להיסטוריה יש חוש הומור מעוות מ×ד. ×›×©×©×•×ž×¢×™× ×ת הימין היהודי מקציף וטוען שזכויות ××“× ×•×“×ž×•×§×¨×˜×™×” ×”× ×¢×¨×›×™× ×–×¨×™×, ×™×•×•× ×™×™× ×ו × ×•×¦×¨×™×™×, קשה ×©×œ× ×œ×”×–×›×¨ בימין ×”×§×™×¦×•× ×™ ×”×ירופ××™, שטען בשעתו שדמוקרטיה וזכויות ××“× ×”× ×¢×¨×›×™× ×–×¨×™×, יהודיי×.
ב××£ ×חד ×ž×©× ×™ ×”×ž×—× ×•×ª ×”×לה – ועוד ×œ× ×“×™×‘×¨× ×• על ×”×ž×—× ×” ×”×יסלמיסטי – ×œ× ×‘×מת ×¨×•×¦×™× ×–×›×•×™×•×ª ×ד×, לכל היותר זכויות-×ת×-קרויין-×ד×-ו×ין-×”×-קרויין-×ד×. התפיסה ×©×œ×›×•×œ× ×™×© זכויות ×ד×, ×©× ×©×¢× ×ª על התפיסה שיש שוויון בין ×‘× ×™ ×”××“× ×‘×›×ž×” ×ž×•×‘× ×™× ×‘×¡×™×¡×™×™×, ×œ× ×‘×מת מקובלת על "×©×•×•×™×•× ×™×¡×˜×™×" ×œ×ž×™× ×™×”×. יש, למעשה, × ×™×™×¨ לקמוס ×œ× ×¨×¢ בכלל לבדוק ×ת ×”× ×§×•×“×” הזו. × ×§×¨× ×œ×• מבחן ×¡× ×˜ ×’'ורג'.
כידוע, ×’'ורג' ×”×•× ×§×“×•×© × ×•×¦×¨×™ שההיסטוריות שלו מפוקפקת, מה ×©×œ× ×”×¤×¨×™×¢ לו, למעשה סביר ×©×’× ×¢×–×¨, להפוך לסופרסט×ר. מדובר ×‘×¢×¦× ×‘×’×¨×¡×” חיוורת של פרס×וס, ×בל ×”×™× ×“×™ מקומית: על פי חלק × ×™×›×¨ מהתי×ורי×, ×’'ורג' פעל ב×זור לוד. ×œ×ž×§×•×ž×™×™× ×”×™×ª×” בעיית דרקון, ×©×”×ª× ×—×œ ×œ×”× ×¢×œ מ×גר ×”×ž×™× ×•×“×¨×© בתולה ×›×ª×©×œ×•× â€“ בערך מה שעושה ×”×ž× ×”×œ ×”×זרחי ×œ×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×‘×’×“×”, רק בלי ×”×ופציה של התשלו×. ×”×ž×§×•×ž×™×™× ×כן × ×”×’×• להקריב ×ת צעירותיהן – ×ž×©×•× ×ž×”, ×“×¨×§×•× ×™×, ×‘× ×™×’×•×“ למשל ×œ×ž×™× ×•×˜×ורי×, ×œ× ×ž×¢×•× ×™×™× ×™× ×‘×¦×¢×™×¨×™× â€“ למפלצת. ×™×•× ×חד ×”×’×™×¢ תורה של ×”× ×¡×™×›×” המקומית לעלות לקורבן, דבר ×©×”×•× ×›×ž×•×‘×Ÿ ×סון משמעותי יותר מ×שר מותה של ×¡×ª× ×¦×¢×™×¨×” שחייה עד ×›×” ×œ× ×”×™×• משהו בכלל, ור××” ×–×” ×¤×œ× â€“ ×’'ורג' בדיוק עבר ב×זור והחליט שיש לו כמה דקות לטיפול בדרקון. ×”×•× × ×™×’×© ×ל התפלץ, התווה ×ת ×ות הצלב, הדרקון ×יבד ×ת כוחותיו וג'ורג' שחט ×ותו. בסיפור × ×•×¨×ž×œ×™, ×’'ורג' ×•×”× ×¡×™×›×” (ששמה, מטבע הדברי×, ×œ× ×ž×•×–×›×¨) היו × ×™×©××™× ×•×—×™×™× ×‘×ושר עד ×¢×¦× ×”×™×•× ×”×–×”, ×בל ×§×“×•×©×™× × ×•×¦×¨×™×™× ×œ× ×‘×§×˜×¢ של × ×™×©×•×ין והסיפור מגיע להפי ×× ×“ המקובל בה×גיוגרפיות: ×”×וכלוסיה המקומית ×ž×ª× ×¦×¨×ª. במ×מר מוסגר, יצוין שסיפורי ×”×§×“×•×©×™× ×”×•×¦×™×ו ×ת כל ×”×›×™×£. כשפרס×וס ×‘× ×œ×”×¦×™×œ ×ת ×× ×“×¨×•×ž×“×” – ×•×’× ×–×” קורה ×œ× ×¨×—×•×§ מכ×ן, כבר ××– ידעו שמדובר ב×רץ ×וכלת יושביה – ×”×•× × ×¢×–×¨ בסוס מעופף; כשתז×וס הולך לחסל ×ת ×”×ž×™× ×•×˜×ור, ×”×•× ×œ×ž×¢×©×” × ×™×¦×œ על ידי × ×¢×¨×”, ×רי××“× ×” בת המלך ×ž×™× ×•×¡, שבלעדי החוט שלה ×œ× ×”×™×” מצליח לצ×ת מהמבוך. ×ž×™×ª×•×’×¨×¤×™× ×ž××•×—×¨×™× ×™×•×ª×¨ ×›×•×ª×‘×™× ×©×ª×–×וס × ×˜×© מ×וחר יותר ×ת ×רי××“× ×” על ××™×–×” ××™; ×›× ×¨××” שה×גו שלו, ×ו שלה×, ×œ× ×¢×ž×“ בזה.
מבחן ×¡× ×˜ ×’'ורג' ×”×•× ×›×–×”: ×× ×ž×‘×—×™× ×ª×š, כל ×שה ×”×™× × ×¡×™×›×” ×©× ×ž×¦×ת תמיד ב××™×•× ×ž×“×¨×§×•×Ÿ (מה שמלהק ×ותך ×בטומטית ×›×¡× ×˜ ×’'ורג'), ×תה ×›× ×¨××” ×œ× ×“×ž×•×§×¨×˜. בין ×× ×תה פסיכי ×וסטרי שחושש מ"היהודי שחור השיער ש×ורב ×œ× ×¢×¨×” זהובת השיער", ובין ×× ×תה בת ימי מוסת שצווח "×‘× ×•×ª ישר×ל ×œ×¢× ×™×©×¨×ל" תוך הכחשה עיקשת ×©×”×•× ×’×–×¢×Ÿ, מה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותך ×”×•× ×œ× ×–×›×•×™×•×ª ×ד×, ×פילו ×œ× ×–×›×•×™×•×ª ×”× ×©×™× ×‘× ×•×ª עמך, ××œ× ×–×›×•×™×•×ª הפ×לוס שלך.
×œ× ×©×™× ×‘×’×¨×ž× ×™×” הוויימ×רית היו הרבה יותר זכויות ×œ×¤× ×™ התקופה ×”× ×צית. בתור התחלה, עמדה להן הזכות הבסיסית לבחור ×ת ×‘× ×™ זוגן מבלי שהמשטרה ×ª×›× ×¡ לחדר המיטות שלהן. היתה להן בחירת מקצועות חופשית הרבה יותר. ×חרי העליה של ×”× ××¦×™× ×œ×©×œ×˜×•×Ÿ, ×”×ידי×ולוגיה הרשמית גרסה שתפקידן של ×”× ×©×™× ×¦×¨×™×š להיות מוגבל ל-Kinder, Kuche, Kirche (ילדי×, מטבח, ×›× ×¡×™×”), ×× ×›×™ המעיטה משמעותית בתפקידה של ×”×›× ×¡×™×” והעמידה ×ת תפקידה של ×”×שה על × ×™×”×•×œ הבית. × ×©×™× ×¡×‘×œ×• מ×פליה בתעסוקה עד שהמצב בחזית החמיר כל כך ×©×œ× ×”×™×ª×” ברירה ××œ× ×œ×”×©×ª×ž×© בהן כעובדות בתעשיה.
×›×©×ž×¡×ª×›×œ×™× ×¢×œ המקבילה היהודית, המצב ×œ× ×©×•× ×” כל כך. מטבע הדברי×, ×× ×©×™ ×›×”× × ×•×©×ž×•×ל ×ליהו, ×©×¢×•×ž×“×™× ×ž×חורי ×”×”×¤×’× ×•×ª ×”××—×¨×•× ×•×ª, ×œ× ×ž×“×’×™×©×™× ×‘×ª×¢×ž×•×œ×” ×©×œ×”× ×ת דחיקת זכויות ×”× ×©×™× ×œ×חור. ×בל ×›×©×‘×•×—× ×™× ×ת כתבי ×›×”× ×, מוצ××™× ×’× ×צלו ×ת ×”×¤×˜×¨× ×œ×™×–× ×©×œ שמירת המרחב הציבורי ×œ×’×‘×¨×™× ×‘×œ×‘×“ והחזרת ×”×שה הביתה, לתפקידי ×—×™× ×•×š. ×צל שמו×ל ×ליהו ×”× ×•×©× ×¤×©×•×˜ הרבה יותר: ×”×•× ×¤×¡×§ שיש להשחיר ×ת ×ª×ž×•× ×•×ª×™×”×Ÿ של × ×©×™×, ו×× ×—× ×• ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ × ×©×™× ×¦×“×§× ×™×•×ª ×•×¤×¢×œ×ª× ×™×•×ª למען ×§×™×“×•× ×¦×“×§×”, כדי ×©×œ× "להסיח" ×ת ×“×¢×ª× ×©×œ ×”×’×‘×¨×™× ×‘×‘×™×ª ×”×›× ×¡×ª. ×•×œ× ×”×™×” מדובר בצילומי ×‘×™×§×™× ×™: מדובר ×”×™×” בצילומי ר×ש × ×ª×•×Ÿ בכובע ×¦× ×•×¢. ×ליהו חטף ×œ× ×ž×¢×˜ ×ש על הפסיקה הזו, והמשיך לעמוד מ×חוריה. מדובר בעקרון.
עכשיו, ×ליהו ×”×™×” יכול ללכת לכיוון ×חר. ×”×•× ×”×™×” יכול לקחת ×ת התפיסה ההלכתית של "×שה גדולה" – ×שה שיש לה סמכות וכבוד ויש להתייחס ×ליה ×›×ילו היתה גבר, תוך ×”×¦× ×¢×ª חירוק ×”×©×™× ×™×™× â€“ ולהודיע ×©×‘×ž×•× ×—×™ ×™×ž×™× ×•, כל ×שה ×”×™× "×שה גדולה". יש כמה ×¨×‘× ×™× ××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×œ×™×‘×¨×œ×™×™× ×©×œ×—×©×• פסיקות ×›×לה. ×ליהו ×œ× ×”×œ×š לש×, ×”×•× ×”×œ×š במכוון לכיוון ההפוך.
×× ×•×›×שר ×ª×§×•× ×›×ן ×ž×“×™× ×ª הלכה – מה ש×ליהו ×ž×§×“× ×‘×ž×•×“×¢, מה שתומכיו ×”×›×”× ×™×¡×˜×™× ×ª×ž×™×“ קידמו, ×’× ×× ×‘×”×¦× ×¢×” יחסית – יוסג מעמד ×”× ×©×™× ×‘×™×©×¨×ל ×חורה הרבה, הרבה יותר מכפי שהוסג על ידי ×”× ×צי×. מעמדן ×™× ×•×¢ סביב ×–×” של × ×©×™× ×‘×יר×ן וערב הסעודית, ×›× ×¨××” יותר ×יר×ן.
×–×” ×œ× ×ž×§×¨×”, זו ×œ× ×ª×§×œ×”, ×–×” ×œ× ×”×™×¡×— הדעת: זו שיטה. דחיקת ×”× ×©×™× ×œ×חור, שלילת סמכויותיהן, יכולותיהן להתחרות בשווה בכל תחומי ×”×—×™×™×, ×”×™× ×—×œ×§ ××™× ×˜×’×¨×œ×™ מהתפיסה ×”×’×–×¢× ×™×ª של ×”×—×™×™×. כפי שיש ×¢×ž×™× ×©×•× ×™×, ×—×©×•×‘×™× ×™×•×ª×¨ ×•× ×—×•×ª×™× ×™×•×ª×¨, יש מדרג ×’× ×‘×ª×•×š ×”×¢× ×”× ×‘×—×¨. ×•× ×©×™×, שעל פי התפיסה הזו טבען פסיבי, צריכות ללכת לחלק ×”×חורי של ×”×וטובוס. כל × ×¡×™×•×Ÿ מצד ×שה ×©×œ× ×œ×ž×œ× ×ת תפקידה "הטבעי" ×”×•× ××™×•× ×¢×œ כל המערכת, שמבוססת על שורה של ×”× ×—×•×ª ×פריורי על ×˜×‘×¢× ×©×œ ×× ×©×™× ×©× ×©×¢× ×•×ª על רגע לידת×: יהודי ×”×•× ×‘×Ÿ של מלך, ×רי × ×•×¢×“ לשלטון, ×שה × ×•×¢×“×” למטבח ×•×œ×™×œ×“×™× (×ž×¢× ×™×™×Ÿ, במ×מר מוסגר, להתייחס לתפיסה ×”× ×צית שמבין כל ×”×¢×ž×™× ×›×•×œ×, רק ×”×’×¨×ž× ×™× ×•×”×™×”×•×“×™× ×”×‘×™× ×• ×ת חשיבות טוהר ×”×’×–×¢ ושמרו עליו. ×ת המיתוס על קדושת ×”×“× ×”×™×”×•×“×™ ×ž×•×›×¨×™× ×‘×œ×”×˜ ×’× ×”×’×–×¢× ×™× ×©×œ× ×•, ×©×ž×ª×¢×œ×ž×™× ×ž×”×¢×•×‘×“×” שרוב ×”×™×”×•×“×™× ×œ×ורך ההיסטוריה העדיפו לוותר על ×”×“× ×”×§×“×•×©).
הרבה מזה – במיוחד כשקור××™× ×ת תועבת הקבלה – מקורו בפחד קמ××™ ×ž×¤× ×™ ×ž×™× ×™×•×ª×” של ×”×שה. פגיעה בבתוליה של ×”×שה – ×קט שיש בו שפיכת ×“× â€“ ×”×•× ×˜×בו ×‘×¢×™× ×™ ×”×’×–×¢× ×™×. ×“× ×”×ž×—×–×•×¨ הופך ×ת ×”×שה, ×ž×‘×—×™× ×ª ההלכה היהודית, לטמ××” כמעט-תמידית. ×“× ×‘×ª×•×œ×” ×•×“× ×שה בעת המחזור ×”×, ×‘×¢×™× ×™ המ××ž×™× ×™× ×‘×›×™×©×•×£, כלי ×¤×•×˜× ×˜×™ מ×ד. ×× ×—× ×• עמוק בטריטוריית הכישוף, כפי שר××™× ×• מה×גדה על ×”× ×©×™× ×”×¢×¨×‘×™×•×ª ×”×–×§× ×•×ª שרוקחות שיקויי פיתוי. ×œ× ×‘×ž×§×¨×” מכשפות הן ×–×§× ×•×ª: מיתולוגית, הן ×יבדו ×ת כוח ×”×—×™×™× ×©×œ×”×Ÿ, ×“× ×”× ×™×“×”, ועל כן כל מה ×©× ×•×ª×¨ להן ×”×•× ×œ×’×–×•×œ ×ת ×—×™×™×”× ×•××•×©×¨× ×©×œ ×חרי×.
ומעל לכל, יש ×›×ן ×”×’× ×” על כבוד הפ×לוס הפגוע של בן ×”×¢× ×”× ×‘×—×¨, שכמסתבר שככל ×©×”×•× × ×‘×—×¨ יותר כך ×”×•× ×ž×œ× ×¨×’×©×™ × ×—×™×ª×•×ª יותר, ותמיד מ×מין – ×›× ×¨××” בצדק, ×ž×‘×—×™× ×ª הגזען הממוצע – ×©× ×©×•×ª השבט יעדיפו זר מסתורי על ×¤× ×™×•. הש×לה הקל×סית של ×”×× ×©×™× ×”×לה ×”×™× "מה, היית רוצה ש×חותך ×ª×¦× ×¢× ×¢×¨×‘×™?". ×ת ×ותן הש×לות ממש ש×לו ×‘×’×¨×ž× ×™×” ×œ×¤× ×™ ×©×ž×•× ×™× ×©× ×”, ×בל ×–×” ×œ× ×ž×¤×¨×™×¢ ×œ×’×–×¢× ×™× ×”×™×”×•×“×™×, ×›×™ "×–×” ×œ× ×ותו הדבר". ×–×” בדיוק ×ותו הדבר; התשובה הקלה ×”×™× ×©×× ×™ מעדיף ש×חותי ×ª×¦× ×¢× ×›×ž×” ×ž×”×¢×¨×‘×™× ×©×× ×™ מכיר, מ×שר ×©×ª×¦× ×¢× ×’×–×¢×Ÿ יהודי. התשובה ×”×מיתית ×”×™× ×©×–×” לחלוטין ×œ× ×ž×©× ×”, מה ×× ×™ חושב על הדייט ×”×‘× ×©×œ ×חותי. ×”×™× ×œ× ×¦×¨×™×›×” ×ת ×ישורי ×•×”×™× ×œ× ×¦×¨×™×›×” ×ת ×”×’× ×ª×™. ×”×™× ×שה, ××“× ××•×˜×•× ×•×ž×™ לחלוטין, ×œ× ×¡×¤×— שלי.
ומי ×©×œ× ×ž×‘×™×Ÿ ×ת ×–×”, ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ ×©×”×—×™×™× ×”× ×œ× ×גדה ×¨×•×ž× ×˜×™×ª ×‘×©× ×§×œ על ×“×¨×§×•× ×™× ×•× ×¡×™×›×•×ª שבהן ×”× ×©×™× ×ª×ž×™×“ משמשות, כמה × ×•×—, בתפקיד הקורבן והגברבר, כמה × ×•×—, בתפקיד ×”×ביר ×¢× ×”×—×¨×‘ ×ו לפחות ×”×œ×•× ×•×¢×¨×™×ž×ª ×”×—×‘×¨×™× × ×ž×•×›×™ המצח, תמיד ×™×”×™×” בצד ×”×œ× × ×›×•×Ÿ של המתרס בין ×‘× ×™ ××“× ×—×•×¤×©×™×™× ×•×¤××©×™×¡×˜×™× ×œ×’×•×•× ×™×”× ×”×©×•× ×™×.
(יוסי גורביץ)
×ž×¢× ×™×™×Ÿ ××™×–×” ×¢×¨×‘×™× ×›×Ÿ יתקבלו בברכה בצפת ×ו בת-×™×. ×ולי ×¢×¨×‘×™× ×”×•×ž×•×¡×§×¡×•×לי×? ×× ×™ בטוח ש××– כל "הל×-×’×–×¢× ×™×" יהיו מרוצי×..
×–×” הכל תירוצי×. ל×× ×©×™× ×”×לה ערבי טוב ×–×” ערבי מת, ×ו לפחות בלתי × ×¨××” ובלתי מורגש. ×’× ×× ×›×œ ערבי שירצה ×œ×§× ×•×ª דירה בבת-×™× ×™×¢×‘×•×¨ סירוס, ×–×” ×œ× ×™×”×™×” מספיק טוב בשביל×.
×•× ×›×•× ×” ×”×”×‘×—× ×” בדבר ×”×ידיוטיות של הש×לה "מה ×× ×חותך ×ª×¦× ×¢× ×¢×¨×‘×™". ×× ×™ יכול ב×ופן ×ישי לרצות שמי שחתך ×ותי בפר×ות בכביש ×™×ª× ×’×© בעמוד וייהרג בייסורי×. ×–×” ×œ× ×ž×ž×© הופך ×ותי לסמכות בדבר ×”×¢×•× ×© הרצוי ×œ×¢×‘×¨×™×™× ×™ ×ª× ×•×¢×”. מה ×©× ×—×ž×“ ×–×” ש×× ×©×™× ×©×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘× ×™×ž×•×§ ×”×–×” ×”× ××•×ª× ×× ×©×™× ×©×¨×•×¦×™× ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×¢×¨×‘×™× ×œ×”×©×¤×™×¢ על תוצ×ות מש×ל ×¢× ×‘× ×•×’×¢ לעתיד ×”×©×˜×—×™× "×›×™ ×”× ×‘×¢×œ×™ ×¢× ×™×™×Ÿ". ×›× ×¨××” שזה בסדר גמור להיות בעל ×¢× ×™×™×Ÿ ×ישי, כל עוד ×–×” למען מטרות מסויימות.
התגובה שלך by גיל ב' — 26 בדצמבר 2010 @ 18:50
×ž×¢× ×™×™×Ÿ ש×מרת שמעמד ×”× ×©×™× ×™×”×™×” תחת ×ž×“×™× ×ª ההלכה "×™× ×•×¢ סביב ×–×” של × ×©×™× ×‘×יר×ן וערב הסעודית, ×›× ×¨××” יותר ×יר×ן." ממשפט ×–×” ×פשר לבין ו×× ×™ ×ž× ×™×— שככה יחשוב כל ישר×לי ממוצע שמעמד ×”× ×©×™× ×‘×ירן גרוע משל ערב הסעודית, ×›×שר ההפך ×”×•× ×”× ×›×•×Ÿ וב×ופן גורף ובולט.
התגובה שלך by יובל בר — 26 בדצמבר 2010 @ 19:01
תיקון חשוב. ×œ×¤× ×™ ש×מרת ×ת ×–×” ×’× ×× ×™ ×”×‘× ×ª×™ ×›×›×” ×ת המשפט.
ו×תה צודק, ×יר×ן הרבה יותר חופשית ×ž×”×‘×—×™× ×” ×”×–×ת, והמשפט כמובן × ×›×•×Ÿ ×’× ×›×›×”, ×”×•× ×¤×©×•×˜ ×ž× ×™×— ×©×›×•×œ× ×• ×–×•×›×¨×™× ×ž×” המצב בערב הסעודית.
התגובה שלך by ×ילן — 26 בדצמבר 2010 @ 21:36
[…] This post was mentioned on Twitter by ygurvitz, DenaShunra, DenaShunra and others. DenaShunra said: @Tamaruli הפוסט החדש של יוסי תפור עליך: ×§×“×•×©×™× ×ž×•×§×“×ž×™× ×•×יות ×™×•×•× ×™ ("×בטומט") ×›×ן: http://bit.ly/eUZTvC […]
פינגבאק by Tweets that mention http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2132 -- Topsy.com — 26 בדצמבר 2010 @ 19:49
מבחן ×¡× ×˜ ×’'ורג' ×”×•× ×›×–×”: ×× ×ž×‘×—×™× ×ª×š, כל ×שה ×”×™× × ×¡×™×›×” ×©× ×ž×¦×ת תמיד ב××™×•× ×ž×“×¨×§×•×Ÿ (מה שמלהק ×ותך ×בטומטית ×›×¡× ×˜ ×’'ורג'), ×תה ×›× ×¨××” ×œ× ×“×ž×•×§×¨×˜ ×œ× ×”×‘× ×ª×™ מה הקשר בין המשפט לחוסר דמוקרטיה
התגובה שלך by שלומי — 26 בדצמבר 2010 @ 20:14
×× ×™ ×× ×¡×” להסביר, ×× ×ž×‘×—×™× ×ª×š ×ישה ×”×™× × ×¡×™×›×” שצריכה ×ת ההצלה שלך ××– ×”×™× ×œ× ×™×›×•×œ×” להיות למשל ×ž× ×”×œ×ª ×‘× ×§ ל×ומי, שופטת ×¢×œ×™×•× ×” וכיו"ב. יותר מזה, ×× ×ישה בוחרת להת×הב בערבי ×–×” ×œ× ×”×•×¤×š ×ותה ל××“× ×¨×™×‘×•× ×™ שבחר בחירה ××œ× ×œ×™×œ×“×” ×ž×™×¡×›× ×” שמישהו 'חטף' ×ותה בתו×× ×•×ª שוו×. היות ומחצית החברה מורכבת ×ž× ×©×™× ××– ×× ×—×¦×™ מהחברה ×”×™× × ×—×•×ª×”, חלשה, ×œ× ×ž×¡×•×’×œ×ª לד×וג לעצמה וצריכה ×ת החצי ×”×©× ×™ כדי שיציל ×ותה ××– בהגדרה זו ×œ× ×“×ž×•×§×¨×˜×™×”. ×–×” ×›×ילו לקחת חצי מה×וכלוסיה – כל יוצ××™ עדות המזרח, ×”××©×›× ×–×™×, המקריחי×, ×לו שמעל ×ו מתחת גובה ×ž×¡×•×™×™× ×•×§×‘×¢×ª ×©×›×•×œ× ×ž×¤×’×¨×™× ×¢×œ המשמעות החוקית המתחייבת מזה.
התגובה שלך by עדו — 26 בדצמבר 2010 @ 21:30
×–×” ×œ× ×ž×“×•×™×™×§ לוגית (×× ×™ מתייחס רק ללוגיקה של הטיעון, ברור שכל ×¢× ×™×™×Ÿ ×”×ובססיה ×”×ž×™× ×™×ª-×’×–×¢× ×™×ª מטורף מייסודו).
×”×ž×¤×’×™× ×™× ×œ× ×©×•×œ×œ×™× (למעשה ×”× ×ž×—×™×™×‘×™×) ×ת ×”×פשרות ש ר ו ב ×”× ×©×™× ×”×Ÿ ברות דעת, ×”×’×™×•× ×™×•×ª, ובתור שכ×לה כמובן ×œ× ×™×¦×ו ×¢× ×¢×¨×‘×™. ×”× ×¨×§ ×˜×•×¢× ×™× ×©×™×©× ×Ÿ פה ×•×©× × ×©×™× ×§×œ×•×ª דעת, פתיות, שתעלוליו של ×ותו ערבי (בעל כוחות מ××’×™×™× ×©×˜× ×™×™×) – עלולות ×œ×©×›× ×¢×Ÿ. וכדי "להגן" על ×ותן מעטות, כפי ×©×ž×’× ×™× ×¢×œ ילדי×, ×ו על ×ž×¤×’×¨×™× – ×”× ×ž×¤×’×™× ×™×.
זו תפיסה ×©×•×‘× ×™×¡×˜×™×ª, ××•×ž× ×, ×בל ×œ× ×‘×ורח ×›×•×œ×œ× ×™ כמו שהצגת.
בכל ×ופן, מדובר בטוויסט מפחיד מ×וד במסגרת התהליך ש×× ×—× ×• ×¢×•×‘×¨×™× (×”×§×¦× ×”, פ×שיזציה, ×ª×§×¨× ×œ×–×” ×יך שתרצה), התפתחות מטרידה בעלילה.
×גב, יוסי, ×× ×™ יודע שלתבוע ×יזון ו×יזון ×–×” מעייף ומשעמ×, ×בל ××•×ª× ×ž××”-מ××ª×™×™× ×‘×ª ×™×ž×™× ×ž×¤×’×¨×™× + מרזל ושות', ×”× ×“×™ טיפה ×‘×™× ×œ×¢×•×ž×ª, ×›× ×¨××”, משהו כמו כמה מ×ות ×לפי ×’×‘×¨×™× ×¢×¨×‘×™× ×©×“×•×•×§× ×ž×ž×© כן רו××™× ×‘×•×•××’×™× ×ª ××—×•×ª× ×˜×¨×™×˜×•×¨×™×” ×ž×•×’× ×ª בכלל, ×•×ž×¤× ×™ גבר יהודי – בפרט.
בחברה היהודית (שעושה ×ת כל הדרך ×”×œ× × ×›×•× ×” ×œ×›×™×•×•× ×™× ×¨×¢×™× ×ž×וד) זוג של גבר ערבי ו×שה יהודיה, עוד עובר ×יכשהו. עדיין. ובחברה הערבית?
הסטטיסטיקה שמתפרסמת מדי ×¤×¢× ×“×™ מדבר בעד עצמה, ×× ×™ חושב: מעט מ×וד זוגות ×ž×¢×•×¨×‘×™× ×©×‘×”× ×”×ישה יהודיה מול ×פס (×ו קרוב ל×פס) זוגות ×©×‘×”× ×”×שה ערביה.
בדרך כלל הטיעון של "×× ×—× ×• ×œ× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×©×•×•×ª ×ת ×¢×¦×ž× ×• ××œ×™×”× ××œ× ×œ…" (×ירופה, ×מריקה, וכו') מקובל עלי – ×בל מכיוון שמדובר בבעיית ×’×–×¢× ×•×ª/×ובססיה ×ž×™× ×™×ª ×¤× ×™×-ישר×לית, ההתעלמות שלך מהעובדה ש×ותו 20% מה×וכלוסיה שסובל ×ž×’×–×¢× ×•×ª כלפיו, ×”×•× ×©×•×‘× ×™×¡×˜ ×¢× ×ובססיה ×ž×™× ×™×ª פי ×לף ×לפיׅ כל ×–×” קצת מעלה ×ת החשד שסימון המטרות שלך × ×¢×©×” ×’× ×ž×ª×•×š × ×•×—×•×ª ופופוליז×, ×œ× ×¨×§ ×©×™×§×•×œ×™× ×¢× ×™×™× ×™×™×.
×ישית, מעורר בי גיחוך בלתי × ×©×œ×˜ לר×ות חבר ×›× ×¡×ª ערבי ×ž×’× ×” שלט (מתועב) כמו "×‘× ×•×ª ישר×ל ×œ×¢× ×™×©×¨×ל" – שלט שבהיפוך קטן ×”×™×” מקבל רוב גורף של 99% , ×ו קרוב לזה, בציבור שלו.
התגובה שלך by ×—×•× ×™ — 27 בדצמבר 2010 @ 20:30
יופי של פוסט, ו×× ×™ חייב לשחרר בדיחה על ×¡× ×˜ ×’'ורג' והדרקון.
× ×•×•×“ מגיע לבית המרזח "×’'ורג' והדרקון" ודופק בדלת בתקווה ×œ×©× ×•×¨×¨ קערת מרק ×•×¤×™× ×” ב×ורווה לישון בה.
בעלת הבית פותחת ×ת הדלת, ×•×œ×¤× ×™ ×©×”×•× ×ž×¡×¤×™×§ לבקש משהו, צועקת עליו ומעיפה ×ותו. וכך ×–×” קורה עוד ×¤×¢× ×•×¢×•×“ פע×.
×‘×¤×¢× ×”×‘××” שבעלת הבית פותחת ×ת הדלת ×”×•× ×ומר לה "×× ×™ יכול ×”×¤×¢× ×œ×“×‘×¨ ×¢× ×’'ורג' בבקשה?"
התגובה שלך by ש.ב — 26 בדצמבר 2010 @ 20:22
פוסט חזק ביותר. תודה.
התגובה שלך by ×.×”. — 26 בדצמבר 2010 @ 20:29
רגע, למה ×תה מלכלך? מישהו × ×™×¡×” להציע בתולה ×œ×ž× ×”×œ ×”×זרחי ולר×ות מה יקרה?
התגובה שלך by עדו — 26 בדצמבר 2010 @ 21:31
×“×•×•×§× ×©×ž×¢×ª×™ שהיצע הבתולות בגדה גדול מ×וד. כל ש×היד מקבל 72… ×יך הן בדיוק מגיעות לגן עדן, ×–×” ×œ× ×ž×¡×¤×¨×™×. ×ולי הן מעדיפות להת×בד ובלבד ×©×œ× ×™×¤×œ×• בידי ×”×ž× ×”×œ.
התגובה שלך by ×זרח — 26 בדצמבר 2010 @ 21:52
ו×× ×™ חשבתי שדמוקרטיה × ×•×œ×“×” משילוב של × ×¦×¨×•×ª ×•×”×œ× ×™×–×
התגובה שלך by שלומי — 26 בדצמבר 2010 @ 23:13
למיטב ×”×‘× ×ª×™ ×”×¨×¢×™×•× ×•×ª ×”×“×ž×•×§×¨×˜×™×™× ×©×•××‘×™× ×ž×ž×¡×¤×¨ מקורות, כשההשפעה הישירה ביותר ×”×™× ×©×œ התפיסות ×”××™× ×“×™×•×•×™×“×•×ליסטיות ×”×§×œ×•×•×™× ×™×¡×˜×™×•×ª. ×¢× ×–×ת, במידה ×•×ž×—×¤×©×™× ×™×¡×•×“×•×ª ×§×“×•×ž×™× ×™×•×ª×¨ ×ין ×©×•× ×§×•×©×™ לחבר ××•×ª× ×œ×”×œ× ×™×–×, יהדות, × ×¦×¨×•×ª קדומה ועוד. הרבה יותר סביר ×‘×¢×™× ×™ לקשר ×œ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×‘×¨×‘×¨×™×™× ×’×¨×ž×× ×™×™×. ×חרי הכל, ×ž×©× ×”×’×™×¢×• ×”×¤×¨×œ×ž× ×˜×™×…
התגובה שלך by יריב — 26 בדצמבר 2010 @ 23:38
הקשר בין דמוקרטיה ועוד יורת מכך זכויות ××“× ×œ× ×¦×¨×•×ª פשוט: ×‘× ×¦×¨×•×ª ×”×’×ולה מוצעת לכ-ו-ל-×.לכל ×חד (×× ×›×™ ×œ× ×œ×›×œ ×חת) × ×©×ž×” בת ×למוות וג"ו.
התגובה שלך by ×™.× — 27 בדצמבר 2010 @ 0:54
×× ×™ מציע לך להרחיב ×ת השכלתך בת×ולוגיה × ×•×¦×¨×™×ª. דוגמה מקובלת ×צל ×”×ª× ×•×¢×•×ª המושפעות מקלווין (×”× ×¤×•×¦×•×ª ב×רצות השפלה, ×‘×¨×™×˜× ×™×” ו×רצות הברית בעיקר) ש×ין ביכולת ×”××“× ×œ×”×©×¤×™×¢ על הש×לה ×× ×™×™×’×ל (×¤×¨×™×“×¡×˜×™× ×¦×™×”), ××œ× ×ž×“×•×‘×¨ בקביעה ×לוהית שבברי××” עצמה. לש×ר יש × ×©×ž×” בת ×למוות כדי להיות ×רורי×.
הת×ולוגיה ×”× ×•×¦×¨×™×ª הרבה יותר מוזרה ומגוחכת ממה ש×תה עשוי לשער ×ž×‘×—×™× ×” שטחית. ×”× ×¡×™×•×Ÿ ×©×œ×”× ×œ×”×™×§×© לוגי מסתירות ×ž×‘×™× ×œ×ª×•×¦×ות תמוהות מ×וד.
התגובה שלך by יריב — 27 בדצמבר 2010 @ 1:34
×גב, הקשר לזכויות ××“× ×•×“×ž×•×§×¨×˜×™×” של ×”×ª× ×•×¢×•×ª הללו ×”×™× ×©×œ×™×œ×ª המוסדות. שלילה מוחלטת של כל מתווך בין ×”××“× ×œ×ל, ומכ×ן שלילה של הסמכות המוסרית הטבעית (×ו ×”×לוהית) של ×”×ž×“×™× ×” ×ו ×”×›× ×¡×™×”. ×–×” מוביל ב×ופן די טבעי ×œ×¨×¢×™×•× ×•×ª של מגבלות על הרשויות, זכויות טבעיות וכן הל××”.
התגובה שלך by יריב — 27 בדצמבר 2010 @ 1:38
תספר ×ת ×–×” ללותר. ×”×•× ×“×•×•×§× ×”×™×” מ×וד בעד שלטון ×•×”×ª× ×•×¢×” ×”×¤×¨×•×˜×˜×¡×˜× ×˜×™×ª שיגשגה בין הש×ר בזכות ×–×” ×©×”×™× ×”×ª×ž×©×ª"פה ×¢× ×”×©×œ×˜×•×Ÿ יותר מהקתולי×.
התגובה שלך by ש.ב — 27 בדצמבר 2010 @ 13:45
הי גורביץ,
שוב ×× ×™. × ×™×ž×™.
רציתי לש×ול – יש ×פשרות ×’× ×œ×הוב ×ת הפ×לוס שלי ×•×’× ×œ×”×¡×›×™× ×¢× ×–×›×•×™×•×ª×™×”×Ÿ של × ×©×™×?
×× ×™, × ×™×ž×™, מ×וד בעד זכויות שוות לכל ×‘× ×™ ×”×ד×. ×× ×™ ×’× ×ž×וד בעד הזכות של ×‘× ×™ ××“× (×’×‘×¨×™× ×•× ×©×™× ×’× ×™×—×“) להגדיר ×œ×¢×¦×ž× ×‘×›×œ דור ודור מה מותר ומה ×סור. מה × ×—×©×‘ הטרדה ×ž×™× ×™×ª ומה ל×. הזכות ×œ×©× ×•×ª ×ת הפרדיגמות של ×”×•×¨×™× ×• – ×פילו ×× ×ין ×œ× ×• הרבה מה לחדש. ×פילו ×× ×–×” רק כדי להוכיח ×œ×¢×¦×ž× ×• ש×פשר ושמותר ×œ×©× ×•×ª. ×פילו ×× ×–×” רק כדי ×œ× ×œ×ª×ª לשרירי הדמוקרטיה ×œ×”×ª× ×•×•×Ÿ.
רק ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ למה הפ×לוס תמיד מוצג בבלוג ב×ור ×›×” שלילי. ×× ×™ × ×¤×’×¢. ×× ×™ ממש לוקח ×ת ×–×” ב×ופן ×ישי.
כן, ×× ×™ מודה – ×× ×™ ×והב ×ת הפ×לוס שלי! מ×וד!
×’× ×–×•×’×ª×™ – שתחיה – מ×וד ×והבת ×ת הפ×לוס שלי (×”×™× ××£ רוצה ל×הוב ×ותו ×‘×¨×’×¢×™× ×לו ממש ×בל ×× ×™ מול המקלדת וזה ×œ× × ×•×—).
זוגתי ×ומרת ×©×”×™× ×ž×¤×—×“×ª ללכת ברחובות ×—×©×•×›×™× ×œ×‘×“. ×× ×™ ל×.
×× ×™ בכלל ×œ× ×—×•×©×‘ על ×–×”. זוגתי חושבת על ×–×” תמיד.
×–×” בגלל שלי יש פ×לוס ולה יש חור. ×”×™× ×ž×¤×—×“×ª מפ××œ×•×¡×™× ×–×¨×™× ×•×× ×™ ל×.
××– בלילה, ×× ×”×™× ×¨×•×¦×” לצ×ת, ×× ×™ והפ×לוס שלי ×ž×œ×•×•×™× ×ותה.
וזה בסדר.
זוגתי ×œ× ×›×•×¢×¡×ª עלי שיש לי פ×לוס (לרוב…) ו×× ×™ ×œ× ×ž×¨×’×™×© ×©×”×•× ×©×•×¨×© כל רוע (×× ×›×™ ×’× ×× ×™ מודה שיש בו ×יזו ×לימות ××™× ×”×¨× ×˜×™×ª – ×בל זוגתי ×ומרת שזה ×’× ×ž×•×©×š, ×œ× ×¨×§ מפחיד).
הסיבה ש×× ×™ כותב לך ×ת כל ×–×” ×”×™× ×›×™ ×× ×™ וזוגתי ××•×”×‘×™× ×œ×§×¨×•× ×ת כתביך עד מ×וד. ×× ×—× ×• ×—×•×©×‘×™× ×©×תה עושה מצווה.
×× ×—× ×• רק ×ž×•×¤×ª×¢×™× ×‘×›×œ ×¤×¢× ×ž×—×“×© כש×תה תוקף ×ת הפ×לוס. ×× ×—× ×• ×¨×•×¦×™× ×©×ª×¨××” לפ×לוס קצת ×הבה.
×–×” ירכך ×ותו ויעשה רק טוב – לך ולבלוג ולקור×יך ×”× ××ž× ×™×.
×•×’× ×œ×“×™×•×Ÿ המ×וד חשוב ×©×ž×ª× ×”×œ ×›×ן על ×ž×§×•×ž× ×©×œ הגבר וה×שה בחברה ×”×ž×•×“×¨× ×™×ª.
התגובה שלך by ×× ×™ × ×™×ž×™ — 27 בדצמבר 2010 @ 2:40
×× ×™ עומד ×“×•× ×œ×›×‘×•×“ התגובה של × ×™×ž×™
התגובה שלך by תומסו — 27 בדצמבר 2010 @ 9:11
×× ×תה מבקש לעצמך משהו שירכך לך ×ת הפ×לוס ××–
×. לך לבית המרקחת, גורביץ ×”×•× ×œ× ×”×›×ª×•×‘×ª.
ב. תש×ל ×ת ×ישתך קוד×, ×ולי ×”×™× ×ž×¢×“×™×¤×” ×ותו ×›×›×”?
התגובה שלך by עדו — 27 בדצמבר 2010 @ 9:27
× ×™×ž×™, × ×“×ž×” לי שלקחת ×ת דבריו של יוסי בצורה "טיפה" מילולית מדי… 😉
התגובה שלך by Quercus — 27 בדצמבר 2010 @ 12:26
×–×” סוג של ורסיה על יהודי ×©×•× × ×¢×¦×ž×•? כלומר ×× ×ž×™×©×”×• מדבר על מעמד ×”×ישה ××– ×–×” ×ומר ×©×”×•× ×’×‘×¨ ×©×•× × ×¢×¦×ž×•?
התגובה שלך by ×ור ברקת — 27 בדצמבר 2010 @ 14:44
ל×, ×–×ת בדיחה,מוצלחת ×ו ל×, בבקשה ×œ× ×œ×”×ª×—×™×œ מלחמת חפירות על ×–×”.
התגובה שלך by עדו — 27 בדצמבר 2010 @ 16:02
×ž×”×ª×‘×•× × ×•×ª ×‘×ª×ž×•× ×” המצורפת ×× ×™ מבין ×ž×”×“×’×œ×™× ×”××“×•×ž×™× ×©×ž×•× ×¤×™× ×©× ×©×ž×“×•×‘×¨ ×‘×”×¤×’× ×ª שמ×ל, ×בל לדעתי יש ×›×ן בזבוז ×¢× ×§ – השלט ×”×–×” הרבה יותר מת××™× ×œ×”×¤×’× ×ª ימין.
בצד ×”×–×” של השלט: "×× ×™ ×והב ערבי×! ש×ל ×ותי כיצד", ובצד ×”×©× ×™: "מתי×".
×גב, ×יך ×ž× ×™×£ השלט ×והב ערבי×? ש×לת ×ותו כיצד?
התגובה שלך by גלעד ב. — 27 בדצמבר 2010 @ 16:11
×œ×¤× ×™ ×©× ×™× ×”×¡×ª×•×‘×‘×ª×™ ×¢× ×›×¤×ª×•×¨ של סלי×-פ×סט ×©×©×™× ×™×ª×™ ל×מור Peace Now! Ask me how.
××£ ×חד ×œ× ×©×ל.
התגובה שלך by מודי תולשששש — 28 בדצמבר 2010 @ 1:46
יש כמה ×“×‘×¨×™× ×©×ž×¤×¨×™×¢×™× ×œ×™ בפוסט ×”×–×”…
ר×שית, ×× ×™ ×œ× ×¨×•××” ×©×•× ×“×‘×¨ ייחודי ×œ×™×”×•×“×™× ×ו ×œ× ×•×¦×¨×™× ×‘×›×œ ×¢× ×™×™×Ÿ הגבר שמציב עצמו כשומר על השער המוליך ×ל הגן (יש לקרו×, כמי שמחליט מי עושה סקס ×¢× ×מ×/×חות/בת שלו). ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ ××•× ×™×‘×¨×¡×œ×™ למדי; ×”× ×™×—×•×© שלי ×”×•× ×©×¢× ×’×“×™×œ×ª המוח והעברת המשך התפתחות הוולד ×ל מחוץ ×œ×¨×—× (שזה עוד ×©× ×ª×™×™×? citation needed), ×”× ×§×‘×” של המין ×©×œ× ×•, ×‘× ×™×’×•×“ ×œ× ×§×‘×” של ×”×™×•× ×§×™× ×”×חרי×, יכולה להשתתף במ×מץ הצייד והליקוט פחות, הגבר × ×”×™×” שליט יותר – ומיתוס ×¡× ×˜ ×’'ורג' ×”×•× ×”×ª×•×¦××”.
בכלל, מיתוס ×¡× ×˜ ×’'ורג' × ×•×— להרבה ×× ×©×™×. ×’× ×œ× ×¡×™×›×” שמחכה שיצילו ×ותה (צריך לקרו×, הבחורה שיושבת ליד הבר ומחכה שיתחילו ×יתה). ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שכל ×חד שחושב ×©× ×©×™× ×—×œ×©×•×ª ×ž×ž× ×• וזקוקות ×œ×”×’× ×ª×• ×”×•× ×¤×שיסט; זו מרגישה כמו קפיצה ×©× ×•×¢×“×” לשרת ×ת ×©×•× ×ות המ×פ"×™ יותר מ×שר טיעון ×מיתי.
התגובה שלך by גרייף — 27 בדצמבר 2010 @ 18:41
הדרך ×”×›×™ קלה להגן על ×”× ×©×™× ×”×לה, שחלשות יותר ממך, ×”×™× ×œ×”×©×יר ×ותן בורות ומטופחות במטבח, ×× ×”×Ÿ יוצ×ות החוצה ×•×ž× ×¡×•×ª לחיות ×—×™×™× ×ž×œ××™× ×–×” רק חושף ×ותן ×œ×¡×›× ×•×ª ×ž×¡×›× ×•×ª ×©×•× ×•×ª. הקפיצה הלוגית בין להגיד "51% מה×וכלוסיה חלשה ×ž×ž× ×™" ובין "×¢×¨×‘×™× × ×—×•×ª×™× ×ž×ž× ×™" × ×¨×ית לי מתבקשת.
התגובה שלך by ×רז הוכמן — 27 בדצמבר 2010 @ 19:49
בהחלט ×œ× ×—×¡×¨×•×ª × ×©×™× ×¢× ×“×¢×•×ª ×©×•×‘×™× ×™×¡×˜×™×•×ª להחריד, כפי שיש ×™×”×•×“×™× ×× ×˜×™×©×ž×™×™×. יש ×’× ×ž×¡×ª×‘×¨ ×œ× ×ž×¢×˜ ×× ×©×™× ×©×ž×’×“×™×¨×™× ×ת ×¢×¦×ž× 'שמ×ל' ו×פילו שמ×ל ×§×™×¦×•× ×™ ×בל ביחס ×œ× ×©×™× ×”×ª× ×”×’×•×ª× ×”×™× ×©×¢×¨×•×¨×™×™×”. ×–×ת ש×לה ×¨×¦×™× ×™×ª – ×”×× ×תה יכול להיות ×יש שמ×ל ×מיתי ×× ×תה מתייחס ×œ× ×©×™× ×›× ×—×•×ª×•×ª ולהיפך, ×”×× ×ת יכולה להיות ×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™×ª ×מיתית ×× ×ת מתייחסת לציבור ×ž×¡×•×™×™× ×›× ×—×•×ª?
×בל ×–×” כבר × ×•×©× ×œ×¤×•×¡×˜ ×× ×œ× ×œ×¡×¤×¨ של×.
התגובה שלך by עדו — 27 בדצמבר 2010 @ 19:52
×–×ת ב×מת ש×לה מוצלחת ו×× ×™ מקווה שמישהו ×ž×”×›×•×ª×‘×™× ×”×ž×•×›×©×¨×™× (דובי, יוסי, ×©×œ×•× ×ו ×יתמר) ×©×ž×¡×ª×•×‘×‘×™× ×¤×” ×™×¨×™× ×ת הכפפה וייתן ×œ× ×• פוסט על ×–×”.
התגובה שלך by ×רז הוכמן — 27 בדצמבר 2010 @ 22:02
עזבו ××ª×›× ×ž×©×˜×•×™×•×ª, מה ×“×¢×ª×›× ×¢×œ ×–×”:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4005283,00.html
?
התגובה שלך by ×ž× — 27 בדצמבר 2010 @ 20:04
דעתי ×”×™× ×©×œ×סיר בכתבה ×›× ×¨××” ×œ× ×§×•×¨××™× ×“×•×“×• טופז
התגובה שלך by עדו — 27 בדצמבר 2010 @ 21:23
×’'ורג' ×ורוול קרוי ×¡×™×™× ×˜ ×’'ורג' כבר ×œ× ×ž×¢×˜ ×©× ×™×. ××•×ž×¨×™× ×©×”×•× × ×œ×—× ×‘×¡×•×’ של ×“×¨×§×•× ×™×, ×× ×›×™ ×œ× ×“×¨×§×•× ×™× ×œ×•×“×™×™×. ×ž×©×•× ×ž×” × ×¨××” לי ×©×›×•×œ× ×ž×¤×¡×¤×¡×™× ×ת ×”××™×¨×•× ×™×”.
[×ריק בלייר ×œ× ×‘×—×¨ ×‘×›× ×•×™ שלו כמחווה ×ו סימון לגו'רג' הקדוש. זו עבודה של מעריצי×]
התגובה שלך by סמולן — 28 בדצמבר 2010 @ 9:16