החברים של ג'ורג'

הצבא המוסרי ביותר בעולם

קם לו בוקר אחד אלוף, במקרה שלנו ראש אט"ל אבי מזרחי, ונוכח לחרדתו שהציבור הישראלי – שלא לדבר על עשרות אלפי חיילים – מתעב אותו, וזאת רק משום שנכשל לחלוטין בתפקידו. היינו, הוא לא טרח לספק מזון ומים לעשרות אלפי החיילים ששלח לקרב.

במצב הזה, יכול היה האלוף לנקוט בכמה צעדים. הוא היה יכול, למשל, להדיח את ראש אגף הלוגיסטיקה בפיקוד צפון; אין כמו סיום קריירה כדי לחדד את חשיבתו של המחליף. הוא יכול היה להגיע למטה פיקוד הצפון ולוודא בעצמו שדברים מתקתקים. הוא יכול היה לארגן חוזה דחוף עם חברת אספקה כלשהי. הוא גם יכול היה להודיע על הקמת ועדת בדיקה.

דא עקא, שכל אלה היו מעידים על כשלון מסוים מצידו. על כן, נחוץ פתרון גברי יותר, שימחיש את הקשיים בהם מצויים לוחמינו האמיצים. ואכן, האלוף מזרחי לא אכזב: "אם לוחמים שלנו בעומק לבנון נשארים בלי מזון ומים, מבחינתי אפשר לפרוץ גם לחנויות מקומיות של לבנונים כדי לפתור את הבעיה", אמר ללא מצמוץ.

והוכיח, שוב, שכאשר צה"ל נלחץ, הפתרון הראשון שלו הוא לא ביטול המשימה או דחייתה, אלא פשע מלחמה. בצבא נורמלי הוא היה מודח מתפקידו לאלתר בשל כשלונו, ומועמד לדין בשל ההתבטאות; אבל אנחנו מדברים על צה"ל. ובהתחשב בכך, יש להודות לאלים שאין לאלוף מזרחי אפשרות קידום.

בבואנו לשפוט את טענות הצבא על "נצחון", רצוי שנזכור גם את ההתבטאות הזו.

(תודה לנילי אורן שהפנתה את תשומת לבי לידיעה)

עדכון: דוברת צה"ל מכחישה. מתוך הארץ: דובר צה"ל הבהיר אמש (שני), כי האלוף אבי מזרחי, ראש אגף הלוגיסטיקה, הרפואה והמרכזים בצה"ל, לא אמר את הדברים שיוחסו לו, כאילו מבחינתו מותר לחיילי צה"ל לפרוץ לחנויות מקומיות בלבנון כדי לפתור מצוקה של מחסור במזון ובמים. בראיון לגלי צה"ל הבוקר, אמר האלוף מזרחי רק כי "אם אנחנו בתוך מלחמה ויש סכנה שהחיילים לא יוכלו לבצע את המשימה המבצעית כמו שצריך ומה שהם צריכים לעשות זה לקחת מים מחנות, אז כן – אפשר לקחת מים מחנות" .מקור הציטוט השגוי, שזכה לתהודה רבה, הוא אתר האינטרנט של גלי צה"ל, שפירסם קטע מהרעיון עם הציטוט הבא: "אם לוחמים שלנו בעומק לבנון נשארים בלי מזון ומים, מבחינתי אפשר לפרוץ גם לחנויות מקומיות של לבנונים כדי לפתור את הבעיה". כאמור, דברים אלה לא נאמרו על ידי האלוף.

אני מודה ומתוודה שההבדל הסמנטי הזה מזכיר לי את הוויכוחים על ההתגשמות של ישוע: "דרך האב" או "באמצעות האב".

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

טראקבקים/פינגבקים

  1. הכלב שלא נבח » החברים של ג’ורג’