החברים של ג'ורג'

פוסט אורח: באישה ובארץ

פורסם היום שבחור טברייני שלח לאשפוז צעיר מפני שדיבר עם בחורה. צעיר ערבי שדיבר עם בחורה יהודיה ליתר דיוק. לפי מה שפורסם, הוא שאל "באיזו זכות אתה מדבר איתה" והכה בראשו בחפץ מתכתי. בנוסף לפסק הדין התמוה שמאשים באונס מישהו שלא טרח ליידע בחורה שהוא ערבי לפני הקוויקי שעשו (ונאה דרש גדעון לוי שכינה זאת "התחזות לאדם"), ולתכניות של עיריות פתח תקווה ותל אביב למניעת קשרים בין בחורות יהודיות ובחורים ערבים, מי שמסתובב בירושלים יכול לראות את פרצופו העגום של נריה אופן, (שהורחק משכונת פסגת זאב בעוד אקט אנטי-דמוקרטי בזוי, בצו אלוף פיקוד העורף), ניבט אליו מפוסטרים על לוחות המודעות. ההסבר המסופק שם להרחקתו הוא "מפני שניסה למנוע מערבים להטריד בחורות יהודיות". במשפט הזה, שווה להסתכל עוד פעם.

צעירים ערבים שמגיעים לשכונות יהודיות ומטרידים צעירות היא תופעה נפוצה בירושלים. אפשר לייחס אותה לכל מני דברים, אבל היא בהחלט קיימת. אבל מן הסתם, נריה אופן, המתנחל הקיצוני, לא בדיוק הגיע לשכונה עקב סנטימנטים פמיניסטיים. הערסים המקומיים החמושים בנשק קר, שאותם הוא ארגן כדי לעסוק ב"ניקוי השכונה מערבים" (הם, או שכמותם, חגגו את יום השואה לפני שנתיים בלינץ' בעוברי אורח פלסטינים) לא בדיוק ג'נטלמנים גדולים בעצמם בכל מה שקשור ביחסם לנשים, בלשון המעטה. מה שיש כאן זו פשוט נסיגה גלויה ליסודות הקמאיים שמניעים את הגזענות והלאומנות באשר היא- גברים ש"מגנים" על המונופול שלהם על הואגינה של בנות השבט, מפני הגברים של השבט השכן. את המשפט "להגן על הבחורות" צריך לקרוא כ"להגן על הרכוש".

ואם מדברים על נסיגות, היום פורסם ששרידיו הפיזיים הרב מרדכי אליהו זצוקמרהדגג"ש וכולי, ירדו לקבר יחד עם קלסר עב כרס שמכיל דיונים ופסיקות של "בית דין של מקובלים" שפסק שהמשיח צריך להגיע עכשיו ומייד. למיטב הבנתי (המוגבלת, שכן אני בסך הכול תוצר של החינוך החילוני הרדוד), נשמתו של הרב אמורה להגיש את הגרסה האסטרלית של הקלסר (כי אני די בטוח שגרסת הנייר עדיין במקומה) ל"בית דין של מעלה", וזה אמור לבצע את הפסיקה כלשונה. אם כי לא ברור מה יכולה להיות הסנקציה.

תראו. העניין הזה של אנשים שמתחצפים לאלוהים זה דבר ישן מאוד ביהדות. לדעתי האישית, זה כנראה הדבר הכי יפה ביהדות. אברהם נכנס באלוהים על כוונתו לגרום ל"נזק סביבתי" במסע הענישה שלו על סדום ועמורה במילים "התספה צדיק עם רשע", יש את הסיפור התלמודי היפה עם הקירות ואמת המים, שבו נאמר לאלוהים שהתורה כבר לא בידיים שלו ושיתעסק בענייניו. ויש גם את הסיפור על האסירים באושוויץ שהעמידו את אלוהים למשפט שדה. אבל תסמכו על הפסיכים המקומיים שלא יסתפקו בכיעור שקיים ביהדות בשפע גם בלעדיהם, אלא יוסיפו עליו נדבך משלהם ויכערו גם את מה שנשאר.

מי שדחף את הקלסר לידי הגופה היה איש בשם ישועה בן שושן. הוא היה זה שכינס אותו "בית דין" סודי של מקובלים, שבו השתתף גם אליהו. בן שושן הוא איש רב כישרונות. הוא מיסטיקן, שוחט, מוהל, בעל עבר צבאי מפואר בסיירת שקד, והוא גם ניסה לפוצץ את המסגדים בהר הבית כדי למנוע את הנסיגה מסיני, במסגרת מה שכונה אז "המחתרת היהודית". אבל בואו נעמיק קצת את תוך מאורת הארנב. הכוונה לא הייתה לגרום לבלגאן מדיני כזה או אחר שיעצור את השלום הבזוי, הרעיון לא היה כל כך ארצי. בן שושן חושב שהמוסלמים יכולים להיאחז בארץ רק מפני שהם "יונקים כוח רוחני" מהר הבית. ברגע שתחנת השאיבה שעל ההר תפוצץ, יהיה אפשר להעיף אותם. אבל זה רק חלק מהסיפור.

יהודה עציון, טרוריסט לשעבר נוסף מה"מחתרת" ואיש מכובד ב"מגזר" גרס שהמשבר שייווצר מפיצוץ המסגדים יהיה כל כך חמור, שאלוהים לא יוכל שלא להתערב ולמנוע את השמדת עמו הנבחר, ועל הדרך גם ייזכר שהוא הבטיח לרב קוק גאולה ויעשה, סוף סוף, את העבודה שלו. אז כן, ידוע לי שרוב הימין הדתי מחזיק בגרסאות מדוללות של התפיסות הנ"ל, אבל כשזה הרב מס' 1 ב"מגזר", שלפחות מאה אלף אנשים מופיעים בלוויה שלו, שהוא בעצמו טרוריסט לשעבר ואלה האנשים שהוא עובד אתם, אני מודאג.

מה שמשותף לשתי התופעות הנ"ל הוא לא רק העובדה שהן מצביעות על נסיגה רבתי והתכנסות סביב המרכיבים הקמאיים ביותר של הזהות היהודית – תופעה שהתגברה קשות החל משנות ה-90 כתגובת התקפדות של ציבור עם מנטאליות שטעטל להיפתחות הפתאומית של ישראל לשאר העולם ולקריסת הסכמי אוסלו והאלימות שבאה בעקבותיה. המשותף בין התופעות הוא שה"הגנה" על הואגינה היהודית מפני חדירת גורמים זרים היא בסך הכול גרסה עממית של מיסטיקה מוטרפת שבה מחזיקים המנהיגים הרוחניים של הימין הדתי. "עשב בר" נוסף, הלל וייס, אמר בזמנו ש"כיבוש הוא מצוות עשה, באישה ובארץ". גם ארץ ישראל היא אישה שעליה גברי השבט תובעים בעלות אקסקלוסיבית.

(שלום בוגוסלבסקי)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

27 תגובות על ”פוסט אורח: באישה ובארץ“

  1. שי הגיב:

    למה תמיד רצים לפתרון הקיצוני? זה בדיוק כמו במשט שוב פעם מחדש. למה לפוצץ? אי אפשר פשוט לשפוך להם חול לתוך המשאבה?

    • גיל הגיב:

      כי אם נשפוך חול למשאבה לא נוכל להשתמש בכוח הרוחני עבורנו, אל מנת לסרוק את הקבצים שזצצוק"לים למיניהם לא יאלצו לגרור תיקיות עבות כרס ויוכל להעביר לקב"ה Disk on key

      • דניאל ר הגיב:

        אפשר ללמוד מבעלי ניסיון ולסתום את דליפת האנרגיה הרוחנית על ידי שיגור הרבה כדורי גולף וקרעי צמיגים לתוך הבאר הרוחנית הדולפת. אז ישאר לנו רק לשטוף את העופות המסכנים שהזדהמו מהדליפה.

  2. עדו הגיב:

    "בת ישראל הכשרה, אל תצאי עם ערבים וגויים למיניהם"
    אח הימים היפים שהאולם הקטן בבנייני האומה היה מספיק בשביל לאכלס את כל תומכי כהנא..

  3. מוטרו הגיב:

    העם דורש פוסט נפרד על פרשת מרדכי אליהו העולה השמימה עטוי קלסרי תוכחה על מנת לנזוף בקדוש ברוך הוא. מדובר בלחם ובחמאה של הבלוג!

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3923266,00.html

    • וילהלם ה-3 הגיב:

      אכן העם דורש פוסט!

      • ygurvitz הגיב:

        דמוקרטיה היא התפיסה שפשוטי העם יודעים מה הם רוצים, ומגיע להם שיזמברו להם את הצורה. (תרגום חופשי למנקן). אני עובד על זה.

    • אזרח. הגיב:

      מר בוגוסלבסקי כתב יפה.
      כבר לפני ארבעה חודשים שח לי חרד"לי צעיר במלוא הרצינות ,שיש שמועה בישיבות הגבוהות החרדל"יות ,שהרב אליהו מעוניין לעלות השמיימה כדי לבקש את החשת הגאולה ,ולכן הרב מבקש שלא ינסו להחיות אותו יותר אם הוא יכנס למצב קשה כמו שהיה בעבר.
      והנה הסקופ.
      לפי אותו החרד"לי,יש עוד מקובל מפורסם בירושלים,(הוא אמר לי את שמו, אבל איני זוכר אותו)המעכב את הגאולה.לטענתו,ברגע שגם המקובל הזה יעלה השמיימה,הוא והרב אליהו יאחדו כוחות כדי להביא את הגאולה.

      מפחיד.

      • פרנואיד הגיב:

        זה נראה לי מפחיד בעיקר מנקודת ראותו של אותו מקובל מפורסם. מישהו עוד יכול להחליט לגרום לאותו מקובל להשיב את נשמתו לבוראו כדי לקרב את הגאולה במהרה בימינו.

  4. איתי הגיב:

    אתה נותן תמונה מעוותת של המציאות במקרה של תל אביב, ואולי גם פתח תקווה. אפשר לחשוב שהעירייה מחלקת עלונים נגד יחסים בין גזעיים לבחורות בנות 24 בשינקין. ממה שקראתי בכתבה שצוטטה בטוקבק כאן לפני כמה פוסטים, מדובר בנערות (כך כתוב *נערות* יענו קטינות) במצוקה שבמקרים רבים מנוצלות על ידי גברים, שמגיעים במיוחד לאתר אותן בשכונות המצוקה שלהן. גם אתה לא הייתה רוצה שהילדה בת ה- 16 שלך תסתובב עם גבר בן 25, בלי קשר לעדה שלו. כמובן שיש היבט גזעני/דתי ברצון למנוע יחסים כאלה, אבל הם בעיתיים גם בלעדיו, והוא מעצים אותם. אין לי הרבה סימפטיה ל"ערסים המקומיים החמושים בנשק קר", אבל גם לא לגברים שבאים לנצל נערות.

    • עדו הגיב:

      גם אני נגד שקטינה תצא עם איש מבוגר שקוראים לו נגיד 'דן בן אמוץ' או 'דודו טופז' זכרונם לא לברכה. אבל משום מה אז העירייה לא שלחה אף אחד לטפל ב'תופעה' וכל היפים והצודקים מהמחנה שלי מחאו כפיים לגבר-גבר שהראה שכוחו עוד במותניו.

  5. גורו יאיא הגיב:

    רשמת שזה פוסט אורח, אבל מי האורח?

  6. אבנר הגיב:

    איתי: הכל נכון, חוץ מהעובדה שהקמפיינים הללו, של עיריית פתח תקווה לפחות (לא ראיתי את של ת"א) מתמקדים בזהות הגזעית של הגברים, לא בגילם. אתה מנסה למצוא כאן אספקט חיובי (צמצום, גם אם חלקי, של הגברים המבוגרים המנצלים נערות). אני רואה כאן מתן לגיטימציה להתנהגות הזו, כל עוד היא מגיעה מצד יהודים.
    בלינק הזה, למשל, ראש יחידת הנוער לא אומר "בעיית ניצול הנערות היא מוכרת", אלא "בעיית בני המועטים היא מוכרת".

    • איתי הגיב:

      אולי יש בפתח תקווה בעייה שיטתית רק עם בני מיעוטים? אתה חושב שיש תופעה של גברים מתל אביב שהולכים להתחיל עם נערות בשכונות מצוקה בפתח תקווה? שוב, המימד הגזעני קיים, אבל הבעייה המשמעותית פה היא לא הגזענות, אלא העובדה שנערות במצוקה נמצאות בלא מסגרת תומכת ומנוצלות. יש פה גברים שמגיעים לשכונות מצוקה ממקומות אחרים כדי לנצל נערות, ויש לזה כנראה הרבה סיבות: אולי ה"ערסים המקומיים החמושים בנשק קר" בשכונות שהם מגיעים מהן מפחידים אותם יותר מאשר אלו שבשכונות של הנערות, ואולי זאת גם גזענות – הולכים לנצל ולהטריד בחורות ש"לא משלנו". זאת בעייה, ולהתעלם ממנה בגלל שיקולי PC זאת פשוט שגיאה.

      • hilanoga הגיב:

        אתה מיתמם.

        בתור מי שבילתה אי-אילו שנים בתור נערה, אני יכולה לספר לך שבעיה שיטתית של גברים שמנסים לנצל נערות יש בכל זמן, בכל מקום, ועם כל המגוון מדהים של גברים בצבעים, גזעים, צורות, דתות, גדלים, גילים ומבטאים שאתה יכול לדמיין.

        מעבר לזה, כמו שציינו לפני אנחנו חיים בחברה שבה עדיין גבר (יהודי, לבן, בעל מעמד ובמרכז הקונצנזוס, אם אפשר), שמנצל נערה, יוצא גבר גבר, ולנו כחברה לא באמת אכפת.

        וגם אם היינו חברה שבה המצב הזה הוא בלתי נסבל, אתה באמת חושב שכנופיות של גברים חמושים באלות היו יוצאות לרחובות כדי לאתר ולכתוש כל גבר אמיד ושרמנטי עם חיוך אבהי? אתה באמת חושב שהיו סוגרים בארים, פארקים ומקומות בילוי בשעה 23:00 כדי למנוע מאותם גברים להתקרב לנערות הרכות? אתה חושב שהיו מאתרים אותם בבתיהם ומגרשים אותם?
        איכשהו קשה לי להאמין.

        אם הדאגה האמיתית היתה לשלום הנערות, הפעולות לא היו מתרכזות באופן בולט כל כך בהצרת צעדיהם של "בני המיעוטים", אלא בחינוך, ליווי אישי ומתן הכוונה כדי שהן יוכלו להוציא את עצמן מהבוץ שהן נמצאות בו, אבל איכשהו כל החלק הזה נשמט מהכתבה וכל מה שנשאר זה כרוזים מאיימים, מערך הלשנות, ורדיפות.

        בוא נודה בזה, על הנערות אף אחד לא שם קצוץ.
        יש לי תחושה מדגדגת בבטן, שלמעט הנוף שלהן, שיהיה סטרילי מערבים בתום המבצע הזה, איכות חייהן לא תשתנה כהוא זה.

        לי זה נשמע שהאמירה ש"מישהו חיב להציל את הילדות" במקרה הזה היא לא רק צבועה, פטרנליסטית ודוחה (כמו ששלום היטיב לתאר), אלא נועדה לצבוע בגוון נעים יותר את הפעילות של העיריה.
        רוצים לרדוף ערבים? תרדפו ערבים (טוב לא, אבל זה דיון אחר), רק אל תגידו לי שאתם עושים את זה בשבילי.

  7. דרקונית הגיב:

    מה זה שבח"ים?

  8. אלכס ז. הגיב:

    מעניין כמה זמן יקח עד ש"יד לאחים" יהפוך לארגון ממשלתי רשמי.

  9. אילן הגיב:

    יוסי, אולי זה הזמן לשים את שם הכותב האורח בראשית המאמר, ולא בסופו. זה עסק די פשוט, לא?

    • בני הגיב:

      השם שלו מופיע בתגיות…
      למרות שבאמת מעניין, איזה עוד כותבים יש באתר?

  10. מני ל הגיב:

    נראה שהסיוט נהיה יותר ויותר מציאותי…

    http://www.youtube.com/watch?v=Vf232Hp3Z-k

  11. yankel הגיב:

    תשאל את טלי פאחימה

  12. ש הגיב:

    מזכיר לי תלונה שהגישו חבורת אנשים במשטרה על כך שהומלסים שנמצאים בבנין נטוש ליד בית ספר מדברים עם הילדים שלהם. או יותר נכון, הילדים דיברו איתם, והם – אבוי – ענו להם. פינו אותם משם בעקבות התלונה.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention פוסט אורח: באישה ובארץ » החברים של ג’ורג’ -- Topsy.com