(ותודה לתומר פרסיקו)
יש רב ×œ× ×ž×™ יודע מה חשוב ×‘×©× ×‘×¨×•×š ×פרתי. ×”×•× ×œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×‘×¤× ×™ עצמו: יכולת ×”× ×–×§ שלו × ×ž×•×›×” ביחס. ×× ×—× ×• ×œ× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ דב לי×ור ×ו ×פילו על שמו×ל ×ליהו. ×פרתי ×§×™×™× ×¤×”, ×©× ×•×‘×›×œ מקו×, ×בל ××£ ×חד ×œ× ×–×•×›×¨ מה ×”×•× ×¢×©×”, ×× ×כן עשה ××™ פע×, ×ו ×פילו מי ×”×•× ×‘×¢×¦×.
××– יוסי, ×× ×™ שומע ××ª×›× ×ומרי×, ×× ×פרתי ×œ× ×—×©×•×‘, למה ×תה מקדיש לו פוסט? החסרי ×ž×©×•×’×¢×™× ×× ×—× ×• ×›×™ הב×ת ×’× ×ת ×–×” לרייר ×¢×œ×™× ×•? ש×לה לגיטימית. התשובה שלי ×”×™× ×©×פרתי חשוב ×œ× ×ž×©×•× ×ž×©×§×œ×• – ×”×•× ×—×¡×¨ כמה שערות ×œ× ×•×¦×” – ××œ× ×‘×’×œ×œ שיטת ×”×¤×¨×¡×•× ×”×¢×¦×ž×™ שלו, ×ו, ×‘×ž×•× ×—×™× ×¡×•×¦×™×•×œ×•×’×™×™×, ב×ופן שבו ×”×•× ×‘×•× ×” ×ת עצמו בשדה התחרות מול ×¨×‘× ×™× ×חרי×; ב×ופן שבו ×”×•× ×ž×‘×“×™×œ ×ת עצמו מ×לפי ×™×¦×•×¨×™× ×›×ž×•×”×•, קרי ×¨×‘× ×™× ×œ× ×ž×‘×¨×™×§×™× ×‘×ž×™×•×—×“ ×ו ×—×©×•×‘×™× ×‘×ž×™×•×—×“.
×פרתי משך תשומת לב ×‘×™×ž×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×חרי פסק הלכה שלו בש×לה ×”×× ×ž×•×ª×¨ ליילד ×œ× ×™×”×•×“×™×” בשבת. ×פשר ×œ×§×¨×•× ×ותו ×›×ן. ×× ×œ×ª×ž×¦×ª, ×פרתי מקשקש ×§×©×§×•×©×™× ×ž×™×¡×˜×™×™× ×¢×œ ×”× ×¤×© היהודית היתרה וחשיבותה של השבת, ומסיק מכך שמעיקר ההלכה ×סור ליילד ×שה ×œ× ×™×”×•×“×™×” בשבת, ×בל, ב×ופן שמזכיר ×ת התשובה המפורסמת של ×¨×•× ×¦×§×™ ×‘× ×•×©× ×”×˜×™×¤×•×œ הרפו××™ בשבויי ×ויב, קובע ש"מחשש ×יבה", מותר ליילד × ×©×™× ×œ× ×™×”×•×“×™×•×ª:
"לכן ההלכה ×”×™× ×©×œ× ×ž×™×™×œ×“×™× ×’×•×™×” בשבת, ×’× ×× ××™× ×” עכו"× ×©×”×¨×™ יש בזה ×יסור עוקר דבר ×ž×ž×§×•× ×’×™×“×•×œ×• (-העובר)ועוד. ו×× ×”×™× ×¢×›×•"× (כגון × ×•×¦×¨×™×”), ××–×™ ×פילו ×‘×™×•× ×—×•×œ ×œ× ×ž×™×™×œ×“×™× ×©×œ× ×œ×”×¨×‘×•×ª עובדי ×¢"×–, ×ך ×‘×™×ž×™× ×• ×ž×©×•× ×יבה ×ž×™×™×œ×“×™× ×‘×—×•×œ. ×ך בשבת ×œ× ×ž×™×™×œ×“×™× ×’× ×× ×™×© ×יבה ×ž×©×•× ×©×™×›×•×œ×” להשמט ולומר שמותר ×œ× ×• ליילד רק × ×©×™× ×©×•×ž×¨×•×ª שבת ו××– ×œ× ×ª×”×™×” ×יבה.
×•×‘×™×ž×™× ×• שה×יבה מתעוררת למרות כל התירוצי×, חובה לילד ×פילו בשבת, ו×פילו עכו"×, ועל ××£ שהדבר ×סור מיסודו ×”×•× × ×“×—×” ×ž×¤× ×™ פקוח × ×¤×© של ×™×”×•×“×™× ×©×ž× ×ž×™×œ×“×ª גויה ×œ× ×ª×™×™×œ×“ יהודיה ×›× ×§×ž×”."
על ×–×” צריך לומר כמה דברי×. ר×שית, ש×× ×™ ×ž×©×•×›× ×¢ ×©×”× ×•×¦×¨×™× ×©×—×™×™× ×‘×רה"ב ×•×ž×–×¨×™×ž×™× ×›×¡×£ למוסדות ×”×™×§×¨×™× ×œ×œ×™×‘×• של ×פרתי ישמחו לשמוע ×ת היחס ×©×”×•× ×ž×™×™×¢×“ ×œ× ×©×•×ª×™×”× ×”×”×¨×•×ª, וש×שתדל ×©×”× ×כן ישמעו על כך. ×©× ×™×ª, שההלכה מטשטשת ×ת מוחו של ×ד×: ×× ×פרתי ב×מת חושב שיש מישהו שחושב שיש ×יזו ×שה ×œ× ×™×”×•×“×™×” שתקבל ×‘×”×‘× ×” ×ת ×”×˜×¢× ×” של מיילד ×ו מיילדת יהודיה שמותר ×œ×”× ×œ×™×™×œ×“ "רק × ×©×™× ×©×•×ž×¨×•×ª שבת," ×”×•× ×œ× ×—×™ ב×ותו ×¢×•×œ× ×›×ž×•× ×•. שלישית, ש×פרתי ×פילו ×œ× ×§×•×œ×˜ למה "×”×יבה מתעוררת למרות כל התירוצי×" כלפי ×× ×©×™× ×©×ž×•×›× ×™× ×œ×”×¤×§×™×¨ × ×©×™× ×•×™×œ×“×™× ×œ×ž×•×•×ª ולעמוד ×ž× ×’×“; רביעית, שמה שהיה ×¤×¢× "גדר דרכי שלו×", שהיו כמה ×× ×©×™× ×©× ×™×¡×• לטעון ×©×”×•× ×‘×¢×¦× ×ž×™×™×©× ×¢×§×¨×•×Ÿ מרכזי בהלכה, חוזר להיות מה שהיה תמיד: ×ž×¤× ×™ חשש ×יבה. כלומר, מסביר ×פרתי, מעיקר הדין ×¢×œ×™× ×• להיות ×‘×¢×¦× ×ž×¤×œ×¦×•×ª ×©×•× ×ות ××“× ×§×˜× ×•×ª, ×בל ×× × ×—×©×•×£ ×ת העובדה הזו × ×§×‘×œ ×ת הטיפול השמור למפלצות – המון ×–×•×¢× ×¢× ×œ×¤×™×“×™× ×•×§×œ×©×•× ×™×. ××– כד××™ ×©× ×¡×ª×™×¨ ×ת העובדה הזו הסתר היטב.
וחמישית, וחשוב מכל: ש×פרתי ×œ× ×ומר ×›×ן ×©×•× ×“×‘×¨ חדש. ×”×•× ×œ× ×ž×—×“×© הלכה. ×”×•× ×”×•×œ×š במשעול סלול היטב שהותווה על ידי כותבי התלמוד והרמב"×. ×”×•× ×ž×ž×”×¨ לציין ×–×ת:
"מי שמגדיר ×ת ×¡×•×œ× ×”×¢×¨×›×™× ×©×œ× ×• ×”×•× ×“×‘×¨ ד´ שבתורה ×•×œ× ×”×ª×—×•×©×•×ª ×©×œ× ×•, וכך ההלכה הגדירה במס´ ×¢"×– ובמקומות ××—×¨×™× ×•×›×š × ×¤×¡×§ בר××©×•× ×™×, בשו"×¢ ובגדולי ×”××—×¨×•× ×™×."
זו ההלכה. על כך ×ין ויכוח. ×ין פירוש הדבר שמישהו ××™ ×¤×¢× ×כן הפעיל ×ותה: ×פילו הרמב"× ×¢×¦×ž×•, שכתב שיש להשתמט ×ž×¨×™×¤×•×™×™× ×©×œ ×œ× ×™×”×•×“×™×, ×ž×¦× ×œ×¢×¦×ž×• ×’'וב ×ž×›× ×™×¡ ומועיל בתור רופ×ו של גוי חשוב למדי, ×חד סל××— × ×“×™×Ÿ. ×¢× ×–×ת, כמובן, ההלכה הזו שימשה בעבר ×œ× ×ž×¢×˜ ×›× ×’×“ רופ××™× ×™×”×•×“×™×™×: ×”× ×”×•×שמו ×©×”× × ××ž× ×™× ×œ×˜×§×¡×˜ הבסיסי של דת×, ×œ× ×œ×× ×•×©×™×•×ª×. למרות העובדה הזו, כמה וכמה ××¤×™×¤×™×•×¨×™× ×”×¢×“×™×¤×• לקושש לעצמ×, ×‘×™×ž×™× ×©×‘×”× ×¢×“×™×™×Ÿ ×œ× ×™×“×¢×• שיש מחזור ×“× ×•×’× ×§×¦×ª ×חר כך, ×¨×•×¤× ×™×”×•×“×™. ×¢× ×–×ת, עוד "×”×¤×¨×•×˜×•×§×•×œ×™× ×©×œ ×–×§× ×™ ציון" ×˜×¢× ×• שרופ××™× ×™×”×•×“×™× ×ž×§×‘×œ×™× ×—×•×œ×™× × ×•×¦×¨×™× ×›×“×™ לרכוש ×ת ××ž×•× × ×•×›×“×™ שיוכלו להרעיל ××•×ª× ×חר כך – וזו ×˜×¢× ×” שהופיעה בעלילה ×”×× ×˜×™×©×ž×™×ª הגדולה ×”××—×¨×•× ×”, "עלילת הרופ××™×" של סט×לין (למרבה השמחה, הלז התפגר, בין הש×ר, ×ž×©×•× ×©×”×¨×•×¤××™× ×©×™×“×¢×• כיצד לטפל בו היו ×›×•×œ× ×‘×ž×¢×¦×¨). כש×פרתי מעלה ×ת ההלכה הזו מ×וב, ×”×•× ×‘×”×›×¨×— ×’× ×ž×¢×œ×” ×ž×©× ×ת רוחות הרפ××™× ×”×¨×¦×—× ×™×•×ª שמלוות ×ותה. ×ולי ×”×•× ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ ×©×”×•× ×ž×©×—×§ בחומר × ×¤×¥; ×ולי ×œ× ×כפת לו.
×›×©×”×•× × ×¡×•×’ לעמדה ההלכתית המבוצרת הזו, ×פרתי מציב ×ת עצמו למ×בק ×¢× ×”×¨×‘× ×™× ×©×¤×¢× ×”×•×שמו בכך ×©×”× ×™×©×ª×ž×˜×• מעבודת השמדת ×”×¢×ž×œ×§×™× â€“ כלומר, ×¨×‘× ×™ צהר שמו××©×ž×™× ×©×œ× ×‘×¦×“×§ בכך ×©×”× ×œ×™×‘×¨×œ×™×. ×”×•× ×’× ×ומר לקהל הקור××™× ×©×œ×•: תר×ו, תר×ו! ×× ×™ ×œ× ×ž×¤×—×“ לומר ×ת ×”×מת ההלכתית הברורה מול כל הפוליטיקלי קורקט ×”×–×”. זו, כמובן, עמדה ש×ין בה כל ×¡×›× ×” – הפרקליטות כבר קבעה שהסתה ×’×–×¢× ×™×ª על רקע הלכתי ××™× × ×” מ×פשרת העמדה לדין – ×בל יש רווח × ×™×›×¨ בצידה.
מיצוב עצמי דומה עולה מפסק הלכה ×חר של ×פרתי, שעוסק בש×לה של זכויות × ×©×™×, ש×פשר ×œ×§×¨×•× ×›×ן. חשוב במיוחד מה שיש ל×פרתי לומר ×œ× ×¢×œ × ×©×™× ×›× ×•×©×ות במשרה ציבורית – דבר ×©× ×™×ª×Ÿ להצדקה הלכתית בדוחק – ××œ× ×¢×œ × ×©×™× ×›×‘×¢×œ×•×ª זכות הצבעה, יצור ×ž×©×•× ×” שההלכה ×œ× ×™×“×¢×” ×•×œ× ×™×›×œ×” ×ž×¢×•×œ× ×œ×§×‘×œ, ×ž×©×•× ×©×ž×©×ž×¢×•×ª הדבר ×”×™× ×©× ×©×™×, ×ין דעתן קלה:
"לגבי בחירה ×¢"×™ × ×©×™× ×‘×•×¢×“ הבוחר, יש בזה מחלוקת ××—×¨×•× ×™×. דעת מרן הרב זצ"ל היתה ל×סור וכן רוב גדולי הדור הקוד×. והיו ×ž×”×’×“×•×œ×™× ×©×”×ª×™×¨×•, ×—×œ×§× ×›×©×¢×ª הדחק ×•×—×œ×§× ×œ×›×ª×—×™×œ×”. ×•×”×™×•× × ×”×’×• × ×©×™× ×œ×‘×—×•×¨ וגדולי ישר×ל ×œ× ×ž×•×—×™× ×¢×œ כך ×›× ×¨××” ×ž×©×•× ×©×”×©×¢×” צריכה לזה, ×•×’× ×”×“×•×¨ ××™× ×• מבין ×ת ×¢×•×ž×§× ×©×œ ×”×“×‘×¨×™× ×•×—×•×©×‘×™× ×©×™×© בזה ביזוי ×”×שה והמעטת כבודה ×—"ו."
מה ×ומר ×œ× ×• ×פרתי? ×”×•× ×ומר שמעיקר הדברי×, ר×וי ×”×™×” לשלול ×ת זכות ההצבעה של × ×©×™×, ושרוב ×”×¨×‘× ×™× ×©×¢×¡×§×• בש×לה הזו פסקו ×’× ×”× ×›×š; ××œ× ×©×ž×©×•× ×©×›×‘×¨ יש ×ž× ×”×’ הצבעה של × ×©×™×, ×•×ž×©×•× ×©"השעה צריכה לזה" – ×ו, בתרגו×, המפלגות הדתיות ×ª×›×¨×•×ª× ×” לעצמן ×וזן ×œ×¤× ×™ שהן ×ª×•×•×ª×¨× ×” על קולות ×”× ×©×™× ×©×œ×”×Ÿ; הכסף וההשפעה ×—×©×•×‘×™× ×ž×“×™, וההלכה תשרוד – ובגלל ×ž×©×•× ×©"הדור ××™× × ×• מבין ×ת ×¢×•×ž×§× ×©×œ ×“×‘×¨×™× ×•×—×•×©×‘×™× ×©×™×© בזה ביזוי ×”×שה," ××– ×ין ×˜×¢× ×œ× ×”×œ ×ת הקרב ×”×–×”.
צריך לעמוד על כך ×©×ž×‘×—×™× ×ª ×פרתי, ×–×” ויתור טקטי ×•×œ× ×סטרטגי: ×ין ×˜×¢× ×œ× ×”×œ ×ת הקרב כעת, ×ž×©×•× ×©"הדור ××™× ×• מבין," ×בל ×× ×”×•× ×™×ª×—×™×œ "להבין", ××– בהחלט יש ×ž×§×•× ×œ×“×—×•×§ ×ת זכויות ×”× ×©×™× ×œ×חור. וזה בדיוק מה שהמגזר של ×פרתי עושה כבר עשור כמעט, ×•×ž×”× ×§×•×“×” החלשה של ×”×ž×“×™× ×” ×”×¦×™×•× ×™×ª: הצורך שלה ×‘×—×ž×•×©×™× × ×•×©××™ × ×©×§ וחובשי כיפה, ×›×לה ש×ין ×œ×”× ×¡×¤×§×•×ª, ×›×לה ש×ין ×œ×”× ×‘×¢×™×” ×¢× ×ž×¤×¢×œ הכיבוש שלה, ×›×לה ×©×œ×ž×¢× ×• ×’× ×™×¦×ו ×œ×§×¦×•× ×”, ×›×לה ×©×œ×ž×¢× × ×”×™× ×ž×•×›× ×” להקריב ×ת זכויות ×”× ×©×™× ×©×œ×” בצב×. הש×ר ×™×‘×•× ×חר כך.
×בל ×’× ×–×” ×œ× ×›×œ הסיפור. עיקרו בכך ש×פרתי מייצג ×“×•×•×§× ×ת העמדות ×”×לה, ×“×•×•×§× ×‘×©×¤×” הזו. כך ×”×•× ×‘×•× ×” ×ת עצמו. ×”×•× ×ž×•×“×¢ לכך שיש חלק חשוב בציבור שלו שכמה ×ל העמדות ×”×לה, שרוצה ×œ×”×‘×™× ×¢×œ×™× ×• ימי ×‘×™× ×™×™× ×ž×“×•×ž×™×™× ×™× ×©×œ× ×”×™×• ×ž×¢×•×œ× ×©×œ שלטון הלכתי של ×¢× ××“×•× ×™× ×¢×œ ×”×œ×•×˜×™× ×ž×©×•×¢×‘×“×™×; חלק מרכזי בציבור שכל הרעיון של × ×©×™× ×‘×¢×œ×•×ª כוח, × ×©×™× ×“×¢×ª× ×™×•×ª, × ×©×™× ×¢×§×©× ×™×•×ª, מפחיד ×ותו, ושהיה שמח לדחוק ×ותן ×חורה.
קיומו של הגל ×”×–×”, ×œ× ×§×™×•×ž×• של הרוכב עליו, ×”×•× ×–×” שצריך להטריד ××•×ª× ×•. והגל ש×: ××œ×ž×œ× ×”×™×” ש×, ×פרתי ×œ× ×”×™×” ×ž× ×¡×” לרכב עליו. מהש×לות ×©×ž×§×‘×œ×™× ×¨×‘× ×™× ×•×ž×”×ª×©×•×‘×•×ª ×©×”× × ×•×ª× ×™× ×פשר ללמוד הרבה על הלכי הרוח בציבור שלה×. ×œ×¤× ×™ 18 ×©× ×” הסתובב בבר ×ילן ×¡×˜×•×“× ×˜ ×œ×ž×©×¤×˜×™× ×‘×©× ×™×’×ל עמיר, שהשיטה שלו לצוד בחורות היתה, ×§×•×“× ×›×œ, לש×ול מה הן חושבות על ברוך גולדשטיין. המפלצת הזו ×œ× ×”×œ×›×” ×œ×©×•× ×ž×§×•×, רק הורידה ר×ש; ×•×›×©×¨×‘× ×™× ×ž×¡×•×’×• של ×פרתי ×ž×¤×˜×ž×™× ×ותה, ×©×•×¨×§×™× ×œ×” במשרוקות כלבי×, ×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×©×™× ×œ×‘.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª: פרוייקט גיוס ×”×›×¡×¤×™× ×©×œ "×יך × ×¤×œ×• גיבורי×" ממשיך במסעו; ×× ×—× ×• כבר ב-166% מהמימון ×©×¨×¦×™× ×•. ×× ×§×•×ž×™×§×¡ בלשי בעברית ×”×•× ×ž×©×”×• ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×תכ×, ×× × ×©×§×œ×• תמיכה בפרויקט ×”×–×”, פרי המכחול של עדי ×לקין והמקלדת שלי.
(יוסי גורביץ)
המשך לסובב ×ת ×›× ×¤×™ ×ª×—× ×ª הרוח,למרות שרוח ×›× ×¨××” כבר ×œ× ×ª× ×©×•×‘ פה.
התגובה שלך by ×¡× ×©×• ×¤× ×©×• — 10 בנובמבר 2013 @ 21:22
תמיד ×˜×¢× ×ª×™ ש×× ×ž×—×¨ בבוקר יקומו כל ערביי ×”×©×˜×—×™× ×•×™×œ×›×• מכ×ן – ×”×¦×™×•× ×•×ª הדתית תקרוס ברעש גדול. ××œ×ž×œ× ×”×¡×›×¡×•×š ×¢× ×”×¤×œ×©×ª×™× ××™× ×”×™×• כבר רו××™× ×ž×–×ž×Ÿ ×¢× ×ž×™ יש ×œ× ×• עסק. ×‘×™× ×ª×™×™× ×”×“×ª×™×™× × ×•×”×’×™× ×‘×—×›×ž×” ×•×œ× ×ž× ×¡×™× ×œ×¡×’×•×¨ ×ת משחקי הכדורגל בשבת, ×”× ×™×•×“×¢×™× ×¢× ×ž×™ ×œ× ×œ×”×ª×¢×¡×§.
התגובה שלך by עדו — 10 בנובמבר 2013 @ 22:33
לידיעתך, מעט מ×וד משחקי ×‘×•×’×¨×™× × ×¢×¨×›×™× ×‘×©×‘×ª משתי סיבות: ×™×”×•×“×™× ×ž×¢×“×™×¤×™× ×œ×©×—×§ בשישי ולבלות בשבת ×¢× ×ž×©×¤×—×”, והטלוויזיה קובעת ×ת רוב ×”×ž×©×—×§×™× ×œ×ž×•×¦××™ שבת (שעון חורף), משחקי ×”× ×•×¢×¨ × ×ž×©×›×™× ×‘×©×ª כרגיח
התגובה שלך by ×ž× ×—× — 10 בנובמבר 2013 @ 23:17
×©×™× ×œ×‘ ב××™×–×” ×תר ×”×“×‘×¨×™× ×”×ª×¤×¨×¡×ž×—×•: כיפה. ×œ× ×תר שולי ×ו הזוי, ××œ× ×—×œ×§ ×ž×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×©×œ הציבור הסרוג.
התגובה שלך by דון — 10 בנובמבר 2013 @ 21:47
למרות הסלידה העמוקה שלי מפסק ההלכה ×”×–×”, ר×וי לציין ולהדגיש ×©×’× ×”×¨×‘ ×פרתי ×ž×¡×›×™× ×©×”×™×•× ×™×© ליילד בכל מקרה.
ור×וי ×’× ×œ×זן ולומר: ×ותו רב ×™×¦× ×‘×–×ž× ×• בחריפות × ×’×“ יוזמה ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×¢×¨×‘×™× ×œ×¢×‘×•×“ ×‘×¡×•×¤×¨×ž×¨×§×˜×™× ×‘×’×•×© עציון ו××£ השווה ×ת היוזמה ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×”× ×œ×¢×©×•×ª ×–×ת ×œ×ž×¢×©×™×”× ×©×œ הימלר וגבלס, כך שמדובר בדמות יותר מורכבת מ×שר יוסי גורביץ הציג ×›×ן. http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/132/936.html
התגובה שלך by ×“× ×™ ×ורבך — 11 בנובמבר 2013 @ 1:39
×תה ×œ× ×ž×ª×™×™×—×¡ לתוכן הדברי×. ×× ×ª×§×¨× ×ת ×”× ×™×ž×•×§×™× ×©×œ הרב תר××” שז×ת דמות הרבה פחות מורכבת.
התגובה שלך by ×לכס ×–. — 11 בנובמבר 2013 @ 9:21
×‘×•× × ×“×™×™×§, ×“× ×™ – ×פרתי ×œ× ×™×¦× (לפחות בקטע המדובר) × ×’×“ ×ž× ×™×¢×ª העסקה של ערבי×, ××œ× × ×’×“ הקרי××” ×œ× ×œ×ª×ª ×œ×”× ×œ×§× ×•×ª ×‘×¡× ×™×£ של רמי לוי, ×›×™ "חוץ מזה ×©×”× ×ž×œ×›×œ×›×™× ×ת הסופר ×¢× ×”×¤× ×™× ×©×œ×”× ×”× ×’× ×™×ª×—×™×œ×• ×¢× ×”×™×”×•×“×™×•×ª שׅ"
×”×•× ×ž×–×•×¢×–×¢ (×ולי) מהשפה, ×בל מסביר שלתת ×œ×”× ×œ×§× ×•×ª "××¦×œ× ×•" ×–×ת משמעות כיבוש ×”×רץ ("×”×•× ×§×•× ×” ××¦×œ×™× ×• ×•×œ× ×œ×”×™×¤×š. ×× ×• בעלי ×”×רץ…") – ממש מופת של דו-×§×™×•× ×× ×•×©×™ × ×•×’×“ ×פרטהייד.
התגובה שלך by ×—× ×Ÿ — 11 בנובמבר 2013 @ 12:16
×©×œ×•× ×—× ×Ÿ, ב×מת התגעגעתי לתגובות שלך.
×œ× ×˜×¢× ×ª×™ שהרב ×פרתי ×”×•× ×יש שמ×ל ×ו ×ž×ª× ×’×“ כיבוש. ×”×•× ×יש ימין ותומך כיבוש. ×בל ×”×•× ×ž×¡×•×’×œ להתמודד מול תופעות (מסויימות) של התבהמות ×‘×ž×—× ×” שלו, ×•×’× ×–×” משהו.
התגובה שלך by ×“× ×™ ×ורבך — 11 בנובמבר 2013 @ 23:00
כן, ×בל ×תה ×œ× ×‘×מת מ×מין ש×× ×—× ×• ××ž×•×¨×™× ×œ×”×ª×¤×¢×œ מה"מורכבות" של ××“× ×©×˜×•×¢×Ÿ במ××” ×”-21 ש"…חובה לילד ×פילו בשבת, ו×פילו עכו"×, ועל ××£ שהדבר ×סור מיסודו ×”×•× × ×“×—×” ×ž×¤× ×™ פקוח × ×¤×© של ×™×”×•×“×™× ×©×ž× ×ž×™×œ×“×ª גויה ×œ× ×ª×™×™×œ×“ יהודיה ×›× ×§×ž×”."?
-×–×” יותר בסדר מ×שר ×œ×”×ª×œ×•× ×Ÿ על ×”×¢×¨×‘×™× ×©"×ž×œ×›×œ×›×™× ×ת הסופר ×¢× ×”×¤× ×™× ×©×œ×”×"?
התגובה שלך by ×—× ×Ÿ — 12 בנובמבר 2013 @ 0:49
כשהתחלתי ×œ×§×¨×•× ×•× ×ª×§×œ×ª×™ בשמו של ×פרתי הייתי בטוח ש×תה הולך להתייחס לזה:
http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=165853
×¤× ×™× ×” ×‘×¤× ×™ עצמה
התגובה שלך by חיליק — 11 בנובמבר 2013 @ 2:13
×œ× ×©×× ×™ ×והב ×œ×¡× ×’×¨ על ×¨×‘× ×™×, ×בל למה ×œ× ×œ×§×¨×•× ×ת ×–×” הפוך? ×פשר הרי לטעון ×˜×¢× ×” הפוכה: ×”×•× ×ž×‘×™× ×ª×™×¨×•×¦×™× ×ž×”×’×•×¨×Ÿ ומהיקב כדי לדחות ×ת ×”×˜×¢× ×” ש×סור ליילד גויה בשבת, ×›×™ ×”×•× ×¤×•×¨×ž×לית מחוייב להלכה ×בל צריך ×œ×ž×¦×•× ×“×¨×š לעקוף ×ותה. קצת מזכיר לי ×ת הדיון ×”×’×ž×¨× ×¢×œ בן סורר ומורה. ×× ×™ בטוח שתומר פרסיקו ×”×™×” ×ž× ×ª×— ×ת הטקסט קצת יותר ×‘×¢×“×™× ×•×ª.
התגובה שלך by ×¡×ª× ×חד — 11 בנובמבר 2013 @ 2:46
מכיוון שלגורביץ קשה מ×ד לומר ×“×‘×¨×™× ×—×™×•×‘×™×™× ×¢×œ ×¨×‘× ×™×, ובגלל ×–×” כל × ×™×ª×•×— שלו ×‘× ×•×©× ×§×¦×ª צפוי מר×ש.
התגובה שלך by ×“× ×™ ×ורבך — 11 בנובמבר 2013 @ 5:58
×›×™ ×פשר ×”×™×” לכתוב ×ת ×–×” ×חרת לגמרי. ×פשר ×”×™×” לכתוב ש"הלכה ו×ין מורין כן," ×פשר ×”×™×” לחזור על הצביעות ×‘× ×•×©× "גדרי שלו×" ש××ž×•×¨×™× ×œ×”×¨×‘×•×ª ×©×œ×•× ×‘×¢×•×œ×, ×פשר ×”×™×” לדבר על "×ž×ª×•×§× ×™× ×©×‘×’×•×™×™×." ×פשר ×”×™×” לעקוף ×ת המוקש ×”×–×” בשורה של דרכי×. ×פרתי בחר – וזו היתה בחירה מודעת – לדרוך עליו, תוך הדגשת ×”×”× ×’×“×” בין המוסר ×”×× ×•×©×™ להלכה.
התגובה שלך by ygurvitz — 11 בנובמבר 2013 @ 7:23
×–×ת בדיוק הסיבה ש×סור להתייחס ×‘×¨×¦×™× ×•×ª ×œ×“×‘×¨×™× ×“×ª×™×™× ×©× ×›×ª×‘×• בתקופות ×חרות.
×× × ×™×§×— לדגמה ×ת תרי"×’ מצוות שכל יהודי מחויב ×‘×”× ×”×¨×™ שחלק ×œ× ×§×˜×Ÿ מהמצוות הו מצוות של ×’'× ×•×¡×™×™×“, ×’×–×¢× ×•×ª,×פליית × ×©×™×, ×פליית × ×›×™×,דיכוי מי ש××™× ×• יהודי וש×ר ×“×‘×¨×™× ×©×œ× ×”×™×• ×¢×•×ž×“×™× ×”×™×•× ×‘×©×•× ×ž×‘×—×Ÿ מוסרי ×ו חוקי ×פילו ×‘×ž×“×™× ×•×ª ×œ× × ×ורות.
×–×” × ×›×•×Ÿ ×’× ×œ×’×‘×™ ×™×ž× ×™×™× ×ž×”×–×Ÿ הטוקבקיסטי המצוי ש××•×”×‘×™× ×œ×¦×˜×˜ כל ×ž×™× ×™ ×¤×¡×•×§×™× ×ž×”×§×•×¨×ן.
התגובה שלך by × ×ª×Ÿ — 11 בנובמבר 2013 @ 8:26
למה חשובה דעתו של הזוי יהודי ×חד ש××£ ×חד ×œ× ×יכפת לו מה דעתו, בשעה ×©×›×•×œ× ×• ×ž×ª×¢×œ×ž×™× ×ž×“×¢×ª×• של ×בו מ×זן על עתידה של ישר×ל (להישמד בידי ×ספסוף "השיבה" הערבית והטרור ×”×סל×מי)?
התגובה שלך by יצחק בן ×—×™×™× — 11 בנובמבר 2013 @ 17:43
"××œ× ×©×ž×©×•× ×©×›×‘×¨ יש ×ž× ×”×’ הצבעה של × ×©×™×, ×•×ž×©×•× ×©"השעה צריכה לזה" – ×ו, בתרגו×, המפלגות הדתיות ×ª×›×¨×•×ª× ×” לעצמן ×וזן ×œ×¤× ×™ שהן ×ª×•×•×ª×¨× ×” על קולות ×”× ×©×™× ×©×œ×”×Ÿ; הכסף וההשפעה ×—×©×•×‘×™× ×ž×“×™"
כרגיל, יוסי בוחר ×‘×¤×¨×©× ×•×ª ×”×§×™×¦×•× ×™×ª ביותר, שמציגה ×ת יריביו כחבורה של ×™×”×•×“×•× ×™× ×ª×בי בצע וכוח – ×”××•×ž× × ×–×• המשמעות היחידה ×”×פשרית לביטוי "השעה צריכה לזה"??
× ×™×—×. מה שב×מת מפריע לי ×–×” ×©×”×¤×¨×©× ×•×ª ×œ× ×ž×•×¦×’×ª ככזו, ××œ× ×›"תרגו×" של מה שהרב כתב לשמ××œ× ×™×ª מדוברת. כך מוצגת ×”×¤×¨×©× ×•×ª ×”×ולטרה מגמתית של יוסי לקור×יו בתור עובדה, ו×× ×–×• ×œ× ×“×ž×’×•×’×™×” ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ מה כן. וזו בדיוק ×”× ×§×•×“×” שבה הבלוג ×”×–×” קופץ ×ת הכריש
כל פוסט מחדש
התגובה שלך by ×’'×•× ×¡×•×Ÿ — 12 בנובמבר 2013 @ 8:43
×תה יותר ממוזמן להציע ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×” ×¤×¨×©× ×™×ª. ×שר לי, ×œ× × ×–×§×§×ª×™ ל"×ª×¨×’×•× ×œ×©×ž××œ× ×™×ª מדוברת" של יוסי כדי להבין ×ת המשפט ×”×–×” בדיוק כמוהו.
התגובה שלך by סמדר — 12 בנובמבר 2013 @ 12:00
×פשר להבין ×ת ×–×” ×’× ×›'×–×” יב×יש ×ת ×¨×™×—× ×• בציבור ×× × ×סור על × ×©×•×ª×™× ×• להצביע' – יותר טוב? ×œ× × ×¨××” לי.
התגובה שלך by עדו — 12 בנובמבר 2013 @ 15:33
מדובר ברב שולי שבשוליי×, ×©×œ× ×ž×¦×œ×™×— ×œ×›× ×¡ יותר מ5 ×× ×©×™× ×œ×©×ž×•×¢ ×ת דברי תורתו העמוקה ורק בזכות התגובות לדבריו ×”×ž×§×•×ž×ž×™× ×”×•× ×–×•×›×” לפרסו×. בור ×•×¢× ×”×רץ מד×וריית×
התגובה שלך by יוסי — 14 בנובמבר 2013 @ 16:09
[…] מ×ד. ×”×™× ×§×“×•×ž×” ל×יסל×. מכ×ן ×× ×—× ×• ×ž×’×™×¢×™× ×‘×§×œ×•×ª לפסיקה שעליה כתבתי ל××—×¨×•× ×” של ברוך ×פרתי, ש×וסרת ×œ×¨×¤× ×œ× ×™×”×•×“×™× ×‘×©×‘×ª. ×× ×™×© הלכה […]
פינגבאק by עלילת ×”×“× ×”×—×“×©×” של ×—×™×™× × ×‘×•×Ÿ | ×”×—×‘×¨×™× ×©×œ ×’'ורג' — 22 בנובמבר 2013 @ 20:12