החברים של ג'ורג'

מגע המידאס המהופך של נתניהו

כל מי שמשתף פעולה עם ראש הממשלה, מזדהם לבלי הכר

הנחש בנעליים הגבוהות, בוגי “משה” יעלון, שהתפטר מן הממשלה לפני כחודש לאחר שהתחוור לו שלנתניהו אין בו עוד תועלת פוליטית והעדיף התפטרות על עוד פיטורין, יצא היום בהכרזה דרמטית. לדבריו, אין כל איום קיומי על ישראל ועל כן “ראוי שההנהגה תחדל מלהפחיד את האזרחים ולומר להם שאנחנו על סוף שואה שניה.” באותה ההזדמנות, האשים יעלון את נתניהו בהסתה, פלגנות ויצירת קרע בעם. לגמרי במקרה ובלי שום קשר, צצה היום ידיעה על כך שנתניהו התכוון להזמין את הוריו של הרוצח מחברון, אליאור אזריה, לבית ראש הממשלה, אך גנז את התכנית בשל התנגדותו של יעלון. המממ. מאיפה יכולה ההדלפה הזו לבוא, ודווקא היום?

מעבר למגושמות הפוליטית של יעלון, ומעבר לעובדה שהוא תככן ושקרן במסווה של צדיק ידוע, ליעלון יש בעיה פוליטית קרדינלית. הוא זוהם על ידי שנים של שיתוף פעולה עם נתניהו. הרי את ההודעה שלו צריך לנסח מחדש כך: במשך שנים הוליך ראש הממשלה שולל את העם, הפחיד אותו בשואה שניה ובאיומי סרק אחרים, ואני עמדתי לצידו כל הזמן הזה ותמכתי בו עד שלשום. על כן, לאחר שמעלתי באמונכם ושיתפתי פעולה עם הונאת הציבור, אני מבקש ממכם לבחור בי.

לא כל כך משכנע, נכון? יצריך בערך 30 שניות עבודה לא מאומצת מצד צוות התגובות של הליכוד, נכון? למרות שהוא מאויש בעיקר בחברים הלא יוצלחים של היורש, יאיר נתניהו.

וזו לא רק בעיה של בוגי. בוגי הוא מקרה מובהק במיוחד, כי לאורך שבע השנים של כהונתו הנוכחית של נתניהו, בוגי היה בתפקיד בכיר לצידו. אבל זה נכון כמעט לכל אחד אחר. זה נכון ליאיר לפיד, שכל פעם שהוא פותח את הפה הוא נשאל, בצדק, איך קורה שהוא אומר שנתניהו הוא אסון ושהוא ישב בממשלתו שנתיים. זה נכון לגבי ציפי לבני, שרצה לבחירות עם התנועה המגונה בטענה שהיא לא תשב עם נתניהו, והיתה הראשונה לקפוץ לממשלתו. זה נכון לגבי כחלון, שפשוט מתאייד לנגד עינינו ומשאיר מאחוריו רק חיוך. זה נכון לגבי בוז’י הרצוג, והוא אפילו לא ישב עם נתניהו, רק רייר על כך.

לגבי מי זה לא נכון? רק לגבי מי שהקפיד לאורך כל שיתוף הפעולה עם נתניהו לתקוף אותו. בנט לא זוהם מהמגע עם נתניהו, כי מלכתחילה הוא בנה יחסים לעומתיים ביניהם. בנט יודע שהוא צריך לרקוד ריקוד עדין מאד מול הציבור שלו: הוא לא יכול להיראות כמי שהפיל את ממשלת נתניהו, אבל מצד שני גם לא יכול לתת לנתניהו לחבק אותו. לנתניהו יש מגע מידאס מהופך: כל מה שהוא נוגע בו הופך לזבל. הסתופפת איתו יותר מדי? הלך עליך.

יש לשים לב לתגובה האוטומטית של הימין על עוד כל פרשת שחיתות: למה אתם לא בודקים את שמעון פרס. האירוניה של ההיסטוריה היא שפרס ייזכר ככל הנראה בתור עלה התאנה של תומכי נתניהו. אבל מה אומרת הטענה הזו? זו טענת הגנה מן הצדק. נתניהו מושחת, מודים תומכיו, אבל אסור לדבר על זה כי זו צביעות, כי “כולם” מושחתים.

שטות מוחלטת, כמובן. בני בגין לא מושחת. רובי ריבלין איננו מושחת. כשיצחק שמיר גסס, משפחתו התחננה לסיוע ממשלתי בסיעוד. לא היו לו מיליונים עלומים. מנחם בגין מת ברחוב צמח.

תומכיו של נתניהו לא יכולים לומר בעצם שום דבר לזכותו, להוציא שהוא “טוב ליהודים”, כלומר רע לפלסטינים ולתומכי המשטר הדמוקרטי. כמו פוטין, כמו ארדואן, גם תומכיו יודעים שהוא מושחת. הם גם לא כל כך יכולים להסביר למה דווקא הוא, אבל הם יודעים שהוא סמל. סמל למה? לא ברור ולא חשוב. האיש הצליח לרוקן את המדינה מתוכנה. המדינה זה הוא.

ואנחנו כל כך צריכים שהוא יילך, אבל כל מי שאי פעם הושיט לו יד לא יוכל להדיח אותו. לקח לאופוזיציה הישראלית, או למה שנשאר ממנה.

ועוד דבר אחד: ראש ממשלת ישראל קיבל טובות הנאה ממאפיונר צרפתי ששמו נקשר בחטיפה ורצח, שרת המשפטים קיבלה תרומות מסוחר סמים, שר החינוך קיבל תרומות שנראות באופן חשוד כאילו הגיעו מאחד המורשעים בפרשת קומברס, ועל שר הבטחון לא כדאי להרחיב את הדיבור. ספרו לי עוד כמה התרומות לעמותות זכויות האדם מסכנות את ישראל.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

16 תגובות על ”מגע המידאס המהופך של נתניהו“

  1. יוסי הגיב:

    פוסט מצויין, תודה.

    שאלה – אני לא מאשים את שמיר בשחיתות – אבל משפחתו התחננה לתמיכה? הונו של בנו מוערך ב- 65 מיליון ש״ח, אחרי הכל.

  2. מני זהבי הגיב:

    "זה נכון לגבי בוז’י הרצוג, והוא אפילו לא ישב עם נתניהו, רק רייר על כך"

    הרצוג דווקא ישב בממשלת נתניהו השנייה, בתור שר הרווחה ושר הקליטה, בין 2009 ל-2011.
    אבל מילא. אפשר להגיד על הרצוג, בתור יו"ר האופוזיציה, הרבה דברים לא סימפטיים. בעיני, לפחות, המו"מ הכושל עם נתניהו רחוק מלהיות העיקרי שבהם.
    ולא רק זה. הפוליטיקאי שהוא כנראה המתאים ביותר היום להנהיג את מפלגת העבודה ישב גם הוא בממשלת נתניהו, בתור השר להגנת הסביבה. קוראים לו עמיר פרץ. וכן, גם הוא עשה טעויות, אבל ישיבתו בממשלת נתניהו אינה הגדולה שבהן.
    נתניהו אינו מזהם איש. אין פה מאגיה. בנט הוא קיצוני מסוכן בפני עצמו, לא בגלל יחסים כאלה או אחרים עם נתניהו. ליברמן הוא אוטוקרט מושחת, כנ"ל. מי שרוצה להפיל את נתניהו, הדבר האחרון שהוא צריך זו טהרנות.

    • ליסטר הגיב:

      למה עמיר פרץ הכי מתאים? כי הוא מזרחי? זו מעין אפליה מתקנת? עשר שנים עברו מאז התבוסה האחרונה שלו, מה השתנה מאז? מלבד אינספור זגזוגים פוליטיים האיש לא עשה כ-ל-ו-ם.

      • מני זהבי הגיב:

        הוא בא מרקע של איגוד עובדים, הוא שואף להסדר עם הפלסטינים, יש לו ניסיון (כולל תפקיד שר הביטחון), והוא היחיד שהצליח להביא לעבודה קולות מהפריפריה במאה הנוכחית.
        דרך אגב, תבוסה או לא, הוא זה שקידם את הפיתוח של "כיפת הברזל" — לשם שינוי, אמצעי הגנה מירי רקטי שאינו כרוך בהפגזה מסיבית של כפרים פלסטיניים או לבנוניים.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          הוא בא מרקע של עסקנות. להסתדרות הוא הגיע כסגנו של חיים רמון.

          • מני זהבי הגיב:

            לכל אדם שהגיע לעמדה בכירה בארגון גדול ומשפיע (כמו ההסתדרות, צה"ל או מפלגה בעלת ייצוג שאינו זניח) יש רקע של עסקנות. אז?

  3. תום אלקיים הגיב:

    מדויק למדי, מלבד הצורך הפסיכולוגי למיתה פוליטית משונה לנתניהו, כל דרך שאינה הקלפי תחמיר את מצב השמאל לאין ערוך.

    אם אני מרצ, אז אני נזהר מאד עם ההתקפות החוזרות ונשנות על כחלון. האיש הוא הסיכוי היחידי של השמאל לגייס מזרחים מהמעמד הבינוני לחזית שימושית באופן יחסי. הוא עדיין סובל מחרדת אישור כלפי האליטה, זו מחלה שמאבדת פציינטים במהירות. אבל אני לא מרצ, אז אני לא נותן יותר עצות.

    בחינם.

  4. בני הגיב:

    שוב ושוב אתה מכניס לקטגוריה המושחתת את יאיר לפיד .אתרים ושכמותך לא מעזים להגיד לצד הביקורת השקרית גם איזו מילה טובה על כל המהפכות לא פחות ולא יותר שהביא אייתו ראש מפלגת יש עתיד . מה שהימין והשמאל לא השכילו לעשות למען הציבור במשך עשרות השנים שהמדינה קמה . עשה זאת יאיר לפיד בשנה וחצי נטו . אבל לכם כמוןבן זה לא מעניין . יאיר לפיד ישב עם ביבי שנה ושמונה חודשים ולא שנתיים .ובזמן הזה שה מהכה במשילות . בחינוך . בניצולי השואה ועוד . אבל זה לא נשמע ממך אף פעם

  5. יושיקו הגיב:

    1. יוסי המגיב הראשון צודק.

    יש מידה של חוצפה בכך שמיליונר שהואשם בבקדייטינג

    ושילם קנס מבקש נדבות מהמדינה.

    2. מאיזה סוחר סמים קיבלה שקד תרומות?

  6. נתן הגיב:

    אם מדינה דו לאומית ( או אחותה התאומה מדינת אפרטהייד גזעני) היא לא סכנה קיומית אז בוגי צודק.

  7. ימין הגיב:

    לא נמאס לכם עם כל ההתקפות חסרות הטעם האלו? לא היה ראש ממשלה בהיסוריה שרדפו אותו כל כך ולא מצאו כלום עליו. אני לדוגמא הייתי יותר מודאג מראש ממשלה שתוך כדי הכהונה שלו אישתו מוכרת ציורים באלפי דולרים לאנשים שבמקרה צריכים גם את ראש הממשלה או שר בטחון שבמקרה אישתו הקימה עסק שלוקח כסף מאנשים כדי להפגש עם אותו שר ביטחון, או ראש ממשלה שמחביא דולרים בחו"ל ואז רץ לכהונה נוספת אבל אילו כנראה לא דברים שמדאיגים את אנשי השמאל האובקטיביים. \אפילו יותר מדאיגים אותי ראשי ממשלה שמחליטים להכניס 40 אלף אנשי אש"פ חמושים ליו"ש כי חייבים לנסות ומה כבר יכול לקרות או מחזירים שטחים בטענה מגוחכת שתמיד אפשר לחזור לשם כשהם יודעים שזה הכי שקר בעולם.
    ועוד דבר אחד' האם באמת אתה לא מבדיל בין אדם פרטי לבין עמותות נתמכות על ידי מדינה שיש לה קול באו"מ, שיכולה להחליט על הקמת ועידה בינלאומית ושיש לה צבא ומשאבים בלתי נגמרים. עד לכאן הגיעה הדמגוגיה?

    • עמי מרום הגיב:

      לא נמאס לנו נקסט.

    • גיל ב' הגיב:

      באמת? "ראש ממשלה שמחביא דולרים בחו"ל"? גם אז היה מדובר בסכום זניח שהעונש עליו היה קנס. על ביבי כבר מצאו הרבה יותר מזה אבל איכשהו הוא תמיד שיחק על הגבול בין פוליטיקאי פעיל לבין פנסיונר פוליטי שאפשר לוותר לו כי בוודאי לא ינסה לחזור לפוליטיקה. אף שופט לא חשב שהציניות של ביבי תגיע לשפל כזה שהוא יחזור ועוד יתהדר בנקיון כפיו.

    • גיל ב' הגיב:

      דרך אגב, אני באמת מבדיל בין מדינות כמו נורווגיה שכל דולר שהן מוציאות נתון לביקורת לבין אנשים פרטיים גמו אדלסון או מוסקוביץ' שיכולים להחליט שמישהו מסויים מתאים להם לאינטרסים ומישהו אחר לא והם לא נתונים לשום ביקורת.

    • נתן הגיב:

      לא נמאס לך לסבול מ"תסמונת האישה המוכה"?