החברים של ג'ורג'

ליברמן יעשה לנו דרעי, רבנים בעד מחנות השמדה, משיח הפח מבציע שוב, והערה עגומה על פרשת פיילין: ארבע הערות על המצב ושתי הערות מנהליות

היי ליברמן: תמיד היה חשד שהמתקפה של צאר החוץ (*) על ארגוני זכויות האדם, והשבוע גם על "הארץ", לא נובעת רק מהסטאליניזם שינק במולדתו. מדובר, אחרי הכל, באחד האנשים שיודעים ללכת מעדנות על הקו שבין הפלילי והחוקי כבר הרבה מאד שנים. מדובר במי שהצליח להחדיר חפרפרת לתוך יחידות החקירה של המשטרה, להביא להדחתו של ראש אגף החקירות, לשתול שגריר שיפתח עבורו מעטפות של המשטרה, שהצליח להעביר מיליונים לחשבון הבנק של בתו הצעירה בשל "יעוץ", מי שכבר בפרשת בראון-חברון למד להפגש בחניונים תת קרקעיים, כדי להמנע מהאזנות סתר; מדובר בחברם הטוב של גרגורי לרנר, מיכאל צ'רנוי ומרטין שלאף.

היום הסביר לנו ליברמן מה עומד בעצם מאחורי כל גל ההתקפות שלו על ארגוני זכויות האדם. בראיון לשמעון שיפר במוסף לשבת, טען ליברמן שכל מסע השיסוי הזה בכלל מנוגד לאינטרסים שלו, בגלל ש"לשמאל יש קשרים בפרקליטות", ושהוא מודע לכך ש"הוא עלול לשלם מחיר" על דבריו.

הבוקר פרסם "ישראל היום" ידיעה כי ההחלטה האם להעמיד את ליברמן – שאיטיות קבלת ההחלטה בעניינו היא שערוריה בפני עצמה, עינוי דין חסר תקדים – תתקבל בעוד כשבועיים. נו. שמענו כבר על מועדי ההחלטה הזו, שנדחתה שוב ושוב. אבל אם אכן תתקבל החלטה כזו, צריך לתהות אם ליברמן – שמינה את שר המשפטים ואת השר לבטחון פנים – אינו מודע לכך, ואם הראיון שלו עם שיפר לא יהיה יריית הפתיחה של קמפיין הבחירות שלו. ליברמן יחזיר אותנו למערכת הבחירות של 1999, שבה הבעיר אריה דרעי את הארץ בשל הרשעתו, ויטען שהנה, השמאל צד אותו. הוא לא יוכל להיות שר, אבל בניגוד לדרעי לא יתפטר וימשיך את תיאטרון הבובות שבו הוא מפעיל את הסיעה שלו. בקיצור, ההסתה שראינו עד היום היא כלום לעומת מה שנראה עוד חודש.

נו, זה היה צפוי: אחד הז'אנרים הפופולריים של תקשורת, שכמעט ואיננו מוכר לציבור החילוני בישראל, הוא זה של עלוני בתי הכנסת: יש די הרבה מאלה, והם מחולקים כחומר קריאה בערב שבת. לכל פלג כמעט יש מהדורה משלו. הרמה נמוכה למדי, אבל זה מה יש: כמה אפשר להתייבש עוד פעם מול "לכה דודי"?

אחד המצליחים שבהם הוא "מעייני הישועה", שהפך מסתם עלון למשהו מושקע הרבה יותר, 16 עמודים לעומת הארבעה המקובלים. הוא מופעל על ידי תנועת "מעייני הישועה", שמרדכי אליהו היה אחד ממייסדיה, וכעת כותב בה לעיתים קרובות שמואל אליהו, בנו. גם שלמה אבינר, שהולך ומתחרפן לנגד עינינו, הוא אחד הכותבים הקבועים בו. בקיצור, מעמודי התווך של התקשורת האמונית.

בגליון ה-117 של "מעייני הישועה", שיצא לאור לפני כשלושה שבועות – יח' בטבת – יש (זהירות, PDF) מאמר מערכת בלתי חתום, שמוחה כנגד הרבנים שיצאו כנגד "מכתב הרבנים", רמז גס ליובל שרלו. המאמר מקונן על האפשרות ש"שמא תיעשה התורה אחד בפה ואחד בלב, שמא תונח התורה בקרן זווית דתית, פרטית, קטנה ולא תנחה את חיינו הציבוריים, הכלליים, הלאומיים […] נכון, יש גם כאלה, פקידים, שלא רוצים להפריע, שמסבירים ש'זו לא בדיוק ההלכה' […] ושבקיצור הפוליטיקלי קורקט הוא לחם חוקם […] מעניין אם את ריכוז העמלקים במחנות השמדה הם ישאירו לאחרים או אולי יכריעו שמחיית עמלק כבר לא רלוונטית. ימים יגידו." ההדגשה שלי.

כלומר, כלי תקשורת חרד"לי מרכזי מכריז, לכל מי שרוצה לשמוע, שבבוא העת יהיו פה גם יהיו "מחנות השמדה לעמלקים" – שזה, לצורך העניין, בהחלט גם יכול לכלול יהודים שמתנגדים לתכנית האלוהית – ושמאחורי כל התירוצים שאנחנו רגילים לשמוע מחובשי כיפה על ה"עמלק הפנימי" שצריך להכריע במלחמה ביצר הרע, יש ציבור לא קטן בכלל שחושב שיש אנשים כאלה, שאפשר לזהות אותם, שצריך להשמיד אותם ושמי שלא ישתתף במאמץ הזה ראוי לגנאי.

כמובן, יש כאן אינטרקאציה עם הנאצים: ספק אם בלעדי הימלר, היידריך, גלובוצניק והשאר היו הרבנים מגיעים לרעיון המודרני של מחנות השמדה. בלעדיו, הם היו נאלצים להסתפק בטיהור האתני הבלתי מאורגן יחסית שביצע שאול – כמובן, בלי לעשות טעויות כמו גילוי חמלה. אבל מסתבר ש-60 שנה ויותר אחרי שישראל לימדה את העולם ש"לעולם לא שוב", יש רבנים – ממומנים בכספי ציבור – שחושבים שבהחלט הגיע הזמן לעוד סיבוב, רק שהפעם הוא אמור להתבצע על ידיהם. וכמו הרוצחים בשחור וכסף, הם מתהדרים בכך שבניגוד לרכרוכים למיניהם, להם לא תהיה בעיה לנפץ עוללים אל סלע, והם יהיו קשוחים מספיק "לראות מאה, או חמש מאות, או אלף גופות זו בצד זו".

לא שזה היה מפתיע במיוחד. היהדות האורתודוקסית תמיד היתה פרוטו-נאצית. עכשיו, פשוט, הם הפסיקו להתחבא: הם חושבים שזמנם מגיע. ובהחלט יתכן שהם צודקים.

שובו של המשיח מפח: לפני כעשור, התראיין אפי איתם אצל ארי שביט, ותלה את עצמו. הוא הצהיר שם שהוא מיועד להיות המשיח. הקריירה של פושע המלחמה הזה, שחמק בקושי ממשפטי גבעתי, התדרדרה מאז, הוא נפלט מהכנסת והפך לאחד ממקדמיו של שמואל אליהו.

האחרון עסוק מאד בטיפוח תדמיתו של אביו, מרדכי, שהתפגר לפני כמה חודשים, ובקשירת כמה שיותר ניסים לשמו. השבוע סיפק איתם עוד נס, שכל ועדת קנוניזציה של הוואתיקן היתה פוסלת על הסף.

מעשה שהיה כך היה. איתם, בעוונותיו של צה"ל, שימש כמפקד עוצבת הגליל בשלב מסוים. אחד הדברים הראשונים שעשה, מתוקף היותו מוכה יהוה, היה להקים "סיירת תפילה", שבראשה העמיד את מרדכי אליהו. יום אחד קרה מקרה עצוב, בר כוכבא נפל בשבי והושם בכל… אה, סליחה, כוח בפיקודו של איתם נקלע לשדה מוקשים מוסווה (!), ולא סתם שדה מוקשים, אלא כזה שמופעל באמצעות קרני לייזר (!!).

איתם עשה את הדבר ההגיוני שעושה מסומם יהוה במצב כזה: הוא התקשר למרדכי אליהו והורה לו להתפלל, ואז, אומר איתם, "תוך כדי שהרבנים התפללו אמר לי הרב מרדכי אליהו לתת פקודה לכוח לצאת עכשיו משדה המוקשים. אמרתי לרב אבל הרי כך המוקשים יכולים להיות מופעלים. הרב חזר על דבריו ואמר לי להורות לכוח לצאת וכך עשיתי. הורתי לכוח לצאת משדה המוקשים. בינתיים בקשר אני שומע את מפקד הגזרה של החיזבאללה מתלונן ואומר כי הוא לא מצליח להפעיל את המוקשים וזה למרות שהוא לכד במרכזם כוח של צה"ל. מפקד החיזבאללה התלונן על כך כל הזמן ובינתיים הכוח שלי יוצא החוצה. ברגע שהמפקד הודיע לי על יציאה מלאה משדה המוקשים אמרתי לרב מרדכי אליהו שאפשר להפסיק להתפלל ואז כשסיירת הרבנים הפסיקה להתפלל כל המוקשים בשדה התפוצצו". ממש ביאתה השניה של מאמא רחל.

זו הפעם הראשונה שאני שומע על שדה מוקשים מופעל לייזר, ודאי של החיזבאללה, ודאי בשנים 1997-1999. אבל עכשיו אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אפי איתם הוא שקרן שמוליך שולל אנשים צעירים, ונותן להם דוגמא שלילית, במיוחד לאלה מהם שיהיו קצינים – או שמשהו מעין זה אכן אירע, ואיתם חיכה עם פקודה מבצעית עד שהמכשף הבכיר שלו יעץ לו. אם זה אכן מה שקרה, פשיטת דרגותיו של איתם מעליו היא המינימום ההכרחי.

ותפתח האתון את פיה: שרה פיילין מצאה את עצמה השבוע במצבו של בנימין נתניהו אחרי רצח רבין, רק עם רמת הסתה גבוהה יותר: היא אשכרה ציירה כוונת סביב המחוז של חברת הקונגרס שנורתה לפני שבוע, וזו אפילו התלוננה על כך בשעתו.

אחרי כמה ימים של הלם ונוהל תרנגולת ערופה במטה פיילין, היא נשאה נאום זועף – ובהיותה בורה מוחלטת, עלתה על מוקש. את הטענות נגדה בתקשורת היא כינתה "עלילת דם". אופס! איש לא הזהיר אותה שהיא משתמשת במונח ששמור למתקרבנים יהודים בלבד! כתוצאה מכך, הממסד היהודי נתן לה בראש. אפילו אייב פוקסמן, תמיד רחום וחנון כלפי רפובליקנים, לא מצא מנוס אלא להכנס בה קלות.

אמור מעתה, השתתפות בטקס שבו כומר מגדיר את פיגועי ההתאבדות כנגד ישראלים כזעם האל על אי-התנצרותם, עובר; פגיעה במונופול היהודי על קורבנות, לא כל כך. אם שרה פיילין לא הבינה את זה, היא בהחלט לא מתאימה לחיים הפוליטיים.

(*) כל הזכויות שמורות לנמרוד אבישר

הערה מנהלתית א': בימים האחרונים, או ליתר דיוק אחרי הפוסט על "אם תרצו", התקבלו שתי תרומות בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

הערה מנהלתית ב': תוך כניעה משפילה לצייטגייסט, מופיע מעתה בסוף הפוסט בר שמאפשר לכם לשלוח את הפוסט לטרשת החברתית החביבה עליכם. נהניתם – ספרו לחבריכם; לא נהניתם, תמיד יש תגובות.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

53 תגובות על ”ליברמן יעשה לנו דרעי, רבנים בעד מחנות השמדה, משיח הפח מבציע שוב, והערה עגומה על פרשת פיילין: ארבע הערות על המצב ושתי הערות מנהליות“

  1. הלו, על צאר החוץ נותנים קרדיט, ועל מוכה יהוה לא? שערוריה. מי פה ממונה על פלגיאטים בבלוגוספירה? 😛

  2. זיגי הגיב:

    רחביה, "מוכה יהוה" הפך להיות ביטוי גנרי, כמו פריג'ידר. השתבח במעשה ידיך ושב בפינה.

    • אני מרגיש כמו בכיתה ח', כשחזרתי מאמריקה עם ג'ינס עם כיסים אדומים. תוך זמן קצר לכולם בארץ היו. מישהו אמר "רחביה מוביל אופנתי"? "קובע דעת קהל"? כינים. 🙂

  3. גיל ב' הגיב:

    אני תמיד נדהם מחדש מהמאמינים הפרימיטיביים. או קיי, בעיני, כל האמונה הדתית מטומטמת. אבל יש כאלה שמתעלים בטמטום שלהם ומרדדים אץ הגת לרמה של חוברות קומיקס. אלוהים הופך לגיבור על שנלחם למעננו, משהו ברמה של דנידין. ונשאלת השאלה, במה זכה אפי איתם? מה אם כלל חללי צה"ל? הרב אליהו רצה במותם ולכן לא התפלל בעבורם?

    זה מזכיר לי מישהו דתי שעבדתי איתו פעם שהיה משוכנע שבשנה לפני שנת שמיטה היבול גדול פי שלושה מאשר בשנה רגילה, כי כך כתוב בתורה. מה שמדהים זה שאפילו בדברים כאלו שאפשר להפריך בקלות ע"י בדיקת המספרים אי אפשר היה לשכנע אותו שהוא טועה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אבל גם לרבין הייתה כוונת http://noal.org.il/static/files/gallery/103582/103622.jpg

  5. דורצח הגיב:

    נהניתי כרגיל, חוץ מהמשפט המיותר "היהדות האורתודוקסית תמיד היתה פרוטו-נאצית". הרי אתה כותב אותו באותו סעיף שבו אתה מדווח על רבנים אורתודוכסים שיוצאים נגד רבנים אורתודוכסים אחרים, על רקע התנגדותם של האחרונים לגילויי גזענות ושנאה בוטים במיוחד. הנסיונות ליצור אורתודוכסיה חשוכה פחות תוך שמירה על ההלכה, דרך שמזכירה מעט את היהדות הקונסרבטיבית, סובלים מלא מעט בעיות – אבל לא מגיע להם ביטול כזה.

  6. ירושלמי הגיב:

    הניסים של איתם, או יותר נכון עלילות אפי בשדה הקרב לא התחילו אז. אני זוכר בתחילת הקריירה שלו הוא סיפר בעיתון איך בשבעים ושלוש הוא נותר לבדו במוצב בגולן כשהצבא הסורי הגיע, וירד לתעלה עם טיל כתף וחיסל טנק טנק או משהו כזה עד שהצבא הסורי, או הארמיה או אני לא זוכר מה, הובס. נדמה שהבן אדם לעס יותר מדי חומרים וטוב לו – אז למה לקלקל?

    • עדו הגיב:

      פה כדאי שתשאל את כתב 'הארץ' אביחי בקר כי משהו כזה בהחלט קרה כשבקר העדיף להסיג את הכוח שלו ואיתם נשאר בשטח מסוכן. השאלה היא מי מהם צדק מבחינה מבצעית.

  7. רן הגיב:

    כאדם שהיה בלבנון בתקופה הרלוונטית, האמירה על כך שהוא שמע את החיזבלה בקשר היא מטופשת להחריד. כאדם שעובד בתקשורת היא גם מעליבה את האינטליגנציה.

    • גוגול הגיב:

      כמי שעסק בעוונותיו בסילוק פצצות (לא בתקופה האמורה) אני יכול להוסיף ששדה מוקשים מופעל באינפרא אדום גם לא היה.

  8. נועם הגיב:

    בוקר אור יוסי,

    אני תמיד נהנה לקרוא את מה שאתה כותב, אבל בבקשה נא הקפד על הדיוק. לדוגמה, הראיון עם אפי איתם:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/143730.html
    הוא לא הצהיר שהוא המשיח. הוא הצהיר שהוא רוצה להנהיג את עם ישראל. האמירה שלך שהוא אמר שהוא המשיח היא כל כך לא מדוייקת שהיא כמעט שקר. אני יודע שהוא כתב גם דברים דתיים מטורללים אחרים (בין השאר שהוא נשאר בחיים אחרי צה"ל כדי להנהיג את העם), ולכן חוסר הדיוק הזה ממש לא מפריע לי, אבל למען שלוות הנפש שלי (אני קורא אותך באופן קבוע ומפרסם כל טור שני לכל מי שאני מכיר בערך) – בבקשה תקפיד. תודה.

    וחוץ מזה – אמרתי בעבר ואגיד שוב, הצהרות כגון "היהדות האורתודוכסית תמיד היתה פרוטו-נאצית" לא מוסיפות דבר לתוכן המאמר אבל פועלות יופי כדי להרחיק 95% מהמחשיבים עצמם יהודים מלקרוא את הבלוג שלך.

    • ygurvitz הגיב:

      "אתה חש שאולי הוכנת במיוחד לרגע ההיסטורי הזה?

      "חשבתי במונחים של הנהגת המדינה כבר בגיל 18. אשתי עילית פגשה אותי אז בתחנה המרכזית בתל אביב כשהיתה לי עדיין רעמת תלתלים סבוכה ושאלה אותי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול. אמרתי לה: אני רוצה להיות המנהיג של עם ישראל. זה לא שהסתובבתי עם תחושה של אתה בחרתני. גם לא חשבתי במונחים של להיות ראש ממשלה. אבל אמרתי לה מנהיג עם ישראל"…

      זה נשמע תנ"כי.

      "נכון, נכון. כך זה היה".

      היתה איזו דמות תנ"כית מסוימת שמשכה אותך במיוחד?

      "הדמות שמושכת אותי זה דוד. מאוד מושכת אותי. אני לא חושב את עצמי לדוד המלך. אבל כן, הדמות הזו מאוד חשובה לי. היתה בו סינתזה שמושכת את לבי מזה שנים: איש רוח ואיש מעשה; איש של ענווה עצומה כלפי הקודש וגבורה עצומה כלפי כל מי שאיים על הרחם הזה של עם ישראל".

      "אני לא מתלבט בין אפשרות פוליטית כזו או אחרת אלא אני מתלבט בשאלה המהותית הזאת. דווקא כשאנשים אומרים לי רק אתה המושיע, רק אתה המנהיג, אני נבהל. אני לא נבהל מזה שלא אוכל לקבל החלטות. זו לא הבעיה שלי. אני נבהל מכך שהמהלך כל כך מהיר. ואיך דואגים לזה שהאני לא יהפוך לאני ואפסי עוד. איך מקיימים את מה שמשה רבנו קיים להיות עניו מכל אדם".

      על פחות מזה הרב ש"ך ניסה לנדות את החב"דניקים. ואין טעם ליפות את הפרוטו-נאציזם שביהדות. הוא שם. מי שנפגע מזה, זו בעיה שלו, לא שלי.

      • פלג ספיר הגיב:

        מי שנפגע מזה זו בעיה שלו, כן – אבל אז הוא לא מקשיב לך וזו נהפכת להיות סוג של בעיה שלך גם כן.
        חבל, אלה הן כולה שתי מילים שצריך להקפיד לא לכתוב תדיר. לא כזה ביג-דיל.

      • ש.ב הגיב:

        בכלל יש אינפלציה של משיחים לאחרונה. גם איתם, אליהו טען את זה על אבא שלו (בסוף, אני מתערב, יגיד זאת גם על עצמו), מאיר כהנא הועלה לדרגמת משיח בן יוסף אחרי המוות וכו'.

        אה, וכולם "רומזים" ולא "מצהירים" כי כל המשיחים האלה הם באותה חונטה ועוד לא רוצים להסתכסך ביניהם.

  9. ידידיה הגיב:

    סחתיין, הסיפורים שהבאת הפעם באמת מרשימים. לולא הבאת את הקישורים ל"מעייני הישועה" ולסיפור המופרע של איתם, הייתי חושב שעובדים עלי.

  10. הסיפור על אפי איתם פשוט נורא ואיום.
    ולגבי הטרשת החברתית, הרי שכבר תנו רבנן: "רועצים חברתיים, הם בכל מקום".

  11. עדו הגיב:

    א. לא יעזור לך, איתם לא אמר שהוא המשיח, זה שהוא מדבר בקודים שבוגר ישיבה מבין זה לא משנה את העובדה שהוא לא הוציא את המילים מפיו. באותה מידה אי אפשר להאשים בהסתה למרד את מי שאמר 'הגיע זמן קריאת שמע של שחרית' באמצע הנאום שלו. הוא לא קרא למרד באופן מילולי.
    ב. לגבי 'מחנות השמדה לעמלק' לא ברור לי משהו, עמלק לא אמור להיות יהודי סורר אלא מישהו שהדם שלו מכיל גנים של עמלקי (וזה באמת כבר מזכיר נאצים) אז את מי בדיוק יכניסו למחנות האלו? אף פעם לא הבנתי מה עושים עם עמלקי שהתגייר כהלכה, הרי הוא נשאר 'מזרע עמלק' לא?

    • ארז הוכמן הגיב:

      א. באמת ? הרמזים לא מספיק עבים בשבילך ? מה אם הוא היה אומר "אני חושב שאני מילה שמתחיל במ', נגמר בח' ובאמצע יש 3 אותיות שהם בעצמן משהו שגדלים עליו תותים" גם אז היית אומר "הוא לא הוציא את המילים מפיו" ? די, הקריאה הכי ביקורתית בין השורות מובילה למסקנה שאליה יוסי הגיע, לא צריך להיות קטנוניים.

      ב. נדמה לי שמדרבנן להיות עמלקי זה עניין של בחירה ולא רק של גזע. במיוחד אחרי שסנחריב בלבל את האומות.

      • ידידיה הגיב:

        אני לא מבין: כל כך קשה לכתוב "הוא רמז שם שהוא מיועד להיות המשיח" במקום "הוא הצהיר שם שהוא מיועד להיות המשיח"?

        • yankel הגיב:

          Haleluya! First time I subscribe to Yedidya

        • זהר הגיב:

          לרמזים בעובי של ממותה יש נטייה חדה להפוך להצהרתיים. מיותר להתקטנטן על הניסוח בעיקר כאשר מדובר באישיות שמקרינה לאומניות ותאיזם באופן כלכך גס ודורסני.

    • י.א הגיב:

      "באותה מידה אי אפשר להאשים בהסתה למרד את מי שאמר 'הגיע זמן קריאת שמע של שחרית' באמצע הנאום שלו. הוא לא קרא למרד באופן מילולי."

      דווקא אפשר, הוהוא כן קרא למרד באופן מילולי. הרי זה מה שהדבור מתכוון שהשומע יבין, והשומע אכן מבין שזה מה שהוא מתכוון שהוא יבין, וכ"ו. הצלחה מלאה באמירה שיאללה – מורדים!

    • ידידיה הגיב:

      "מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק".
      יש לי כמה רעיונות לגבי זהות הבני ברקים האלה, אבל אשמור אותם לעצמי.

  12. Johannes הגיב:

    אם תלחץ על מאמר המערכת, הוא יפתח בחלון נפרד כJPG, מהיר וקליל ללא הצורך לחפש וללא הצורך באזהרות.
    בגלל חשיבות הדבר הייתי מתקן/מוסיף לפוסט.

    יוהנס

  13. מני הגיב:

    הו, המתמטיקה (מתוך עמוד 11, ראיון עם סגן ראש עירית ירושלים):

    "בתפקידי כמחזיק תיק הנוער
    הצלחתי להגדיל את תקציבם של
    תנועות הנוער הדתיות בעיר במאות
    אחוזים. כשקיבלתי את התיק,
    התקציב של תנועות הנוער הדתיות
    עמד על אפס! זה לא יאומן. לאחר
    פעילות אינטנסיבית הצלחתי
    להזרים כסף לפעילות השוטפת של
    תנועות הנוער"

    • הדס הגיב:

      הוא בטח משוכנע שכל האזרחים צריכים להרוויח מעל לממוצע.

    • Quercus הגיב:

      צחקתי בקול רם!
      מזכיר לי שבאחד משיעורי ההסטוריה בתיכון, המורה שלי אמרה שבזמן המשבר הכלכלי בארה"ב, ערכי המניות ירדו במאות אחוזים 🙂

  14. צרי הגיב:

    לא האמנתי למראה עיני, כשפתחתי את הפידיאף וראיתי שלא הזית אלא שכך היה בנוגע למחנות הריכוז העמלקיים.
    יותר מזה, אני מאד מקווה שהם התבדחו אבל הם אשכרה כתבו על "מאבקי התרבות שלנו". Der waffen auf der untermensch?
    כאילו.. באמת? עוד מעט הם ידברו על טהור הדם היהודי? אופס, כבר נעשה.
    אז עכשיו מה חסר? מרחב מחייה לעם היהודי, מזרחה, שם נוכל לחזור להיות עם עובד אדמה וטהור?
    מה הבא בתור, לבנסבורן מיוחד לדוסיות שומרות נגיעה?

    אני לא מאמין שאני מניח את אותם תפילין שהם מניחים..

    • ש.ב הגיב:

      היה גם כן. אני זוכר שעוד לפני חמש עשרה שנה היו שהסתובבו עם חולצות "ארץ גדולה לעם גדול" ומפה של ישראל מהפרת עד הנילוס.

  15. ג'ו הגיב:

    "היום אני יכול לגלות לכם שהעמדתי בראש הסיירת הזאת את הרב מרדכי אליהו זצ"ל והייתי מתקשר אליו ואל שאר הרבנים אפילו…"

    מה זה בדיוק אומר בראש הסיירת? איך מפקדים על תפילות של אחרים? הוא חילק את סוגי התפילות בין הפקודים שלו?

    • עדו הגיב:

      מי שבראש הסיירת תפקידו להתפלל בחוד בעוד שהסגן מאבטח עם תחנון ארוך במאסף והפלסים פותחים את הציר עם תפילת הדרך. קצת חיילות בסיסית!

  16. yankel הגיב:

    באשר לליברמן וכמה מחבריו הטובים ביותר. נשיא בלרוס, למשל.

    (לבעלי קיבה חזקה):
    http://www.nzherald.co.nz/television/news/article.cfm?c_id=339&objectid=10699714

    נשמע כמו התגשמות חלומו הרטוב של כל סטאלינו-פאשיסט מצוי

  17. אורן הגיב:

    אני נדהם מהשקט שבו עבר עניין מחנות ההשמדה לעמלק. כלי התקשורת המרכזיים מתעלמים לחלוטין, בלוגים בודדים הזכירו את הנושא ואפילו כאן בתגובות עושה רושם שצרי הוא היחיד שממש מזועזע מהעניין.

    אני מרגיש כמוהו. בשבילי זה ממש היה פטיש בראש. ב-1995 ביקרתי בגרמניה וכשראיתי קשישים ברחובות חשבתי "מה הם עשו לפני חמישים שנה?". השבוע הלכתי בפתח-תקווה וראיתי חבורת נערים עם כיפות סרוגות ברחוב וחשבתי "מה הם יעשו בעוד עשר שנים?".

  18. כיף. הגיב:

    מה זאת אומרת "לשמאל יש קשרים בפרקליטות"? הכוונה שאולי מישהו בפרקליטות שמאלני, חלילה?
    הוא מציג את השמאל כארגון, או אפילו כאדם. "לליברמן יש קשרים בפרקליטות" זה משפט הגיוני.
    לדעות ולעמדות פוליטיות אין קשרים. יש אנשים שמחזיקים בהן.
    עוד צעד בכיוון "אפילו השכנים שלכם עלולים להיות שמאלנים! יש להם מרגלים בכל פינה!".

    • אדר הגיב:

      זה בכלל לא חשוב, ואני בספק עם עו"ד טליה ששון עלולה להשפיע במשהו על הפרקליטות כיום, כפי שליברמן אמר לשמעון שיפר בעיתון.

      הרי כל קרקס הפיינשמקרים הזה בא כהקדמה לפרסום ההחלטה אם להעמיד את ליברמן לדין או לא. ההחלטה צפויה להתקבל תוך שבועיים, ואם יגידו לחקור אותו הוא ישר יקפוץ ויגיד "זה בגלל שאמרתי לחקור את ארגוני השמאל, רודפים אותי" וכו'.

      עדיפים בעיניי פוליטיקאים סתם טיפשים, כמו רוחמה אברהם, מאנשים מתוחכמים ומסוכנים כמו ליברמן. תוך 10 שנים סוגרים פה את הבאסטה בקצב הזה.

      • עדו הגיב:

        לא מסכים, טיפשים גרועים יותר מרשעים, רשע שיש לו שכל יכול להבין את המסר ולשנות את דרכיו אם האיום גדול מספיק, טיפש נשאר טיפש.

        • MuyaMan הגיב:

          שאלוהים יעזור לנו אם זאת הבחירה שלנו. אלו לא יכולים להתפקח, ואלו לא רוצים.

  19. גיל ב' הגיב:

    אם הבנתי נכון את הקטע על שרה פיילין, מי שאמר את הדברים על הפיגועים כעונש של היהודים לא היה הכומר אלא דיויד בירקנר היהודי, מיהודים למען ישו. לא שאני תומך גדול שלה, אבל לא נראה לי שאפשר להאשים אותה בכך שהכומר בכנסיה שלה נתן לאורח לדבר והאורח אמר דברים שהם ברמה של מנהיג ש"ס מצוי שתולה כל אסון בחטא כזה או אחר.

  20. מיכאל הגיב:

    מידע מענין נוסף על איתם:
    איתם כשר התשתיות לשעבר וכנשיא החברה EIE הוא זכיין מטעם משרד התשתיות ומוביל את הפרוייקט המסוכן להפקת פצלי שמן מהאדמה בחבל עדולם.
    פרוייקט שהופסק עקב הסכנות שבו בארה"ב
    גוגל יספק לך את השאר
    וזה מריח רע מאוד

  21. אורי הגיב:

    בעלון המדובר יש פרסומו של ידיעות ספרים ובי"ח לניאדו. שלחתי מכתב לידיעות ספרים בכדי ליידע אותם על הכתוב בעלון למקרה שלא ידעו ולדרוש את תגובתם, רצוי התנצלות פומבית על מימון מסרים כאלה. במידה והם ימשיכו לפרסם יש עילה לשקול חרם צרכנים, למרות שזה יהיה קשה עם הוצאה בסדר גודל כזה

  22. bar הגיב:

    well, a short story that gave me another little schock…..i walked into beit habad in bkk with a non jewish friend(a german girl) and when they found out about it, they ask me to leave and not in a nice way.
    they didnt even try to hide the reason for it.
    sad! and i feel so weak when i think of the need to change it!

    • yankel הגיב:

      I have no shred of sympathy to Haba"d and their racist agenda anywhere.

      Having said that, within their private territory it's their right to be as disgusting as they wish

  23. דניאל הגיב:

    נדמה לי, או שהפוסט הזה ספוג גזענות? ביטויים כמו "צאר החוץ" לדוגמא, שתופלים את הנטיות הפאשסטיות של ליברמן (או כל אחד) למה שהוא "ינק במולדתו".
    "היהדות האורתודוקסית תמיד היתה פרוטו-נאצית"? מה זה אמור להביע? מה זה "תמיד"? אשמח לשמוע איך אתה מיישב את השפה והתפיסה הזאת עם "ביקורת שמאלית ליברלית".

    • גיל ב' הגיב:

      אני מניח שאם היה נכתב כאן על משחק השח המשובח שליברמן ספג בברה"מ או על התמצאותו בספרות רוסית לא היתה לך בעייה עם זה.

      מה לעשות שאנשים (לא כולם אבל הרבה) שגדלו בברה"מ של שנות השבעים ספגו תרבות פוליטית לא דמוקרטית? הרבה מהעולים שבאו לכאן חושבים עדיין במושגים של מעצמה שלא מעלה בדעתה לוותר גם על אי בוץ נידח על הגבול עם סין?

      אני מניח שמאוחר יותר, עם התפרקות ברה"מ החשיבה החלה להשתנות אבל ליברמן הוא תוצר של משטר ברז'נייב.

  24. ygurvitz הגיב:

    נדמה לי, או שהפוסט הזה ספוג גזענות?

    נדמה לך.

    ביטויים כמו "צאר החוץ" לדוגמא, שתופלים את הנטיות הפאשסטיות של ליברמן (או כל אחד) למה שהוא "ינק במולדתו".

    האמירה שאדם הושפע מהתרבות שבה הוא גדל הפכה לגזענית?

    "היהדות האורתודוקסית תמיד היתה פרוטו-נאצית"? מה זה אמור להביע? מה זה "תמיד"? אשמח לשמוע איך אתה מיישב את השפה והתפיסה הזאת עם "ביקורת שמאלית ליברלית".

    היהדות הרבנית, שהיא זרם אינטלקטאולי, קידמה מאז ומעולם תפיסה שאומרת שהיהודים הם נזר הבריאה ושתפקידם של שאר בני האדם לשרת אותם, להשתעבד להם, להמיר את דתם ליהדות או להיות מושמדים. קיומם של לא-יהודים הוא דבר בלתי נסבל, במיוחד במה שמכונה ארץ הקודש. אני חושב שביקורת על התפיסה היודו-נאצית היא בהחלט "שמאלית וליברלית".

    • מני זהבי הגיב:

      תחושת עליונות על-פני אחרים היא לא תמיד פרוטו-נאצית, גם אם מפתחים ממנה תאוריה שלמה. עצם העובדה שהיהדות הרבנית מאפשרת ללא-יהודי להפוך ליהודי מרחיק אותה מספיק מקטגוריה הנאצית בכל מודיפיקציה סבירה של זו האחרונה. אם רוצים להשוות את היהדות לכל מיני משטרים חסרי-סובלנות, נראה שאפשר למצוא דוגמאות רלוונטיות יותר (למשל, פרדיננד ואיזבלה מספרד).

  25. אלימות דתית תישאר איתנו כל עוד העקרונות הבסיסיים של הדת זוכים ליחס מכבד: העדפת אמונה על פני רציונאליות וראיות, והעדפת ציות לבעלי סמכות על פני חשיבה עצמאית וביקורתית. עלינו להפסיק לכבד את הטענה המטופשת שאחד הספרים שלנו נכתב בידי בורא העולם; עלינו להפסיק ללמד ילדים שציות עיוור זה ערך. אנו מוכרחים להגיע למצב שבו כולם מבינים שגם אם אלוהים בעצמו מבקש ממך להרוג עמלקי (או הומו, או מחלל שבת, או עובד אלילים), התשובה הנכונה היא עדיין "לא".

    תוכלו לקרוא את תגובתי המלאה לסיפור הזה (באנגלית) כאן:
    http://norighttobelieve.wordpress.com/2011/01/24/from-generation-to-generation

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention ליברמן יעשה לנו דרעי, רבנים בעד מחנות השמדה, משיח הפח מבציע שוב, והערה עגומה על פרשת פיילין: ארבע הערות על המצב ושתי הערות מנהליות |
  2. עקרות בית נואשות | בחדשות | סלונה