החברים של ג'ורג'

אם על ישראל לחיות, על “המלך” לעוף

הבעיות הבסיסיות של ישראל לא ישתנו כאשר נתניהו יודח, אבל בלי הדחתו אין סיכוי לתקנן

ראש הממשלה לשלשת עופות כבר לא מכחיש שהוא נמצא בבעיה: אמש (א’) הוא נסוג מחפירות חייו, נטש את קו ההגנה של “לא יהיה כלום אין כלום”, והודיע – כרגיל – שיש קמפיין תקשורתי מתוזמר נגדו. לראשונה, הודה לשלשת עופות שהוא הלך לבחירות כדי לבלום את חוק ישראל היום, שהועבר לדבריו באמצעות “חתרנות מתוך הממשלה” ולכן “ישראל היום נשאר על כנו, משגשג ופורח.” כהרגלו, נתניהו מתבכיין על כך ש”אין לי אפשרות להגן על עצמי” כשהוא עושה בדיוק את זה.

הקו החדש של נתניהו ברור: אני קשרתי קשר עם מוזס כדי להשתיק את ישראל היום? מה פתאום, אני נשארתי נאמן לו. אז מה היו ההקלטות האלה, בעצם? התועמלנים של נתניהו כבר טוענים שזה היה נסיון להפליל את מוזס. אם ככה, למה שמר נתניהו על ההקלטות נסתרות, עד שהן התגלו בחיפוש אקראי אצל עוד מושחת בלשכה שלו?

כל כך חשוב לנתניהו להרחיק את עצמו מהקשר הענק נגד הציבור שרקח יחד עם מוזס, שהוא מוכן להסתכן בכך שיועמד לדין על תצהיר שקר. כזכור, בבחירות 2015 נתניהו הגיש תצהיר שאומר שאין לו שום קשר לישראל היום. הנה, עכשיו הוא כבר מוכן להודות שהוא הלך לבחירות כדי לשמור עליו. למה? כי זה הנשק האסטרטגי שלו.

עוד לא ברור מה ייצא מכל זה, כי מי שצריך להחליט הוא השפוט של ראש הממשלה אביחי מנדלבליט. עוד לא ברור מה ידע מנדלבליט, ומתי ידע, על הפגישות בין נתניהו ומוזס, אבל די ברור שהעובדה שהוא ישב על ההקלטות האלה חצי שנה ולא חשף אותן הופכת אותו לשותף, אולי שותף בעל כורחו, לקנוניה בין מוזס ונתניהו. במשך חצי שנה, הוא מנע חשיפה של הקנוניה הזו, בתואנות שנראות קלושות מיום ליום.

לא ברור אם די במשפט פלילי כדי לפתור את הסיפור הזה. יש שחיתות שהיא עמוקה ושיטתית אבל, מאחר והמושחתים הם אנשים חכמים מספיק כדי לא לקבל מעטפות דולרים, חומקות מהדין הפלילי – ואף על פי כן היא שחיתות מוחלטת. מה שאנחנו צריכים פה, לדעתי, הוא ועדת חקירה בהנהגת שופט.

חשוב לזכור, עם זאת, את הכלל הפלילי הבסיסי ביחס לעבירות שוחד: אשמתו של מקבל השוחד תמיד גבוהה יותר מזו של מציע השוחד. טיבם של אנשי עסקים שיהיו מושחתים; על משרתי ציבור חלה חובת נאמנות לציבור. המפר אותה צריך להיענש. צריכה להמצא דרך להוציא את ידיעות אחרונות מידי מוזס, והוא צריך לשבת בכלא. אבל על כל שנה שלו, נתניהו צריך לשבת שתיים.

ואחרי כל זה, יש נקודה חשובה מכל: נתניהו חייב ללכת. בין אם כתוצאה מהליך פלילי, בין אם כתוצאה מוועדת חקירה, האיש הזה – המשחית והמושחת – לא יכול להשאר בתפקידו.

אני רואה לא מעט אנשים, בעיקר בשמאל, אומרים שגם אם נתניהו יודח, לא ישתנה בעצם שום דבר. הכיבוש יישאר, המדינה היהודית תשאר גזענית. הם צודקים. הגזענות של המדינה היהודית שורשית. היא התחילה עשרות שנים לפני שילד בשם בנימין נתניהו ראה חיילים בריטים בירושלים (*). הכיבוש החל שנים ארוכות לפני שנתניהו החל בקריירה פוליטית. אין ויכוח.

אבל אם אנחנו רוצים שיהיה שינוי, נתניהו חייב ללכת. אנחנו מדברים על צמח רעיל שהרעיל את כל סביבתו. כשאומרים “אז מי יבוא במקומו”, מתעלמים מכך שזה לא מקרה: כמו פרס בשעתו, נתניהו הקפיד לחסל את כל מי שיכול היה לרשת אותו. עצם נוכחותו ארוכת השנים כראש ממשלה, הארוכה ביותר בהיסטוריה מאז בן גוריון, יצרה את התחושה (שנוצרה גם סביב בן גוריון) שאין לו מחליף.

זה לא תהליך בריא לרפובליקות. בשנות התשעים, נתניהו הצהיר שהוא רוצה לקצר את מספר הקדנציות לשתיים. בפועל, כמובן, הוא לא עשה זאת. הוא שב ומצהיר שהוא יהיה פה עוד שנים ארוכות. התוצאה של החור השחור הזה במערכת הפוליטית היא נסיונם של כמעט כל השחקנים האחרים לחקות את נתניהו, מתוך חוסר אמונה שניתן להחליף אותו. שימו לב ליאיר לפיד: הוא מעתיק את הקמפיין של נתניהו, אבל לא תוקף אותו אישית. הוא חושש לעצבן את בוחרי נתניהו השרופים. (הוא גם שותק כדג מאז שנחשפה פרשת מוזס.) מרפובליקה רבת מפלגות הפכנו למדינה עם מפלגה אחת שבראשה אדם שלא מתחלף, וסביבה מפלגות לווין – שוב, חזרה למצב האוטורטיטרי של תקופת בן גוריון. מי שזוכר איך בן גוריון שלח חיילים להרביץ לאורי אבנרי, ואיך הפקידות שלו התעמרה במתנגדיו הפוליטיים, לא יופתע – יזדעם, ירתח, אבל לא יופתע – מהשלילה הבזויה של מטה לחמו של מני נפתלי ומכך ששוטרים שוב ושוב מכים אותו בהפגנות.

וגרוע מכך: לבן גוריון היתה נגיעה בשחיתות (חזרו לפרשת עמוס בן גוריון ועדות השקר של המפכ”ל סהר), אבל הוא לא ניסה להעמיד שושלת. נתניהו מנסה. גמאל “יאיר” נתניהו צפוי להתמודד בקרוב בפריימריז של הליכוד, לאחר שמספר שנים נתניהו מדבר עליו בתור יורשו. הוא לכאורה אזרח פרטי – בכל מה שקשור לחקירות, על כל פנים – אבל משום מה משתמש בחופשיות בנכסיהם של מיליארדרים, מסתובב עם נהגים ושומרי ראש על חשבון הציבור, ואחראי על הפעלת המדיה החברתית של אביו. והמדיה החברתית היא כלי מרכזי של נתניהו, שיותר ויותר משתמש בה כדי לעקוף את התקשורת ואת השאלות הלא נעימות שהיא צפויה להעלות.

אז קודם כל, צריך לחסל את ה”מלוכה” המתהווה הזו בעודה באיבה. בנימין נתניהו, האיש המושחת ביותר בהיסטוריה של ישראל, צריך ללכת הביתה. גמאל נתניהו צריך, אם יצליח לחלץ את עצמו מהחקירות, לשוב להיות סטודנט לא מבריק במיוחד. כל החצר הביזנטית הזו – על שלל מטורפיה, אנסיה, צלמי ה-upskirt שלה, ומועליה – צריכה להתפזר לכל רוח.

ואחר כך? אחר כך יבוא גדעון סער, או גלעד ארדן, או – תשמור האלה ותציל – יאיר לפיד. אבל אז כבר לא יהיה איתנו הבולען שמשך אליו את כל המערכת הפוליטית שלנו. אפשר יהיה לחזור ולדבר על דברים מרכזיים וחשובים בלי לעסוק כל הזמן בקומפרסור המרעיש הזה. ואז גם אפשר יהיה להתחיל לדבר על שינוי. קשה מאד לראות את זה קורה כשנתניהו נמצא פה כל הזמן ומדבר על קנוניות נגדו. הגיע הזמן להשתחרר ממנו.

(*) אני יודע, אני יודע: העורך האחראי הכחיש שנתניהו אמר את זה. לעורך האחראי קוראים ניר חפץ, מגדולי מלחכי הפנכה של נתניהו. אני מעדיף להאמין לכתב.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

101 תגובות על ”אם על ישראל לחיות, על “המלך” לעוף“

  1. גלעד ב. הגיב:

    טוב, אני מסכים עם כל מה שכתוב בפוסט, לא רואה איך אפשר שלא, אבל באתי עם שאלה אחרת.

    מישהו יכול להסביר לי מה הבעיה עם העתקת השגרירות לירושלים? המערבית, כן, בגבולות המוכרים בין לאומית של ישראל, לא בשטחים השנויים במחלוקת.

    חוץ מנימוקים מתחום הריאל פוליטיק (אם יש שינוי בסטטוס קוו שנתפס לטובת ישראל, אז מאחר והמשחק נתפס כרגע לצערי כסכום אפס, אז ברור שעל הפלסטינים להתנגד למהלך), אני לא מצליח לחשוב על הצדקה תיאורטית להתנגדות.

    • ygurvitz הגיב:

      ירושלים המערבית לא מוכרת כבירת ישראל. החלטת האו"ם מ-1947 קבעה במפורש שירושלים לא נכללת באף אחת מהמדינות אלא היא corpus saparatum, גוף נפרד. הסכם שלום בין ישראל לפלסטין יוכל לשנות את מעמדה של ירושלים כך שיוכר על ידי העולם. שום דבר אחר לא. מבחינה בינלאומית, לא רק ירושלים המזרחית מסופחת; גם ירושלים המערבית. זו הסיבה שלאחר סיפוח ירושלים המזרחית, השגרירויות האחרונות יצאו מירושלים (המערבית).

      • גיל ב' הגיב:

        כבר ניהלנו פעם את הויכוח הזה. אבל דין בית לחם כדין ירושלים. אם ירושלים המערבית היא לא חלק מישראל אז גם בית לחם לא אמורה להיות חלק מהרשות הפלסטינית ועדיין לא נראה לי שמישהו בעולם חושב ככה.

      • גלעד ב. הגיב:

        אבל למי אכפת מ47'? הקו הירוק מוכר בינ"ל כגבולות המדינה, ולמדינה מותר להחליט מה עיר הבירה שלה.
        אין דבר כזה בשום מקום אחר בעולם שאתה מכיר בגבול של מדינה אבל לא מכיר בעיר הבירה שלה.
        או שירושלים המערבית היא לא חלק מהמדינה, ואז אין מה לשים שם שגרירות, או שהיא כן, ואז ההחלטה אם זו הבירה או לא היא לא שלך (כמדינה זרה).

        • Meni Zehavi הגיב:

          באופן מצחיק, המקור שמציין בצורה הברורה ביותר את ההכרה בקו 4 ליוני 1967 כגבול דה-פקטו של ישראל היא החלטת 2334 של מועצת הביטחון (סעיף 3):
          Underlines that it will not recognize any changes to the 4 June 1967
          lines, including with regard to Jerusalem, other than those agreed by the parties
          through negotiations

          לאור ההחלטה הזאת, לא צריכה להיות בעיה עם מיקום שגרירות ארה"ב ממערב לקו הירוק בירושלים.
          מה שמעניין הוא שהקונסוליה של ארה"ב בירושלים, שלפי השמועות אמורה לשמש את השגריר המיועד, ממוקמת בשטח שעד 4 ליוני 1967 היה שטח נייטראלי בחסות האו"ם. אבל מתנגדי העברת השגרירות אינם נוהגים לציין את העובדה הזאת. מעניין למה.

          • אסףר הגיב:

            זה אומר שישראל וארה"ב מספחות שטח נייטרלי?

            • Meni Zehavi הגיב:

              זה אומר שהחיים מורכבים יותר מכותכת בעיתון, מ-140 התווים בטוויטר או מסטטוס ממוצע בפייסבוק. עד כמה שאני מבין, הקמת הקונסוליה במה שהיה פעם אזור מפורז נועדה להציג אותה כזו שמשרתת את כל אוכלוסיות העיר, בלי להיכנס למחלוקות על ריבונות. אבל לך תסביר את זה למי שהיחס שלו לאיזונים דיפלומטיים הוא כמו היחס של פיל לחנות חרסינה.

          • גיל ב' הגיב:

            אני חושב שאתה מתכוון לקונסוליה בירושלים המזרחית שמממוקמת בדרך שכם. יש גם קונסוליה בעיר המערבית שלא היתה בשטח נייטראלי. בכל אופן עד כמה שאני זוכר ראיתי פעם שיש שטח שנרכש ע"י האמריקאים לצורכי שגרירות עתידית.

            • Meni Zehavi הגיב:

              המתקן בדרך שכם אינו פעיל כבר מספר שנים (או לפחות, אינו נגיש לאנשים שאינם עובדי הקונסוליה או דיפלומטים). מה שיש עכשיו זה זה:
              https://en.wikipedia.org/wiki/Consulate_General_of_the_United_States,_Jerusalem

              • גיל ב' הגיב:

                כן, אבל זה יכול היה להיות החלק הניטרלי (לא בדקתי, אבל הגבול עבר באיזור הזה). לא נראה לי שרחוב אגרון היה בשטח נייטרלי.

                • Meni Zehavi הגיב:

                  מה "זה"? הבניין בארמון הנציב הוא ככל הנראה באיזור הנייטרלי. בית הקונסול ברחוב אגרון הוא בשטח שהיה בידי ישראל גם לפני 1967, אבל הוא אינו יכול לשמש כקונסוליה או כשגרירות; הוא פשוט קטן מדי.

  2. Tom Elkayam הגיב:

    המהלך נגד ביבי, כמו עוויתות המוות של חלקים מהמפלגה הדמוקרטית והמיניונים שלה בארץ הקודש, הוא הייל מרי טיפוסי, חבל למכור קרח לאסקימואים הדומעים. השילוב טראמפ-ביבי טורף את חלומות השמאל החדש-ישן כפרדי קרוגר בשעתו. דמעות של מלאכים.

    בנתיים בעולם האמיתי, פושע המחשבה חירט ווילדרס יוביל את המךלגה הגדולה בהולנד אהובתי, לה פן הבת צועדת בבטחה אל האליזה, איטקסיט ממש מעבר לפינה ומרקל, הו מרקל, מי יודע מה היא רוצה, כל יום משהו אחר.

    אבדנות היא התכונה המזוהה ביותר עם השמאל כעת. לכן, אני מניח שטרור שמאלי לא איסלאמי עד שניה מגיע.

    אל דאגה גורביץ,
    סופה מתרגשת, ביבי יוחלף במישהו חדש, אתה לא תאהב אותו.

    הנה באה המפלצת
    קצת הבל פה חמים, מעט פרווה סביב הטפרים. השמאל החדש, זה שבגד במעמד העובדים
    מדרום תל אביב דרך ליברפול ועד דטרויט.
    העיר משנתם את השדים הישנים. ואני כנרו בשעתו, רוקד סביב האש המשתוללת בעניים בורקות.
    בער, בנזונה בער.
    רוח ההרס של החופש מתפרצת מהבקבוק בו נכלאה כגו'ק מסומם על ידי כמרים ונזירות.
    בער בנשלזונה בער.
    חום האש הוא המחטא הטוב ביותר.

    • Meni Zehavi הגיב:

      אתה יודע מי האדם הראשון בהיסטוריה שקוראים לו השופט בן זונה? אז אתה גם יודע לאן הוא הביא את עצמו מרוב הרצון לנצח. יש סיכוי לא רע שהפופוליסטים שמהם אתה מתלהב יביאו את עצמם ואת ארצותיהם למקום דומה.
      מה שכן, המערכות הפוליטיות באירופה מגוונות, מכילות ואינרטיות הרבה יותר מזו שבארה"ב. גם אם וילדרס יוביל את המפלגה הגדולה בהולנד, ראש ממשלה הוא לא יהיה. וללה פן הבת יעשו כנראה את שיראק 2002.
      זה שביבי צריך ללכת, זה לא בגלל שמאל או ימין. הדבר האחרון שאנחנו צריכים פה הוא שושלת מלוכה מושחתת שודאגת בעיקר לביצור שלטונה. אני הייתי מעדיף לראות את עמיר פרץ בראשות הממשלה, אבל סביר להניח שנצטרך להסתפק במישהו אחר.

      • Tom Elkayam הגיב:

        האשה עם התזמון הגרוע בהסטוריה. סיפור נפלא.

        ארווין קריסטול, מאבות השמרנות החדשה תיאר את הנאו-קונס כ"ליברלים שהמציאות שדדה". גם אותך המציאות שדדה, אם חירט וילדרס לא יהה ראש ממשלה הפעם, בבחירות הבאות הוא יהה גדול יותר. אתה לא מבין מאום ג'ון סנואו. הפרקטיקה הנואלת של החרמת הימין היא השמן בגלגליו המחליקים במדרון. אגב אינרטי, אצולה זה משהו שצריך לחסל.

        לה פן כנראה תנצח, היא מתמודדת מול זומבי, ראה את מקרון, כמו ברני סנדרס הוא רק מסייע לה. אם כי לזכותו יש לאמר כי הוא חוזר הבייתה לפופולוס, לעם.

        אגב, קריסטול וחבורתו היו אנשי שמאל שברחו מהשמאל החדש לימין ובתוך כך וחירבו את המפלגה הרפובליקנית. יוצאי חלציהם שממלאים את שורות הממסד הם אנשי הלעולם-לא-טראמפ. טראמפ הוא שיבה הבייתה מבחינת הרפובליקנים, לא שמאלן שהתפכח, לא נץ לוחמני, פטריוט, לא דתי (על הפרברסיה של הימין הדתי בהזדמנות אחרת).

        עמיר פרץ כמו ג'ון לואיס הצטרף למפלגה של הגזענים, מי שהיכו את לואיס על הגשר היו דמוקרטים, מי שהיכו את הפרצים בוואדי היו מפלגת העבודה. כבודו של פרץ ושל לואיס במקןמם מונח ויש הרבה כבוד. הם לא מייצגים את השחורים יותר, לא במיסיסיפי ולא בשדרות.

        נסיים בציטוט של טדי רוזוולט. אם אתה רוצה לעצבן רפובליקני, שקר לו. אם אתה רוצה לעצבן ליברל, אמור לו את האמת.

        • Meni Zehavi הגיב:

          הנה, בשבילך:
          https://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_legislative_election,_1999

          לא החרמת הימין ולא נעליים. זכיתם במספיק קולות כדי שיהיה טעם לצרף אתכם לקואליציה? אפשר לנסות, אבל רק אם תסתדרו עם השותפים האחרים ועם מדינות אחרות שחשוב לשמור אתן על יחסים תקינים. אתם יכולים גם לעמוד בראש הקואליציה, אבל באותו תנאי. המפלגה של וילדרס כבר הייתה חלק מגוש פרלמנטרי שעליו נשענה הממשלה. זה לא נגמר טוב, וספק אם המפלגות האחרות ירצו לנסות עוד פעם.
          לא יודע לאיזה בית טראמפ מחזיר את הרפובליקנים. הוא שונה מאוד מהנשיאים הרפובליקנים ששלטו מאז מלחמת העולם הראשונה, לפחות. אם יש איזשהו פוליטיקאי אחר במערב בעשורים האחרונים שדומה לו, זה ברלוסקוני. לא מלהיב במיוחד.
          עמיר פרץ, בפעם הקודמת שהוא רץ בראשות העבודה, הביא לה לא מעט קולות של מזרחים. סביר להניח שהוא יעשה את זה גם עכשיו (אם כי זו אינה הסיבה היחידה לבחור בו).

          • Tom Elkayam הגיב:

            כמה פטרוניזם יש באמירה שלך על ״להסתדר״, כאילו חירט ווילדרס הוא ילד שמצטרף לקבוצת כדורעף, זו לא הקבוצה שלכם יותר, ככל שתבינו את זה יותר מהר כך ייטב.

            ווילדרס הוא פוליטיקאי מתוחכם, כנראה הפוליטיקאי היחידי בהולנד שעמד לדין על פשע מחשבה והורשע. הפיגור שבהעמדתו לדין מתחרה רק באוולת של הרשעתו. בכל מקרה ה״משפט״ הוסיף לו קולות, אי הכללתו תוסיף לו קולות.

            ברלוסוקוני? נו, טוב אני ארים את הכפפה הזו. אחרי ברלוסקוני קיבלת קריסה כלכלית ואת בפה גרילו, ליצן, כנראה מסוכן באמת.

            אמרתי את זה כאן לפני שנבחר טראמפ, הוא ההזדמנות האחרונה לפני מישהו באמת מסוכן. אני חושש שאף אתה לא מבין את חומרת השבר במערב, את עומק הקריסה, את היקף הנזק. את מה שידרש.

            ראה את המפלגה הדמוקרטית, או את הזי כאן בתגובות. זה סוג האנשים שייצר השמאל בעשור האחרון, בורים ועמי ארצות, קוני כל לוקש, תוכי יוסים, מנבלי פה, מקללים כרוניים, מלאים בעצמם וריקים מכל תוכן. אלו החברים שלך זהבי.

            אתה מכיר את גלן גריוולד? תקרא מה הוא כותב על הדמוקרטים, אנשים מהסוג של זי קוראים לו ״שתול של פוטין״. בהצלחה איתם זהבי, בהצלחה.

            • Meni Zehavi הגיב:

              לא מתאים לך. אני לא אומר שריצ'ארד ספנסר והגרופיז שלו הם החברים שלך. העולם מלא באנשים משונים מכל מיני סוגים, מי שרוצה להגיע לעמדת הנהגה צריך ללמוד להכיל אותם, ומי שרוצה להסתפק בפיזור קללות על-גבי המרשתת יכול לעשות זאת, אבל לא יגיע עם זה רחוק.
              זה לא ילד בקבוצת כדורעף. יותר שותף שצריך עוד שותפים לדירה, אז רצוי שהוא לא יפזר את הגרביים שלו בסלון, לא יעשה מסיבות כששותף אחר צריך ללמוד למבחן ולא יפזר הערות על ביצועיה המיניים המשוערים של השותפה.
              אני לא תומך בהעמדת אנשים לדין על מה שהם אמרו או כתבו, וילדרס או לא וילדרס. למערכת הפוליטית ההולנדית דווקא יש רקורד מרשים של סובלנות והכלה של כל מיני קבוצות, מפרוטסטנטים קיצוניים שרק בקושי ורק לפני עשור אפשרו לנשים למלא תפקידים במפלגתם עד תומכים מטורללים בזכויות בעלי חיים (מי שרצח את פים פורטוין השתייך לקבוצה הזאת). בכל מקרה, וילדרס כבר זכה במשפט פעם אחת. לא ברור מה השתנה בין המשפט הראשון לשני, אבל הוא לא ממש נרדף.
              אתה חושב שלברלוסקוני לא היה חלק בהכנסת איטליה לפלונטר הכלכלי שבו היא נמצאת? בכל מקרה, האיטלקים יסתדרו. גם האמריקאים יסתדרו עם טראמפ ואחריו. על איזו קריסה אתה מדבר, ומה לדעתך יידרש כדי להתמודד אתה?

              • Tom Elkayam הגיב:

                בוודאי שלברלוסקוני חלק במשבר. הנקודה שלי מעט אחרת. כל נסיון להדיח מנהיגים נבחרים באמצעים לא דמוקרטיים יחזק גורמים אנטי דמוקרטיים.

                הקריסה היא באמון של האזרחים במערב במערכות שהן קריטיות לדמוקרטיה אבל אינן נבחרות. קרי, העיתונות, מערכת החוק, ההשכלה הגבוהה והפקידות הבכירה.

                משבר האמון הוא תוצאה ישירה של בגידתם של הגופים הללו בציבור והפיכתם בהתנדבות לגופי תעמולה, מכשירים לרדיפה פוליטית והשתקה, מכוני אינדוקטרינציה וחינוך מחדש, ואמצעי להתעשרות בהתאמה.

                ההגירה ההמונית היא הקש ששבר את גב הגמל, מופעי הצביעות, מתק השפתיים המתועב, השקרים המטופשים בכל עיתון, ההטפות המבחילות של מיליונרים מפורסמים לעניים.

                התוצאה היא רוח ההרס השורה על אזרחי המערב, הם יפרקו את כל המוסדות מהיורו ועד הפיסי, את גופי התקשורת, מערכות החוק יעברו טלטלה קשה ויסודית והפקידות הבכירה תעוף הבייתה או לכלא.

                גרביים בסלון? שריפה במטבח זה מה שתקבל, אורגיות באמבטיה וקוקאין בחדר המיטות.

                ראה את המטומטמים ששופטים את אזריה ומנסים כעת לפדל אחורה בהיסטריה, האם אתה מבין את תוצאות הרשעתו? קרא את המאמר המטונף של עורך הדין אביגדור פלדמן על ה"זומבים היוצאים לרחובות". אם אין לעם לחם שיאכלו עוגות. אתה זוכר מה היה שלטון הטרור הראשון?

                • Z420 הגיב:

                  על מנת לעצור את הבריונות יש לעודד אותה? מי יהיה יותר גרוע מטראמפ? הניאו נאצים שהוא עצמו הכניס לזרם המרכזי? הנראטיב שאתה מציג יפה לאויבי המערב, כמו פוטין. פוטין מעוניין בנראטיב ההתפרקות שאתה מתאר. טראמפ הוא קבלן המשנה שלו שיהפוך את המערב לעולם שלישי. ולכן מדובר בבוגד. ג'ון לואיס מייצג את השחורים ואת אמריקה, אתה לא. לא בשדרות ולא באטלנטה. אני מצטער, אבל כללי גודווין לא תקפים כשדיקטטור משתמש בדמוקרטיה כדי לחרבה כהטלר בשעתו. תנו לא לעשות מה שהוא רוצה כי כל הניאו נאצים מאחוריו ומי יודע מה יבוא אחריו? זו לוגיקה של הגולום משר הטבעות, לוגיקה של קאפו עלוב…

                  • Z420 הגיב:

                    עכשיו גם אי אפשר להרשיע רוצח בדם קר כמו אזריה כי מי יודע איך הזומבים יגיבו? בסופו של דבר הטמטום והרשע יגיעו גם לילדים שלך והמשפחה שלך. שנאה וגזענות הם לא הדבר שאתה רוצה להשאיר לדור הבא. אלא אם כן אתה בסך הכל טרול עלוב ללא דור הבא באופק, מה שמאוד הגיוני.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      אם אזריה יקבל יום מאסר אחד יותר מרוצחי נתן זאדה, מערכת הצדק שבורה ללא תקנה.

                    • Z420 הגיב:

                      מערכת הצדק של המקום הארור הזה שבורה גם כך מזמן. הרבה אזריה כאלה מסתובבים חופשי, כולל ראש הממשלה והקבינט שלו שטבחו בחפים מפשע, נשים ילדים וזקנים, תוך הפצצת בתי חולים ובתי ספר.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    אנא המשך. אני לא יכול לבקש סנגור טוב יותר לדברי, טוב, אולי אביגדור "הזומבים" פלדמן.

                • Meni Zehavi הגיב:

                  משבר האמון במערכות זה לא משהו שנוצר אתמול. את הדיבורים על התקשורת העוינת, בית המשפט המנותק והאקדמיה הבוגדת אני זוכר עוד משנות ה-90 המוקדמות. היום התחושות האלה התעצמו, ולא רק בישראל. אבל בארצות שונות המצב שונה, בחלקן האזרחים כבר בחרו לדפוק את הממסד, ועכשיו אפשר להישען לאחור ולראות לאן זה ילך. מה שטוב בדמוקרטיה זה לא שהעם צדיק וחכם (לרוב הוא לא) אלא זה שהעם מקבל את מה שהוא רוצה ואין לו למי לבוא בתלונות כשמה שהוא רצה חוזר לדפוק אותו בסיבוב. אני לא אופטימי לגבי טראמפ, אבל נחיה ונראה. הניאו-נאצים שתומכים בו הם קוריוזה, כמו הלאומנים השחורים שתמכו באובמה.
                  זעם ההמונים נגד הממסד קיים. מערכת פוליטית חכמה תדע לתת ביטוי לזעם הזה, להכיל אותו, ולתת לציבור לראות לאן הוא מוביל בלי להניח לו לגרום יותר מדי נזק. בריטניה עושה את זה ממש עכשיו: ההחלטה על הברקזיט הייתה מטומטמת, אבל הצעדים שמתבצעים שם מאז – בקרת נזקים למופת. נכון שבגוש היורו למדינות יש פחות מרחב תמרון (המטבע המשותף היה רעיון דפוק), אבל זה לא לואי ה-14 שנזכר לכנס את הפרלמנט אחרי 170 שנה והופתע מהתוצאות. מה שכן, לאליטה המשכילה והמסודרת לא יזיק לצמצם את השאיפות לחינוך מחדש של הציבור, להפסיק את תחרות הדבקת התוויות ("גזען! מיזוגין! טרנספוב! שתול של פוטין!") ולהיגמל מהחלום שהיא תפסה את מלאך ההיסטוריה בכנפיים ויכולה להגיד לו לאן לנווט. אבל עדיין, להיות אליטה משכילה ומסודרת זה לגמרי לא רע.
                  אזריה יקבל כנראה כמה שנות מאסר. האם זה יהיה שנה, שלוש או חמש זה לא מאוד מעניין למישהו שאינם אזריה עצמו או בני משפחתו. מי שניפח את המשפט הפלילי הזה להתנגחות אפית עם מערכת המשפט (הצבאית!) זה סוג מסוים של פוליטיקאים, לגמרי לא שמאלנים.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    זה תהליך של כמה עשורים לפחות, מרקוזה ורעיון המסע דרך המוסדות, קריסת מדעי הרוח לכלל דת והפיכת האקדמיה לכנסיה, המגלומניה של הניו ג'ורנליזם, הדיקטטורה של הפיסי, הנפוטיזם בפוליטיקה. כל אלו שזורין זה בזה כחלקיקים בניסוי מחשבתי של פודולסקי רוזן ואחד אלברט.
                    רפובליקנים, דמוקרטים והרצוגים.

                    אישית אני חושב שהרוביקון נחצה, אני חושש שדור שלם של בורים גאים שיצא את שערי האקדמיה בעשור האחרון, לא יחדל להשתין מהמקפצה, בדיוק כפי שכאן הם לא חדלו, טראמפ הרי יושמץ בכל גל של אתר ובכל ביט של מרשתת, הוא לא ישתוק, הוא לא בוש הבן.

                    הטקס מחר עלול להתדרדר להרוגים. אתה, אני וגם גורביץ היינו חד תאיים בזמן הקונצרט ההוא באלטמונט בו מתו שנות השישים. גם הפעם אופנוענים יהיו חברת האבטחה הלא רשמית. גם הפעם הופעות בוטלו, גם הפעם אני מקווה שאני טועה.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    זהבה גלאון שמעה בעצתך ובהודעה ביחס לנאום טראמפ השתמשה רק ב"הסתה" "ניאו נאצים" ו"מיזוגניה".
                    שהקריקטורה הזו היא מנהיגת השמאל, זה מייאש.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      וט"פ? היא הוציאה הודעה לגבי נאום טראמפ? בשביל מה? זה לא יועיל לה במאום, זה לא יפגע בטראמפ במאום. מה שכן, זה יותר טוב מאופנוענים עם בקבוקי בירה.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      אני מצטט

                      ״מסימני התקופה: אפשר לבנות קמפיין על הסתה, העסקת נאו-נאצים ומיזוגניה, ואז לקוות שאפשר יהיה לנקות את זה עם "אמריקה הכי טובה כשהיא מאוחדת". אפשר למנות לקבינט שלך שרים שהונם המצרפי עולה על 14 מיליארד דולר ואז לומר ש"השלטון חוזר לעם". איזה נאום מייאש.״

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      או ונדלים לבושי שחורים שלראשם בלקלווה מחופשת הסקי האחרונה באספן השוברים חלונות ביתדות הדגלים האדומים שחורים שבידיהם.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      ראיתי את ההודעה של גלאון. נו טוב. אם היא כבר רצתה לבקר את טראמפ, היו לכך סיבות טובות בנאום עצמו, לא בקמפיין שלו. ממילא הסכנות הכרוכות בו (ויש) נובעות מהתפקיד שאליו הוא נכנס אתמול, לא מהדרך שבה הוא ניהל את הקמפיין.
                      חלונות הראווה מבוטחים, אל תדאג. אני נגד אלימות, אבל יש לא מעט משחקי כדורגל שמייצרים סביבם אלימות גדולה יותר. האנשים שטסים לחופשת סקי באספן אינם נוטים לנופף בדגלים שחורים-אדומים.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      הבנות המאחרות להתבגר שלה כן, ילדות להורי הליקופטר מנותקים.

                      אנטיפאשיסט ירה אתמול באדם בהרצאה של מילו יאנפוליס בקולג' בוושינגטון סטייט.
                      אם אירוניה הייתה שיר, היא הייתה אלמליח.

                      כאמור, הטרור שמאלי חוזר לאופנה. נופפו בחולצת הבאדר מיינהוף שלכם, כי שלב הפארסה ההסטורית של המהפכה הקומוניסטית הגיע.

                      אגב, אני מניח שכאשר יפוצצו לך ולזוגתך את הפנים ברחוב כי לבשתם כובע לא נכון, תגובה מבטלת בסגנון הפרצוף שלך מבוטח תהיה הולמת, פשט ודרש.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      איזה בנות מאחרות להתבגר, של מי?
                      לא ברור מי ירה באותו איש בוושינגטון סטייט, אבל אתה כבר מניח שהוא היה מהמוחים נגד יאנופוליס. מרדית' האנטר מחה נגד המלחמה בוויאטנם, אני מניח. נו טוב.
                      יש חתיכת הבדל בין לנפץ חלון ראווה ובין לפוצץ למישהו את הפרצוף. שאל את עורך הדין הקרוב למקום מגוריך.
                      דרך אגב, טראמפ הבטיח למחוק את הטרור האסלאמי הקיצוני מעל פני האדמה (כמה כלי תקשורת הפכו את זה להבטחה "למחוק את האסלאם הקיצוני", אבל בזה טראמפ לא אשם). מעניין לראות איך הוא מתכוון לעשות את זה.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      נו, יפה לך. הצטרפת לאפלוגטים למפגן האלימות הפסיכוטי של אתמול, אנשים הוכו, הותקפו ואושפזו. קבור את הראש עמוק בחול, כנראה מבושה.

                      אבל, יאללה עכשיו הגיע הזמן לאפלגט את ההיסטריה המשתוללת היום ברחובות הבירה.
                      אשלי ג׳וד צווחת ככרוכיה שטראמפ חולם חלומות אירוטיים על בתו רוצה להזריע אותה, כן כן, כך ממש. מדונה חולמת לפוצץ את הבית הלבן, אני מניח שהשירות החשאי חייב לבקר אותה עכשיו.

                      העשתונות כולם אבדו, אבל ותיעוב השתלטו על המפלגה הדמוקרטית. נשף המסיכות נגמר, המסיכות ירדו והפרצופים המדושנים, השבעים, הדוחים יצאו החוצה והקיאו את מררתם הדלקתית ברחוב.

                      חלומות מתגשמים.

                      טרור איסלאמי.

                      אני אתן לך דרך אחת לאיך הוא יכול לעשות את זה. הוא יפסיק להפריע לפוטין. ולא יסייע לג׳יהאדיסטים. תפסיק להעריך יתר את הרצון להלחם של הג׳יהדיסטים, הבסנו אותם כאן.

                      אתה חושב שאפגניסטן הרוסית הייתה נגמרת אחרת ללא הסטינגרים והסיוע האמריקאי? אתה חושב שוויטנאם הייתה נגמרת אחרת ללא הסיוע הרוסי?

                      הנאצים הובסו על ידי שתוף פעולה כפוי בין סטאלין ורוזוולט. זה עלה בעשרות מליוני הרוגים בערך. כמה אתה חושב שצריך כדי לגמור את האיסלאם הקיצוני? כי כרגע יש שתוף פעולה כפוי בין פוטין וטראמפ.

                      תתעורר זהבי, אתה חי בעולם שמת, אתה צופה בטלויזיה במקוננות המיללות בתהלוכת הלוויה שלו. במערב יש קול חדש. שירת הסירנה.

                    • Z420 הגיב:

                      שירת הסירנה היה חיקויי עלוב של אריקה ג'ונג, כשגם המקור הוא לא כזה מופת ספרותי. הסופרת היא ביזיון מהלך, מפגינה בורות ורשעות מזה שנים. אוי וויי, הניאו הנאצי המסכן קיבל אגרוף בפרצוף. אנחנו אמורים לרחם על ניאו נאצים עכשיו? כאילו שזה לא מגיע להם? נאצים בכיינים, נאצים נגזלים, כמה מגעיל. ממש בא להקיא עליכם…

                    • Z420 הגיב:

                      הייל טראמפ ואתה מגן על הטינופת הנאצית שרוצה לשים אותך בתנור? קאפו עלוב וטיפש

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      מה יש פה לאפלגט? מידה מסוימת של אלימות היא דבר צפוי בהפגנות מסוג זה (אני מתכוון ליום שישי). זה נגמר יחסית לא רע, בהתחשב בנסיבות. מעניין שאתה מעלה את אשלי ג'אד. ג'וליה יופה פוטרה מפוליטיקו על אותו דבר (אני חושב שהיא כתבה שטות, ואני גם חושב שלא היה מוצדק לפטר אותה בגלל זה, אבל היא תסתדר).
                      מה לעשות, יש לא מעט בני אדם, הרבה מהם נשים, שאשכרה פוחדים מטראמפ. ויש מי שגוזר על כך הון ציבורי. ככה זה בפוליטיקה. אומרים שבריאנה וו רוצה לרוץ לקונגרס.
                      עכשיו דונלד הושבע, המוחים מחו, ונשאר לראות לאן הדברים הולכים מכאן. במפלגה הדמוקרטית היו מתים להוציא כל שבוע הפגנות כמו בשבת. הם כמובן לא יצליחו. לאנשים יש חיים לחיות. מעכשיו טראמפ הוא היריב הגדול ביותר של עצמו.
                      אילו הוא היה אומר שהוא יביס את הטרור האסלאמי, לא הייתי מתעכב על כך. אבל למחות מעל פני האדמה? ברצינות? המאמץ שהושקע בלנצח את הנאצים והמחיר ששולם על כך היה עצום, איש אינו מתכוון לחזור על זה עכשיו (וגם אין סיבה), אבל הנאצים לא נמחו מעל פני האדמה. הם פעילים פה ושם, ולפעמים תוקפים. הם עשו את זה לפני טראמפ (הנה, למשל: https://en.wikipedia.org/wiki/Overland_Park_Jewish_Community_Center_shooting). הם יעשו את זה גם בשנים הקרובות, או לפחות ינסו. גם הטרור האסלאמי אינו הולך להיעלם. אפשר לצמצם את נזקיו, אפשר לקרוא לזה ניצחון, אבל תמיד יצוץ עוד טרוריסט. העלאת ציפיות מעבר ליכולת להגשים אותן היא כנראה מסימני העידן החדש שאתה כל כך מתלהב ממנו. תהנה.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      עוד מסימני התקופה: דובר הבית הלבן והתקשורת מתווכחים זה עם זה לגבי מספר הנוכחים בטקס ההשבעה. מי אמר ספירת לייקים ולא קיבל?

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      צפית פעם בקרבות? אגרוף, אמנויות לחימה משולבות? לוחם מיומן גורר את היריב לסגנון שלו. המאבק בלגיטימציה שלו הופך למאבק בלגיטימציה של העיתונות. וקרב בוץ של התקשורת נגד הנשיא הוא בדיוק מה שהוא רוצה.

                      אנדרו ברייטברט, מי שהקים את הפינגטון פוסט ואת ברייטברט ניוז, לחם עד מותו בטרם עת על מנת להסיר את המסכות של ה"אובייקטיביות" מעל העיתונות האמריקאית. טראמפ מצליח בכך. המודל האנגלי לפיו העתון מונחה אג'נדה ברורה יהפוך לנורמה. העיתונות תחזור למקורותיה, בטאונות פוליטית חסרת בושה, סיקור אנשים הנושכים כלבים והמקבילה האינטרנטית לעטיפת דגים, תהה זו אשר תהיה.

                      הם יכולים להאשים רק את עצמם, עיתונות, זקנה, פריבילגית, ללא שום אמון ציבורי, הושחתה תחת נשיא שאסור היה לבקר, אפיפיור למעשה.

                      כעת הם מתנהלים בהסטריה, אתמול – צוקר נשיא סיאןאן, איים על נשיא ארה"ב בהאי לישנא – זו תהיה טעות, אמר צוקיש, להתעסק עם רשת הנצפית בבייגינג, מוסקבה, וטהרן. כידוע לכל, שתן במוח זה מסוכן.

                      כל מה שטראמפ צריך לאמר עכשיו זה שהוא נשיא אמריקאי ואכפת לו מהצופים באוהיו וויסקונסין ולא מהצופים בטהרן. נוקעאוט.

                      וזה אם הוא יטרח בכלל.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      כמו שנאצים צצים פה ושם? שתית יותר מדי מהקולייד.

                    • Z420 הגיב:

                      כן, נכון, חמודי, מאמינים לך. כי פיצה-גייט של הנאצים שלך זו עיתונות אחראית ומבוססת על בדיקת עובדות כמו הניו יורק טיימס או הוושינגטון פוסט.
                      עיתונות זקנה? טראמפ הנשיא הכי זקן אי פעם. הוא נבחר מקולות של זקנים סניליים, כשהוא משחק בנכלוליות על רגשות נוסטלגיה ויצרים הכמאיים והאפלים שלהם. הזקנים הסניליים שהצביעו לו יוותרו בלי ביטוח בריאות שנתן להם אובמה וחייהם יתקצרו ויתקשו. את הדור הבא של הצעירים, שהצביעו ברוב מוחלט נגד טראמפ הם דפקו גם. מבחינה אקולוגית, מבחינה של בטחון אישי, של זכויות סוציוליות ובכל צורה אפשרית. הבנות שלהם יצטרכו לשלם הרבה כסף בשביל לעבור הפלה בסמטה אפלה. פשוט גאוני.
                      טראמפ שיקר ביחס לכמות הקהל בהסמכה שלו, שהיתה בערך שליש מזו של אובמה. מצעד הנשים הביא הרבה יותר אנשים. אם המין הנשי מתנגד לנשיא אז הוא לא ראוי להיות נשיא. נכון ש54 אחוז נשים לבנות הצביעו בשבילו, אבל אמריקה כבר מזמן לא לבנה ורוב מוחלט נשי נגדו. חלאה שמפחיד ומרתיע את רוב הנשים לא אמור למשול.
                      ימיו של טראמפ ספורים, הוא עובד בשביל האויב, מופע האימים העילג והאינפנטילי שלו מול האנדרטה של הסי איי איי והשוואת הסוכנות לנאצים סוגרת את הגולל עליו וזאת אחרי שהשפיל וזלזל בכל הנשיאים החיים לפניו לאחר שאלה טרחו לכבד את טקס ההסמכה בנוכחותם. כל כך הרבה חוסר חן ואפלה היה בנאום הזה, נאום שטני שבנון כתב, שמציג את אמריקה כעולם שלישי בהתאם למסטר פוטין ומפלג אותה עבורו. לא הייתי נותן לו יותר משנה. קלטות סקס, דוח המסים שהוא מסתיר. נאמני פוטין שהוא ממנה כמו טילרסון (שגם לא מספרסם את דוח המסים שלו, הפתעה). טופ אוף דה וורלד עכשיו, אבל הוא יגמור כמו טוני מונטנה בקרוב או שיקח את כולנו יחד איתו, לפסיכי יש קודים גרעיניים, זה בהחלט יכול להיות הסוף. מה הוא באמת יודע לעשות חוץ מלפשוט רגל ולעשות פוזות נלעגות למצלמה? הוא אמור לפרוש עכשיו, בשיא, לפני שימית אסון על כולנו ועל עצמו.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      לא כמו הנאצים, אבל קצת דומה. הנאציזם, כמו שאמר מר ספנסר, היה תנועה פוליטית מוגדרת מאוד, עם מטרות מוגדרות ודרכי פעולה שנשענו על סוג מאוד מסוים של משטר. ברגע שהמשטר חוסל, מה שנותר הוא פירורים (אם כי למבקרי המרכז היהודי בקנזס זה לא ממש עזר). האסלאם הוא דת שיש לה כמיליארד וחצי מאמינים, היא קיימת כבר 1400 שנה, ואלימות נגד מי שמאיים עליה נחשבת, בזרמים משמעותיים שלה, כלגיטימית ורצויה. חוסר ההבחנה בין "טרור אסלאמי רדיקלי" ובין "אסלאם רדיקלי" הוא לא רק טעות של עיתונאים שבדיוק עמדה להיגמר להם המשמרת, או משהו. גם מוסלמי רגיל לגמרי יכול לדלג על ההבחנה הזאת. ואז הלך המחשבה הוא מאוד פשוט: אתה רוצה למחות אותי מעל פני האדמה? אני אקח אתי כמה מהאנשים שלך קודם. לא לחינם אובמה נמנע מלדבר על מלחמה נגד האסלאם. טראמפ דילג ישר לשם, עם עדינות של פיל בחנות חרסינה.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      היורה גם טוען שהוא הותקף ופעל מהגנה עצמית. הוא אמר, היא אמרה. צמצום הגישה לנשק יכול לעזור, אבל אני מבין שאתה נגד זה. בכל מקרה, אם יאנופולוס מצליח ליצור סביבו יותר אלימות מאשר טראמפ, יש למישהו בעיה בסדרי העדיפויות.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      כמעט ופצחתי במחול סוער כשהתמונות מברקלי החלו לזרום, כמה מכוערים השמאלנים הלבנים. כמה טפשים, כמה שמחים מילו וטראמפ הערב. אם למישהו היה ספק מדוע התיקון השני לחוקה קיים, התשובה נתנה הערב בברקלי, על מנת לשמור על התיקון הראשון לחוקה.

                      אנטיפה הם פשיסטים דוחים וסופם האלים קרב ובא. הם יקחו את המפלגה הדמוקרטית אתם, למה מגיע לי כל הטוב הזה? סיאןאן אמרו את שמו של מילו עשרות פעמים היום, כמו כל רשת גדולה בארה"ב. די נו. תמשיכו.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      לקבוצה בולטת מקרב "השמאלנים הלבנים" קוראים Black Bloc, והם בכלל מאוקלנד (מי שמכיר את אזור המפרץ, יודע על מה מדובר). הם גם קשורים למפלגה הדמוקרטית כמו שה"אנרכיסטים נגד הגדר" בישראל קשורים למפלגת העבודה.
                      ההשתוללות נגד יאנופוליס היא בעיקר מטומטמת, אבל איך התיקון השני לחוקה יעזור כאן למישהו? אתה מציע לתומכי ולמתנגדי מיילו לנהל קרבות ירי? (אולי רעיון לא רע, אבל עדיף אי-שם הרחק במדבר.) אתה מציע למי מהם לנהל קרבות ירי נגד המשטרה?

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      אדם צריך להגן על עצמו מפני הפשיסטים. "זו מלחמה" זעקו השלטים.
                      אנרכיסטים נגד הגדר הזיקו לשמאל הרבה יותר משהפריעו לגדר.

                      שהיתי באוקלנד פעם מזמן מזמן לבערך חודש, התארחתי אצל מישהי. היא נתנה לי את "ההסטוריה העממית של ארה"ב" בחרדת קודש. אני חושב ששם נבטו זרעי התיעוב של לשמאל מתוק השפתיים, המזוייף, העדר הטיפש עד כדי כך שאינו יכול לראות מהו עגל הזהב שהעמיד הווארד זין, או הציני עד כדי לרקוד סביבו בדם קר. מעולם לט שבתי לשם

                      המלחמה במפלגה הדמוקרטית משתוללת, קית' אליסון וחבורתו אל מול צ'אקי שומר והיהודים שלו. נחש מי מוביל

                    • Z420 הגיב:

                      זכויות אדם אינם עגל זהב. יודו נאצי שמעריץ הומו נאצי. כמה מפתיע, באמת. אני מאחל לך ולמושא תשוקתך ההומו אירוטית, מילו היפיופי שהסופרימויסטים שמעריצים את טראמפ יבצעו בכם את זממם. אתם מבינים אותם ומתים עליהם והם הרי גם מתים על הומואים- יהודים-ערבים כמוכם.

                    • Z420 הגיב:

                      המלך המשיח נגד התנחלויות? "בניה בהתנחלויות לא מובילה לשלום" אמר המלך המשיח, דונלד. האליל שהכזיב, הא? מה הוא כמו אובמה, המן הרשע? חשבתי שהוא אוהב ישראל, לא?? חטפתם סתירה אחת מהמלך המשיח. תחטפו עוד. טפשים מרושעים עוד תלמדו בדרך הקשה מי המן הרשע כאן. כשדונלד יקצץ בתמיכה בישראל כי אמריקה מעל כולם. אתם תתגעגעו לאובמה שנתן לכם יותר מכל נשיא אחר והעלים עין מהפשעים שלכם (חבל שעשה זאת). השלב הבא, לפי המלך המשיח, יהיה קיצוץ התמיכה בישראל כפי שהבטיח לבוחריו. זה יהיה כל כך נעים לראות את הרשעים הטפשים עוברים את החוויה של של השבתאים כאשר משיח השקר התאסלם… זה כבר מתחיל. ככה זה כשמתאהבים במשיח שקר.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      עוד, עוד, עוד בבקשה עוד

                    • Z420 הגיב:

                      מה שנכון, יש לעצור את הפשיסטים שמטילים מורא על מיעוטים ונשים. אתם חלאת המין האנושי. נאצים אינם ממש בני אנוש. מדובר בחיים מתים חסרי לב ומוח. אגרוף בפרצוף זה המינימום שמגיע לנאצי. דיבור שנאה אינו קשור לתיקון הראשון. דיבור שנאה אינו חופש דיבור, אלא פשע שנאה. אם בנון ימשיך לתת את התון בממשל טראמפ ולדרדר את אמריקה לאוטוקרטיה של עולם שלישי במכירת חיסול לפוטין, אזי יש טעם בקריאה של שרה סילברמן לצבא להפיל את הפשיסטים. רוב העם לא בחר בפשיסטים, ואלה שבחרו בו עשו זאת מתוך תמימות או טמטום מרושע. חוץ מהעם שלא בחר בנשיא הכי פחות פופולרי בתולדות ארה"ב גם בתי המשפט, הצבא, אנשי הממשל, שירותי הביון – כולם מזועזעים מחוסר התפקוד הפתטי של טראמפ ובנון. הסוף שלהם קרוב.
                      התואר דיפלורבלס קטן עליהם. הילרי לא הייתה צריכה להתנצל.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      מה מתוק שפתיים ומזויף אצל הוורד זין? אפשר לחלוק על הדרך שבה הוא מציג עובדות היסטוריות ומקשר ביניהן, אבל ממה יש להתרגש כאן?
                      הייתי אומר שאצל הוורד זין יש יותר עומק, יותר רצינות ויותר אמפתיה לבני אדם מאשר אצל יאנופולוס, אבל הם לא באותה קטגוריה, אז זו אינה חוכמה גדולה. אני מבין לגמרי את מי שמוחים נגד טראמפ וצו ההגירה המטומטם שלו, כי הרבה אנשים באמת סובלים מזה. אבל להפגין נגד טרול שעושה סבב הופעות?
                      יכול להיות שאליסון ייבחר למזכ"ל המפלגה הדמוקרטית. בארץ ערן חרמוני נבחר עכשיו למזכ"ל מפלגת העבודה. זה מעניין מישהו שאינו חבר במפלגה? הדמוקרטים אינם צריכים את הרדיקלים המשתוללים מאוקלנד, או מברקלי (וזה לא אותו דבר). הם גם אינם צריכים עורכי דין ניו יורקיים. מי שהם צריכים זה אנשים פשוטים מאזור האגמים הגדולים, מהמערב התיכון, וגם את ההיספאנים ממקומות כמו פלורידה, קולורדו, ניו מקסיקו ונוואדה. הם כנראה מבינים את זה. מה הם יעשו עם זה, נחיה ונראה.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      משהו בטקסט ההוא גרם לי לרתיעה עמוקה. התחושה שמישהו משקר לך ומלטף את ראשך בו זמנית, אני לא תופס עצמי כלבן , אין בי אשמה מחד וחיי אינם כשלון מאידך. זה גירד אותי במקום מאד לא טוב

                      יאנפוליס החא פרובוקטור, לא הסטוריון. ובכך הוא מצליח באופן יוצא דופן.

                      הדמוקרטים אט אט ובבטחה מתרחקים מהזרם המרכזי לעבר השוליים השמאלניים ודוק לא השמאליים, אני מסכים אתך לגבי מה הם צריכים, מה שיש להם זה אנשים שאיבדו כל שמץ של קשר עם המציאות. כמו זיזי אובר דה טופ כאן בתגובות.

                      פרנויה נרקסיסטית היא המצב הנפשי של השמאל הישראלי כבר שנים, השמאל האמריקאי הצטרף בחדווה למינגית לטירוף. הימין האמריקאי לא יכל לקבל מתנה יפה יותר

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      הניתוח המוצלח ביותר של באנון ששמעתי עד כה

                      http://www.bbc.co.uk/programmes/p04qx7vv

                      סוציאליסטים להקשיב לקטע על א
                      האיגודים ולהפנים את התבוסה

                    • ygurvitz הגיב:

                      יו קיפ יוזינג דאט' וורד, תבוסה, איי דו נאט ת'ינק איט מינז וואט יו ת'ינק איט מינז. הצד שלך הפסיד את הבחירות בהפרש של שלוש מיליון קולות. טראמפ קיבל פחות מדוקאקיס.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      קשה לי להבין מהטקסט הקצר אם אתה עדיין מדחיק או כבר מתמקח. אני אלך על מדחיק.

                      תראה, קליפורניה זו באמת מדינה נחמדה, אבל היא לא קובעת ולא תקבע מי יהיה הנשיא לבדה. העובדה שקלחנטון נצחה בפער של מיליוני קולות בקיפורניה לא מעלה ולא מורידה מאום.

                      מנסיון, דיכאון זה השלב הקשה, אבל אחריו זה הרבה יותר טוב

                      אם הקשבת לטום פרנק באודיו שקישרתי אליו וודאי שמת לב שלעיתים, רק לעיתים הוא נשמע כמו תום הפרענק. זוכר את קואליציית רוזוולט, הניו דיל. אז אמן העסקה מייצר חדשה והיא לחלוטין בהישג ידו.

                      על התבוסה,
                      הסנט רפובליקני, בית הנבחרים רפובליקני, מעל 1000 נבחרים דמוקרטים הפסידו, מושלים, ההפסד היא לרוחב הגזרה והוא טוטאלי. לקינוח, הגלולה המרה מכל, הרוב השמרני בבית המשפט העליון ישמר עוד לפחות עשור.

                      וזה אם רותי שלנו לא תמותי ,שאז אנחנו מדברים על דורות. להזכיר לקוראים הגברת גינזבורג בת 83 בצל ונרדמת ספונטנית. לא מבשר טובות.

                      תראה לי מתי ראינו מצב כזה לאחרונה ואני אראה לך תבוסה.

                    • Z420 הגיב:

                      מדובר בבוגד שחייב כסף לפוטין. רב עם ידידים קרובים כמו אוסטרליה ומקסיקו ומפאר את פוטין. שוב פעם – בראיון עם ביל אוריילי, המגעיל בפני עצמו, לפני הסופר-בול היום, נכשל להגיד מילת ביקורת אחת על פוטין. לכלך על ארה"ב במקום, בקובעו ש"אנחנו לא פחות גרועים". וכמובן: "כל העולם מנצל אותנו " – מזכיר מישהו מישראל שגם מתקרב לכלא בצעדי ענק בגלל שחיתות. הוא עדיין מרוויח כאיש עסקים מהיותו נשיא מה שגם מסמן הדחה בקרוב. אצל האמריקאים לא יהיו חוכמות – אני לא מאמין שזה מקום מושחת כמו ישראל והמחאה שם הרבה יותר גדולה ואפקטיבית. זהו לא נשיא אמיתי, זו בובה של האויב. יש לעצור אותו בהקדם. בלשנים קבעו כי המנעד ההבעתי שלו, אוצר המלים שלו זהה לזה של ילד בכיתה ד'. פוטין לא יכול לדמיין מישהו יותר שימושי עבורו בבית הלבן.
                      בדמוקרטיה תקינה הרוב קובע, גם עם הרוב הוא עירוני ולא כפרי בור. טראמפ קיבל פחות קולות מהילרי וזה משגע אותו עד כדי כך שהוא מנסה לשנות את המציאות הזאת בטענות מופרכות של זיוף בחירות. אי אפשר לדבר על תבוסה כשלא קיבלת רוב קולות. בחירות לקונגרס ולסנאט בפחות משנתיים, לא בטוח שהליצן ישרוד עד אז, כנראה שהלהט המהפכני של באנון ישרוף אותו עד אז, אינשאללה!

                    • Z420 הגיב:

                      היציאה שלו נגד ידידי ארה"ב מבחוץ ונגד מרבית תושביה הלא לבנים מבפנים: חומה למקסיקנים, איסור כניסה לא חוקתי למוסלמים, יציאה נגד נשים והזכות שלהן על גופן, העלבת היהודים ופלירטוט (לא בפעם הראשונה) עם מכחישי שואה ביום השואה מבלי להזכירם כקורבנות, העלבת השחורים בטענה השקרית שאובמה לא נולד בארה"ב וזלזול בסמלים שלהם, וגם לפועלים הוא לא בדיוק דאג: המינויים שלו, כמו מנוצ'ין, מהביצה של וול סטריט וגולדמן סאקס – שיקר גם כאן המנוול, בבקשה לא לדבר יותר על מהפכה של צווארון כחול. ועוד ועוד, כל אלה מסמנים שקיצו של השרץ קרוב. יותר מדי מתנגדים, פחות מדי תומכים. עובדות אלטרנטיביות של קלי-אן לא יצילו אותו.

                    • Z420 הגיב:

                      You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      פוסט שלם בלי לכנות אותי נאצי? הכל בסדר?
                      האמת היא שאמריקה היא לא טלית של תכלת.

                      העובדה המשעשעת לכשעצמה שאנשי שמאל מגינים על הסיאיאי ומייצרים אבחנות דקות בין האימפריאליסטים היאנקים ואמא רוסיה, מלמדת משהו על כנותם של האנטי-אימפריאליסטים של אתמול. שמאלני כורסה הם גזע דוחה במיוחד.

                      אני מוכרח לאמר שאצלך זיסו, כל תסמיני ההתמודדות עם אבדן משרתים בערבוביה, כשמוסיפים לכך את הנטיה הטבעית שלך לאנדרסטיימנט מתקבל טקסט עם מנעד הבעתי של משרוקית כלבים וחן של זאב טלוא.

                      בית נבחרים+סנאט+רוב המושלים+בית משפט עליון+נשיא = תבוסה. תתמודד
                      זה משגע אתכם זיסו, זה מוציא אתכם מדעתכם, זה חושף אתכם כסוטה לבוש מעיל ארוך בפארק המבזיק את אבריו המוצנעים, אני לא יכול לתאר לך איך אתם נשמעים ונקראים, יעברו שנים ואתה תביט בבושה לימים הללו. המממ… על מי אני עובד, אין בשמאלן הממוצע שום יכולת להתבוננות כנה בעצמו. ופה, פה קבור הכלב, גם אם תשרוק עד מאה הוא לא יקום זיזי. הוא איננו, הוא חדל מלהיות, עבר זמנו והוא בדרכו לפגוש את אדוניו, הכלב מת, נטול חיים, נח על משכבו בשלום, המסך ירד עליו והוא הצטרף למקהלה השמימית, זה הוא אקס כלב

                    • Z420 הגיב:

                      הכלב לא מת. זהו פיט בול שהתעורר משנתו והנשיכה תהיה קשה. טראמפ הוא לא רק אויב של אמריקה ושפוט של פוטין, כפי שהודגש שוב בראיון עם אוריילי, הוא סכנה לקיום העולם. לכן סיכויו לשרוד כנשיא קלושים. מישהו יוריד את המשוגע באיזשהו שלב או שהמשוגע יוריד את המין האנושי שאולה.

                    • Z420 הגיב:

                      אפרופו ניאו נאצים, לא שכחתי: זה עצוב לראות יהודים כמו קושנר ומילר כתף לכתף עם הניאו נאצי, באנון. כמוך, הם ביזיון לכולנו כיהודים וכבני אנוש. אתם עוד הוכחה לברית הבלתי כשרה בין ציונות לניאו נאציזם שהועלתה פה בפוסט קודם. זוהי גם הוכחה לקיומם של זומבים חסרי לב ומוח.

                    • Z420 הגיב:

                      אוצר מלים של שימפנזה. אתיקה של תן זולל נבלות מצוי. חן של סוחר מכוניות משומשות. אינטלקט לא קיים, השימפנזה לא קורא ספרים. הנשיא האמריקאי הראשון שלא קורא ספרים. צריך להיות אידיוט מושלם בשביל להפוך לגרופי של ילד תפנוקים כושל, מן צ'יילד שפושט את הרגל שוב ושוב. רק אידיוט יזהה את האידיטיזם של טראמפ בעצמו, השימפנזה הפנימי, ויצביע לשימפזה או יריע לו. שימפנזה עם הקוד הגרעיני זה לא טוב. ולכן השימפנזה יגיע לכלוב בקרוב או שיורד בצורה ממוקדת לאלתר על ידי סוכנויות הביון.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      איזה כיף לראות שהקוסמופוליטים העל לאומיים גילו את יהדותם מחדש, שכן מי יודע יותר על נאצים מיהודים.
                      נגב את הריר מהשפתיים בין הפוסטים פיטבול, הוא נוזל על המקלדת והמילים יוצאות לך דביקות וסמיכות ובמחילה, ריחן נודף.

                      אני לא יודע אם אתה מודע לכך, אבל בקרב ליברלים נאורים פחות או יותר, אנשים מסוגך שפעם נחשבו למעין כלבי תקיפה (במאמר מוסגר, חוות החיות ולא 1984 היא החיבור הנבואי ביותר של ג'ורג'י קשישא) מטילי רוק, מקללי ילדים ומנבלי פה, הצואנים אני קורא לכם. הופכים מנכס לא מניב לנטל כבד ובעייתי, אתם מציירים את המחנה כאוסף של פסיכים מטורללים.

                      צריך להפטר מכם, זה מביך לכל איש ואשת שמאל לראות אתכם ולשמוע אתכם, נטולי תובנות, ללא גרם אותנטיות, שפתכם שפת ביבים, ההיפרבולה נמוכת המצח היא אופן הביטוי היחידי, תוכיות משעממת שהפכה לאחרונה למילמולי מנטרות וחזרה אינסופית.

                      אפרופו,
                      עשו לעצמכם טובה, יוטיוב he will not divide us, שלא במתכוון או שכן יצא לשייע לבוף פרוייקט אמנותי מבריק שחושף כמה מצחיק, מבריק ורבגוני הימין לעומת השמאל האלים, הרפטטיבי, הלבן, האימפוטטני.
                      reeeeee

                    • Z420 הגיב:

                      ימנים היפסטרים הם דבר פטאתי ודוחה. הם חושבים שניאו-נאציזם או סופרימיסיזם או הפחדת מיעוטים ונשים הם דברים מצחיקים ומבריקים. אז יש לי מבזק בשבלך: הם ממש לא. ואתם בטח לא יותר רבגוניים. מדובר בזבל לבן מרושע ומטופש, אין פה שום גיוון. הראה לי היפסטר ניאו נאצי, כמושא חלומותך הרטובים, מילו, והראה לך לסט שבורה. כך יעשה לנאצי.
                      אתם לא תפטרו מאיתנו כל כך מהר. מצעד הנשים הוכיח כי אנחנו הרוב. נתוני ההצבעה הוכיח כי אנחנו הרוב. טראמפ הוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא בוגד ולא כשיר. רוב האמריקאים מבינים זאת ואחריתו של השימפנזה קרובה.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      שחור זה החום החדש. החולצות, החולצות.

                    • Z420 הגיב:

                      הציונות מכשירה את השרץ הנאצי שוב: https://www.youtube.com/watch?v=jQr2lkpc4ro

                    • Z420 הגיב:

                      קצת דומה? האידיאולוגיה היא אותה אידיאולוגיה, הסמלים אותם סמלים. ספנסר וחבריו מתועדים בהרמת יד וקריאת של הייל טראמפ כשטראמפ נבחר. זה שהוא משווק את הזבל הנאצי הזה מחדש כ"אלט רייט" ומתבל את זה בסומפרמיזם לבן אמריקאי, חזרה לדרום הישן ואוונגליזם אפוקליפטי, מה לא עושה את זה ממש שונה. צריך להיות ממש עיוור או ציניקן מוחלט בשביל לסרב להבין מה מסתתר מאחורי השם הזה "אלט רייט". התופעה הזו ראויה לאפס סובלנות בכל חברה הגונה. באגסי ידע איך לטפל בנאצים האמריקאים האלה. בישראל המצב הפוך. אני זוכר שבשנות ה80 כהנא גורש בחרפה מהפגנה בגבעתיים ואחר כך הוצא מהחוק. כיום יורשיו, שקיצוניים לא פחות ממנו, שולטים. ישראל של אז הייתה גם אז מדינת אפרטהייד, אבל לפחות אז היתה עוד איזה שמץ של יומרה להיות גם דמוקרטית ולא גזענית במופגן.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      אתה מגיב לטריגרים כמו מכונה. דיברתי בכלל על משהו אחר — על היומרה למחות את (הכנס כאן את הרשע המועדף עליך) מעל פני האדמה.
                      אבל אם אתה רוצה ללכת בכיוון שלך… תראה, אין לי שום סימפטיה לספנסר. כל שנייה של תשומת לב אותה הוא מקבל היא שנייה אחת יותר מדי. אבל הוא נאצי כמו ש-SJW מצוי שלובש חולצה עם תמונת צ'ה הוא קומוניסט — כלומר, בכלל לא, למעט מחווה אקראית שאינה אומרת דבר. אדם יכול להיות גזען לבן גם בלי להיות נאצי. לעזאזל, כמה מיליוני גזענים לבנים נלחמו נגד הנאצים האמיתיים בשורות הצבא האמריקאי והבריטי. ספנסר הוא טרול, וה"אפס סובלנות" שלך (לא רק שלך, לצערי) מאכילה אותו במנות גדושות. עשיתם את אותו דבר לטראמפ ולא למדתם כלום. מזל שבזמנו של כהנא לא היו רשתות חברתיות.

                    • Z420 הגיב:

                      מסכים איתך לגבי כך שאי איפשר למחות את הרשע מעל האדמה. אבל בחברה הגונה הדברים האלה צריכים להיות בשולי השוליים, האנשים האלה צריכים לזכות ליחס של מצורעים. טראמפ הכניס אותם למיינסטרים באמצעות הרשתות החברתיות ובעזרת הדלפות ויקיליקס שהגיעו מהיריב הרוסי והפעולה המפוקפקת של קומי ימים ספורים לפני הבחירות. נוק אאוט מוחלט לקמפיין של קלינטון ולאמריקה. אם כל הביקורת על הקמפיין הדמוקרטי ועל האליטות המנותקות, לא נראה לי שמשהו היה יכול להתמודד עם האסטרטגיות האורווליניות של קמפיין טראמפ. הם כל כך לא קשורות לערכים של אמריקה, מדובר ביבוא מאירופה והעולם השלישי. אף אחד לא היה מוכן לזה. פוטין קבע את סדר היום של התקשורת האמריקאית. האויב הרוסי מבחוץ והאויב הניאו נאצי מבפנים הביאו לעלייתו של ואוטוקרט פסיכוטי והנחיתו מהלומה על קלינטון הפופולרית ממנו. האובססיה של טראמפ לשקר על מספר האנשים בהסמכה, להאשים מהגרים בכך שלא זכה בקול הפופלרי, עוד שקר מהדהד, מעידה על כך שהוא עצמו יודע שהוא לא פופולרי. על ראש הגנב בוער הכובע. רוב האמריקאים חשים זאת. הוא הנשיא הפחות פופולרי בתולדות ארה"ב. רוב האמריקאים לא רוצים אותו וזה הוכח במצעד הנשים, הפגנה עצומה וחסרת תקדים שאף נשיא אמריקאי לא זכה לה כבר בימים הראשונים לנשיאותו.
                      נכון שחלק מהלוחמים במלחמת העולם השניה היו גזענים. סבי ז"ל עלה לארץ ולא לאמריקה בשל אמירה גזענית של חייל אמריקאי. עדיין הלוחמים הללו נלחמו למען הרפובליקה ולא למען פירוקה הערכי והפיזי.

                    • Z420 הגיב:

                      עכשיו תגיד שבמלחמת העולם השניה היה שיתוף פעולה עם סטאלין, נבל לא פחות גדול מפוטין, אז למה שטראמפ לא יעזר לפוטין להלחם באייסיס? זה נכון חלקית, אבל אפילו לסטלין לא היו ביצים להתערב בצורה כזו בוטה בענייני הפנים של ארה"ב ולהשפיע על בחירת מנהיגה. פוטין הוא איום גדול יותר על ארה"ב מאייסיס ואייסיס הוא לא אויב ברמתם של הנאצים, אובמה ופוטין כבר צמצו משמעותית את כוחו. לא פלא שגם רפובליקנים מחוגו הקרוב של טראמפ מדברים על התיקון ה25, מה שיהפוך את פאנס לנשיא בפועל. אני כבר לא יודע מה יותר גרוע…

                    • Z420 הגיב:

                      נראה שזה מתקרב על פי התפקוד של טראמפ:

                      Whenever the Vice President and a majority of either the principal officers of the executive departments or of such other body as Congress may by law provide, transmit to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives their written declaration that the President is unable to discharge the powers and duties of his office, the Vice President shall immediately assume the powers and duties of the office as Acting President.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      עזוב את התיקון ה-25. פנס והרפובליקנים בממשל אינם הולכים לצאת נגד טראמפ. לא עכשיו. אולי אם יעלה מידע על קשרים ממשיים שלו עם המודיעין הרוסי. (ולא, שימוש במידע שהודלף לוויקיליקס ע"י הרוסים, אם אכן הודלף על-ידם, אינו קשרים ממשיים.) בינתיים, טראמפ הוא נשיא והוא הולך להישאר בתפקיד ארבע שנים לפחות.
                      מה אפשר היה לעשות נגד הקמפיין של טראמפ? קודם כל, לא לשחק במגרש שלו ולמעט ככל הניתן בקמפיין השמצה. לאתר בעיות אמיתיות בקמפיין של קלינטון, הן מבחינת התוכן והן מבחינת הדימוי, ולטפל בהן. למשל, להריץ גנרל בדימוס (וזלי קלארק?) לתפקיד סגן הנשיא. אפשר היה לעשות אחלה קמפיין בסגנון "מר טראמפ, כמה אויבים של ארה"ב חיסלת בחייך?" או, למשל, לבקר בכל המדינות בהן קלינטון התכוונה לנצח (כן, כולל ויסקונסין ומישיגן) ולערוך "מפגשי בית העירייה". או להציג תוכנית סדורה איך היא הולכת לשמר משרות ייצור תעשייתי ואף להגדיל אותן. או להשתמש בקשרים שלה עם כל מיני ממשלות עשירות דרך קרן קלינטון כדי לשדל אותן להקים מפעלים באזור "חגורת החלודה" (במקום שיעבירו תרומה לקרן, עדיף שיקימו מפעל דרך חברת השקעות כלשהי, ואח"כ אפשר לסדר למפעל כזה הקלות במס ועוד כל מיני דברים). זה היה מעביר את המסר של "אתם מאשימים אותי בקשרים עם גורמים זרים? תראו איך הקשרים האלה עובדים לטובת אמריקה." ואפשר היה לעשות את כל הנ"ל ביחד.

                    • Z420 הגיב:

                      התיקון ה25 לא מדבר על בגידה בארה"ב, אלא על חוסר כשירות של הנשיא עקב מחלה ומוות. כל פסיכולוג מתחיל יגיד לך שיש לנו עסק עם אישיות פסיכוטית, לא פחות גרוע והרבה יותר גרוע מהסכילורוזה של רייגן או הבעיות הרפואיות של בוש. מדובר באדם חולה עם אישיות פסיכוטית שמכחיש את המציאות והעובדות עם שתף של שקרים פתולוגיים שלא פוסק אפילו ליום. לא ברור כמה זמן אמריקה יכולה להחזיקו מעמד כך עם כל החשדות הכבדים נגדו והתנהגות הפסיכוטית והחולנית שלו. מדובר במצב יוצא דופן. אני לא אומר שיש סיכוי גבוה שהתיקון ה25 יעבור כאן, אבל אי אפשר לדעת, מדובר במשהו חסר תקדים שדורש צעדים חסרי תקדים.

                    • Z420 הגיב:

                      לגבי העצות שלך לקמפיין קלינטון הם מעולות ברובן אני מניח אבל לא בטוח שגם הן היו עובדות כי הקמפיין של טראמפ נסב כולו על אישיות כריזמטית ויצירת מציאות אלטרנטיבית ולא ממש על תוכן. אחרי הנוק אאוט של ויקיליקס וקומי לא בטוח שגם זה היה עובד. קלינטון זכתה גם כך בקול הפופולרי והיתה כנראה מצחת לגמרי ללא התרגילים של ויקילייק וקומי.

              • Tom Elkayam הגיב:

                תראה, ריצ׳רד ספנסר החליף צד
                https://pbs.twimg.com/media/C2l207NUsAEXboH.jpg

                • Meni Zehavi הגיב:

                  ואללה. בפעם הבאה הוא יחזיק שלט עם קריאה להעלות מסים על מיליארדרים?

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    או מגן דוד.

                    • Z420 הגיב:

                      ממש מעריץ את הכלבים הנאצים האלה כמו ספנסר. ממש תמוה. אנקל טום למופת. הוא לא אוהב אותך, תהיה בטוח, כי אתה גם יהודון וגם ערבי (לא משנה שמדת משה, הניאו נאצים האמריקאים לא ממש מבדילים). קראש על נאצים, לא בריא.

    • Z420 הגיב:

      רוקד מול האש בעיניים בורקות? לבדך כך? כ"נרו בשעתו" – מה זה אמור לסמן? זקפה מהמפלצת הכתומה? את החופש יצילו שורה של דיקוטטורים מושחתים? הרי הליכוד שולט שני עשורים, או יותר? ועדיין יש בך תשוקה לשרוף בני זונות, מזרחי מקופח ומסכן שלי… כמו רוב תומכי טראמפ (או ביבי), לא מדובר במקופח אמיתי. מדובר בגזען, ברפש אנושי, שמסתתר מאחורי ססמאות כגון "צוורון כחול" וכו'.

      • Tom Elkayam הגיב:

        'E's not pinin'! 'E's passed on! This parrot is no more! He has ceased to be! 'E's expired and gone to meet 'is maker! 'E's a stiff! Bereft of life, 'e rests in peace! If you hadn't nailed 'im to the perch 'e'd be pushing up the daisies! 'Is metabolic processes are now 'istory! 'E's off the twig! 'E's kicked the bucket, 'e's shuffled off 'is mortal coil, run down the curtain and joined the bleedin' choir invisible!! THIS IS AN EX-PARROT!

        • Z420 הגיב:

          לא כל כך מהר. הקקפו חי בסביבות 100 שנים. הזבל הניאו נאצי סופרימיסטי שאתה מצטט באדיקות של עבד במרתף סאדו מכחולי העין הלבנבנים שרוצים לאפות את התחת השחום שלך בתנור – אירווינג, בנון, קולטור, וההוא עם השם הארוך המזרח אירופאי. דאנדים רעילים. דרוש ניקוי רעלים. בובה ממוכנת של פוטין, אידיוט שימושי של האויב, יומכם יגיע, תעלה לעצמך בראש את אחריתו של מוסליני.

          • Z420 הגיב:

            ביבי הולך בדרכו של בורלוסקיני. טראמפ מגיע לאותה נקודה במהירות. יותר מדי קונפליקטים. אף אחד לא אוהב אותו. אפילו להקת החיקוי של ברוס ספרינגסטין בטלה הופעתה בהסמכה. לא רוצים אותכם נאצים, סוכנים של האויב…

            • Z420 הגיב:

              יודעים שזה מה שאתם. אי אפשר לרקוד כך על הזין של פוטין מבלי שאף אחד ישים לב

              • Z420 הגיב:

                רוקד בחשכה כמו ברוס אבל אתה לא ברוס. אתה רק בחשכה

                • Z420 הגיב:

                  זה הנשיא הפחות פופולארי מזה דור. מאז ניקסון לפחות. 3 מיליון יותר הצביעו נגדו. אין סיבה לחגוג. המסיבה תסתיים בקרוב

    • Y. הגיב:

      אדון אלקיים, אני כבר מזמן לא מבין את מה שאתה כותב. הביטויים האנגליים (“הייל מרי“, “מיניונים“, “נקבירד“) גם לא עוזרים. חוץ מזה, למי בכלל אתה מכוון את הגיגיך?

      • Tom Elkayam הגיב:

        אני מתנצל על השימוש בביטויים באנגלית, אתה צודק. לגמרי. אני אשתדל להמנע. אני כותב באנגלית הרבה וזה זולג.

        אני לא מכוון את הגיגיי, אני כותב וזהו. אם זה פוגע או נוגע במישהו, תנחומי וברכותי.

  3. גיל הגיב:

    יש איזו הנחה סמויה בפוסט הזה, באשר ליחס בין מנהיגים לבין הקונטקסט בו הם פועלים, משהו בסגנון של ״האם היתה שואה בלי היטלר״. נראה שאתה מעריך שנתניהו הוא הפקק שחוסם כל תזוזה במערכת הפוליטית הישראלית, וברגע שיזוז משם, ולא משנה בכלל מי יחליף אותו, משהו יזוז גם ב״חיים עצמם״.

    אבל יכול להיות שזה הפוך. זה לא שנתניהו הוא קוסם גדול כל כך שהוא מצליח לתקוע אומה שלמה בתוך הלופים הקטנוניים והמייגעים שלו, אין שום דבר דבר קסום בפסיכולוגית הילדים שלו וביורש העצר שמתחבא בארון. נתניהו הוא אולי פקק, אבל הוא האיש המתאים לעת הזו. התקיעות היא של החברה הישראלית, ונתניהו על חצרו ומקורביו הם פשוט ברירת המחדל שנהנים מההפקר. אף אחד לא מתלהב ממנו יותר מדי, גם לא מצביעיו, אבל אין מוצלח ממנו בתור פקק שתוקע את המציאות. המשטר הציוני הגיע לכדי תקיעות, ונתניהו רק מסמל אותה. וכשילך, ייבחר איזה סמל אחר לעמידה במקום תוך ברבור בלתי פוסק, איזה יאיר לפיד חלבי. לכשתשתחרר בכאוטיות נוראה המציאות הציונית, ייסחף בזרם של החיים עצמם גם סמל התקיעות, יהא זה קיסר סגול או אפור שיער.

    • גיל ב' הגיב:

      העם יילך להיכן שיובילו אותו. בזמן שמיר אנשים נכנסו לכלא על מפגש עם אנשי אש"ף. מייד אחר כך היתה תמיכה של יותר מ-70% מהעם בהסכמי אוסלו. פחות או יותר כל מי שלא היה דתי תמך באוסלו, עד כדי כך שביבי נאלץ להבטיח שלא יפגע בהסכמים בבחירות 1996. אותו דבר ראינו עם שרון וההתנתקות.

      • Tom Elkayam הגיב:

        גם אתה, או רק "העם"?

        • גיל ב' הגיב:

          אני לא ממש שניתי את דעתי בעקבות הבחירות אבל מה זה משנה בדיוק? נניח שאני "כל מה שאתה רוצה להגיד עליי". אפשר להמשיך הלאה? אתה הוא זה שמביא תמיד את "העם" כשם נרדף לימנים או למסורתיים אז לי אסור? חוץ מהנסיון לרדת עליי יש לך משהו ממשי להגיד כאן? זה לא נכון שרב עצום תמך בהסכמי אוסלו ובהתנתקות? זה לא נכון שאותם אנשים בדיוק היו נגד כל משא ומתן עם אש"פ רק שנה קודם ושלא קרה שום דבר שיכל לגרום להם לשנות את דעתם חוץ ממדיניות חדשה של הממשלה?

          • Tom Elkayam הגיב:

            אתה יורק על הציבור, מכנה אותו עדר שילך לאן שמוליכין אותו ומתבאס ששואלים אם אתה חלק מהעדר? למה?
            העם הוא לא ימנים ולא מסורתיים, העם הוא קבוצה עצומה של אנשים שאתה לא מכיר ובכל זאת מדבר עליהם. לא חלילה על מה שנעשה לעם, או מה שנעשה בשם העם, אלא על טמטומו של העם. למה?

            • גיל ב' הגיב:

              כמו שכתבתי כבר אני לא העניין פה. אם אני יורק או לא זה לא ממש חשוב. אבל איכשהו אצלך תמיד יותר קל להגרר להשמצות אישיות מאשר להתייחס לעניין. למה בדיוק אני צריך להכיר כל איש ואישה? אני מסתמך על נתונים סטטיסטיים שמראים חוסר עקביות פעם אחר פעם. יכול להיות שכל מי ששינה את דעתו עשה זאת משיקולים עמוקים שאני לא יודא עליהם. אני לא מאמין בזה, כנראה שאתה כן. ומי שמזהה את העם עם הימין זה אתה לא אני. מבחינתך השמאל מזלזל ב"עם" אבל זה בסדר גמור שהימין חושב 1000 דברים נוראים על השמאל. זה בעיניך לא פגיעה ב"עם". כי בעיניך רק מי שמחנה שלך ראוי להקרא "עם".

              • Tom Elkayam הגיב:

                ראשית אמירה צדדית, אם אתה לא כותב על עצמך, על דעותיך, על מחשבותיך האישיות מאד, על הקולות שאתה שומע בתוך ראשך וקורא להם תודעה. אז את מי מעניין מה אתה כותב? אתה לא מכיר דבר מלבד ריח המעיים שלך, רק על עצמך לדבר ידעת. אז כלבתא במטותה (איזה יופי של תרגום) חסוך ממני את חירבוני היונים על ״אני לא העניין פה״.

                עכשיו לעסק, אם אתה מאמין לסקרים, כנראה שמעולם לא ערכת אחד. ואידך זיל גמור

                אמונה פירושה לקבל דברים ללא סימוכין, אני במקומך לא הייתי מתפאר בכך.

                עכשיו בוא נדבר רגע על העם,
                להזכירך, גיל.

                מרצ כמעט ולא עברה את אחוז החסימה.

                מפלגת העבודה היא שמאל בערך כמו הרצוג או עמיר פרץ, מרכז מתון בטחוניסטי קלאסי.

                הרשימה המאוחדת, אוי ווי, אסלאם פוליטי זה לא שמאל, בזה אני בטוח. לאומנות פלסטינית היא בוודאי לא שמאל גם בזה אני בטוח.

                אז בין חד״ש ומרצ יש לנו אולי 5 אחוז מהציבור, מיעוט, בטל בשישים. עם יצוג יתר חסר פשר במערכות קריטיות, יצוג יתר שכל כולו פרוטקציוניזם, השתקה, נפוטיזם וגועל נפש.

                אז כן, גיל. שאני מדבר על העם, אני משתדל להצמד לעובדות, לסקר היחידי הרלוונטי, זה שאינו סקר אלא ממש הצבעה. בסקר הזה אתה באמת לא חשוב.

                אני גיל, מאשים אותך בכך שאתה לא חשוב.

                אני מאשים אותך ואת החברים שלך בהרס השמאל. בחורבן הרעיון הסוציאליסטי, בריקונו מתוכן, בניצולו הציני, בהגעלתו על הציבור, באוולת טוכמנית שהמחיר עליה יהיה עצום.

                אז תסלח לי גיל שאני כותש אותך בעלי, זה בגלל שאני אופטימי, אני מאמין שאפשר לגדל עשבים על האדמה החרוכה שהותרתם מאחריכם. אבל בשביל זה צריך להרוס את כל הפרוייקט של השמאל החדש, מפרנקפורט ועד הפמיניזם המצטלב, הנצרות החדשה, עסקני המוסר וסוחרי המידה הטובה, לכו תזדיינו, פשט ודרש.

                לא אכפת לי מהימין, הם מנצחים, לאורך ולרוחב, הם גם צודקים בהרבה נקודות, טראמפ מחובר לאדם העובד פי 1000 מקלינטון והוא מיליארדר מניו יורק, תתן לזה לשקוע רגע. הימין מדבר לציבור בגובה העניים, לא מטיף ככומר מהפודיום, הימין האמריקאי לפחות, מציע פתרונות לא קלישאות, הימין קורא לדברים בשמם ולא מתפתל כתולעת.

                הימין טוב מהשמאל עשרות מונים כרגע. וזה מרגיז אותי גיל, ממש מרגיז אותי.

                • גיל ב' הגיב:

                  כל הנקודות שאתה מעלה ראויות לדיון ויש לי בעצמי בעייה עם הפיכת המילה סוציאליזם למילה גסה, אבל כל זה לא קשור למה שכתבתי. אני רק ציינתי שרב האנשים לא ממש סגורים אידאולוגית וילכו לכיוון שאותו יובילו אותם. אני לא ממש צריך סקרים בשביל זה. אני זוכר היטב את האוירה הציבורית בעצמי. אבל אוירה יכולה לשקר. זה לא בדקתי אותה באופן אישי בכל מקום ומקום והסקרים נותנים עוד אינדיקציה. ולא מדובר כאן בסקר על הצבעה שבה יש סיכוי הרבה יותר גדול שמישהו ישנה את געתו או שפשוט ישקר. בכל אופן לא שמעתי ממך טענה שמה שטענתי לא נכון. שלא היתה תמיכה עממית באוסלו או בהתנתקות.

                  וכמו שאתה כבר יודע, אני לא מסכים איתך בנוגע לימין. לא שהשמאל חף מטעויות אבל להגיד שהימין בארץ לא מדבר מהפודיום זה פשוט לא נכון. זה שפוליטיקאי מצליח להיות אפטיבי בשכנוע הקהל לא בהכרח מראה על חיבור אמיתי. לא תשכנע אותי שביבי באמת מחובר לאיש הפשוט. הוא מזכיר לי את המשפט של השחקן ג'ייסון אלכסנדר (ג'ורג')לסיינפלד, כשהוצג לו הרעיון לסדרה. הוא אמר שהרעיון לא טוב כי "זו סדרה שאני ואתה היינו רואים אבל אנשים כמונו לא רואים טלביזיה". ביבי הוא בדיוק כזה. הוא יודע "להפיק" סדרות מצליחות אבל הוא בעצמו לא רואה טלביזיה. בנוגע לארה"ב אני לא חושב שאפשר בכלל להשתמש במלה "שמאל". הדמוקרטים אולי יותר חומלים על אוכלוסיות חלשות אבל זה לא שהם הסיגו לאחור את המדיניות של רייגן. וזה בדיוק מה שדפק אותם עכשיו.

                  • Z420 הגיב:

                    ישנו הבדל בין מדיניות אובמה למדיניות ריגן. ביטוח בריאות למשל. אותו ביטוח בריאות שנמצא עכשיו בסכנה. רוב מצביעי טראמפ הם מבוגרים חסרי הכנסה. טראמפ אולי מצא דרך לדבר אליהם "בגובה העיניים" ובאותו זמן להרוג מיליונים מהם שיוותרו בלי ביטוח בריאות. מבצע חיסול בגובה העיניים. הדמוקרטים קיבלו 3 מיליון קולות יותר.קלינטון לא היתה כריזמטית וחרוצה כמו טראמפ. היא נשאה איתה את המורשת של בעלה שהיה באמת המשך למדיניות רייגן בהרבה מובנים (למשל, הקריים ביל, הכליאה ההמונית של לא לבנים מה שבטח לא עזר לה לקבל את אותם קולות שאובמה קיבל). אם אובמה, ברק או מישל, או סנדרס, או מישהו קצת יותר כריזמטי ועם פחות היסטוריה בעייתית, היה רץ, למפלצת הכתומה לא היה כל סיכוי. יש לקחת גם בחשבון את ההתערבות הרוסית גם בהתמודדות קלינטון-סנדרס, וגם בבחירות עצמן. זהו לא נשיא לגיטימי. לא יודעים למי הוא חייב כסף כי הוא מסתיר את העניין, בניגוד לכל נשיא לפניו. זה כנראה פוטין עד שיוכיח אחרת. מעולם לא נבחר נשיא כל כך מעט קולות. הנאום שנשא בהסמכה היה מצמרר. נאום מפלג, תיאור אמריקה כעולם שלישי, אפלה והפחדה, בדיוק כמו שפוטין רוצה.

                • גיל הגיב:

                  אני יודע שאני הגיל הלא נכון, ומצטער מראש על הטון, אבל במחילה:

                  פחחח. טיעונים כל כך מפותלים ומתחמקים ורחוקים מהמהות לא קראתי כבר הרבה זמן.
                  זה הקפיטליזם, גאון. זו השיטה הכלכלית, שנראה שאתה לא יודע עליה המון כי הרבה יותר סקסי לברבר על דעא״ש ואיסלאם ואקדמיה שמאלנית ופוליטיקאי קורקט. שמאל חדש, פרנקפורט, פמיניזם, ואף לא מילה אחת על הפרוייקט של הארבעים שנה האחרונות, הנאו-ליברליזם. הפרוייקט של שוד האדם העובד, הרישוש הממסדי של ״העם״ לטובת מעמד הבליונרים. הפרוייקט של האידיאולוגים מהימין הרפובליקאי שמעולם לא התעניינו בדבר מלבד העברה של כמה שיותר הון למעמד הביליונרים וזכותם של אנשים לבחור למות ברעב. מילה אחת אפילו אתה לא יודע לומר על מה שהשמאל ה״רדיקלי״ ידע לצפות כבר לפני עשורים, כי אתה עסוק כל כך בהבלים.

                  כי האמת היא שהשמאל המודרני באמת מעצבן. הוא מעצבן כל כך כי הוא צבוע, והוא צבוע כי הוא בוגדני. אלא שהבגידה של השמאל ב״עם״ היא לא הפמיניזם או הפוליטיקלי קורקט. אלו הם רק הסממנים של הבגידה. הבגידה האמיתית היא תמיכתו של השמאל בימין, והצטרפותו בחדווה לסדר החדש של מעמד הביליונרים. הבגידה של השמאל היא ההתעסקות שלו בפמיניזם ובבעיות של זהות תוך המשך השוד המאורגן של העם בשיתוף פעולה בוגדני עם הימין שתמיד עסק בשוד הזה, רק בלי הצביעות. הבגידה של השמאל היא הדיבור על ערכים נעלים ופרוגרסיבים בשעה שהוא משתף פעולה עם הימין ששודד את העם, כי השמאל גילה שנעים וחמים גם להיות נאור וגם להיות עשיר מאוד.

                  טראמפ מחובר לאדם העובד? פחחחחח. טראמפ הוא אולי לא רפובליקאי קלאסי, אבל הוא רמאי כמוהם. הממשל שלו מורכב מבליונרים. מהדובדבן שבקצפת של השודדים. לא לחינם החבר׳ה מדאבוס ומוול סטריט נרגעו, הם מבינים יפה מאוד מה קורה. הם מבינים שלמרות הדיבורים, השלטון בידיים שלהם באופן מוחלט מאי פעם, ושמעמד הבליונרים הצליח לרמות את העם באופן המוצלח והנחרץ ביותר. ועוד תוך כדי שהוא ״מדבר לציבור בגובה העיניים״. מציע פתרונות עאלק. קוראים לזה ״לשקר״. לנצל את הכעס (המוצדק מעין כמוהו) על הקלינטונים שמכרו את עצמם לוול-סטריט, כדי להביא את גולדמן סאקס לשלטון. לדבר כנגד סחר חופשי כי העם שונא את זה (שוב, בצדק גמור), על מנת להיבחר ולתת לאליטה הפיננסית מדאבוס לקבוע את הכללים ולפרק את הרגולציה. הדבר היחיד שטראמפ וממשלת הפיננסיירים שלו יציעו לעם זה לדחוף עוד ״שוק חופשי״ לגרונם, כי וואלה, שוק חופשי זה אולי רע לעם, אבל טוב לבליונרים, ולא יודע איך לומר לך את זה, אין הרבה לא-בליונרים בממשל החדש.

                  קלינטון היא אכן הייצוג המושלם של הממסד ה״שמאלני״. דיבורים נאורים על כל הדברים הנכונים, תוך קריצה לשודדים מוול-סטריט. גם היא וגם הגולדמנים היו בוחרים בטראמפ מאה פעמים כדי לעצור סוציאליסט חלבי כמו סנדרס למשל. וטראמפ, הוא מסתגל מהר מאוד לממסד הימני. הוא אפילו לא צריך לקרוץ, השלטון עובר באופן ישיר לידיהם של הפיננסיירים, והאידיוטים השימושיים ממשיכים לברבר על פוליטיקלי קורקט ועל המחלקות למדעי הרוח, כי וואלה, כלכלה זה מסובך ומשעמם בטרוף.

                  תבין, זה מה שאתה עושה, אתה אדיוט שימושי, בדיוק כמו האלו משמאל. אתה מדבר בדיוק על אותם הדברים, מסיח את הדעת בדיוק כמוהם לדעא״ש ופמיניזם ליברלי (קרי, מנותק ממציאות כלכלית, מתרכז בפוליטיקה של זהויות) ופוליטיקלי קורקט, בשעה שאלו שלמעלה שודדים את העם. אתה מתרכז בהבלים, רק מהצד של הכועסים במקום מהצד של המרוצים מעצמם, כי בכל זאת, מזרחי.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    אני כמעט מסכים אתך גיל לא נכון.
                    אני כותב על בגידת השמאל באדם העובד באופן די רציף, אלא שאתה מבלבל, כנראה מתוך הרגל, בין בעלי הון לבין הבעיות של העניים.

                    המרקסיזם, פשט את הרגל, בכל מובן אפשרי. החברה הטכנולוגית המודרנית כלכך יותר מתוחכמת מהניתוחים הפשטניים של ברונים שודדים ועניים מסכנים חסרי אונים וקול. זה לא המצב, הניתוח שלך אנכרוניסטי. אין באמת פתרון יעיל לכלכלה מלבד קפיטליזם, כל קשקוש על תכנון כלכלי מרכזי הוא בדיוק זה, קשקוש. אפשר להכנס לזה אם אתה רוצה.

                    הקפיטליזם אינה אידיאולוגיה חברתית, אלא העדרה של אחת. קצת כמו אתאיזם לדת. לתקוף אתאיסטים בכפירה זה מיותר ומטופש ולכן אני לא מבין מדוע אתה טורח. השנאה שלך לעשירים כלכך אנכרוניסטית שזה מגוחך כמעט. אלון מאסק לא גנב ממך, גם לא ביל גייטס, גם לא לארי פייג׳, די עם זה כבר, זה די דוחה.

                    לזכותם יש לאמר שריסוק המבנים החברתיים הקפואים שהובילו הקפיטליסטים, הוליד כמה מהרעיונות הטובים ביותר של האנושות, למשל ליברליזם, שהוא כמובן מושג ימני לחלוטין, או חופש הדיבור, או החוקה האמריקאית שהיא בעקרון המניפסט הליברלי ומסמך הרבה יותר אינושי ומעשי מהמניפסט הקומוניסטי הוולגרי שלא לאמר ברברי, במחילה.

                    עם זאת הרעיון הסוציאליסטי הוא מהחביבים עלי והוליד לא מעט רעיונות מופלאים, אין צורך למצוץ אחד לשני ולפרט אותם. עם זאת סוציאליזם בכל המופעים הלא דמוקרטים שלו היה והינו גיהנום עלי אדמות, זו בעיה אמיתית, אתה מבין את זה?

                    אם אתה מאלו שטוענים ש״מעולם לא שרר סוציאליזם.. וגומר״ אני לא יודע איך לתווכח אתך. מי שהסוציאליזם יקר לו חייב לענות על השאלה השאלה הפשוטה – איך ריכוז הכח בידי המדינה לא מוליד דיקטטורה-אוליגרכית-ברוטלית תוך פחות מדור? אין לך תשובה אני מניח. בבקשה אל תכתוב לי נורווגיה ושוודיה כי אם כל הג׳ז הזועם הזה שלך מוליך לסקנדיביה, אז במחילה, אתה אידיוט לא שימושי.

                    על מנת לענות על השאלה הזאת ברצינות צריך דיון, צריך ויכוח, צריך שוק חופשי של רעיונות. רבים מהסוציאליסטים, שלא לדבר על מרקסיסטים לא מסוגלים להתמודד עם שום סוג של שוק חופשי, אפילו לא אידיאולוגי. זו המחלה האוטו-אימונית של השמאל וכל הסימפטומים שתארת יפה כלכך נובעים מהמחלה הזו. כל השמאל האקדמי הוא תרגיל עצום וחסר תוחלת בהשתקה, ונובע מאותו מקום, חוסר האפשרות להתמודד עם שוק חופשי, משום סוג.

                    בעני, שום התקדמות לא תושג אם לא נתמודד עם המחלה הזו.
                    אם לא נלמד לחיות עם חרות אישית בלתי נתנת לערעור, עם שוק חופשי של רעיונות. אם הסוציאליזם הוא או הכל או לא כלום, אז אני בוחר בלא כלום, אני בוחר בדרוויניזם, בחופש לשון מתחת לגשר, במה שאתה רוצה. אם זה הופך אותי לאדיוט, לו יהי, אני מעדיף להיות אידיוט על ברוטליסט רליגיוזי המגמד את האדם לכלל ״עובד״ ומוצא את כל התשובות לשאלות שלו בטקסטים של גרמנים עם זקן מלפני מאותיים.

                    • גיל הגיב:

                      מצטער על הזמן הארוך, עבודה וכאלו.

                      רק בגלל שאתה התחלת עם המרכסיסטים: בן אדם, אתה חי בתוך
                      חתיכת תודעה כוזבת. זה בולט כל כך כי בנושאים שנחשבים "פוליטיים" אתה נשמע
                      לפעמים כמו אדם צעיר, מודע, וזועם, במובן הטוב ביותר של המילה. גם אם
                      לפעמים אתה עושה לדעתי סלט מהדברים, הרכיבים טריים. במה שנוגע לנושאים
                      "כלכליים" אתה פתאום נשמע כמו איזה תרח מסוף המאה שעברה שעוד אז היה מיושן.
                      כאילו נפלת לתוך הארכיב של איזה אחד מהמכונים הרפובליקאים עם השמות
                      המפוצצים מאז ושכחת לצאת.

                      מרקסיזם? מאיפה
                      לעזאזל הבאת את זה? הניחוש שלי הוא שהשלמת לעצמך עצמאית את הרעיון "זה או
                      קפיטליזם או קומוניזם", ואז התחלת להסביר לי למה האלטרנטיבה נכשלה. וזה
                      מתכתב היטב עם הססמא של מרגרט תאצ'ר, הכוהנת הגדולה של הנאו-ליברליזם, "אין
                      שום אלטרנטיבה". זה משתלב עוד יותר יפה עם הרעיונות שלך על כך שהקפיטליזם
                      הוא -העדרה- של אידיאולוגיה חברתית.

                      ובכן,
                      ברוכים הבאים לשנת 2017, תתחדש. אין קומוניזם כבר הרבה מאוד זמן.
                      האנאכרוניזם הוא שלך, ביותר מישורים ממה שיש לי כוח לפרט, אבל אני אנסה.

                      המחשבה
                      שהקפיטליזם הוא העדרה של אידיאולוגיה חברתית היא כמו המחשבה של אדם שאיזה
                      פלא, לכל דוברי השפות הזרות יש מבטא, ורק לו אין. אולם בוודאי שכלכלת שוק
                      כרוכה ב"אידיאולוגיה חברתית". כמו כל שיטה חברתית-כלכלית לאורך ההיסטוריה
                      היא ייצרה את הסכולסטיקה המוסרית שלה שמסבירה את הצדק שבחלוקת ההכנסות. היא
                      מעצבת אנשים שונים לחלוטין מהאנשים שעיצבה, נאמר, חברת הלוחמים של ספרטה,
                      היא מכתיבה (או משקפת אם נרצה) את הערכים השולטים בכיפה. הרי השיטה הכלכלית
                      מווסתת למעשה את חלוקת הכוח בחברה. היא קובעת מי מקבל מה, כמה תרם כל אחד,
                      כמה שווה כל אחד. כמה שווה לחברה לוחם או כוהן או איכר. אחות בבית חולים,
                      מנקה רחובות, קולונל בצבא, או מנהל של קרן גידור. המחשבה שבני אדם ייצרו
                      לעצמם מערכת נייטרלית ו"אתאיסטית" לחלוקה של כוח, מעמד, שליטה ובעלות,
                      מערכת שאין בה אף אידיאולוגיה, היא נאיבית. וברמה עמוקה עוד יותר, הרעיון
                      של חברה ומוסד חברתי שנעדרת ממנו עבודה פרשנית שמקנה ערך לדברים, הוא מנותק
                      מהמציאות. חברה היא סוג של עבודה פרשנית כמעט על פי הגדרה. אין חברה
                      "אתאיסטית", של אנשים שאין להם דעה לגבי מי הם ומה הם, בלי דיון מתמיד על
                      מה בעל ערך.

                      לעניין עצמו, ברור שאי אפשר
                      לחזור לאחור. אמרתי לך, אתה חי בתודעה כוזבת ששולחת אותך כל הזמן בצורה
                      אובססיבית לאן שהכותבים הרפובליקאים שדחסו לך את השטויות האלו למוח רוצים
                      לשלוח אותך, לוויכוחי סרק עם רוחות רפאים מהעבר. הקפיטליזם היום איננו
                      הקפיטליזם של לפני ארבעים שנה, העולם שונה, ואין שום הגיון בלחזור לאיזו
                      אוטופיה סוציאליסטית או קומוניסטית שמעולם לא התקיימה. אנחנו עומדים בפני
                      משהו חדש. אפשר לקחת רעיונות מהעבר, אפילו כדאי, אבל זה הכל. אנחנו נאלץ
                      לחשוב, ולנסות, ולייצר משהו חדש. לא נוכל לצאת מזה ע"י העתקה של מודל
                      מהעבר. בעבר לא היתה אוטומציה ושינויים אקלימיים דרסטיים, ולא היו מכשירים
                      הפיננסיים והמוסדות שקיימים היום.

                      הקפיטליזם
                      כשיטה חברתית-כלכלית, ובמיוחד המופע הנאו-ליברלי המאוחר שלו בארבעים השנים
                      האחרונות, הם בסופו של דבר הגורם העיקרי לתהליכים להם אנו עדים היום, משום
                      שהם לא עובדים בעבור יותר מדי אנשים, ובעבור הסביבה הטבעית שלנו. זו הבעיה
                      היום, לא קומוניזם. עם זה צריך להתמודד, לא עם שדים מפוברקים מהעבר. את חלק
                      מהבעיות אכן חזה ההוא עם הזקן, את חלקן הוא לא יכול היה אפילו לדמיין.

                      ברמה
                      המעשית, הקפיטליזם, ובייחוד המופע הנאו-ליברלי שהוא היום, כושל בלעמוד
                      בסטנדרטים שהוא עצמו הציב. קיינס חזה כבר לפני מאה שנים כמעט שעד סוף המאה
                      העשרים לא נאלץ לעבוד יותר מאיזה חמש עשרה שעות בשבוע, פשוט כי נהפוך יותר
                      ויותר יצרניים. והקפיטליזם באמת הפך אותנו ליצרניים יותר, אבל מסתבר שזה לא
                      עוזר לנו. אנחנו עובדים יותר. אם פעם, לפני כמה עשורים, משכורת אחת (ועוד
                      בעבודות ייצור, שלא דרשו תואר) היתה מספיקה לקיים משפחה, היום שתיים
                      מספיקות בקושי. בארה"ב זה נפוץ שאנשים עובדים במשרה שנייה. מישהו מרוויח,
                      אין ספק שנוצר יותר ויותר עושר תחת המשטר הקיים, אבל זה לא אנחנו, וזה בטח
                      לא רוב האמריקנים. ואנשים לא מטומטמים, הם מרגישים שמישהו גונב אותם, גם אם
                      הם לא יודעים ממש לשים את האצבע על איך בדיוק.

                      ברמה
                      היותר עקרונית, יש בשיטה הקפיטליסטית של ימינו כשלים בסיסיים, שבתקופה
                      שלנו נראה שמתקרבים לנקודה קריטית. האם זה עוד אחד מהמשברים שהשיטה מייצרת
                      ונבנית מהם, או המשבר בהא הידיעה, לא יודע. חברת שוק אכן מייצרת עושר חומרי
                      רב, אבל גורמת לנזקים הולכים וגדלים. מההרס הסביבתי שנובע מהרעיון של
                      צמיחה אקספוננציאלית בעולם סופי, דרך ההשפעה ההרסנית על לכידות חברתית
                      ומשפחתית, על ההשתתפות בפוליטיקה, ועד לעוני המשפיל שהיא מייצרת. תופעות
                      שחלקן צפויות וחלקן מפתיעות ביותר, וכולן נובעות מהנסיון האוטופי להפוך את
                      החברה האנושית למערכת דינמית של סוכנים שממקסמים רווח חשבונאי.

                      היו
                      עוד כמה נקודות שוליות יחסית – אין בי שנאה כלפי "העשירים", זה בכלל לא
                      רלוונטי. השיטה שהופכת אותם לעשירים היא דפוקה, ודופקת רבים אחרים, זה
                      העניין המהותי. והעניין שלך עם ה"תכנון מרכזי" גם נשמע כמו איזו פרופוגנדה
                      רפובליקאית עבשה. יש דברים שעובדים טוב יותר עם תכנון מרכזי, יש שעובדים
                      טוב יותר במבוזר, יש שבשילוב, בכל מני רמות. אל תקנה את הבולשיט שזה או עוד
                      ממה שיש לנו עכשיו או שחייבים משרד ממשלתי עולמי שיחשב ויחליט כמה גרגירי
                      חיטה כל אחד חייב לגדל. זה אנאכרוניסטי.

                    • גיל הגיב:

                      טוב, אני מנסה לשלוח פעם שנייה, למערכת הזו יש כישרון למחוק לי הודעות דווקא כשאני יושב עליהן איזה מליון שנה. לא ברור לי אם זה בגלל שאני עושה קופי-פייסט מתוך חלון אחר, או בגלל שאני נאלץ לערוך אותן…אולי ליוסי פתרונים. בכל אופן:

                      רק בגלל שאתה התחלת עם המרכסיסטים: בן אדם, אתה חי בתוך חתיכת תודעה כוזבת. זה בולט כל כך כי בנושאים שנחשבים "פוליטיים" אתה נשמע לפעמים כמו אדם צעיר, מודע, וזועם, במובן הטוב ביותר של המילה. גם אם לפעמים אתה עושה לדעתי סלט מהדברים, הרכיבים טריים. במה שנוגע לנושאים "כלכליים" אתה פתאום נשמע כמו איזה תרח מסוף המאה שעברה שעוד אז היה מיושן. כאילו נפלת לתוך הארכיב של איזה אחד מהמכונים הרפובליקאים עם השמות המפוצצים מאז ושכחת לצאת.

                      מרקסיזם? מאיפה לעזאזל הבאת את זה? הניחוש שלי הוא שהשלמת לעצמך עצמאית את הרעיון "זה או קפיטליזם או קומוניזם", ואז התחלת להסביר לי למה האלטרנטיבה נכשלה. וזה מתכתב היטב עם הססמא של מרגרט תאצ'ר, הכוהנת הגדולה של הנאו-ליברליזם, "אין שום אלטרנטיבה". זה משתלב עוד יותר יפה עם הרעיונות שלך על כך שהקפיטליזם הוא -העדרה- של אידיאולוגיה חברתית.

                      ובכן, ברוכים הבאים לשנת 2017, תתחדש. אין קומוניזם כבר הרבה מאוד זמן. האנאכרוניזם הוא שלך, ביותר מישורים ממה שיש לי כוח לפרט, אבל אני אנסה.

                      המחשבה שהקפיטליזם הוא העדרה של אידיאולוגיה חברתית היא כמו המחשבה של אדם שאיזה פלא, לכל דוברי השפות הזרות יש מבטא, ורק לו אין. אולם בוודאי שכלכלת שוק כרוכה ב"אידיאולוגיה חברתית". כמו כל שיטה חברתית-כלכלית לאורך ההיסטוריה היא ייצרה את הסכולסטיקה המוסרית שלה שמסבירה את הצדק שבחלוקת ההכנסות. היא מעצבת אנשים שונים לחלוטין מהאנשים שעיצבה, נאמר, חברת הלוחמים של ספרטה, היא מכתיבה (או משקפת אם נרצה) את הערכים השולטים בכיפה. הרי השיטה הכלכלית מווסתת למעשה את חלוקת הכוח בחברה. היא קובעת מי מקבל מה, כמה תרם כל אחד, כמה שווה כל אחד. כמה שווה לחברה לוחם או כוהן או איכר. אחות בבית חולים, מנקה רחובות, קולונל בצבא, או מנהל של קרן גידור. המחשבה שבני אדם ייצרו לעצמם מערכת נייטרלית ו"אתאיסטית" לחלוקה של כוח, מעמד, שליטה ובעלות, מערכת שאין בה אף אידיאולוגיה, היא נאיבית. וברמה עמוקה עוד יותר, הרעיון של חברה ומוסד חברתי שנעדרת ממנו עבודה פרשנית שמקנה ערך לדברים, הוא מנותק מהמציאות. חברה היא סוג של עבודה פרשנית כמעט על פי הגדרה. אין חברה "אתאיסטית", של אנשים שאין להם דעה לגבי מי הם ומה הם, בלי דיון מתמיד על מה בעל ערך.

                      לעניין עצמו, ברור שאי אפשר לחזור לאחור. אמרתי לך, אתה חי בתודעה כוזבת ששולחת אותך כל הזמן בצורה אובססיבית לאן שהכותבים הרפובליקאים שדחסו לך את השטויות האלו למוח רוצים לשלוח אותך, לוויכוחי סרק עם רוחות רפאים מהעבר. הקפיטליזם היום איננו הקפיטליזם של לפני ארבעים שנה, העולם שונה, ואין שום הגיון בלחזור לאיזו אוטופיה סוציאליסטית או קומוניסטית שמעולם לא התקיימה. אנחנו עומדים בפני משהו חדש. אפשר לקחת רעיונות מהעבר, אפילו כדאי, אבל זה הכל. אנחנו נאלץ לחשוב, ולנסות, ולייצר משהו חדש. לא נוכל לצאת מזה ע"י העתקה של מודל מהעבר. בעבר לא היתה אוטומציה ושינויים אקלימיים דרסטיים, ולא היו מכשירים הפיננסיים והמוסדות שקיימים היום.

                      הקפיטליזם כשיטה חברתית-כלכלית, ובמיוחד המופע הנאו-ליברלי המאוחר שלו בארבעים השנים האחרונות, הם בסופו של דבר הגורם העיקרי לתהליכים להם אנו עדים היום, משום שהם לא עובדים בעבור יותר מדי אנשים, ובעבור הסביבה הטבעית שלנו. זו הבעיה היום, לא קומוניזם. עם זה צריך להתמודד, לא עם שדים מפוברקים מהעבר. את חלק מהבעיות אכן חזה ההוא עם הזקן, את חלקן הוא לא יכול היה אפילו לדמיין.

                      ברמה המעשית, הקפיטליזם, ובייחוד המופע הנאו-ליברלי שהוא היום, כושל בלעמוד בסטנדרטים שהוא עצמו הציב. קיינס חזה כבר לפני מאה שנים כמעט שעד סוף המאה העשרים לא נאלץ לעבוד יותר מאיזה חמש עשרה שעות בשבוע, פשוט כי נהפוך יותר ויותר יצרניים. והקפיטליזם באמת הפך אותנו ליצרניים יותר, אבל מסתבר שזה לא עוזר לנו. אנחנו עובדים יותר. אם פעם, לפני כמה עשורים, משכורת אחת (ועוד בעבודות ייצור, שלא דרשו תואר) היתה מספיקה לקיים משפחה, היום שתיים מספיקות בקושי. בארה"ב זה נפוץ שאנשים עובדים במשרה שנייה. מישהו מרוויח, אין ספק שנוצר יותר ויותר עושר תחת המשטר הקיים, אבל זה לא אנחנו, וזה בטח לא רוב האמריקנים. ואנשים לא מטומטמים, הם מרגישים שמישהו גונב אותם, גם אם הם לא יודעים ממש לשים את האצבע על איך בדיוק.
                      ברמה היותר עקרונית, יש בשיטה הקפיטליסטית של ימינו כשלים בסיסיים, שבתקופה שלנו נראה שמתקרבים לנקודה קריטית. האם זה עוד אחד מהמשברים שהשיטה מייצרת ונבנית מהם, או המשבר בהא הידיעה, לא יודע. חברת שוק אכן מייצרת עושר חומרי רב, אבל גורמת לנזקים הולכים וגדלים. מההרס הסביבתי שנובע מהרעיון של צמיחה אקספוננציאלית בעולם סופי, דרך ההשפעה ההרסנית על לכידות חברתית ומשפחתית, על ההשתתפות בפוליטיקה, ועד לעוני המשפיל שהיא מייצרת. תופעות שחלקן צפויות וחלקן מפתיעות ביותר, וכולן נובעות מהנסיון האוטופי להפוך את החברה האנושית למערכת דינמית של סוכנים שממקסמים רווח חשבונאי.

                      היו עוד כמה נקודות שוליות יחסית – אין בי שנאה כלפי "העשירים", זה בכלל לא רלוונטי. השיטה שהופכת אותם לעשירים היא דפוקה, ודופקת רבים אחרים, זה העניין המהותי. והעניין שלך עם ה"תכנון מרכזי" גם נשמע כמו איזו פרופוגנדה רפובליקאית עבשה. יש דברים שעובדים טוב יותר עם תכנון מרכזי, יש שעובדים טוב יותר במבוזר, יש שבשילוב, בכל מני רמות. אל תקנה את הבולשיט שזה או עוד ממה שיש לנו עכשיו או שחייבים משרד ממשלתי עולמי שיחשב ויחליט כמה גרגירי חיטה כל אחד חייב לגדל. זה אנאכרוניסטי.

      • גיל הגיב:

        במידה מסויימת אתה צודק, אבל אנחנו יודעים שלא לגמרי. הרי אם ביבי היה יכול להוביל את העם לאן שהוא רוצה, הוא לא היה צריך להבטיח שקרים. אם מעמד הביליונרים היה יכול להוביל את העם לתמוך בהפחתת מיסים לעשירים ולהרחבה של הסכמי סחר חופשי, הם לא היו צריכים להבטיח את ההפך או להסיח את הדעת.

        מנהיג יכול להוליך את העם כמו שבני אדם יכולים להטות נהר. אי אפשר לעשות את זה באמצע שיטפון ע״י עמידה באמצע הנהר ונפנוף בידיים, זה לא עובד ככה. צריך לעבוד מראש, ביסודיות ובהדרגה במשך זמן רב כדי להוביל את ההמון. היתרון של המנהיג הוא בטווח הארוך, שם הוא יכול לנצל לאורך זמן את פערי הידע והכוח והעובדה שאנשים רגילים צריכים בסופו של דבר להתפרנס ולחיות את חייהם. לטווח הקצר, המנהיג מוגבל בהרבה ע״י הנתיב הנוכחי של הנהר.