עומדות ל×ורי ××‘× ×¨×™ זכויות רבות: קשה לכתוב ×›× ×’×“ ×”×יש שעמד ×›×ריה מול שלטון ×”×ופל של בן גוריון ומפ×"×™, שחייליו של ×ריק שרון קיבלו חופשה מיוחדת כדי להכות ×ותו, ושהרגיז כל כך ×ת ×יסר הר×ל, עד שהלה מימן בכספי השב"×› צהובון מתחרה. ×בל, בצד הזכויות הללו, צריך לומר שב-25 ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª ×”×•× ×”×¤×š למשרת × ×§×œ×” של המטרה הל××•×ž× ×™×ª ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™×ª, ושבצוק העתי×, ×”×•× ×ž×’×Ÿ ×’× ×¢×œ ×”×יסל×.
×”×•× ×›×ª×‘ מ×מר בשבח ×”××™×¡×œ× ×תמול, שרווי בשגי×ות ×•×”× ×—×•×ª ×§×•× ×¡×¤×™×¨×˜×™×‘×™×•×ª, המקובלות בקרב משרתי העריצות החדשה. רצוי לעבור עליהן ×חת-×חת.
-
â€œ×§×•× ×¡×˜× ×˜×™×Ÿ הפך ×ת ×”× ×¦×¨×•×ª לדת ×”×ימפריה". ×œ× × ×›×•×Ÿ. ×‘×©× ×ª 313 ×—×ª× ×§×•× ×¡×˜× ×˜×™× ×•×¡, יחד ×¢× ×”×וגוסטוס במזרח ×œ×™×§×™× ×™×•×¡, על צו מיל×ן (Edict of Milan), שביטל ×ת גזירות דיוקלטי×× ×•×¡. ×”×™×” ×–×” צו ×¡×•×‘×œ× ×•×ª ותו ל×. רק הקיסר תי×ודוסיוס, בסוף המ××” הרביעית, הפך ×ת ×”× ×¦×¨×•×ª לדת הרשמית.
-
×”×™×™× ×¨×™×š הרביעי וההליכה לק×× ×•×¡×” – המשך הסיפור, בו מצליח ×”×™×™× ×¨×™×š להדיח ×ת גרגוריוס השביעי ולשולחו לגלות (“בשל צדקתי ודבקותי ביושר ×× ×™ מת כגולה", היו מילותיו ×”××—×¨×•× ×•×ª) × ×©×ž×˜.
-
“הקיסר בוש ×”×©× ×™ וה×פיפיור ×—×™×™× ×‘×”×¨×ž×•× ×™×” מופל××”" – כל כך מופל××”, ×©×‘× ×“×™×§×˜×•×¡ ×”×ª× ×’×“ למלחמה בעיר××§; כל כך מופל××”, עד שה×פיפיור הביע ×”×ª× ×’×“×•×ª פומבית ×œ×›× ×™×¡×ª×” של טורקיה ל×יחוד ×”×ירופי, יעד מרכזי של ממשל בוש; ×›×” מושלמת, עד ×©×”×©× ×™×™× ×©×™×™×›×™× ×œ×›× ×¡×™×•×ª ×©×•× ×•×ª, ×•×—×•×©×‘×™× ×–×” על ×–×” ×©×”× ×™×•×¨×©×™ ×’×™×”× ×•×.
-
“כדי להוכיח ×ת ××™ ההיגיון של ×”×יסל×, טען ×”×פיפיור….†בזזזזט! ×‘× ×“×™×§×˜×•×¡ ×œ× ×˜×¢×Ÿ ×©×•× ×“×‘×¨ ×›×–×”. ×”×•× ×¦×™×˜×˜ קיסר ×‘×™×–× ×˜×™. הל××”.
-
â€œ×ž× ×•×ל סיפר על דיון ×©× ×™×”×œ, כביכול (הדבר מוטל בספק)" – צורה מקובלת לפתיחה של די×לוג דתי, ב××•×ª× ×”×™×ž×™×. רבי יהודה הלוי ×œ× ×—×©×£ ×ת תיעוד שיחותיו של "החבר" ×¢× ×ž×œ×š כוזר, למשל, ××œ× ×”×©×ª×ž×© בסיפור מסגרת כדי ×œ×§×“× ×ת עמדותיו. “מכתב לידיד ×’×¨×ž× ×™" של ×§×מי ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×ž×•×¢×Ÿ בדו×ר.
-
“במשך מ×ות ×©× ×™× ×©×œ×˜×• ×”×˜×•×¨×§×™× ×‘×™×•×•×Ÿ. ×”×× ×”×™×•×•× ×™× ×”×ª×סלמו?â€. ל×. ×בל ×”×× ×¤×™×¨×•×© הדבר ×©×”×˜×•×¨×§×™× ×œ× ×¨×¦×• ב×יסלומ×, ×ו שהכירו בכך שהמ×מץ מסובך מדי ומסוכן מדי? ועד כמה רצו ×™×•×•× ×™× ×‘×©×œ×˜×•×Ÿ טורקי, × ×™×ª×Ÿ לר×ות במלחמת העצמ×ות הפר×ית ×©×œ×”× ×‘-1821, ×•×‘×˜×¨× ×¡×¤×¨ הגדול ×•×”× ×•×¨× ×©×œ 1922, ×©×©× ×§×¥ ל-2,500 ×©× ×™× ×©×œ ×§×™×•× ×™×•×•× ×™ ב×סיה ×”×§×˜× ×”.
-
â€œ×œ× ×™×“×•×¢ על כל × ×¡×™×•×Ÿ לכפות ×ת דת מוחמד על היהודיׅ תור הזהב בספרד…â€. תור הזהב בספרד ×‘× ×œ×§×™×¦×• ×œ× ×›×ª×•×¦××” מן ×”×¨×™×§×•× ×§×•×•×™×¡×˜×” ×”× ×•×¦×¨×™×ª, שהתקדמה בצעדי חילזון, ××œ× ×‘×“×™×•×§ כתוצ××” מכפיה דתית מוסלמית: גזרות ×”×למווחדי×. הרמב"×, ששרד ×ת ×”×¤×•×’×¨×•× ×‘×§×•×¨×“×•×‘×” ב-1148 רק על ידי הת×סלמות, × ×ž×œ×˜ מספרד למצרי×, שהיתה בידי פלג ×¡×•×‘×œ× ×™ יותר. כך עשו ×¨×‘×™× ×ž×—×›×ž×™ ספרד היהודי×, ×‘×™× ×™×”× ×בן עזר×, דבר שחיסל ×ת דו ×”×§×™×•× ×”×©×‘×¨×™×¨×™ במקו×. מ×וחר יותר, יכתוב הרמב"× ×ת "×יגרת השמד" – המלצה ליהודי תימן כיצד ×œ× ×”×•×’ במצב שבו הדת המוסלמית × ×›×¤×™×ª עליה×. ×”×•× ×™×ž×œ×™×¥ ×œ×”× ×œ×§×‘×œ ×ת ×”××™×¡×œ× â€“ שכן, ×‘× ×™×’×•×“ ×œ× ×¦×¨×•×ª, ×”×•× ××™× ×• עובד ××œ×™×œ×™× â€“ ולחזור ליהדות ×‘×”×–×“×ž× ×•×ª הר××©×•× ×”. ×ž×¢× ×™×™×Ÿ: מדוע ×”×™×” צורך ×‘×”× ×—×™×•×ª ×›×לה תחת ×”××™×¡×œ× "המתון"? ×”×למווחדי×, ×גב, הצליחו להשלי×, בכפיה, ×ת הפיכתה של צפון ×פריקה ל×רץ מוסלמית למהדרין. ×”×× ××‘× ×¨×™ ב×מת ×œ× ×™×•×“×¢ ×–×ת?
-
“ל×ן × ×ž×œ×˜×• מ×ות ×לפי ×”×™×”×•×“×™× ×ž×¡×¤×¨×“ הקתולית? כמעט ×›×•×œ× ×”×ª×§×‘×œ×• בזרועות פתוחות ב×רצות ×”×יסל×". ובכן, ×”×™×¡×˜×•×¨×™×•× ×™× ×¡×‘×•×¨×™× ×©×”×ž×™×ª×•×¡ על "מ×ות ×לפי פליטי×" ×”×•× ×ž×™×ª×•×¡; רוב יהודי ספרד ×”×ª× ×¦×¨×• ×•× ×©×רו ×©× â€“ ויצרו ×ת ×›×ב הר×ש ×”×¢× ×§ של ×”×§×•× ×‘×¨×¡×•×¡ בדורות של×חר מכן. רוב יהודי ספרד שבחרו להמלט – בן ציון × ×ª× ×™×”×• מעריך שמדובר ×”×™×” ב-8,000 ×יש בסך הכל, ומר×שי הקהילה – הלכו ×“×•×•×§× ×œ×¤×•×¨×˜×•×’×œ. זו היתה טעות: כעבור עשור, ×ולצו יהודי פורטוגל ×œ×”×ª× ×¦×¨. ×כן, ב×ימפריה הטורקית – שעמדה ××– ×‘×©×™× ×ž×בקה ×›× ×’×“ ×”× ×¦×¨×•×ª – שמחו מ×ד לקבל ×× ×©×™× ×ž×•×¢×™×œ×™×, ×‘× ×§××™× ×•×¡×•×¤×¨×™×, ×©×’× × ×•×˜×¨×™× ×˜×™× ×” ל×רץ מולדת×, ובלבד שיחיו ×›×‘× ×™ חסות. מה ×©×ž×‘×™× ××•×ª× ×• ל…
-
“בחברה המוסלמית הוקצה ×ž×§×•× ×ž×™×•×—×“ ×œ× ×•×¦×¨×™× ×•×œ×™×”×•×“×™×. ×”× ×œ× ×”×™×• שווי מעמד לגמרי…†מופת של ×× ×“×¨×¡×˜×™×™×˜×ž× ×˜, ×©×œ× ×œ×•×ž×¨ שקר לבן. על הד'ימי הוטל מס מיוחד; × ×סר ×¢×œ×™×”× ×œ×‘× ×•×ª מקומות פולחן חדשי×, ×ו לתקן ×ת הקיימי×; × ×סר ×¢×œ×™×”× ×œ×¨×›×‘ על סוס; ×”× ×ולצו ×œ×¤× ×•×ª תמיד דרך למוסלמי, ולהשפיל ×ת ×¢×™× ×™×”× ×‘×¢×•×‘×¨×•; ו×× ×”×¢×œ×™×‘×• מוסלמי, ×”×•× ×”×™×” רש××™ להרג×. כל ×”×”×‘×—× ×” הזו × ×©×¢× ×” על ×”×›× ×¢×ª× ×©×œ הד'ימי. לצורך ×”×”×‘×—× ×” בין מוסלמי לד'ימי, ×ולצו הד'ימי ללבוש ×‘×’×“×™× ×ž×™×•×—×“×™× ×‘×ž×ž×œ×›×•×ª מוסלמיות רבות. ×”×יסור על × ×©×™×ת × ×©×§ ××ž× × "פטר ××•×ª× ×ž×—×•×‘×” צב×ית", ×בל ×”×™×” עוד סימן של מעמד שפל; רק × ×•×©××™ ×”× ×©×§ × ×—×©×‘×• ×œ× ×ª×™× ×™× ×‘×¢×œ×™ זכויות מל×ות, ו××™ × ×©×™×ת × ×©×§ היתה סימן לעבדות. ו×כן, מעמד הד'ימי ×”×™×” מעמד ×‘×™× ×™×™× ×‘×™×Ÿ ××“× ×—×•×¤×©×™ לחלוטין – מוסלמי – ובין עבדי×. ×כן, מופת ×œ×¡×•×‘×œ× ×•×ª.
-
â€œ×”× ×œ× ×™×“×¢×• ×©× ×“×‘×¨ שדמה ×œ×¢×™× ×•×™×™ ×”××™× ×§×•×•×™×–×™×¦×™×”". ×™×”×•×“×™× ×œ× × ×—×§×¨×• על ידי ×”××™× ×§×•×•×™×–×™×¦×™×”. לכל היותר, הופיעו ×‘×¤× ×™×” כעדי×. ×”××™× ×§×•×•×™×–×™×¦×™×” הופעלה ×›× ×’×“ ×™×”×•×“×™× ×©×”×ª× ×¦×¨×• וחזרו לסור×. מה ×“×™× ×• של מוסלמי הממיר ×ת דתו? ב××¤×’× ×™×¡×˜×Ÿ הדגימו ל××—×¨×•× ×” ×ת התשובה.
×בל כל ×–×” ×”×•× ×ž×©×—×§ במילי×. כש××‘× ×¨×™ מרחיק עדותו לימי ×”×‘×™× ×™×™×, ×”×•× ×™×•×“×¢ בדיוק מה ×”×•× ×¢×•×©×”: ×”×•× × ×ž× ×¢ מדיון על ×”××™×¡×œ× ×”×ž×•×“×¨× ×™. ×”××™×¡×œ× ×©×”×•× ×›×œ כך ×¡×•×‘×œ× ×™, כל כך ×ž×ª× ×’×“ להמרת דת בכפיה, שכ×שר ×ולצו ×©× ×™ ×¢×™×ª×•× ××™× ×œ×”×ª××¡×œ× ×›×“×™ להשתחרר מידי ×—×•×˜×¤×™×”× ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™×™×, × ×©×ž×¢×” מיד שתיקה רועמת מ××™× ×“×•× ×–×™×” ועד מרוקו. ×”×× ×©×™× ×©×™×¦×ו לרחובות ורצחו × ×–×™×¨×” כמח××” על ציטוט טקסט מהמ××” ×”-14, ×œ× ×ž×¦×ו ×œ× ×›×•×Ÿ להפגין על ×”×–× ×™×™×ª ×“×ª× ×•×›×¤×™×™×ª×” ב×יומי × ×©×§.
×›×™, ×‘× ×™×’×•×“ למה ×©×ž×•×›×¨×™× ×œ× ×• ××‘× ×¨×™ ו××™×“×™×•×˜×™× ×ž×•×¢×™×œ×™× ×חרי×, כפיית ×”××™×¡×œ× ×“×•×•×§× ×“×™ מקובלת על רוב ×”×ž×•×¡×œ×ž×™× ×”×™×•×. ×›×™, ×‘× ×™×’×•×“ למסך העשן ×©×ž×¤×–×¨×™× ××‘× ×¨×™ וחבר מרעיו, ×”×–×¨× ×”×ž×¨×›×–×™ ב××™×¡×œ× ×”×™×•× ×ª×•×ž×š בהקמת ×—'ליפות כלל-עולמית, שתעביר ב×ש ובחרב מן ×”×¢×•×œ× ×ת ×¨×¢×™×•× ×•×ª החופש. וכש××‘× ×¨×™ מסביר ×œ× ×• כמה טוב ×”×™×” להיות ד'ימי, ×”×•× ×ž×©×ª×£ פעולה ×¢× ×¢×¨×™×¦×•×ª גרועה הרבה יותר מזו שבה × ×œ×—× ×‘×™×ž×™×• הטובי×