החברים של ג'ורג'

המוגלה יצאה החוצה

השנאה של האחים היהודים היא קודם כל אל היהודים שלא חושבים כמוהם, והשנאה הזו רצחנית

אתמול (ג’) קרתה לערוץ 7 תקלה מביכה: הוא פרסם בגלוי את מה שהוא חושב על העולם. הכותב היה אחד משה חסדאי, שהשפריץ הרבה ארס על פלסטינים, קרא להם ניאו נאצים וקרא להשמדתם. עד כאן, שום דבר יוצא דופן. הבעיה" מבחינת רוב הציבור, היתה עם מה שכתב חסדאי בסוף המאמר:

“הכוח הלהט"בי והחילוני השמאלני הקיצוני, הכולל את הפמיניזם הרדיקלי שחודרים לצבא ולעמדות כוח, משחקים לידי האויב הערבי, שרואה בהם הזדמנות להחלשת העוצמה הצבאית והלאומית היהודית. לא זאת בלבד, אלא שעתה כל אלה יחד מסיתים את הציבור הדרוזי והבדואי ואת הפולשים מאפריקה, נגד העם היהודי והמדינה היהודית וממשלתה.

יש כאן אויב פנימי ערבי נאצי והוא מסוכן הרבה יותר מאיראן.

מאז התרחשות השואה, יהודים רבים נשבעו, "לא עוד" – אף פעם לא לאפשר לשנאה ולאלימות של השואה לחזור על עצמה. כדי להבטיח זאת, אנו מחויבים להכות באויבינו המסיתים והרוצחים אותנו, ולעשות זאת ביד קשה וקשוחה שתעביר מסר לאלף שנים הבאות.

יש לנו מחויבות לחסל ולגרש מקרבנו את אותם אנשים שמוכנים למחוק ולהכחיש את ההיסטוריה שלנו, אותנו כיהודים ואת היהדות. אל לנו לשתוק. אנו עוסקים בקרב על חיינו ומדובר באויב פנימי, שאחת דינו, לרדת מעל בימת ההיסטוריה. זהו עמלק, שדינו ידוע והגיע הזמן לבצע.”

בערוץ 7 הבינו במהירות שהם ביצעו פליטת פה קלאסית, כלומר אמרו בפומבי את מה שהם אומרים בחדרי חדרים, ומיהרו להסיר את המאמר. אתם עדיין יכולים לקרוא אותו ברוטר.

מה יש לי לומר על זה? שתי מילים לא נעימות אבל הכרחיות: אמרתי לכם.

[…]

את הבלוג הזה התחלתי לכתוב ב-2006, כמה שבועות לפני מלחמת לבנון השניה. ההתחלה שלי בכתיבה באה מוקדם הרבה יותר, ב-1994, במערכות הבי בי אסים שקדמו לאינטרנט בישראל. ואחד הדברים שגרמו לי לדפוק את הראש בקיר היא התפיסה שחובשי הכיפות הסרוגות הם בסדר, הם משלנו. אחרי הכל, הם עושים צבא. הבעיה היא החרדים, שלא עושים צבא.

אני באתי משם. אני בוגר ישיבת נחלים. אני יודע איך הם מדברים על חילונים כשחילונים לא שם. זה מתפרץ מדי פעם, כשהקלטה מביכה גולשת החוצה. אני יודע על המשאלות הבלתי פוסקות לרצח עם, אני יודע שהחינוך הממלכתי דתי הוא הרבה יותר הטפה מאשר חינוך. אני יודע ש”חמורו של משיח” הוא כינוי החמד ביחס למה שחושבים ואומרים שם על יהודים חילונים.

הו, הם שונאים את הפלסטינים. הפלסטינים נתפסו במשך עשורים כעמלקים, כמי שמעכבים בגופם את הגאולה היהודית. הם דיברו על עמלק מזמן. כולם ניסו לטשטש את המשמעות של המילים. משה פייגלין, בכיר בליכוד בשעתו, דיבר על פלסטינים כעמלקים. כולם יודעים מה צריך לעשות בעמלקים, ואם מישהו לא הבין, אביחי בוארון הבהיר: צריך לבנות להם מחנות השמדה, אבל יהיו רבנים שישתמטו מחובתם.

בוארון הוא דמות מכובדת בהנהגת המתנחלים, אם כי שנויה במחלוקת. ראש הממשלה נתניהו בירך אותו לאחרונה על הקמת מאחז חדש.

אבל גם בימים התמימים היחסית של שנות השמונים, לדיבורים על עמלק התלווה צל אפל: הדיבורים על “ערב רב.” ערב רב מוזכר בתנ”ך במקור בתור קבוצה לא ברורה שנלוותה אל בני ישראל שיצאו ממצרים, וכותבי התלמוד אהבו להפיל עליהם כל תיק אפשרי. עם התפשטות הזבל הרוחני של הקבלה, “ערב רב” קיבל משמעות אחרת: אנשים שחושבים שהם יהודים, שאחרים חושבים שהם יהודים, אבל בפועל הנשמה שלהם היא נשמה עמלקית. ככאלה, הם נלחמים את מלחמתו של עמלק כנגד אלוהים. ויש מאנשי הקבלה שטוענים שהגלות האחרונה תהיה גלות הערב רב – יהודים שנמצאים תחת שליטתם של יהודים אחרים, שאינם אלא “ערב רב.”

מתחילים לראות את זה?

התיאולוגיה המשיחית של האחים היהודים נתקלת בקיר המציאות, וזה תמיד כואב. ההתקלות הראשונה הגיעה בפינוי סיני; אז יצאה מקרבם המחתרת היהודית הראשונה. הנסיגה מסיני נתפסה כנסיגה בגאולה, דבר בלתי אפשרי בתיאולוגיה של האחים היהודים. פיצוץ. אחר כך הגיעו הסכמי אוסלו. לא היתה ברירה אלא לברוך גולדשטיין לבצע את הטבח שלו, ואחר כך ליגאל עמיר לרצוח את ראש הממשלה רבין. באותה התקופה, נאלץ שלמה אבינר – רב חשוב בקרב האחים היהודים – להוציא פסק הלכה שקובע ש”ראש הממשלה איננו ערב רב.” הפניות אליו בנושא היו רבות.

למה להכריז על רבין כעל ערב רב? כי יש איסור לרצוח יהודים. אבל אם מכריזים עליו כעל ערב רב, אז הוא לא באמת יהודי ודמו מותר. מה זה מותר? צריך לזרוק אותו למחנה השמדה ומי שישתמט מהחובה הזו הוא לא יהודי אמיתי.

הדיבורים על ערב רב תפסו תאוצה בעקבות פינוי רצועת עזה. לראשונה, פינתה ממשלת ישראל התנחלויות, ומה שכאב לאחים היהודים במיוחד היה שלאף אחד לא היה אכפת. איך להסביר את העובדה הזו, את הנסיגה בגאולה הזו? אפשר לומר שקוק טעה ולחשב מסלול מחדש, אבל יותר מדי הושקע בתפיסה הזו. אפשר לומר שהעם לא ראוי לגאולה, אבל זה יצריך שינוי פנימי של העם, ולאחים היהודים ברור שנסיון גלוי לכך יגרור עימות. עובדים על זה באמצעות הדתה, אבל זה ייקח המון זמן.

נמצא פתרון: יש חלק מרכזי בעם שמהווה ערב רב, והערב רב הזה משפיע על שאר האוכלוסיה. ומשזוהה הערב רב, מתחילים לדבר על איך בעצם נפטרים ממנו. הטקסט של חסדאי מזכיר מאד את “יום התליה” של ה-Turner Diaries, הטקסט הניאו נאצי האמריקאי הקלאסי (פאק, אשכרה כתבתי את המשפט הזה) שבו מתבצע יום לינץ’ לאומי ב”בוגדים בגזע.”

כן, מבחינת חלק ניכר מהאחים היהודים רוב היהודים החילונים – כלומר החילונים בעלי ההכרה, האלה שמתעקשים שהם חילונים – הם ערב רב. ודינם מוות. והם אומרים את זה המון זמן. למעשה, הם כבר ניסו לבצע פיגוע נגד הציבור היהודי הכללי; זה היה מפחיד מאד, והתקשורת הישראלית עשתה מה שהיא עושה מאז ימי רצח רבין – דיווחה אבל העלימה. כפי שהיא נוהגת לומר שההתנתקות חלפה “ללא נפגעים”, כשהיא שוכחת את ארבעת האזרחים הישראלים וארבעת הפלסטינים שנרצחו על ידי אחים יהודים כדי לסכל אותה.

בדרך כלל המוגלה הזו לא יוצאת החוצה. זה יהיה מביך. כשזה יוצא החוצה, מורידים את זה זמנית מהרשת. אבל זה המצב. אחרי הכל, אם ערוץ 7 לא היה בקי ורגיל במושגי ערב רב ומה צריך לעשות בהם, לא היתה נקרית בדרכו תקלה כזו. שום כלי תקשורת שפוי לא היה מפרסם מאמר כזה – אלא אם העורך ידע שהציבור שלו רגיל במונחים הללו ובשל אליהם.

ואופס, מישהו מבחוץ שם לב.

[…]

במשך 24 שנים בערך הייתי האיש מבחוץ, האיש שידע – אם כי לא בבהירות כמו היום – איזו סוג מפלצת מגדלים בבתי המדרש ובישיבות. במשך שנים דפקתי את הראש בקיר של הסירוב של חילונים להאמין. מכל הקירות שבהם דפקתי את הראש לאורך השנים, זה היה המתסכל מכולם. אז לא היו לי המאמרים הזמינים הללו, ולא כל שפע הטוב של מזילי הריר ממכילת בני עלי. לא היתה אינטרנט. היה לי רק מה שראיתי, קראתי וחוויתי. וה”אתה מגזים” הזה חירפן אותי. וכנראה שהייתי צריך לפרוק את זה, ומכאן הפוסט הזה.

[…]

אז לאן עכשיו?

ראשית, להבין שיש כאן מפלצת. זה דבר ראשון: להתגבר על ההכחשה. להכיר בכך שיש מפלצת ושצריך להלחם בה. לא לדבר איתה. נדבר איתכם כשתכירו בנו כבני אדם בעלי רצון חופשי, חופשי מתכנית אלוהית. לא יקרה בקרוב, אה? בעסה. אז אין על מה לדבר.

שנית, להבין שכל הדיבורים על “קצת דת זה לא מזיק” הם בולשיט. “קצת דת” זה בדיוק מה שמזיק. אם היו נותנים לך את הדבר האמיתי, היית נתקל בהלם אבל סביר להניח שהיית מתגבר עליו. מי שאומר “קצת דת לא מזיקה” נותן לך מנה מוחלשת של פניצלין: הוא מחסל את המערכת החיסונית שלך.

שלישית, עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים? השאלה הזו מופנית לחילונים. האם אתם רוצים בסוג כלשהו של תפיסה יהודית דתית? אז כדאי שתתחילו לעבוד על זה. תקראו טקסטים, תפגשו עם רבנים קונסרבטיבים ורפורמים. לא רוצים את המטען הזה? אין לכם כוח להתחיל לנבור בטקסטים שאתם לא מאמינים בהם? גם סבבה. אז זכרו שאתם חושבים שהטקסטים האלה הם בולשיט ואל תעניקו כבוד למי שממלחל אותם. הוא לא ראוי להם.

אבל מצב הביניים הזה, של קצת יידישקייט לא יזיק, הוא זה שמסתיר ממכם את העובדה שבעיני חלק ניכר מהציבור חובשי הכיפות אתם סייענים של עמלק, עמלק בעצמכם, ודינכם מיתה. לרוב האנשים אין כוח לכל העבודה הזו – זה ממש בלגאן לארגן בחום הזה מחנה השמדה מתפקד – אבל יש אנשים שממש מריירים על זה.

ובסופו של דבר, אתם האויב האמיתי. כשהם יגמרו עם הפלסטינים, והתכנית המשיחית תתרסק לאפוקליפסה, אתם תהיו השעיר לעזאזל. הגיע הזמן להתעורר.

רבאק, זו המולדת שלנו.

הערה מנהלתית: הכתיבה בבלוג הזה נעשית ללא תשלום, והיא מצריכה זמן ומאמץ ניכרים. אם אתם מעריכים את מה שנכתב כאן, אודה לכם אם תוכלו לתרום לקרן הבעת הרצון הטוב והתודה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

9 תגובות על ”המוגלה יצאה החוצה“

  1. עדו סוקולובסקי הגיב:

    שממלחל = לתקן

  2. Meni Zehavi הגיב:

    או, הנטייה המהותנית הישנה להניח שיש משהו ש"הם" (הכנס את שמה של קבוצת אנשים גדולה כלשהי) "באמת חושבים", והנה גילינו אותו. כשזה נעשה במסגרת דיון תיאורטי, זו סתם פשטנות מביכה. כשזה בא יחד עם ניסיון לקדם מדיניות מעשית כלשהי, זה עשוי לגרום יותר נזק. הרי טקסט דומה אפשר לכתוב, למשל, על האסלאם ולהשתמש בו כטיעון לאיסור הגירה מארצות מוסלמיות (מה אפשר? כל מיני אנשים עושים את זה כל הזמן, וזה הולך להם לא רע.) לא שאני מת על הגירה בכלל, והגירה מוסלמית בפרט. אבל אני גם לא מת על ניסיונות לרדד מציאות מורכבת לכדי קריקטורה.
    אין שום מפלצת. יש בני אדם, עם נטייה נפוצה לשייך את עצמם לקבוצה מסוימת על סמך כל מיני קריטריונים ולראות את קבוצתם כעליונה על פני קבוצות דומות אחרות. ומי היה מאמין, הנטייה הזאת מתחזקת כאשר הקבוצה הנ"ל מותקפת ע"י קבוצות אחרות (ההתקפות יכולות לתפוס בתודעת בני הקבוצה מקום לא פרופורציונלי ביחס לנזקן בפועל; מדובר, שוב, בבני אדם). בנסיבות כאלה, קשה עד בלתי אפשרי לקדם רעיונות של שוויון אזרחי, שלא לדבר על שוויון אוניברסלי. זה אינו אומר שצריך לוותר לגמרי, זה כן אומר שכדאי להכיר במגבלות ולא לצאת לקרבות אבודים מראש.

    • Shirkhan הגיב:

      כן, באמת לא יפה להכליל. שני ציטוטים מדברי מ. זהבי בבלוג זה:

      ״האסלאם הוא דת שיש לה כמיליארד וחצי מאמינים, היא קיימת כבר 1400 שנה, ואלימות נגד מי שמאיים עליה נחשבת, בזרמים משמעותיים שלה, כלגיטימית ורצויה.״

      ״ככל שהשפעתן של קהילות מוסלמיות גוברת במקום מסוים, כך יש להן נטייה להשליט את תרבותן הציבורית על אותו מקום.״

      גם גורביץ לא מכליל על יהודים, אלא על ״זרמים משמעותיים״ של היהדות. ההבדל בינו לבינך הוא שהוא לא כותב שליהודים יש נטייה להשליט את תרבותם הציבורית על אותו מקום: הוא מתייחס לפרוייקט ספציפי מאוד של השתלטות של קבוצה קיצונית על מדינת ישראל והקולוניות שלה.

      • Meni Zehavi הגיב:

        שים לב: "נחשבת", "בזרמים משמעותיים שלה", "יש להן נטייה". שום דבר אינו מוחלט, אינו קבוע לנצח, אינו כולל את כל המוסלמים באשר הם, וכנראה גם לא את רובם. את החלקים הפעילים פוליטית בקבוצות מוסלמיות מסוימות כן, ולגיטימי לשאול האם הסתבכות בסכסוך עם קבוצות אלה, הכרוכה בסיכוי סביר בהכנסת הגירה מוסלמית למדינה לא-מוסלמית, היא כדאית. דרך אגב, באותה מידה לגיטימי לשאול האם כדאי להכניס קהילה חרדית לשכונה חילונית, למרות שרוב בני הקהילה החרדית לא יחסמו רחובות בשבת ולא ירקו על נשים בלבוש בלתי-צנוע לדעתם. אלא שלמדינה יש יותר כלים למנוע מאנשים להיכנס אליה מאשר לשכונה.
        יוסי דווקא די מכליל על חובשי הכיפות הסרוגות, מי שבישראלית קוראים להם "דתיים-לאומיים". אילו היה אומר שכמה חלקים פעילים פוליטית מהציבור הזה שוטמים את פלסטינים או את השמאל היהודי ורוצים בחיסולם בדרך כזאת או אחרת, זה היה נכון, אם כי אפשר היה להתווכח מהי מידת ההשפעה של אותם חוגים. (לא גדולה; מספר פלסטינים שנרצחו בידי חובשי כיפות סרוגות הוא זעום, שלא לדבר על מספר יהודים שמאלנים.)

  3. גלעד ב. הגיב:

    "מאז התרחשות השואה, יהודים רבים נשבעו, "לא עוד" – אף פעם לא לאפשר לשנאה ולאלימות של השואה לחזור על עצמה. כדי להבטיח זאת, אנו מחויבים להכות באויבינו המסיתים והרוצחים אותנו, ולעשות זאת ביד קשה וקשוחה שתעביר מסר לאלף שנים הבאות."

    שזה שקול ל:

    "מאז התרחשות השואה, יהודים רבים נשבעו, "לא עוד" – אף פעם לא לאפשר לשנאה ולאלימות של השואה לחזור על עצמה. כדי להבטיח זאת, אנו מחויבים לחזור על השנאה והאלימות של השואה"

    מת על זה.

  4. אמיר פכר הגיב:

    א. יש משהו במה ש Meni אומר,
    אם מדברים על "הדתיים"
    רק שנראה לי גורביץ מדבר על גוש אמונים ולא על "דתיים"
    ב. לא נוח לי עם ה'מוזיקה' של הרשימה הזו.
    יותר מדי 'קצף-על-השפתיים'
    בהדתה נוסח בנט עדיף להלחם בקור רוח
    של נתונים
    וע"י בוא נראה אותכם יושבים בפנל עם רפורמים.

    תגובה קצת רופפת, אני יודע,
    ככה זה באמצע יום עבודה.

  5. עדו סוקולובסקי הגיב:

    אגב, מי הם ארבעת היהודים שנרצחו בגלל ההתנתקות?

  6. Asaf Beeri הגיב:

    עוד פרי עטו של משה חסדאי אפשר לקרוא כאן:
    https://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/13078
    אתם מוזמנים גם להתרשם מהדיאלוג לתגובה מספר 7, הכולל בין השאר איומים ברצח.