החברים של ג'ורג'

עשן מחשבתה המתפוגג

ככל שאני שומע יותר על חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), אני מתחרט על כך. כבר נתקלנו בה לפני חודשיים, כשצצה מן הנשיה ההולמת אותה כל כך בדרישה למנוע לימודים באוניברסיטה למי שלא שירתו בצה"ל, לפחות עד גיל 22. הפעם הבאה שנתקלתי בשמה היתה כשפנתה לשר הפנים אלי ישי, וקראה לו להשתמש בסמכותו המנדטורית ולסגור את עיתון "הארץ" בשל פרשת קם-נווה.

כך שזה לא באמת היה מפתיע לקרוא ששמאלוב-ברקוביץ' הופיעה במסיבה של המיליטריסטים של "אם תרצו". גם זה שהיא "מעריצה שרופה" שלהם, כדבריה, נשמע הגיוני. לא ברור איך מישהי עם שם ערל כל כך כמו יוליה, שמם של קיסרים שונאי ישראל, הצליחה להכנס למסיבה של ציונים שוללי גלות ומשוללי הומור – ציונית נלהבת כמוה לא יכלה לעברת ל"יעל"? יש תקדים – אבל ניחא.

דבר חמור הרבה יותר הוא מה שאומרת שמאלוב-ברקוביץ' לכתב וואלה, אייל דץ, בסוף המסיבה. היא מנסה לברר אם הוא שמאלן מסריח שחושב שפושעי מלחמה ישראלים צריכים לעמוד לדין, ואומרת לו שהיא "לא מפחדת מחרם של העולם." למה, הוא שואל. "ראית את האפר עכשיו מעל אירופה?", היא שואלת, והוא לא מבין. "זה עונש מאלוהים. כל מה שצריך זה שנאמין. ברגע שכולנו נאמין לא נצטרך לפחד מהעולם. הבעיה היא שהמון אנשים בארץ לא מאמינים, במיוחד השמאלניים, וזו בעצם הבעיה האמיתית."

אוי. יש לנו חברת כנסת שמאמינה שא. אלוהים מתערב ישירות בעולם האמיתי, אמונה שאנשים חושבים זנחו כבר בימי הביניים; ב. שתופעות טבעיות כמו התפרצות של הר געש או רעידות אדמה הן סימן לזעפו של האל; ג. במשתמע, שעונשו של האל מופנה כלפי מי שחושב רעות על יהודים; ד. אם כל היהודים יתאחדו באמונתם, הם יוכלו לכפות או לפחות לכופף את רצונו של יהוה לזה שלהם; ה. הבעיה היא ש"יש המון אנשים לא מאמינים"; והגרוע מכל, ו. שחברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מוסמכת לאתר איתותי עשן של יהוה ולפרשן אותם.

עכשיו, יכול להיות ששמאלוב-ברקוביץ' היתה תחת השפעת אלכוהול או סמים כאשר אמרה את הדברים ושבמצב נורמלי יותר לא היתה אומרת אותם; אבל אם זה לא המצב – ולא ראיתי שום הכחשה מצידה או הסבר שכזה – הרי שהיא נמצאת ברמת תבונה שדומה לזו של חסיד חב"ד או שלמה בניזרי. כל זמן ששמאלוב-ברקוביץ' היתה אזרחית פרטית, האמונות המשונות שלה – ככל שיהיו ראויות לרחמים – על העולם היו עניינה ולכל היותר עניינה של סביבתה הקרובה בלבד. למרבה הדאגה, כרגע היא חברת כנסת, והעובדה שהיא חושבת ש"יהודים לא מאמינים" מסכנים את אחדותו המיסטית של עם ישראל היא בהחלט נושא לדיון ציבורי.

בעיה נוספת שיש לעמוד עליה היא עד כמה מפלגת קדימה היא מפלגת סוסים טרוייאניים. אף אחד לא היה מופתע לשמוע דברי הבל כאלה מאורי אריאל או אחד מחברי הכנסת של האגודה או ש"ס – וזה בסדר; מי שבחר בהם ידע איזה חתול יש בשק שהוא קונה.

אבל את קדימה מכרו לנו כמפלגת מרכז שפויה. לקחו את ציפי לבני ועשו מאמץ עליון לטשטש את ערימת הנוכלים, האופורטוניסטים ואנשי הימין שמסתתרים מאחוריה. רשימה חלקית: שאול מופז, צחי הנגבי, ישראל חסון, יואל חסון, דליה איציק, אלי אפללו, גדעון עזרא, רונית תירוש, עתניאל שנלר.

זו ככל הנראה קופת השרצים הגדולה ביותר שסחב אחריו איש ציבור כלשהו אי פעם. והיו מספיק טמבלים בשמאל הישראלי שקנו את הקש והגבבה של ראובן אדלר, את ההפחדה מפני בנימין נתניהו שנשענה על פרשנות שגויה במכוון של החוקים החוקתיים שלנו, והכניסו לכנסת מישהי שמקומה האמיתי היה באיחוד הלאומי – להוציא העובדה שזו האחרונה לא מוכנה לבחור נשים לכנסת.

אז בפעם הבאה שאיזה שמאלני מבולבל יתחיל לדבר אתכם על לבני, הצביעו בפניו על יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בתור מי שהקול שלו יכניס לכנסת. בפח הזה אסור ליפול שוב.

עדכון: מסתבר ששמאלוב-ברקוביץ’ לא שירתה בצה”ל: מהלשכה שלה נמסר ש”ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' לא שירתה בצבא ההגנה לישראל עקב נכות רפואית אך מילאה את חובתה לחברה במסגרת השירות הלאומי. חברת הכנסת שירתה בשני בתי חולים: בית החולים הגריאטרי ובית החולים  "ביקור חולים" ושימשה כעוזרת אישית לפרופסור דיאמנט.” נזכיר שוב ששמאלוב-ברקוביץ’ ביקשה לשלול, או למצער לעכב,  את זכות הלימודים של אנשים אחרים שצה”ל פטר משירות – ושלפי ההגדרות שלה, גם שירות “ג’ובניקי” הוא חשוד. עוד תומכת נלהבת של “אם תרצו” נחשפת כדמגוגית שמעשיה ופיה אינם שווים.

(תודה לקורא אייל לווין על ההפניה לכתבה בוואלה).

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

63 תגובות על ”עשן מחשבתה המתפוגג“

  1. וואו, אפילו לא זכרתי שיש שני חסון!

  2. שאול הגיב:

    זה בדיוק מה שאמר האגי הפעסטור התמך במקיין על אסון קטרינה. שחטאי תושבי ניו אורליאנס גרמו להתערבות אלוהית.

    • איתמר קרביאן הגיב:

      בארה"ב זה גרם לסערה. עדיין זוכרים לו את זה – וגרוע מכך, זוכרים את זה למקיין.

  3. קיילב הגיב:

    אני שמח על ה"פלורליזם" של "אם תרצו" – הם הכניסו למסיבה מישהי שבשם שלה מופיעה המילה "שמאל".

  4. רן בר-זיק הגיב:

    הדבר הכי עצוב הוא שלאנשי מרכז עם אוריינטציה שמאלית אין למי להצביע. קדימה היא אוסף של סוסים טרויאנים והעבודה עם ברק ופואד היא אופציה מאד לא סבירה.

    • Quercus הגיב:

      סתם תהיה, מה רע במרצ עבורכם?
      אני אישית מצביע למרצ ומרגיש שהם לא מייצגים את דעותיי, לכיוון ימינה, אז לאנשי מרכז-שמאל זה אמור להיות אחלה, לא?

  5. שאול הגיב:

    יש לינק לוואלה ?

  6. יותם הגיב:

    רגע, זה אומר שאירופאי פרו-ישראלי [בטוח יש כאלה, ולו בכדי לסבר את אזני הסטטיסטיקה]יוכל לטוס דרך ענן האפר בלי בעיה, או שזה עוד קצת ממשנת ה"פוקד עוון אבות על בנים, על שלישים ועל רבעים" שריבונו אוהב כל כך?

    [אגב, אשמח אם תפרט את הפרשנות השגויה במכוון של החוקים החוקתיים שלנו שהשתמשו בה בקמפיין, ולו בגלל שנחתתי בחזרה בארץ פחות משבוע לפני הבחירות]

    • ירון הגיב:

      יותם, אני מניח שאתה יודע על מה מדובר. שיטת הבחירות בישראל היא פרלמנטרית, כלומר אתה בוחר רשימה לכנסת ולא מצביע ישירות למועמד לראשות הממשלה. הקמפיין של קדימה התבסס אך ורק על השוואה בין ביבי לציפי, בלי להתייחס לעובדה שאין דבר כזה, להצביע לציפי לבני. אפשר להצביע לקדימה, שהיא אוסף של חדלי אישים, ואם יהיו מספיק מהם היא תהיה ראש ממשלה. או שלא, כפי שהסתבר.

    • הכחשאי הגיב:

      וגם: הטענה כאילו חשוב שקדימה תהיה המפלגה הגדולה בכנסת, טענה שמונעת הצבעה למפלגות שאולי היו קרובות יותר לדעותיך. העבודה או מרצ למשל.

  7. אור ברקת הגיב:

    מה שמשעשע בקישור בין ענן האפר ליהודים הוא שהיהוויסטים והאנטישמים מאחדים כאן, שוב, את כוחותיהם.

  8. עמיש הגיב:

    השמאלוב הזאטת היא גם דוקטור למשהו ככה שלא מדובר בסתם טפשה אלא טפשה עם תאר מכובד.

  9. איציק. הגיב:

    אבל למה חברי הפרוייקט עדיין לא העתיקו את רם ויעל?

    • עדו הגיב:

      זה אגב מראה שרומאו ויוליה בעברית לא מתורגם מאנגלית אלא מגרמנית. אחרת במקום 'יוליה' היה צריך להיות "ג'ולייט" כמו במקור. אז אם במקום ג'ולייט כותבים יוליה אז למה לא יעל?

  10. סמולן הגיב:

    נא לא לשכוח את יוליוס טיבריוס אלכסנדר, יהודי עוכר ישראל, אם אי פעם היה כזה.

  11. יהונתן הגיב:

    רק להבהיר: גם יואל חסון וגם ישראל חסון, למרות שאיני בדעה אחת עמם ברוב הנושאים, הם חברי כנסת חרוצים ולא פופוליסטים מדי. גם במקרה של חקיקה אני-משתמטת (כמו אצל ישראל חסון) עדיין לא מדובר בכיוון הזה ולא באמונה משיחסטית הזויה.

    אני מאוד מעריך את שניהם, ובשום מקרה הם לא צריכים להיות ברשימה אחת עם צחי הנגבי ושאול מופז.

  12. אלון הגיב:

    מעניין מה חושב על עניין האפר של שמאלוב המדען הראשי של משרד החינוך, ד"ר גבי "כדור הארץ לא יושמד כי אלוהים הבטיח לנו " אביטל. אולי הכדור כן יושמד, אבל רק בצד של הגויים. מה אתם לא מאמינים? תתבישו!
    ולעניין הכוורת של לבני, הרי ידוע שבפוליטיקה כמו במטמטיקה, האחד שואב את כוחו מכמות האפסים שמאחוריו.

  13. אייל הגיב:

    אלוהים הזה לא מידתי .
    65 שנה לקח לו לחשוב על נקמה ובסוף יצא לו ערפל של עשן?!!!

    • עדו הגיב:

      בדיוק ! תכניס בבקשה סעיף ז. אלוהים של יוליה שמאלוב גם לא ממש יודע להחזיר כמו שצריך. מה הוא יעשה אחרי שתנחת פה הפצצה האיראנית ? יחכה שמונים שנה ואז יפיל מטאור על מדבריות פרס ?

  14. מני זהבי הגיב:

    למה להיטפל דווקא ליוליה האלמונית הזאת? (ואגב, איזה קיסרים שונאי ישראל? יוליוס קיסר נחשב כנוטה חסד ליהודים, ובין היתר פטר יהודי ערים מסוימות מחובת הגיוס לצבא הרומי — עניין אירוני משהו בהקשר הנוכחי — ויוליאנוס בכלל רצה לשקם את בית המקדש בירושלים, או לפחות כך טענו מחברים נוצריים.) הנה, אחת רונית תירוש, מאותה מפלגה, אבל עם קריירה ציבורית מרשימה יותר ואחת שנחשבה בשעתו (אלוהים יודע למה) לסוג של נכס אלקטורלי: "באתי למסיבה לתמוך במאבק נגד הגיס החמישי – בצלם, הקרן החדשה, ענת קם ואורי בלאו"
    (http://e.walla.co.il/?w=/6/1666523&m=1&mid=86848).

    • ygurvitz הגיב:

      היוליו-קלאודיאניים, כמובן! אסור לשכוח שקלאודיוס גירש את היהודים מרומא ושהמרד הגדול התחיל בתקופת נירון.

      • עמיש הגיב:

        חוששני שאתה טועה, ליהודים לא היתה שום בעיה מיוחדת עם קלאודיוס, אולי ההפך הוא הנכון. קלאודיוס סיים בצורה טובה את הסכסוך בין היהודים ליוונים באלכסנדריה וערך תיקונים בגבולות ממלכת יהודה.
        (וזאת לאחר המהומות שבימי קליגולה)

        • ygurvitz הגיב:

          לא, אני לא טועה. קרא את סווטוניוס.

          • מני זהבי הגיב:

            רגע, איזו ממלכת יהודה הייתה בתקופת קלאודיוס?

          • עמיש הגיב:

            לא צריך להעמיק יותר מדי על מנת להבין שמדובר בתומכי ישו שעדיין לא נקראו נוצרים. מאידך, סויטוניוס אמור היה להכיר את ההבדל בין יהודים ונוצרים כך שהמשפט הזה תמוה.

        • בתקופת אגריפס הקצרצרה היה סבבה. אחרי אגריפס קלאודיוס מינה נציבים יוונים שנטו חד משמעית לטובת האוכלוסיה הלא-יהודית בארץ והרעו באופן גובר והולך את היחסים בין האוכלוסיה היהודית לאימפריה.

      • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

        כן, אבל קלאודיוס (וגם טיבריוס) לא גירשו את יהודי רומא בגלל שהם היו אנטישמים.

  15. מני זהבי הגיב:

    אגב, נראה שנמצאה מקבילה אירופית לאנסטסיה מיכאלי:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Barbara_Rosenkranz

    • אלעד אין-דור הגיב:

      צריך לחוקק חוק שקובע שמעכשיו כל ח"כ עם שם שייקספירי ייחשב הזוי.

      • פילה הגיב:

        זה פשוט צריך פרופורציה. נניח, היא צריכה למצוא לה צמד-חמד בשם גילדנסטרן ולהסתובב איתה כל הזמן. ואז זה היה הרבה פחות הזוי.

    • שונרא הגיב:

      המאמר בוויקיפדיה כולל קישור למאמר בטיים שמתאר את הטקס שהגברת עברה כדי להכשיר את דעותיה חוקית: היא נשבעה אצל נוטריון שהיא כן מאמינה בשואה.

      אירופה חזקה בהצהרות אמונה כפויות. אני, באופן אישי, מעדיפה תפיסת אלוהות פחות גרוטסקטית.

  16. תומר הגיב:

    יוליה שמאלוב ברקוביץ'? האם פרוייקט 300 החל לעכל את מיצי הקיבה של עצמו?

    • עדו הגיב:

      יש בזה משהו, גם עמיר בניון וגם יוליה שמאלוב ברקוביץ' עונים להגדרה של 'לקחת סוכריה מתינוק'
      מצד שני דווקא כאן לא מדובר על זמר אלא על חברת כנסת שלפחות לכאורה מחזיקה הרבה יותר כוח ממנו

  17. עמיר הגיב:

    בקשר להערה שהאיחוד הלאומי אינה מוכנה לבחור נשים לכנסת: ברשימת המועמדים של הבית היהודי לכנסת הזו היתה אשה אחת, חוה טבנקין, במקום 16.

  18. אביעד הגיב:

    אני כבר לא זוכר מי היה הח"כ הגאון (אבל נדמה לי שהוא היה מש"ס) שקבע שהצונאמי הוא עונש מאלוהים, כי התאילנדים תמכו בהתנתקות.

    לגבי מושא המאמר – ידיד שלי, שכותב את "הבלוג של אבו אלמוג", כתב פעם שקדימה יצאה כזכור מהליכוד, ולמיטב ידיעתו שום דבר טוב לא יכול לצאת מהליכוד.

  19. איל הגיב:

    רוניתי-שתיתי תירוש היא מסוכנת לא פחות, ואולי יותר, דווקא בגלל שאין לה שם רוסי, והיא יעני אשת חינוך.

  20. תומר הגיב:

    החשיבה הזאת של שמולביץ', אגב, היא דוגמא נאה לניו-אייג' בכסות יהודית. יוליה שלנו בעצם מנויה על דרך מחשבת ה- new thought שגורסת שמחשבה משנה מציאות. "אם רק נאמין כולנו" וכו'. את זה היא מחברת ללאומנות ואתנוצנטריזם, והנה לנו תבשיל נאה לארוחה אחרונה.

  21. סתם אחד/האחד הגיב:

    השמאל(בעיני עצמם-אין להם שום קשר לשמאל)ממשיכים בדה לגיטמציה לארגונים שמיצגים את הרוב הדומם שכן מתגייס לצה"ל, בזמן שהחלק המשתמט נהנה מהחיים ,לומד ועובד לפרנסתו .ואני שואל לרוב הדומם יש ארגון אחד(המרכזי לא קיצוני ותמהוני מהשוליים) מדוע המשתמטים מרכזים כ"כ הרבה אנרגיה ב"אם תרצו" ?!

    • עדו הגיב:

      א. הרוב הדומם זה אני , שירתתי בצה"ל, חלק מהזמן בהגנה על התנחלויות, המיעוט הצעקני הוא זה שגורר אותי למשימות שאני לא מסכים איתן – מילא אני, אפילו ראש ממשלת הימין כבר מדבר על 2 מדינות ל2 עמים.
      ב. מי אמר ש'אם תרצו' מייצגת את הרוב? מה שכתוב פה במאמר הוא שהתנועה בהחלט נתמכת על ידי אנשים כמו יוליה שמואלוב ברקוביץ' , אם היא הרוב והיא מאמינה שההתפרצות הוולקנית מעל אירופה היא עונש על השואה אז עדיף לתנועת 'אם תרצו' להיות בשוליים.
      ג. אתה צודק לגבי הקטע של 'עובד לפרנסתו' להבדיל מאנשים שחיים משנור, אני משום מה לא מבין מה הבושה לעבוד לפרנסתי אבל ככה זה אצלנו בשמאל.

      • סתם אחד/האחד הגיב:

        לעידו-תשובות
        א.אין בעייה להיות נגד התנחליות -אם תרצו היא לא בעד התנחליות או נגדם היא נגד לעשות דה לגיטמציה לחיילי צה"ל (ובתוכם אתה ואני ) כאילו כביכול חיילי צה"ל פושעי מלחמה.
        ב.רוב העם משרת בצה"ל(עדיין).
        ג.לא הבנת,התכוונתי לכך שבזמן שרוב חיילי צה"ל מתפרנסים ממשכורת של 350-700 שקלים ישנם צעירים אחרים שמרווחים משכורות רגילות מה שגורם לתחילת הפער החברתי בין המשתמטים לבין המשרתים בצה"ל .

        • מני זהבי הגיב:

          מה זה "דה-לגיטימציה של חיילי צה"ל"? זה כמו שדרישה להעמיד שוטר, שרצח חשוד במקום לעצור אותו, לדין היא דה-לגיטימציה של המשטרה?
          יש נורמות של משפט פלילי, ובני-אדם אינם פטורים מלעמוד בהן בגלל שהם לובשים מדי משטרה. יש נורמות של משפט בין-לאומי, ובני אדם אינם פטורים מלעמוד בהן בגלל שהם לובשים מדי צה"ל. אם שוטר, חייל או קצין ספציפי עבר על נורמות המשפט הנ"ל או לא — זו שאלה שצריכה להתברר בכל מקרה לגופו. אם ממשלת ישראל מנעה אפשרות של בירור כזה במערכת המשפט הישראלית בכך שסירבה לשתף פעולה עם ועדת גולדסטון או להקים ועדת חקירה בעקבות הדו"ח שלה, ובכך פתחה פתח לבירור של החשדות בפורומים בינלאומיים, אזרחי ישראל צריכים להלין על ממשלתם ולא על ועדת גולדסטון ועל מי שכן שיתף אתה פעולה.

    • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

      אל תהיה כל כך בטוח בקשר לגיוס, אפילו אם נתעלם לרגע מן החרדים אני לא בטוח שרוב אלו שמעדיפים לא להתגייס נמנים על שורות השמאל הרדיקלי.

  22. "לא מתמיה שאף אחד לא עברת את השם של טבריה? בטח יש למקום שם פרה-רומאי."

    לא. לא היתה שם עיר לפני שאנטיפס בנה אותה.

  23. ברק גרנות (דובר ח"כ שמאלוב ברקוביץ) הגיב:

    מר יוסי גורביץ' שלום רב,

    חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' ביקשה אותי להודות לך על המעקב הצמוד כמו גם על המעורבות והאכפתיות הניכרת מפעילותך בזירה הפוליטית והתקשורתית.

     

    • ygurvitz הגיב:

      מר ברק גרנות שלום רב,

      ראשית, השם הוא גורביץ, לא גורביץ'. שנית, אנא מסור לחברת הכנסת שמאלוב ברקוביץ' שבהחלט בכוונתי להמשיך במעקב הצמוד, ובמידת הצורך לפרסם המשכים.

      שלך,
      יצ"ג