החברים של ג'ורג'

סערת פיטנה, אולי לא כדאי לעשות אצלם שבת, הזגזוגים הבלתי פוסקים של אהוד ברק, ומה ש"ס עושה עם הכסף שלנו: ארבע הערות על המצב

גודל העליבות: "פיטנה" של חבר הפרלמנט ההולנדי חרט וילדרס הוא, איך לומר, לא בדיוק יצירת מופת. הוא מכיל מראות קשים, תצלומי תקריב של גופות חרוכות, והוא סרט תעמולה לא מי יודע מה מתוחכם. לא שהוא שגוי; הקישור שהוא עושה בין פסוקי הקוראן, הטפות האמאמים ובין הביצוע בשטח מדויק. ההתמקדות שלו באנטישמיות ובהכחשת השואה – השלט המצמרר ההוא מההפגנות בלונדון בעקבות הקריקטורות, "הכונו לשואה האמיתית" – מציקה לאלה שמעדיפים לטמון את ראשם בחול. הקישור הזה, הצבת המראה הזו, הוא שהפך את וילדרס לאויב הציבור.

בניגוד לשמועות, וילדרס לא שרף או קרע ספר קוראן בשידור חי. זה לא משנה. ההיסטריה נכנסה להילוך גבוה עוד לפני שווילדרס סיים את הכנת הסרט. הדימיפיקציה של הולנד ושל המערב הגיעה לשיאים חדשים. ממשלת הולנד, ערש חירויות הפרט וזכות הדיבור, מחפשת עכשיו אמצעים להעמיד לדין את וילדרס על אמירת האמת, והיא עושה ככל יכולתה כדי למנוע את הקרנת הסרט.

באקט מטומטם במיוחד, מאות הולנדים העלו סרטונים ליו-טיוב שבהם הם מתנצלים על "פיטנה" – סרט שלא הם יצרו ושאין להם שום קשר אליו. ההתנצלות הזו רק משחקת לידיהם של הנעלבים-תמיד ושל הרוצחים בשם אללה. אבל זה מחוויר לעומת הודעתם של אנשי עסקים הולנדים שהם יתבעו את וילדרס, אם עסקיהם במדינות מוסלמיות ייפגעו. קשה לחשוב על התקפה בוטה יותר על חופש הביטוי, מאשר איום בתביעה כנגד אדם האומר משהו בשל פעולתו של גוף שלישי, בלתי תלוי – ויש להוסיף, גוף שנמצא תמידית על סף איש שפיות. 

בינתיים, מעלה ממשלה בעולם הערבי – הממשלה היחידה של האחים המוסלמים – הצגת בובות לילדים, במסגרתה ילד גיבור שוחט את נשיא ארה"ב בוש והופך את הבית הלבן למסגד גדול. אבל נראה לי שהפעולה הזו, מצד ממשלה שהאיחוד האירופי רוצה להכיר בה, לא תזכה לשבריר מהגינוי שזכה לו סרט תעמולה גס אך מדויק שהופק על אפה ועל חמתה של ממשלת הולנד.

המוגלה מתפרצת החוצה: היום נחשף האירוע השלישי בשבוע האחרון של התעללות בילדים מצד הורה חרדי. המקרה המחריד-במיוחד הזה, אונס הילדים כדי לנקום באב, גורם לך לתהות אם חינוך ליברלי יותר – למשל, כזה שהיה מפגיש את האם עם "מדיאה" של אוריפידס – היה מונע את האירוע.

וכן, זו תופעה דתית. במשטרה כבר מודים שבבני ברק תקיפה מינית היא עבירה הרבה יותר נפוצה מאשר בגוש דן. מי שמכיר את המוסר הדתי הקתולי, הדומה מאד, ומכיר את פרשיות הכמרים הפדופילים, לא יופתע – וגם לא מהעובדה שלרבנים יש עבר שחור של חיפוי על עברייני מין מאנ"ש.

טלי פרקש כתבה טור אמיץ בוויינט, שקורא להפסיק את תפיסת המשטרה והפסיכולוגים כ"מוייסרים", להפסיק עם החיפוי האוטומטי ולהתמודד עם התופעה. יש לקוות, אבל לא הייתי בונה על זה, שהשטפון של השבוע האחרון הוא תוצאה של מחנכים שנמאס להם מקשר השתיקה. אז בפעם הבאה שאיזה מחזיר בתשובה יטיף לכם על החינוך החרדי המשובח, תשאלו אותו בנימוס אם כבר ניפו את כל הפדופילים מרשימת המורים.

פליפ-פלופ: פעם, מזמן, אהוד ברק נהג לומר דברים שליליים על ממשלת אולמרט ולקרוא להתפטרותה. זה היה לפני שהצליח להצטרף אליה כשר בטחון. אחר כך הגיעה ועדת וינוגרד, וברק הפר את הבטחתו, שניתנה לעיני המצלמות, לפרוש מן הממשלה לאחר דו"ח וינוגרד. את ההודעה הזו הוא נתן אז תוך כדי כניסה לישיבת הממשלה, כדי שלעיתונאים לא תהיה אפשרות לשאול שאלות קשות.

לאחרונה, מתקבל הרושם, ברק לא מרוצה בממשלת אולמרט. מצבו בסקרים אומלל – לא שזה משנה, כי אין בחירות אישיות, אבל הפרשנים הפוליטיים התרגלו – ומצבה של מפלגתו לא הרבה יותר טוב. יתר על כן, אולמרט גונב לברק את המצביעים, כשהוא מציב את עצמו בפועל כראש מחנה השלום – היינו, האיש שישיג הסכם-דמה עם אבו מאזן.

אז מה עושה ברק? הוא מודיע להורים שכולים שאולמרט היה צריך להתפטר בעקבות מלחמת לבנון השניה. בוקר טוב, אודי –   אבל מתי בשלה בך התובנה הזו? איפה היית רק לפני חודש וחצי? אתה באמת חושב שהזכרון שלנו כל כך קצר?

כשהשר חובש כיפה: תושבי ישראל למדו מנסיון מר ששרים חובשי כיפה הם צרה צרורה. אם השר מחזיק בתיק החינוך, התוצאות – בערות ויהדות – ידועות. אבל שר חובש כיפה יכול להזיק גם בתיק התיירות: פתאום, טיילת בחברון הופכת לפרוייקט תיירותי מרכזי, והמשרד מוצא את עצמו תומך במאחזים.

וזה לא רק שוחד וזה לא רק בניזרי (אם כי יש לשאוב עידוד מכך שבתיק הזה הורשע לראשונה גם הרב שנתן גושפנקא הלכתית לפשע): אלי ישי הפך את משרד התמ"ס לקרדום לחפור בו קולות. המשרד פתח בשנת 2007 46 קורסים להכשרה מקצועית בתחומי היהדות – ביניהם לא פחות מ-28 קורסים בתחום הפורח של סופרי סת"מ – אבל אף לא קורס אחד ביישומי מחשב, למשל.

כלומר, ישי הפנה את משאבי המשרד שלו לשירות הסקטור המצומצם שלו על חשבון הציבור הכללי. בהתחשב בכך שהמשתתפים בקורסים זוכים לשכר – זעום, אבל שכר – בשל השתתפותם בהם, ובהתחשב בכך שהשוק לא משווע לגדודים חדשים ורעבים לעבודה של כותבי מזוזות, עולה כאן חשד ממשי לשיחוד בוחרים – ועל חשבון הציבור.

מה אפשר לעשות? כלום, כנראה. התרגלנו.

 

ומלבד זאת, יש להפסיק את רצח העם בדארפור.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

45 תגובות על ”סערת פיטנה, אולי לא כדאי לעשות אצלם שבת, הזגזוגים הבלתי פוסקים של אהוד ברק, ומה ש"ס עושה עם הכסף שלנו: ארבע הערות על המצב“

  1. יואב (לונדון) הגיב:

    הולנד היא "ערש חירויות הפרט וזכות הדיבור"? הולנד?!

  2. Space Monkey הגיב:

    אולי לא ערש, אבל בטח מבצר ומקום מפלט מסורתי שלהם, ביחוד ברגעים קשים.

  3. אסף הגיב:

    צריך דווקא לתת קצת קרדיט לאיחוד האירופי. בניגוד לסיבוב שעבר, הפעם בצמוד להודעת ההתנערות מסרטו של וילדר, הדגישו באיחוד שזכותו לצאת בסרט כזה, ושהיעלבות אינה סיבה קבילה לאלימות או איומים. ראה:
    http://uk.reuters.com/article/topNews/idUKL2933123620080329

    ובעוד שחברת האירוח האמריקאית של וילדר הורידה את סרטו בשל הלחץ, הייתה זאת דווקא חברה בריטית שהודיע שתמשיך לארח את הסרט, חרף האיומים והצורך להקים מערך אבטחה לעובדיה ולבני משפחתם, בשל רצונם להקפיד על חופש הביטוי של וילדר (הגם אם אינם מסכימים עמו).

    ולגבי ש"ס – אין מילים. אולי רק דמעות.

  4. ygurvitz הגיב:

    "הולנד היא ”ערש חירויות הפרט וזכות הדיבור“? הולנד?!" כן. בכל המ שקשור לזכות הדיבור, למשל, או לסובלנות דתית, היא מקדימה את אנגליה.

  5. קורא קבוע בבלוג הגיב:

    כתוב בויקיפדיה האנגלית על וילדרס שהוא ביקר הרבה בישראל ותומך נלהב של ישראל, וגם שהוא בקשר עם המוסד. אז בטח רוב המוסלמים חושבים שהסרט הזה הוא בכלל קונספירציה ציונית…

  6. אלכס ח. הגיב:

    ליאורה-
    הכל טוב ויפה, אבל, כידוע, העיתונות (והח"כים ואני מניח שסתם אנשים מהשורה) החרדית נוהגת ליחס אנסים, פדופילים ושאר ירקות במגזר החילוני לכשלים של החינוך החילוני. את מוכנה, בפה מלא, להודות שאין קשר בין הדברים?

  7. אלכס ז. הגיב:

    ליאורה,

    הטענה העיקרית נגד חרדים היא לא שהם כולם אנסים, אלא שלאנס או מתעלל או מה לא קל יותר לשרוד בחברה סגורה שמעדיפה לא "להוציא את הכביסה המלוכלכת".
    אגב, לפני שאת אצה להראות שאצל חילונים יש הרבה יותר מתעוללים, הייתי רוצה שתשימי לב לעובדה שחרדים בוגרים הם 8% מכלל האוכלוסיה היהודית (נתוני הלמ"ס לשנת 2004). שיעור הפשע שלהם *אמור* להיות הרבה יותר קטן (לפחות פי 10) מזה של החילונים (חילונים ומסורתיים מהווים 83% מכלל האוכלוסיה החרדית). זה שאת חשה צורך לציין שיש יותר תלונות (מה זה "תלונה"? יש הבדל בין מעשה שחשוד כהתעוללות לבין האונס והתעוללות הקשה שאנחנו שומעים בטלויזיה – היה נכון יותר להשוות חקירות משטרה או כתבי אישום ולא מספרי תלונות לארגון זה או אחר שממילא ידוע ונגיש יותר לציבור לא חרדי) כאילו זה אינו ברור מעליו אומר דרשני.

  8. ינון הגיב:

    בהקשר להיסטריה סביב ההולנדי ה"מסוכן" ממליץ בחום לצפות דווקא בצמד הפרקים של סאות' פארק
    "cartoon wars" (לא חייבים עד הסוף, פשוט הדמיון משעשע)
    http://www.southparkfiles.com/watch.php?vid=638987954

  9. יואב (לונדון) הגיב:

    בשביל שמקום מסויים יהיה "ערש חירויות הפרט וזכות הדיבור" אתה צריך להראות שהוא המקום הראשון בו היו חירויות פרט או זכויות דיבור. אמנם קשה להגדיר את זה, ויש כמה לפחות שלוש טוענות לגיטימיות לכתר (אנגליה עם המאגנה כרטא ב-1215 ומגילת הזכויות ב-1689, צרפת עם הצהרת זכויות האדם והאזרח ב-1789 וארה"ב עם מגילת זכויות האדם ב-1791) ועוד שתיים קצת פחות (הדמוקרטיות היווניות והאזרחים הרומאים) אבל ברור שהולנד לא נמצאת בקטגוריה הזאת.

  10. קורא עוד יותר קבוע הגיב:

    ליאורה – אני נוטה להסכים עם רוב דברייך, על המקרים הנדונים וגם על הכמרים. אבל ברצוני גם להוסיף:

    אמונות שווא והזיות בנוגע לניסים ונפלאות הן סימפטומים של מחלת נפש – גם אם אלה אמונות שווא בנות אלפי שנים.

  11. אפרת הגיב:

    בכל זאת יוסי, הסרט הזה הוא חתיכת מניפולציה זולה, בוטה, רדודה ודוחה. וטשטוש הגבולות הזה שבין ימין ושמאל כאן דוחה עוד יותר.

    הנה בא לו פוליטיקאי ימני שמרני ומגן על חופש הביטוי, זכויות נשים והומואים בשם הלאומיות ההולנדית המאויימת על ידי האיסלאם.

    בתורת "הם שונאים הומואים אז אסור לתת להם להקים מסגדים ברוטרדאם".

    הסרט הזב בזוי ויוצרו עוד יותר.

  12. ליאור הגיב:

    מה כזה דוחה בטשטוש גבולות בין ימין לשמאל? מי קבע שכל הימנים חייבים להיות לאומנים זולים וכל השמאלנים חייבים לאהוב ימניים מהסוג המסריח ביותר רק בגלל שהימין שלהם ערבושי או סתם עם פרצוף שחור?

  13. אפרת הגיב:

    התכוונתי לטשטוש גבולות אידיאולוגי.
    כל הימנים לאומנים – זה כן, בהגדרה.

  14. ליאור הגיב:

    לאו דווקא. הימין הכלכלי הוא אידאולוגיה מאוד קוסמופוליטית – לבעל הון הרבה יותר קל לקחת את ההון שלו ולברוח למדינה אחרת מאשר לפועל, למשל.

    הימין האיסלאמי למשל גם הוא לא כזה לאומני – "אומת האיסלאם" הנחשקת היא אימפריה חסרת גבולות ולמעשה גלובאלית.

    וזה לפני שהגענו לתופעות מרתקות בגעלוליותן כמו פאשיזם (שילוב בין לאומיות אורגנית לדטרמיניזם מרקסיסטי) או גזענות ביולוגית (לפיה שיכור מדנמרק הוא "גרמני" או ליתר דיוק ארי טוב יותר מאיזה יהודון עם מדליות ממלחמת העולם הראשונה)

  15. ygurvitz הגיב:

    "הנה בא לו פוליטיקאי ימני שמרני ומגן על חופש הביטוי, זכויות נשים והומואים בשם הלאומיות ההולנדית המאויימת על ידי האיסלאם." זו לא הפעם הראשונה שזה קורה בהולנד. כבר נרצח שם פוליטיקאי, פים פורטוין, מועמד מוביל לראשות הממשלה, שדיבר בדיוק על שחיקת הזכויות בגלל כניסת המוסלמים למדינה. פורטוין, אגב, היה הומוסקסואל וליברל – הוא תמך, למשל, בלגליזציה של מריחואנה – מה שלא הפריע למולטי-קולטיסטים לתייג אותו כימני קיצוני.

    בזמנו, אגב, מיהרו לתאר את הרצח הזה כמשהו ביזארי על רקע זכויות בעלי החיים. אבל הרוצח, פולקרט פאן דר גראף, אמר במפורש שהוא רצח אותו "כדי למנוע ממנו לפגוע בחלקים החלשים של החברה".

  16. ליאור הגיב:

    אם כל תפלצי החברה החרדית הם חוזרים בתשובה, מה יש בה ביהדות שמושך כל כך את הזיבורית של החברה החילונית? מי הם החוזרים בתשובה הבולטים? כל מיני סלבריטאים כושלים, צרכני סמים ומעורבים בפלילים – משום מה לא תמצא יותר מידי אנשים שלחייהם יש משמעות מחפשים משמעות בהבלי הדת.

    והחינוך החילוני כל כך "כושל" בהשוואה לחינוך החרדי, עד שמהחינוך החילוני יוצאים כל שנה אנשי מדע, רוח ואמנות ומהחינוך החרדי יוצאים, אה.. שנוררים שמתלהבים מרכיבה על אופנוע ואיסוף נתחי גופות או משהו כזה.

    כמו כן, אם הפדופילים החרדים אינם תופעה כה נפוצה, איך זה שהמקוואות (גרסת החרדים לסאונת גייז) הפכו למקום שמסוכן לנערים להתקרב אליו? היית נותנת לילד שלך ללכת לבד למקווה? כי החילוני המצוי לא יחשוב פעמיים לפני שירשה לילד שלו ללכת לבריכה השכונתית "מלאת הפריצות" אלא אם כן התחילו שם שעות נפרדות ומבקרים בה בני עדתך…

  17. קורא עוד יותר קבוע הגיב:

    ליאורה, בכוונה נזהרתי לא לקרוא לכל האנשים הדתיים חולי נפש. אבל אמונות שווא הן אמונות שווא. או ליתר דיוק, העולם לא נברא בשבעה ימים, מוצא האשה אינו צלע של גבר, גיל היקום אינו כמה אלפי שנים וכו'. אנשים המתעקשים להאמין בצורה מפורשת בדברים שכתבתי לעיל, או לחליפין באיזו ורסיה אחרת בת מאות או אלפי שנים (חביבים עליי במיוחד השבט מהרי הגהאטים המערביים שמאמין שהעולם נולד מזרע של שור) הם אנשים שיש להם אמונות שווא, ושוב, אמונות שווא הן סימפטום לשלל מחלות נפש.
    ע"ע המאמר הבא:
    http://www.siu.edu/departments/cola/mcashel/public_html/lecture13.pdf

    ניתן (למשל) לשים לב לסוגים נפוצים של דלוזיות ולהשוות לאמונה דתית: האמונה כי צופים באדם ובמעשיו (אלוהים צופה), האמונה כי המחשבות והמעשים נשלטים ע"י גורם חיצוני (אלוהים), האמונה כי ביצעת מעשה נוראי (חטא נוראי כמו להיאנס ע"י מישהו), האמונה כי חלק בגוף הוא טמא או חולה (צניעות, נידה), אמונת שווא כי לאדם יש יכולות, כוחות או ידע מיוחדים.

  18. אבי הגיב:

    פים פורטיין לא היה מועמד מוביל לראשות ממשלת הולנד, לא צריך להגזים. הרוצח שלו בכלל לא היה מוסלמי ופורטיין נחשב לימני קיצוני, גם בגלל יחסו לזרים, גם בגלל תמיכתו במלחמה בעירק, בגלל התפיסות הקפיטליסטיות והימניות שלו מבחינה כלכלית ובגלל שהוא טען שמפלגתו תשתף פעולה רק עם מפלגות ימין ולא עם מפלגות שמאל. אנחנו לא בארה"ב ולא כל הומוסקסואל נחשב אוטומטי לשמאלני. כך לדוגמה, ראש ממשלת נורבגיה לשעבר ממפלגת השמרנים הוא הומוסקסואל מוצהר והוא טוען שהוא ימני.

  19. Space Monkey הגיב:

    הלוואי עלינו כאלו ימנים…

  20. ygurvitz הגיב:

    "פים פורטיין לא היה מועמד מוביל לראשות ממשלת הולנד, לא צריך להגזים". למה להגזים? המפלגה שלו הגיעה למקום השני בבחירות *אחרי שהוא נרצח*. ולפני זה, ברוטרדם, הוא שבר את השליטה של מםלגת הלייבור בעיר לראשונה מזה 50 שנה.

    "הרוצח שלו בכלל לא היה מוסלמי". לא, הוא היה ד'ימי.

    "פורטיין נחשב לימני קיצוני, גם בגלל יחסו לזרים". הוא רצה להפסיק את ההגירה המוסלמית להולנד וטען שמוסלמים לא משתלבים בחברה ההולנדית ושהם הופכים אותה לפחות סובלנית. זו עובדה. אם האמת היא ימנית קיצונית, נו, שוין.

    "גם בגלל תמיכתו במלחמה בעירק" פורטוין נרצח עשרה חודשים לפני הפלישה לעיראק וארבעה חודשים לפני שהתחילו הבלגאנים במועצת הבטחון. על מה אתה מבסס את הטענה הזו?

    "בגלל התפיסות הקפיטליסטיות והימניות שלו מבחינה כלכלית" קפיטליזם עוד לא הופך אותך לימני קיצוני, אבל יפה שאתה ממשיך עם הדמוניזציה גם שש שנים אחרי הרצח.

  21. ליאור הגיב:

    ליאורה: אם את חרדית, אז אני באמת חייב לקחת כל מה שאת אומרת בעירבון מוגבל, כי דתיים בכלל וחרדים בפרט הם שקרנים פתולוגיים, שמשקרים ללא הכרה.

    זה מתחיל בשקרים שאתם ממציאים לצריכה פנימית, ואחרי שאתם משתכנעים בהם, אתם מנסים להפיץ ני יודע שקשה להיגמל משקרנות כשגדלים בעולם של שקרים, אבל אם תגידי חמש פעמים ביום "הרב שלי שקרן, הוא משקר כל הזמן, אני חייבת לחשוב לבד ולא למחזר שקרים" אותם החוצה ולא מבינים למה לועגים לכם. דוגמא טובה לשקרנות החרדית אפשר לראות בכל מקום בו מתפרסמות שאלות ותשובות בענייני דת ומדע, ולהתפלא כיצד רבנים חסרי השכלה מדברים בנחרצות שטויות מדהימות שכל ילד חילוני בן 12 (אפילו אחד שראה רק טלוויזיה) יודע שאינן נכונות – החל בשקרים האחרונים על מוות מוחי וכלה בקשקושים על מה שכתוב בכל מיני ספרי מדע שהרבנים אפילו לא מסוגלים לקרוא כי הם באנגלית או בעברית תקנית.

    אין פלא שתיאוריות קונספירציה מטומטמות נפוצות כל כך אצל הציבור הדתי הבור, העילג והמשועמם עד טירוף וצמא לקצת אקשן.

    חרדים ראיתי מספיק מחוץ למרקע הטלויזיה, והרחוב החרדי אלים, גס ומזוהם בהרבה מהשכונה החילונית הגרועה ביותר. עוד לא ראיתי ילדים חילוניים משליכים אבנים בקיץ וכדורי שלג בחורף על מכוניות חונות, עוד לא ראיתי חילונים ששורפים חנויות, מנפצים חלונות ראווה ומדרדרים פחי זבל בוערים לכביש שכמעט והורגים נהגים שבמקרה נסעו שם – את כל הזוועות האלה ראיתי במו עיני בשכונות חרדיות, מבוצעות על ידי תפארת החינוך הרקוב והמטפיש שלכם ובמצוות הרבנים הפראיים שלכם.

    ואיך את מעיזה, דוסית כזבנית שכמוך, לטעון בנשימה אחת ש"אני מכיר חרדים רק מהטלויזיה" מחד (הלוואי והייתי רואה את רשעותכם רק בטלויזיה, לצערי כל יום אני רואה חרדים- במיוחד ילדים מלוכלכים שכמעט נדרסים בכביש – עוד משהו שהחינוך המופלא שלכם לא מקנה להם: זהירות בדרכים – למה גורי-דוסים נדרסים יותר מכל ציבור אחר מלבד בדואים?) ומצד שני לקבוע קביעות נחרצות על הרמה הירודה של החינוך החילוני כשאת מכירה אותו רק מהגוגל?

    בניגוד לחינוך החרדי ה"נהדר" שממלא את הכיכרות בירושלים בשבבניקים שיכורים ומסוממים, החינוך החילוני מנסה בכוח ממש להקנות ידע והשכלה לכל הילדים באשר הם – גם למטומטמים ביותר, גם לדיסלקטים, גם לאלה שבמדינה מתוקנת ההורים שלהם היו יושבים בכלוב ואוכלים בננות. ולמרות כל הגבבה הזו שמושכת את הממוצע כלפי מטה, החינוך החילוני – הוא ולא אחר, הוא זה שממנו יוצאים אנשי מדע, אנשי רוח, אמנים – ומהשוליים שלו יצופו גם החוזרים בתשובה. תזכירי לי מי התוצרים המקבילים של החינוך החרדי המופלא, שלא יודעים אפילו עברית נורמלית.

    אז יופי, זרקת פה רשימה של כמה זלבים (סלבריטאים סוג ג') מהטלויזיה שבמקרה גילו את היהדות הדתית – יש כל מיני סוגים של משברים נפשיים וחסכים שגורמים לאנשים להתפלל להבל וריק ולקרוא ליהוה-לא-יושיע, אבל טוב לדעת שהשקרנית החרדית המצויה מתהדרת באלילי-בדיל זניחים.

    שולי רנד ואשתו: מי אלה בכלל? זה לא חבר'ה שהיו באורגיות של הדוס המביך ההוא אורי זוהר כשהוא עוד היה סתם בוהמיין? הם דוגמא למשהו מועיל?

    סיוון-רהב מאיר: נו, יונית לוי עם פאה. אם היא הייתה מכוערת כמו אמנון אברמוביץ' לא היינו יודעים עליה בכלל.

    אביתר בנאי: זה לא הבנאי הפחות-מוכשר? חוץ מזה, הוא מבית מסורתי – אופציה רגועה למדי של יהדות שהתקיימה יותר זמן וביותר מקומות מאשר הפיקציה החרדית שנולדה בשקר לפני 300 שנה ומוצגת בשקר כיהדות אותנטית כלשהי.

    עירית שלג: מי? הייתי בודק בויקיפדיה, אבל כנראה שהיא לא חשובה או מעניינת מספיק.

    אבשלום קור: אבשלום קור הוא חילוני בעל דיעות ימניות, שלובש כיפה (סרוגה) בעיקר לכבוד חידון התנ"ך – טוב לדעת שבפנטזיות שלך גם הוא רב חרדי.

    אבל לא נורא, שקרנית חצופה, את העונש שלך תקבלי כשיחתנו אותך עם אחד התוצרים המופלאים של החינוך החרדי…

  22. ליאור הגיב:

    בלעחס, משום מה קטעים מההודעה שלי התערבבו זה בזה באמצע משפט. ממשק ארור…

  23. ygurvitz הגיב:

    ליאור, אתה רוצה זכות כתיבה? נראה שיש לך מה לכתוב, ואז לא תהיה לך בעיה לערוך את עצמך…

  24. ygurvitz הגיב:

    "
    ובאשר לכשלי החינוך החילוני- קצר המצע מהשתרע ולכן אני מציעה לך לגגל “ אלימות במערכת החינוך“ ותבין על מה אני מדברת". לא עובד, משתי סיבות: א. המגזר החרדי לא מדווח על אלימות לכלי התקשורת. אין אפשרות להשוואה. ב. בבתי הספר החרדיים, האלימות היא ממוסדת ומגיעה מכיוון המורים.

    "אבל אתה יכל לשאול את הסלבריטאים הבאים
    (רשימה חלקית) : השחקן שולי רנד ואשתו,סיווןרהב מאיר,אבייתר בנאי,עירית שלג,אבשלום קור ועוד" אף פעם לא הבנתי את ההתלהבות החרדית מכל מיני מפורסתמים שחוצים את הקווים. זה משונה במיוחד לאור העובדה שהסלבריטאות היא המרכיב הריקני והרדוד ביותר בתרבות החילונית היום. מה את מוצאת בהם כל כך? כשדוד גרוסמן, ג'ורג' סטיינר או בועז עברון ישתמדו בתשובה, תעדכני אותי. זאת תהיה אבידה קשה, מה שאין כן בכמה בדרנים. וכמה עשרות שנים אתם מתכוונים לחגוג על אורי זוהר?

    (לא שאין סלבריטאות ריקה בעולם החרדי. עדיין מחלקים אצלכם קלפי משחק עם תמונות-קלף של רבנים חשובים במקום שחקני כדורגל, כמו שהיה נהוג בבני ברק כשהייתי ילד?)

  25. אלעד הגיב:

    ליאור, כרגע זכית בתואר זרובבלה-של-כבוד.

    יא אללה, איזה פה. כמו שהחברה הראשונה שלי היתה אומרת, ממש לא הכללת. חרדים, דתיים, יאללה יאללה מה אכפת, כולם ממילא מזוהמים.

  26. ygurvitz הגיב:

    אב, וליאורה – את מתעלמת מנתון אחד חשוב: יכול להיות שפדופיליה היא מחלה כלל אנושית, אבל המשטרה מצאה שאחוז התקיפות המיניות בבני ברק גבוה *משמעותית* משאר גוש דן. אז יכול להיות שפדופילים בגוש דן פשוט אוהבים ילדים חרדים ובני ברק הפכה לבירת תיירות מין כפוי בעל כורחה, אבל אני מטיל בזה ספק. מה גם שכבר מצינו ש-95% מכלל כתבי האישום בעבירות מין בירושלים הם כנגד חובשי כיפה. (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=880721&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0)

    סביבה יכולה לעודד התנהגות מינית חריגה. כך, למשל, הומוסקסואליות היתה נורמטיבית ביוון הקלאסית (ומתועבת שם היום, עם השתלטות קללת הנצרות על האזור). יש סיבה לחשוב שהחברה החרדית מעודדת, בעל כורחה ובניגוד לרצונה, התנהגות פדופילית.

  27. ירון הגיב:

    ליאור, אני מסכים עם רוב הדברים שאמרת על העולם החרדי, אך השפה שלך וצורת ההתבטאות גורמות לי קצת להתבייש שאני מסכים איתך. חבל.
    ואגב, לא צריך לרדת על אנשים ספציפיים כדי לסתור טענה טפשית. חלק מהאנשים שליאורה מנתה הם מוכשרים, והעובדה שהם מאמינים, מי יותר ומי פחות, לא צריכה לפגוע בהערכה שלך אליהם. אביתר בנאי, לדוגמא, הוא דווקא אחד ה"בנאים" היותר מוכשרים.

  28. קורא קבוע בבלוג הגיב:

    ברור שאפשר להגיד הרבה על החרדים, אבל כשחושבים על זה, אם מישהו לא יהודי היה מתלונן באנגלית על "יהודים חרדים מטונפים" או משהו בסגנון אז ישר כל היהודים החילוניים והאתאיסטים היו קופצים ומתלוננים על אנטישמיות.

  29. ד.ט הגיב:

    ליאור: "ליאורה: אם את חרדית, אז אני באמת חייב לקחת כל מה שאת אומרת בעירבון מוגבל, כי דתיים בכלל וחרדים בפרט הם שקרנים פתולוגיים, שמשקרים ללא הכרה."

    על סמך מבוססת הכללה פרועה זו? (אני חילוני, אגב).

  30. ג הגיב:

    לליאור , אבל נימוס וסתם קצת כבוד לזולת זה לא ממש ערך שמצליח לעבור בחינוך החילוני, אם לשפוט לפי התגובה שלך, וחבל.דוקקא בשביל בחורה מרקע חרדי כמו שהיא מציגה את עצמה זה בטח די קונטרוורסלי לשוטט בבלוג הזה, ואולי היא יכולה להיתקל כאן ברעיונות ובמחשבות שיעזרו לה להעז לחשוב יותר, אז למה לגרש אותה ע"י חרפות וגידופים? חוץ מזה לנושא הילדים הנפגעים בישראל בתאונות – ידועים לי מספר מחקרים המצביעים על כל האוכלוסיה הערבית כקבוצת סיכון מוגבר ולא רק הבדווים, צירוף של תשתיות לקויות וחוסר הקפדה על הוראות בטיחות, יש לך ציטוט על חרדים??

  31. Avi הגיב:

    To Lee'or, how can you broad brush an entire group of people? All Haredim are ignorant, liers and dirty? are all your friends so pure and clean? I am agnostic on religion, but when I read your response to Leora, I think that you should seek some spiritual advice. Otherwise, your bigotry and hate will consume the few parts of your soul which are still not rotten. Your ignorance is out for everyone to see.

  32. אלכס ז. הגיב:

    ליאורה,

    גורביץ כבר ענה על הטענות שלך לגבי נוער חילוני, אבל יש כמה דברים שצריך להוסיף:

    א. את צודקת, אין כל קשר בין חינוך (במובן הצר של המילה) לבין הפרשות הללו. אני טוען שתרבות השו-שו שרווחת בציבור החרדי (והייתי רווחת בקיבוצים) בהכרח מגינה על הגורמים השליליים (בדיוק כמו שהיא הגנה על מעשי התעוללות ואונס דומים בקיבוצים). פתיחות היא תמיד נשקו של החלש (בין אם מדובר ביחסים בין ילד למבוגר ובין אם מדובר ביחסים בין ציבור להנהגה/שלטון), וחברה שנלחמת בפתיחות היא חברה שמפקירה את החלשים שבה.

    ב. את כותבת שהמואשמות אינן חרדיות כי הן חוזרות בתשובה. אם נמשיך את ההגיון הזה, האם לדעתך חוזרים בשאלה לא הופכים לחילונים, אלא נשארים חרדים?
    האם את לא חושבת שראוי לשאול למה אנשים חולים כאלו בחרו דווקא בחברה חרדית ולא באף חברה אחרת בישראל? זה רחוק מלהיות מקרה יחיד. את עדיין לא התייחסת לטענת המשטרה (אליבא דגורביץ) שבני ברק היא גן עדן לפדופילים (בתור תושב ירושלים יצא לי גם לשמוע טענות דומות לגבי השכונות החרדיות גם כאן).
    טענות בנוסך "הם לא משלנו ולכן אצלנו הכל בסדר" הן רק עוד דרך להתחמק מהמציאות הלא נעימה.

    אגב, פדופיליה איננה רק מחלה מולדת. יש הרבה מאוד מחקרים שמראים כי לילדים שעברו התעוללות מינית יש סיכוי גבוה להפוך למתעוללים בעצמם.
    לא זאת אף זאת, לחברה יש השפעה גדולה על הפדופיליה – בעולם העתיק כולו נהוג היה להתחתן עם ילדות מתחת לגיל ההתבגרות, וביוון העתיקה נהוג היה שבנים צעירים יענגו גברים מבוגרים במהלך הסימפוזיום.

    —————-

    ליאור,

    "…גורי-דוסים…"

    תגיד, על מה לעזאזל חשבת כשכתבת את זה? אתה נשמע כמו גבלס.

  33. ירון הגיב:

    ליאורה, תגובה 34 שלך היא פשוט קלאסיקה. את מפנה את כל העולם ואחותו לקרוא בעיתונות על כמה השחילוהים בורים ורשעים, אך כשאותה עיתונות מציגה את הציבור שלך באור שלילי את קובעת כי זו בוודאי הטעיה וסילוף.
    כרגיל אצל דתיים, כשהעובדות לא מסתדרות עם מה שהם מאמינים בו, הם משנים את העובדות.

  34. ירון הגיב:

    *השחילוהים – צ"ל שהחילונים.

  35. אבי הגיב:

    "ישנה אפשרות אחרת שהחרדים נתפסים ביתר קלות על ידי המשטרה מפני שהם פחות מתוחכמים מהאחרים ולכן נתפסים ביתר קלות על ידי עוברי אורח שצפו במעשה". מה שכמובן אומר, ליאורה, שהחינוך הדתי נחות מכיוון שבוגריו הם פחות חכמים.

  36. ygurvitz הגיב:

    "בשביל בחורה מרקע חרדי כמו שהיא מציגה את עצמה". כפי שהיא מציגה את עצמה. בדיוק. ליאורה היא תועמלנית חרדית זולה, או פרודיה של כזו. התגובה האחרונה שלה היתה פרודית במיוחד.

  37. יריב הגיב:

    ליאורה,

    לדעתי, "המוגלה המתפרצת החוצה" היא השנאה התהומית כלפי חרדים שקיימת בקרב חלק קטן אך צפצפני למדי של החברה החילונית.
    באותה המידה שאני מזהה לעיתים סלידה והתנשאות של חרדים כלפי חילונים.

    בכל מקרה אני רואה את כל השיסוע הזה בין קבוצות אנשים; חילונים מול דתיים/חרדים ובני תרבות המערב ה"נאורה" מול מוסלמים 'חשוכים' כקשקוש דמגוגי חסר כל חשיבות.

    הגישה הנכונה היא לגשר בין פערים ולא להעצים אותם עד כדי הצגת הדברים כמלחמה בין בני האור לבני החושך.

  38. נפל האסימון הגיב:

    אי אפשר לערוך השוואה אמיתית בין שיעורי פדופיליה במגזרים שונים, כיון ששיעור האכיפה משתנה. ישנם מגזרים שלמים באוכלוסיה החילונית החסינים מפני חקירות פדופיליה, בעיקר במעמד הבינוני גבוה. התופעה מוכרת וידועה לעוסקים בזכויות ילדים ובמיגור עבירות מין.

    הסובלנות היחסית של החרדים לעבירה הזו היא המאפשרת גילוי וחשיפה. בעוד שהמוסר הכפול בחברה החילונית מעודד הכשחה ו"קשר שתיקה".
    לכל מטבע יש שני צדדים.

    עם זאת, חשוב לציין שהרבנים מקלים ראש בתופעה, וההלכה אינה חד משמעית. יש בה הרבה אמירות המתירות בדיעבד (מלבינות) את התופעה או מטילות את האשם על הנפגע הקטין כולל תינוק ממש

  39. יהושאפט הגיב:

    "במשך כל ימות השנה מנצלים האנסים והפדופילים מרחבי הארץ את התמימות של ילדי בני ברק כדי לבצע את זממם."

    זה, גבירתי, גובל בעלילת-דם. מי שמתלונן על אנטישמיות מוטב לו שיטול קורה מבין עיניו.

  40. רועי הגיב:

    ליאור – 25 – וואו. וואו וואו ווואו. מעולם לא ראיתי תגובה כל כך אלימה מילולית. מילים מאוד קשות. אני אמנם מסכים עם חלק ממה שאמרת, אבל איך שאמרת את זה? אני לא בטוח שהיה לי את האומץ לצאת בכזאת צורה. כל הכבוד. למרות שחלק ממה שכתבת סתם שנאתי יתר על המידה ללא סיבה.

  41. קורא עוד יותר קבוע הגיב:

    רועי, ליאור הוא אשכנזי מתורבת ולא ערבוש, גור-דוסים או מזרחי ערס טמבל, ואני מבקש שתכיר בו ככזה גם אם התגובות שלו הן הכל חוץ מתרבות.

    יריב, כתבת:
    "בכל מקרה אני רואה את כל השיסוע הזה בין קבוצות אנשים; חילונים מול דתיים/חרדים ובני תרבות המערב ה“נאורה“ מול מוסלמים ’חשוכים‘ כקשקוש דמגוגי חסר כל חשיבות."

    איפה אתה חי לעזאזל? הקשקוש הדמגוגי חסר החשיבות הזה בעינייך הוא הדלק המניע (חוץ משנאה כתובה באינטרנט) תנועות מהפכניות מזויינות, אפלייה לגאלית וסנקציות חברתיות, זריקת אבנים על מכוניות, החרמת רשתות, הפרדה במערכות חינוך, מילת נשים, מכירת נשים, חיתון קטינים וכן הלאה וכן הלאה. אולי בעינייך זה קשקוש דמגוגי חסר חשיבות, בעיני הקונפליקט הזה הוא החיים עצמם.

    מה שאתה לא מבין זה שאין כאן בני אור ובני חושך, כל צד מציג עצמו כבן אור ואת האחר כבן חושך, וזה חסר חשיבות וממש לא הנקודה. אבל כן יש כאן מאבק(כתבתי מלחמה במקור אבל נראה לי מיליטריסטי מדי) על המרחב, על החוק, על זכויות אדם, על הכל כמעט.

    יש קיטוב, למשל בין אחד שמל את בתו לבין אחר שתומך בנישואי הומוסקסואליים. מה הדרך לגשר בין שני האנשים? להתיר את שני הדברים? זה קשקוש זה?

  42. אור ברקת הגיב:

    ליאורה

    את ממשיכה ועושה לעצמך חיים קלים – בפוסט קודם מי שנוהג באלימות אינו חרדי ולכן החרדים כולם בסדר הפעם אין גם פדופיליה זה רק חילוניים שמתחפשים.

    אינני שותף כלל לדברי הבלע של ליאור – אבל התנשאות כזו די מרתיחה.

  43. קורא עוד יותר קבוע הגיב:

    ליאורה, כתבת:
    "יתכן שהם חולים בגלל שעברו התעללות בילדותם.אבל ברור שלא כל האנשים שעברו התעללות בילדותם יהפכו לפדופילים בבגרותם.כאן נכנס הגורם הגנטי,שהיום רוב אנשי המקצוע ם סבורים שהוא,(ולא הסביבה), הגורם הדומיננטי המשפיע על ההתנהגות"

    ובכן את טועה. אנשי המקצוע לא קובעים שלפדופיליה יש בסיס גנטי. הדעות חלוקות למדי. מאמר מ-2002 אומר שלא נמצא קשר גנטי אבל עכשיו 2008. בכל מקרה אני מתאר לעצמי שהמדענים יסתפקו בשלב זה בהצהרה הרגילה: יש סיבות תורשתיות, סביבתיות ופתולוגיות (נזק באונה הקדמית של המוח\בלוטות הורמונליות וכו')

  44. ג הגיב:

    יוסי, בעקבות חילופי התגובות עם ליאורה על החינוך הדתי עלה בדעתי לבקש, אולי תלנקק לעמוד מארגון חופש שבו סיפרת על היציאה לשאלה? זה כתוב נורא חזק ומשכנע ואולי יבהיר יותר טוב נקודות.

טראקבקים/פינגבקים

  1. היתוך קר למפגרים » ארכיון הבלוג » ההולנדים מתנצלים