החברים של ג'ורג'

הציונות, צרת היהודים (מהדורת בחירות 2016)

נצחונו של טראמפ בבחירות הראה בדיוק איפה עומדת הציונות המודרנית: בצד של האנטישמים

לפני כשלושה ימים הוכרז דונלד טראמפ כמנצח בבחירות בארה”ב, הפתעה מרעישה לכמעט כולם. בימין היהודי, כאן ובארה”ב, מיהרו לחגוג את הנצחון. נפתלי בנט הכריז שהגיע העת להודיע על סוף המדינה הפלסטינית. טוקבקיסטים אנונימיים מיהרו לרקוד על הדם של הליברלים שעמדו בהלם מול התוצאות.

עבדכם הנאמן לא היה מופתע – הערכתי מזמן שקלינטון בלתי בחירה ושהיא כנראה המועמד היחיד שמסוגל להפסיד לטראמפ, אם כי אחרי קלטת ה”תפוס אותן בכוס” של טראמפ אשכרה האמנתי שיש לה סיכוי – אבל זה עדיין היה אגרוף בבטן. כמו 1996: ללכת לישון עם פרס (מציאה קטנה מאד בפני עצמה) ולהתעורר עם נתניהו.

הפוסט הזה לא עוסק בפוליטיקה אמריקאית, ראשית משום שאני לא מבין בנושא מספיק (אני עוקב פחות) ושנית משום שיש כאן נקודה חשובה יותר: איפה מציבות הבחירות האלה את הימין היהודי.

הקמפיין של טראמפ נשען, לאורך כל הדרך, על שריקות כלבים לימין הגזעני, מה שמכונה היום alt-right. טראמפ סירב להתנער מהתמיכה של דיוויד דיוק, איש הקו קלוקס קלאן הוותיק, ושחרר שורה של מודעות אנטישמיות או אנטישמיות למחצה. הוא השתמש בחומרים של ארגונים אנטישמיים בפרסומים שלו – למשל, במודעה הידועה לשמצה שבה הופיע מגן דוד על רקע כסף. טראמפ טען אחר כך שמדובר ב”כוכב שריף” ולמרבה התדהמה התומכים היהודים שלו החלו לפמפם את התפיסה הזו. בקרב יהודי ארה”ב, המודעה האחרונה של טראמפ נתפסת כאנטישמית או למצער כמכילה שריקות כלבים אנטישמיות. לאורך הקמפיין, תקפו תומכי טראמפ עיתונאים שנתפסו כיהודים, בין השאר על ידי סימונם בתגי “הד”, וחלקם זכו לאיחולי רצח במחנות השמדה, עם תמות נאציות. הקמפיין של טראמפ לא עשה כל מאמץ להתנער מהתומכים הללו. הוא נזקק להם.

יהודים אמריקאים לא מעטים כתבו שלראשונה בחייהם, הם חשים מהי אנטישמיות. טראמפ הוציא אותה מהמרתפים. אחרי הבחירות, שבהן היהודים הצביעו נגד טראמפ במספרים גדולים (68% מהם תמכו בקלינטון, 28% בטראמפ; יהודים הצביעו עבור קלינטון יותר מכל קבוצה אתנית אחרת, להוציא שחורים), הביעו כותבים יהודים רבים חשש מהצפוי להם בארה”ב.

מי שהפיד שלו מכיל הרבה יהודים אמריקאים, שמע את קריאות השבר שלהם בימים האחרונים – במקביל לצהלות השמחה של הימין היהודי. הרבה מאנשי הימין היהודי ציינו את העובדה שבתו של טראמפ יהודיה; היהודים הגאים האלה מוכנים עכשיו לתלות את זכויות האזרח של יהודי ארה”ב בכמה יהודי חצר שמקורבים לשליט. למה שמחו אנשי הימין? כי הם חושבים שטראמפ יאפשר להם, כפי שהציע בנט, לחסל את פלסטין.

כדי לקבל את זה, הם מוכנים להעלים עין ממועמד עם רקורד אנטישמי ותומכים ניאו-נאציים. הברית בין הניאו נאצים ליודו נאצים לא חדשה. הימין היהודי בישראל הביע הערצה למנהיג הניאו נאצי האוסטרי שטראכה, סגן השר איוב “אונסק”ו גורם רעידות אדמה” קרא נפגש איתו, ואתר “מידה” קידם במשך שנים את השרלטן משה טל חרותי, שתחת שם העט “וילהלם רוט” עשה רבות כדי להלבין את המפלגה הניאו נאצית האוסטרית. העורך של מידה דאז, רן ברץ, הוא היום מסבירן בכיר בלשכת ראש הממשלה.

כלומר, כדי לשמור על הקולוניות בגדה המערבית, הימין היהודי מוכן לזרוק את יהודי העולם מתחת לאוטובוס. האנשים שכל כך רגישים לאנטישמיות שהם רואים אותה במקום שאיננה מעלימים עין מאנטישמים מובהקים. הם מעריצים גזענים כי כרגע הגזענים הללו ממקדים את השנאה שלהם במוסלמים. הם תומכים בפוטין כי הוא “מנהיג חזק.”

ויהודי העולם? כאן נכנסת הציונות לתפקיד הישן שלה: להיות השוטר הטוב לעומת השוטר הרע שהוא האנטישמי הנפוץ. גם האנטישמים וגם הציונים חושבים שליהודים אין מקום באירופה או בארה”ב. הציונים היו מאד שמחים אם התנאים של יהודי ארה”ב ואירופה יורעו עד כדי כך שהם יהגרו לישראל, כי יש לנו מאבק דמוגרפי לנהל; וראה זה פלא – זה גם מה שהאנטישמים רוצים. יסודה של הציונות, אחרי הכל, בתפיסה של שלילת הגלות; בתפיסה, שהאנטישמים חלקו בשמחה (כתבי נורדאו, למשל, שימשו את הנאצים) שהקיום היהודי מחוץ למדינה יהודית הוא קיום חולני. שני הצדדים חשבו שהיהודים לא לאומיים מספיק. או, במילים אחרות, תמיד היה בהם יסוד ליברלי חזק מאד.

הגיע הזמן שיהודי העולם יבינו שישראל איננה בעלת ברית שלהם: היא נעה בין טפיל, ששואב את הכסף שלהם אבל לא מוכן לקבל את השפעתם, ובין יריב שאין לו שום בעיה לשתף פעולה עם אויביהם הממשיים מאד של היהודים. צרת היהודים, מבחינת מדינת ישראל, היא יופי של נחמה.

[..]

אה, ואגב טראמפ? הוא דפק את החזיונות של בנט והודיע היום שהוא רוצה הסכם בין ישראל לפלסטינים. לא ברור אם מילה של טראמפ שווה משהו, אבל הוא הצליח להוציא את הימין היהודי אידיוט. גם זה משהו.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

104 תגובות על ”הציונות, צרת היהודים (מהדורת בחירות 2016)“

  1. Meni Zehavi הגיב:

    בימי נורדאו, זה שהיהודים לא היו לאומיים מספיק היה קשור פחות ליסוד הליברלי שבהם (שספק אם התקיים בשיעורים משמעותיים בריכוזי היהודים במזרח אירופה) ויותר לכך שהקבוצות שכן היו לאומיות מספיק, או ניסו להפוך לכאלה, שאפו להעיף את היצורים המוזרים הקרויים יהודים לכל הרוחות. רובן גם הצליחו, בסופו של דבר.
    פריחות הלאומיות באירופה של המאה ה-19 וראשית ה-20 — לאומיות שהייתה כמעט תמיד אתנית ולא אזרחית — הייתה תופעה שליהודים לא היו כלים להיאבק נגדה. בנסיבות האלה, הרעיון של להסתלק לארצם — ובתודעת אירופה, פלשתינה הייתה ארץ היהודים הרבה יותר משהיא הייתה ארץ ערבית — היה רעיון מתבקש.
    האם טראמפ יביא את היחס למיעוטים בארה"ב למצב של אירופה בין מלחמות נפוליאון למלחה"ע הראשונה (או השנייה)? בוודאי לא. האם חלק מתומכיו יחפשו לפגוע ביהודים? כנראה כן, אבל הם היו עושים את זה גם אילו קלינטון הייתה מנצחת, והיקף הנזק שהם מסוגלים לגרום מוגבל למדי. יש קהילות אחרות — לטינים, שחורים, מוסלמים — שחששן מטראמפ ותומכיו מוצדק יותר. להלביש על זה את הפחדים היהודיים הישנים זה גם חסר טאקט וגם חסר הצדקה. ארה"ב לא נוצרה כדי לשמש גן עדן לליברלים, כולל ליברלים יהודים. אלה היו בחירות אמריקאיות, עם סדר יום אמריקאי, ואם רעיונות גלובליסטיים (שיוצגו ע"י קלינטון) ספגו בהן תבוסה, אפשר להסיק מכך שלריבונות המדינית ולגבולותיה עדיין יש משמעות בלתי-מבוטלת. יהודים שרוצים לחיות כאמריקאים יצטרכו להתמודד עם התבוסה והשלכותיה (במידה והם נמנים על תומכי קלינטון). ליהודים שחשוב להם יותר להיות יהודים תמיד יש אופציה לעלות לישראל. בשביל זה היא הוקמה. אני אשמח לראות כמה שיותר מהם בארץ, אבל זה לא קשור לטראמפ. אני מעדיף שיהודים יחיו בישראל, אבל רואה בהם אנשים בוגרים מספיק כדי להחליט בעצמם.

    • Z420 הגיב:

      טראמפ אכן מפחיד הרבה מיעוטים, לא רק את היהודים.
      אבל הוא השתמש בגלובליזציה כמניפולציה נוספת בשורה של הפחדות ושריקות כלבים. זה ממש לא היה הנושא היחידי בגללו הפסידה קלינטון.
      טרמפ התחיל את הריצה שלו בדרישה שאובמה יראה את מקום לידתו. הוא לא היה עושה זאת לנשיא לבן. מאז לא הפסיק להלהיט את הזעם הלבן, וגם שמות יהודיים זרק למדורה – המגן דוד שהפך לכוכב שריף, אבל לא רק זה, בכל פעם שהוזכר שמה של הילרי טרח גם לזרוק שמות יהודיים בשביל להלהיט את הרוחות (בלומנטל,סורוס וכו'), מעלה בעוב את הפרוטוקולים של זקני ציון.
      הוא החזיר את האנטישמיות למרכז השיח, אי אפשר להתעלם מזה – כמו עוד דברים מכוערים אחרים שעשה: הוא פילג את החברה האמריקאית והוציא כל שד אפשרי מכל בקבוק שמצא. הכל בשביל לנצח.
      אתה מעדיף שיהודים יחיו בארץ וזו בדיוק היתה הנקודה של יוסי. ציונות ואנטישמיות הולכות יד ביד. שתיהן מעוניינות לרכז את היהודים בגטו אחד גדול. אם מפחיד ורע אז היהודים "בוגרים" מספיק בשביל להגיע בהמוניהם לגטו, אם לא, בעיה שלהם. שישרפו בתאי גזים. כמה נוח.

      • Tom Elkayam הגיב:

        ואם הייתי מעדיף שרב הפינים יחיו בפינלד, כי חשובה לי התרבות הפינית, בראשה כמובן השפה הפינית, הספרות הפינית, השירה הפינית, הקולנוע הפיני, וכמובן הנהיגה הפינית, זו שאין שני לה, כולן תוצרים של החברה הפינית שיכולים לשרוד או בפינלנד או בגטו פיני במקום שאינו פינלנד. האם אז אני אנטיפיניסט?

        אגב, פינית, מספרים שהיינריך היינה ישב פעם בהרצאתו של פיני מפורסם והלא נשא את נאומו בגרמנית שרוסקה לחצץ. שכנו של היינה לספסל הביט בפניו של המשורר המפורסם המרוכזות בדובר בקשב עצום. ״עד כדי כך מרשימים דבריו, הר פרופסור״ תמה השכן, ״לא, לא״ ענה היינה, ״רק שמעולם לא תיארתי לי שאני שומע פינית עד כדי כך״

        • Z420 הגיב:

          יש הרבה פינים שחיים בשוודיה או בארה"ב. אם אתה רוצה לגרש אותם באמצעות אנטי=פיניזם ממקוומות ההגירה ולרכז את כולם באלימות במקום אחד אז אתה אנטי האנשים הפיניים.

          • Tom Elkayam הגיב:

            הבנתי, אז יש קונספירציה ישראלית של אנטי ליברלים, לגרום לגירושה של הקהילה היהודית בארה״ב, קהילה שקיומה הוא אינטרס אסטרטגי של מדינת ישראל. וזאת על מנת שהם יעלו לישראל ויביאו את הליברליזם שלהם לכאן.

            הגיוני, אין ספק. שלושה קיפולים ויש לך כובע קטן מניר אלומיניום, מאמץ קטן ובטחון לטווח ארוך.

            • Z420 הגיב:

              לא אמרתי שזו תמיד קונספירציה (כמו, למשל, מקרה המוסד ויהדות עירק בשנותיה הראשונות של המדינה) אבל אינטרס משותף בין אנטישמיות וציונות יש ויש. ככל שרע יותר ליהודי העולם כך גובר הביקוש לסחורה הציונית.

      • Meni Zehavi הגיב:

        מה, לעזאזל?
        אין שום תאי גזים באופק, תרגיע. וכשהם כן היו באופק, הדבר היחיד שהציונות יכלה להציע ליהודים היה לנטוש את ארצות תאי הגזים ולבוא לבנות את הבית הלאומי שלהם (אז בקושי דיברו על מדינה). ההצעה הזאת התבררה כשווה זהב.
        כן, טראמפ רכב על הזעם הלבן. ובארצנו הקטנה, לא מעט פוליטיקאים רכבו ורוכבים על זעם מזרחי. אז זה לא אופנתי להיות אשכנזי בימים אלה, אבל טרם ראיתי אשכנזי אחד החרד לחייו או לזכויותיו בגלל אשכנזיותו.
        אני מעדיף שיהודים יחיו בישראל. אני לא רוצה שהם, או אנשים אחרים, יפחדו. אם הם מפחדים, ישראל היא אופציה. בשביל זה היא הוקמה. אבל בנסיבות הקיימות, אין ליהודי ארה"ב סיבה ממשית לפחד היום יותר משהייתה להם ב-7 לנובמבר 2016.

        • Z420 הגיב:

          ההשוואה לישראל מצחיקה. ברור שכ"אשכנזי" פריבילגי הזעם "המזרחי" לא ישפיע עליך. אבל השחורים בארה"ב רואים בעליית טראמפ חזרה של מה שקרה עם ג'ים קרואו אחרי הרקונסטרקציה. המהגרים והלטינוס חוששים מבתי הכלא הענקיים שאיים לבנות ומהחומה. נשים פוחדות שלא יוכלו לעבור הפלה חוקית ויאבדו את השליטה על גופן, הרי טרמפ אמר כי עליהן להענש במקרה כזה. הוא גם מינה את פנס לתפקיד מרכזי, תת-אדם שהגביל הפלות במדינה שלו. הוא איים על קלינטון בחיסול בקריאה לתומכי הסעיף השני בחוקה לפעול. אחרי זה איים שיכלא אותה אם יהפוך לנשיא. הוא איים כי לא יקבל את תוצאות הבחירות אם יפסיד. כלומר, איום במלחמת אזרחים. אין לזה תקדים בדמוקרטיה האמריקאית שנאנסה על ידיו בצורה ברוטלית. כל כך הרבה תמרורי עצור ונורות אזהרה. הפחד הוא ממשי. לא אשכנזי או שום דבר שקרוב לזה.

          • Meni Zehavi הגיב:

            כן, יש קבוצות שיש להן סיבות לפחד מטראמפ (לטינים כן, נשים — לא מהסיבות שציינת, שחורים — אולי, אבל אין שום קשר לג'ים קרואו). היהודים, מה לעשות, אינם אחת מהקבוצות האלה, בשום קנה-מידה סביר. היהודים אינם שה האלוהים, די עם זה.

          • Z420 הגיב:

            בהצלחה עם ההכחשה. אין ספק שיש לך מיומנות מרשימה כישראלי. מעניין מאוד מה אומר מינוי בנון האנטישמי ליועץ אסטרטגי ראשי בבית הלבן, אחד המינויים הבחירים ביותר: מי שאחראי על המגן דוד המפורסם מהקמפיין, וגם על ההעלאה בעוב של הפרוטוקולים עם השמות היהודיים בכל פעם שטרמפ מדבר על שחיתות ובנקים. כמו כן, על פי עדות גרושתו סירב לרשום את ילדיו לבית ספר פרטי כי יש שם יהודים. כשיצא טראמפ נגד המצחיקן ג'ון אוליבר קינה אותו בשמו האמיתי היהודי: ליבוביץ. זה לא מקרה. השריקה נשמעה, כל אנשי התקשורת שבקרו את טרמפ ובעלי שמות יהודיים חווים לראשונה בחייהם מה זה אנטישמיות, כולל טווטים של תנורים. דייוויד דיוק אמר שעלייתו של טראמפ היום המאושר בחייו.
            הכתובת על הקיר. גם אם זה לא נאמר במפורש יש דרכים עקיפות (האסטרטגיה הדרומית שפגעה בשחורים, השימועים של מקרתי שפגעו ביהודים) לסגור חשבון. מינוי השרץ הזה ליועץ ראשי מעיד שזה הכיוון של טראמפ.

            • Z420 הגיב:

              כמובן ש"הציונים" מכשירים את השרץ האנטישמי
              http://www.politico.com/story/2016/11/israel-donald-trump-bannon-231374

            • Meni Zehavi הגיב:

              טוב, נו. צריך ליצור סיסמה חדשה לליברלים מאוכזבים. "השנה היא גרמניה וטראמפ הוא 1938", או משהו. אבל היי, אני ליברל, אני מאוכזב, והסיפור הזה מעורר אצלי בעיקר גיחוך.
              מינוי בנון אומר, קודם כל, שטראמפ מתגמל את מי שעבד עבורו. אלף בית של פוליטיקה, גם של עסקים.
              מה בדיוק יעשה בנון בבית הלבן? למפלצת הספגטי הפתרונים. "יועץ אסטרטגי" זה אחלה תואר שיכול להסתיר אחריו סמכויות רחבות, ויכול להסתיר כלום אחד גדול. (את הבדיחה על החתול היועץ אתה מכיר, מן הסתם.)
              בנון הוא דמות לא סימפטית בכלל. אבל הסכנה הצפויה ממנו ליהודים היא זניחה עד בלתי-קיימת. העולם לא נוצר כדי לעשות לנו נעים בגב — לא לי, לא לך, לא ליהודי ארה"ב ולא לליברלים שלקחו להם את חלום גן העדן המתגשם במהרה בימינו. אם כבר, הבעיה היא שמרוב עיסוק במה עושה נעים או לא נעים למי מתעלמים מסכנות ממשיות בהרבה. לעזאזל, טראמפ הצהיר על כוונתו לגרש שלושה מיליון מהגרים, ואנשים עוסקים במה אמרה גרושתו של בנון.
              יהיו לנו מספיק סיבות לבקר את טראמפ כשייכנס לתפקיד. בחירת יועץ כזה או אחר, שלא ברור מה יהיו סמכויותיו, היא זוטי דברים. סוף העולם אינו מגיע מחר. יש חיים אחרי ה-20 לינואר. בוא נחכה.

              • גיל ב' הגיב:

                עד כמה שאני הבנתי ההכרזה על גירוש המהגרים היא דווקא ירידה מהעץ. מה שהחל כגירוש כל המהגרים הלא חוקיים הסתיים בהכרזה על גירוש המהגרים הלא חוקיים שביצעו פשעים בארה"ב שזו המדיניות גם עכשיו. יכול להיות שהוא יגלה יותר להיטות אבל עקרונית אין כאן שינוי של המצב הקיים.

                • Meni Zehavi הגיב:

                  טראמפ פיזר כ"כ הרבה הצהרות שונות על גירוש מהגרים לפני הבחירות שאי-אפשר למצוא בהן עקביות. הוא פיזר גם הצהרות אחרות — למשל, בעניין תובע מיוחד שיחקור את פרשת קלינטון, או בעניין החומה בגבול מקסיקו.
                  כעת, אחרי הבחירות, מחלק מההכרזות הוא הסתייג במפורש (קלינטון, החומה). לעומת זאת, הוא חזר על ההכרזה על גירוש מהגרים שהורשעו בעבירה כלשהי. כלומר, לפחות במקרה הזה, אם לשפוט לפי דבריו, אין מדובר בתכסיס רטורי אלא בתוכנית פעולה ממשית. למהגרים הרלוונטיים ולקרוביהם בהחלט יש סיבה לדאוג.
                  וכן, אם זה יתבצע, זה יהיה שינוי עצום לעומת המדיניות הקיימת. עד כמה אפשר להאמין לאיזושהי מילה שיוצאת לטראמפ מהפה, גם אחרי הבחירות, זו כבר שאלה אחרת.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    חומה תהיה אגב, אני מכיר חברה ישראלית אחת לפחות ששחה נציגים עם פמפלטים מבריקים לגולה הדוויה בנושא הזה בדיוק, הם לא מייצרים גדרות, אבל חומה זה לא רק גדרות. יש ביקוש לסחורה ועניין לא מבוטל, בעיקר למה שנעשה מול ההגירה מסיני, פחות החומה הסינית הגדולה שעל כביש שש.

              • ygurvitz הגיב:

                מה הוא יעשה בתור יועץ? למשל, יחזיר את המדיניות של ממשל ניקסון לרשימות חשאיות של יהודים בממשל הפדרלי ומניעה של קידום שלהם. הוא מיודד מאד עם פט ביוקנן שהיה מעורב בתכנית המסריחה ההיא. וזה משהו שחשבתי עליו בשניה.

                כל קמפיין משתמש באנשים בעייתיים. הוא צריך כלבי תקיפה. רוב הקמפיינים לא ממנים אותם אחר כך לתפקיד בולט.

                • Meni Zehavi הגיב:

                  בתור יועץ הוא לא יכול להחזיר כלום. הוא יכול להמליץ לנשיא על איזושהי מדיניות, והנשיא יכול לאמץ אותה — או שלא.
                  האם בנון ימליץ על סימון יהודים בממשל הפדרלי? אולי. באותה מידה הוא יכול להמליץ על הפצצת יעדי דאע"ש בנשק גרעיני, שימחק את כל המזרח התיכון תוך כדי. תסריטי אימה אפשר להמציא בקלות. עד כמה הם סבירים? שאלה טובה, שאי-אפשר לענות עליה לפני ה-20 לינואר (וספק אם אפשר יהיה אחר כך).
                  בנון, עם כל הסלידה הראויה ממנו, זה לא סתם מישהו שהקמפיין של טראמפ השתמש בו. הוא אשכרה ניהל את הקמפיין בתקופה די קשה, כאשר חלקים גדולים של הממסד הרפובליקני עוד התנערו מטראמפ. אז הוא בהחלט זכאי לגמול מהאיש שהוא עזר לו לנצח. באיזו צורה הגמול הזה יבוא? שוב, נחיה ונראה. בינתיים אין סיבה להיכנס להיסטריה בסגנון של ביבי עם איראן. הוא, לפחות, גרף מזה רווח פוליטי.

              • Z420 הגיב:

                בחירת היועץ היא סימן מבשר רעות. הוא שולח מסרים של מתינות גם. אבל טוב זה לא נראה בשום צורה

                • Meni Zehavi הגיב:

                  אוקיי, הנה, מישהו אמר את זה טוב יותר:
                  http://slatestarcodex.com/2016/11/16/you-are-still-crying-wolf/

                  • Z420 הגיב:

                    הבנתי. ממש מבריק. התקשורת אשמה בהכפשת טראמפ כסופרמטיסט. והסקרים מוכיחים שהציבור גזעני לא פחות ממנו? כולם אשמים בגזענות טראמפ, חוץ ממנו עצמו, כאילו שלא השפיל מיעוטים ונשים ואיים עליהם בעצמו. נו, באמת. אהבתי במיוחד את טיעון ה"זאב, זאב". כמו שכינו מועמדים אחרים גזענים (כאילו שאפשר להשוות לרומני או לכל מועמד אחר), כך עושים גם לטראמפ ומה יהיה כשיהיה מישהו יותר גרוע ממנו? (חה) ומה אם סופרמיסטים יותר עקביים שחיים היום (כאילו שהם לא תומכים בטראמפ ומעריצים אותו עד האחרון בהם).
                    זה יפה? תעמולה שמגינה על פשיזם וגזענות ושנאת נשים? שמבקשת להעלים עין מההתקפות והאיומים של טראמפ על מיעוטים ונשים ומההיסטוריה הגזענית שלו? זה ממש לא יפה. זה מגעיל ומתרפס. וממש ארוך מדי.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      התקשורת, ובכן, רודפת שערוריות. היא צריכה למכור את עצמה, ורדיפת סנסציות היא דרך קלאסית לעשות את זה. אז טראמפ תפס את התקשורת באתה-יודע-מה (מטאפורית, מטאפורית), סיפק לה שערוריות למכביר, ורכב על הגל הזה כל הדרך לבית הלבן. אבל יש אנשים שכ"כ עסוקים במלחמת בני האור בבני החושך שהם לא שמו לב.
                      טראמפ הוא רברבן עם אגו נפוח, רגיש מאוד לכבוד שחולקים או לא חולקים לו. זה לכשעצמו הופך אותו לנשיא בעייתי מדי. הוא גם גבר לבן בן 70 — וה"היסטוריה הגזענית" שלו היא בערך כמו זו של רוב בני הקבוצה הזאת. הוא אינו תוקף בני גזעים וקהילות אתניות ספציפיות, אלא אנשים מאותן קהילות שיצאו נגדו. וההתקפות שלו נגד מהגרים, בעייתיות ככל שתהיינה, עוברות תחת הסיווג "חוק וסדר" ולא תחת "עליונות האדם הלבן".
                      האם בכל הנושא של "חוק וסדר" יש גזענות סמויה? בהחלט. אבל בכך טראמפ אינו שונה מאוד לא רק מנשיאים רפובליקנים קודמים אלא גם מביל קלינטון בימי קמפיין הבחירות שלו. אז לא בטוח שכדאי לצפות לשיפור ביחסים בין הגזעים והקהילות האתניות בארה"ב בעתיד הקרוב, אבל טראמפ אינו "נשיא הכוח הלבן" או משהו.

                    • Z420 הגיב:

                      גילו של אדם אינו מהווה הצדקה להיות גזען ושונא נשים. ברני יותר מבוגר. יש עוד הרבה מבוגרים שלא מחזיקים בדעות החשוכות הללו. להגיד שהכל פרובוקוציה בשביל הבחירות, קמפיין טוק, זו אופטימיות ענקית שלא קשורה לשום מציאות. טראמפ ממשיך למנות לתפקידים גזענים הזויים ומסוכנים כמוהו, אחרי בנון, מגיעים פומפאו ופלין.

                    • Z420 הגיב:

                      כמו שזה נראה טראמפ הולך להרוס כל מה שאובמה בנה, לפלג את האומה האמריקאית עבור פוטין, כמו אידיוט שימושי למופת. הוא בפירוש תקף קהילות ולא רק אנשים ספציפיים. הוא אמר שנשים צריכות להענש. שמהגרים לא רשומים הם אנסים וסוחרי סמים. שהשחורים עצלנים וזו הסיבה מדוע כביכול אובמה נשיא כושל. יצא נגד שופט אמריקאי כי הוריו ממוצא לטיני, נגד אנשי תקשורת כי יש להם שם יהודי, ועוד ועוד. כל ניסיון להשוות את טראמפ עם מועמדים אחרים הוא מצחיק ולא רלוונטי. קורה פה משהו חסר תקדים.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      חסר תקדים? נחיה ונראה.
                      נורא קל לתייג דעות מסוימות כחשוכות. אבל כשבארה"ב מחזיקים בהן עשרות מיליוני אנשים, התיוג הזה עצמו הופך להיות חלק מהבעיה.
                      טראמפ אינו הולך לפלג את האומה האמריקאית יותר משהיא כבר מפולגת. האמריקאים רצו אותו כנשיא, קיבלו אותו, ישרדו אחרי תום כהונתו, ומן הסתם יפיקו לקחים. לא ברור מה הלקחים האלה יהיו, אבל אין טעם לפתח עכשיו היסטריה. כן, טראמפ ממנה אנשי ימין עמוק לתפקידי מפתח, אם כי פלין רשום בכלל כדמוקרט, פומפאו לא ביטא תפיסות גזעניות, וסשנס ביטא תפיסות כאלה בצורה מינורית למדי לפני 30 שנה. הימין העמוק הוא אחד הגורמים שהביאו לו את הניצחון. מה הוא יעשה אתם, זו שאלה אחרת, אבל ארה"ב ממש לא עומדת לחזור לשנות ה-50.

                    • Z420 הגיב:

                      כאמור, רוב האמריקאים הצביעו עבור קלינטון, לא עבורו. טראמפ כבר הביא לפילוג והרעלת האווירה. נורא קל לתייג את מה שהוא אומר כמיזוגני וגזעני כי זה פשוט מה שזה. הבן-אדם פסיכופט על פי קרטיריון ומאיים על ציבורים שלמים ומלהיט אחרים לאלימות. הוא עושה יד אחת עם האויב פוטין. איש הון וון פרוסנטר, שמציג עצמו כגיבור מעמד הפועלים כאשר כל חייו רק ניצל את אלה, מדבר נגד גלובליזציה ומשתמש בה באותה נשימה. עצוב לראות נוכל עלוב שמביא לנפילה כזו גדולה. אם הייתי אובמה לא בטוח שהייתי מביא לו כל כך מהר את המפתחות לבית הלבן.

          • Tom Elkayam הגיב:

            רק להזכיר שהיו אלו הדמוקרטים שניסחו את חוקי ג׳ים קרואו, כל שהיה נדרש היה לבטל אותם. מאידך כפיית חוקי אנטי-ג׳ים קרואו גרועה לא פחות.

            ראוי יותר לציין שחוקי ג׳ים קרואו הגיעו מפוליטיקאים ולא מהעם, והגיעו מהאכזבה העצומה של המפלגה הדמוקרטית מהעובדה שהגזענות העממית שעליה בנו את המפלגה שלהם לא החזיקה מים, העם התברר לא הפריד לבנים בעצמו, לכן חיקקו אותה לספר החוקים. העם לא יודע מה טוב לו.

            תבנית כלשהי חוזרת כאן, לא יודע מהי בדיוק.

            • Meni Zehavi הגיב:

              הדמוקרטים ניסחו את חוקי ג'ים קרואו כשהמפלגה הדמוקרטית הייתה מורכבת בחלקה הגדול מלבנים דרומיים. כפיית חוקי אנטי-ג'ים קרואו היא,במינוח המקובל, דה-סגרגציה; זה משהו שהתחיל בעידן אייזנהאואר ופחות או יותר השיג את יעדיו בעידן פורד וקרטר. הנשיא שעשה יותר מכל בעניין הזה היה, אגב, דמוקרט דרומי. קראו לו לינדון ג'ונסון.
              בכל מקרה, לסיפור הזה אין קשר ממשי לבחירות 2016. השחורים היו נון-אישיו בבחירות האלה. לא סתם אחוזי ההצבעה שלהם היו ברצפה. הלטינים והמוסלמים, לעומת זאת, יסבלו ככל הנראה מממשל טראמפ. לא מפני שטראמפ הוא גזען (אולי הוא כן, אבל זה לא ממש משנה). אלא מפני שהבוחרים שלו חשים מאוימים מהציבורים האלה ובחרו בו כדי לפגוע בהם. לזה דווקא יש מקבילה לא רעה במדינה כלשהי לחופו המזרחי של הים התיכון.

              • Tom Elkayam הגיב:

                שחורים הם הקהילה שתרוויח כנראה יותר מכל מבחירתו של טראמפ, אסטרטגית העברת מספיק שחורים לצד האדום יכול להיות משמעותי מאד בפוליטיקה האמריקאית.
                דה-סגרגציה היא ביטול סגרגציה, פשוט. החוקים שחוקקו הם נומרוס קלאוזוס במינוח המקובל. וסיפור האוטובוסים המובילים תלמידים לשכונות מרוחקות בכפיה רק כדי לעמוד בקווטה ובמראית עין, במקום להביא בתי ספר טובים לתוך השכונות מוכר לכל מי שגדל בדרום תל אביב.

                או לחילופין, חוקים הכופים על בעל עסק לאפות עוגה לזוג חד-מיני גם אם זה נגד אמונתו האישית.

                • Z420 הגיב:

                  בגלל זה הקבינט שלו כל כך מגוון, כולם גברים לבנים וגזענים. בטוח שידאגו לשחורים.

                  • Meni Zehavi הגיב:

                    הקבינט שלו נמצא בתהליך הרכבה. אני בטוח שתהיה בו לפחות אישה אחת, לפחות שחור אחד ולפחות בן מיעוטים נוסף אחד (היספני? יוצא אסיה?). עד כמה זה יעזור למישהו, מלבד חברי הקבינט עצמם, זה כבר עניין אחר.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    כי אלן ווסט הוא לבן, גם. בן קרסון, או הרמן קיין שמוזכר לא מעט. תנסה עובדות, ימנע ממך בזיונות

                • Z420 הגיב:

                  אוי איזה פשיסטים מסכנים, כופים עליהם לא להפלות על בסיס של נטייה מנית. אולי בכלל צריך לעשות רה-סגרגציה, הרי יש כאלה שלא רוצים שחורים או יהודים בעסק שלהם ומה עם הרגשות שלהם? למה כופים עליהם יהודונים וכושונים לעזאזל? לטום האידוט השימושי של הנאצי באנון פתרונים. הוא לא ישים את הילדים שלו עם הילדים שלך בגן אבל זה לא מפריע לך להעריץ את הנאצי. זו הנקודה של הבלוג, והוכחת אותה בתגובותך הנציות=ציוניות.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    אתה לעולם לא תבין החשיבות האינסופית של הזכות הבלתי מעורערת של אדם להיות אידיוט ואת החובה הראשונית של החוק לשמור על הזכות הזאת. זאת משום שאתה ביסודך פשיסט. במובן הפשוט של פשיסט, מישהו שכופה את דעותיו באלימות.

                    אלימות חוקית, ומעצר הוא מהלך אלים באופן בלתי נתפס כמעט, שהרי מדובר בחטיפה וכליאה בכח. היא נוראית כמו אלימות לא חוקית ומותרת רק בקיצון

                    מעניין מה תחשוב על בית קפה לנשים בלבד. במגזר הערבי למשל, אני בטוח שקראת את הכתבה ההיא בהארץ על כך פעם. זו הסיבה מדוע מותר להפלות אנשים בעסק פרטי, כי לפעמים זה חשוב, ואתה לא מסוגל לנסח את ההבדלים בלי להדרש לשיפוט מוסרני נמוך מצח מהפוזיציה.

                • Meni Zehavi הגיב:

                  כדי להביא בתי ספר טובים לתוך שכונות, צריך לשפוך הרבה כסף. הרשויות המקומיות בארה"ב אין אוהבות לעשות את זה, הרשויות הפדרליות מתערבות בעניין הזה מעט מאוד, אם בכלל. הסיפור של אוטובוסים היה חיוני בתקופת הדה-סגרגציה, אבל זה נגמר מזמן, ונגמר דווקא די בהצלחה.
                  התערבות באפיית עוגות זה סיפור אחר לגמרי. מין פרכוס ביזארי של מערכת החוק, מסוג שקורה לעתים (כמו העובדה שבמספר מדינות מותר לאדם להחזיק נשק כמה שנים לפני שמותר לו לשתות אלכוהול). אפשר לדבר על העקרונות הכלליים העומדים מאחורי הפרכוסים האלה ועל מידת הצדקתם (למשל, הזכות להחזיק בנשק וההגבלות על צריכת אלכוהול), אבל הפרכוסים עצמם לא ממש מעניינים.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    אין דבר כזה רשויות, מדובר בועדות של אנשים הקובעים סדרי עדיפויות על בסיס האינטרסים שלהם בתוך סבך אילוצים. כל אדם שניהל מספיק בחייו יודע איך זה עובד בישיבת מוצר, עירייה או קבינט בטחוני. מקח וממכר משא ומתן

                    אם קריטריון ההצלחה הוא נומרוס קלאוזוס הפתרונות יתאפטמזו לעבר הפתרון הזול ביותר, קרי הסעת אנשים ולא בניית מערכת חינוך שוויונית. אם הקריטריון היה חינוכי, קרי בוגרים המגיעים לחינוך על תיכוני, אוטובוסים לא היו פותרים את זה.

                    הדה-סגרגציה שימרה את מערכת החינוך הכושלת בשכונות על ידי ״הענקת״ פריבילגיה לחלק קטן מקרב הקבוצה המוחלשת. אנחנו מכירים את זה ולא מארהב

                    נשיאת נשק חוקית היא זכות טבעית של אדם ושלילתה משמעותה שרק לעבריינים והמדינה יש נשק. הסטורית מדובר בשני הגורמים המסוכנים והקטלניים ביותר לאדם הרגיל. זכותו של האדם להגנה מפשע ושעבוד אינה נתונה למשא ומתן

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      איזה ועדות של אנשים? הסעות תלמידים ככלי מאבק בסגרגציה זה משהו שהתחיל מפסיקת בית המשפט העליון בארה"ב. זה, כמובן, אינו יכול לדון בהקצאת משאבים לבתי ספר כאלה ואחרים, ודאי כאשר הקצאת המשאבים הזאת נעשית ברמה הנמוכה ביותר של השלטון המקומי (מחוזות בית-ספריים). אז בית המשפט פסק בסוגיה שהוא נדרש אליה, ועשה את מה שהיה יכול. מענקים נדיבים של הממשל הפדרלי לבתי ספר בשכונות מצוקה (מותנים במבחני תוצאה כאלה ואחרים) היו כנראה עוזרים יותר, אבל לבעיה שונה.
                      לגבי נשיאת נשק, אין טעם שתחזור על סיסמאות. זה לא מתאים לך. אין דבר כזה זכויות טבעיות. יש זכויות שבני אדם, מסיבות שלהם, החליטו לקרוא להן כך. האם הזכות לנשיאת נשק נכללת באלה? תלוי. אפשר להעלות על הדעת שבנסיבות של המאה ה-21 התשובה לשאלה זו תהיה שונה מאשר במאה ה-18.
                      אבל אפילו לא דיברתי על כך. דיברתי על המקרים המופרכים בהם מותר לאדם להחזיק בנשק כמה שנים לפני שמותר לו לשתות אלכוהול. אתה החלטת שמה שאני רוצה הוא לאסור החזקה בנשק. אולי הפתרון ההולם יותר הוא דווקא לצמצם את המגבלות על צריכת האלהוכול? בכל מקרה, אין סיבה לחשוב שהמגבלות האלה הן מעשיה של איזו קבוצת קושרים שרוצים לכפות את דעותיהם על כולם.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      פסק הדין של סקוטוס לגבי הסעות הגיע ב71׳ ונגע רק לזכות לשימוש בהסעות לא לפרקטיקה, בכך בית המשפט אפשר שימוש באיספלנית חרדל לטיפול בטרשת נפוצה.

                      טוב, לא זכות טבעית
                      אני לא בטוח שאני מבין מה ההבדל בין המאה ה18 למאה ה21, כדור עדיין הורג

                      אני לא מדבר על מזימה במובן של חדר, עשן סיגרים וגברים זקנים. אלא על שקר מוסכם, שכולם משקרים בידיעה, בקריצה וכופים אותו באלימות

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      פסה"ד הספציפי בעניין ההסעות הגיע ב-71. האיסור על הסגרגציה (או הצו לפעול לאלתר לביטולה, שזה אותו דבר) נקבע בפסה"ד של בראון ב-55-54. ההסעות היו הכלי הזול והיעיל ביותר ליישם את הפסיקה ההיא. בטווח הרחוק, זה הועיל ליחסים בין השחורים ללבנים (ולבני גזעים אחרים) בארה"ב. האם זה הועיל לרמת החינוך בבתי הספר, זו שאלה אחרת.
                      כדור מרובה או מאקדח הורג במאה ה-21 כמו שהוא הרג במאה ה-18. אבל כיום לממשלה יש כלים קטלניים יותר, שנגדם לאזרחים החמושים בנשק קל אין הרבה מה לעשות. שאל את שורדי המצור בוואקו, טקסס. לגבי עבריינים, לא מדובר בקבוצה הומוגנית. חלק קטן שבהם ישיגו נשק וישתמשו בו (ולו לשם איום) בכל מקרה. חלק גדול הם דגי רקק שלא ישקיעו יותר מדי בלהשיג נשק אם הם יכולים להסתדר בלעדיו, או סתם חמומי מוח שרבים עם מישהו על מקום חניה או על מבט "לא נכון". סיכוייו של אדם מן היישוב להיתקל בייצורים כאלה גבוה הרבה יותר מסיכוייו להיתקל ברוצח סדרתי או שודד חמוש. כמובן, כיום בארה"ב יש כל כך הרבה כלי נשק בבעלות פרטית שאין שום אפשרות לאסוף את כולם או אפילו את רובם, גם אם מחר יבטלו את התיקון השני לחוקה.
                      האיסורים על צריכת אלכוהול עד גיל מסוים אינם שקר מוסכם. הם יותר שרידים מעידן אחר, בו ניסו לאסור על צריכת האלכוהול כליל. זה לא אומר שהשרידים האלה אינם מטומטמים (לרוב הם כן), זה כן אומר שאלה ספיחים של מהלך אחר, שעיקרו נזנח מזמן. גם סיפורי העוגות שנמרחו מסביב לעולם הם ספיחים של מהלך אחר (הכרה בזוגיות חד-מינית), שבעיקרו לא נועד להיות מכוון נגד אופים האדוקים בדתם הנוצרית.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      אני לא דואג ליחסים בין אנשים, עניין חסר חשיבות וריק, מערכת חינוך איכותית לעומת זאת, זה עניין מועיל. אנחנו מסכימים על זה כנראה.

                      לממשלה יכולים להיות טנקים, מטוסים וצוללות, זה לא משנה. אם לוואקואוס לא היו רובים, לא היית שומע עליהם מעולם. נשק קל היא מכונה מרהיבה ביעילותה. ראה את עזה,או מוגדישו, או בוקו חארם, או דעאש, בסוף היום מדובר באנשים עם רובים, לא פחות ולא יותר. לא פשוט לשום צבא להכנס לשטח בנוי מול אנשים חמושים ברובים. כל השיטור מתבצע על ידי אנשים עם רובים. אני מכיר את הבדיחות של ג׳ים ג׳פריס, אבל הן בדיחות של אוסטרלי חביב שלא באמת מבין מה צלפים יכולים לעשות, שאל בסטאלינגרד. נשק קל הוא אף פעם לא בדיחה.

                      בסיפור שלך על הצבא המשוכלל, בסוף החיילים צריכים להמודד מול מיליון רדנקס חמושים ומיומנים בירי בחצר האחורית שלהם, איך הביטוי הזה הולך, יש לזה אפקט מצנן.

                      אלימות עבריינית היא בעיה של אסקלציה ברוב המקרים. אם אדם פורץ לביתך ואתה ישן, יתכן שזה יגמר בכך, אם התעוררת יתכן שזה יחמיר, אם את אשה צעירה בגפה, זה עלול להיות מחריד, אם תתעמת עם הפורץ זה עלול להגמר ברצח. ברב המקרים אתה מפוחד, אתה חסר אונים כמעט ואין לחוק שום יכולת מיידים לעזור לך.

                      אם יש לך אקדח ואתה מיומן בשימוש בו, האופן שבו תתמודד עם האירוע הוא אחר לחלוטין וזו הנקודה. אקדח לא יציל אותך, תחושת בטחון ויכולת אמיתית להגן על עצמך תמנע כמעט כל מעשה אלימות נגדך. ״הומואים חמושים לא מותקפים״- פינק פיסטולס.

                      אני לא מצליח להבין מה האובססיה של הנאו-ליברלים בפירוק האוכלוסיה מנשקה. אולי אתה תוכל להסביר לי

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      הכרה בזוגיות חד מינית קיימת מזה שנים רבות, הומואים חיו וחיים יחדיו מזה עשרות שנים במערב, ההטבות החוקיות המגיעות עם הסכם ארכאי, המסדיר סקס, רכוש ורבייה לא הוכרו ואפשר להתווכח על כך. זה דיון לגיטימי. אני יכול להתנגד לנישואים חד מיניים ולא להיות הומופוב. הנה תראה,

                      נישואין הן לא הכרה חברתית בזוגיות שלכם, זה לא טקס יפה ולא כל שאל הנצנצים. נישואין הן מערכת שנוצרה במקור להגן על ילדים ונשים, נישואין מסדירים את חובות בני הזוג לילדיהם ומסדירים את השותפות הכלכלית. עכשיו, זה לא שאין תקדימים למגבלות על נישואים בחברה, למשל, האיסור על ביגמיה. תחשבו על זה רגע. האם האיסור לשאת שתי נשים, שונה מהאיסור לשאת גבר? איך? אם אתם נדרשים לסילוגיזם נמוך מצח מהפוזיציה כדי להסביר מדוע הם שונים, הפסדתם.

                      המזימה, השקר המוסכם הוא שכדי לנצח פוליטית במתן זכות נישואין לחד-מיניים מותר לכנות עמדות לגיטימיות ״הומופוביה״. זה צריך להפסיד, ללא פשרות, באופן מוחלט. וזה יפסיד.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      ההטבות החוקיות המגיעות עם הסכם שמסדיר סקס, רכוש ורבייה דווקא הוכרו עבור הזוגות החד-מיניים בכמה ארצות, כולל ארה"ב. בעצם, כאשר מוסד המשפחה מתפרק ממילא, וטרם נמצאה מסגרת חלופית לגידול ילדים בחברה חקלאית ופוסט-חקלאית, אם יש אנשים שרוצים להקים משפחה, יהיה מינם אשר יהיה, כדאי ללכת לקראתם. האם משפחות שבהן יותר משני מבוגרים יכולות לקבל הכרה? אם תקום תנועה משמעותית של אנשים שרוצים להקים משפחות כאלה ומוכנים ליטול בהן חלק (מעמדות שונות, לא רק מזו של גבר שיש לו כמה נשים), אני מאמין שתוך זמן קצר יחסית הם יצליחו.
                      מותר לאדם להיות הומופוב או לכנות מישהו אחר הומופוב (או בשלל כינויים מעליבים אחרים). הבעיה מתחילה כשהוא מונע זכויות ממושא הפחד (פוביה) או ממושא הכינויים המעליבים.
                      לגבי הנשק, אין פה שום אובססיה. יש הכרה בכך שחברה שבה הנשק נפוץ פחות תהיה אלימה פחות. זה לכשעצמו אינו מדע טילים, כמו גם ההכרה בכך שבחברה בה אין מכירת משקאות משכרים, בעיית האלכוהוליזם תצטמצם מאוד (ומדובר בבעיה אמיתית, למען הסר ספק). התסבוכת מתחילה כשמבינים שלאסור על משהו בחוק לא בהכרח עוזר להעלים את אותו משהו מהמציאות. לפעמים זה עושה את ההפך, ובכל מקרה, זה תלוי בנסיבות חברתיות, תרבותיות, כלכליות, וכו'.
                      אה, והיחסים בין בני אדם הם דבר שכדאי לתת עליו את הדעת. אפילו אני עם המיזנתרופיה שלי מבין את זה. ליתר דיוק, ניכור ועוינות בין כמה קבוצות אנשים מובחנות שחיות זו בצד זו הם מתכון בטוח לצרות. מהבחינה הזאת, ארה"ב שבה המוני לבנים יכולים להצביע עבור נשיא שחור גם במקומות לא ממש ליברליים כמו איווה, צפון קרוליינה או אומאהה, נבראסקה, והמוני שחורים בדטרויט יכולים לבחור בראשי עיר לבן אחרי כמה עשורים של ראשי עיר שחורים, היא מקום טוב יותר לחיות בו מארה"ב שלפני הדה-סגרגציה.

                    • Z420 הגיב:

                      " אם זה הועיל לרמת החינוך בבתי הספר, זו שאלה אחרת". משפט גזעני להחריד. פשוט מדהים: לבנים בנפרד, שחורים בנפרד= רמת חינוך יותר גבוה??? מגעיל ביותר

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      אוף, די לעשות מעצמך קריקטורה. שאלת עירוב הגזעים היא עניין אחד (שדי נפתר עוד בשנות ה-80-70). שאלת רמת החינוך בבתי הספר, מופרדים, מעורבים או מה שתרצה, היא שאלה אחרת. כדי לפתור אותה דרוש משהו הרבה מעבר להסעות. לא נראה לי שהממשל הרפובליקני הולך לעשות עם זה משהו. אבל גם זה הדמוקרטי לא עשה כלום.

  2. נתן הגיב:

    אכן בחושך של הבחירות בארה"ב היהודים הם מקור לגאווה.
    כבנים למיעוט שסבל לאורך שנים מגזענות לאומנות ושנאת זרים הם לא נתנו קולם למעמד שהוא גזען לאומן ושונא זרים.
    בעוד שהיהודים כאן בישראל כדברי ראש הממשלה שכחו מה זה להיות יהודים (בולטים לרעה הם החרדים שמשום מה עדיין נחשבים בחלק מהשמאל ההזוי לבעלי ברית) , הם לא שכחו.

  3. Z420 הגיב:

    קלינטון זכתה בקול הפופלרי, ברוב הקולות למעשה. היא בטח לא הובסה כמו שכלבי האלט רייט מנסים לתאר בנביחות מחרישות אוזן ויריקות ריר. אם לוקחים בחשבון שגורמים כמו התקשורת (פרסומת חינם לקמפיין טרמפ בשביל רייטינג), האפ בי איי (קומי), הקול הלבן (רובו הלך לטרמפיטלר, כולל רוב של נשים לבנות), הקול הגברי (רובם באופן מביש הלכו עם טרמפ) וכו'. עדיין, קלינטון קיבלה את רוב הקולות ורק בגלל חוק מטופש בין מאות שנים זו לא היא שמתנחלת עכשיו בבית הלבן כך שהיא לא לגמרי לא מסוגלת לנצח. הרוב איתה והרוב צריך לסבול עכשיו.

  4. Tom Elkayam הגיב:

    נו, המיתרים משמאל, היהודים, ינגנו את מארש האנטישמיות על הכינור הקטן ביותר בעולם, כמעט פאתטי.

    אתה אחד מהעתונאים היחידים שכתב על גיימרגייט בכמעט זמן אמת. מדהים אותי שטחו עניך מראות. אתה ראית את הכשלון המוחץ של הפרקטיקה המביישת, זו המכנה אנשים מיזוגנים רק כי הם לא מסכימים איתך, רק כדי להשתיק שיח, רק כדי לסתום פיות, להשתלט בבריונות. אבל ראה, ליטרלי הו, וליטרלי ווו. הפכו למשל ושנינה.

    אתה ראית את התבוסה המוחצת לרוחב הגזרה של עיתונות המשחקים. אתה לא למדת, אבל אחרים למדו.

    הרי שם נולדו אלו שיובילו את הימין האלטנטיבי, ברייטבארט הרי קיבל את ההאקר קרד שלו בגיימרגייט. (((מילו יאנאפוליס))) נולד שם, גם (((סרנוביץ))), אף הוא נולד בגיימרגייט, ואם משהו מהקוראים לא מכיר את סרנוביץ׳, לכו תכירו, זה לא מישהו שתחבבו, אבל הוא נדרש כדי להבין את התופעה שמול עינכם.

    רק להזכיר לכל מי שלא בקיא בחוכמת הנסתר, מנכ״ל הקמפיין של טראמפ הוא סטיב באנון, יושב ראש מועצת המנהלים של ברייטבארט.

    ברייטבארט ניוז עצמה נוסדה על ידי (((אנדרו ברייטברט))).

    אנקדוטה לספר לחברה, אותו אנדרו ברייטבארט קנה את תהילתו הראשונית בחשיפת לא אחרת מפרשת הסקסטינג של קונגרסמן מניו יורק, אחד, אנתוני ״קרלוס דנג׳ר״ ווינר, כן, כן. אותו ווינר שתקע את המסמר האחרון בארון של הילארי.

    קארמה, איז אה ביץ׳.

    • Z420 הגיב:

      מי שתקע את המסמר בקמפיין של הילרי הוא ראש האפ בי איי עם ההודעה חסרת הטעם שהחזירה את טרמפ לקמפיין. המרוץ הפך צמוד עוד פעם בגללו. הילרי עדיין זכתה במירב הקולות ולא הובסה. היא זכתה בהפרש של יותר ממיליון קולות, בקול הפופולרי. טרמפ לא הביס אף אחד, אז נא להרגע.
      אנשים טפשים כמוך בחרו בבדרן נוסח דודו טופז לנהל את העולם. אין לו ניסיון, אין לו אחריות. לא מכנים אותו מיזוגן כי הוא לא מסכים עם מישהו. הוא יצא נגד מיעוטים ונשים וכרגע רוב אמריקה, שלא הצביעה לו, והצביעה לקלינטון בהפרש של יותר ממליון קולות – מדוכאת ומפוחדת. זו טרגדיה שבמרכזה נצחון כוחות האופל.

      • Tom Elkayam הגיב:

        טראמפ זה ב60,350,241 קולות, לעומתו קלינטון זכתה ב60,981,118. כשש מאות אלף קולות פער במדגם של 60 מיליון קולות, חסר משמעות בכל מובן אפשרי. לעומת זאת במבחן האלקטורים, כלומר כאשר מתייחסים לבחירת המדינות, מדד שוויוני יותר, אתה מקבל 232 לקלינטון לעומת 290 לטראמפ. פער גדול לטראמפ. שמבטא נאמנה את העובדה שטראמפ ניצח במדינות דמוקרטיות מובהקות, ניצח בפלורידה. העובדה שאתה מנסה לטשטש את כל זה בקלישאה מהסוג של ה״פופולר ווט״ אתה היחידי שמטושטש. אנשים נבונים למחצה מבינים מה קרה כאן, מעודדות עם פונפונים זה כלכך שנות השמונים.

        פיטר ת׳יהל אמר משפט שעוזר להבין קצת, ״אנשים לא טורחים להקשיב לטראמפ ברציונת, אבל מעקשים להבין את דבריו באופן מילולי, אני מקשיב לו ברצינות, אבל לא מבין את מה שהוא אומר באופן מילולי״ תנסה בבית.

        • Z420 הגיב:

          זו לא קלישאה. יותר אנשים הצביעו לה. נקודה. שיטת האלקטורים הזויה, בשנת 2000 גור הפסיד לבוש הכושל בגלל אותה סיבה. אותו נשיא שהביא את אמריקה לשפל הגדול בתולדותיה, גם כלכלי וגם בטחוני. רוב הבוחרים לא רצו בו. ההיסטוריה חוזרת על עצמה ואולי בפעם האחרונה כי הפעם זו נראית טעות גדולה מדי. מה שכן עצוב ונכון הוא שכל כך הרבה אנשים בחרו שוב ברוע וטפשות, מספיק בשביל שיהיה מאבק צמוד. זה באמת מאכזב.

          • Tom Elkayam הגיב:

            למה היא הזויה, תנסה פעם טענה מסודרת ולא ססמה.

            • ygurvitz הגיב:

              לא יודע ביחס להזויה, אבל כושלת. השיטה לא גרמה מי יודע מה נזק במאה ה-20, אבל בשתיים מתוך חמש מערכות בחירות במאה ה-21 היא הביאה לנצחונו של זה שקיבל פחות קולות. אין מהלך יותר אנטי דמוקרטי מאשר לומר לאנשים שהקול שלהם לא שווה.

              טראמפ ניצח. הוא גם מגיע עם מנדט מופחת. והשיטה צריכה ללכת.

              • Tom Elkayam הגיב:

                האם לא ברור פה לגאוני הסטטיסטיקה ומוני הקולות ששיטה אחרת תביא לתבנית הצבעה אחרת? נאמר לעד 0.05 אחוז קולות מצביעים לרפובליקנים ואז הם מנצחים גם בקולות הפופולריים. השיטה האלקטורלית מביאה למשל לחלק גדול הבוחרים הרפובליקנים בקליפורניה לא להצביע כי ברור שיפסידו.

                מה שיפה יותר לראות זה שהחברים כאן תומכים ב״בחירת הרב״ כאשר זה מתאים לה ״בדמורקטיה יצוגית״ כשזה מתאים לה וב״משאל עם״ כזה מתאים להם, אינטגריטי זו מלה שאין בשמאלית.

                • גיל ב' הגיב:

                  על מה בדיוק אתה מבסס את הטענה הזאת? אני לא זוכר שראיתי כאן התייחסות לשיטת ההצבעה עד היום. ובקשר לטענה על הרפובליקאים מקליפורניה שלא מצביעים, אז קודם כל בבקשה, אם שינוי השיטה יביא לקלפי ציבורים שלא באו עד עכשיו זה כבר רווח לדמוקרטיה. והטיעון הזה עובד לשני הכיוונים. גם בטקסס יש מקומות ליברליים כמו העיר אוסטין וכרגע הקולות האלה הולכים לאיבוד. זו בדיוק הטענה נגד שיטת האלקטורים שגם טראמפ יצא נגדה ב-2012 כשחשב (בטעות) שאובמה קיבל פחות קולות מרומני. אז אינטגריטי זו מלה שאין גם בימנית?

                  בכל אופן, לא בדקתי, אבל אני לא ממש בטוח עד כמה הטיעון הזה נכון. רייגן נבחר למושל קליפורניה ומיט רומני למושל מסצ'וטס. כלומר היה רוב רפובליקני במדינות האלו בבחירת המושל. זה יכול לקרות גם בבחירת נשיא. שלא לדבר שהבחירות בארה"ב הן על עשרות דברים בנוסף לנשיא. גם אם רפובליקאי מתייאש מראש בעניין הנשיא, הוא ירצה להשפיע בבחירת סנטורים, חברי קונגרס והחלטות מקומיות שונות שעומדות להצבעה ומשפיעות ישירות על חייו יותר מבחירת הנשיא.

                  • Tom Elkayam הגיב:

                    לא האמריקאית, הבלוג הזה לא זקן דיו, אני מניח שאם היינו כאן שבוש השני נבחר היו לשיחה הזו תקדימים. אני זוכר שברקסיט היה הפעם האחרונה שמדברים על הפרדות מהאיחוד, ואז הפך מכשטעו הבוחרים שוב, הפך ל״גברים זקנים״ ומלחמתם בצדק, ושטות מטופשת שאין להתחשב בה. כמו האלקטורים.
                    כשהעם טועה צריך להחליף את השיטה.

                    כשאתם טועים, אגב. צריך להחליף את העם, מזל שיש הגירה לא חוקית ואפשר, אחרת הייתם צריכים להרוג את כולם. זו לא הגזמה אגב, יש תקדימים רבים. במאה השנים האחרונות סוציאליסטים רודפי צדק לסוגיהם רצחו הכי הרבה אנשים בעולם, בעיקר מבני עמם ובהפרש ניכר. לשאלתכם כן, גם נאציונאל סוציאליסטים, שלזכותם לפחות יש לאמר שעשו את שעשו מאהבה גדולה לעמם. אפרופו, יודעים מה ההבדל בין פדופיל לפדגוג? … שפדופיל אוהב ילדים.

                    לא נורא, אתם הרי תתפכחו בסוף, הנה ביל מאהר שנראה יותר ויותר כמו גרסה שבורה של ג׳וליאן אסאנג׳ וביותר ממובן אחד אמר שבוש היה בסדר וגם מקיין קשישא היה בסדר ואפילו רומורמוני כנראה לא נורא כלכך, אבל זאב, זאב, זאב.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      הגירה בלתי-חוקית כדי להחליף את העם? לא רק שזה קונספירטיבי ברמת תחנת רדיו ימנית אי-שם באוקלהומה, זה בעיקר מטומטם. האם טעה, אבל אלה אנשים שאנחנו חיים אתם ויודעים מה לצפות מהם. להביא מהגרים שיש לנו מושג קלוש, במקרה הטוב, לגבי מה שניתן לצפות מהם, ושממילא לא יגיעו במספרים גבוהים מספיק כדי לשנות את תוצאות הבחירות בעתיד הנראה לעין, זה רעיון מטופש בעליל.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      אני מסכים שזה רעיון מטומטם. אבל אני אשמח להסבר לטירוף ההגירה שאחז בממשלות המערב בעשוריים האחרונים. תסתכל על הברך המטומטמת בגרף ההגירה האמריקאית מאז שנות השבעים המאוחרות, תסתכל על הגרף באנגליה בעשוריים האחרונים.

                      הצורך בעובדים זולים לא מספיק, תמיד היו מקסיקנים שקטפו תפוזים, מעולם לא היו עיירות שלמות שמתרוקנות, רבעים שלמים שבורחת מהם תשעים אחוזים מהאוכלוסיה, שכונות שמתאדות תוך שנים ספורות. זה גם לא הטיעון שבו משתמשים תומכי ההגירה שנאחזים במין תפיסה ביזארית שחוקי הגירה הם פשע נגד האינושות,

                      מדוע שמשהו יחשוב שהגירה לא מבוקרת היא רעיון טוב? מדוע מפלגה מסויימת תמנע מכל חקיקה לשמירה סבירה על הגבול? האם זה הגיוני שעשרה אחוזים מהאוכלוסיה במדינה בת 300 מיליון תושבים יהיו מהגרים לא חוקיים? האם זה הגיוני שההגירה לארה״ב מורכבת מ40 אחוזים לטינו-אמריקאים ו30 אחוזים אסייתים? אחרי שהאקט החקקיקת מ1970 בערך שפתח את תיבת הפנדורה הזו הוצע משום שההגירה הייתה מבוססת ארץ מוצא.

                      אני יכול לתאר לך את המפגשים שלי עם אנשים שמסייעים למהגרי העבודה בדרום תל אביב, שום דבר שתאמר לי עליהם לא יראה לי מטומטם, או מופרך.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      אין סיבה להסביר כמזימה את מה שניתן להסביר כטיפשות. שילוב של רצון לסייע למי שהחיים התאכזרו אליהם (ראוי להערכה), בוז לגבולות מדיניים (הרבה פחות ראוי להערכה), והנחה שאם לבני "מיליארד הזהב" יש זכות להגר פחות או יותר לאן שירצו, אז גם לתושבי העולם השלישי מגיע אותו דבר (בעולם האידיאלי זה היה מתקבל על הדעת; בעולם האמיתי זה לא ממש עובד).
                      גם הנהגת מטבע היורו הייתה צעד מטופש, אבל לא הייתי רואה אותו כמזימה סודית של בנקאים מרושעים. (הבריטים נהנו מפריווילגיה אדירה גם להיות חברים באיחוד האירופי וגם לוותר באופן רשמי על היורו; ואז הם ויתרו עליה…)
                      האנשים שעוזרים למהגרים בדרום תל אביב הם, לרוב, אנשים נהדרים. עזרתי להם פעם, והייתי מעדיף בכל רגע לעבוד אתם מלעבוד עם 90% של הציבור הישראלי. האם מוצדק לתת להם לקבוע את מדיניות ההגירה של ישראל? זו כבר שאלה אחרת.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      ומאיפה הרעיונות הללו? יש בסיס אידיאולוגי לגבולות פתוחים, חמלה לרחוק על חשבון הקרוב, מיליארד הזהב. כל אלו רעיונות שמניעים תהליכים אמיתיים בעולם האמיתי. אלא שהרעיונות הללו בניגוד לרעיונות פרוגרסיביים טובים מהעבר מגיעים עם מטענים מוסרניים, פוריטניים ועם פרקטיקת הנחלה המזכירה באופן חשוד פרקטיקות הנחלה של רעיונות רגסיביים גרועים מאד. כאן מתחילה המזימה, כולנו יודעים שאנחנו משקרים, אבל לא מודים בכך, כי ״זה למטרה טובה״

                      ״אנשים טובים״ היו ספני הסירות המובילות את החיים אל התופת לא פחות מ״אנשים רעים״. בריגדת היענים לא מקבלת קרדיט על כוונות טובות.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      סירות המובילות את החיים את התופת? לא הגזמת… המהגרים הבלתי-חוקיים והפליטים (ולא משנה איך נבחין בין השניים) הם חלק זעום מאוכלוסיית ישראל. אנחנו לא יכולים לקלוט כאן את כל מי שחייו נתונים בסכנה באפריקה, הקמת הגדר בסיני הייתה צעד נחוץ, אבל אנשים שעוזרים למי שכבר הגיע לכאן (ורשויות המדינה פשוט מתעלמות מקיומו) לא עשו רע לאיש; האמת שגם לא שמעתי אותם מתנגדים לבניית הגדר.
                      בסיס אידיאולוגי? יש ויש. מטענים מוסרניים? קיימים גם, כמו שהיו קיימים גם ברקע של רעיונות פרוגרסיביים טובים מהעבר (מה אלה, לדעתך?). פרקטיקות הנחלה? נו באמת… לך תשתמש בפרקטיקות הנחלה כשמסביב יש אינספור ערוצי תקשורת, וכל אחד בוחר לאלו ערוצים הוא רוצה להיחשף (באופן לא מפתיע, מדובר בערוצים שהתוכן שלהם ידוע מראש כקרוב לדעותיו של הנחשף). דרך אגב, מיליארד הזהב אכן קיים, חמלה לרחוק על חשבון הקרוב זה רעיון נהדר כל עוד הוא מיושם במידה, והוא הדין לגבולות פתוחים, אם ניתן לסגור אותם כשצריך.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      ברור שלא עשו רע לאיש, חוץ מנגיד לתושבי דרום תל אביב שצריכים להתמודד מול לובי פוליטי של ילדי עשירים לבנים מחוברים מהצפון שמסכל כל אפשרות לחיים שפויים בשכונה שלהם.

                      מחבל בנסיונות לאכוף חוקים עירוניים, כמו פיצול דירות, או הפרת תקני אש, אכלוס, תברואה, העמסת התשתיות מביוב ועד מרפאות. פעילים שיורקים על זקנות מזרחיות ומכנים אותן גזעניות נאציות, או כמאמר הבלוג הזה, ״תולעים צועדות״ כי כוונת המשורר הייתה לבנים יפים ועשירים מול תולעים חומות ועניות.

                      או אנשים מהסוג של שתיים עם אורגיות העוני שלו והסופ קיצ׳ן באוגוסט ארבעים מעלות מאה אחוזי לחות שייבא מוכנות כמו רעפים

                      אדומים למדבר.

                      ילדות עם שיער אדום וקול מאנפף המצטרד קלות שמנפנפות אגבית תקיפות מיניות של פיליפיניות שאינן מוגנות, או מבטלות את הפחדים של נשים מבוגרות החיות בגפן המתעוררות לדפיקות השיכורים על דלתן בלילה

                      אז לא, לא הגזמתי,נושא באחריות כל מי שמנע שיח שפוי על הגירה, פליטים וגבולות רק כדי להראות לחונטה שגם הוא חושב באופן הרצוי, הנכון, והרדוד מספיק על מנת שנוכל להסתפק בכפכפים.

                      עשו רע למישהו? ועד איך, לעומת זאת נעים לעצמם הם עושים כל דקה. לא יעלה על הדעת שהם יפסיקו לאונן, הם עד עלולים לאבד את העוורון

                      רעיונות ליברליים הם רעיונות המקדמים חופש, מילולית ממש. חופש הביטוי, שווקים חופשיים, ההתאגדות, חרות הפרט.

                      ליברליזם במפורש לא מקדם שוויון, בשביל זה יש סוציאליזם, גם הפמיניזם הייתה פעם תנועה שוויונית חשובה

                    • Z420 הגיב:

                      תושבי דרום תל אביב לא מתמודדי מול לובי אשכנזי עשיר הם רודים במעמד נמוך בשרשרת המזון מהם וזו תופעה מכוערת וגזענית. לביבי ושרון האשכנזים הם יודעים יפה ללקק את התחת…

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      תמיד אפשר לסמוך עליך שתוכיח את דברי בכיעור יוצא דופן, אני מודה לך.

                    • Z420 הגיב:

                      בבקשה. שהרי זה כל-כך מכוער מה שהתורה מצווה 'ואהבתם את הגר כי גרים היתם במצרים' וכל-כך יפיפה להסית נגד חלשים ממך כמו שאתה עושה באופן קבוע.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      התורה? אתה בורר דובדבנים מהתורה? ממתי אכפת לך מהתורה? כי אם אכפת לך מהמוסר התורני אז שמור שבת, או לכל פחות כבד דתיים שחיים את חייהם לאורה.

                      הגמל שחשב שהוא ג׳ירף.

                      יושב לו הגיבור-על חלשים וממיין את המשתרכים מאחור. אלו חלשים יותר ואלו חלשים פחות, ולא בטלן גיבורינו, הוא מוכיח את הפיסחים על שהם מכשילים את העוורים ומתעמר באלמים על חיתוך דיבורם הקלוקל.

                      אין גרועים מן המסיתים ומן המדיחים של קריסטל אמציה (ב-זי, כך הוא מכנה את עצמו) , אין בהם חמלה והם לא שוטפים כלים כמו שצריך, הכי טוב לעשות ביד, של מישהו אחר

                      פרשת קיא תחמוד

                    • Z420 הגיב:

                      אושלשלת מלים ברייטבטית, נהליזם מוסרי נאצי. או חיקוי עלוב של זה. אז למה שלא תסתום את הפה.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      תסתום את הפה

                      Halt die Klappe

                      Arrest my case

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      תבכה עד.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      לא, אני לא מכיר את יגאל שתיים. שמעתי את השם. אני יודע שהוא ניהל כל מיני קרבות בוץ עדתיים בגזרת הביצה התל-אביבית בפייסבוק, ואני לא מבין למה לעזאזל אדם יעשה דבר כזה. חלוקת מרק לפליטים הוא משהו הרבה יותר מועיל.
                      לילדי עשירים לבנים מצפון ת"א יש לובי פוליטי? אולי אפשר לקרוא לזה כך, אבל אם הלובי נשאר בגבולות תל אביב, הייתי מטיל ספק בכוחו. עצם העובדה שהמהגרים והפליטים הפכו לבעיה של תל אביב, ובו זמנית לשק אגרוף שכל מיני פוליטיקאים בשנקל מרוויחים הון פוליטי קל מלהכות בו (לא, מירי רגב לא גרה בת"א, גם לא אלי ישי), מלמדת שהלובי יעיל כמו כוסות רוח למת.
                      אני לא תל אביבי ולא ממש מכיר את מעשי העירייה שם. אני כן יודע שקיימת בעיה של אכיפת חוקים עירוניים הנוגעים לפיצול דירות, תשתיות תברואה, וכיו"ב, ואין לי שום התנגדות לכך שהחוקים האלה ייאכפו. אדרבא, אם זה ייעשה, עשויים להתגלות כמה דברים מעניינים. למשל, שחלק גדול מאלה המרוויחים מפיצול דירות בדרום ת"א והשכרת הכוכים המתקבלים מכך למהגרים ופליטים אינם בדיוק עשירים לבנים מצפון העיר. אבל זה עניין לעירייה, לא לארגוני סיוע כאלה או אחרים.
                      קידום חופש זה נהדר. הבעיה היא שבלי מידה מסוימת של שוויון, ולו ברמה של שוויון הזדמנויות, מה שהרבה אנשים יקבלו הוא החופש לישון מתחת לגשר. בעצם, זה סוג החופש שניתן במדינת ישראל לפליטים ולמהגרים שאינם זכאי חוק השבות.
                      נ.ב. מעטים מתושבי דרום ת"א "רודים" במישהו. בכל מקרה, הם ראויים לחיי ביטחון ורווחה, בלי קשר לשאלה למי הם מצביעים. אפשר לכעוס עליהם (אם כבר מוותרים על תקינות פוליטית…), אבל זה לא חכם או מוצדק במיוחד. הכתובת של מי שאשם בהזנחת הפליטים ובהפיכתם לבעיה של תושבי דרום ת"א היא בכלל ירושלים, קריית הממשלה.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      לא עכברא גנב, חור גנב. אם העירייה לא אוכפת חוקים ימצא מי שיהנה מהם. מי שדואג שהעיריה לא תאכוף חוקים עירוניים הם לא מפצלי דירות ומשכני אנשים בדירים, אלא לובי מאורגן, ממומן היטב על ידי אלו שנהנים מעבדים, שוטפי כלים, שוטפי ירקות, מנקי בתים וכיוצא באלו.

                      שוויון הוא חשוב, הוא רק לא ערך ליברלי. שוויון כפוי הוא בהגדרה אנטי ליברלי כיוון שהוא כפוי. מי אמר שליברלי תמיד נכון? מדוע נדרשים סוציאליסטים להקרא ליברלים? אין עצם ליברלית אחת בכל הגופה הקומוניסטית, הסוציאל דמוקרטים היוו תקווה כלשהי לדרך שלישית סבירה.

                      אלא שמסתבר שכל מחלות הקומוניזם מתקיימות בסוציאליזם וכמו עם נאציונאליזם, המפגש של סוציאליזם עם דמוקרטיה לא היטיב עם האחרונה.

                      ההתנשאות, הצדקנות והצביעות ושאר הפרקטיקות הבריוניות שהם חלק בלתי נפרד מהסוציאליזם המודרני הם סרטניות. יתכן והן הכרחיות על מנת לתחזק את הדיסונאנס הקוגניטיבי המהלך שהוא הסוציאליסט המערבי המשכיל למחצה, שאוהב את האנושיות ושונא את בני האנוש. שאוהב גיוון רק לא בדעות, שכולם סביבו טפשים ורק הוא חכם. אלא שחברה לא מסוגלת להתקיים בנוכחותם זמן רב מדי לפני שתחווה קיטוב חריף, תמיד סביב הביטול הנונשלנטי של הערכים הדמוקרטיים הליברליים מצד סוציאליסטים.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      הבעיה עם הפליטים התחילה בכך שרשויות מדינת ישראל פשוט זרקו אותם בדרום תל אביב ולא התייחסו אליהם בשיט. לא בדיקת בקשות מקלט, לא קורסי שפה (שהיו עולים למדינה פרוטות, מעסיקים את הפליטים ועוזרים להם להסתגל לחיים בישראל), לא סיוע בתעסוקה, לא אכיפת חוקי עבודה (כמו תשלום שכר מינימום) – כלום. אז כשרשויות המדינה מזניחות תחום מסוים, ייכנסו אליו גורמים ששמירת החוק מהם והלאה, בין אם אלה מפצלי דירות ובין אם אלה מעסיקים פוגעניים.
                      הסוציאל-דמוקרטים עוד כאן. הם פשוט הפכו לבלתי-פופולריים, לפחות במערב. בארה"ב הצד הסוציאליסטי מעולם לא היה חזק, וסוציאליסטים שקוראים לעצמם ליברלים זה משם, כי להיות סוציאליסט בארה"ב זה ממש לא מגניב. באירופה, לעומת זאת, גם לממשלות סוציאל-דמוקרטיות לכאורה קשה לנהל מדיניות תואמת ללא כלים מונטריים. (מי לעזאזל חשב שהיורו הוא רעיון טוב?)
                      אצל השמאל לגווניו, מה שאתה קורא לו ההתנשאות, הצדקנות והצביעות הם בסך הכל תסמיני ייאוש. העולם חרא, אי-אפשר באמת לתקן אותו באמצעות טוויטר, אז בואו ננהל מריבה קולנית על איזו שטות תורנית. הבעיה היא שלא רק סוציאליסטים חושבים שזה מגניב, ואז יש לנו שר חינוך שמנהל מריבה מתוקשרת עם תוכנית סאטירה, או נשיא נבחר שמאיים על שורפי דגל כאילו לא היו 25 שנות פסיקת בתי משפט. וכשהחבר'ה האלה נמצאים בשלטון, הם מסוכנים הרבה יותר מקומץ סטודנטים הממציאים לעצמם כינויי גוף נטולי מגדר.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      אתה מחפש את המדינה כאשר כל שנדרשת היא עיריה, אכיפת חוקי עזר עירוניים זה כל מה שנדרש, חוקי בטיחות, בטיחות אש, היגיינה, סניטציה, מגבלות אכלוס, פיקוח עירוני כל הדברים שיש לכל תל אביבי אם הוא לא מזרחי בדרום תל אביב.

                      אתה לא מבין את טראמפ, הוא טרול, הוא לועג להצעת החוק של הילארי קלינטון, שם הציעה מעצר וקנס לשורפי הדגל, בדיוק כמו שלעג לסייפספייס כאשר העיר לזמרים והרקדנים שפנו לפנס במחזמר.
                      אל תקרא את דבריו כפשוטם, אף אחד מתומכיו לא עושה את זה, זו תהה שטות פטאלית ליריביו.

                      אגב, הגארדיאן פרסם מאמר אנונימי נרגש על ״איך הימין האלטרנטיבי וסאם הריס כמעט הפכו אותי לגזען״ אחרי שכל האידיוטים הצפויים ובראשם גלן גרינוואלד קפצו על המציאה, התברר כי הגארדיאן טורלל והמאמר (שנקרא כמו סאטירה) הוא אכן סטירה של טרול טוויטרי בשם אלפוויק.

                      חוק פואו, אם אי אפשר להבחין בין הדעה שלך לסטירה על הדעה שלך, אתה בדיחה.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      עיריית תל אביב היא חלק מרשויות מדינת ישראל. עד כמה שאני יודע, תל אביב עדיין לא הכריזה עצמאות. כמובן, עצם זה שעיריית ת"א צריכה להתמודד לבד עם הפליטים, בלי סיוע השלטון המרכזי, זה חלק גדול מהבעיה. אבל לאכוף חוקי עזר עירוניים זה משהו שהיא בהחלט צריכה לעשות. עד כמה שאני זוכר, היא לא אכפה את החוקים האלה בדרום ת"א גם לפני 20 שנה, אבל הגענו לגיל שאפשר להתחיל.
                      אה, וקראתי את המאמר המדובר (https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/nov/28/alt-right-online-poison-racist-bigot-sam-harris-milo-yiannopoulos-islamophobia). בהחלט נראה כמו סאטירה. אבל גם אם לא מזהים את זה כסאטירה, הרי זה לכל היותר "מישהו אינו צודק באינטרנט". אללה לבדו יודע למה להגיב לדבר הזה במשהו מעבר למשיכת כתפיים.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      ברגיל עירייה משפיעה על חיי אדם יותר מהממשלה.

                      להגיב למאמר, זה דבר אחד. להאשים בגלל מאמר כזה את האריס בהשחתת הנוער, זה כבר יאוש שגולש למחוזות הטמטום. ההתקפה הליברלית על אתיאיסטים בשל העובדה שאתאיסטים מתייחסים לאסלאם באותו אופן שהם מתייחסים לשאר הדתות, היא לא פחות ממדהימה והיא אחת הסיבות הראשיות לכך שחלקים נרחבים ממה שהיה פעם המחנה הליברלי תופסים במהירות מרחק מהשמאל.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      העירייה משפיעה יותר? לא בטוח. אם יש לך ילדים בגיל חינוך חובה, הם לומדים במוסדות שעל מימונם מחליטה הכנסת ואת תוכנית הלימוד בהם קובע משרד החינוך. אם יצא לך לפנות לעזרה רפואית, עשית זאת במסגרת שנקבעה ע"י חוקים שהתקבלו בכנסת (למשל, חוק ביטוח בריאות ממלכתי) ותקנות של משרד הבריאות. המשטרה ששומרת עליך כפופה לשרשרת פיקוד שאין לה דבר עם הרשות המקומית שבתחומה אתה גר. ועוד לא הזכרתי את צה"ל.
                      לגבי האתאיסטים — ובכן, יש ביניהם כאלה שמתייחסים לאסלאם בתוקפנות רבה יותר מאשר לדתות אחרות. אפילו בבלוג הזה יש למעלה בצד שמאל קישור לפוסט "הגנה על האסלאמופוביה". אפשר להבין את זה: שאר הדתות למדו, פחות או יותר, להניח לאתאיסטים לנפשם. אלא שעבור אתאיסטים מערביים, לעודד מלחמה נגד האסלאם זו טעות הן מבחינה הומניטרית והן מבחינה פוליטית. מבחינה הומניטרית, מלחמה כזאת תסב סבל בל ישוער בלי שום ישועה נראית באופק, ומבחינה פוליטית היא תקדם במערב כוחות שלא ממש מתים על אתאיסטים. אנחנו רואים את זה במדינה היהודית ביותר במזרח התיכון. אבל זכותם של אנשים לעשות טעויות, ולמי שמנסה ליטול מהם את הזכות הזאת ממילא אין במה להחליף אותה.

                    • Z420 הגיב:

                      כיצד אפשר לשכנע זומבי חסר דעת שמעודד בריונות כלפי כל מי ששונה ממנו (מוסלמים, LGBT, פליטים וכל מי שחלש ממנו) ומעריץ ניאו נאצים. יהודי שמעריץ את האריס ובנון. ממש קאפו, האוס ניגה. קודם דיבר על למה לא נותנים להפלות אחרים מנית, או למה לא נותנים רשות לכל פסיכופת להחזיק נשק (קולמביין עד סן ברנדינו) עכשיו מלהג על למה לא להתקיף אנשים בשל דתם. מעניין מאיפה מגיעים כל הרשעות והשנאה כלפי מוחלשים וכל מי ששונה או חושב אחרת או נראה אחרת. זהו לא אות של כבוד. כך מתנהג בריון עלוב, מפוחד וחסר ביטחון.

                    • Z420 הגיב:

                      ובכלל השנאה לכל מה שצעיר ומתקדם, השנאה לעולם והרצון לזהם אותו, גם אינטלקטואלית וגם ליטראלית. לאן כל זה מוביל, זומבים יקרים?

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      מה היה לנו שם?
                      זומבי, ניאו-נאצי, קאפו, האוס ניגה, בריון, עלוב, מפוחד וחסר בטחון.

                      טיעון אחד לרפואה לא היה לנו, אבל רוק, קצף, זיעה והשלכת צואה היו בשפע.

                      השמאל כולו בקליפת אגוז.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      "בחינה הומניטרית, מלחמה כזאת תסב סבל בל ישוער בלי שום ישועה נראית באופק" אני לא חושב שאפשר ברצינות לדבר על להוסיף סבל למצבם של מוסלמים בסוריה, או בחלקים נרחבים מעיראק, לוב, או סומליה, כך שמדובר בטענה ריקה למדי.

                      אבל אפילו בסעודיה אני לא חושב שאפשר לדבר בכלל על נשים, או כאלו שהמיניות שלהם לא סטנדרטית, על מה אתה מגן בדיוק ומדוע מותר לתקוף יהודים בכל הזדמנות כמו הפלקט הלא בינארי הזה זי? מדוע הקתוליות מותרת לחירבון על ידי כל קומיקאי ורבע אבל אפילו להוגי דעות משכילים אסור לבקר את האסלם? איך אתה חי עם הדיסונאנס הזה בשלום? הרי כל זה לא תורם לשום שלום בעולם.

                      למי אכפת איזה כוחות ביקורת לגיטימית תקדם? מה אתה מקארת׳י? כל מה שביקורת תקדם, זה את היכולת להעביר בקורת, מדוע אתה פטרנליסטי כלכך? האם אתה רואה את ההתנשאות באמירה הזו? מדוע אותך הביקורת לא תהפוך אותך לאנטי-אתאיסט? כי אתה חכם? אולי די עם הטיעונים הללו כבר?

                      מותר לאדם לבקר דת, בעיקר דת שהפרקטיקות שלה מחרידות וממש אקטיביות בשנה הנוכחית. ההגנה על האיסלאם במערב היא רעה חולה שמקבילה בדיוק לפייסנות הצ׳מברליינית ומובילה לאותו מקום בדיוק, תעוזה מטופשת המובילה לאסון. לשמוע מטומטםת שמלהג על כינויי גוף מחד ומגינה על בורקה מהצד השני, ומכנה את מצביעי טראמפ טפשים מצד שלישי.

                      שרשרת הנצחונות של הימין הפופולרי נמשכת, איטליה אקסיט בדרך.

                      אתה תמשיך להגן על מוסלמים גזענים ושוביניסטים, לתקוף רד-נקס ליברלים ואגליטרים ולחשוב שאתה פרוגרסיבי. נראה מי יגיע ראשון.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      מה אסור, מי אסור? לך תבקר את האסלאם עד ביאת המשיח. זאת אומרת, אם מה שאתה עושה זה לכתוב מאמרי דעה, או פוסטים, או תגובות, או מה שזה לא יהיה.
                      אם אתה מנסה להיות פוליטיקאי, ולהגיע לעמדת הנהגה של איזשהו ציבור שחלקים ניכרים ממנו לא בחרו בך, אז זה בא עם מידה מוגברת של אחריות. ואם אותו ציבור מכיל מוסלמים, שרובם המוחלט לא עשו רע לאיש, אז לבקר את האסלאם זה הדבר האחרון שיעזור לך למלא את תפקידך. זאת אומרת, אם אתה רואה את תפקידך כמשהו מעבר לעצם הזכייה באותה עמדת הנהגה.
                      המלחמות שארה"ב מנהלת במזרח התיכון, מאז 2003, הן סוג של מלחמה נגד האסלאם. זה לא תוכנן כך, הפוליטיקאים האחראים עשו, עושים ויעשו הכל כדי לברוח מהגדרה כזאת (כן, כולל טראמפ), אבל זה התפתח לשם מהר מאוד, וזאת הסיבה לחלק ניכר משפיכות הדמים באזורנו.
                      בפוליטיקה, לחשוב אלו כוחות מקדם צעד כזה או אחר זו אחת מדרישות המקצוע. חרא של עיסוק, אבל זה מה יש. ותיקי הבלוג הזה עוד זוכרים את ההתלהבות של יוסי מהמחאה נגד אולמרט אחרי מלחמת לבנון השנייה וסיפורי השחיתות. אני חושב שהיום יוסי מתלהב פחות מהמחאה ההיא. אגב אירופה, שים לב לאוסטרים. גם עשו תרגיל מבריק, גם בלמו את הימין הפופוליסטי, ובעיקר תמרנו את עצמם למצב שגם אם לא היו בולמים אותו, זה לא היה יוצר זעזועים. טוב, החבר'ה האלה הצליחו עוד ב-1955 להיפטר מהסובייטים ומהאמריקאים גם יחד, ולהישאר נייטרליים לאורך המלחמה הקרה. יש מה ללמוד מהם.

                    • Z420 הגיב:

                      לא נראה לי שהוא הולך לשים לב לאוסטרים. הוא רוכב על הגל הפשיסטי ולא נראה שהוא הולך להתבלבל. האסלם הוא דת, לא אידיאולוגיה. לטעון שכל המוסלמים הם אייסיס זוהי הסתה זולה, מעשה בריונות עלוב. בערך כמו לטעון שכל היהודים הם כהנא או ביבי. חופש הפולחן מעוגן בחוקה האמריקאית. אפילו ראש הליגה להגנה יהודית אמר שיתאסלם אם טראמפ יממש את צעדיו מול המוסלמים. כמו היציאות העלובות שלו נגד נשים, דתיים, מהגרים, פליטים וכל מי שחלש, אנקל טום הוא בריון עלוב, יהודון, זכור את דברי ברכט:
                      First they came for the Socialists, and I did not speak out—
                      Because I was not a Socialist.
                      Then they came for the Trade Unionists, and I did not speak out—
                      Because I was not a Trade Unionist.
                      Then they came for the Jews, and I did not speak out—
                      Because I was not a Jew.
                      Then they came for me—and there was no one left to speak for me.
                      הבעיה שהוא לא רק שותק כמוך, היהודון עושה יד אחת עם ניאו נאצים פאשיסטים. אין כבוד לאמת ומוסר. הזומבים האלה הולכים להחריב את המין האנושי.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      ואו, הנאצים בשער, לא פחות… חוקי נירנברג כבר התקבלו או עוד לא? דרך אגב, נדמה לי שזה נימולר, לא ברכט.
                      לא, לא כל המוסלמים הם דאע"ש. אבל יש בחברות המוסלמיות בעיות רבות הקשורות לרקען הדתי. זה קיים גם אצל היהודים, אגב. פשוט רוב היהודים מצאו לבעיות האלה פתרונות שרוב המוסלמים (עדיין?) לא מצאו. ויש דרכים לדבר על זה שלא על-מנת לגרוף הון פוליטי בזול. החלק הטוב במצבו של טראמפ הוא שבתור נשיא, טראמפ כבר לא צריך לקושש לייקים ורטוויטים. אבל לא ברור עד כמה הוא עצמו שם לב לזה.
                      אה, ואני לא אמריקאי. נדמה לי שגם אתה לא. בהצגה הזאת, אנחנו בהחלט צופים מן הצד. יש לזה יתרונת.

                    • Z420 הגיב:

                      הדת כשלעצמה לא בעייתית כי מדובר בסך-הכל בכלי תרפויטי להתמודדות עם הבלתי-נודע וכי היא נתונה למליוני פרשנויות. הבעיה נעוצה בחלק מהמפרשים, והמשתמשים בה למטרת בצע ודיכוי. אידיאולוגיות לא דתיות כגון מאואיזם, סטליניזם, ונאציזם הביאו נזק לא פחות מהדתות השונות. מה שמפחיד הוא שהאידיאולוגיות הללו עושות קמבק עם טרמפ.
                      העולם מוזר. עכשיו הסי איי איי נגד טראמפ. באמת, כמה מפתיע. כאילו שאף אחד לא הבחין שמדובר בנוכל ברמה של סוחר מכוניות משומשות. נקווה לטוב.
                      נחמד אם תוריד את סימן השאלה. רוב המוסלמים נורמלים כמוך, תסתכל סביבך, תכיר את השכנים שלך. אינדונזיה המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. מספיק עם אופקים צרים.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      "הדת לכשעצמה" היא ייצור מיתי כמו השוק החופשי שבו כל המשתתפים מחזיקים במידע מלא ופועלים משיקולים רציונליים. בעולם האמיתי, מאז ראשית ימי הביניים, הדתות המשפיעות ביותר נשענות על כתבי קודש ועל מסורת מסוימת של פרשנות והגדרת נורמות התנהגות. שום פרשן יהודי אורתודוקסי לא יתיר נישואים חד-מיניים. שום פרשן מוסלמי לא יאסור על ריבוי נשים, וספק אם מי מהם יאסור על נישואי קטינות, לדוגמא.
                      אין לי שום בעיה עם מוסלמים כפרטים. אין לי בעיה עם קהילות מוסלמיות, כל עוד הן חיות בארצות אחרות או, אם הן חיות לצדי, כל עוד הן מהוות מיעוט הפועל במסגרת מדינה דמוקרטית-פחות-או-יותר (ישראל היא סוג של, ודאי בסטנדרטים של לפני 50-40 שנה; גם זה לא מעט). אבל ככל שהשפעתן של קהילות מוסלמיות גוברת במקום מסוים, כך יש להן נטייה להשליט את תרבותן הציבורית על אותו מקום, ואז הדבר האחרון שאני רוצה הוא לחיות במקום כזה. דרך אגב, זה נכון לא רק לגבי מוסלמים. התרבות הציבורית של בריה"מ לשעבר ויורשותיה גם היא תענוג קטן מאוד, והשפעתה מורגשת בישראל יותר מדי.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      הסיבה לשפיכות הדמים באזורינו היא הנסיגה האמריקאית מהמחויבות להגנה על מעמד ה״דיקטטור לכל החיים״ שהיה נהוג באיזור. נאום קהיר הצית את האש מתחת לסיר הלחץ ופוצץ אותו.

                      זו לא מלחמה נגד האיסלם, זו מלחמה של האיסלאם בדיקטטורות בעתיסטיות, פסודו-דמוקרטיות, מונרכיות ואנשים מהסוג של קדאפי. רוסיה בניגוד לרוח הרפאים הנלעגת בבית הלבן, מגינה על בני הברית שלה, לטוב ולרע.

                      בנתיים בארהב העשן מתפזר וההיסטריה של השמאל מתחילה להתבהר, השבר גדול. החלקים האחרונים בקואליציית רוזוולט התפרקו, השחורים ומעמד העובדים. זה מזכיר את המהפך של 77׳ בהרבה אופנים. בימים האחרונים טראמפ מוכיח שהוא נשיא מסוג אחר, ההערכה שלי, קואליציית טראמפ, צווארון כחול, שחורים, לבנים מהמעמד הבינוני תשלוט בפוליטיקה האמריקאית בעשורים הקרובים. המפלגה הדמוקרטית תעבור לייבוריזציה בהובלת ליז פוקאהונטאס וורן

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      התוהו ובוהו בעיראק התחיל כמה שנים טובות לפני שאובמה נבחר. הפלישה האמריקאית היא שנתנה את המכה הראשונה למעמד הדיקטטור לכל החיים, לטוב ולרע. רוסיה, דרך אגב, לא מיהרה לעזרתו של אסד. לקח לה ארבע שנים. ב-2011, ואפילו ב-2013, האמריקאים יכלו לכפות איזשהו פתרון בסוריה, תוך הסכמה עם הרוסים, מפורשת פחות או יותר, על כך שהבסיסים שלהם יישארו שלהם. זה שממשל אובמה לא עשה את זה, זו טעות גדולה. הניצול לרעה של ההסכמה הרוסית למעורבות נאט"ו בלוב הוא חלק מהטעות הזאת.
                      קואליציית טראמפ טרם קמה, ולא ברור איך היא תיראה. ספק רק אם השחורים, כציבור, יהיו חלק ממנה. בינתיים מה שאנחנו רואים הוא מינוי גברים לבנים עשירים לעמדות מפתח. לא הפתעה גדולה, בהתחשב בהיסטוריה של המפלגה הרפובליקנית במאה השנים האחרונות. לגבי וורן, קשה להניח שהדמוקרטים יבחרו בה. מושל דמוקרטי של מסצ'וסטס אינו מסוגל להביא את המפלגה הזאת לניצחון ברמה הארצית. הדמוקרטים היו אמורים ללמוד זאת עם ג'ון קרי.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      סנאטור דמוקרטי, לא מושל. אבל אותו עיקרון.

                    • Z420 הגיב:

                      4 נשיאים הגיעו משם, האחרון היה קנדי

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      סאדם עבר גבולות רבים והיה מקרה יוצא דופן ודוגמה חיה למידת הסבלנות של המערב לרצחנות ברברית. אם ישראל לא אחראית לה כמובן.

                      מובארק? קדאפי? באמת? המערב זנח אותם לטובת הטירוף הג׳יהדיסטי כתוצאה ישירה של דוקטורינת אובאמה. זו שבעטיה המזרח התיכון כולו מדמם, זו שבעטיה הערב בחאלב האומללה נשים שורפות את בנותיהן ועצמן חיות לבל יאנסו על ידי חייליו של אסאד ובריוניו השיעים. זו מורשת אובאמה. עבדות, רצח, אונס, פליטים ומוות אינסופי.

                      כי ברגיל ממנים עניים אביונים מקרב 25 האחוזים שאינם לבנים בארה״ב. הקבינט מאוזן, הכי הרבה נשים בהסטוריה אני חושב, אולי לא. לפחות שחור אחד, שר השיכון. באמת מני, זה לא לרמתך

                      המפלגה הדמוקרטית נשברה לשתיים, חצי רדיקלי מובל על ידי וורן, חצי הגוורדיה הישנה שכשלה מול טראמפ, טראמפ. החצי הרדיקלי מוביל קו פרנואידי וחולה השומט לגיטימציה מהבחירות, מדבר על מצב חירום ומאיים על אלקטורים. מבוגרים שיודעים טוב יותר מביטים מהצד ושותקים או חמור מכך מעודדים בשתיקה. לייבוריזציה, רדיקליזציה ובוז מופגן לציבור, כלכך מוכר, הם ינצחו במפלגה ויפסידו את ההנהגה הלאומית לעשורים.

                      אני מציע שתתחבר לטוויטר השחור, קורה שם משהו שמזכיר באנרגיות שלו, בפתיחות שלו, את מה שהתנועה של טראמפ הצליחה לעורר בקרב עובדי צווארון כחול לבנים, תקווה. תשמע את ג׳ו לואיס, תראה את החרה שאוכל לברון על הסיכה המטומטמת שחבש לעומת הסקרנות והאנרגיה סביב קניה ווסט שפגש את טראמפ היום.

                      שלא תהיה מופתע עד פעם.

                    • Meni Zehavi הגיב:

                      סדאם עבר גבולות. את הרפתקאותיו הוא די סיים בשנות ה-90, וב-2003 הוא לא היה מסוכן במיוחד. יש אומרים שהוא גם לא היה ממש מחובר למה שקרה במדינה. אבל העניין אינו סדאם. המזרח התיכון מלא מדינות מלאכותיות, שדיקטטורה נחשבה, עד לאחרונה, הדרך היחידה למנוע אותן מלהידרדר למלחמת הכל בכל. בוש הוא זה ששבר את הפרדיגמה הזאת בעיראק, ברגל גסה. אובמה המשיך בכיוון, אבל באופן פסיבי יותר (בסוריה, בהחלט פסיבי מדי). המוות האינסופי בסוריה הוא מורשת אובמה כמו שזוועות המשטר הבולשביקי ברוסיה הן מורשת לויד ג'ורג'. עקרונית, הבריטים עזרו לכוחות שנלחמו נגד הבולשביקים, ועשו בזה עבודה גרועה למדי. מעשית, הם לא יכלו לעשות הרבה יותר, וקשה לראות אותם אחראים לשלומה של ארץ הנקרעת במלחמת אזרחים שלא הם יזמו.
                      הממשל של טראמפ עוד לא התחיל לפעול. בינתיים יש לו שתי נשים בקבינט (דה ווס וצ'או) ושחור אחד (קרסון). אבל את מינויי המפתח הוא שמר לגברים לבנים עשירים. זה היה צפוי, זה אינו הדבר הגרוע ביותר שטראמפ יכול לעשות, אבל הוא עוד לא נכנס לתפקיד. הוא יכול להיפגש עם סלבריטיז למיניהם, וזה כנראה כיף, אבל זה לא אומר כלום מבחינה מעשית.
                      השמועות על שינוי סדרי עולם בפוליטיקה האמריקאית, כמו גם השמועות על עליית הנאציזם המתרחשת ממש עכשיו, הן בינתיים מוגזמות. מה שכן, יהיה מעניין לראות את טראמפ משיג מימון לפרוייקטים של פיתוח תשתיות עם החוב הלאומי בשיא ועם קונגרס רפובליקני שבשנים האחרונות התייחס להעלאת תקרת החוב כאל פגיעה ביסודות הדת.

            • Z420 הגיב:

              היא הזויה מכיוון שרוב הבוחרים בחרו בקלינטון, לא בטראמפ, והוא זה שיושב כעת בבית הלבן בניגוד לרצון הרוב. מה עוד צריך לסדר לך?

              • Meni Zehavi הגיב:

                למה, בשם כל החזירים המעופפים, אתם חושבים שהרוב המתימטי של מצביעים ברמה הלאומית הוא זה שצריך לקבוע את זהות הנשיא? למה באותו זמן אתם לא מציעים לבטל את הסנאט, בו למדינות דלות אוכלוסין כמו דלוור או ואיומינג יש אותה נציגות כמו לקליפורניה, ניו יורק וטקסס הענקיות?
                ארה"ב היא איחוד של מדינות, זה אפילו מצוין במפורש בשמה. אז מנסחי החוקה חיפשו דרך לאזן בין משקלן של המדינות הבודדות מבחינת היקף אוכלוסייתן ובין היותן חברות שוות מעמד באיחוד. אין דרך פשוטה לעשות את זה: שאל את מוסדות האיחוד האירופי. אז מנסחי החוקה של ארה"ב עשו את מה שעשו, הגיעו לאיזושהי פשרה, וזו הייתה ונותרה מקובלת על כולם, פחות או יותר. דרך אגב, המדינות חופשיות לקבוע בעצמן את דרך בחירת האלקטורים. חשבתם על האפשרות שבמקום לתת את כל קולות האלקטורים למי שקיבל את המספר הגדול ביותר (אפילו לא הרוב) של קולות הבוחרים, המדינות ינהגו, למשל, בשיטת נבראסקה ומיין ויעניקו לכל מחוז בחירה לקונגרס לקבוע את זהות האלקטור שלו? אפשר לומר במידה רבה של צדק שזה יהיה דמוקרטי יותר ממה שיש עכשיו, אבל אם זה יקרה, אין סיכוי שאיזשהו מועמד מהמפלגה הדמוקרטית יזכה בבחירות בעתיד הקרוב.
                אז יש שיטת בחירות, היא מוסכמת על אזרחי ארה"ב, היא נותנת להם לבטא את קולם בהתאם למדינה בה הם חיים (שזה היה הרעיון מלכתחילה). איכשהו, לא נראה לי שהם זקוקים לעצות איך לשפר את הדמוקרטיה שלהם.
                נ.ב. הדרך בה קלינטון הזניחה את פנסילבניה, מישיגן וויסקונסין — לכאורה, חלקים מ"חומת האש" שלה — היא שלומיאליות בהתגלמותה. את פלורידה ואוהיו היא לא ממש הייתה צריכה.

                • Z420 הגיב:

                  הם זקוקים או לא זקוקים לעצות, זה לא העניין כי הם יודעים זאת בעצמם. השיטה הזו פגומה, טראמפ עצמו ביקר אותה בעבר.

                  • Meni Zehavi הגיב:

                    נו, אם טראמפ ביקר את השיטה כשהסקרי ניבאו לו הפסד, אז הוא בוודאי צדק…
                    שיטת האלקטורים לא ירדה מהשמים, אפשר להחליף אותה, אבל מה שחשוב בה זה שהיא מציבה כללי משחק קבועים, ידועים לכולם, שגם נותנים לאזרחים לבטא את קולם (כאזרחי המדינות הספציפיות, אבל שוב, זה כל הרעיון).
                    התנאי הראשון שצריך להתקיים כדי שאפשר יהיה לדבר על שינוי השיטה זה ששני הצדדים של המפה הפוליטית יפסיקו להכות בתופי האפוקליפסה ויתחילו לדבר זה עם זה. בינתיים, אני לא רואה את זה קורה.

                    • גיל ב' הגיב:

                      כמעט בלתי אפשרי להחליף את השיטה כי זה מחייב שינוי בחוקה שאמור להתמך ע"י 3/4 מהמדינות. אין סיכוי שמדינות שנהנות עכשיו מכח גדול מכוחן היחסי יתנו יד לפגיעה בכח זה. לא רק טראמפ ביקר את השיטה, ראיתי במאמר שמסביר את השיטה שמכל השינויים המוצעים לחוקה, ביטול שיטת האלקטורים זוכה לתמיכה הגדולה ביותר אצל האמריקאיים.

                      בכל מקרה, אין מה להתבכיין עכשיו, זו השיטה כרגע ועם זה צריך להתמודד. רק שאכן, דיבורים על תבוסה של קלינטון הם מוגזמים לחלוטין.

                • Z420 הגיב:

                  למה בשם כל החזירים??? נסחת זאת יפה. הם באמת חזירים, לא יודע אם מעופפים. זה מקור השיטה בחנופה למדינות העבדות, כמה אירוני שטראמפ סופרמים מנצל את השיטה הזו כי חזירים אוהבים עבדים: http://www.pbs.org/newshour/updates/electoral-college-slavery-constitution/

                  • Meni Zehavi הגיב:

                    נו טוב, שיטת האלקטורים נוצרה כדי לאזן בין כוחן הפוליטי של מדינות שונות, ברוב המדינות התקיימה עבדות (כולל ניו יורק, אגב), אז השיטה פסולה. לפי ההיגיון הזה, אפשר לפסול בערך כל דבר בעולם, בערך.
                    יש שיטה מוגדרת, היא מבוססת על הצבעת האזרחים, כלליה ידועים. איש לא הפריע לקלינטון לנצל את השיטה. זה שהיא לא עשתה את זה, זו אשמתה ואשמת אנשי המטה שלה, לא אשמת מנסחי החוקה.

  5. arik12341234 הגיב:

    מאחר שאני לא בקי במעשיהם וברמיזותיהם של הימין הקיצוני בארה"ב ואירופה אני יכול לשער(כמובן, זה לא ודאי) שאם גורביץ' מחליט שהם תומכי נאצים כמו שבנט הוא, כביכול יודו-נאצי הרי שסביר שגם הימין הקיצוני בארה"ב ובאירופה הוא (ברובו) קשור לנאצים כמו שבנט קשור, כלומר לא קשור.

    כך שלסיכום כל עוד יהודי ארה"ב לא מתכננים לדרוש מדינה עצמאית בארה"ב ,להתחיל גל פיגועים משלם או לתמוך במפגעים מבחוץ כנראה שאין להם מה לחשוש מטראמפ.

  6. שלום ישראל הגיב:

    שלום עושים עם אויבים. לא?!