החברים של ג'ורג'

הכו בערבים והצילו את התחת

מפלגת השלטון הוכיחה השבוע שוב שכדי לשמור על האינטרסים הפוליטיים שלה, היא מוכנה להקריב את המדינה

בנימין נתניהו במצוקה, כן ירבו. ראש הממשלה לשלשת עופות לא יורד מהכותרות בשבועיים האחרונים, ואף כותרת לא חיובית. החקירות נגדו מגיעות, על פי הפרסומים, למצב שבו אפילו אביחי מנדלבליט לא יוכל להציל אותו. התצהיר שהגיש במהלך הבחירות, כביכול אין לו כל השפעה על ישראל היום ועל כן לא מדובר בשוחד בחירות, מתברר כתצהיר שקר. את יהבו המדיני הוא נאלץ להשליך על הפסיכי המסוכן, החשוד בהיותו סוכן השפעה רוסי, שנבחר לנשיא ארה”ב, ושמזכיר ההגנה המיועד שלו אמר שלשום (ה’) שמבחינתו בירת ישראל היא תל אביב. נתניהו יודע שאם יזדהה יותר מדי עם טראמפ, הוא יאבד את בסיס הכוח שלו במרכז המפלגה הרפובליקני, ואם יתנער ממנו הוא עשוי להסתבך עם הנשיא. מה עושים? מכים בערבים.

הנער לעניינים מלוכלכים, גלעד ארדן, במצוקה. כן ירבו. הוא נרקב בתפקיד שר המשטרה והוא יודע שהוא הושלך לשם על ידי נתניהו כדי לחסל את הקריירה הפוליטית שלו; נתניהו עשה בו מעשה אהוד ברק בשלמה בן עמי. וכאילו לא היה די בכך, ארדן מצא את עצמו בשערוריה לא צפויה. שפיון דה לה שמאטע שהוא הפעיל בבריטניה, אחד שי מסוט, נתפס על ידי עיתונאי חוקר של אל ג’זירה כשהוא חותר לחסל את הקריירה הפוליאית של חברי פרלמנט שלא נושאים חן בעיניו, מפעיל סוכנים וארגוני חזית בקרב יהודי בריטניה, ומתכנן את הדחתו של סגן שר החוץ. השערוריה מתחילה והיא כנראה לא תעצור שם, כי קשה מאד להאמין שהתרגיל הזה הוגבל רק לתחומי בריטניה. אז מה עושים? מכים בערבים.

לשלשת עופות וארדן יצאו השבוע שניהם בקריאות שמחה על הריסתם של 12 בתים בישוב הישראלי קלנסווה. נתניהו ציטט בדף הפייסבוק שלו את העמוד הימני 0404, שדיווח ש”כוחותינו הורסים 12 בתי ערבים בקלנסווה”. כוחותינו, אתם מבינים. פשיטה נועזת בעורף האויב. נתניהו וארדן חזרו שניהם על הוויץ העבש של “יישום שוויוני באכיפת החוק” כשהם מתקשים להבליע את החיוך.

אכיפה שוויונית? לשלשת עופות הבטיח תג מחיר מצד ממשלת ישראל בעקבות פינוי עמונה, ואכן הן בעמונה והן בקלנסווה יש בניה בלתי חוקית על קרקע פרטית. רק שבקלנסווה הקרקע שייכת לתושבים, ובעמונה המתנחלים פלשו לשטחים פרטיים של אנשים אחרים. יחי ההבדל הקטן. כמו כן, במסגרת מדיניות הטרסנפר השקט של כל ממשלות ישראל – להכביד את העול על הפלסטינים הישראלים, ומדי פעם לטבוח בהם ואז לא להעניש את הטובחים, כדי שיבינו את הרמז ויעזבו – לתושבי קלנסווה, כמו לחלק ניכר מתושבי הערים הפלסטיניות בישראל, אין בכלל תכניות מתאר. כל בניה היא בהגדרה בלתי חוקית.

הפעם, כדי לוודא שהתרגיל יצליח, הוציאו לשלשת עופות וארדן את צווי ההריסה פחות מ-48 שעות לפני ביצועם, כך שלבעלים לא היתה שהות מספקת לפנות לבתי המשפט. למותר לציין שעם בעלי הבתים האלה, נתניהו לא טרח להפגש וכמובן שלא הציע להם שום פיצוי – אף שהם ביצעו עבירה מנהלתית בלבד, של בניה ללא רשיון על אדמה שאין חולק שהיא רכושם.

חודש וחצי אחרי עלילת הדם הגדולה על “אינתפיאדת הצתות” שגוועה בקול נפיחה חלושה השבוע, כששוחררו אחרוני העצורים, ארדן ונתניהו צריכים הסחת דעת מסיבית מכשלונותיהם. הם צריכים לומר לציבור “תראה, ציפור”, ושניהם למדו שהדרך הטובה ביותר והקלה ביותר לעשות את זה היא לומר לקהל הבוחרים שלהם שהם מכים בערבים.

הם מכים בקבוצה אחת של אזרחים ישראלים כדי לענג קבוצה אחרת, כדי להיראות כפטריוטים. הם יודעים, ומתעלמים מכך, ששתי קבוצות האזרחים הללו ימשיכו לגור על אותה פיסת אדמה; הם יודעים, ומעודדים זאת בזדון, שאנשים שרואים שראש הממשלה שלהם מתייחס אליהם כאל אויבים (”כוחותינו פועלים”) יתחילו גם הם להתייחס אליו כאל אויב; הם, בקצרה, עושים את מה שהליכוד תחת נתניהו עשה תמיד: מקריב את האינטרסים של מדינת ישראל למען רווח פוליטי קצר מועד.

ומה שמפחיד פה הוא שהם חושבים שפעולה כזו אכן תביא להם רווח פוליטי; שאפשר יהיה למתוח את החבל על גבול מלחמת אזרחים עד אין סוף; ושכאשר הוא ייקרע, הם לא ישלמו שום מחיר. זה מפחיד, כי לגמרי יתכן שלשלשת עופות וגלעד ארדן, אויבי מדינת ישראל וסוכני השפעה של מדינת יהודה, צודקים.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

6 תגובות על ”הכו בערבים והצילו את התחת“

  1. Gilad Hablani הגיב:

    מצטער להיטפל לזוטות אבל חוקרי הכיבוי קבעו שברוב השריפות הגדולות היה מדובר בהצתה מכוונת

  2. Tom Elkayam הגיב:

    עדכון מהיום לאנשי האתמול. חשדות כבדים לכך שסייד קשוע הוא סוכן של פוטין.

    ציטוט
    "זו התנהגות פרועה, שמביאה אותי לפחד מעצמאות ומאותה שאיפה להשתחררות תרבותית מכל מדיניות ישראלית-יהודית; התנהגות אלימה שלא מותירה, אלא להעלות מחשבות כפירה לפיהן חסות ציונית מספקת מרחב, מוגבל ככל יהיה, ליצירה פלסטינית. נוכח המציאות מסתבר שעדיף מרחב צר כזה על פני המרחב הצר עוד יותר שחוגים אלימים בחברה הפלסטינית מנסים להכתיב בכוח הזרוע."

    קן הקוקיה. תרתי וסתרי משמע.

    זהו, עכשיו חזרה לסאונדבייט המונוטוני של עמותות הקיבוש. לא לצאת מהשמורה

    • Meni Zehavi הגיב:

      סוכן של פוטין? נהה… סוכן המוסד יהיה אמין ותר (אבל לאור החלטת הממשלה המתגבשת, לך תדע עד כמה מותר לומר את זה…)
      ואם ברצינות, אז קשוע הוא מוסלמי, לפחות רשמית. מוטב לתת למוסלמים לפתור את הבעיות שלהם בעצמם, תוך מניעת אפשרות לגרום נזק היקפי גדול מדי. אבטחת בטחונו של קשוע היא עכשיו בתחום האחריות של משטרת אילינוי, עד כמה שאני מבין. אולי מייסלון חמוד תצטרך אבטחה. האם משטרת ישראל מסוגלת לעשות את זה? בכל מקרה, זה התחום היחיד שבו ניתן לעשות משהו, לא לנסות לחנך את המוסלמים מחדש. הפתעה: אנשים לא אוהבים כשמנסים לחנך אותם.

      • Tom Elkayam הגיב:

        ספר את זה לפמיניסטיות.

        בכל מקרה, מוסלמים משכילים יצטרכו להחליט ממש בקרוב איפה הם עומדים. אחת הפסקאות במאמר של קשוע דיברה על "בקורת ברוח המסורת האוריינטליסטית". זה נגמר, רוח הרפאים של סעיד מושלכת מהגג כאילו הייתה הומו בעיראק.

        אני מניח שזו המסורת שמאפשרת לך ולפמיניסטיות האמיצות והגיבורות לשתוק מול דיכוי נשים מחריד בחברה הערבית מחד ולהלחם על מקומן של נשים לבנות עשירות בדירקטוריונים מאידך.

        היום יומו של מרטין לותר קינג. חג שמח

  3. שלום ישראל הגיב:

    http://rotter.net/forum/scoops1/364089.shtml
    ram 08:36 01.12.16
    "השר לביטחון פנים גלעד ארדן יוצא כנגד "השקר של אחמד טיבי" על גל ההצתות
    ח"כ אחמד טיבי פרסם את תמונה המביאה את 'העובדות' של גל ההצתות האחרון, לפיו מתוך 1773 מוקדי שריפה – רק 9 מהמוקדים הם חשד להצתה.
    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב הבוקר (חמישי) וטוען כי …הנתון 1773 איננו רלוונטי. "רלוונטי רק המספר 39 (מספר השריפות הגדולות) – וממנו כמעט חצי הצתה… המספר 1773 התייחס לכלל ..הקריאות ..לכיבוי אש בימי גל השריפות. חלק גדול אלה דיווחים לגבי אותו אירוע…
    כמעט בחצי מהשריפות היה מדובר בהצתות מקורו בעמדה המקצועית של חוקרי השריפות של רשות הכבאות וההצלה. לא של אף פוליטיקאי". "

    https://taxes.gov.il/…/Spokesma…/Pages/Ann_291116_1.aspx רשות המסים > מידע כללי > הודעות לעיתונות 29.11.16
    הכרה בחלק מאירועי השריפות כנזק הזכאי לפיצויים לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים
    בימים האחרונים פרצו ברחבי ישראל שריפות רבות…
    ממכלול המידע שהתקבל ברשות המסים ממשטרת ישראל ומנציבות כיבוי האש עולה כי, נכון למועד זה, מסקנת גורמים אלה הנה כי
    אירועי השריפות במקומות שיפורטו להלן, הן הצתות מכוונות שעולה בהן חשד סביר כי מקורן בפעולות איבה. לאור כך, המסקנה המתבקשת שבמקומות אלו ניתן לקבוע כי מדובר בנזק מלחמה …, או כי מדובר בפגיעת איבה …
    לגבי יתר אתרי השריפה הבדיקה מול גורמי הביטחון וכיבוי אש טרם הסתיימה …, וככל שיתקבלו בהמשך ממצאים …, הרשות תעדכן רשימה זו בהתאם.
    נכון לשעה זו מדובר במקומות ובמועדים הבאים, אשר בהם לפי הידוע לנו אף נגרם נזק לרכוש:
    ישוב תאריך ושעת האירוע
    1 מושב טל-אל 20.11.16 02:00
    2 זיכרון יעקב 22.11.16 11:30
    3 ישוב דולב 22.11.16 20:30
    4 ישוב גילון 23.11.16 00:00
    5 ישוב טלמון 23.11.16 21:00
    6 חיפה 24.11.16 10:00
    7 ישוב נירית 24.11.16 15:00
    8 ישוב נטף 25.11.16 15:00
    9 נוה צוף, חלמיש 25.11.16 22:50
    [ בחיפה היו 5 הצתות במקביל ורשומות כאן כאחת, כלומר בסה"כ יש פה 13 הצתות]

  4. שלום ישראל הגיב:

    בענין ההצתות, תמצית טענתך העובדתית, יוסי גורביץ, היא ש"עלילת הדם הגדולה על “אינתפיאדת הצתות” שגוועה …כששוחררו אחרוני העצורים".
    אבל גם אתה תודה שהיו הצתות עשרות פעמים, אולי מאות פעמים (מהמאות הרבות שלא נחקרו כלל, ובהתבסס על שעור ההצתות (קרוב ל-100%) מ-80 הפעמים שכן נחקרו, ר' לקמן), שלגביהם הוכח שהאש הוצתה בתנאי מזג אויר שרק טפש לא יתחשב בהם בהציתו אש. כל מצית, כשלעצמו, נהנה מהספק, כי אין לפרקליטות הוכחה שאיננו טפש, לכן הפרקליטות לא טוענת לפשע לאומני, אבל תאר לעצמך שבשבוע אחד מאות יהודים היו דורסים ערבים ובכל פעם לא היתה נמצאת הוכחה לכך שאין מדובר ברשלנות גרידא של הנהג, הגם אז היית מיחס את הדריסות לגורם לא לאומני?
    |
    את הנ"ל כתבתי בהתאם להנחת המוצא שלך, והיא שאין הוכחה פוזיטיבית להצתה זדונית בשריפות שמציתיהן לא נעצרו (לא נעצרו כי חמר נושא ד.נ.א. נשרף), אבל, מלבד ההוכחה לפי הסתברות שהבאתי, יש גם הוכחה פוזיטיבית להצתות בזדון שמציתיהן לא נעצרו
    |
    הוכחה פוזיטיבית להצתות רבות בזדון יש במאמר של קלמן ליבסקינד 13.01.17. הוא כתב "הקביעה [של מחלקת החקירות ברשות הארצית לכבאות והצלה שכמעט כל 80 ההצתות שהם הספיקו לבדוק היו לא ספונטניות ולא מרשלנות ]… באשר לדליקות שנגרמו בכוונת מכוון נשענה על זיהוי של כמה מוקדים שהובערו באותו יער, על בקבוקי תבערה או חומרי בעירה אחרים שנמצאו ליד מוקד הדליקה, על ערימות זרדים מוכנים להדלקה שנמצאו בשטח וכן על צילומים שהתקבלו מחיל האוויר. בחלק מהמקומות תיעדו סרטוני אבטחה את המציתים".