החברים של ג'ורג'

אז מי פה חסר נאמנות?

מנהיג המתנחלים הוותיק, בני קצובר, נתפס כשהוא אומר לעלון "בית משיח" של חב"ד (מוטו: אנחנו שונאים כל לא יהודי) ש"הייתי אומר שכיום לדמוקרטיה הישראלית יש תפקיד אחד מרכזי והוא להיעלם מהשטח. הדמוקרטיה הישראלית סיימה את תפקידה, והיא חייבת להתפרק ולהתכופף בפני היהדות. היום כל האירועים מנתבים להכרה שאין דרך אחרת, אלא להעמיד במרכז את העניין היהודי על פני כל עניין אחר, וזו התשובה לכל המצב והאיומים." ההדגשה שלי. בהתייחסו למאבק נגד הדרת נשים, הפליג קצובר למחוזות הקונספירציה ואמר: "פעילי השמאל מבשלים קמפיינים מתוזמנים נגד כל מה שמריח קדושה, כשיש להם שתי כוונות: האחת פוליטית – לערער את הממשלה ולקטוף מניות בדעת הקהל, והשנייה לפעול נגד כל היסודות של האמונה היהודית." מבשלים קמפיינים נגד כל מה שמריח קדושה: מצד אחד, הדרת נשים היא קדושה; מצד שני, השמאלנים הם ערב רב שחותרים תחת "כל מה שמריח קדושה." קצובר, כשנשאל על כך ידי "הארץ., לא הכחיש את הדברים"

מה שיפה הוא שקצובר לא מנסה יותר להעמיד פנים, כפי שעדיין עושים רוב מנהיגי המתנחלים, שהוא מעריך את הדמוקרטיה. הציונות הדתית, כחזיר הפושט את טלפיו כדי להעמיד פני כשר, תמיד טענה שהיא תומכת בדמוקרטיה "יהודית." כפי שיודע כל מי שלמד בישיבה תיכונית, מוסדות הדגל של הציונות הדתית, הדמוקרטיה מתוארת שם שוב ושוב כמשהו יווני, זר ליהדות. כשמדברים שם על דמוקרטיה, מרבים להזכיר את "לא תהיה אחרי רבים להטות." מעניין לדעת כמה ממנהיגי המתנחלים חושבים כמו קצובר, אבל לא מעזים עדיין לומר את זה.

זו לא הפעם היחידה שבה היה קצובר בכותרות בימים האחרונים. כתבה ב-"7 ימים" של שחר גינוסר, שהולך ומסתמן כאחד הכתבים האמיצים ביותר בישראל, מצאה שקצובר, יחד עם גרשון מסיקה, הם המארגנים של פעולות "תג מחיר." הם ניהלו את הדיון על הנושא במספר פרסומים של המתנחלים, כשהטענה שלהם היא שללא פעילות תג מחיר כנגד הצבא, אי אפשר למנוע את הסרתם של מאחזים. מועצת שומרון, שבעבר עמד קצובר בראשה וכעת עומד בראשה מסיקה, העבירה סכומים למימון של מה שנראה בעליל כמו פעילות תג מחיר. מסיקה וקצובר גם התחמקו בעקביות מגינוי הפעולות הללו. לא היה צריך להיות גאון אסטרטגי כדי להבין שפעילי "תג מחיר", שהתקשורת מיהרה לתאר כאנרכיסטים שלממסד המתנחלים אין עליהם שליטה הם בעצם חיילי הפעולות המיוחדות של מועצת יש"ע; אחרי הכל, כלי הנשק שבו איימה המועצה על הישראלים בשלושים השנים האחרונות היה "הקיצונים", שעליהם כביכול "אין לה שליטה." ובכן, מסתבר שלפחות לכמה חברים שלה יש גם יש שליטה.

האם מועצת י"ש תשליך מקרבה את קצובר ומסיקה? אל תהיו מצחיקים. ההתנערות שלה מפוגרומי "תג מחיר" בסך הכל מיועדת לאפשר לה להחזיק בתפקיד בו החזיקה תמיד – הזרוע הפוליטית של הטרוריסטים היהודים. כאן המקום להזכיר, שוב, שהמזכ"ל המיתולוגי של זרוע ההתיישבות של מועצת י"ש, זאב "זמביש" חבר, הוא טרוריסט מורשע, שבתחילת שנות השמונים הטמין מטען חבלה תחת מכוניתו של פעיל פלסטיני, ד"ר אחמד נתשה. המטען לא התפוצץ ובשל "שיקולי בריאות" חבר – הוא נקרא אז פרידמן – קיבל בעסקת טיעון רק 11 חודשי מאסר. העבר החבלני של חבר לא הפריע לו, בלשון המעטה. גם אז דיברה הנהגת "גוש אמונים " על "הקיצונים", תוך שהיא מנסה להסתיר – בפרפרזה על דברי רפול כשפגש את חבר אחרי אחד הפיגועים – את הפתיל הרועם שמשתלשל לה מהכיס. התמיכה השקטה של מועצת יש"ע בטרור לא מוגבלת לטרור נגד פלסטינים: בינואר 1996, חודשיים אחרי רצח רבין, ניסה צעיר חובש כיפה, אוהד ברט, לדרדר לתהום את מכוניתו של השר יוסי שריד. הוא היה אז מדריך בבני עקיבא. התפקיד לא נשלל ממנו – אילו היה נתפס אוכל במסעדה נטולת תעודת כשרות, ספק אם יכול היה להחזיק בו – וכעבור עשור, ב-2006, הוא שימש בתפקיד נציג פורום מוסדות החינוך הדתי במועצת י"ש, והיה מועמד ברשימת "האיחוד הלאומי" לכנסת.

אבל רגע, לא סיימנו. קצובר ומסיקה, והמועצה של מסיקה, אולי ארגנו ומימנו את פוגרומי "תג מחיר", אבל היום (א') התברר שלפוגרומצ'יקים היה משת"פ בכיר מאד: ח"כ זאב אלקין, יו"ר הקואליציה. הוא העביר, והוא לא מכחיש זאת, מידע לאנשי "תג מחיר" שאמר להם לאן לא פונים כוחות צה"ל, מה שאפשר לפוגרומצ'יקים להפעיל את כוחותיהם בצורה מדויקת יותר.

עכשיו, אלקין הוא בעליל לא מרגל, בדיוק כפי שאנשי "תג מחיר" שאספו מידע על תנועות צה"ל אינם מרגלים. מצד שני, השאלה אם הוא לא בוגד – במובן המוסרי, לא החוקי, חשוב להדגיש - מסובכת יותר. אלקין נשבע "לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת." כשהוא מסר מידע לאנשי "תג מחיר", שהיה מיועד לשבש פעילות צבאית שעליה הורתה ממשלת ישראל, האם הוא בגד או לא? בואו נאמר שמזלו של זאב אלקין שהוא יהודי ולא ערבי. אחרת הכנסת כבר היתה דנה בהסרת חסינותו. במקרה שלו, ספק אם אפילו ועדת האתיקה תתכנס.

אז אחרי שבכיר במועצת יש"ע נתפס אומר שצריך למוטט או להמית את הדמוקרטיה הישראלית, כשבכיר אחר נתפס כשהוא מעורב בארגון "תג מחיר" וראש הקואליציה של הימין נתפס כשהוא מעביר מידע לפעילי תג מחיר – האם לא הגיע הזמן לדון בשאלת חוסר הנאמנות של הימין, במיוחד הימין הדתי, לדמוקרטיה הישראלית?

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

41 תגובות על ”אז מי פה חסר נאמנות?“

  1. עדו הגיב:

    התשובה היא "לא. עכשיו אנחנו שואלים את השאלות."

  2. אלעד הגיב:

    לפני כמה ימים כתבת שאתה מעוניין ש"גולת פלסטין" תחזור לגור במדינת ישראל. כבר אז היו לי השגות על האמירה הזו, אבל לאור זה שבני קצובר תומך בהמשך ההישארות של המתנחלים, גם במקרה של פינוי, ביהודה ושומרון, ובהקמת מדינת הלכה בשטח שיפונה, ולאור חוסר הנאמנות הכללית שלהם למדינת ישראל, לחוקיה, או לנורמות הדמוקרטיות שלאורה הייתה אמורה להיבנות, לא נותר לי אלא לתהות: מה הטעם בלהעלות את גולי פלסטין לארץ? אולי הגיע הזמן להיפרד גם מהם לשלום?

    • ygurvitz הגיב:

      ולתקוע את הפלסטינים עם האוכלוסיה הזו? זה קאסוס בלי מובהק. אנחנו אחראים לקצוברים, אין לה לעשות. אנחנו שמנו אותם שם.

      • אלעד הגיב:

        עילה למלחמה של מי במי? של הפלסטינים במתנחלים? האם חסר מלחמות אנוכי שגם את זו אתה רוצה להביא עליי?

        אכפת לי מהמלחמה הזו כמו שאכפת לי מהמלחמה בין שיעים לסונים בעירק: כן, זה בשכונה, כן, זה יכול להידרדר לכיווני, אבל אני לא ממש חלק מזה.

        • סתם אחד/האחד הגיב:

          זכותם של תושבי יו"ש להישאר שם ללא קשר למוצאם,הדבר נכון גם לאזרחי מדינת ישראל.

          • יונתן הגיב:

            אם כך, גם זכותו של כל פלסטיני לקנות בית בפתח תקוה ולקבל אזרחות ישראלית.

          • ראסול הגיב:

            מעניין שלמראית עין הדבר לא נכון לבעלי האדמות הפלסטינים, או לכלל הפלסטינים בשנת 1948.

          • שימי הגיב:

            מה לעזאזל השטויות האלו ?
            רוב המתנחלים יושבים על אדמה גזולה מופקעת, קודם שיעופו משם מבלי לשאול לדעתם.
            אח"כ אם הם עדיין ירצו להתיישב במדינה הפלסטינית שיתכבדו וישלמו (בפעם הראשונה) על האדמה לבעליה החוקיים ויעברו את אישורי מנהל מקרקעי פלסטין.

            איזה שמאל נהיה פה אם בכלל דנים בכובד ראש באופציה של השארת העוול על כנו ?

            • אלעד הגיב:

              שימי, אוקיי בוא נלך רגע עם ההצעה שלך ונגיד להם "שיעופו משם". אני מסכים איתך שזה המצב האידיאלי. אבל הם לא רוצים "לעוף משם" והם חושבים שהם בעליה החוקיים של הקרקע (כי זה מה ששטפו להם את הראש במשך 40 שנה).

              עכשיו, מי בדיוק יהיה זה שיכריח אותם? מדינת ישראל? עם איזה צבא? מה תעשה כשהם יתחילו לירות על החיילים שלך או להטיח בהם בלוקים מהגגות כמו שהם עשו בעזה? אני יודע מה אני הייתי עושה כקצין אם חיילים שלי היו נמצאים בסכנת חיים: מיישר קו ומורה להם לפתוח באש כנגד מי שמסכן אותם, אבל לצערי זה לא ישפר את המצב.

              אז האפשרות השניה שלי היא לתת למי שירצה להישאר שם להסתדר בעצמו. אם הם ירצו להיות אזרחים מועילים במדינה פלסטינית, יופי, אם הם ירצו להילחם על מדינה יהודית שם, בעיה שלהם. למה בסופו של דבר אני צריך להיות אחראי לזה?

              • נירה הגיב:

                אה, אז אתה הולך להשאיר את הפינוי הבעייתי של אידיאולוגים-פנאטים שהשתלטו על קרקע לא להם לפלסטינים?למה הפלסטינים "צריכים להיות אחראים לזה", כדבריך? ויותר מזה, כשהפינוי ידרדר למלחמה עקובה מדם בין המתנחלים לכוחות האכיפה הפלסטינים, איך אתה מציע לפתור את המשבר ההומניטרי והדיפלומטי הזה?

              • שימי הגיב:

                זה לא מצב אידאלי, אבל זה תנאי הכרחי.

                מי יכריח אותם ?
                אתה עושה צחוק ? מדינה עם צבא שיכל להתמודד עם 6-7 מדינות ב 5-7 מלחמות
                אין-ברירה(נניח), לא יכול להתמודד עם ערב-רב של אוכלוסיה אזרחית מפונקת שיושבת על סיר הבשר ?

                אפילו בלי להלחם אפשר לצמצם את הפינוי לקומץ עקשנים שיפונו בכוח, הרי 75% מהם יושבים על משרות ממשלתיות.
                מי שלא רוצה להתפנות בטוב שיפוטר לאלתר.
                יש הרבה דרכים לפנות אם רוצים.

        • נירה הגיב:

          אני לא חושבת שמדינת ישראל יכולה להתנער מאחריות כלפי המתנחלים שנשלחו לגור שם מטעמה ובעידודה. ומכיוון שמדינת ישראל נושאת באחריות לבטחונם ולשלומם של מתנחלים שיבחרו להישאר בפלסטין, העניין יכול בקלות להסתבך. הרי תסכים איתי שלפחות חלק מהמתנחלים שיבחרו להישאר בשטח פלסטין במסגרת הסכם שלום, לא יעשו זאת בכוונה להפוך לאזרחים פלסטינים שומרי חוק ומשלמי מיסים. ומצד שני, לא כל האזרחים הפלסטינים ישלימו עם קיומם של אזרחים יהודים שווי זכויות במדינתם, ועוד מתנחלים.
          לדעתי מבין האפשרויות הקיימות, לפתרון שתי המדינות יש פחות סיכוי מלפתרון מדינת כל אזרחיה בין הים לירדן. אלא אם כן יהיו חילופי אוכלוסין ויוקמו שתי אתנוקרטיות, שבעיניי זה פתרון אולי יותר גרוע מהבעיה.

          • אלעד הגיב:

            כמה נקודות:
            1. למה יש לי אחריות על מי שבוחר לגור בשטחים? לא אני שלחתי אותם לשם. לא אני מכריח אותם להישאר שם. אם כבר, להיפך: הם הכריחו אותי לשמור עליהם כשהייתי קצין בצה"ל (ומתוקף זה כפוף להחלטות הממשלה, שבחרה לשלוח אותי לשם). התירוץ הזה של "מדינת ישראל שלחה אותם" היה אולי תקף בשנות ה-70, אבל מאז עברו 30-40 שנה, וכמו שאני כבר לא גר באותה עיר בה נולדתי גם הם יכולים לבחור לגור במקום אחר.

            2. אם הם יבחרו להישאר שם ולהקים מדינה יהודית בשטחי יהודה ושומרון הם מוזמנים לסבך את עצמם בכל סכסוך עם הפלסטינאים סביבם. אני לא רוצה להיות חלק מהעניין, ואני לא רואה כל סיבה למה את מטילה עליי אחריות על פעילותם של אחרים.

            3. מי אמר שאני נגד פתרון של שתי מדינות? אני בעד פתרון של שתי מדינות, רק לא אכפת לי מי גר במדינה השנייה כמו שלא אכפת לי מי גר במצרים או בסוריה. האם אני צריך להגיד לממשלת מצרים את מי לקבל בגבולה? לא ולא. כך גם לא אחייב את המדינה השנייה שתקום לקבל אזרחים כאלה או אחרים. אם יהיו יהודים שיבחרו להישאר קרוב לקברים הקדושים שהם משתטחים עליהם במסגרת המדינה השניה, הם יצטרכו לקבל על עצמם את חוקי המדינה השניה, או לשאת בתוצאות. שוב, אין זה ענייני.

            • נירה הגיב:

              1. אתה באופן אישי לא שלחת אותם, אבל המדינה שלך כן שלחה אותם ולמדינה שלך יש אחריות כלפיהם. ביתר עילית, למשל, היא התנחלות שנבנתה ע"י משרד השיכון ונעשו מאמצים לעודד אוכלוסיה חרדית לעבור אליה. מפעל ההתנחלויות ממש לא נעצר בשנות השבעים, ולמי שהשתתף בו מגיע פיצוי מהמדינה אם הוא מוצא עצמו נאלץ להעתיק את מקום מגוריו בעקבות הסכם שלום. לעזוב בית, קהילה ומקום שאתה אוהב זה לא דבר קטן.
              2. נכון שטכנית אם מתנחלים לא רוצים לעבור לשטח ישראל אז אין למדינת ישראל אחריות כלפיהם. אבל אל תשכח שמדובר באזרחים ישראלים, ויש להם משפחה וחברים בתוך הקו הירוק. מה לדעתך יקרה אם שלומם של היהודים בפלסטין יהיה בסכנה?
              3. אני לא מחייבת אף אחד בשום דבר, אני רק אומרת שלדעתי אתנוקרטיה זה לא מוסרי.

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                As an Israeli living in the USA, I know what it is to uproot myself and move to another country. I also don't expect anyone to save me if things go bad here 

              • Elad הגיב:

                As an Israeli living in the USA, I know what it is to uproot myself and move to another country. I also don't expect anyone to save me if things go bad here 

                • נירה הגיב:

                  לא מדובר פה על הגירה מרצון. המדינה עודדה אנשים לעבור לגור לשטח שנמצא בשליטתה, ואז מעבירה את השליטה בשטח למדינה אחרת. אם אזרח של המדינה חייב לעבור דירה כדי להשאר נתין שלה – לדעתי יש לפצות אותו על עוגמת הנפש.

                  • אלעד הגיב:

                    אני חושב שמאז ומעולם היה ברור שאין מדובר בשטח של מדינת ישראל, כי הרי לפחות למראית עין לא סיפחנו אותו מעולם. אבל אם את רוצה לפצות אותם, לבריאות.

                    אגב, אני יותר חושש מזה שאם נכריח אותם לעבור לישראל, כמו בהתנתקות, זה ייגמר בשפיכות דמים של חיילי צה"ל. זה לא היה רחוק מזה בעזה, ומאז הם רק הקצינו את תגובותיהם. לכן, אם הם מעוניינים להישאר שם, הם מבחינתי יכולים להישאר שם. מי שרוצה לחזור, שיחזור, ואם את רוצה לפצות אותו – סבבה. מה שיקרה למי שלא מעוניין לחזור לישראל על אחריותו.

                    • נמרוד הגיב:

                      למען האמת, כל העסק נראה לי די פשוט. על פי המתווים המוכרים, סביר להניח שמרבית המתנחלים יוכלו להישאר בשטחי ישראל במסגרת חילופי שטחים. אחר כך צריך לראות האם הרשות הפלסטינית מוכנה לקבל לשטחה חלק משאר המתנחלים. אם התשובה היא חיובית (ועל פי הטענות של הפלסטינאים, זאת אכן אפשרות, אלו שישארו בשטח יאלצו לקבל על עצמם אזרחות פלסטינאים (עם או בלי ויתור על זאת הישראלית) ולחיות על פי חוקיה. הם גם יוותרו על הפיצויים המגיעים לשאר המתנחלים (אלא אם כן השטח שלהם יופקע ע"י פלסטין, ואז אולי מגיע גם להם פיצוי). עם כל האיומים שלהם, נראה לי שיהיו מעט מאוד מתנחלים (אם בכלל) שיסכימו להישאר לגור תחת חסות פלסטינית. במקרה הכי גרוע, ישראל יכולה בתמורה לקבל לשטחה כמה פליטים כמחווה. כמובן שצה"ל לא יהיה אחראי יותר לשלומם של היהודים הללו.

                      בנוגע לאיומי שפיכות הדמים – בהחלט יתכן שחיילים ישראלים יפגעו במסגרת פינוי הישובים – אבל הרבה כאלו נפגעו גם בפעולות חשובות הרבה יותר (ביניהם שמירה על קיום ההתנחלויות) – זה בוודאי לא שיקול מספיק כדי להרתיע מפנויים בכח, אם צריך.

                    • נירה הגיב:

                      השאלה היא מה יקרה אם וכאשר יהיו עימותים אלימים בין ערבים ליהודים בפלסטין, או בין יהודים לכוחות אכיפה פלסטינים כאלה או אחרים. האם מדינת ישראל לא תתערב, כי אזרחי פלסטין היהודים אינם בתחום אחריותה? או שתפרוץ מלחמה בין ישראל לפלסטין?

                    • נמרוד הגיב:

                      ישראל יכולה לפעול דיפלומטית, ואם צריך – לקבל את המתנחלים האלו חזרה לשטחה. בתרחיש הכי גרוע (טבח של ממש ביהודי פלסטין) אפשר לשקול פעולת חילוץ נקודתית. בכל מקרה, ההרגשה שלי שישראל לא תשאיר את הדילמה הזאת על כנה, ופשוט תפנה בכוח את כל המתנחלים.

                  • א.ב. הגיב:

                    יותר מזה, הגירה מרצון היא חוקית ומוסרית בכול קנה מידה. מדיניות הממשלה בעניין היא הפשע כאן.

                    • שימי הגיב:

                      יש גם אופציה יותר פשוטה, מתנחלים שיבחרו להשאר
                      יצטרכו לוותר על אזרחותם הישראלית. והנה נפתרה גם בעית מחויבות ישראל לאזרחיה בניכר.

  3. נעה הגיב:

    לגבי אלקין: אם הוא אכן הודיע להם בסמסים, כפי שהוא טוען, עדכונים על ההסכמות עם הממשלה, אז אני לא רואה איך הוא שונה מכל ח"כ אחר שמתקשר עם ציבור בוחריו. או מתפאר בהשגיו.
    יזהר השמאל מלשמוח לאידם של אלה, שכן גם הוא עלול ליפול בדיוק באותה המלכודת.

    • א הגיב:

      האם זה צירוף מקרים שיצא ש"ציבור בוחריו" של אלקין הם בדיוק אותם אלא שמבצעים פיגועים..?

      • נעה הגיב:

        לא, ידוע שהם רק מתפקדים לליכוד אך לא מצביעים לליכוד לכנסת.

        • א הגיב:

          התכוונתי שזה הסבר מאוד מצחיק שיצא לו לשלוח את הSMS הנכון בזמן הנכון לאנשים הנכונים, מבלי שהוא התכוון מראש לעזור למארגני הפיגוע. כידוע יש הרבה מתפקדים לליכוד…

          • נעה הגיב:

            זה לא "הסבר מצחיק", זאת זכותו הדמוקרטית לפעול ולסמס.

            • רועי.. הגיב:

              לא, זה לא..

              בדיוק כמו שזה לא זכותו של איש האיחוד הלאומי (לדוגמה) להודיע ל"ציבור בוחריו" שמתוכננת תקיפה על איראן.

              העברת מידע על פעילות מבצעית מסווגת של צה"ל היא עבירה על החוק (ובערך כל פעילות מבצעית עתידית של צה"ל היא מסווגת), במיוחד כאשר זו נעשית למטרה של סיכולה..

            • אסף הגיב:

              נעה, זו זכותו הדמוקרטית לסמס ולפעול בדיוק כמו שזכותה הדמוקרטית של ענת קם להעביר את המסמכים של הצבא לעיתונות, ואם המדינה ראתה שעל קם לשבת בכלא, היא צריכה לראות שגם אלקין ישב בכלא.

              בכל זמן אחר, כשחייל מודיע בפייסבוק על מבצע או מעצר שעומד לצאת בפועל (ומממש בכך את זכותו הדמוקרטית, לשיטתך), הוא מגלה תנועות חסויות של הצבא, ודינו בדר"כ חודש במחבוש. ממתי לחברי כנסת מותר לעבור על החוק שהם קבעו?

              לשמאל, אגב, אין שום סיבה לשמוח לאיד – ראי מה שיוסי כתב בפוסט הקודם וגם בפוסט הזה: אלקין (וגם אורי אריאל, ובני בגין) וחבריו הטרוריסטים אינם מרגלים. אבל הם מבטאים חוסר נאמנות עמוק לחוק שהם מבקשים שאחרים יקיימו. הם לא יכולים להשתמש בצבא כשנוח להם (כדי לכסח ערבים, למשל), ולבקר אותו כשלא נוח להם (כשהצבא מפנה מתנחלים, למשל).

    • עדו הגיב:

      ושוב, נניח שח"כ מהשמאל היה שולח לפעילים שלו הודעה שהצבא 'לא' מתכוון לפוצץ בתים בכפר מסוים והם בתגובה היו הולכים ומקימים משמרת מחאה מסביב לבתים שהצבא כן התכוון לפוצץ ונשכבים מתחת לגלגלי הטרקטורים.
      האם אז לא היינו רואים את כל זקופי הקומה מהימין צווחים עם קצף על השפתיים שזו בגידה ויש גיס חמישי בכנסת?

      • נעה הגיב:

        נו, אז למה שנשים אותי על אותו קו עם אותם מעלי קצף?
        כמו שאנחנו לא רוצים שימנעו את זכות ההפגנה לשמאל, כך גם לימין.

    • איתי_85 הגיב:

      זו לא תקשורת תקינה עם פעילים, זה מסירת מידע סודי לטרוריסטים על מנת שישבשו את פעילות הצבא ויתקפו חיילים. הבדל קטן וקוסמטי, אני יודע, אבל בכל זאת!

  4. אור שחר הגיב:

    אני דווקא בעד קצובר: הוא אומר את האמת, ולא מסתתר מאחורי מכבסות מילים כמו "דמוקרטיה מתגוננת" או "יהודית ודמוקרטית".
    הרבה יותר מסוכנים הם האלקינים והדנונים לסוגיהם, הממשיכים להעמיד פנים כאילו הם אינם בזים למערכת הפרלמנטרית ומבקשים להרסה מבפנים.

    כפי שאמר שלום דב לפשיץ, יו"ר "יד לאחים": יהדות ודמוקרטיה, זה לא הולך ביחד.

    הרי זה בדיוק מה שאנחנו אומרים כל הזמן, וזה בדיוק מה שארגונים כמו "אם תרצו" מנסים להסתיר.

    ובינתיים, לנתניהו אין בעיה לקדם את האג'נדה האתנית-פונדמנטליסטית כאן, ולנאום על זכויות אדם בישראל באו"ם.

    • דודי הגיב:

      זה בערך כמו שאיש ימין יאמר שהוא מעדיף את אנשי החמאס ש"אומרים את האמת" על-פני מנהיגי הפתח' שמסווים את רצונם להשמידנו מאחורי מכבסת מילים של "שתי מדינות".

  5. דרור בל"ד הגיב:

    לא ברור מדוע נרעשת מדבריו של קצובר. העדפתם של כמעט כל נציגי הימין האידאולוגי את המדינה היהודית (או נכון יותר ארץ ישראל, לא מדינת ישראל) על פני מדינה דמוקרטית ידועה ברבים זה מכבר.

    כשהתפרסמו מסמכי החזון של "ערביי ישראל" – הפלסטינים אזרחי המדינה הציונית – ישראל הראל לא המתין יותר מ24 שעות ופירסם מאמר בהארץ בו טען כי בכל מקרה של סתירה בין השניים, יש להעדיף את המדינה היהודית. גם ציפי חוטובלי טוענת דברים דומים, וע"פ התרשמותי מתומכיה של "ארץ יושביה" המוגדרים ימניים בשיח הציוני, גם הם תומכים בגישה דומה.

    ישנם הבדלים עצומים בין מה שהימין האידאולוגי מכנה דמוקרטיה לבין מה שהציונים מכנים דמוקרטיה, או דמוקרטיה ישראלית. המשותף לשניהם הוא ששניהם לא מעוניינים בדמוקרטיה במובנה המקובל והמבדיל הוא שהימין האידאולוגי מצהיר על כך במפורש. הציונים עדיין מוליכים את עצמם ואת הקולקטיב היהודי שולל ע"י פרופגנדה ציונית זדונית הדוגלת בדבר והיפוכו – מדינה יהודית ודמוקרטית, הלא היא המדינה הציונית.

    המאבק חייב להתנהל נגד הציונים. לא בגלל שהם יותר או פחות צודקים\טועים אלא בגלל הנזק הגדול הרבה יותר שהם גורמים. בגצ למשל, ואנשים כמו פושעת המלחמה ציפי לבני מסוכנים לפלסטינים הרבה יותר מכל קצובר או נער גבעות.

  6. גיא הגיב:

    יוסי – על אף שאין לי שום מילה טובה לומר על אלקין ועל חבר מרעיו, ועל אף שקראת את הכתבה שהצבעת עליה – והיא הגעילה אותי וגם אימתה את כל מה שכבר כתבתי עליו בעבר – צריך לפחות לומר את האמת המלאה: לא רק אלקין צוטט, אלא גם מפקדים בשטח, חיילים למיניהם, שר הבטיחון ברק, השר ללא תיק בגין ואחרים.

    בסה"כ לא היה מדובר ב"בגידה" בכלל, ואני גם לא בטוח שמוסרית. בתכל'ס, הם יכלו לפתוח את אתר טמקא ולקרוא את רוב הדברים שם (וד"א – על פי אתרים מסוימים, זה בדיוק מה שהם עשו.. ). מה שעשה אלקין, למיטב הבנתי (ואולי אני טועה – אין לי דרך לדעת זאת – אבל גם לך לא), הוא לשלוח סימוסים על החלטות ממשלה שלא היו סודיות בשום שלב – ועובדה שהיו מספיק מקורות שידעו על כך.

    עם זאת – אין ספק – שקשריו של אלקין עם נערי "תג מחיר" צריכים להיבדק ובדחיפות, ואם יתבררו כבעייתיים – יש למדר אותו מכל פעילות ממשלתית בטחונית, ולהדיח אותו מראשות הקואליציה.

  7. איתי_85 הגיב:

    זו התגובה שלי לפוסט של תומר פרסיקו 'ההתחרדות של 'מרכז הרב' והגינזבורגיזציה של הרב קוק' —

    'באחת מהדרשות שלו משווה הרב סולוביצ'יק בין הציונות החילונית והדתיים, ובין נעריו של אברהם ואברהם עצמו. הוא אומר שם שבחלק מהדרך ילכו הדתיים עם החילונים, אבל בנקודה מסוימת יצטרכו הדתיים להיפרד מהחילונים ולהמשיך הלאה אל הר המוריה — להוכיח את אמונתם במבחן שיתווה הקב"ה. אולי הכיבוש הוא הדבר הזה? אולי עכשיו אנחנו נמצאים בנקודה בה הדתיים-לאומיים נעשים דתיים יותר מלאומיים? רגע בו הם נהפכים ממשתפי-פעולה מועילים של הנישול הציוני למובילי דרך?'

    זו תהייה שאני מעלה גם בהקשר הזה.

  8. קרל רוסמן הגיב:

    מדהים ומזעזע. אכן לא נשאר דבר מה'דמוקרטיה' הישראלית. אולי מעולם לא היתה קיימת.

  9. גיל ב' הגיב:

    קצובר מזכיר לי את לבנים בדרום ארה"ב שחושבים שיש להחזיר את העבדות. לא עולה במוחם המחשבה שאולי מבוקשם יתגשם אבל בהבדל קטן, הפעם הלבנים יהיו העבדים.

    מה יאמר קצובר אם מבוקשו יתגשם ובמסגרת הלא דמוקרטית החדשה, הוא ושותפיו לדרך ייעצרו או שפעולותיהם ייאסרו, ללא שום דרך מצידם להתנגד? אולי נקים דיקטטורה חילונית שתאסור כל פעילות דתית? לימנים מסוגו יש זכרון קצר. הם תמיד נגד זכויות אדם ודמוקרטיה, בלי לחשוב שאולי הם יזדקקו להם בבוא היום. בדיוק כמו שהם היו המתנגדים הקולניים ביותר לכל גילוי סירוב מצד שמאל בשנות ה-80 ולא העלו על דעתם שייתכן מצב שהסרבנים יבואו דווקא מצד ימין.

טראקבקים/פינגבקים

  1. מה יש לי נגד יאיר לפיד | החברים של ג'ורג'