ממה לחשוש, עבור בעובדה שהרבנים שמספקים את המסגרת האידיאולוגית לפשיעה הזו כלל לא נחקרים, וכלה בעובדה שהם בעצם ממומנים על ידי המדינה.

עכשיו נשאר רק להרגיל את האזרחים לרצח כדבר שבשגרה, בתירוצים הרגילים – היית רוצה שערבי יצא עם אחותך, אתה יודע מה הערבי היה עושה לך אם רק היה יכול – ונחליק סופית אל החשכה השקטה. זה לא יהיה מהיר כל כך; בכל זאת יש לרוב האוכלוסיה מעצורים. אבל זה כבר לא מדרון חלקלק, זו צניחה חופשית.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

33 תגובות על ”מתחת לרדאר“

  1. עדו הגיב:

    האמת? אני מופתע מאד שהמשטרה התערבה. עוד לא הגענו לתחתית אם כך.

  2. שונרא הגיב:

    הוסף לזה שופטים שסולדים משוויון בין אזרחים – כמו שטרוזמן http://www.news1.co.il/Archive/006-D-144-00.html – הצב אותם על האוכלוסיה הכבושה ועל זו שעדיין תחת משטר צבאי, על אף שבעיקרון הסירו את המשטר הצבאי ב-66 (כדי לפנות מקום למשטר צבאי אחר?)

    מה קיבלת?

    ישראל. ציונית, יהודית וגאה עד השמים.

    במקום שבו החוק לא נאכף – אין חוק.

    • מני זהבי הגיב:

      שטרוזמן פרש מכס השיפוט ב-1995.
      איך לומר, יש לישראל בעיות גדולות יותר.

      • הוא פרש מכס השיפוט, אבל קשה להניח שדעותיו התגבשו ביום שאחרי פרישתו.

        • מני זהבי הגיב:

          דעויתיו הן עניינו הפרטי. השאלה היא עד כמה הן אופייניות למערכת המשפט בישראל. ולגבי מערכת המשפט שקיימת היום, קשה לי להניח ששטרוזמן מייצג משהו. אילו תפסו, למשל, את נועם סולברג על אמירות דומות, זה היה רלוונטי הרבה יותר.

  3. חזי הגיב:

    סליחה שאני מסיט את הדיון לנושא אחר, אבל נתקלתי בידיעה הבאה: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4078925,00.html "אם תרצו" ממשיכים במאבק לטיהור החברה הישראלית מתרבות לא פאשיסטית.

    • מני זהבי הגיב:

      נראה לי שאם חבורת הבריונים הזאת תנסה להתנכל לפייבוריטים של "כוכב נולד" יהיה לזה אפקט דומה לניסיון של ש"ס לבטל משחקי כדורגל בשבת…
      אני די סולד מתרבות ההמונים, אבל אני סקפטי לחלוטין כלפי ניסיונות להיאבק נגדה.

    • ש.ב הגיב:

      מעניין למה הם לא נכנסים בעמיר בניון. בעצם, לא מעניין, אם אתה שונא סמולנים, מותר לך להיות "משתמט".

  4. kobi הגיב:

    An ignorant like you is weakening Israel
    Instead of reporting about Al-Jazira who is truly committed to Israel destruction and do everything that it can to promote terror, you make a big thing out of nothing. Those guys are not better than any other school class who operate the school radio, and want some attention. The rest are probably bored at the Yeshiva (you should know ) and were looking for troubles outside of class, just like any other kid who's bored in school
    . The jewish people has been around for a few thousands years (you should know )and will continue to stay in the neighborhood.

    • עדו הגיב:

      אהה! מצאת את הבעיה, ערוץ אל ג'אזירה כמובן! יש גם את איראן עם הנשק הגרעיני כך שלמי יש כוח לכל מיני חוקים שמגבילים את חופש הביטוי פה במדינה ותמיד אפשר להזכיר את אסד והטילים שלו כשמישהו מתלונן על שריפת שדות של פלשתינאים בשטחים.
      לגבי הימצאותם של היהודים בסביבה במשך אלפי שנים – בהחלט נכון, יש שישה מיליון מהם בארצות הברית בלבד, אז גם אם המדינה אכן תקרוס הם בהחלט 'יישארו בסביבה'

      • ראסול יהוה הגיב:

        לא רק זה, גם הציפייה מיוסי שיפנה את הביקורת שלו כלפי תאגיד שידור ערבי, כאילו זה "יחזק את ישראל".

        lol

    • פטריוט הגיב:

      רק למען הדיוק, קיימים מקרים של בני נוער המשתעממים בבית הספר ולא הולכים להרביץ לערבים

    • ראסול יהוה הגיב:

      אם בלוגר "חסר השכלה" כמו יוסי מסוגל להחליש את מדינת ישראל הגאה אז אולי באמת היסודות שלה לא כל כך איתנים.

      מצאתי את פתרון הפלא לבעיות של ישראל: shoot the fucking messenger

  5. סתם אחד/ האחד הגיב:

    שטויות, בכל העולם הנאור ישנם גם קבוצות תמהוניות, בישראל היא הוצאה אל מחוץ לחוק.

    • Alon Levy הגיב:

      In the US, if you even think about doing that, they have hate crimes laws, RICO, and decades of history of prosecuting KKK members.

    • רון הגיב:

      ההבדל הוא שפה אנשי ציבור שמקבלים את משכורתם מכספי המיסים שאתם משלמים תומכים בגלוי במה שיוסי קורא פוגרמים.

      את זה סביר שלא תמצא אצל מדינות אחרות שחברות ב OECD

  6. משה עברי הגיב:

    "כשיחקרו פעם את קריסתה של ישראל"

    פתטי.

    נדמה לעיתים בסוד התבטאויות כאלה שאתה מעונין בקריסתה של מדינת ישראל.
    אפשר וצריך לייצר ביקורת. אבל כזו שבונה ומנסה לשנות ולא כזו הקובעת בהחלטיות שהענף עליו אנו יושבים יכרת.

    • ראסול יהוה הגיב:

      יוסי פסימי? אוי לא! בוא נתעלם מכל מה שהוא אומר!

      יוסי מתקשה לדמיין עתיד ורוד למדינת ישראל? אוי לא! הוא בטח פרובוקטור!

      הכותרת של הבלוג היא פ-קינג "מעקב אחרי קריסתה של ישראל" – אתה באמת פוסל מאמר אחד ספציפי כי הוא מכיל את השורה הזאת?

      Boy, I think you're in the wrong place

  7. מרטין הגיב:

    ועוד דבר אחר? אין?

  8. אזרח הגיב:

    לעניין ההטרדות – סביר מאוד להניח שהמותקפים אינם דווקא המטרידים. אבל הטרדה קיימת בהחלט.
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/913/708.html
    אפשר לדבר (בצדק) על מנטליות של "לשמור על הנשים שלנו" בתור תירוץ לגזענות. אבל הטרדה, ופשיעה לאומנית בכלל, קיימת גם קיימת.

    • מני זהבי הגיב:

      ההטרדות הן בעיה קיימת. אפשר לפתור אותה ע"י הצבת צוותי שוטרים במקומות המועדים לפורענות (אותם ניתן לספור על אצבעות יד אחת). אבל תמיד קל יותר לשלוח שוטרים לרשום דו"חות למי שחצו רחוב באור אדום ולטפח בריונים בלבוש אזרחי.

    • נירה הגיב:

      מה זה "לשמור על הנשים שלנו"? הנשים הן לא "שלכם", הן של עצמן. במדינות חוק מגנים על נשים ממטרידים בלי קשר למוצא האתני שלהם. ומי שעושה את זה הם עובדי ציבור, שוטרים, לא ההמון המוסת.
      אני הוטרדתי ע"י ערסים יהודים כשרים הרבה יותר מאשר ע"י ערבים, ואף אחד לא יצא לעשות בהם פוגרום בשם ההגנה על תומתי.
      הטרדות קיימות בלי קשר ללאום, פשיעה על רקע לאומני קיימת בשני הצדדים, פשיעה על רקע פלילי קיימת, וכל התופעות האלה צריכות להיות מטופלות ע"י הגורמים המופקדים על שמירה על הסדר הציבורי ושלטון החוק.

      • אזרח הגיב:

        את שמת לב ששמתי את "לשמור על הנשים שלנו" בגרשיים, נכון? התכוונתי לכך שזה בדרך כלל התירוץ לתקיפות של עוברי אורח ערבים. אבל אני חושב שאת טועה כשאת אומרת שהטרדות קיימות בלי קשר ללאום. הן קיימות **גם** בלי קשר ללאום, אבל גם עם קשר.

        • נירה הגיב:

          שמתי לב לגרשיים, אבל אני לא מבינה מה הקשר. מה זה "הטרדות עם קשר ללאום"?

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            זה כשמישהו מתחיל איתך בעודו ערבי?
            X-D

          • מני זהבי הגיב:

            מה זה? נניח, מישהו רוצה להראות את עצמו גבר (בעיקר לעצמו, אבל גם לחבר'ה) ע"י כך שינסה ליצור קשר עם בחורות באופן סיטונאי. אלא מה? אם הוא יעשה את זה לבחורות מהעדה שלו (טוב, "לאום" לא ממש במקום כאן), מישהו מקרובי המשפחה של הבחורות הנ"ל יוריד לו נבוט על הראש. לא נעים. אז אפשר להיטפל לבחורות מעדה אחרת.
            אני כמובן לא מצדיק לא את המטרידים, לא את אלה שמורידים נבוט על הראש, ולא את המשטרה שבמקום להגן על אזרחי ותושבי ישראל עוסקת בלהפגין זיקפה לאומית ובלהרוויח כמה גרושים מנהגים והולגי רגל שלא מצייתים לכל תג בחוקי התנועה. אבל הבעיה קיימת, ואין טעם להתעלם ממנה.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              מני, ערסים מכל הלאומים מטרידים בחורות שנראות להם "זורמות". זה נכון שיהודיה חילונית בגופיה היא בהסתברות גבוהה יותר "זורמת" מבחורה יהודיה או מוסלמית דתית, וזה נכון גם שיש עניין של תרבות יותר ופחות שמרנית בעדות כאלה ואחרות. תנסה להתחיל עם בחורה גרוזינית ממשפחה מסורתית, למשל.
              אבל בזה הערסים הערבים והערסים היהודים הגרוזינים צודקים במאה אחוז. הם אומנם ברוב המקרים סתם מעצבנים ואין סיכוי שאני אזרום איתם בחיים, אבל הם צודקים שאיתי יש הרבה יותר סיכוי והרבה פחות סכנה מאשר עם השכנה הגרוזינית שלי עם האחים חמומי-המוח.
              אז שוב, איפה כאן ה"הטרדה עם קשר ללאום"? איזו בעיה קיימת כאן, מעבר לבעיית הערסים באשר הם ערסים? מה, ערסים ערבים שמטרידים בחורות יהודיות בגופיה זה שונה מערסים יהודים-גרוזינים שמטרידים בחורות יהודיות בגופיה?

              • מני זהבי הגיב:

                לא, לא שונה.
                העניין הוא שבנסיבות הספציפיות של שכונות מסוימות בעיר הקודש (תקראי את הכתבה ב-NRG שממנה התחיל השרשור הזה), המטרידים הם ערסים ערבים והמוטרדות הן לרוב סטודנטיות יהודיות (וגם כמה סטודנטיות לא-יהודיות, אני משער). זו בעיה שאפשר לפתור בלי שום גזענות, אבל יש לה מאפיינים משלה שאין טעם להתעלם מהם.

    • ש.ב הגיב:

      ודאי שיש הטרדות ע"י ערבים. המון, אגב. אבל האלימות היא כלפי ערבים ולא כלפי מטרידים.

      הכנופיות לא מסתובבות ומרביצות למטרידים יהודים. למעשה, החבר'ה מטרידים בחורות בעצמם.

      המלחמה היא על זכות ההטרדה. למה מה קרה שערבים יטרידו את "הבחורות שלנו"? אנחנו צריכים לעשות את זה!

  9. ערן הגיב:

    הנה משהו שלא קשור ישירות לנאמר אבל בכל זאת שווה צפייה:

    http://www.youtube.com/watch?v=0OV_8HiO1HA&feature=player_embedded#at=204