החברים של ג'ורג'

לקבלת הקומיסר, האמנים יעברו לדום

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון מחר (א') בהצעת חוק של ח"כ משה מטלון (ברה"מ ביתנו), שתאסור על תמיכה ממשלתית באמנים "משתמטים". בהסבר להצעת החוק (זהירות, מסמך) נכתב בין השאר כך: " להתפשטות תופעת ההשתמטות משירות החובה בצה"ל תורמים תרומה מכרעת ידוענים המגיעים בעיקר מתחומי התרבות והספורט, אשר משמשים ללא ספק מודל לחיקוי עבור בני הנוער, ואינם מוכנים שהתרומה למדינה תפגע להם בקידום הקריירה האישית שלהם. הנוער מקבל בכך מסר חמור, לפיו ההערצה והאהדה שלהן זוכים הידוענים, אינן עוברות בהכרח דרך תרומה לקיום המדינה והחברה ונשיאה בנטל." מעניין מה חושב, אם כן, חבר הכנסת מטלון על הדוגמה שנותנות לנוער חברותיו לסיעה, הפטריוטיות הידועות פאינה קירשנבאום ואנסטסיה מיכאלי: תראו, ילדים, אפשר להגיע לכנסת, ולהיות מתלהם לאומני, גם בלי לשרת דקה אחת בצה"ל! אולי כדאי שקודם כל ינקה חבר הכנסת מטלון את ביתו-שלו?

ואחרי הצחוק, ומעבר להצבעה על הצביעות של ברה"מ ביתנו, שכבר הורגלנו בה, יש שורה של אספקטים מדאיגים מאד בהצעת החוק של מטלון. קודם כל, כפי שכבר נכתב כאן כמה וכמה פעמים, אין דבר כזה, "משתמטים". צה"ל אחראי לשחרורו של כל מי שאיננו משרת בו. אף אחד לא משתחרר בלי שצה"ל יסכים לכך. ישנם אנשים שנמנעים מלשרת, למרות שחויבו בעבדות הזו, והם נקראים בחוק "עריקים" – בשנים האחרונות, מסיבותיו שלו, הצבא מנסה לטשטש את הגבולות בין עריקות ו"השתמטות", ומנסה לגרום לישראלים לחשוב שעריקים הם "משתמטים". אם צה"ל חושד שמישהו רימה אותו, וחמק באמצעות הונאה מהעבדות החוקית שהיא השירות הצבאי – עבדכם הנאמן נפטר ממנה סופית לאחרונה – הרי שעליו לאסוף ראיות לכך (מדובר בעבירה פלילית) ולגרור את אותו האדם לבית המשפט. משום מה, זה כמעט ולא קורה. אין תופעה של השתמטות; יש רק יללות צה"ליות.

צה"ל משחק בנתונים לצרכיו שלו: הוא רומז בעקביות שאנשים שמשוחררים עקב פטור נפשי הם מתחזים, ושהם באים מהציבור החילוני. אבל כשהוא נאלץ לספק את המספרים, הסתבר ש-45% (!) ממקבלי הפטור הנפשי הם בעצם חרדים. למה לחרדים, שגם כך פטורים מהשירות הצבאי, לבקש פטור נפשי? כי כך הם משתחררים מההסדר שכובל אותם לישיבה שלהם, ויכולים גם לעבוד. למה צה"ל משחק את המשחק הזה? זו כבר שאלה שהוא יצטרך לענות עליה, מתישהו. כל זה, נזכיר, קורה על רקע החלטת הממשלה לתמוך בהשתמטותן של נשים דתיות – כלומר, לא לבדוק אם הן אכן דתיות.

הלאה. החוק של מטלון דורש להעניש גם את מי שלא שירתו, כלשון החוק, ב"שירות הלאומי". רק שאין שום חובה חוקית על אזרח ישראלי לשרת בשירות לאומי; עקב לחץ של החרדים, חוק שירות לאומי מ-1953 מעולם לא לווה בתקנות, והחוק קובע שכל זמן שלא יהיו תקנות, הוא לא יהיה בתוקף. כלומר, אנשים יכולים להתנדב, אם בא להם, אבל אין שום חובה שיעשו זאת. יתר על כן, השירות הלאומי במתכונתו הנוכחית הוא תחביב – יקר למדי, יקר הרבה יותר משירותו של חייל – של בנות המגזר הלאומני-דתי.

אבל הדבר החמור ביותר בנושא השירות הלאומי הוא שמדובר באפליה לחלוטין לא סמויה כלפי אזרחים ערבים. אחרי הכל, כשצעירים ערבים רוצים לשרת בשירות הלאומי, המדינה עושה הכל כדי להגיד להם "לא". מבחינת ברה"מ ביתנו, זה סביר לגמרי שהמדינה תעניש בחרם את האנשים שלהם סירבה לאפשר לשרת בשירות לאומי, משום שלא שירתו בשירות לאומי. (ספקולציה: האם בולטות-היתר של חכ"י המפלגה לאחרונה, אנשים אנונימיים בדרך כלל, מיועדת להכין את השתית להמשך פעילותה של המפלגה גם לאחר שמשפטו של ליברמן יתחיל?)

החלק המשונה ביותר, והסובייטי ביותר, בהצעת החוק הוא הסמכות שניתנת לשר התרבות והספורט לאפשר הופעות גם אם האמן אכן לא שירת בצה"ל: " על אף האמור בסעיף קטן (א), רשאי שר התרבות והספורט לאשר מימונו של מופע לציבור כאמור ובלבד שראש הגוף המבוקר סבר כי יש טעמים מיוחדים לכך והעלה את נימוקיו בפני השר". כלומר, מטלון ושאר החותמים על הצעת החוק (זבולון "מגלגל העיניים" אורלב, עתניאל "מתנחל המחמד" שנלר, גדעון "מרחרח הבדואים" עזרא, ואריה "מי?" ביבי) רוצים להפוך את שר התרבות והספורט למהדורה ישראלית עדכנית של אנדריי ז'דאנוב: ברצונו, יוכל האמן להתפרנס; ברצונו, ירעב. ברה"מ ביתנו: המפלגה שמחליפה את השר בקומיסר.

אפילו לימור לבנת, השרה הנוכחית – מי שהחלה את הקריירה האמנותית שלה בהתפרעויות בהצגות תיאטרון שלא היו פטריוטיות מספיק לטעמה, לפני ששדרגה את עצמה למיצגי תקיפה פיזית של מפגינים, ועיקר תרומתה לתרבות הישראלית היתה הענקת השראה ללהקה "כאפה לפנים של לימור לבנת" – אפילו היא לא רוצה להיות ז'דאנוב, והיא הודיעה שהיא תתנגד להצעת החוק. גם יו"ר הכנסת, הפוסט ציוני המסוכן רובי ריבלין, הודיע על התנגדותו, אבל זה כבר צפוי.

הבעיה בהצעות החוק האלה, שכאילו נוסחו ע"י "אם תרצו", לא בהכרח נעוצה בכך שהן עוברות. בדרך כלל הן לא. הבעיה באווירת התרעומת שהן יוצרות, דווקא כשהן לא עוברות: תראו, תראו את המושחתים האלה בכנסת/בבג"צ, הם מגינים על משתמטים. הם כולם לא פטריוטים, כולם בוגדים. כך שומטים את הקרקע מתחת לפוליטיקה שפויה, פוליטיקה של אזרחות וזכויות אזרח, ומעמידים במקומה פוליטיקה של דם ואדמה, פוליטיקה של תרעומת בלתי חושבת.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלה תרומה בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

81 תגובות על ”לקבלת הקומיסר, האמנים יעברו לדום“

  1. איל הגיב:

    איך זה שהנתונים השקריים שבבסיס החוק, לפיהם "תופעת ההשתמטות הלכה וצברה תאוצה בשנים האחרונות" מוצגים כנתוני אכ"א? האם אכ"א הוא שהרשה להם לנסח בצורה כזאת את הנתונים שלו?.

    • אסף הגיב:

      מה זה "אכא הוא שהרשה"? אתה לא מרשה או לא מרשה לבוס שלך, או לבעלים של החברה לעשות דברים עם תוצרי עבודתך.
      וגם אם הם לפעמים שוכחים שהם מועסקים אצלנו, ראוי שאנחנו נזכור זאת.

    • ygurvitz הגיב:

      כמו דובק צה"ל בפרשת אבו רחמה, נוח לראש אכ"א שיש מי שמציג את הדברים כך.

    • א.ה. הגיב:

      הח"כים יכולים לכתוב מה שירצו בדברי ההסבר להצעת החוק. אף אחד לא יבדוק את זה. זאת דמגוגיה ברמת "הרי ידוע ש…".

      לדוגמא – בדברי ההסבר להצעת חוק הזויה אחרת (זו שתהפוך תמיכה בחרם על ישראל לעבירה) נכתב שחוק כזה קיים בארה"ב. זהו כמובן הבל (אין חוק בארה"ב שאוסר על אזרח להגיד שהוא בעד חרם על ישראל) – אבל אף אחד לא טורח לתקן.

  2. ג'ו הגיב:

    "מרחרח הבדואים" שבור.

  3. מני זהבי הגיב:

    הרבה מלל (מוצדק) במקום שניתן להסתפק במשפט אחד: לא מטילים סנקציה חוקית על מי שלא הוכח כי עבר על החוק.

  4. רועי ב הגיב:

    מה עם הערה מנהלתית על ההפגנה היום? 🙂
    http://www.facebook.com/event.php?eid=173364539377202

  5. ronen gefen הגיב:

    מי שלא רוצים שעברים ישרתו בשרות לאומי זה הערבים מבל"ד.
    כל אחד יכול לשרת בצבא או לתרום בדרך של שרות לאומי כמו אמנים רבים.
    מי שלא משרת שלא ירצה את הכסף שלי\של הממסד.

  6. אבי הגיב:

    אני מציע חוק שמי שלא שירת שירות מלא של 3 שנים לא יהיה ח"כ, אני בטוח שישראל ביתנו יתמכו בחוק. אופס, אבל כמעט ולא ישארו להם חכ"ים (כולל ליברמן), אם החוק הזה יעבור.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    "כל זה, נזכיר, קורה על רקע החלטת הממשלה לתמוך בהשתמטותן של נשים דתיות – כלומר, לא לבדוק אם הן אכן דתיות"
    ההיגיון הפשוט (שלא לומר הלוגיקה) אומר שאם "לא בודקים אם הן אכן דתיות" מעודדים בכך את השתמטותן של נשים חילוניות דווקא.

  8. עדו הגיב:

    סתם שאלה שאני מתחבט בה כבר הרבה זמן. למה מרינה מקסימיליאן בלומין נחשבת לסמל של השתמטות ונהנתנות ואייל גולן שעשה בלאגן כדי להשתחרר מצה"ל ולשחק כדורגל (כושר טוב בהחלט יש לו) מופיע בשירותרום ?

  9. מא הגיב:

    יש לי חלום ובו איש שמאל ליברלי והומניסט (עאלק) לא מרשה לעצמו להתבטא בצורה מכוערת נגד רוסים ממש כפי שהוא לא היה מרשה לעצמו לכתוב נגד ערבים.

    וזו אגב ממש לא הפעם הראשונה שהוא עושה את זה וכולכם שותקים. תתבישו

    • סתם אחד/האחד הגיב:

      תכלס
      אבל, הגיע הזמן להפוך את שרות "החובה" בישראל להתנדבותי ולאפשר בחירה בינו לבין שרות התנדבותי בקהילה , יחד עם זאת, לאפשר למדינה להעדיף את אותם אנשים שבחרו לתרום לקהילה בעת קבלה לעבודה או במיסים מקלים .

    • ygurvitz הגיב:

      משה מטלון הוא לא שם רוסי במיוחד. הוא עדיין חבר במפלגת ברה"מ ביתנו.

    • ש.ב הגיב:

      לא דובר על רוסים עלא על מנטאליות סובייטית. אני רוסי בעצמי ויוסי צודק במאה אחוז. יש הבדל בין ליברליזם לתקינות פוליטית ריקנית, שהחליפה אותו לצערי.

      • מא הגיב:

        ש.ב. מצטער לבשר לך את זה אבל בהחלט כן מדובר על רוסים.

        http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2077&cpage=1#comment-31035

        מאוד קשה לי לכבד אנשים שמדברים בצורה כזאת.

        • Rasul YHWH הגיב:

          כותב פה אחד שחושב שדרישת שוויון זכויות למיעוטים בישראל שקולה לאושוויץ (שלילת זכות הקיום של ישראל והיהודים) והוא בא ומדבר על כמה קשה לו לכבד דעות שהן "לא פלורליסטיות מספיק".

          lmao

          • מא הגיב:

            גם את זה וגם את זה אני לא מכבד.
            וזה לא שהן לא פלורליסטיות מספיק, הן סתם גזעניות מכוערות.

            זה שהוא כותב בשנאה כלפי הדתיים, הימין והמוסלמים – התרגלתי, לפחות היה לזה מסווה של ויכוח עקרוני, הפעם זאת סתם גזענות ושנאת אחרים רגילה…

            תגנו עליו, תרדו עלי בשנינות שיש לכם, לבריאות, תשלו את עצמכם שזאת לא סתם גזענות אלא אמירה מוסרית עקרונית, לבריאות לכם.

            כל פעם שהוא מטפטף ארס על אחרים וכל פעם שאתם מכים על חטאים של אחרים אתם מרגישים יותר ויותר צודקים ומוסריים. פעם אחת לא שמעתי פה איזה שהיא הודאה בטעות, נטילת אחריות, נכונות לשיפור עצמי, אפילו ספק אחד בצדקת הדרך לא.

            אתם באמת מרגישים שאתם נהיים יותר יפים ע"י לכער אחרים.

            • Rasul YHWH הגיב:

              כן, יוסי גורביץ הוא ללא ספק הגורו שלי, תודה שהארת את עינינו בקשר לעיוורונו של המלך.

              ד"א הליברליזם הוא אינו ביסודו פלורליסטי, הליברליזם טוען שקיים יחסיות תרבותית ומתחתיה מוסר אבסולוטי שאינו רלטווי, לכן ליברלים תמיד באים בביקורת לתרבויות אחרות.

              אבל אתה בכל מקרה שופר הסברה.

              • מא הגיב:

                נכון שתגיד לביבי שעשיתי עבודה טובה ושייתן כבר את הצ'ק?

              • Rasul YHWH הגיב:

                *עירומו של המלך

                • מא הגיב:

                  אני לא העניין פה, אבל אם שאלת – אני אענה ואציג את עצמי:

                  אני ממש לא דובר של הימין, אני בעד נסיגה לקווי 67 תמורת שלום , שכרגע אני סקפטי לגבי הרצון לקיומו מהצד הפלסטיני, בכל הבחירות הצבעתי העבודה למעט האחרונות שבהן הצבעתי לירוקה-מימד.
                  גם אני לא אוהב את הסגנון הכוחני ומעורר המחלוקת של ליברמן אבל גם לא את הסגנון הגזעני והמתנשא שבו מדברים עליו בשמאל לפעמים.
                  אני כן מעריך את הנכונות שלו להציע הצעות חדשות ונכונותו לבחון
                  פתרונות יצירתיים לסכסוך ומשתדל לא לייחס את כל הרשעות לצד אחד בלבד.

                  אני מגדיר את עצמי כציוני למרות שאני לא מת על כל מה שנעשה בשם הציונות, אני לא תומך בכיבוש אבל מוכן לכבד את הכרעת הרוב ולשרת אותו כל עוד לא התרשמתי שהאלטרנטיבות טובות יותר, שירתתי כחייל קרבי בסדיר ועדיין משרת בחייל קרבי במילואים כולל בשטחים. הייתי פעם חלק מכח שהרג פלסטיני חמוש שפתח עלינו באש. לא קיבלתי מעולם פקודה ספציפית שנגדה את מצפוני, עמדתי מאות שעות במחסומים (בין השטחים לגבולות מדינת ישראל) אבל אני לא מרגיש שעשיתי באופן אישי פעולה שאני לא שלם איתה.

                  זהו עלי, לא שזה רלוונטי למשהו…

                  אני מרגיש שהבלוג הזה הוא מעין פורום סגור לחברים בדעות ה"נכונות" שנועד להשמעת דעות ספציפיות בלבד באופן שלפעמים מנותק לגמרי מהמציאות ולפעמים חד צדדי באופן קיצוני ותמיד מלא בכעס ושנאה יוקדת.
                  העמדות של המנוגדות שאני מציג פה כנראה לא נעימה לכם, עובדה שגוררת מדי התקפות עלי כאילו אני שופר תעמולה, טרול או ניסיון ליחס לי עמדות פאשיסטיות או קיצוניות שהן לא שלי.

                  אני מבין (כנראה שהייתי צריך להבין את זה קודם) שהשמעת הדעות שלי פה לא רצויה לכם ושאתם באמת נהנים לחזור אחד על הדעות של השני ולשכנע את עצמכם בצדקתכם. אין לכם עניין אמיתי בתגובות שלי ואני מניח שאיש מכם לא יצטער אם אפסיק לכתוב פה, ולכן החלטתי להפסיק להעיק עליכם.

                  היה נחמד להכיר אתכם, חלקכם שנונים מאוד ומדי פעם היו פה דיונים שהצליחו לאתגר את מה שאני חושב ולהיות (לפחות לי) מאוד מעניינים.

                • Rasul YHWH הגיב:

                  חחח, ממש מדובר בleftist echochamber אה?

                  כולם פה ציונים ואני בין הבודדים שמשמיעים דעות אנטי-ציוניות אז נראה לי שאתה אוכל סרט כי אתה פשוט כותב שטויות חסרות פשר ואנשים מתייחסים אליהם ככה אבל מה שתגיד.

                  אם אתה כותב שהשמאל (ויוסי גם, לצורך העניין) שולל את זכות הקיום של מדינת ישראל אל תהיה מופתע שאנשים אומרים לך שאתה מדבר כמו שופר הסברה ומתייחסים אליך בהתאם.

                  לאף אחד אין בעיה עם זה שאתה מביע את הדעות שלך, הבעיה היא שאתה מתנסח בצורה תעמולנית ואתה לא מגיב באופן ענייני כשאנשים מסבירים לך למה אתה כותב שטויות מקוממות שמעידות על גזענות כלפי כל מי שאינו-יהודי.

                  חוץ מזה שאם לא שמת לב אני לא מייצג פה אף אחד חוץ מאת עצמי.

                • מא הגיב:

                  שמע רסול, אתה אולי מיצג רק את עצמך אבל לא נעימה לי הצורה שבה אתה תוקף אותי אישית בשל דעותי ובכך אתה לא היחיד.

                  אני לא חושב שכתבתי פה מעולם משהו גזעני, מעולם לא אמרתי למישהו שהוא כותב שטויות, לא כיניתי מישהו שופר הסברה או תקפתי את האדם אישית כדי לבקר את דעתו. השתדלתי מאוד להישאר ענייני גם בתשובה לאנשים שלא היו, לא תמיד הצלחתי בכך.

                  אם אתה או מישהו אחר ירצה לשמוע אנשים שחושבים כמוני אני בטוח שתוכלו למצוא כאלה בקלות, רובם גם יוכלו להסביר את העמדה ולהתנסח טוב ממני כך שאני בטוח שהיעדרי לא באמת יחסר למישהו פה.

                  כבר כמה זמן שאני מסתובב בתחושה שאני רק מפריע לכם ובאמת באמת שאין לי שום כוונה לכפות עליכם לשמוע את דעתי, מי שירצה יוכל למצוא דעות דומות לשלי בקלות.

                  להתראות לכולכם, חלקכים הייתם פרטנרים מעניינים מאוד לשיחה

                • Rasul YHWH הגיב:

                  good riddance

        • ש.ב הגיב:

          צ'מע, את דעותיו של יוסי אני מכיר היטב, ובנושא הזה לפחות, אני שותף להן.

          אני גאה במורשת הרוסית שלי, זה חלק מהזהות שלי, אבל יש בתרבות הזאת לא מעט דברים דפוקים והסביבה בארץ טיפחה דווקא אותם. כתבתי על זה אצלי פעם.

          אני לא רואה שום בעיה להגיד שבתרבות או קבוצה זו או אחרת פשה משהו רע. כולנו אומרים את זה על ישראלים כל הזמן.

          זה שלך "קשה לכבד" זה טוב ויפה, אבל זה לא טיעון. תבדוק מה בדיוק מקשה עליך והאם זה לא סתם תקינות פוליטית.

    • ראסול יהוה הגיב:

      ליברליזם זה לא שמאל, ו"מא" הוא כנראה איזה "פעיל" ב'לוחמי ציון' או משהו.

      • ש.ב הגיב:

        למי אכפת אם זה שמאל או לא ומתי סידור המושבים בפרלמנט הצרפתי לפני 200 שנה הפך לסלע קיומינו.

        • Rasul YHWH הגיב:

          אם מדברים על "שמאל" ו"ימין" אז ראוי לציין שליברליזם זה די 'מרכז', ליברל אינו (בהכרח) שמאלני.

          חוץ מזה ש"מא" הוא עדיין שופר הסברה משעמם שרק בא לפה בשביל לעשות תעמולה זולה.

        • ג'ו הגיב:

          לפני 200 שנה

    • עדו הגיב:

      טוב אני לא יודע לגבי גורביץ – שיגן על עצמו לבד, אבל יש בזה משהו, פשוט – אנשים מרשים לעצמם להיות גזענים כלפי מי שנחשב 'חזק' – זה תקין פוליטית אבל נגד 'חלשים' זה לא.
      לכן מדינת ישראל מותקפת יום וליל על דברים שהיא עושה למרות שהשכנים שלנו עושים דברים פי מאה יותר גרועים ואף אחד לא מרים גבה. לכן אפשר להמציא ביטוי מכוער כמו 'אשכנאצים' וזו לא גזענות אלא ביטוי אותנטי לקיפוח (מעברות, די די טי, אתם יודעים) אבל אם מישהו יגיד איזה משהו מתנשא על מזרחיים אז הוא ..מתנשא (כלומר הם באמת למטה). לכן צריך 'לכבד' את הדת (למה בעצם?) אבל כשהרבובדיה אומר שהחילונים אהבלים אז הוא ססגוני וציורי וצריך להבין אותו.
      ה'רוסים' הם ציבור שעלה לארץ ולהבדיל מאחרים הם העלו את רמת ההשכלה במדינה כשהגיעו, הם לוקחים את גורלם בידיהם ולא מתבכיינים ולכן זה נחשב יותר 'תקין' לצחוק עליהם, לעומת זאת לרדת על אלו שלא כל כך הסתדרו טוב זו גזענות גם אם העובדה שהם 'לא הסתדרו טוב' נעוצה במשהו שקיים בציבור הזה עצמו.
      כאמור אני לא מדבר על בעל הבלוג הזה אלא על תופעה ששמתי לב אליה באופן כללי.

      • Rasul YHWH הגיב:

        מה זה פה Feminism 101?

        קודם כל, לבוא בביקורת כלפי תרבות מסויימת זה לא בהכרח גזענות, אין הרי ספק שהתרבות הסובייטית היא אוטוריטריאנית, וכשאתה רואה ח"כים ממוצא סובייטי (או במפלגה סובייטית) שמטיפים לערכים אוטוריתריאנים לגיטימי לחלוטין להגיד "זאת התרבות ברוסיה, ומשם הם הביאו את זה ואנחנו לא רוצים את התרבות הזאת כאן", כמו שלא מדובר באנטישמיות לצאת בביקורת נגד חוקי הצניעות הפרימיטיווים של החרדים בישראל.

        חוץ מזה, למרות שזה לא קשור בכלל, הנושא של "גזענות נגד הרוב" או מה שנקרא minority pride הוא סוג של אפליה מתקנת ושונה באופן מהותי מMajority pride פשוט מהבחינה שהמיעוט בד"כ לא מסוגל לכפות את מרותו על המיעוט ומטרת הגאווה בד"כ היא פלוראליסטית, קריא "אני לא מתבייש להיות שייך למיעוט אליו אני שייך ואני חש גאווה במי שאני", סוג של אפליה מתקנת.

        • עדו הגיב:

          כן, רק שלא מדובר ברוב ובמיעוט, מדינת ישראל היא מיעוט במזרח התיכון. ה'שמאל' הוא מיעוט במדינה (גם העלייה האחרונה מרוסיה) וגם אם כן, ה'רוב' החילוני כאן הוא זה שאורח חייו מותקף על ידי הדתיים ובכל זאת למרות שדתיים התבטאו כבר שהם רוצים להכניס חילונים לכלא (מי שיעבור על חוקי הדת) כשיוכלו לחילוני לא כדאי להגיד שצריך להכניס דתיים לכלא (וגם אני לא מסכים איתו כי אני הרי חילוני ולכן פלורליסטי ומקבל את כולם ואין לי את הפריבילגיה לקרוא 'אהבל' למי שחושב אחרת ממני)

          • Rasul YHWH הגיב:

            על מה אתה מדבר? אין בישראל מיעוט ורוב? הרוב לא כופה את עצמו על המיעוט?

            huh?

            • עדו הגיב:

              יש רוב ומיעוט. אבל לא בהכרח הכפייה היא של הרוב על המיעוט, בנוגע לכפייה הדתית למשל זה הפוך.

              • Rasul YHWH הגיב:

                הרוב בישראל הוא יהודי והיהדות התלמודית-רבנית-אורתודוקסית-פרושית היא כבר יותר מאלפיים שנה המיינסטרים של הדת היהודית.

                אתה תופתע אבל בגדול רוב הציבור משוכנע שהחרדים עושים עבודת קודש, הרוב בישראל אינו חילוני אלה מסורתי רפורמיסטי ומקבל על עצמו בכיף את הטייטל "חמורו של משיח". כשאתה שואף ל"מדינה יהודית" אל תהייה מופתע אם בסוף אתה מקבל מדינה של פנאטים כהניסטים במקום יהודיי מחמד א-לה מוזס מנדלסון.

                הכפייה בישראל היא באופן מפורש מצד הרוב היהודי נגד המיעוטים הלא-יהודיים

  10. מני זהבי הגיב:

    אוף טופיק, אבל חשוב יותר מההבלים של גמדי ליברמן.
    ראיתם את זה?

    http://www.richardsilverstein.com/tikun_olam/2011/02/18/shabak-alleged-to-have-murdered-detained-16-year-old-israeli-palestinian-boy/

    מצמרר.

    • yankel הגיב:

      horrifying

    • אלכס ז. הגיב:

      רחביה טוען שלהד"ם ואני מאמין לו. לפעמים צריך לחכות עד שיופיעו הוכחות ולא סתם להצטמרר משמועות.

    • שונרא הגיב:

      לגמרי לא ברור אם זה נכון או לא. אחרי שראיתי את הפוסט הזה הוצאתי קריאה בטוויטר לבקשת אישור או הפרכה. על פניו, רחביה הפריך – וטוב שכך.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        כמו שכתבתי למטה, יש לי גישה למרשם התושבים של מדינת ישראל – מעודכן.
        שמות התושבים שהוזכרו בפוסט של ר'יצארד מופיעים במרשם התושבים, אין מזה להסיק על הימצאותם בידי השב"כ ומותו של אחד מהם.

        • חרטא ברטא הגיב:

          טוב לדעת שכדי לספק סקרנות אישית לגבי וידוא ידיעה זו או אחרת בבלוג כזה או אחר, ניצלת את חופש הגישה שלך למאגר המידע הרשמי על כל אזרחי ישראל.

          כמובן שלא הסתפקת בסיפוק היצר האישי שלך והנך הולך ומתגאה בראש חוצות בכך שבעצם לכאורה, עברת על החוק (ספציפית חוק הגנת הפרטיות התשמ"א סעיפים 16 ו23 ב')

          בעל הבלוג הזה אוהב להשתמש במונח "במדינה מתוקנת". אז הרשה לי לומר שב"מדינה מתוקנת" כמו ארה"ב היית צפוי לאבד את עבודתך לאלתר (כמו שקרה לכמה מעובדי מחלקת המדינה שנורא רצו לקרוא את פרטי הדרכון של אובמה).

          • ygurvitz הגיב:

            מה שחרטא ברטא אמר.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            אתה מניח שאני עובד מדינה, שיהיה לך לבריאות.
            ראשית אני לא, המאגר הסתובב פעם ברשת, וכמו רבים אחרים הורדתי.
            שנית, גם אם הייתי עובד מדינה, השמועות כמו שהופיעו פה מטרידות אותי הרבה יותר ממקום עבודתי ומישהו צריך לברר אותם – עד הסוף. ואני מקווה שהם שגויות
            בברכה.

            • חרטא ברטא הגיב:

              "יש לי גישה למרשם התושבים של מדינת ישראל – מעודכן."

              מה שיצא לרשת יצא לפני שנתיים, כך ש "מעודכן" זו לא מילה שהייתי משתמש.

              שימוש ברכוש גנוב (וגישה שלא בסמכות) עדיין לא נותן לך רשות לעבור על חוקים אחרים גם אם אתה, ר"ל, לא עובד מדינה.

              תפסיק לשחק אותה ג'וליאן אסאנג'.

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                מסתובב ברשת קובץ עדכני, אתה רוצה, תקבל לינק.
                הנושא הוא לא מה שאני עשיתי, הנושא הוא מה שאולי השב"כ עשה, שלפחות לפי הטענה הוא הרבה יותר חמור מגישה שלא ברשות למאגר מידע.

              • אבי הגיב:

                טוב, אז פעם הבאה שאדם יקפוץ לכביש כדי להציל זקנה שעומדים לדרוס אותה, תאשים אותו בעבירה על חוקי התנועה.
                ברור לך שרצח יותר חמור מלהסתכל במספרי תעודות זהות בלינק שמסתובב כבר ברשת, נכון?

                • ygurvitz הגיב:

                  אף אחד לא יודע שיש רצח, יש רק שמועה בלתי מבוססת. וכן, לחפש במאגרי מידע בלתי חוקיים על סמך שמועה לא מבוססת, זה חמור. לא כמו רצח, אבל לא היה כאן רצח. כנראה שלא היה אפילו מעצר.

                • אלעד הגיב:

                  לדעתי חמור הרבה יותר שיושב לו איזה טיפש בקצה של מקלדת, ובגלל תאבת הפרסום שלו מפרסם כל קצה של שמועה שמגיעה אליו.
                  איפה האחריות ? כאילו מה לא תעשו בשביל קצת סנסציה.
                  ולפני שתבוא ותגיד גורביץ שזה לא אתה זה הוא, אתה צודק, אבל מישהו מהארץ מהקבוצה שמזוהה תודעתית עם דעותך טורחת להשמש בו כל פעם מחדש ע"מ לעקוף צא"פ. לדעתי כולכם טובלים ושרץ בידכם.

                • Rasul YHWH הגיב:

                  אוי לא, מישהו מפרסם משהו רע על צה"ל? והוא עוד כותב שמדובר בשמועה? ודאי מדובר באנטישמי, אולי אפילו יוזף גבלס בעצמו

                  cry me a river

                • אלעד הגיב:

                  הוא הנה הגיע RASUL אביר שילטון החוק.
                  מפריע לכם שמישהו חיטט במאגרי מידע ללא רשות, אבל לא מפריע למי מכם, שאחד מכם משתמש באתר של סילברשטיין בשביל לעבור על צא"פ ?
                  לך תסתכל בראי, ותגיד אני צבוע 100 פעם. אחרי זה תחזור.

                • Rasul YHWH הגיב:

                  yeah, all those things bother me very much, not as much as your posting though.

                • אלעד הגיב:

                  נו RASUL
                  אז מסתבר שיש לך בעיה
                  אני הייתי ממליץ על שני אקמול ואופטלגין.
                  ואם לא קשה לך, אני יודע שעברית שפה קשה, אבל אנגלית ? ניחא היית כותב בערבית הייתי מבין שאתה מתאמן, אבל אנגלית ?

                • ראסול יהוה הגיב:

                  חחח

          • א.ה. הגיב:

            כל משפט שנפתח במילים במדינה מתוקנת בדרך כלל נכתב על ידי מי שלא חי במדינה אחרת מימיו, וחווה אותה רק דרך אידאה הוליוודית.

            גם בישראל יש מנגנונים שנועדו לוודא שאנשים לא יחטטו סתם בפרטיהם של מפורסמים.

            וגם בארה"ב עובדים בממשל יכולים בקלות לחטט בפרטיהם של אנשים ולא להיתפס אלא אם הם דבילים (לחטט בפרטיו הפרטיים של הנשיא זה אקט של דביליות יתרה).

    • ygurvitz הגיב:

      להד"ם, עד כמה שראיתי.

  11. yankel הגיב:

    עוד off topic:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4030766,00.html

    תשומת לב לשלט בתמונה השניה.

  12. אריאל הגיב:

    אלכס, קראתי את מה שאתה אמרת, וקראתי את מה שכתב רחביה באתר של ריצ'ארד, ואני לא יודע עם מי הוא דיבר אבל יש לי גישה למאגר הנתונים הרישמי של מדינת ישראל, הת.ז. קיימות
    בברכה.

  13. אסףר הגיב:

    בויכוח שהתחיל בזכות הכתבה הזאת, שמתי את האצבע על נקודה מעניינת שמציגה את המערכת במלוא נבזיותה:

    "הצבא נמצא פחות בקונצנזוס (מוזמנים לנחש למה). אבל במקום לשפר את עצמו ולהיות למופת שפעם נחשב, הצבא מעדיף להשתמש בכוחו המופרז כדי לאיים ולהיות להיות גבר-גבר על כל מיני אנשים שהוא בעצמו החליט שהם לא מספיקים חזקים להתעסק עם המערכת הצבאית…"

  14. דורצח הגיב:

    ליבנת, מי היה מאמין, ממשיכה להפתיע
    http://glz.co.il/NewsArticle.aspx?NewsId=77906

  15. ronen gefen הגיב:

    הנה קישור של בל"ד ושרות לאומי.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/821330.html
    מי שלא משרת שרות לאומי או צבאי לא אמור לקבל מימון מהמיסים של אלה שכן.
    המנהל שלי למשל רואה קורות חיים בלי שרות צבאי או לאומי אז הוא ישר מעביר הלאה לסל הגריסה.
    כך צריך להיות.
    אין בן אדם שלא יכול לשבת במשרד ולתרום.
    וראיתי אנשים עם נכויות שהתנדבו לצה"ל

    • פלג ספיר הגיב:

      תמסור למנהל שלך שהוא עובר על החוק.

    • ש.ב הגיב:

      למה לא?

      כל חייל אוכל לצה"ל המון תקציבים. רק הביטוח הרפואי עולה סכומים עצומים. אז בואו נמלא אותו בעוד בטלנים שצה"ל לא צריך כדי שהבוס המטומטם של רונן יהיה מרוצה.

      גם שירות לאומי עולה למדינה כסף. לכן יש דבר כזה כמו "תקנים". יש מכסה מוגבלת של תקנים לשירות לאומי.

      עם בל"ד או בלי בל"ד, במגזר הערבי יש יותר אנשים שרוצים לשרת מתקנים שמוקצים להם כי "הבית היהודי" רוצה לשמור אותם לבנות המגזר ולא לערבים.

    • עדו הגיב:

      א. ב1954 צה"ל שלח צווי גיוס לכל ערביי ישראל שהיו בגיל המתאים. למרבה האכזבה 90% התייצבו!. מאז צה"ל נזהר לא לעשות את זה שוב, זה קצת כמו המנטרה שהפלשתינאים שונאים אותנו, אני רק רוצה לחשוב על זעקות האימה שהיו פורצות אם היה להם מספיק שכל להגיד שהם רוצים להסתפח למדינה היהודית הדמוקרטית והציונית ולקבל בבקשה זכויות אזרח מלאות.
      (אגב, אותו הדבר לגבי החרדים, הצבא לא באמת רוצה אותם אצלו)
      ב. לחבר שלי ששירת כמט"ק בשריון יש אח אחד שהיה קצין בחיל האוויר, אחות ששירתה כצלמת צבאית ואח צעיר ששירת כמה חודשים ושוחרר על ידי הצבא. האבא של כולם הוא מאותם אנשים שיש להם עבר ביטחוני שהלוואי על כל הח"כים המתלהמים של הימין (קצין שנלחם בירושלים בששת הימים, התנדב לתעלה במלחמת ההתשה ועל השאר אסור לספר). שאלתי את אותו אבא אם לא מפריע לו ששיחררו את הבן שלו מהצבא. הוא ענה שלא, "הבן שלי לא השתמט ולא עשה בעיות כדי להשתחרר אלא הצבא החליט לשחרר אותו משיקוליו הוא" כך הוא אמר, אני מניח שאם הבוס שלך היה מקבל את קורות חייו של אותו בחור הוא היה דוחה גם אותו למרות שאני בספק אם יש לו אחוז קטן מהרקע של האבא הזה שדווקא חי עם בשלום עם הבן שלו ה'משתמט'.

    • ygurvitz הגיב:

      יש לך הנחת בסיס שגויה. המדינה קיימת בשביל האזרחים, ללא ההיפך.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אנשים עם נכויות שהתנדבו לצה"ל – ומוץ מטלון הזה מסתובב עם כסא גלגלים ומתחמק ממילואים בטענה שהוא בגימלים…

    • Rasul YHWH הגיב:

      למי בכלל אכפת מצה"ל, חבורה של מאצ'ו-פאשיסטים עם פטיש מיליטרסטי הטרונורמטיווי יודו-צנטרי.

      כמו שנאמר a blight upon the nations

  16. ygurvitz הגיב:

    ולפני שתבוא ותגיד גורביץ שזה לא אתה זה הוא, אתה צודק, אבל מישהו מהארץ מהקבוצה שמזוהה תודעתית עם דעותך טורחת להשמש בו כל פעם מחדש ע"מ לעקוף צא"פ. לדעתי כולכם טובלים ושרץ בידכם.

    אני מסרב לקחת אחריות על מה שכותב ריצ'רד סילברסטין, אני לא יודע מי מזין לו מידע (לא בהכרח מישהו שרוצה בטובתו, אם לשפוט על פי המקרה האחרון), ואני כמעט שלא ומשתמש בו כמקור.

    ושוב, אי אפשר לדבר על הפרה של צו איסור פרסום, אם לא הראו לך צו איסור פרסום.

    • אלעד הגיב:

      אני לא מצפה ממך לקחת אחריות על מה שהוא עושה, אני מצפה ממך כן לגנות את מה שאחד מכם (וסליחה שאני מטיל אשמה קולקטיבית, אין לי דרך אחרת לנסח את זה ואם תמצא אני אודה לך) עושה, לזה תסכים איתי אני מניח. וזה שאתה שמטיף בכזה להט לכיבוד החוק והפיכת הפרובינציה למדינה מתוקנת) לא משמיע קולך ומגנה תופעה פסולה של מעבר על החוק כיוון שזה משרת את האג'נדה שלך הוא דבר צבוע לדעתי.
      אם מדברים על מדינה מתוקנת אז עד הסוף לא? בעיקר איפה שלא מתאים למי מאיתנו.

      • ygurvitz הגיב:

        שוב, בפעם המי יודע כמה: צא"פ לא בתוקף אם לא ראית אותו. מי שלא ראה אותו, לא יכול לעבור עליו. אם אתה יודע על מישהו שראה צא"פ והתעלם ממנו, פנה למשטרה.

      • דניאל ר הגיב:

        אני רוצה לציין, על מנת לשמור על טוהר "המחנה התודעתי" שאני שייך אליו (או מה שזה לא יהיה), שאני מגנה עשרות סטודנטים שמאלנים מאוניבסיטת תל אביב שחוצים כל בוקר את מעבר החציה באור אדום. תלונה הוגשה למשטרה.

        אם כבר מדינה מתוקנת, אז עד הסוף.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention לקבלת הקומיסר, האמנים יעברו לדום | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com
  2. בין פאניקה להיסטריה | החברים של ג'ורג'