החברים של ג'ורג'

הם מפחדים, גרסת 2017

הסירוב של נתניהו להתנער מהקריקטורה האנטישמית של בנו מעיד על נכונות לשרוף את המועדון

בני משפחת נתניהו מרגישים שהסוף מגיע, וכשהסוף מגיע מציתים את המועדון. קשה להתייחס אחרת לסירוב אתמול (א’) של נתניהו לגנות את הקריקטורה האנטישמית של בנו, שבה נראה ג’ורג’ סורוס כשהוא מפעיל את החיזרים הרפטיליאנים, האילומינטי/מאסונים ובאמצעותם את אהוד ברק, אלדד יניב ומני נפתלי.

אף שלגמרי אפשר לטעון ברצינות שלגמאל נתניהו תמיד היה חסר בורג, ושהוא מתחכך עם ניאו נאצים כבר די הרבה זמן; ואף שאפשר לטעון שלנתניהו אין שליטה על מה שבנו כותב – עד כמה שהדבר בלתי נתפס, כשהבן הוא חלק ממערך הדוברות של ראש הממשלה – ההחלטה של בנימין נתניהו לא להתנער מהקריקטורה הפכה אותה לכולה שלו.

ניאו נאצים ברחבי העולם חוגגים על הקריקטורה של גמאל, ומותר לנחש שגם עוד 50 שנים הם עדיין ידברו על הפעם ההיא שבה בנו של ראש ממשלת העם היהודי (כפי שנתניהו אוהב לראות את עצמו) חשף שלא במתכוון את הצורה שבה היהודים שולטים בעולם. הם יעשו את זה, יש להניח, גם אחרי שישראל תחדל להתקיים.

והסירוב להתנער ממנה הוא בעצם, המסר של נתניהו: אין יותר מעצורים. הכל ניתן להבערה. אני אתחבר לניאו נאצים, אני אתחבר לחובבי קונספירציות מטורפים לחלוטין, אהפוך את ישראל למשל ולשנינה בעולם. לא אשאיר אחרי שום פיסת אדמה בלתי חרוכה, אם החקירות נגדי ונגד משפחתי המושחתת לא תחדלנה. נתניהו אומר לנו בעצם: תשכחו מהעמדת הפנים של מדינאי זהיר והססן. הכל הולך מעכשיו. חשבתם שאני נאבק באנטישמיות? אני אאכיל את האנטישמים. את מה שאני עדיין לא מעז לומר, יאמר גמאל. אני אשסה אתכם זה בזה, כי פרט לכך לא נשאר לי דבר.

אנחנו נמצאים בפועל ברגע ה”הם מ פ ח ד י ם” של 2017. כמו ב-1999, מי שמפחד בפועל הוא נתניהו ובני ביתו. כמו ב-1999, השיטה היא להטיח האשמות מופרכות ביריבים דמיוניים. לא במקרה, אהוד ברק מככב בשני המקרים. אפשר רק לנוד למסכנים מהאילומינטי, ולרפטיליאנים שאמורים היו להיות ה-Unseen Masters: פעם הם עסקו בגורל היקום, עכשיו הם מתדרדרים למני נפתלי ולחמגשיות. מסתבר שגמאל נתניהו חושב עליהם כפי שהוא חושב על אמו: כפי שהיא לא בחלה בגניבת בקבוקים כדי למחזרם, הוא מניח שאדוני היקום לא מהססים להשליך את כל כוחם עבור האוכל שגנבה משפחתו.

וזה יעבור. אלה פרפורי הגסיסה. זכרו אותם, אל תסירו מבטכם: כך נראות תהומות הצחנה של סביבת ראש הממשלה. מי שלפני חודש יצא להגן על ההתקפות האנטישמיות כנגד סורוס בהונגריה, משתמש בו כדמון גם בישראל. הביטו לא רק בנתניהו ובבני משפחתו, אלא בערימת הסחי האנושי שמגבה אותו גם בשלב זה: הריקלינים, הציפרים, כל אנשי הימין שמפרפרים עכשיו ומשאירים מאחוריהם את שאריות כבודם העצמי כדי להגן על גמאל ועל אביו. זכרו במיוחד את השרים המשותקים מפחד, שלא אמרו דבר ויאמרו לנו עוד כמה שבועות איך דווקא הם ראויים יותר מכל להחליף את אבו גמאל.

זכרו אותם, כי למרבה הצער הם עוד יהיו איתנו, ויעמידו פני אנשים “ערכיים” גם כשהגרוטסקה של משפחת נתניהו תגמר.

הערה מנהלתית: מאז הפוסט האחרון התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

43 תגובות על ”הם מפחדים, גרסת 2017“

  1. אישרגיל הגיב:

    "ניאו נאצים ברחבי העולם חוגגים על הקריקטורה של גמאל, ומותר לנחש שגם עוד 50 שנים הם עדיין ידברו על הפעם ההיא שבה בנו של ראש ממשלת העם היהודי (כפי שנתניהו אוהב לראות את עצמו) חשף שלא במתכוון את הצורה שבה היהודים שולטים בעולם. הם יעשו את זה, יש להניח, גם אחרי שישראל תחדל להתקיים."

    מדוע הכותב חושב שישראל תחדל מלהתקיים? משאלת לב אולי? שיכבדנו בדעתו.

    • Nico S Roach הגיב:

      מדוע לחשוב שהיא לא תחדל להתקיים ? זה המקרה הנפוץ לגבי מדינות וציוויליזציות

      • Tom Elkayam הגיב:

        גם אני תמיד טורח לציין את מותו הממשמש של כל אדם שאני מדבר עליו, להיט במסיבות.

        ג׳וקים לעומת זאת ישרדו אחרי כולנו. הסתדרת

        • בוקי סרוקי הגיב:

          לומר לאדם שהוא ימות ולכתוב שיום אחד מדינה תחדל להתקיים זה אותו הדבר. צודק.

          • Tom Elkayam הגיב:

            כי מדינות מתות בסתר? מדינה מתה היא בדרך כלל מלא אנשים מתים.

            • Shirkhan הגיב:

              ויש מדינות שהמשך קיומן הורג אנשים.

              • Tom Elkayam הגיב:

                אוקי, זה מדד לא רע.
                בוא נסדר בטבלה את רשימת המדינות שהורגות אנשים לפי מספר ההרוגים בשנה ואז נוודא את מותן לפי הסדר, לכשתגיע לישראל ב2076 אני אסייע ונקבור אותה ביחד.

                • Shirkhan הגיב:

                  חמודי, אם השיטה שלך היא לשים לאנשים שטויות בפה ואז לבקר אותם, אז אתה טרול ילדותי, לא חכם ומשעמם למדי. סיימתי את הדיון איתך.

    • Yaniv Gomes הגיב:

      ״"15, 20 שנה זה מעל ומעבר… היום אני אקנה גז ל-30 שנה? מה אני השתגעתי? אני יודע מה יהיה בעוד 30 שנה? אני לא יודע אם תהיה מדינה". את המשפט הזה אמר שאול מרידור, בנו של השר לשעבר דן מרידור וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, במהלך הדיונים של ועדת צמח לבחינת סוגיית יצוא הגז מישראל.״ (גלובס, 6/6/2013).

    • ygurvitz הגיב:

      מדינות חדלות להתקיים. ככה זה.

  2. Tom Elkayam הגיב:

    הם חוזרים על עצמם אד-נאוזיום.

    ושוב ביבי, יאיר, שרה והכלבה שלהם, שוב יצעדו בסך כל מחממי המגשים, סופרי הבקבוקים, מפסטקי הגלידות, מאתרי המבשלות, מגלגלי הסיגרים ומיישרי הבננות.

    ושוב ״בעולם חוגגים את ….״ של כתריאבליקה. בראשון לציון לא התייחסו לקשקוש הזה, אולי כי יש דברים אפעס יותר חשובים מפוסט של בנו האנונימי של ראש ממשלת ישראל בנושא מימון עמותות, כמה תהודה נדרשת על מנת שאדם יחשוב שזה באמת מעניין מישהו מלבד כמה אלפי קוראי הארץ בין הירקון לרוטשילד?

    ושוב פרפורי גסיסה, אלו הם ללא ספק פרפורי הגסיסה הארוכים בהסטוריה האינושית, למרבית הפוליטיקאים אין חיים ארוכים כמו ״גסיסתו״ של ביבי.

    ושוב הם מפחדים, מעולם לא ניצחו פחדנים כלכך אמיצים כלכך לאורך זמן רב כלכך. זכרונות צפים מאותו אביר שחור קצוץ גפיים מהגביע הקדוש ״א-הא ברח, פחדן, פן אגדום רגליך בשיני״

    נו, בני ציפר וריקלין הם אותו הרפש והסחי. אפילו גאוני מונטי פייתון לא דמינו אביר לבן הלועס את גפיו שלו עצמו ועד בתיאבון שכזה, מחנה המתיר לחבריו רבי הזכויות להתווכח אך ורק על הצד הנכון לריסוק הביצה הוא לא מחנה פוליטי רק הרבה גמדים. בני ציפר הוא ענק שתרם לתרבות הישראלית ובוודאי לספרות יותר מכל מבקריו הננסיים יחד, קראו לו גוליבר.

    • Y. הגיב:

      קרא את מה שאמרה הללי ז׳בוטינסקי:
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156601599993989&set=a.217649938988.176045.628133988&type=3&theater
      זה לא כתריאליבקה, ולא רק השמאל.

      • Tom Elkayam הגיב:

        בקיצור מה שהיא אומרת שיאיר פגע ב״הסברה״. נו שויין. אתה חשוב שעל זה גורביץ מלין, על שיאיר מקשה על מאמצי ה״הסברה״ של ישראל?

        הטקסט לעומת זאת מרהיב, זה פשוט מדהים כמה האנשים הללו חיים במעלה ישבנם, הגברת זבוטינסקי הצעירה מסתבר טיילה לה בעולם על חשבון הסוכנות וחיות אחרות.
        אני כמובן חלילה לא רומז שהיא נשלחה משום מידותיה התרומיות ויכולותיה יוצאות הדופן, זה ייחוסה שהסיעה בעולם להציגה בפני הגויים כ״נינה של״.

        הגיבורה הזאת, האמיצה הזאת, נאלצה לשבת ולסבול מילים, ממש מילים, ועד כאלו שנאמרו נגד ישראל. אפשר להניח שרובן נאמרו בכעס אפילו, איך לכל הרוחות עוללנו לה את כל זאת? היא, אשת לפידות של דורינו וחבריה הלפידים נאלצו להותיר את חייהם הרגילים מאחור ולהשליך נפשם מנגד ולעלות על בואינג 767 לניו יורק. איזה מדינה עושה זאת לילדיה? אדם לאדם זאב. ז'בוטינסקי וודאי מתהפך בקברו, שוב.

        עכשיו בא הנכד של והורס להם, אתה מבינים מה עשה הבן של? אתם מבינים?

        שהרי בכל שגרירויות העולם העתקי פקסימיליה נורו כזיקוקין בהפגנה של אנטיפה, מכונות הדפוס רעמו, מקלדות בכל העולם שינסו מקשיהן, אני לא חושב שיש אדם שאינו זוכר היכן היה כאשר נורה הפוסט שנשמע בכל העולם.

        עכשיו אכלנו אותה, הדר-שטירמר צדק, היטלר לא עשה שום דבר רע, אנטישמי העולם התעודדו, הנה הגיע הדבר האמיתי, האקדח המעשן, מהם הפרוטוקולים של זקני ציון לעומת הפייסבוק של צעירי חרות, בוא נחסוך לכולם זמן ונקח את עצמינו לרכבות.

        כמה מלא בעצמך כבר אפשר להיות? כמה זעזוע מפוברק כבר אפשר להפיק בלי להקיא על המקלדת, הרבה דברים אפשר לאמר על ז׳בוטינסקי, הוא לא היה אדם שזועק ״זאב, זאב״. הוא בוודאי לא היה משהו שהיה כותב פוסט בכייני ומזוייף שכזה.

        מסתבר שתפוחים ותפולות נופלים קיבינמאט מהעצים שהפיקו אותם.

        • בוקי סרוקי הגיב:

          קראתי את תגובתך פעמיים, וניסיתי להבין מה העמדה העקרונית שיש לך מאחורי הדחף הבלתי נשלט לרדת על כולם כמו ילד בן שש עשרה. נכשלתי. התוכל לעזור, איש יקר?

          • Tom Elkayam הגיב:

            מאד פשוט, אני לא מכבד נפיחות גם בקובוץ וגם בחולם מלא.

            • Shirkhan הגיב:

              אכן, עמדה עקרונית ביותר. ואת זה כותב תום אלקיים! אולי מחר דונלד טארמפ יצהיר שהוא לא אוהב טיפשות גם בחולם וגם בשורוק.

        • גיל ב' הגיב:

          איכשהו זה פחות מפריע לך כשזה בכיוון ההפוך. אני בטוח שאנשים בראשון לא יכולים לישון בלילה בגלל אירוע בתיאטרון יפו או מחזה בפסטיבל בעכו. מזל שמירי רגב באה להציל את נפשם הרכה.

          • Tom Elkayam הגיב:

            משום ששני הפסטיבלים נהנים מתקציב המדינה לשרה יש מקום להיכנס. זה לא ממש קשור לתושבי ראשון, זה קשור לחלוקת התקציב המוגבל בין מגוון הדרישות למימון.
            זו זכותה של המדינה להגדיר את הקריטריונים.
            בכנות, איך זה קשור?

            • Z420 הגיב:

              מהם בדיוק הקריטריונים? מהן ״מגוון הדרישוןת למימון״? מה תפקידה של ה״שרה״? לתקוף את האמנים בהם היא אמורה לתמוך?
              אם כפי שטענת בעבר אמנות הנתמכת על ידי הממשלה היא ממילא נחותה למה בכלל צריך שרת תרבות? כדי שתשפוך כסף על אייל גולן ותתקוף מישהו כמו שמוליק מעוז שמייצג את ישראל בכבוד (שלא מגיע לה) בפסטיבלים חשובים ובאוסקר?
              מה התפקיד שלה חוץ מלקדם את שנאת האחר והגזענות והבורות הנלעגות שלה בתקווה שתתקדם לתפקיד בכיר יותר?

              • Tom Elkayam הגיב:

                אני לא חושב שצריך משרד תרבות או ספורט.

                אבל אם יש אז זה בסמכותה של השרה להחליט מה יהיהו המנגנונים שמחלקים את כספי המשרד, שיבחרו שרה אחרת היא תחליט אחרת.

                היא רואה את תפקידה באיזון האפלייה המעוותת בעולם התרבות הישראלי, יותר כסף לפריפריה, פחות לתאטראות רפטואריים שמשלמים מיליון שקל למוני מושונוב.

                • Z420 הגיב:

                  לסיכום: אתה מודה כי למעשי רגב אין טעם ותכלית מלבד ז׳דנוביזם טהור. אדם חסר תרבות באמת לא צריך משרד תרבות. לאדם חסר תרבות אין הבנה או קריטריונים למהי תרבות. יש רק פוליטיקה, ציפר ענק ספרותי כי הוא מלקק לשלטון אלו הקרטיריונים שלך.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    אדם חסר תרבות צריך משרד תרבות שיאמר לו מהי תרבות. אנשים תרבותיים לאורך ההסטוריה כולה הצליחו לייצר ולהינות מתרבות נפלאה ללא משרד ממשלתי שיאמר להם מהי תרבות. אתה לא. אתה זקוק לרשימות מכולת תרבותיות.

                    מי שחושב שיש קריטריונים לתרבות, הוא לא רק פיליסטין אלא גם טיפש הראוי למודדי התרבות עם סרגליהם הליליפוטיים, קומיסרי אמנות עם טבלאות אקסל של ״עשר יצירות הספרות הטובות ביותר״ ושאר הנוקנדים נטולי הכשרון והיכולת.

                    כמובן שיש כאלו שצריכים טבלה מסוג ״מאה היצירות שכל בן תרבות צריך לקרוא״ משום שהם צריכים אשרור לעובדה שהם העתק מושלם של ״בן התרבות״ שלצידם. נכון שספרת כמה קראת? נכון שנתת לעמצך ציון וחלקת אותו עם אחרים כמו אחרון האידיוטים.

                    ז׳דנוב היה משרד התרבות, כמו שאהבת, חבל שאתה מלכלך עליו, הוא בדיוק כמוך.

                    • Z420 הגיב:

                      איך אני ז׳דנוביסט אם אתה זה שמהלל את הצנזורית הראשית שתוקפת ומגבילה אמנים בגלל דיעות פוליטיות?
                      האם שוודיה או יפן או כל מדינה מפותחת בעולם הם ״ז׳דונוביסטיות״ בגלל שיש להם משרד תרבות?
                      מעניין, אולי תציג את המודל הגאוני שלך למדינה בלי משרד תרבות. אני מתערב שהיא תהיה ממוקמת בעולם השלישי, היכן שלטפשים כמוך ראוי לחיות.
                      גם אם אי אפשר להגדיר את היפה ולדעת איזה סרט או ספר ישרדו את שיני הזמן, עדיין יש למדינה החובה להעניק שירותי תרבות לאזרחיה, כמו שיש לה חובה לא להפריט שירותים אחרים בסיסיים כמו בריאות או ביטחון. הזדנוביזם נכנס לתמונה כשהמיניסטר הממונה מנסה ליישר את האמנות על פי האג׳נדות הפוליטיות שלו כמו במקרה רגב. אם דנמרק משקיע בסרט של פון טרייר או אוסטריה משקיעה בסרט של הנקה זה לא עושה אותן מדינות קומוניסטיות או ז׳דנוביסטיות. זה מצביע על כך שמדובר במדינות מפותחות. ולנו יש את רגב המפגרת

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      ארצות הברית, המדינה שהשפיעה הכי הרבה על התרבות העולמית, מרכז היצירה התרבותי השופע ביותר והחשוב ביותר כנראה על הכדור מצליחה לייצר ולקיים תרבות שוקקת ומוגוונת להפליא, מהיפ הופ, ג׳אז, רוקנרול, ועד אודיסאה בחלל והמילטון וכל זאת ללא משרד תרבות וללא מימון של פוליטיקאים. יותר מכך, אזרחי ארצות הברית מוציאים הכי הרבה על תרבות, תורמים הכי הרבה לתרבות ומייצאים הכי הרבה תוצרים תרבותיים לעולם וכל זה בלי מימון ישיר מהממשלה הפדרלית.

                      אני מנסה לדמיין את שרשרת הפקידות האפורה שאמורה הייתה לממן קבוצת נערים שחורים מהגטו שמספרים בישירות ובוטות על החיים שלהם תוך שימוש ווירטואוזי בשפה ובעולם הדימויים של סרטי קונג פו וצוחק מעצם הרעיון. לוו טאנג קלאן, שפילברג, קובריק, דילן וטופאק שאקור הייתה יותר השפעה תרבותית מכל הממומנים מעלי הגירא המתדפקים על דלתות השרים והם ישרדו אחריהם.

                      כל היצירה המזרחית בישראל קמה לא רק ללא סיוע מרשויות המדינה אלא תוך מלחמה אקטיבית בהם. בסוף היום פון טרייר והנקה לא צריכים את הממשלות לממן את סרטיהם, למעשה כל כסף שיוצר עשיר ומפורסם לוקח מהמדינה, נלקח ממישהו הזקוק לו באמת.

                      המקום היחידי בו למדינה יש תפקיד תרבותי הוא שימור, קרי מוזיאונים מכל הסוגים, לעולם לא יצירה חדשה. כך אני חושב שצריך לסגור את גלי צה״ל ולשלם על קול המוסיקה או שימור מוזיקה ערבית קלאסית, או פיוטים אנדלוסיים. שימור היא פעולה לא כלכלית שמדינות יכולות לקחת על עצמן בקלות, מבחן הזמן הוא תמיד מדוייק.

                      מעבר לכך שלעומת כמעט כל האשפה המאנפפת של גלי צה״ל באך קשישא מסוגל להרטיט את האויר בצנרת של נשמתי כפי שמעטים יכולים.

                    • Z420 הגיב:

                      תתפלא אבל גם בארה״ב מוזרם כסף לתרבות. אין משרד תרבות ריכוזי אחד, אבל יש כמה וכמה גופים פדרליים שתומכים בתרבות, כל אחד בתחום שלו.
                      גם טופאק הגדול מכולם, THUG LIFE ןהכל, למד בבית ספר ציבורי לאמנויות בבלטימור. הכספים דווקא צריכים להיות מוזרמים לאמנים עכשוויים כמוהו, לצעירים שעלולים להדרדר לפשע אבל אולי שיעורי פסנתר יצילו אותם. לא לשימור, לאיזה נראטיב לאומי שאתה מעוניין לשמר.

            • גיל ב' הגיב:

              האירוע ביפו לא נהנה מתקציב המדינה וזו לא בדיוק זכותה של מירי רגב, היא ניסתה לקחת סמכויות של משרד האוצר. אבל זו ממש לא הנקודה. בא נניח שזו זכותה החוקית של מירי רגב להתערב בכל העניינים האלו. אני מקווה שגם אתה חושב שלכל אזרח יש זכות חוקית לבקר את התנגותו של יאיר נתניהו (או שלי לצורך העניין). השאלה כאן היא לא האם זה חוקי אלא האם זה באמת מעניין מישהו מהאזרחים "הרגילים". אני מוכן לקבל את טענתך שהאזרח המצוי לא היה שומע בכלל על הפוסט של יאיר נתניהו אם הוא לא היה מעורר ביקורות מכל עבר. אבל זה נכון גם למיצג תמיכה בדארין טארטור. אני מסופק אם מי שלא עוקב אחרי אתרים שמאלניים בכלל שמע עליה או על מופע התמיכה בה.

              • Tom Elkayam הגיב:

                אני לא יכול לבקר כאן אף אחד על ביקורת, שכן זה כל מה שאני עושה כאן. בוודאי שמותר לבקר כמה שרוצים, השאלה היא כמובן האם זה חכם או שזה מלמד על משהו אחר. הרעיון בביקורת רועשת על מיצג תמיכה בדארין טארטור היא ״לחשוף את השמאל״, הימין עושה את זה באופן יעיל מאד.

                ההתקפה על יאיר היא חלק מההתקפה על אביו, זה לא ״חושף את הימין״ זה שוב ״חושף את השמאל״ כקבוצה שלא בוחלת בשום דבר כדי לטנף על נתניהו.

                אני לא חושב שזה נופל במקום של צודק, אלא במקום של חכם. כמו כמעט כל מהלך של השמאל בישראל בעשורים האחרונים.

                • גיל ב' הגיב:

                  זה לא שמחפשים את יאיר כדי לדפוק את ביבי. עובדה שאף אחד לא מתעניין בילדים האחרים של ביבי. אני די בטוח שאם הבן של פרס היה מפרסם פוסטים אנטישמיים זה היה מעורר לא פחות רעש. בעצם הרבה יותר כי אז כל הימין היה חוגג. וכן, זה "חושף את הימין". אני לא מאמין שאנשי ליכוד מהדור הישן מרוצים מהזיהוי שנוצר בין הליכוד לבין מפלגות ימין אנטישמיות. ויאיר נתניהו הוא לא בן אדם פרטי שמפרסם פוסטים אלא פעיל מרכזי, אם לא המוביל, של צוות המדיה הדיגיטלית של הליכוד.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    אנשי ימין מהדור הישן זה קוד לליכודניקים אשכנזים אני מניח, בורגנות מהסוג המרידורי או נסיכים מלאי הדר כמו הבן של האיש שיושב ליד חבר הכנסת באדר. ששמאלנים מתפללים לאנשי ימין ליברלים שיצילו אותם מהעניים אדם יכול רק לגחך על מקומו של השמאל בחברה הישראלית

                    • גיל ב' הגיב:

                      אתה מכניס טיעונים לפי ואז מביס אותם בטיעונים מנצחים. גם מאיר שטרית או שאול עמור זה אנשי ימין מהדור הישן ולא נראה לי שהם תומכים בחיבור למפלגות האנטישמיות. אני ממש לא רואה מה הקשר פה לאשכנזים מול מזרחים ומה הקשר לעניים. אתה בעצמך טענת שהעניים (אם אני מבין נכון את אמירה בדבר תושבי ראשון) לא ממש מתעניינים בכל תורות הקונספירציה האנטישמיות האלו. יאיר נתניהו הוא לא איזה מנהיג ציבור שנותן ביטוי למחשבות של ציבור שלם. הוא חלק מאוונגרד ימני פשיסטי שמחובר למיטב התנועות הפשיסטוית בעולם שרב הציבור שהוא "מייצג" מעולם לא שמע עליהם.

        • רותם פ הגיב:

          חיפשתי בנרות תגובה שתסביר לי למה כל-כך נגעלתי מהפוסט הזה (של הנינה לבית ז'בוטינסקי).
          ואני ממש לא בצד של נתניהו.

          תודה.

        • Y. הגיב:

          בטח שהבעיות שלה אינן שלי, ואני לא אוהד לא שלה ולא של ז“ז׳. מה שאני אומר זה שלא רק שמאלנים בתוך ישראל מדברים על זה ביניהם (“כתריאליבקה“). הסיפור הזה על יאיר מופיע כבר בעיתונות ברחבי העולם, ואפילו אנשי הסברה ימניים נתקעים בזה שפשוט אי אפשר להצדיק את זה.

          הניאו–נאצים באמת “חוגגים“ על זה, ואיך שלא יחגגו? אם יאיר היה מצטט מהפרוטוקולים של זקני ציון, ולו משפט אחד, הם גם היו חוגגים.

          • Tom Elkayam הגיב:

            כתריאליבקה מייצגת פרובינציאליות לא שיח פנים אשכנזי.
            מה יאמרו הגויים, מה יאמרו האנטישמים. למי אכפת?

            • Y. הגיב:

              וכאן אנו חוזרים למאמר דלעיל:
              “…הוא בעצם, המסר של נתניהו: אין יותר מעצורים. הכל ניתן להבערה. אני אתחבר לניאו נאצים, אני אתחבר לחובבי קונספירציות מטורפים לחלוטין, אהפוך את ישראל למשל ולשנינה בעולם. לא אשאיר אחרי שום פיסת אדמה בלתי חרוכה, אם החקירות נגדי ונגד משפחתי המושחתת לא תחדלנה. נתניהו אומר לנו בעצם: תשכחו מהעמדת הפנים של מדינאי זהיר והססן. הכל הולך מעכשיו. חשבתם שאני נאבק באנטישמיות? אני אאכיל את האנטישמים. את מה שאני עדיין לא מעז לומר, יאמר גמאל. אני אשסה אתכם זה בזה, כי פרט לכך לא נשאר לי דבר.“

              • Tom Elkayam הגיב:

                זה מדהים שמישהו חושב שמישהו חושב ככה. אף אחד לא חושב ככה, זה קונספירטיבי ופרנואידי ברמות של אלכס ג׳ונס ובעיקר מעיד על הלך המחשבה של הכותב ולא של ביבי.
                אין שום דרך להסיק את המסקנות הללו מהמהלכים של יאיר.

                ששמאלן מדבר על השחרת פני ישראל בעולם כטקטיקה שלילית זה מעט משעשע, השלכה כאמור היא הצפויה שבתכונות אנוש.

    • Z420 הגיב:

      מה תרם בדיוק בני ציפר לספרות? עורך בינוני במוסף הספרותי של הארץ. הוא לא קידם את מעמד הספרות בארץ או בעולם. ענק ספרותי??? ? הוא זכה בפרס נובל? מישהו מכיר את השם שלו בארה״ב או גרמניה או סין ? לכמה שפות תרגמו אותו? 0? למה ענק? לקקן עלוב, טרול בגרוש, אלו הגדרות יותר קולעות.

  3. שחר כ. הגיב:

    מה דעתכם – כמה ישראלים היו מרמים בהוצאותיהם, בהינתן להם הזדמנות, כאשר ההוצאות האלה משולמות להם על ידי המדינה, או מוסד, או חברה?
    שאלה נוספת: מה דעתכם – כמה חיילים קרביים היו עושים מעשה אזריה, בהינתן להם הזדמנות נאותה?
    למיטב ידיעתי – כמעט כולם בתשובה לשאלה הראשונה, והרבה יותר מדי בתשובה לשאלה השניה.
    זה בעייתי, אם נחפש מילה מתונה להגדיר את התופעה, אם כי זה לא אומר שטועים האנשים שמבקשים להעמיד את שרה נתניהו לדין, או שטעו אלה שהעמידו לדין את אזריה.