החברים של ג'ורג'

מתחילים לשלם

נפתלי בנט, אחד הפוליטיקאים היותר דוחים שלנו – למזלו, יש את לפיד ונתניהו בסביבה – השתחץ בנסיעה האחרונה שלו לסין בכך שהסינים לא שאלו אותו ולו שאלה אחת על ההתנחלויות. לאף אחד לא אכפת מהפלסטינים, התמוגג שר הכלכלה, וכל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא להתמקד בנושאים הכלכליים, "לא כל הזמן להתבחבש בנושאים הפוליטיים, שאנחנו לא תמיד באמת עם מענה."

זה היה לפני פחות משבוע. הבוקר רעשה הארץ, אחרי שברק רביד מ"הארץ" חשף הבוקר (ג') את החלטת הנציבות האירופית להפסיק כל שיתוף פעולה עם כל מוסד ישראלי שפועל בהתנחלויות, ולדרוש מישראל להצהיר בכל הסכם עתידי עם האיחוד האירופי שהשטחים הכבושים – בכלל זה אל קודס (ירושלים המזרחית) – אינם חלק ממנה. אופס. האירופאים לא התייעצו עם בנט.

המערכת הפוליטית התחרפנה. שר השיכון אורי אריאל קשקש על כך ש"מדובר בהחלטה הנגועה בגזענות ואפליה קשה כלפי העם היהודי, המזכירה את החרמות שעשו ליהודים באירופה לפני יותר מ-66 שנה. לממשלת ישראל אסור בשום פנים ואופן להיות צד באף הסכם עתידי הכולל סעיף שלפיו יהודה ושומרון הן לא חלק ממדינת ישראל הריבונית." מבזק לאורי אריאל: "יהודה ושומרון" הן לא חלק ממדינת ישראל הריבונית ואף פעם לא היו. ציפי חוטובלי, גם היא לא מהגבינות החדות שבמזווה, אמרה ש"האיחוד האירופי אינו מכיר בריבונות הישראלית באיו"ש ומנסה לכפות עלינו את הקמת שתי המדינות ואת הקמת מדינת טרור נוספת. יש לשנות את המצב החוקי של יהודה ושומרון ושל הגרים בהם ולהתחיל בהליך של סיפוח הדרגתי באיו"ש." לא יודע איך להגיד לך את זה, אבל אי אפשר באותה הפסקה להתלונן על כך שהאיחוד לא מכיר בריבונות שלך ומיד לאחר מכן שהגיע הזמן לספח את השטח. לא סיפחת – אין ריבונות. הפוסטמה הלאומית ודוברת צה"ל לשעבר מירי רגב הפליגה להיסטוריה והזכירה לנו שבריטניה וצרפת היו פעם מעצמות קולוניאליסטיות, אז אין הן מעיזות למתוח עלינו ביקורת. במשרדי ה-Hasbara השונים ודאי דפקו את ראשם בקיר, כי מה שמשתמע מדברי רגב הוא שגם ישראל היא מדינה קולוניאליסטית, אמת מצערת שישראל מקדישה הרבה מאד כסף לנסיון נואל להפריך אותה. כפיים!

ראש הממשלה עצמו טרם הגיב, וגורמים במשרדו דיווחו, לדברי רביד, על "לחץ רב ועל חרדה," מה שנשמע סביר לגמרי לגבי ראש ממשלה שעליו כבר נאמר שהוא מתחיל כל משבר כמו מרים משקולות גיאורגי ומסיים אותו כמו שוקולדה מקופלת. שר האוצר לפיד מסר הודעה מעניינת במיוחד: "ההחלטה האחרונה היא חלק משורה ארוכה של החלטות הגורמות לבידודה של ישראל בעולם. הזמן אינו פועל לטובתנו, וכל יום שבו ישראל אינה נמצאת במו"מ לשלום הוא יום שבו נפגע עוד יותר מעמדנו הבינלאומי. יחד עם זאת מדובר בהחלטה אומללה, הנעשית בתזמון גרוע ומחבלת במאמצים שעושה מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי להביא את שני הצדדים לשולחן המו"מ. החלטת האיחוד האירופי מאותתת לפלשתינאים שאין שום מחיר בינלאומי או כלכלי לסירובם המתמשך לשוב לדיונים, וגורמת להם להאמין שישראל תיאלץ להיכנע ללחץ הכלכלי והמדיני."

שטויות. ההחלטה המקורית בנושא, כפי שציין רביד, התקבלה כבר בדצמבר 2012. יכול להיות, כמובן, שלפיד לא ידע עליה – כמו על הרבה דברים אחרים. מי שזוכר את ההבטחה של לפיד במערכת הבחירות, על פיה הוא לא ישב בממשלה שלא תנהל משא ומתן, יכול למצוא כאן את תחילת הנסיגה שלו מההבטחה הזו, ובתירוץ הישן ביותר בספר: זה של "הפלסטינים אשמים." נו, טוב, אחרי כל כך הרבה שקרים, אף אחד כבר לא ישים לב לעוד אחד. ולא, החלטת האיחוד לא מיועדת לפלסטינים – היא מיועדת לאותת לישראל שהמשחקים נגמרו. או כיבוש, או יחסים טובים עם אירופה. בקנה יש עוד הצעות: סימון מוצרי ההתנחלויות ברשתות השיווק האירופאיות, ודרישה לוויזה מצד מתנחלים ביוצאם לאירופה.

לישראל אין כרגע שר חוץ, משום שראש הממשלה מעדיף להמתין לתוצאות משפטו של הבריון שמונה לתפקיד קודם. במקום שר חוץ יש לנו סגן שר, ההומו סובייטיקוס והבוגד זאב אלקין. הלז היה האיש שדחף וקידם את חוק החרם, בין שלל חוקים אנטי דמוקרטיים בקדנציה הקודמת. אין ספק שאין מתאים ממנו לנהל את המשא ומתן מול האירופאים בתחום הזה.

החלטה של האיחוד היא הצלחה מסחררת לתנועת ה-BDS: אף שהאיחוד מציין שהמטרה היא למנוע חרם על ישראל בכללה, הוא מקדם בפועל חרם על מוצרי ההתנחלויות – עמדה שכבר מסוכן להביע בישראל עצמה, הרבה בזכות אלקין. במשך 46 שנים, הישראלים התרגלו שלהתנחלויות אין מחיר גלוי. כן, היו אינתיפאדות ופיגועים, אבל המתנחלים תמיד הצליחו לגרום להן להיראות כמו מכות טבע, שלא היו קשורות לאירועים בשטח. עכשיו המחיר יתחיל להגיע לכל בית. הפלסטינים ואוצר המדינה, השקוף לרובנו, יפסיקו להיות היחידים שמשלמים את מחיר הכיבוש. המתנחלים עומדים לגלות, לחרדתם, שמדינת הרווחה שבנו לעצמם בגדה עומדת לאבד את שאריות הלגיטימיות שלה.

השאלה הגדולה היא האם ההנהגה הפוליטית הישראלית מסוגלת בכלל להתמודד עם שינוי כזה. לנתניהו אין שליטה במפלגה שלו ולמתנחלים יש גיס חמישי חזק מאד בליכוד. הממשלה שלו לא מסוגלת אפילו לפנות מאחזים, והעולם כבר שם לב. אי אפשר יהיה עוד להפיל את האשמה על הפלסטינים. הפיתוי לפתור את המשבר החדש בדרך היחידה כמעט שמוכרת להנהגה הפוליטית הישראלית – יציאה למלחמה יזומה – צפוי להיות גדול. הסיכון להתנחלויות צפוי לתדלק עוד יותר את שני סוגי הטרור שמפעילים המתנחלים על בסיס יומי כלפי פלסטינים, טרור המאחזים (שמסוכן יותר) וטרור "תג מחיר" (הפוטוגני יותר). המטרה תהיה לחזור על תרגיל ברוך גולדשטיין – להביא את הפלסטינים לכדי פיצוץ, כדי לספק לצה"ל ולנתניהו את התירוץ שהם צריכים להטביע את הכל בדם. וכשזה יקרה, הישראלים לא יזכרו את הטרור היהודי: הוא שקוף. את הטרור הפלסטיני, מצד שני, נזכור היטב. ולא משנה שכשהכל ייגמר לא תשאר לישראל ולו טיפת לגיטימיות לרפואה; הציבור היהודי ישוב ויתבוסס בצדקנותו. אפשר יהיה לקרוא לזה עידן בן דרור ימיני.

אפשר למנוע את זה, כמובן. זה תלוי בצה"ל. אבל ספק אם זה יודע איך – וגרוע מכך, ספק אם הוא רוצה.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

38 תגובות על ”מתחילים לשלם“

  1. יהושפכץ הגיב:

    א-פרופו אורי אריאל- מדובר בלשעבר מנכ"ל אמנה- החברה ש(כמו יהודייה טובה, אם יורשה להיות אוטואנטישמי) בחרה להיות "לא חלק מישראל" ברגע שזה הגיע לכסף ויחס נאות ללקוחותיה המתנחלים….
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/487/311.html

  2. אמיר הגיב:

    פוסט מעולה. "עמדה שכבר מסוכן בישראל עצמה" – צריך להיות כאן להביע או משהו.

  3. א-ב הגיב:

    הודעה לתקשורת: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחה"צ דיון בלשכתו בירושלים בהשתתפות שרת המשפטים ציפי לבני, שר הכלכלה נפתלי בנט וסגן שר החוץ זאב אלקין בעקבות הכוונה להוסיף בעתיד תנאים להתקשרויות בין האיחוד האירופי למדינת ישראל. ראש הממשלה נתניהו: "הייתי מצפה ממי שהשלום והיציבות באזור באמת עומדים לנגד עיניו, שיתפנה לדון בנושא הזה אחרי שיפתור בעיות קצת יותר דחופות באזור כמו מלחמת האזרחים בסוריה, או המרוץ של הנושא הזה יוכרע אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים".

    • א-ב הגיב:

      תיקון (דרך טל שניידר) –

      סליחה. הסטטוס הקודם נקטע באמצע:
      הודעה: נתניהו קיים אחה"צ דיון בלשכתו בירושלים בהשתתפות לבני, בנט ואלקין בעקבות הכוונה להוסיף בעתיד תנאים להתקשרויות בין האיחוד האירופי לישראל. נתניהו: "הייתי מצפה ממי שהשלום והיציבות באזור באמת עומדים לנגד עיניו, שיתפנה לדון בנושא הזה אחרי שיפתור בעיות קצת יותר דחופות באזור כמו מלחמת האזרחים בסוריה, או המרוץ של איראן להשיג נשק גרעיני. כראש הממשלה אני לא אתן שיפגעו במאות אלפי הישראלים שחיים ביהודה ושומרון, ברמהג ובירושלים – בירתנו המאוחדת. אנחנו לא נקבל שום תכתיבים חיצוניים על הגבולות שלנו. המרוץ של הנושא הזה יוכרע אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים".

      • מני זהבי הגיב:

        "אבל המורה, זה לא אני, זה זה שיושב לידי הרביץ לההוא…"

        אין הרבה דברים שאני שונא יותר מהצדקנות המאוסה הזאת.
        תתכבד ממשלת ישראל ותיישם מדיניות עקבית בנושא השטחים, בין אם מדובר בסיפוח, בהתנתקות, בהקמת מדינה פלסטינית או בכל דבר אחר. שתחליט מה היא צריכה לעשות ותעשה את זה, בלי קשר לשאלה כמה ילדים אכל אסד לארוחת הבוקר וכמה עשה סיסי נגד מורסי.

        • עמית הגיב:

          אגב, האיחוד עשה למען העם הסורי הרבה יותר ומהר יותר ממה שעשה למען הפלסטינים. על צבא סוריה יש אמברגו נשק מערבי בפועל, ועל בכירי המשטר הסורי מוטלות סנקציות כלכליות אישיות. זה לקח לאירופה שנה או קצת יותר לעשות זאת. על ישראל אין הגבלות נשק, ואין שום סנקציה כלכלית אישית על האחראים לכיבוש. למעשה גם על ההתנחלויות אין סנקציות. הן פשוט זוכות מעכשיו למעמד רגיל שיש לכל ארצות המזה"ת מלבד ישראל. אם הן רוצות להנות מהתנאים המיוחדים שיש לישראל, שתסתפחנה יחד עם כל שכניהן הפלסטינים בגדה לישראל (שתהפוך מיד לדו לאומית) ושלום על ישראטין.

        • אופיר בלוז הגיב:

          השורה הראשונה=תמצית התגובה הישראלית לכל דבר. מתגובות רשמיות של השלטון כנגד טענות עליו עד טוקבקיסטים שלא נותר להם אלא לנסות להסיט את הנושא.

          ולמה? כי כשאין לך תשובה הדבר היחיד שנותר לך לעשות זה לנסות לשנות את השאלה ותאשים את הילד ליד. זה הוא, הגננת, תראי מה הוא עושה.

          • סמולן הגיב:

            זה רחוק מלהיות מהלך לא לגיטימי. המזרח התיכון בוער על רקע דתי, והאיחוד עוסק בסונים שתחת שלטון היהודים (החלוקות הלאומיות נעלמו, אין פלסטינים, יש סונים). אלו הסונים הפחות מאוימים ומאיימים במרחב.

            באופן טיפה יותר עמוק, העולם שלנו לא מושלם, גם לא אירופה. לכן, מי שמעוניין להצדיק מעשה מוסרי, צריך לבחון אותו לא רק בהקשר של רף אבסולוטי שגם עליו אפשר להתווכח בהקשר הזה ובכלל, אלא גם כפעולה שנמדדת יחסית: ביחס לפעולות אחרות שניתן לבצע, ביחס למאבקים אחרים שניתן להאבק בהם ובמסגרתם. לכן, הטיעון הזה לגיטימי לגמרי.

            בנוסף, יש משהו מוזר בכך שאנטי ציונות אנטי-קולוניאליסטית (מתוארת למעלה בתאווה לא מוסתרת), עושה שימוש בהחלטה אירופאית המחלקת את העולם לשני חלקים. קטעים.

            (אגב, התגובה ממוענת בעצם למני)

            • גיל הגיב:

              לא יודע לגבי מני, אבל אותי שכנעת. האירופאים האלו חייבים להפסיק להשקיע בסוריה של בשאר אסד, ולהכריז על מגבלות חמורות ביותר בכל הפרסים שהם מחלקים לארגונים סוריים ובשיתופי הפעולה שלהם עם האקדמיה הסורית. גם את הטבות המס לייצוא הסורי לאירופה יש לבחון, ויפה שעה אחת קודם.

            • נתן הגיב:

              אבל מה התועלת?
              אמרת לאירופאים :" תראו מה קורה בסוריה , מה אתם רוצים מאיתנו"?

              נו? ומה אתה מצפה שיקרה? שהם יגידו:"וואלה! לא חשבנו על זה".

              ככה מנהלים מדיניות?
              ככה בונים אסטרטגיה?

              • סמולן הגיב:

                לא הצעתי אסטרטגיה ומדיניות, אלא דיברתי על הטיעון המרכזי של מני, זה שהוא מתעב יותר מכל, וניסיתי להראות ש"הטיעון המתועב" דווקא רציני באופן כללי. הנקודות הקונקרטיות שאתם מעלים מדגישות דווקא את האפשרות לבצע שיקול מפורט יותר.

            • מני זהבי הגיב:

              המזרח התיכון בוער, כדור הארץ מתחמם, והחיים קשים באופן כללי. אז?
              יש סטנדרטים שמעמד מסוים מחייב אותם. רוצה ללמוד משהו בבית ספר? תתכבד ותתנהג כמו בן אדם, גם אם האידיוט שיושב לידך משתולל עם החבר'ה.
              רוצה לחיות בסביבה נקייה? אל תוציא את הכלב לחרבן על המדרכה והימנע מלהשליך עליה בדלי סיגריות, גם אם האחרים עושים את הדברים הנ"ל.
              רוצה להיות מדינה דמוקרטית ומכבדת זכויות-אדם? אל תחזיק אוכלוסיה שלמה תחת שלטון שהיא אינה רוצה בו, ללא זכויות פוליטיות, גם אם המשטרים השכנים עושים בדיוק את זה. ואם אתה רוצה, משום מה, להידמות למשטרים השכנים, לפחות הצהר על כך במפורש.

            • נטליה הגיב:

              סמולן שוכח שתי נקודות –
              1. המלחמה בסוריה החלה, היסטורית, אתמול. הכיבוש נמשך 46 שנים.
              2. הצפיות מישראל שונות, אין מה לעשות. אולי זו גזענות אולי לא, אבל מישראל מצופה לנהוג אחרת. היא כאילו קצת מערבית בעיני האירופים. כמו כן, בשל סיבות מובנות, האירופים חשים אחריות למעלליה. להתעלם מזה ולצפות שהיחס לישראל יהא כמו היחס לסוריה זה ליקוי מאורות היסטורי.

  4. מארק הגיב:

    אין שום – להבנתי המוגבלת – עניין או רצון במערכת הפוליטית למנוע מלחמה. נהפוכו – יציאה למלחמה תמנע את הצורך להתעסק עם גיוס האברכים לחלוטין לא נחוצים ותתן הגנה סבירה בפני הצורך לקצץ בגידול תקציב הבטחסברה…

    מ

  5. בטטה הגיב:

    להכין את המקלטים שאינם ?

  6. דרור ק הגיב:

    הבעיה היא פחות עם ההתנחלויות המוכרות לנו ויותר עם אזורים שאנחנו לא חושבים עליהם כ"כבושים". בשולי הקו הירוק היו שטחי הפקר, בעיקר לאורך הגבול עם סוריה, אבל גם סביב מובלעת לטרון ובתוך ירושלים. אחרי 1967 ישראל התייחסה לשטחים האלה כאל חלק מהמדינה (אם כי הייתה החלטה של בית משפט ישראלי שגרסה שפלסטינים ששהו בשטח ההפקר לשעבר ליד לטרון לא נחשבים כמי שנכנסו לישראל). אם האירופים יפרשו את המונח "הקו הירוק" לחומרה, זה עלול לגרום לבעיות לא-צפויות, וזו לטעמי גם התערבות אירופית מיותרת בסכסוך שכרגע אי-אפשר לפתור אותו (אנחנו רחוקים מאוד ממו"מ על התוואי המדויק של הגבול).

    • ליברטריאן הגיב:

      איזה קו אתה מציע?

    • Alon Levy הגיב:

      האירופאים כבר מפרשים את הקו לחומרה. מכבים-רעות כוללת שטח הפקר, ולכן כל מוצר ממודיעין-מכבים-רעות מסומן כמוצר מההתנחלויות למרות שהשטח הבנוי הוא בתחומי הקו הירוק וכן לפני איחוד הערים כל מודיעין היתה בתחומי הקו הירוק.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    גם אם אתה מתנחל שרוצה לפוצץ את הר הבית ולבנות שם מקדש אתה צריך להיות מוטרד מהעיוורון המוחלט של ממשלת נתניהו. דבר על הפתעה איסטרטגית. עכשיו הם מתכנסים ודנים? היכן משרד החוץ? אני יודע אבל השאלה מתבקשת. זו מפלה איסטרטגית, טקטית ודיפלומטית חמורה ביותר. זה קורה כאשר מעסיקים
    חשוד בפלילים כשר חוץ. ועוד הימין מחפש בוגדים. הנה, לכו וחפשו במשרד החוץ.

  8. רני הגיב:

    יפה אמר מי שאמר "סכסוך שכרגע אי אפשר לפתור אותו". אולי צדק אולי טעה. אבל מי שאחראים כאן על המדינה
    וכ"ו וכ"ו נתבקשו לעשות כמה דברים
    במסגרת האי אפשר הזה. למשל, הפסקת בנייה מתגרה, למשל להפסיק שוד אדמות בדום הר חברון, למשל לפנות, בלי לנסר בתים, התנחלות בלתי חוקית אחת לפחות.אם ישראל טוענת שאין פתרון החובה היא עליה להוכיח זאת יום יום. בכלל הכרזת מלחמה על אירופה כמוה כהשתנה מול הרוח, זה יחזור לפניו של המשתין. עכשיו הגאונים מדברים אתנו על רמת הגולן וכיס לטרון, עכשיו? רק עכשיו? גיליתם זאת? מי בחר בכם לנהל מדינה?

  9. דודו הגיב:

    להערכתי הצעד מתואם ומגובה ע"י הבית הלבן, שאינו נשלט ע"י נוצרים אוונגליסטים אנשטישמים תומכי מלחמת גוג ומגוג והמתנחלים

  10. Alon Levy הגיב:

    דווקא תומכי BDS מתנגדים להבחנה הזאת בין ההתנחלויות וישראל. עלי אבוניעמה צייץ שזה כמו להחרים מוצרים מנמיביה במחאה על הכיבוש הדרום אפריקאי אבל להמשיך לתמוך באפרטהייד. הוא כמובן טועה בגדול, אבל אם הכיבוש ימשך עוד כמה עשורים, הוא יצדק.

    • אמת מארץ הגיב:

      למה "כמובן טועה בגדול"? על פניו, חרם על ההתנחלויות יכול להיות צעד ראשון בדרך ללחץ אמיתי על ישראל, ויכול להיות תרוץ "ללכת בלי ולהרגיש עם"

    • מיסטר ק הגיב:

      הקשר בין BDS לבין שלום הוא בערך כמו הקשר בין חמאס לבין שלום, או בין זאב אלקין לשלום.
      צריך להתעלם מהתנועה הזאת ולחתור לשלום ופיתרון שתי מדינות לטובת שני העמים.

  11. נתן הגיב:

    כדאי גם לשים לב שבעקבות הודעת האיחוד, בנט הציע שישראל תקפיא את כל הפרויקטים האירופים בשטחי C.

    במילים אחרות , הוא מציע לפגוע בפלשתינאים בתגובה על משהו שהם לא אחראים עליו ולא אשמים בו.

    בכך הוא בעצם מאשר הלכה למעשה את טענות האיחוד האירופי שישראל מנהלת בטשחים משטר אפרטהייד גזעני בעל סממנים קולוניאליסטים.

    אוויל משריש כבר אמרנו?

  12. נתן הגיב:

    ולגבי מירי רגב – היא טענה שבריטניה כבשה את איי פוקלנד משיקולי נפט.

    פוקלנד היא טריטוריה בריטית משנת 1832(לאחרונה גם התבצע משאל עם בו 99 אחוז מהתושבים הודיעו על רצונם להישאר טריטוריה בריטית), סימני נפט התגלו שם רק ב2010.

  13. נתן הגיב:

    ולגבי אלי ישי- הוא טען שבעקבות האמברגו הקודם הוקם תע"ש שמהווה מקור גאווה לכולנו ולכן לא צריך לדאוג.

    ובכן תע"ש הוקם למעשה לפני קום המדינה ומאז קום המדינה עד 1990 הוא היה יחידת סמך של משרד הביטחון, ואין שום קשר בין הקמתו וקיומו לבין אמברגו כזה או אחר.
    הוא גם לא כזה מקור לגאווה מדובר בגוף בפשיטת רגל שהמדינה מעונינת כבר שנים להיפטר ממנו ושהפסיד בשנה באחרונה מאות מיליוני דולרים.

  14. נתן הגיב:

    לגבי אלי בן דהן שאמר כי זה סימלי שההחלטה התקבלה ב9 באב ומדגישה את חשיבות עמידתנו האיתנה על ארץ ישראל.

    האמת היא כמובן שאם ניתן ללמוד משהו מ9 באב זה לא את חשיבות העמידה על ארץ ישראל אלה את חשיבות ההתחשבות במעצמות ואת הצורך לא להרגיז אותן יותר מידי.

  15. נטליה הגיב:

    רמת האימבצילויות המתגלה בתגובות שרי הממשלה וחברי הקואליציה מביכה.

  16. ריקי1 הגיב:

    דרך אגב, דן מרגלית כותב היום בביביתון כי האיחוד האירופי למעשה שם טלאי צהוב על המתנחלים…. לא פחות ולא יותר…

    • בטטה הגיב:

      זיקנתו של כתבלב החצר הזה מביישת את נעוריו.
      הדבר החיובי היחידי לגביו זה שהוא אוהד את הקבוצה הנכונה …
      מעניין מה הוא יעשה ביום שביבי יעוף ואדלסון יחליט לסגור את העלון או שאדלסון יתפגר ויורשיו יחליטו להפסיק לממן את העלון? את מי ישרת אז דנידין שלנו?

  17. עופר נ הגיב:

    שלום יוסי, האם שמת לב שהמפלגה שהתפקדת אליה לא טורחת לקרוא לסנקציות כאלה ולקדם אותן, אלא מסתפקת בנפנוף אצבע כלפי הציבור בישראל ובתרגום לעברית של מסרים באירופית מאוחדת?
    ומה לגבי מינימום אחר, תמיכה פוליטית בסרבני הכיבוש?

    אני שואל, כי בכל שיתוף שלך בפייסבוק מופיע הלוגו של הפחדנים…

    • מיקי הגיב:

      לא יודע מה יוסי יגיד, אבל אני אוהד של מרצ, ולמה שאתה קורא פחדנות אני קורא טקט בסיסי שבבסיסיים. לא כל אמת חייבים להגיד. הלוואי והיתה להם התבונה הזו גם בתחומים אחרים.

  18. שלומי הגיב:

    כולם מדברים על הגדה והפלסטינים.
    זה אכן העיקר.
    ואני מבין את האירופאים בנושא זה.

    אבל שכחתם לדבר על הגולן.

    גם הוא בהחלטה, וזה מוזר.
    לפי החוק הבינלואמי דינו כדין הגדה.

    אבל המצב שם שונה לחלוטין:

    לא מוסרי לתת לאסד לגיטמיות ע"י שיחות.

    אין ביטחון שהוא יוכל לקיים בטווח הרחוק.

    ונסיגה חד צדדית תפגע קשות בדרוזים.

    מלחמת אזרחים זה לא צחוק, לכל הרוחות!

    נראה שהאירופאים העדיפו את:
    החוק הבנלאומי היבש, על פני המציאות.
    זכויות אדם תיאורטיות, על פני אנשים.

    כמו שהקומוניסטים בפולין העדיפו את:
    הפרולטריון התיאורטי, מאשר פועלי סולידריות.

    כמו שהציונות הדתית מעדיפה את:
    "צורכי" עמישראל התיאורטי, ולא רצון הישראלים.

    שלומי