× ×•×¤×ª ×”×¦×•×¤×™× ×©×œ המדען הר×שי של מרכז הליכוד מזכירה ×œ× ×• עובדות מד×יגות על ×”×™×”×•×“×™× ×”×™×©×¨×לי×: ×”×’×–×¢× ×•×ª ×©×œ×”× ×›×œ×¤×™ ×’×¨×ž× ×™× – והרקב של תורות ×”× ×¡×ª×¨
יש ×חד, גבי ×ביטל, ×ž×”× ×“×¡ בהכשרתו, ×©×”×•× ×’× ×‘×›×™×¨ במרכז הליכוד, קצין בדרגת סרן, ולשעבר יוâ€×¨ חוג ×”×¤×¨×•×¤×¡×•×¨×™× ×œ×—×•×¡×Ÿ כלכלי ×•×ž×“×™× ×™. ××ª× ×¢×©×•×™×™× ×œ×–×›×•×¨ ×ותו מהרגע ההזוי שבו ×ž×™× ×” ×ותו גדעון â€œ×ž×™× ×•×™×™× ×¤×•×œ×™×˜×™×™×†סער לתפקיד המדען הר×שי של משרד ×”×—×™× ×•×š – תפקיד ש×ותו עזב ×ביטל במהירות, ל×חר שהתברר ×©×”×•× ×ž×›×—×™×© של תורת ×”×בולוציה ושל ההתחממות הגלובלית. העובדה שלסער יש ×§×©×¨×™× ×ž×¦×•×™× ×™× ×¢× ×”×ª×§×©×•×¨×ª היהודית בישר×ל גרמה לכך ×©×œ× ×”×•×¨×ž×• יותר מדי גבות ב×שר לשיקול הדעת שלו ×‘×ž×™× ×•×™ ×”×ž×©×•× ×” ×”×–×”.
למה × ×–×›×¨×ª×™ ב×ביטל? ×ž×©×•× ×©×œ××—×¨×•× ×” ×”×•× ×—×•×•×” התפרצות סמיוטית, וכתב בדף הפייסבוק שלו ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×”×‘××™×:
“מחר×ת ברלין מתרחבת.
צו××” של ×× ×©×™× ×¦×•××™×.
× ×¤×©×•×ª. ספק יהודיות. ×פילו ×œ× ×ª×•×¢×•×ª. הן ×ž×›×•×•× ×•×ª ×ל הרוע. ×ל התחתית. ×ל השפל.
עופו מכ×ן. ×ל תשובו. רק ×ל תחפשו ××•×ª× ×• ×›×©×ª×‘×•× ×©×•×‘ מ×כלת השוחט. ×œ× ×ª×ž×¦×ו ××•×ª× ×•. × ×”×™×” ×©×§×•×¤×™× ×œ×’×ž×¨×™.
עופו מכ×ן ×—×רות. זבלי ×ד×. ×× ×”×™×” קמצוץ של ×”×‘× ×” למחר××” החברתית ×”×”×™× ×”×™× × ×‘×œ×¢×” בעשן המשרפות ×”×’×¨×ž× ×™×•×ª. ברלין בטבורן.
בית ×¨×¦×™×ª× ×‘×–×•×œ. הקמת מחר×ת מילקי. עלובי × ×¤×©.
תזדהו לפחות. העמידו ×‘×¤× ×™× ×• מר××”. ×ולי ×”×™× ×¢×§×•×ž×”. תר×ו ×ת ×¤× ×™×›× ×©× ×–×›×•×¨. ×©×œ× × ×©×›×—.
×›×©×™×œ×“×™×›× ×™×œ×ž×“×• ×‘×’× ×•×Ÿ ×ו בבית הספר ×¢× ×”×חר מ×ריתרי××” ×ו מטורקיה ×œ× ×™×¦×˜×¨×›×• ללמוד מה ×”×™×” ×‘×’×™×”× ×•× ×‘×ž×œ×—×ž×” ×”×”×™×. העולמית ×”×©× ×™×™×”.â€
×× ×™ מודה ל×וריה ×›× ×£ על ×”×”×¤× ×™×”.
ובכן. מה ×ž×‘×™× ×œ×—×‘×¨ ×ביטל ×ת הסעיף? מה ×’×•×¨× ×œâ€×ž×“ען ר××©×™â€ ×œ×”×ª×‘×˜× ×‘×ופן ×›×–×”? כמה דברי×. ×§×•×“× ×›×œ, כל הרעיון של מח××” חברתית ממש ×œ× ×ž×•×¦× ×—×Ÿ ×‘×¢×™× ×™ חובשי הכיפה הסרוגה ×•×”×ž×ª× ×—×œ×™×; ×”× ×”×™×• מר×שי ×”×ž×ª× ×’×“×™× ×œ×ž×—××” החברתית של 2011. ×”× ×”×‘×™× ×• היטב שמח××” חברתית ר×ויה תתמקד ×‘×ž×“×™× ×ª הרווחה ×”×§×˜× ×” ×©×”× ×‘× ×• ×œ×”× ×‘×¦×“ הל×-× ×›×•×Ÿ של הקו הירוק, ושחלק ×ž×”×›×¡×¤×™× ×©×”× ×©×•×ª×™× ×¢×œ חשבון הציבור יילקחו מה×. ממש ×‘×™×ž×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×›×ª×‘×” ×מילי עמרוסי בלשכת-ר×ש-הממשלה-×”×™×•× ×©â€×›×©× ש××¨×’×•× ×™ "זכויות ×ד×" ×ž× ×’×—×™× ×ת ישר×ל מבחוץ ×•×ž× ×”×œ×™× × ×’×“×” מלחמה, כך עמותות המזון ×ž× ×”×œ×•×ª מלחמה ×¤× ×™×ž×™×ª. לטובת יחסי הציבור שלהן הן גורמות ל×זרחי ישר×ל לה×מין ×©×”×’×™×”×™× ×•× ×”×•× ×›×ן.†עמרוסי ×”×™× ×“×•×‘×¨×ª עמותת “מועצת ישâ€×¢â€ לשעבר. ×”×™× ×œ× ×¨×•×¦×” שתשימו לב שרע לכ×, עד כדי כך ×©×”×™× ×ž×•×›× ×” להשוות בין עמותות סיוע ×œ× ×–×§×§×™× ×•×‘×™×Ÿ ××¨×’×•× ×™ זכויות ×ד×, שרâ€×™. ×צל עמרוסי ודומיה, הכל טוב.
×בל ×”×¤×¢× ×× ×™ רוצה להתמקד ×œ× ×‘×©× ×ת ×”×ž×ª× ×—×œ×™× ×œ×™×©×¨×לי×, ××œ× ×‘×©× ××” שכמעט שקופה בטקסט של ×ביטל: ×”×©× ××” ×œ×’×¨×ž× ×™×. ×ביטל ×ž×©×•×›× ×¢ שהישר××œ×™× ×©×ž×”×’×¨×™× ×œ×‘×¨×œ×™×Ÿ – מה שהופך במהירות לקליש××” כמו “לגור ×‘×©×™× ×§×™×Ÿâ€ ×‘×¡×•×£ ×©× ×•×ª ×”×©×ž×•× ×™× – יושמדו בסופו של דבר: “רק ×ל תחפשו ××•×ª× ×• כשתשוב שוב מ×כלת השוחט,†וברלין ×”×™× ×œ×• “טבורן†של “עשן המשרפות.†מ×כלות ×“×•×•×§× ×›×ž×¢×˜ ×©×œ× ×”×™×• ש×, ×בל ×‘×ž×•×—× ×©×œ ×‘× ×™ דורות מסוימי×, מ×ליהן צפות ×”×ž×™×œ×™× ×©×œ ×לתרמן:
מתייצבת ×מו ×œ×¤× ×™×• מקרוב,
וברגליה ב×רץ ××™× × ×” × ×•×’×¢×ª.
ו×ומרת: ×בר×, קר הלילה ורטוב.
ביתה בו×, למיטה המוצעת.
×•×¢×•× ×” לה ×בר×:
×מי, ×מי,
×œ× ×שן במיטה ככל ילד.
×›×™ ×ותך בה ר×יתי,
×מי, ×מי,
×™×©× ×” ובלבך מ×כלת.
×•×”×™× ×©×‘×” שוב, בהמשך:
לך לך דרך ליל מ×כלת וד×,
כחיה, כתולע, כציפור.
×בל “הילד ×בר׆מתרחש בפולין של 1946. פולין, ×œ× ×’×¨×ž× ×™×”; פולין, שבה – בקיליצה וב×לפי ×ª×—× ×•×ª רכבת – ×כן × ×™×›×¨ “ברק ×¤×’×™×•× ×•×ª ×©×•×—×¨×™× ×œ×¦×™×“.†פולין, שר×ש הממשלה שלה ×§×¨× ×œ×™×”×•×“×™× ×œ×”×’×¨ ×ž×ž× ×” ×œ×¤× ×™ טבח קיליצה ו×חריו.
×œ× ×©×–×” ×ž×©× ×”. הסכין ×”×™× ×“×™×ž×•×™ ×—×–×§ יותר, בעייתי פחות, מחמוש המכוון רובה ×ž×•×“×¨× ×™ ×ל ×× ×•×™×œ×“×”. לך תדע מה הדימוי ×”×–×” יעלה במוחו של הקור×. ברלין, במוחו המעשן של “המדען הר×שי†לשעבר, ×”×™× ×ª×ž×™×“ ×תר של משרפות – ×•×”×’×¨×ž× ×™× ×ª×ž×™×“ ×¢× ×©×œ רוצחי×.
ובדיוק פה הבעיה. ב×ביב הקרוב, × ×¦×™×™×Ÿ 70 ×©× ×” לסופה של מלחמת ×”×¢×•×œ× ×”×©× ×™×”. מגויסי החובה ×”×’×¨×ž× ×™× ×©×”×™×• ×‘× ×™ 18 במ××™ 1945 יהיו ×‘× ×™ 88. ×”×—×ž×•×©×™× ×©×‘×™×¦×¢×• ×ת עיקר מעשי הרצח כבר עברו, ×לה ×ž×”× ×©×‘×›×œ×œ שרדו – חלק × ×™×›×¨ מה×, למרבה השמחה, ×œ× ×”×’×™×¢ למ××™ 1945; ×ž×”×©×‘×•×™×™× ×©×œ ×”×רמיה השישית, שביולי 1942 התג×ו ×©×œ× ×”×©×ירו ל××™×›×¨×™× ×¡×‘×™×‘ ×¡×˜×œ×™× ×’×¨×“ ××œ× ×ת ×’×¨×¢×™× ×™ ×”×—×ž× ×™×•×ª, ×œ× ×©×¨×“ ×חד מעשרה – ×ת גיל 90. ××“×•× ×™ ר×ש הממשלה, היטלר כבר מת, כתב עמוס עוז ×œ×ž× ×—× ×‘×’×™×Ÿ. ×–×” ×”×™×” ×œ×¤× ×™ יותר מ-30 ×©× ×™×.
×‘×’×¨×ž× ×™×” ×—×™ דור ×חר. דור ×©×œ× ×“×•×ž×” ×‘×©×•× ×¦×•×¨×” לדור של סביו, דור שמתבייש ×‘×¡×‘×™× ×”×œ×œ×•, דור שהפך ×ת סופי וה×× ×¡ שול (Scholl), ×©× ×¨×¦×—×• על ידי המשטר ×ž×©×•× ×©×ž×—×• על פשעיו מבלי לדבר על ×–×” ×¢× ×”×ž×¤×§×“×™× ×©×œ×”× ×§×•×“×, ×œ×’×™×‘×•×¨×™× ×”×œ××•×ž×™×™× ×”×—×“×©×™× ×©×œ×•. לומר שהדור ×”×–×” ××©× ×‘×¤×©×¢×™ ×”×¡×‘×™× ×©×œ×•, לומר ×©×”×•× ×‘×¢×¦× ×ž×¨ הייד שמתחזה לדâ€×¨ ג’קיל ועוד זמן קצר יחשוף ×ת ×¤× ×™×• ×”×מיתיות, משמעו לקבל ×ת התפיסה ×”× ×צית של ×שמת ד×; משמעו לומר שיש קבוצת ×× ×©×™× ×©×”×™× ×ž×˜×‘×¢×”, ×’× ×˜×™×ª, ×¨×¦×—× ×™×ª. כלומר, ל×מץ ×ת ×”×’×–×¢× ×•×ª הבסיסית של ×”× ×צי×, ולהפוך ×ותה.
והתפיסה הזו, ×©×”×’×¨×ž× ×™× ××©×ž×™× ×שמת ד×, רווחת מ×ד בציבוריות היהודית בישר×ל. כביכול, ההיסטוריה קפ××” ×œ× ×¦×— ב×וקטובר 1941, ושוב ×ין דרך ×œ×©× ×•×ª ×ותה. מי שהיה רוצח, ×œ× ×™×”×™×” מסוגל להרהר במעשיו; וצ×צ×יו ×’× ×”× ×שמי×. ×‘×ž×™×œ×™× ×‘×¨×•×¨×•×ª: ×—×œ×§×™× × ×™×›×¨×™× ×ž×”×¦×™×‘×•×¨ היהודי ×—×•×©×‘×™× ×©×’× ×”×™×•×, ×”×’×¨×ž× ×™× ×”× ×× ×˜×™×©×ž×™× ×•×¨×•×¦×—×™ ×™×”×•×“×™× ×‘×¤×•×˜× ×¦×™×”, ×›×™ יש סבירות מסוימת ×©×¡×‘× ×©×œ×”× ×”×™×” ×›×–×”.
ועד ×›×ן, רוב ×”×œ×™×‘×¨×œ×™× ×”×˜×•×‘×™× ×‘×™×©×¨×ל ×™×”× ×”×•. ×בל ×›×ן, ×× ×—× ×• × ×›× ×¡×™× ×œ×˜×¨×™×˜×•×¨×™×” בעייתית ב×מת. ×›×™ לתופעה שמת×ר ×ביטל, של ×¢× ×¨×¦×—× ×™ ×ž×¢×¦× ×˜×™×‘×• שמטרתו ×”×™× ×œ×¤×’×•×¢ ביהודי×, יש ×©× ×‘×ž×¡×•×¨×ª היהודית: עמלק. כש×ביטל מדבר על ×”×’×¨×ž× ×™×, ×”×•× ×ž×“×‘×¨, מבלי ×œ× ×§×•×‘ ×‘×©× ×”×ž×¤×•×¨×©, על עמלק. ו×כן, ×¨×‘× ×™× ×ž×•×“×¨× ×™×™× ×¨×‘×™× ×˜×•×¢× ×™× ×©×”×’×¨×ž× ×™× ×”× ×¢×ž×œ×§. ××—×¨×™× ×—×•×©×‘×™× ×©×ž×“×•×‘×¨ ×“×•×•×§× ×‘×¤×œ×¡×˜×™× ×™×.
ולעמלק יש ××— ת×ו×, ×•×”×•× × ×§×¨× ×¢×¨×‘-רב. במקור, ×לה ××•×ª× ×ž×¦×¨×™× ×©× ×¡×¤×—×• ×ל ×‘× ×™ ישר×ל ×‘×ž× ×•×¡×ª× ×ž×ž×¦×¨×™×, ושכותבי התלמוד ×הבו להפיל ×¢×œ×™×”× ×›×œ תיק מביך שממש ×œ× ×¨×¦×• ×œ×˜×ž× ×‘×• ×ת ××‘×•×ª×™× ×• הקדושי×, מעגל הזהב והל××”. במסורת הקבלית, הערב-רב ×”× ×× ×©×™× ×©×—×•×©×‘×™× ×©×”× ×™×”×•×“×™×, ×בל ×ין ×‘×”× ×ת ×”× ×™×¦×•×¥ הקדוש היהודי, והמטרה ×©×œ×”× ×”×™× ×œ×”×˜×•×ª ×ת ×”×™×”×•×“×™× ×ž×ž×˜×¨×ª×, ×©×”×™× ×œ×—×‘×•×¨ ×ל ×”×ל.
שימו לב לטקסט של ×ביטל:
â€œ× ×¤×©×•×ª. ספק יהודיות. ×פילו ×œ× ×ª×•×¢×•×ª. הן ×ž×›×•×•× ×•×ª ×ל הרוע. ×ל התחתית. ×ל השפל.â€
×•×’× ×”×ª×¤×™×¡×” הזו רווחת מ×ד ×‘×—×œ×§×™× × ×™×›×¨×™× ×©×œ הציבוריות היהודית. ×’× ×›×ן, ×ביטל ×œ× ×¦×¨×™×š ×œ× ×§×•×‘ ×‘×©× ×”×ž×¤×•×¨×©. מי שצריך לדעת, יודע.
סוג התפיסות ×”×–×” ×ž×›×•× ×” ×œ×¢×ª×™× ×ª×•×¨×ª ×”× ×¡×ª×¨ ×ו ××•×§×•×œ×•×˜×™×–× (Occultism). בגלל הררי השטויות ×”××™ ×¨×¦×™×•× ×œ×™×•×ª ×©×”×™× ×ž×›×™×œ×”, רוב ×”×—×•×§×¨×™× × ×•×˜×™× ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž××œ×ž× ×˜×™× ××•×§×•×œ×˜×™×¡×˜×™×™× ×ו לזלזל בה×. ×בל ×× ×™ מעז לומר שמי שמזלזל בתפיסות הללו, ביכולת שלהן להדריך ×ת ×”× ×¤×© ×ל מעבר לתפיסה ×¨×¦×™×•× ×œ×™×ª, עושה טעות גסה. ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª, חוקרי ×”× ××¦×™×–× ×©×‘×™× ×•×ž×›×™×¨×™× ×‘×¢×•×‘×“×” המטרידה, ×©×œ× ×”×¡×ª×“×¨×” ×¢× ×”×¨×‘×” תי×וריות × ×ות, ×©×œ× ×ž×¢×˜ ×ž×ž× ×”×™×’×™ ×”×ª× ×•×¢×” ×”× ×צית, מהימלר והס ובמידה מסוימת עד היטלר עצמו, היו ×ž×¢×•×¨×‘×™× ×‘×ª× ×•×¢×•×ª ×וקולטיסטיות עד צוו×ר. לדיטריך ×קהרט, מייסד ×”-Thule Gesellschft – ×”×יש שלו הקדיש היטלר ×ת “מיין קמפף†– מיוחסת ×”×מירה “לכו בעקבות היטלר! ×”×•× ×™×¨×§×•×“, ×בל ×œ×ž× ×’×™× ×” ש×× ×’×Ÿ ×× ×™.†×לתרמן, כרגיל, כתב ×ת ×–×” טוב יותר (בâ€×©×—רורה של לורלייâ€):
×›×™ ×œ×¤× ×™ ×”×§×¦×™× ×™×
×©×¢×™× ×• והמיתו,
דהרו הוולקירות,
הלך המיתוס…
לימי×, ×חרי העריקה ×”×ž×©×•× ×” של הס, יטהר היטלר ×ת המפלגה מיוצ××™ ×”-Thule, ×בל ההשפעה שלה על ×”×ס.×ס., למשל, ×”×™× ×¤× ×•×ž× ×œ×™×ª.
לתורות ×”× ×¡×ª×¨ יש תפקיד. מ×חר והן × ×¡×ª×¨×•×ª, ×”×•× ×œ×¢×ª×™× ×§×¨×•×‘×•×ª ×פל – ו×צל ×ביטל, בעל השפעה במפלגת השלטון, התפיסות ×”×פלות מבצבצות ×ל ×¤× ×™ השטח. עד כמה רווחת התפיסה של עמלק וערב-רב בקרב הציבורי היהודי הכללי? ×ין לדעת. ×בל ×× ×™ מעז לומר שהרבה, הרבה יותר ×ž×©×œ×™×‘×¨×œ×™× ×©×× × ×™× ×”×™×• ×ž×•×›× ×™× ×œ×”×מין.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª: ×‘×™×ž×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×”×ª×§×‘×œ×• מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. ×× ×™ רוצה להודות בז×ת לתורמי×.
(יוסי גורביץ)