החברים של ג'ורג'

כורה בור, בו ייפול

קצת שמחה לאיד עוד לא הרגה אף אחד

האמת, לא הייתי לגמרי עירני הבוקר (ד’). ראיתי את הידיעה על כך שליברמן מתלונן בחוגים סגורים על כך שאנחנו צפויים לצונאמי מדיני אם לא ננקוט פעילות מדינית, נזכרתי בכך שלפני שלוש שנים הוא השתחץ ש”אין צונאמי מדיני, אין אפילו גשם,” והגעתי למסקנה שהוא חושב שהמצביעים הישראלים אידיוטים.

אבל כבר אמש שמעתי על כך שעומדים לעכב לחקירה את ח”כ פאינה קירשנבאום, יד ימינו של ליברמן, והייתי צריך לעשות אחד ועוד אחד. ליברמן לא גילה פתאום מתינות מדינית: הוא מאמין באמונה התפלה שאומרת שאם תעמיד פנים שאתה תומך ב”תהליך מדיני,” אז העמדת הפנים הזו תשמש אותך כקמע נגד הפרקליטות.

אולי כדאי היה שישאל את אהוד אולמרט איך זה עבד לו.

אבל לא אכחיש: שמחתי מאד לשמוע שפאינה “מי?” קירשנבאום נחקרת בחשד לשוחד באמצעות עמותות. המדובר, נזכיר, באחת הפטריוטיות החלולות ביותר שפעלו כאן. קירשנבאום היגרה לישראל מברה”מ בגיל שבו היתה חייבת בגיוס, והתחמקה ממנו על יד חתונה. זה לא הפריע לה להגיש הצעת חוק שתמנע מימון לימודים ממי שלא שירת בצה”ל. לה מותר.

אבל הפרסום העיקרי של קירשנבאום הגיע לה מכך שהיא רצתה להקים ועדת חקירה נגד ארגוני זכויות האדם, ומכך שהיא ניסתה להעביר חוק שיטיל קנס גבוה על העמותות הללו בכל פעם שהן תקבלנה תרומה מחו”ל. וראה זה פלא – קירשנבאום עצמה חשודה כעת בכך שהיא קיבלה שוחד באמצעות העברה סיבובית של כספים דרך עמותות.

לקירשנבאום, כמובן, עומדת חזקת החפות. אי אפשר לנקוט נגדה שום סנקציה חוקית עד שיוכח מעבר לספק סביר שהיא עברה עבירה. אבל אין שום סיבה לייחס לה תום לב: יש להעניק לה את אותה חזקת תום הלב שהיא העניקה לארגוני זכויות האדם.

הלב התרחב עוד יותר, כשראינו מי עוד בין הנחקרים: גרשון “תג מחיר” מסיקה, אחד הקולניים שבעסקני המתנחלים ושגם הוא תוקף בעקביות את ארגוני זכויות האדם. מסיקה הוא אחד מתומכיו הבולטים של דני דנון, שגם הוא היה בין מחוקקי חוק העמותות. אחחחחחח.

הכותב בעת כתיבת הפוסט. המצלמה מכספי תורמים ישראלים, הצלמת גלינה ווקס

ואם כבר דנון, אז לאחרונה התחוור שהוא קיבל כ-50% מהתרומות שלו מחו”ל. זה עוד כלום לעומת ראש הממשלה לשלשת עופות, שלא הצליח למצוא ולו ישראלי אחד שיתרום לו, ו-100% מהתרומות שלו מגיעות מחו”ל. פלא שהם משרתים את הימין הפסיכי האמריקאי? התרומות שלהם מגיעות משם.

לימין היהודי יש אובססיה עם התרומות שמגיעות לארגוני זכויות האדם, למרות שהתרומות הללו מדווחות בשקיפות מלאה, שקיפות שהימין היהודי יכול רק להתקנא בה. אתמול התקשרתי לקבל תגובה מ”אם תרצו” על משהו, ולפני שהספקתי לומר לדובר שלהם מה אני רוצה, הוא מיהר לומר לי שהקופה שלהם והקופה של מועמד הבית היהודי רונן שובל נפרדות לגמרי. וואלה. רק שזו כלל לא היתה הסיבה שהתקשרתי. “אם תרצו,” כמובן, ממשיכים להסתיר את זהות התורמים שלהם בכל דרך אפשרית.

הסיבה לכך פשוטה מאד: הימין היהודי רווי נוכלים, והוא חותר תחת הדמוקרטיה הישראלית באמצעות כספים זרים. עמותת המסלקה שהעבירה כספים ל”אם תרצו,” ה-Central Fund for Israel, גלגלה ב-2008 יותר מ-47 מיליוני דולרים. זה כנראה יותר מכל הסכום שמקבלים כל ארגוני זכויות האדם גם יחד. הכסף שימש לא רק את “אם תרצו,” אלא גם כלל סעיף חשוד של “הוצאות אבטחה” בהתנחלויות. התרומות מחו”ל שהימין היהודי מקבל, ומוציא, על השפעה על דעת הקהל בישראל – לא כולל, כמובן, כסף ממשלתי – שמות ללעג את התפיסה שכסף זר מטה את דעת הקהל לעבר השמאל. אז מאחר ונוכלים תמיד חושבים שאחרים הם נוכלים כמוהם, ומאחר ואנחנו יודעים ש”אם תרצו” קיבלה בשעתו כספים ממקורבי נתניהו, פאינה קירשנבאום ודומיה פשוט מניחים שאחרים עושים את מה שקירשנבאום יודעת שהיא עושה.

אעקוב בעניין אחרי ההתפתחויות, אבל יש סיכוי לגמרי סביר – אם המשטרה יודעת מה היא עושה, וכשמדובר במשטרת ישראל זה תמיד חתיכת “אם” – שהיא חשפה קנוניה שמציגה את הליליפוטינים של ליברמן כמושחתים יותר, למשל, מש”ס לדורותיה. בפעם הבאה שאיזה ימני יילל לכם על “כספי שמאל ועמותות,” הצביעו על קירשנבאום, דנון ונתניהו וצחקו בקול.

ובחדשות מצוינות אחרות, נודע תוך כדי כתיבת הפוסט שמאיר “העוזרת” שטרית פורש מהחיים הפוליטיים כדי לעשות לאחוזתו. מחר יהיה רע יותר; בינתיים, נצחק.

ועוד דבר אחד: סרבן השירות אוריאל פררה שוחרר לאחרונה, אחרי שישב בכלא הצבאי 177 יום. הוא שוחרר בשל “התנהגות רעה וחמורה,” כלומר סירובו להתאים את עצמו לצבא הכיבוש.

לשם השוואה, שני פושעי המלחמה של גבעתי שאילצו ילד בן תשע לפתוח באיומי נשק תיק אותו חשבו לממולכד, נידונו לשלושה חודשי מאסר על תנאי, והצבא התיר להם לשמור על דרגתם. כנראה שהתנהלות כזו, מבחינת צה”ך, היא לא “התנהגות רעה וחמורה” אלא פחות או יותר נורמטיבית – על כל פנים, לא מספיק לשלילת דרגה.

וזה כל מה שצריך לומר על צה”ל על רגל אחת.

גילוי נאות: אני חבר מרצ מזה כשנתיים, וביום ראשון הקרוב אתמודד על מקום בוועידת מרצ, שהיא – בין השאר – הבוחרת את חברי הכנסת של המפלגה. אם יש בין הקוראים מתפקדי מרצ, אשמח לקבל את קולכם.

הערה מנהלתית: הכתיבה בבלוג הזה נעשית ללא תשלום, והיא מצריכה זמן ומאמץ ניכרים. אם אתם מעריכים את מה שנכתב כאן, אודה לכם אם תוכלו לתרום לקרן הבעת הרצון הטוב והתודה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

26 תגובות על ”כורה בור, בו ייפול“

  1. עדו הגיב:

    א. למה זה קשור בדיוק? נראה לי שהתבלבלת בפוסט.
    ב. ליברליזם לא ממית ולא מחיה, הוא ליברליזם, הוא מאפשר. אני אדם ליברלי ולכן אני מאפשר לך להאמין באיזה חבר דמיוני ולסגוד לו, גם למוסלמי אני מאפשר את זה וגם לנוצרי. אני מאפשר לכל אחד את נטיותיו המיניות כל עוד הוא לא פוגע בחסרי ישע, אני מאפשר לך ללבוש מה שאתה רוצה ולהצביע לאיזו מפלגה שאתה רוצה.
    ג. כמובן שיש גבולות אבל הם ניתנים לשינוי ואפשר להתווכח עליהם. אני לא טוען שאין ליהדות עתיד, יש לה ואפשר לראות אותו בעיראק כבר עכשיו. לא מתלהב מהעתיד הזה.

    • רובי אבשלום הגיב:

      טרול נמחק.

      • אמיר ב הגיב:

        הליברליזם ניצח את הנאציזם, תבוסה מוחצת למעשה, אחרי זה הליברליזם המשיך והביס גם את ברית המועצות הקומוניסטית תבוסה כל כך מוחצת שכל המשטרים הקומוניסטים בעולם הבינו שעליהם לעשות רפורמות משמעותיות ולהתקרב אידאולוגית לליבריזם ה"אמריקאי".

        אם אתה חושב שאיסלאמיזם רדיקלי מהווה איזשהו סוג של איום על הליברליזם המערבי אתה חי בעולם דמיוני.

        • רובי אבשלום הגיב:

          טרול נמחק.

          • אמיר ב הגיב:

            שמרנות היא לא אידאולוגיה שלטונית, היא זרם בתוך הליברליזם, קרי: ליברליזם שמרני לעומת ליברליזם פרוגרסיבי. אם היית אומר לאבות המייסדים של ארה"ב שהיא איננה ליברלית הם היו צוחקים לך בפנים.

            עושה רושם שאין לך שמץ של מושג מה זה ליברליזם, עושה רושם שאתה מבלבל בין פרוגרסיביזם חברתי של שנות ה50-60 והאלה לבין ליברליזם פוליטי כלכלי שקיים כבר מאות שנים.

            ברית המועצות לא הייתה מנצחת את הנאציזם לבדה, ארה"ב כנראה כן.

            • אסףר הגיב:

              הפוך גוטה, הפוך. חיפוש קצר באינטרנט מגלה, מס' ההרוגים של ארה"ב: כ-420,000 . בבריה"מ: בין 22 ל-28 מיליון .

              • אמיר ב הגיב:

                נניח שניה בצד את העובדה שהטענה שלי היא מלכתחילה היפרבולית לחלוטין ובלתי ניתנת להוכחה או הפרכה, מה אתה חושב שהנתונים האלה מוכיחים?

                • אסףר הגיב:

                  הנתונים האלה משקפים (לא במדוייק כמובן) את מידת ה"השקעה" של כל מדינה במלחמה. לא ברור לי איך "ברית המועצות לא הייתה מנצחת את הנאציזם לבדה, ארה"ב כנראה כן" – ארה"ב היתה צריכה כנראה לשלם את אותם 20-30 מיליון הרוגים בעצמה, וזה הרבה יותר מאם רוסיה היתה צריכה לאבד עוד 400,000 איש.

                  • אמיר ב הגיב:

                    ארצות הברית לא השתמשה בכוחות שלה כבשר תותחים, ארצות הברית הביאה את המהפך באמצעות השמדת הלופטוופה והרס המערך הלוגיסטי של הוורמאכט. אין שום קשר בין מספר החיילים ההרוגים ליכולות הצבאיות.

                    אם המערכה הייתה נמשכת רק בין רוסיה לגרמניה הנאצית כנראה שהגרמנים היו ממשיכים להחזיק בכל אירופה + פולין והיה נחתם הסכם הפסקת אש באיזשהו שלב. האמריקאים ניצחו באמצעות יכולות תעשיות-צבאיות עדיפות, לא באמצעות חיילים על הקרקע בלבד.

                    • אסףר הגיב:

                      ואילו לא היתה תמיכה מתוך אירופה, ארה"ב היתה צריכה בכל זאת לשנע עשרות מיליונים אל אדמת אירופה כדי לנצח את המלחמה, למרות הכח התעשייתי החזק. לעומת הערכתך שרוסיה היתה עוצרת בהפסקת אש, אני מעריך שהמחיר העצום של הלחימה היה גורם גם לארה"ב להפסיק "באמצע", ולו בגלל עליית כוחות בדלניים שישאלו למה לנו המלחמה הזאת.

                    • אסףר הגיב:

                      אני מתנצל על שימוש במונח העילג "לנצח את המלחמה", לא יודע מה עבר עליי.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              שמרנות היא לא זרם בתוך הליברליזם. רוב השמרנים האירופאים בזו ושנאו את הליברליזם, הן בהיבטים הערכיים שלו והן בהיבטים המוסדיים שלו. מה שקרה בעשרים השנים האחרונות זה שהשמרנות עברה מתיחת פנים והפכה למעין ליברטריאניזם למלמי שמתנגד להפלות וגם למסים. אבל זאת קומבינה אנגלו-אמריקאית (בדגש על אמריקאית) מאוחרת. התחילו לקרוא רק את אדמונד ברק של "מחשבות על המהפכה" וגנזו את ברק של On Regicide Peace; מהללים את לוק של הזכויות הטבעיות אבל שוכחים את לוק שקורא למנוע אותן מאתאיסטים. השמרנים בכל מקום שאינו צפון אמריקה הם עדיין קורפורטיביסטים, דתיים (קתולים בד"כ אבל לא תמיד), חשדנים מאוד כלפי הדמוקרטיה וכלפי חופש הפרט בכלל. למעשה גם באמריקה יש זרם משמעותי (אינטלקטואלית גם אם לא פוליטית) של "פליאו שמרנים" שרוצים לסגור את הגבולות הן למהגרים והן לסחורות, לגמור את כל הקשקוש הזה של זכויות נשים ולהחזיר את השחורים והיהודים למקומם.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              אגב, האבות המייסדים של ארה"ב כנראה לא היו מבינים מה אתה רוצה אם היית קורא להם ליברלים. מכיוון שבתקופה הזאת משמעות המלה "ליברליזם" עדיין היתה משהו בין "נדיבות" ל"רוחב אופקים" (כמו ב"חינוך ליברלי"). אם היית קורא להם דמוקרטים, לעומת זאת, הם היו שופכים עליך כוס תה. ואכן המלה "דמוקרטיה" לא מופיעה בשום מקום לא בהצהרת העצמאות ולא בחוקה, וברוב הפעמים שהמלה מופיעה בפדרליסט היא מופיעה במשמעות שלילית עד שלילית מאוד.

  2. נדב הגיב:

    שכחת גם פסילת מועמדותו של נתניהו לתפקיד יו"ר הליכוד. למרות המלמולים של ועדת הבחירות של המפלגה, לפי חוק המפלגות המבקר רשאי לפסול מועמדות (ואפילו בדיעבד).

    הם עלולים להיגרר עם זה גם לג'וברן ולבג"צ, ולא בטוח שלמבקר אין קייס.

  3. רפי הגיב:

    הרגע הזה, שבו אתה מבין שגורביץ תומך מרץ, לא הייתי מאמין, הייתי בטוח שאתה הרבה יותר קיצוני.
    או שבעצם זה כמו המתנחלים שמתפקדים לליכוד אבל לא מצביעים לו?

    • ygurvitz הגיב:

      מתפקד, תומך, מצביע. יש עמוד קבוע בצד שמאל.

      http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?page_id=3146

      "מרצ היא לא מפלגה אידיאלית; אבל אנחנו מעולם לא חיינו בטוב שבין העולמות האפשריים. מרצ היא פשוט הכלי הטוב ביותר להצלת מה שנשאר מהדמוקרטיה הישראלית. ככזה, היא יותר מראויה לתמיכתם של הליברלים והסוציאל דמוקרטים בישראל."

  4. ג'יימס הגיב:

    נתניהו יורה על אש כוחותינו (או כוחותיו..) ? קדימה איווט תראה לנו מה אתה מחביא במזוודה!

    מערכת הבחירות רק נהיית יותר מעניינת.

  5. איתמר הגיב:

    איך עובדת ההצבעה למקום בוועידה? ההצבעה היא ארצית, ולכל חבר מפלגה, בלי קריטריון נוסף, יש יכולת להצביע לכל המתמודדים לועידה, בלי קרטריון נוסף? [אני לא חבר מפלגה, אבל אולי יכול לקושש קול אחד]

  6. אמיר רוטמן הגיב:

    לא רוצה להרוס לכם את המסיבה אבל רוב הקולות ששייכים לאיווט ושות' ילכו לבית היהודי והשאר לליכוד לדנונה הזה. תמיד צריך לשמוח שמוצאים פרשיות שחיטות ומטפלים בזה. בטח כשמדובר באישה כזו. אבל חייבים להבין שזה לא משנה כלום. ליברמן קידם פאשיזם אבל המחליפים שלו יקדמו פאשיזם ודת.
    בנפול אויבך אל תשמח ובכשלו אל יגל לבך וגו'

  7. שימי הגיב:

    יוסי, אתה נגד או שירות בצה"ל ?
    אם אתה נגד אז האם משנה לך מה הסיבה ובאיזו דרך זה נעשה ?
    אני מתעב את פאינה וכל חברי מפלגתה, אבל איכשהו נראה שאתה מאמץ פה סטנדרט כפול, ומה שמותר לאיש שמאל אסור לאיש ימין